|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-08-11, 21:59 | #91 |
Det har han råd med om han har spik i sista eller första avdelningen för då vinner ju den med samma nummer det andra loppet så en spik blir två automatiskt
2012-08-11, 22:30 | #92 | |
Citat:
Kommundragen vilar det en förbannelse över har jag skrivit förut. Ni har väl knappast missat morgondagens kommunare? 6 Ghetto Blaster i V75-7 skriks det om överallt. Barfota nu och 16,5/3000 i jobb inne på Solvalla inför det här. Spets och slut och spikas överallt. När vann Pasi V75-lopp förresten? 091122 säger travsport. Då i Romme med hästen Kaliber i klass två försök i en V65-omgång. De tre efterföljande årtalen har finnen inte kört ihop första priset i Örebro Intn’l något år. Senast en kommunare vann på V75 var Art On Line på Nyårsafton, kanske det ska till en finne att bryta årets förbannelse? |
||
2012-08-12, 01:07 | #93 | |
Citat:
För övrigt måste man ge BG cred, han är en jävel på att få igång, hålla gång hästarna. Hade en period då jag skulle "hata" bort goop och demonstrativt inte spelade honom, gick inget bra...... Sen vet vi ju alla att Örjan brukar vinna från spår 11......... |
||
2012-08-12, 01:12 | #94 | |
Citat:
Ena veckan är det Goop, Erik, Svanstedt och kontio. Nästa vecka är det solklart att Robban vinnar allt i norr och att Ulf Ohlsson är bäst , släng sen i Ludde Det blir ganska dyrt och som alltid, det är lättare i backspegeln..... |
||
2012-08-12, 05:46 | #95 | |
Citat:
|
||
2012-08-12, 06:14 | #96 | |
Citat:
Man tar ju inte med kontio om han kör åsna om du förstår vad jag menar? Lite vet man ju om hästar o trav för att avgöra om dem har nån chans över huvudtaget med hästen. Många verkar ha kraftiga problem att första att på V75 SKA dem bättre tränarna/kuskarna vinna åt sina hästägare så att dem kan mata hästar betala träning och andra kostnader osv.. så att sporten fortlever. Resten av kuskpatrasket får ta brödsmulorna Tommy Hannè gör inte travsport det gör däremot Åke "Svanen" Svanstedt. Allt är ett maktspel (pyramid) när det handlar om PENGAR. Så är det... så har det alltid varit... så kommer det alltid att va! Man ska inte va naiv och tro att allt e så öppet och ärligt och fint, och att det ända travsporten bryr sig om är att hjälpa dig att vinna pengar med alla dessa experter och kommmentatorer Travtjänst Spelservice osv. Köp tips och bli blåst speciellt när det är Malmrot som håller i bitarna. Vilken travkunnig säger att BÄSTA spiken är i ett lopp med voltstart från spår 4 av en fyraårigt sto?? tillåt mig småle Vem säger att Inhibited är den BÄSTA spiken när lille Marcus M Melander kör mot dem stora grabbarna på V75?? Det första jag såg när jag kollade startlistorna var att Lollo Tillyskulle bli min spik. Var ute mot tuffa hingstar o valackar förre lördagen men gallopera, så krafter sparat med bästa springspår och Per Lernartsson och inte trötta R. Bergh...Spikat & Klart. I guld skräller det sällan men Travtjänsten vill att man ska ha 8 hästar???? För mig e det mer än pinsamt. Max 3st annars ska du börja spela bingolotto. Osv osv finns hur mycket öppenbara vilseledningar som helst.. men men. Ni är era egna travexperter efter vad ni ser och förstår och upplever själva! Glöm inte det... Mvh |
||
2012-08-12, 06:28 | #97 | |
Citat:
Och det blir ännu dyrare om man tar med Tommy Hannè och Stefan söderqvist m.m. Ödslar inga streck på sådana kuskar på v75. Om dem skulle vinna mot all förmodan så låt gå för den gången. Sen dröjer det ett skottår till så det e lugnt Mvh |
||
2012-08-12, 06:48 | #98 | |
Citat:
Hade du spelat på kusk och inte Fredrik Persson (Chimall TT som slog Nick Nock och inget annat) och Stefan Söderqvist från spår 10 med en finalklar häst som han fått order av Åke S att köra snällt med, så hade "Spring Erom" med "BG" varit första häst för dig. Bara för att Travtjänsten satte griller i Huvudet och hade 9 Chimall TT som fösrta A-häst? Skämtar dem eller? Mvh |
||
2012-08-12, 06:57 | #99 | |
Sharpest
|
Citat:
Per Lennartsson snittar 13% vinster. Fredrik Person har ÅR efter ÅR haft bättre vinst% än Lennartsson. Ändå anser du inte honom vara en toppkusk? Örjan har sämre % än vad Fredrik Persson har. Örjan snittar 11.94% iår. Han är väl ingen toppkusk enligt dina parametrar då? Du saknar substans i allt du säger. Backa upp dina teorier med lite siffror så inser du hur ihåligt det är. |
|
2012-08-12, 07:00 | #100 | |
Citat:
Lite kan man väl urskilja när man ser vad det är för typ av lopp, spår osv.. Mvh |
||
2012-08-12, 07:06 | #101 | |
Citat:
På kalmar i v4 lopp eller? Eller på v75 med 100.000kr i prissumma? Örjan kankse inte kör lika mycket skitlopp som kalmarnörden. Hoppas du satt v7:an med chimall tt då? Mvh Vem bryr sig om procent? Kolla tillbaka på v86 och v75 dem senaste gångerna på ATG.SE och se vem som vunnit? Kolla om Fredrik Person Eller Stefan S Tommy Hannè bla bla bla har vunnit och skriv när det hände senast. Jag pratar v75 nu och inte v4 kalmar. |
||
2012-08-12, 07:10 | #102 | |
Sharpest
|
Citat:
"Örjan kankse inte kör lika mycket skitlopp som kalmarnörden." Då bör det resultera i att Örjan har en ännu högre vinst% än vad "kalmarnörden" har. Vinst% är hur många vinster han tagit på X antal starter. Ju fler vinster på färre starter = högre vinst% |
|
2012-08-12, 07:17 | #103 | |
Sharpest
|
Uppdaterad 5 augusti.
Här tar de endast i beaktning hur många segrar de tagit, och inte på hur många starter. Därför ser man inte vinst% här. Citat:
|
|
2012-08-12, 07:22 | #104 | |
Citat:
Men det är lungt du har dina vinnare och jag mina. Satte en 200kr på Örjan i sista för att nr 11 vann i första och att Örjan hade inte vunnit nåt, så då spelade jag kusk och dubbelslag på (nr) i första och i sista avd och vann 5000kr. Skulle aldrig sätta 200kr eller nåt på Tommy Hannè på V75! Mvh |
||
2012-08-12, 07:26 | #105 | |
Citat:
Och att FP är en bättre kusk än Örjan? Ok! Lycka till! Spela på dem då på v75, inte mig emot, mer pengar till mig bara! |
||
|