Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-11, 21:59   #91

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8372
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
God morgon
Untersteiner?Goop? Erik? Örjan? Åke? Flemming? Lennartsson? vilka har jag glömt?

Ska du spela på 7-10 kuskar i varje lopp?
Det har han råd med om han har spik i sista eller första avdelningen för då vinner ju den med samma nummer det andra loppet så en spik blir två automatiskt
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 22:30   #92

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5781
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Kummunare?
Har bara fått för mig att det ska vara en säker vinnare..
men som vi vet, Inget är säkert.
Stefan Jönsson(trav expert) om kommunare!

Kommundragen vilar det en förbannelse över har jag skrivit förut. Ni har väl knappast missat morgondagens kommunare? 6 Ghetto Blaster i V75-7 skriks det om överallt. Barfota nu och 16,5/3000 i jobb inne på Solvalla inför det här. Spets och slut och spikas överallt. När vann Pasi V75-lopp förresten? 091122 säger travsport. Då i Romme med hästen Kaliber i klass två försök i en V65-omgång. De tre efterföljande årtalen har finnen inte kört ihop första priset i Örebro Intn’l något år. Senast en kommunare vann på V75 var Art On Line på Nyårsafton, kanske det ska till en finne att bryta årets förbannelse?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 01:07   #93

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Drygt att man åkte på Spring Erom när man hade med 4%-aren i fjärde men kan inte "experterna" förutspå att den sitter i spets så är det inte så lätt för en lekman heller
Surt, åkte på spring erom också. Man är väl för inskränkt helt enkelt och inte ger hästen den respekt den förtjänar. Hörde på tvn att den vunnit 21 av 41 starter, jag har inte spelat vinnare de gångerna.............

För övrigt måste man ge BG cred, han är en jävel på att få igång, hålla gång hästarna.

Hade en period då jag skulle "hata" bort goop och demonstrativt inte spelade honom, gick inget bra......

Sen vet vi ju alla att Örjan brukar vinna från spår 11.........
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 01:12   #94

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Åter igen och som jag har sagt hela tiden och fått lite skit för faktiskt, är att det bara är toppkuskar som vinner på V75!

Vart var Stefan Söderqvist o Tommy Hannè osv..??

Ändå blev det 200.000kr för 7 rätt

Så mitt tips kvarstår att bara spela kuskar!

Om jag spikar så spikar jag en toppkusk om jag garderar ett lopp så garderar jag med toppkuskarna och ingen expert i världen kan få mig att tro något annat PUNKT.

Mvh
Jo, jag har en polare som har samma resonemang.Skillnaden är bara att han skiftar vilka som faktiskt är toppkuskar.

Ena veckan är det Goop, Erik, Svanstedt och kontio.
Nästa vecka är det solklart att Robban vinnar allt i norr och att Ulf Ohlsson är bäst , släng sen i Ludde

Det blir ganska dyrt och som alltid, det är lättare i backspegeln.....
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 05:46   #95

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Stefan Jönsson(trav expert) om kommunare!

Kommundragen vilar det en förbannelse över har jag skrivit förut. Ni har väl knappast missat morgondagens kommunare? 6 Ghetto Blaster i V75-7 skriks det om överallt. Barfota nu och 16,5/3000 i jobb inne på Solvalla inför det här. Spets och slut och spikas överallt. När vann Pasi V75-lopp förresten? 091122 säger travsport. Då i Romme med hästen Kaliber i klass två försök i en V65-omgång. De tre efterföljande årtalen har finnen inte kört ihop första priset i Örebro Intn’l något år. Senast en kommunare vann på V75 var Art On Line på Nyårsafton, kanske det ska till en finne att bryta årets förbannelse?
Jorma Kontio ska köra!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 06:14   #96

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Det har han råd med om han har spik i sista eller första avdelningen för då vinner ju den med samma nummer det andra loppet så en spik blir två automatiskt
Ja du kan ju satsa 4000kr på ett spel varför skulle inte jag kunna gardera ett lopp med toppkuskarna om jag garderar?

Man tar ju inte med kontio om han kör åsna om du förstår vad jag menar?

Lite vet man ju om hästar o trav för att avgöra om dem har nån chans över huvudtaget med hästen.

Många verkar ha kraftiga problem att första att på V75 SKA dem bättre tränarna/kuskarna vinna åt sina hästägare så att dem kan mata hästar betala träning och andra kostnader osv.. så att sporten fortlever.
Resten av kuskpatrasket får ta brödsmulorna

Tommy Hannè gör inte travsport det gör däremot Åke "Svanen" Svanstedt.

Allt är ett maktspel (pyramid) när det handlar om PENGAR.
Så är det... så har det alltid varit... så kommer det alltid att va!

Man ska inte va naiv och tro att allt e så öppet och ärligt och fint, och att det ända travsporten bryr sig om är att hjälpa dig att vinna pengar med alla dessa experter och kommmentatorer Travtjänst Spelservice osv. Köp tips och bli blåst speciellt när det är Malmrot som håller i bitarna. Vilken travkunnig säger att BÄSTA spiken är i ett lopp med voltstart från spår 4 av en fyraårigt sto?? tillåt mig småle Vem säger att Inhibited är den BÄSTA spiken när lille Marcus M Melander kör mot dem stora grabbarna på V75??
Det första jag såg när jag kollade startlistorna var att Lollo Tillyskulle bli min spik. Var ute mot tuffa hingstar o valackar förre lördagen men gallopera, så krafter sparat med bästa springspår och Per Lernartsson och inte trötta R. Bergh...Spikat & Klart.

I guld skräller det sällan men Travtjänsten vill att man ska ha 8 hästar???? För mig e det mer än pinsamt. Max 3st annars ska du börja spela bingolotto.

Osv osv finns hur mycket öppenbara vilseledningar som helst.. men men.

Ni är era egna travexperter efter vad ni ser och förstår och upplever själva! Glöm inte det... Mvh
Gammal 2012-08-12, 06:28   #97

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Jo, jag har en polare som har samma resonemang.Skillnaden är bara att han skiftar vilka som faktiskt är toppkuskar.

Ena veckan är det Goop, Erik, Svanstedt och kontio.
Nästa vecka är det solklart att Robban vinnar allt i norr och att Ulf Ohlsson är bäst , släng sen i Ludde

Det blir ganska dyrt och som alltid, det är lättare i backspegeln.....
Det e just backspegeln du ska lära dig av min vän!
Och det blir ännu dyrare om man tar med Tommy Hannè och Stefan söderqvist m.m.

Ödslar inga streck på sådana kuskar på v75. Om dem skulle vinna mot all förmodan så låt gå för den gången. Sen dröjer det ett skottår till så det e lugnt

Mvh
Gammal 2012-08-12, 06:48   #98

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Det där var likt mitt.
Hade 4,9,10 i guld,Spring Erom som första reserv.

På det igen bara.
Synd!
Hade du spelat på kusk och inte Fredrik Persson (Chimall TT som slog Nick Nock och inget annat) och Stefan Söderqvist från spår 10 med en finalklar häst som han fått order av Åke S att köra snällt med, så hade "Spring Erom" med "BG" varit första häst för dig.

Bara för att Travtjänsten satte griller i Huvudet och hade 9 Chimall TT som fösrta A-häst? Skämtar dem eller?

Mvh
Gammal 2012-08-12, 06:57   #99
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Synd!
Hade du spelat på kusk och inte Fredrik Persson (Chimall TT som slog Nick Nock och inget annat) och Stefan Söderqvist från spår 10 med en finalklar häst som han fått order av Åke S att köra snällt med, så hade "Spring Erom" med "BG" varit första häst för dig.
Kan du inte ta och lista upp alla "toppkuskar" enligt dig?
Per Lennartsson snittar 13% vinster. Fredrik Person har ÅR efter ÅR haft bättre vinst% än Lennartsson. Ändå anser du inte honom vara en toppkusk?

Örjan har sämre % än vad Fredrik Persson har. Örjan snittar 11.94% iår. Han är väl ingen toppkusk enligt dina parametrar då? Du saknar substans i allt du säger.

Backa upp dina teorier med lite siffror så inser du hur ihåligt det är.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 07:00   #100

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
God morgon
Untersteiner?Goop? Erik? Örjan? Åke? Flemming? Lennartsson? vilka har jag glömt?

Ska du spela på 7-10 kuskar i varje lopp?
Alla dem körde inte i alla avd på v75! Per hade 3 uppsittningar med 2 st ok chanser, ta med dem två och/eller spika Lollo tilly från springspår i volt. Flemming 3st med 1-2 s.k. bra chans (MH V75-6 och MT V75-1 ) inte med ett sto från spår 12 på kort. Untersteiner hade 2st bra chanser och vann 1st, inte så många streck med honom i omgången. Du förstår säkert vart jag vill komma. Det är ingen raketforskning..

Lite kan man väl urskilja när man ser vad det är för typ av lopp, spår osv..

Mvh
Gammal 2012-08-12, 07:06   #101

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Per Lennartsson snittar 13% vinster. Fredrik Person har ÅR efter ÅR haft bättre vinst% än Lennartsson. Ändå anser du inte honom vara ett toppkusk?

Örjan har sämre % än vad Fredrik Persson har. Örjan snittar 11.94% iår. Han är väl ingen toppkusk enligt dina parametrar då? Du saknar substans i allt du säger.

Sämre procent vart när??
På kalmar i v4 lopp eller?
Eller på v75 med 100.000kr i prissumma?
Örjan kankse inte kör lika mycket skitlopp som kalmarnörden.
Hoppas du satt v7:an med chimall tt då?

Mvh

Vem bryr sig om procent?

Kolla tillbaka på v86 och v75 dem senaste gångerna på ATG.SE och se vem som vunnit? Kolla om Fredrik Person Eller Stefan S Tommy Hannè bla bla bla har vunnit och skriv när det hände senast.

Jag pratar v75 nu och inte v4 kalmar.
Gammal 2012-08-12, 07:10   #102
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Sämre procent vart när??
På kalmar i v4 lopp eller?
Eller på v75 med 100.000kr i prissumma?
Örjan kankse inte kör lika mycket skitlopp som kalmarnörden.
Hoppas du satt v7:an med chimall tt då?

Mvh

Vem bryr sig om procent?

Kolla tillbaka på v86 och v75 dem senaste gångerna på ATG.SE och se vem som vunnit? Kolla om Fredrik Person Eller Stefan S Tommy Hannè bla bla bla har vunnit och skriv när det hände senast.

Jag pratar v75 nu och inte v4 kalmar.
Vad är definitionen av en toppkusk enligt dig då? Är det inte en kusk som infriar flest gånger? Dvs högst vinst% ?

"Örjan kankse inte kör lika mycket skitlopp som kalmarnörden."
Då bör det resultera i att Örjan har en ännu högre vinst% än vad "kalmarnörden" har. Vinst% är hur många vinster han tagit på X antal starter.
Ju fler vinster på färre starter = högre vinst%
Gammal 2012-08-12, 07:17   #103
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Uppdaterad 5 augusti.

Här tar de endast i beaktning hur många segrar de tagit, och inte på hur många starter. Därför ser man inte vinst% här.

Citat:
1. Björn Goop, Färjestad, 209-166-162
2. Åke Svanstedt, Axevalla, 192-111-95
3. Ulf Ohlsson, Bergsåker, 182-131-140
4. Jorma Kontio, Solvalla, 176-120-95
5. Erik Adielsson, Solvalla 106-83-75
6. Johnny Takter, Jägersro, 99-93-97
7. Örjan Kihlström, Solvalla, 98-80-83
8. Stefan Söderkvist, Åby, 83-84-69
9. Per Lennartsson, Solvalla, 73-83-59
10. Peter Untersteiner, Halmstad, 73-66-60
11. Robert Bergh, Bergsåker, 72-36-17
12. Lutfi Kolgjini, Jägersro, 71-47-29
13. Ove A Lindqvist, Solänget, 67-82-51
14. Carl-Erik Lindblom, Örebro, 66-62-76
15. Torbjörn Jansson, Solvalla, 64-70-53
Gammal 2012-08-12, 07:22   #104

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Per Lennartsson snittar 13% vinster. Fredrik Person har ÅR efter ÅR haft bättre vinst% än Lennartsson. Ändå anser du inte honom vara en toppkusk?

Toppkuskar är dem kuskar som kan vinna från spår 11 med en skräll och inte en kusk som är en enligt travtjänsten är en A-häst/B-kusk med Chimall TT/Predrik Persson.

Men det är lungt du har dina vinnare och jag mina.
Satte en 200kr på Örjan i sista för att nr 11 vann i första och att Örjan hade inte vunnit nåt, så då spelade jag kusk och dubbelslag på (nr) i första och i sista avd och vann 5000kr.

Skulle aldrig sätta 200kr eller nåt på Tommy Hannè på V75!

Mvh
Gammal 2012-08-12, 07:26   #105

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Vad är definitionen av en toppkusk enligt dig då? Är det inte en kusk som infriar flest gånger? Dvs högst vinst% ?

"Örjan kankse inte kör lika mycket skitlopp som kalmarnörden."
Då bör det resultera i att Örjan har en ännu högre vinst% än vad "kalmarnörden" har. Vinst% är hur många vinster han tagit på X antal starter.
Ju fler vinster på färre starter = högre vinst%
Så det du försöker säga är att du heller spelar på FP än ÖK på V75?
Och att FP är en bättre kusk än Örjan?
Ok!

Lycka till!

Spela på dem då på v75, inte mig emot, mer pengar till mig bara!
Svara

td