|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-09-15, 17:24 | #76 |
vinet är tyvärr slut så har ni seb så sätt in några hundra det finns lax nästa vecka! vem vågar???? blev tyvärr inte sju rätt
|
|
2012-09-15, 17:38 | #77 |
|
|
2012-09-15, 17:49 | #78 |
ok! bra att du förstår det.. jag kanske låter burdus ibland men det beror bara på att jag vill visa att jag har klara.....vissa blir sura andra lyssnar... jag lovar att återkomma med fler klara....
|
|
2012-09-15, 21:51 | #79 | ||
Citat:
Dina inlägg tar man med rätt stor nypa salt då de som skrävlar och låter mest oftast har minst att komma med. Sedan att en blind höna ibland sätter sitt drag så grattis! Men du har oerhört dåligt minne på dina "tips" bakåt i tiden men det är väl som med de flesta - man glömmer dom dåliga!:-) Citat:
God Jul Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1) |
|||
2012-09-15, 22:11 | #80 |
Ge han lite cred istället för att va så pessimistisk
Man kan ju istället undra varför CC kördes så idiotiskt.? 1.14 första varvet? Klass 2 eller? När han bara kunde döda på i sitt stenhårda tempo som han brukar!? Som att han valde att ge bort segrarna och va nöjd med 500.000kr? Inte för att jag vill ta ifrån S.K 's ära eller nåt men det kändes lite skumt.. |
|
2012-09-15, 22:31 | #81 | |
Citat:
Fast egentligen är det ju bara komiskt så hoppas det fortsätter:-) Jag vet inte om dom körde bort CC, definitivt inte värt en sådan sågning som Nybrink kommer med i tv. Jag menar - Sebastian är inte dålig, Åby har open stretch så han kommer alltid få sin chans hur det än blir kört. Sedan att säga att CC måste dra 1.10 tempo hela loppet är magstarkt. I finalen la han sig i dödens för att låta hästen känna som som han brukar, dvs att ta ner dom men visst skulle han kanske kört 1000kvar kanske.. Med risk att han död själv på kuppen kanske. Nej båda var bra och Sebastian har gått framåt - bara acceptera..::-) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1) |
||
2012-09-16, 08:16 | #82 |
Commander Crowe sjuk
Commander Crowe mådde inget bra efter de dubbla andraplatserna i Åby Stora Pris under lördagen och konstaterades uttorkad av jourveterinären på plats. Efter det andra heatet av Åby Stora Pris mådde Commander Crowe inget bra och kretsen kring hästen frågade om det fanns möjlighet att sätta honom på dropp, då tydliga tecken på uttorkning fanns. På grund av detta utfärdade banveterinären 14 dagars startföbud för hästen och en start i Masters du Trot-finalen är i fara. - Hästen mår inte bra och blir kvar på Åbytravet till åtminstone i morgon då han kommer att få en ny veterinärundersökning. Skötaren sade att Commander Crowe gärna vill till sin egen box, men att transportera honom i det här skicket innebär risk för transportsjuka. Ett alternativ är att få honom till Tyskland där han kan stallas upp och vila ett par dagar. Det finns ingen dramatik kring själva startförbudet, utan allvaret ligger i att hästen inte mår bra efter dagens lopp, säger Åbys sportchef Jon Walter Pedersen. Jag spikade CC i bägge loppen och det står jag för. Tyckte på en gång att allting inte stod rätt till. |
|
2012-09-16, 09:13 | #83 | |
Citat:
Annars är det väl inget att klappa sig själv på ryggen för 6r eller mindre. |
||
2012-09-16, 15:06 | #84 |
Både Stig H och laxdasen gav klart i fredags på Sebbe. Samma person? Skulle inte tro det. Lite kul med Laxdasen men synd att dragen inte kommer tidigare i veckan som "egna" drag. Synd att CC inte mådde bra. Tror inte Sebbe slår en frisk CC någon gång på någon bana från något läge normalt.
|
|
2012-09-16, 15:35 | #85 | |
Citat:
Vadå synd att tipsen inte kommer tidigare? 30 timmar före start??? "Egna" drag? om man har en tanke och den råkar sammanfalla med andras tankar är den då helt plötsligt inget värd???? Synd att CC inte var frisk, ja ja men det tar väl inte bort Sebbes prestation. hur det gått om han varit frisk får vi aldrig reda på. |
||
2012-09-16, 20:23 | #86 |
Commander Crowe föll i Åby Stora Pris - drabbad av uttorkning.
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15449301.ab Förlåt, men kan någon förklara hur fan detta inte upptäcktes innan start. Blir så jävla lack när man läser sånt. Kontrolleras inte hästarna före start? nån som vet. Hoppas CC får vila nu i ett par veckor. Om han missar UET Trotting Masters på Solvalla så skiter jag fullständigt i det, hälsan går före. Senast redigerad av fusbar den 2012-09-16 klockan 21:47. |
|
|