Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-23, 18:02   #1

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 27
Standard

Varning för PLINGDIRECT.com!

Alla som tänker gå med bolagsspel på trav!Undvik PLINGDIRECT.COM!
Ren bedrägeri!
klus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 18:14   #2
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Ska du utlysa en varning får du gärna utveckla vad som skett och varför du anser att de bedragit dig. Annars är det en nonsens tråd där vem som helst kan varna för andra utan belägg.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 18:27   #3

Analyss avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1905
Standard

Jag får huvudvärk utav deras sida och får inte riktigt grepp om vad det är de erbjuder?

Är det inte bara en vanlig betaltjänst (aka. tout) och inte något gruppspel där alla delar på vinsterna?
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 19:42   #4

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Vid en snabb och första anblick tycker jag sidan ser helt okey ut - scam? Vad grundar du detta påstående på?
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 09:22   #5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2426
Standard

Är det inte snubben som bloggar för Expressen (Harleys Hörna) som driver plingdirect?
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 13:04   #6

Standard

Jo det är snubben som bloggar på Expressen +hans ev. drängar.
Har varit dum nog och deltagit i deras bolagsspel V75och blivit grundlurad.Spelkvitton redovisas sporadiskt samt ifyllda med "tippex" för att givetvis dölja något.
Har enligt spelkvitton vunnit 2 ggr men inte ett jävla öre betalas ut.Rent horribelt.Har i allafall gjort en polisanmälan om bedrägeri samt skall kontakta ARN.
Gammal 2012-08-24, 13:16   #7

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2426
Standard

Är det inte så att dom håller inne småvinster för att lägga till andra omgångar? Ganska vanligt...
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 13:52   #8

Standard

Nej det handlar inte om småvinster!De lovar att pengarna skall komma in den & den dagen men det sker ingenting.Sen har de betalat din andel till fel konto,du får uppge ditt konto en gång till ,osv ,osv,det är ett jävla tjafsande hela tiden.Spelet har inte lämnats in överhuvudtaget som jag ser det.Men du får gärna prova om du inte tror mig.Men lägg pengarna till något som du har koll över.
Gammal 2012-09-17, 13:42   #9

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 4
Standard

Jag har varit med i bolagsspelet på ovanstående sida i över ett år och kan hålla med om att de är sega när det gäller utbetalning av travvinst. Det rörde sig för min del om 1500 spänn, inget jättebelopp direkt, jag fick vänta i nästan två veckor innan mina pengar kom. Jag är fortfarande med till och från då jag ändå tycker att de redovisar spelen bra och trots allt betalar ut vinster, även om det tog tid.
Någon som har tips om någon annan sida som har ett bra v75bolag?
Gammal 2012-09-17, 13:50   #10

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Leone Visa inlägg
Jag har varit med i bolagsspelet på ovanstående sida i över ett år och kan hålla med om att de är sega när det gäller utbetalning av travvinst. Det rörde sig för min del om 1500 spänn, inget jättebelopp direkt, jag fick vänta i nästan två veckor innan mina pengar kom. Jag är fortfarande med till och från då jag ändå tycker att de redovisar spelen bra och trots allt betalar ut vinster, även om det tog tid.
Någon som har tips om någon annan sida som har ett bra v75bolag?
Reggad i september, du skriver två inlägg båda i trådar om pling och den enda som tar dem i försvar. Välkommen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+2), Wagner (+5), Wagner (+3), KP (+2), Fishjutta (+5), Cicikor (+2), bbx (+2)
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 11:07   #11

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 13
Standard

Varning Plingdirect.com Nätportföljen

Gå för guds skull inte med i Plingdirects Nätspelsportfölj!

Jag var med i Nätportföljen 2012.
Satsade 5000 kr för spel under ett år 2012.
Utbetalning av ev Vinster/eller kvarvarande pengar skulle utbetalas
15 jan 2013.
Jag har ännu inte fått mina pengar,det skylls på internetdosoroch alla möjliga orsaker har mailat otaliga gånger har fått meddelade att pengarna ska komma
men inget händer.
nu har det gått över 5 månader nu svarar dom inte längre på mina mail.
Skickar ett av många mail där dom lovat så kan ni själva se!
Hur ska man gå till väga för att stoppa detta spelbolag.

Hej Sigge16.

Jag kan bara be om ursäkt för att det har dröjt såpass länge med din utbetalning.

Du skall ha 3524 kr utbetalt men vi lägger också till förra årets underskott på 1476 kr och betalar ut 5000 kr och hoppas att du är nöjd med detta. Dessa pengar betalas ut idag fredag till konto:

länsförsäkringar xxxxxxxxxxxxx

Mvh,

Johanna
Plingdirect Nätspelet
sigge16 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 11:29   #12

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 12051
Standard

Polisanmäl skiten!!

Inte direkt det första jag hört i detta ärendet direkt... Googla på Plingdirect och det finns fler som verkar ha blivit blåsta!

Han som driver skiten hade ju Harleys Hörna på Expressen, men den har försvunnit därifrån nu tydligen, vet inte om det har nåt samband men skumt är det väl i alla fall!?

Läste på hemsidan att de som var medlemmar i Nätspelet skulle kunna se sin "kassa växa" och att dem skulle lägga samtliga spel exakt enligt deras redovisning.

Bara där spricker det! Säg att dem säkert har 20 medlemmar, lågt räknat, de spelar ibland 8 % av kassan på 4-0ddsare, dvs säg 10.000 i kassan x 20 medlemmar = 200.000:- / 8%. = 16.000:-!! hos bolag som jag aldrig ens hört talas om!

Fiffel och båg är vad det är!!
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 11:34   #13

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3525
Standard

Vid bolagsspel är det ALLTID bäst att använda sig av en säker betalningsplattform som den som ATG & Sv.Spel tillhandahåller!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+10)

Senast redigerad av Migge den 2013-05-30 klockan 11:35.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-01, 19:13   #14

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 488
Standard

Ja googlar man det så är det ju mer dåligt än bra, känns lite som bedrägeri om man läser vad vissa skriver här inne.

Ta betalt av så många som möjligt, fejka lagda spel och betala ut vinster då och då så folk är ganska nöjda så länge lite pengar kommer in.

Säkert MASSOR av pengar kvar i deras kassa efter detta för fejkade spel som redovisats som förlorade och dom delar dom på själva.

Klassiskt sätt att begå bedrägeri på.

Senast redigerad av sandro den 2013-06-01 klockan 21:47.
sandro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 00:57   #15

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Inte för att detta hjälper någon , men ligger det inte lite i sakens natur, att när man går med i bolag som kanske inte är så välrenommerade så löper man en enormt mycket större riska att bli blåst?!

Bara min fundering!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td