|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-08-10, 10:30 | #16 |
Passa Westholm/Björn G i andra, en offensiv BG har i mina ögen en riktigt bra chans denna gång. Ta en titt på det senaste loppet hur den gick efter lucka sista 200
|
|
2012-08-10, 11:43 | #17 |
Inix Jubb är mitt drag i omgången, gick ett riktigt vasst slutvarv efter massa strul sist. Barfota runt om första gången senast, hoppas det blir samma balans igen. Dessutom stark och distansgynnad m bra läge.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+1) |
|
2012-08-10, 12:46 | #18 |
Har hållt upp ett par veckor och försökt vila mig i form. Får se om det hjälpt mot katastrofalt dåligt tippande en längre tid.Örebro brukar ha många spetsvinnare.
Första tror jag liksom stekel att calamara är värst emot Merger,kommer även strecka nr 10 som kan vara mycket vass med smygare. Tar nog rygg på Merger. Andra tror jag att Ninepoints Charlie bara vinner.Fastnade i trött rygg sist men kom tillbaka bra.Första med Goop.Kanske chansspik trots läget.Inix,mellby mfl intressanta där bakom.Svårt lopp. 3e kommer Caddie blåsa till spets och leda väldigt länge. Kommer strecka några emot iaf. Chimall känns snestreckad i nuläget och intressant. 4e känns som en framspårsegrare om inte Jensen får drömlopp med Keeping Julia. 5e . Örbäckens Cruella är bra inmatchad och riktigt snabb ut och förlorar inte gärna från spets. Tycker att det är en bra chansspik i ett mycket öppet lopp. 6e ser kul ut. Zaptos,Sune,Montgomery mfl från framspår. Blir åka av. Frågan om Parkin bränner allt veckan innan final från uselt läge. Bagley tror jag nästan mer på från bakspår. 7e. Obama gel var hur fin som helst från spets under elitloppshelgen. Gjort ett par usla lopp efter men visade lite uppåtform senast. Tror på spets och slut. Chansspik igen. I nuläget lutar det åt 3 chansspikar. v75 2 nr 12 v75 5 nr 1 v75 7 nr 3 |
|
2012-08-10, 13:40 | #19 |
Clear Sign känns väldig intressant efter strykningen av caddie comet! Garanti spets och det kan bära hela vägen
|
|
2012-08-10, 14:08 | #20 |
Åke Svanstedt om sina chanser:
+++++ Merger Blue Chip (V75-1) är inte på något vis sämre när hon får gå bakifrån. Hon är jättefin i ryggar och väldigt speedig. Hästen har vunnit i V75 ifrån dåliga bakspår tidigare och jag tror på toppchans trots läget. Hon var kanonfin i loppet senast men var loj i värmningen och jag visste inte om det skulle vara plus eller minus eftersom hon brukar vara lite hetsig i värmningarna. Normalt sett så tror jag att hon vinner igen. Jag har hört att Crys Dream ska vara värst emot men den tycker jag inte var så imponerande senast. ++++ Monster Drive (V75-3) var inte godkänd senast trots att han var tvåa efter press av Nahar. Han var inte hundraprocentig då förberedelserna inte hade varit optimala inför loppet. Det är så lite som skiljer och framförallt i V75 måste allt vara på topp om man ska vinna. Hästen var ungefär en längd sämre än han brukar vara. Nu har allt varit som vanligt igen och han kommer att göra ett bättre lopp den här gången. Han har rygg på startsnabba hästar och är väldigt speedig. Med rätt resa är han med och gör upp om det. Oceano di Venere (V75-5) har utvecklats enormt och känns mycket bättre i år än hon gjorde i fjol, trots att hon tävlade bra då. Senast vann hon på en 1.12-tid med krafter kvar och hon har hög kapacitet för klassen. Står lite hårt inne på tillägg men jag bedömer henne så pass bra att hon inte är sämre än någon annan. Det enda är att hon kan vara besvärlig i voltstart och hon galopperade i Halmstad näst senast. Normalt är det en snäll och fin häst men tidigare har hon hetsat upp sig i volten och hon galopperade en del i fjol. Jag hoppas att hon håller sig lugn och mycket hänger på hur hon sköter sig i starten. Felfri tror jag på bra chans. +++ Clear Sign (V75-3) har bra form och tjänar fina pengar varje gång. Senast hängde han inte med femhundra meter kvar men kom tillbaka och blev fast den sista biten. Han är väldigt spår- och löpningsberoende. Med en bra resa är han kapabel att vara med där framme. Platschans. Main Kronos (V75-6) var kraftigt förbättrad senast och det var egentligen Jorma Kontios förtjänst. Varje gång han har kört har han tjatat om att han vill ha helstängt huvudlag på hästen. Men eftersom han har visat hetsiga tendenser tidigare har jag inte velat göra det. Normalt brukar Jorma aldrig säga någonting när han kör mina hästar. Oavsett om de går med jättetunga skor eller barfota. Han säger typ bara, stark och bra. Men just med Main Kronos har han tjatat flera gånger om helstängt och då tänkte jag att nu provar vi. Det fick bra effekt och hästen blev istället cool och mer fokuserad. Han blev också mycket mer startsnabb och Jorma hade klart för sig. Självklart kör vi med helstängt igen men nu blev det bakspår över kort distans och det krävs tur med löpningen för att han ska räcka i V75. Med ett öppet spår hade jag trott på bra chans men nu måste det klaffa. Classic Man (V75-7) är en riktigt fin löphäst som gör bra lopp varje gång. Han har fin form och höll jättebra ifrån dödens senast. Han kämpar för fullt varje gång och distansen nu är snarare än fördel. Hästen får smyga med så får vi se hur långt det räcker. Bakspåret tar såklart ner hanserna lite. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10) |
|
2012-08-10, 14:28 | #21 |
Peter Untersteiner om sina chanser.
Först ut i lördagens V75-kvintett är Sem Jafet (V75-2) som föregås av vissa derbyrykten. - Vi hade kanske lite planer på det i början av säsongen men han har visat att han inte tillhör de bästa så något derby är inte aktuellt. - Jag tycker ändå att det är en bra häst som är gynnad av den långa distansen och hans två lopp efter vila har båda varit med plus i kanten. Läget är lite chansartat men skulle det lösa sig är jag inte främmande för att vi är med en bit fram och han kommer liksom på slutet att tävla med skor runt om. Därefter gäller Real Showman (V75-4) som senast hann fram till seger via en stark avslutning. - Han gick jättebra under sprintermästarhelgen och därefter har vi siktat mot Örebro. Han känns oförändrat fin i jobb och givetvis blev jag extra glad när spårlottningen kom. Han är ingen blixt från start men ändå lite bättre än medium och jag både hoppas och tror på en bra position. - Senast gick han barfota runt om för första gången men det gav ingen speciell effekt och när han nu inte har hovar så det räcker återgår vi till skor runt om. Däremot tänkte jag vässa upp honom med ett halvstängt huvudlag och jag ser optimistiskt på uppgiften. I fyraåringsloppet för ston gäller dubbla starthästar där Peter själv sitter upp bakom Jumble Ås medan sonen Johan tar hand om Ella Håleryd. - Det handlar om två fina fyraårsston som jag har fortsatta förhoppningar på! - Ella Håleryd har gått bra varje gång och allt tyder på att hon gör ett bra lopp på nytt. Troligtvis blir det tuffare nu än tidigare men det ska ändå bli kul att testa henne i V75-sammanhang. - Jumble Ås visade fin speed vid segern senast och får verkligen plus i kanten för den prestationen. Det är alltid lätt att få trafikproblem från tillägg men löser det sig det minsta räknar jag åter med segerchans. När det gäller att skilja de båda sinsemellan får Untersteiner vissa problem. - Från lika start hade Jumble Ås tveklöst varit den bästa chansen av mina två men med tanke på förutsättningarna är det hugget som stucket. Inga ändringar är planerade, Ella Håleryd går barfota fram medan Jumble Ås fortsatt tävlar barfota runt om. Avslutningsvis startar Lord Photo från ett innerspår i den avslutande V75-avdelningen. -Han kom dessvärre bort i en kollision under Hugo Åbergs-kvällen, vilket var synd då han håller absolut toppform för dagen. Han känns fortsatt riktigt fin i jobben efter det men läget med ett innerspår riskerar att bli en fälla då han knappast kan vara med från start. Med ett hårt tempo och lucka till slut kliver han dock förbi många över upploppet. Bästa V75-chansen? - Jag åker till Örebro med fina hästar som samtliga har visat färsk form, klaffar det och en vinner blir jag nöjd men inte mig emot om det skulle bli fler. |
|
2012-08-10, 15:09 | #22 |
TT:
Vi bjuder på analysen i V75-1 där vi går emot 11 Merger Blue Chip. Spetsstrid: 2 Crys Dream bör hålla ut 3 Mathilde Tröjborg sida vid sida, även om Mathilde ska provas med helstängt huvudlag för första gången hos Flemming. 4 Calamara Donna får ändå gälla som spetsfavorit då hon är explosiv första stegen och som det låter på Walmann ska hon köras i ledningen. Kortanalys: 11 Merger Blue Chip är en topphäst, men från bakspår över kort distans är det givet att gardera. 2 Crys Dream långspurtade starkt senast och vi tror att det är dags för henne nu från ett perfekt läge. 4 Calamara Donna kan leda runt om. |
|
2012-08-10, 16:25 | #23 |
Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 65Trav, insats minst 1000 kr Stats: 5 - 7 - 0 ROI: 118.64% Vinstprocent: 41.67% |
Merger Blue Chip är förmodligen Sveriges bästa sto just nu och det skulle förvåna mycket om hon torskar i v75-1. Köper inte TT:s vältningsförsök. Det enda som kan stoppa henne skulle vara en alltför passiv E.A men han har ju kört henne framgångsrikt förut och vet ju vilken flygmaskin det är.
2.55 på expekt är ett mycket spelvärt odds. 2 laxar lirades redan igår men jag ser att oddset fortfarande står sig.... Mindre streck på v 7 än väntat och en fin spik för er som spar strecken till slut. |
2012-08-10, 19:16 | #24 |
Väldigt längesedan jag tittade på eller spelade H2H nu men såg en uppsjö bra odds på Expekt nu när jag tog en liten titt:
Calamara Donna/Merger Blue Chip 2,40 -Motivering i tidigare post (inget gratis för MBC, CD å andra sidan garanterad en riktigt bra resa där framme). Rejält bra odds! Jämför med vinnaroddset på MBC, vars vinst förutsätter både att hon styrs offensivt OCH att hon inte får problem på vägen fram OCH att ingen av de som fått bättre resa plockar hem segern trots att de inte är riktigt lika vassa. Star Support/Causton 2,05 -Hänvisar till tidigare post igen, Causton för seg för V7, missgynnad av bakspår, dålig kusk. 16% mot 66% i galoppstatistiken och med de här förutsättningarna tror jag inte att 85% risk för fel på Causton är överdrivet! Skulle spela den här till 1,40! Clear Sign/Spring Erom 1,80 -Startsnabb från bra spår mot medelsnabb på innerspår (vilket inte är optimalt speciellt på Örebro som tidigare nämnts). Häst mot häst är Spring Erom bäst av dessa men mycket talar för att CS får bättre resa. Marginellt odds trots allt efter två strukna i loppet som öppnar för mindre låsta valmöjligheter för SE. Parkin/Bagley 1,80 -Liknande lägen, båda riktigt bra hästar och bättre kusk på Bagley men jag är säker på att Parkin väger upp det med råge. Något marginellt även här. Efter lite resonerande var det som vanligt hund-oddsen som var de bästa, men de var också ovanligt bra!
2012-08-10, 20:56 | #25 |
Undrar varför alla sk experter tror på Montgomery Hill t.o.m Flemming ger avslag ska tydligen backa från start,det blir väl svårt från kön på örebros korta upplopp!!!!!!
|
|
2012-08-10, 21:08 | #26 |
Ja grymt konstigt att han är så mycket streckad, läge och distans talar ju riktigt tungt emot just honom. Backa blir det oavsett för han är väl inte snabb nog att köra från start utan att löpa rejäl risk att bli hängande.
2012-08-10, 21:11 | #27 |
Ah stark...pra hest...
2012-08-10, 21:44 | #28 |
Merger blue chip vinner första!
tar calamara donna spets så kommer den inte orka till slut och tar flemming över så kommer inte den heller orka. värst emot där framme är 2 men nej detta kommer 11 ta hem från dödens då den kommer ganska omgående. och sedan är de andra bara för svaga över upploppet. |
|
2012-08-10, 21:56 | #29 |
Vem vinner V75-7 egentligen blir inte klok på det loppet???Luktar hårt tempo flera som kan öppna bra och ludde är ju med också!!!!!Kan de bli tokskräll och hemma seger för kalle kråka 12 saint cloud????
|
|
|