|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-08-30, 10:17 | #16 |
Vet att detta inte är uppsnack inför söndagens derby och v75 men vill passa på att tipsa om http://www.timonurmos.com/swe/ där hans tankar finns om hästarna till derbyt! Bra läsning "Precis som i fjol ska jag här berätta lite mer utförligt om varje derbyhäst och dess egenskaper. "
|
|
2012-08-30, 10:32 | #17 |
Detta är mitt system oavsätt vad experter säger
1,4,6,7,10,11,12 5 Aristocrat Boko 3,5 6,8 1,2,7,8,9,10,11,12,13,14 10 Chapeau (Blev diskad i tyska derbyt, vann även över Mellby Apollo från spår 9 över kort distans senast.) 1,3,4,5,6,9,12 Tror att Aristocrat Boko kommer att klättra i klasserna snabbt och det vet Åke... Har en mycket välstammad polle som borde runda det här gänget. |
|
2012-08-30, 13:02 | #18 |
Lämnat in och nu får det bli så här...
1 4 6 7 10 11 5 2 5 6 9 5 6 8 1 2 3 11 2 10 9 En "järvsöspik" och en ganska logisk... Tror det kan bli bra rens om vinnaren går utanför O och PT i avd 1...möter tuffa kompisar. Guldloppet är tunt. 2an och 9an kommer med på färsk form. avd fyra...spets+snabbast+startspår... avd fem...1,2,3 bra hästar och bra kuskar och bra lägen...11an möter lite lättare och bra form. avd sex...tror faktiskt att noble night kommer att trycka på global offshore för att gynna pojke kronos...men har feeling för att Erik blåser till dem med 10:an sista avd...1.07 första 500 ...1.10,5 första 1000...i sista kurvan får ludde greppet och hinner hälsa på publiken...nåt sånt! Lycka till... avd |
|
2012-08-30, 14:15 | #19 |
Örjan om sina ..............
V75-3 6 Timetosaygoodbye Visade toppform senast, en av flera med chans i ett öppet lopp. V75-4 5 Guinness Trot Visat fin form i lite enklare gäng, outsiderchans. V75-6 3 Pojke Kronos Kändes helt ok som instängd senast, streckas vid gardering. V75-7 4 Vekas Pride Fin form, men lite för tufft motstånd. Örjans överraskning 12 Amour Rapide (V75-1) Klart kapabel häst, tråkigt läge och tufft motstånd, trots det tror jag att han kan vara en luring med lite Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3) |
|
2012-08-31, 13:01 | #20 |
Fullt medveten om att detta inte riktigt följer ämnet (men på ett sätt ändå, eftersom betaltips kostar...), undrar jag vem som ligger bakom Spelarsevices tips. Bra att veta om man tänker rygga delar av det till helgen!
|
|
2012-08-31, 13:53 | #21 |
I Aftonbladet höjer svanen Aristocat Boko till skyarna och anser att det möjligtvis är spåret i mot men att hästen inte känts mista osäker och antagligen bara kliver i väg, han ger den + + + + +
Perfect Toll var inte på topp trots vinsten, han anser att den har varit piggare i jobben i veckan och den har chans, om inte Opitergrium varit med hade den åckså fått 5 + nu blir det 4 Optimal balans på hästarna i helgens v75 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+1) |
|
2012-08-31, 14:01 | #22 |
Såhär får det bli!
spik på åkes bästa chans och på stig H bästa chans! vad kan gå fel? bästa skäll är nick nock, som jag bara måste få vinna nått på snart! 1)6,10 2)aristocat boko (5) 3)2,3,5,6,9 4)2,5,6 5)1,2,3,4,5,8,12 6)1,2,3,10 7)stormysky (3) 840rader/420:- endast V7 |
|
2012-08-31, 14:02 | #23 |
Lämnat in ett eget system för en del av en vinst jag och min polare gjorde i onsdags redan idag på banan, ska till Tyskland imorn!
Såhär blev det: 1) 10 (6) 2) 5 (8) 3) 2,5,6,9 4) 6 (5) 5) ALLA 6) 1,2,3 7) 1,2,3,4,5,6,9,12 672kr! |
|
2012-08-31, 15:01 | #24 |
Åke om sina .......
+++++ Aristocat Boko (V75-2) har känts jättefin i båda starterna för mig och vunnit med krafter kvar. Senast var han ännu ett strå vassare. Det är en topphäst när han är fräsch och han har sett fin ut i träningen efteråt. Nu har han lite svårt startspår men han har inte känts det minsta osäker när jag har kört honom. Jag tror att han kliver iväg. Distansen är ett plus. ++++ Perfect Toll (V75-1) var bra i Gävle men trots att han vann på 1.12,0 var han inte på topp. Han kändes inte som bäst och det visar bara vilken hög kapacitet hästen har. Men faktum är att han har varit piggare i jobben efter den starten så jag tror att han är i bättre form nu. Möter Opitergium som är en bra häst och har ett bättre spår. Fast när det är lång distans har startspåren inte lika stor betydelse. Jag tror på bra chans trots läget och hade inte Opitergrium varit med hade jag gett honom en femma i betyg. Global Offshore (V75-6) gjorde ett bra lopp i E3-finalen utan att för den skull vara på topp. Han var inte lika pigg som han brukar vara och det kände jag redan i värmningen. Han brukar vara mer alert och jag kände även när starten gick att det inte var samma tryck i hästen. Ändå sprang han 1.11,2 vilket visar vilken kanonhäst det är. Han har känts som vanligt i jobben efteråt men eftersom han bara har tränats lugnt är han svårbedömd. Man kan inte se något negativt i alla fall. Vi har ett bra läge men jag har inte bestämt taktik. Känns hästen som han brukar göra kommer jag att köra i ledningen. Men om han inte känns så pigg som han ska göra kommer jag att släppa ledningen. Normalt är han en av dem som gör upp om det. +++ Helge Zonett (V75-4) hade inte startat på länge inför Derbykvalen senast och det var lite tufft att gå ut där. Hästen räckte inte men kommer att vara i bättre form nu med loppet i kroppen. Han var inte så tufft tränad inför förra starten. Med ett bättre spår hade jag trott på bra chans men spår tolv över kort distans är normalt svårt i V75. Han känns pigg och fin i träningen men jag tror det blir svårt att vinna. I så fall måste det till mycket tur. Anastacia Trot (V75-5) gick över i passgång och galopperade senast. Hon hetsade upp sig efter omstarten och dessutom var banan hård. Hon blev rullig i travet på grund av det. På Jägersro är det mycket finare bana och då kommer det att gå bättre. Jag tycker att det här är en rätt så skaplig häst i grunden och jag tror inte att det är någon galopprisk ifrån femtespåret. Lite svårbedömd men hon är inte helt borta. Allaballakaitoz (V75-7) gör det bra hela tiden men senaste loppet var det bästa han har gjort. Han tog på Perfect Toll hela vägen in till mållinjen och var jättefin. Han glänser aldrig i träningen utan är en riktig löphäst. Allt ser normalt ut. Hästen är väldigt startsnabb och tar säkert ledningen igen. Han är alltid med där framme men vinner inte så ofta. ++ Indigo Broline (V75-1) satt långt bak i finalen senast och det var svårt att ta något till slut. Han känns som vanligt och håller normal form och går bra över lång distans. Men han slår inte Perfect Toll och Opitergium. Kanske kan vara trea, fyra om han har lite flyt. Jocke (V75-2) spurtade bra i V75-finalen och fick pengar trots ett dåligt läge. Hästen känns bra och har bättre startspår den här gången så han borde få ett bra lopp. Jag tror inte att han kan vinna, men han kan säkert ta en bra placering. Clear Sign (V75-3) har lite otur med startspåren nu. Det är en häst som är väldigt spårberoende och behöver snälla resor. De gånger han får ett smyglopp är han med i striden men han är inget lejon som man ställer på i spåren 700 kvar med. Hästen är i alla fall i fin form och känns bra, men från det här läget blir det normalt svårt. Jolene Af Solnäs (V75-5) gjorde det jättebra i våras som kvalade in till Drottningens pokal men nu har hon varit borta ett tag. Hon har haft en förkylning och det tog ett tag innan den släppte. Nu har hon tränat på för fullt och brukar vara stark och bra men jag tror det blir svårt att vinna härifrån. Jag är nöjd med en bra placering. Luringen Palema (V75-7) har haft ett litet tävlingsuppehåll men tränat på för fullt och känns fin. Han är startsnabb och därmed missgynnad av bakspåret. Han får smyga med och jag tror han gör ett bra lopp men får svårt att vinna från det här läget |
|
2012-08-31, 15:47 | #25 |
Mina ideer
Avd1:Lås nr 6,10 känns heltäckt
Avd2:Nr 5 Överlägsen Avd3:Här vinner nog nr6 såg smällfin ut senast, men varnar lite för nr 10 som ser formstark ut! Avd4:Känns enligt mig vidöppet, tar alla! Avd5:Chansar och spikar nr 1, tarzans stall+ bra form + bra kusk många ++++ Avd6:Nr3, snackhäst som inte var bra senast, tror på snabb revansch, jag spikar! Avd7:Ta så många man har råd med, varning för nr 10, Lennartsson börjar hitta tillbaks till flytet och han passar bra på Åkes hästar, 2% just nu! |
|
2012-08-31, 16:47 | #26 | |
Citat:
|
||
2012-08-31, 16:56 | #27 |
|
|
2012-08-31, 16:57 | #28 | ||
HuBBaBuBBa -> finns en knapp som heter redigera vid alla dem egna inläggen. Blir lite drygt att läsa 5 raka inlägg av dig när du bara har ett enda från en annan medlem däremellan.
Citat:
Storavinsters statistik inför morgondagens V75:a Citat:
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-08-31 klockan 17:02. |
|||
2012-08-31, 17:18 | #29 | |
Citat:
Är ny här så jag vet inte riktigt hur allt fungerar, men tack för att du säger det. Tack för genomgången av v75 oxå.. Bra utfört |
||
|