Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-06, 09:30   #1

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Cool

V75 Skellefteå 8/9 Uppsnack

Det verkar som om luften gick ur alla förra veckan..Men att lägga 2st V75or i rad efter varandra är att ta i tycker jag,man får ju ingen chans att läsa in andra 75an. Men nu till denna omg som jag tycker ser intressant ut.
Lite Tidiga Tankar från mig....

Avd 1 Tror mycket på bakhästarna 11 Parkin & 12 Bagley men vågar inte lämna 3 AS som på spår kan bli en UTG.

Avd 2 Här kan man få dra lite streck men en som jag tyckte såg mycket bättre ut sist var 1 Intoccabile nu med bra spår sen 5-6-9 är tidiga.

Avd 3 Hallsta Lotus brukar väl aldrig göra 2 dåliga lopp på rad men som han dog sista 50m. När tom Faxen jr och Snygg kommer före,hade det vait 20m längre hade HL varit sist. Så en gardering blir det denna gång men då vinner han väl med 3 längder. Jag dubblar med 2 Pihlajan Aaroni än så länge.

Avd 4 Här har jag inte bestämmt mig än men 4 Inger Palema ska med kanske Spik lr UTG men dubblar nog med 11 Charles Boko.

Avd 5 Här kommer en som verkligen står på tur, 7 Admiral D'iverne. Bra spår och bra chans tycker jag. ChansSpik?

Avd 6 Här kommer en till som såg mycket bra ut senast men som har ett jobbigt spår nu 8 Hallelujamoment F löser Per det är han väl vinnaren,Stall med form......

Avd 7 Äntligen sitter det en Kusk bakom Caballion jag tror att det gör så mycket att han bara vinner detta Erik=++

Lite tankar, bara att sätta igång snacket. Analys kommer.
Lycka Till

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-09-06 klockan 09:37.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 10:05   #2
dny

dnys avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1177

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Såg detta på twitter 4e september. Från @hovreportern, Det är micke carlsson som är travreporter på aftonbladet.
"J-O Persson inte nöjd med Hallsta Lotus puls i senaste jobben. Skenar. Undersökning kliniken Bergsåker i morgon. #V75#-favorit blir struken?"

Och just nu kom ett nytt
"Hallsta Lotus hade slem i halsen vid veterinärundersökningen igår. Inga andra fel i övrigt. Men ska ändå kunna starta på lördag... #v75"

Låter som en gardering och favoritfall skulle sitta fint på lördag!
dny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 10:31   #3

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3850
Standard

Spiken på finnen i kallblodsloppet känns helt givet. Halsta HAR varit dålig i fler än den senast starten, tycker den har varit små dålig senast 4 starterna och tror den är på väg neråt. Finnen slog den från ledningen på just kortdistans och detta är en häst som har framtiden framför sig! Given spik och bara att tacka att folk inte kan släppa halsta!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 10:48   #4

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1880
Standard

Bestämde mig direkt, när jag såg startlistan att spika 2 Pihlajan Aaroni . Bra att folk spikar H L av "gammal vana"!
Parkin...? Minns att Henrik Svensson i en intervju (lunchtrav) sa att det inte var samma tryck i Parkin i finalen - eventuellt formtapp.
Jag spikar Avalon Spider i första och väljer även att spika Nahar i sista. Visst...Erik är en enorm kuskförstärkning, men tror/hoppas att Caballion skrynklar ihop när Nahar kommer riktigt fort sista 500 och det krävs "skalle" av caballion.

3
1 5 6 7 8 9 12
2
2 4 5 11
1 3 7
1 2 3 4 5 8 9
14

Nu gäller det att lämna in INNAN man påverkas av "experterna"!!!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 10:48   #5
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Klarar Caballion verkligen 3100m? Tveksam är jag. Redan vid 2600 märker man hur han börjar slarva med aktionen på upploppet. Jag tror vinnaren finns i mittenfållan
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 14:58   #6

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5775
Standard

XXXX

Senast redigerad av korpo den 2012-09-07 klockan 15:22.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 02:07   #7

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1961
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Klarar Caballion verkligen 3100m? Tveksam är jag. Redan vid 2600 märker man hur han börjar slarva med aktionen på upploppet. Jag tror vinnaren finns i mittenfållan
Kan bara hålla med ang C! Fast tror Nahar vinner! ;-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 08:49   #8

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2426
Standard

Avalon Spider har jag spikar ett par ggr från framspår då den är ganska tacksam i procent (oftast 20-35%) men den har svikit,så jag vågar nog inte. Riktigt bra häst när den är på topp men alltför ojämn. Roger M går heller aldrig att lita på då han oftast är alltför optimistisk i intervjuer.
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 10:55   #9

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anderna Visa inlägg
Avalon Spider har jag spikar ett par ggr från framspår då den är ganska tacksam i procent (oftast 20-35%) men den har svikit,så jag vågar nog inte. Riktigt bra häst när den är på topp men alltför ojämn. Roger M går heller aldrig att lita på då han oftast är alltför optimistisk i intervjuer.
Håller med om att Roger M kan va lite väl optimistisk och det är rätt vanligt hos de mindre tränarna. Om bara Parkin funkar borde han ju bara runda till seger och Henke kanske ligger lågt för att hålla streckprocenten nere?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 13:27   #10
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Känns som att när Roger snackar upp sina hästar (stallskrik) slutar de oftast i startgalopp. Roger vinner de gånger han är tyst som en mus om sina chanser.
Gammal 2012-09-07, 13:53   #11

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2426
Standard

Ulf Ohlsson säger följande om Hallsta i sin krönika på travnet:

Hallsta Lotus – tror man givetvis alltid på men visst finns det frågetecken och denna gång vågar jag inte tro på toppchans. Det är första gången på väldigt länge den känslan finns. Vid sunda vätskor hade jag siktat på dödens och hålla ett 20-tempo men nu vet jag inte om jag vågar det upplägget. Ingen spik i mina ögon.'

Normalt sett så ska man ju gardera en häst som såg ut som Hallsta gjorde sist men samtidigt; när fick man Hallsta Lotus till 65% senast?
Känns ändå som att man måste chansspika alternativt köra honom som ensam A. Hade inte finnen varit med hade jag nog spikat. Sen bör väl finnen släppa spets eller? Han vill väl inte riskera att bli söndertryckt utan går hellre på OS? Även om Hallsta har dålig form?
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 14:12   #12

Sharp$: 2625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Känns som att när Roger snackar upp sina hästar (stallskrik) slutar de oftast i startgalopp. Roger vinner de gånger han är tyst som en mus om sina chanser.
Vill minnas att Rogge gav klartecken på Avalon ungefär vid denna tiden förra året på något norrlandsbana när de hade V75 och vann då med ett par längder.

Annars håller jag med dig fullständigt känns för övrigt som en ruskigt dålig silver. Ser att många har Big Challenger som drag. Hur? Står Extreeeemt hårt inne, precis att den är över pengarna för klass 1. Tror folk att den får rygg ledaren? Är väl inte ens snabb ut?
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 14:17   #13
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Vill minnas att Rogge gav klartecken på Avalon ungefär vid denna tiden förra året på något norrlandsbana när de hade V75 och vann då med ett par längder.

Annars håller jag med dig fullständigt känns för övrigt som en ruskigt dålig silver. Ser att många har Big Challenger som drag. Hur? Står Extreeeemt hårt inne, precis att den är över pengarna för klass 1. Tror folk att den får rygg ledaren? Är väl inte ens snabb ut?
Jo det var på tv vass eller kass han gjorde det. Voltstart och tillägg. Om vi tänker på samma Men där blev han triggad att göra det då hästen blev halvsågad om jag inte minns fel.
Gammal 2012-09-07, 14:57   #14

Sharp$: 2625
Standard

Tillgång till dator nu så letade upp loppet, var detta jag tänkte på: https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=736205
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 14:58   #15

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1880
Standard

Faksen Jr kommer att gå barfota för första gången på länge, innerspår och O S, Erik i sulkyn borde betyda realistisk vinstchans. Lås 1 och 2 i avd 3!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td