|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-08-08, 23:53 | #1 |
V75 Uppsnack Örebro 11/8
Drar igång tråden med lite tankar..
Tycker att denna omg ser intressant ut med flera favoriter med dåliga eller rent av sämsta spår. Fyraåriga sto brukar jag fylla, men nu när flera av de stora fått dåliga spår och man kanske beöver streck även där, så får man försöka bena ur i 5e osså. Express Gaxes lopp ser skoj ut,Monster Drive o Winning Love är tidiga på min lapp även Yield Boko % mässigt. Ja riktigt kul ska det bli att sätta tänderna i. I silver har Sune Palema imponerat och kan väl vara ett bud när Parkin dragit nitlotten. Så här tidigt vill jag nog varna för Agobra Rubin ser smällfin ut i sista och kan bli chansspiken.. Kommer mer sen.... |
|
2012-08-09, 07:13 | #2 | |
Citat:
Real Showman (V75-4) kan vara en bra spik! |
||
2012-08-09, 09:51 | #3 |
Lotus Elan och Bagley är mitt lås i V75 6
October Kronos och Agrobra Rubin lås i V75 7 Spikar Real Showman avd 4 och MBC i avd 1 ( är ungefär 40 meter bättre än Crys Dream) avd 2 "många" avd 5 Alla Såg Chimall TT "live" (grym) och den kommer med på tre markeringar 1 9 10 Ungefär så........ |
|
2012-08-09, 09:53 | #4 |
|
|
2012-08-09, 10:48 | #5 |
|
|
2012-08-09, 13:03 | #6 |
Sen får vi hoppas att nämnda hästar kan procenträkning, så de presterar bättre om spelvärdet ökar...eller
|
|
2012-08-09, 13:20 | #7 |
Bästa hästarna har bakspår men de måste ändå ha bra chans:
Mitt system Avd 1: 11 Merger Blue Chip Avd 2: 2,3,6,7,8,9,10,11,12 Avd 3: 10 Monster Drive Avd 4: 5 Power M.S Avd 5 : Alla hästar Avd 6: 12 Parkin Avd 7: 2,3,9 Brukar inte köra med 4 spikar men tycker att det är 4 klara spikar på vad de har visat hittills. Svåraste loppen är 2 och 5 anser jag. Synpunkter? |
|
2012-08-09, 13:53 | #8 |
Tycker både Merger Blue Chip och Parkin känns riktigt sårbara från usla lägen... Känns som det blir bra betalt på sjuan såhär på förhand =)
|
|
2012-08-09, 18:24 | #9 |
Kanske så här?
6,11 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 1,2,3,4,7,9,10,11,12 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 12 1,2,12 6 krav minst 2 av 5 i fetstil |
|
2012-08-09, 22:15 | #10 |
Är det ett "vardagslopp" är det inte så jäkla farligt att sitta på skitlägen med bästa hästen, det kan bli lustempo och man rundar billigt och många söker innerspår om ojämnt startfält. Hårt emot och V7 nu för MBC och Parkin nu däremot ser jag inga stora möjligheter till seger. Det är väl dessutom halvkort upplopp på Örebro. De blir väl inte ens favoriter och det med all rätta. Max 20% vinstchans med de här förutsättningarna skulle jag säga.
Mathilde klart överstreckad i första, höll bara jämnt mot Crys Dream sist trots bättre resa och är klart på retur den här säsongen. Calamara Donna klar andrahäst för mig efter CD, bra häst/kusk/läge och startsnabb. Causton i andra kan man hoppa, för trög och strulig häst med helt fel läge och passar inte på V7, dessutom för dålig kusk. Inix Jubb ser ut att bli väldigt streckintressant. I guld tar väl Cometen täten och släpper möjligen, med tanke på distansen, till Clear Sign som borde ställa frågan per omgående. Clear Sign är jämn och säker i högsta klassen och plus för att han inte behövde gå helt tom senast. Svårt att sätta hästarna mot varandra i klass 2 i vanlig ordning, men bästa spåret, offensiv kusk och kanske bästa hästen avgör. Power M.S. möjlig spik! Stolopp i vanlig ordning i femte, men inga amatörer gör det lite mer lättlöst! Bra klass på både hästar och människor på startvolten borde göra att de där bak får det svårt. Bra och startsnabba hästar där framme i silver. Fördel Johnny på spår fem igen, men frågan är hur spetskörningen blir. Någon spetsaspiranterna 2,3,5 tror jag löser det till slut. De bästa har dragit bakspår och kan möjligen hjälpa varandra fram lite (eller möjligen bromsa varandra?) men jag tror inte det räcker till på sprinten. Fyra bästa i avslutningen 2,3,7,9 ska vara heltäckt. Agobra Rubin har gjort två riktigt bra tider och var grym senast men motståndet är ett helt annat här. Edit: Preliminärsystemet (ovanligt att jag inte blir sugen på att helmåla ett enda lopp, borgar för skrällfri omgång) 2,4 3,7,8 3,4 5 1,2,4,6,7 2,3,5 2,3,7,9
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2012-08-09 klockan 22:16. |
|
2012-08-09, 22:38 | #11 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Bra genomgång och tänk på att, precis som du nämner: Har ett av landets kortaste upplopp (175 meter). Hästar som går i ledningen har stor fördel. Det är också lite svårare att ta ledningen från innerspår bakom startbilen. |
|
2012-08-09, 22:51 | #12 |
Tänk på att det är 187m långt upplopp så det är inte många från kön som kan ta så jättemycket i sista sväng om inte nån från bakspår får överta ledningen per omgående isåfall. Tror därför att det kan bli rätt bra betalt... Men vem vet.
Agroba är grym men möter tuffare nu och svårt på v7 precis som stekel säger. Tror mycket på hästarna 1,2,3,7 i 2:a avd. Mvh Lycka till |
|
2012-08-09, 22:51 | #13 |
sry 175 meter upplopp menade jag
|
|
2012-08-10, 08:54 | #14 |
Örjan om sina .........
V75-1 4 Calamara Donna Hedersmärr i hygglig form, bra läge och distans, kanske ett streck vid gardering. V75-2 2 Ayar Boko Tuff öppning senast, lite outsider i öppet lopp. "Nurmos intervju" Blev det alldeles för tuff öppning för senast. Han fick mjölksyra till slut och vi får glömma det loppet. Hästen är annars mycket bra i ordning och har utvecklats en hel del på slutet. Jag har tidigare sagt att han vinner lopp när som helst, sedan om det blir här eller inte är svårt att säga. Allt verkar i alla fall bra med hästen och han kändes fräsch och fin i ett lätt jobb under veckan. Jag tror att han lägger i femmans växel när som helst. V75-3 12 Yield Boko Känns riktigt fin för dagen, läget gör dock att det krävs mycket tur för att det ska gå vägen. V75-5 2 Adams Eve Inte så tokig i grunden, men lite svårbedömd form. V75-6 11 Bagley Vass spurtare med vilsam resa, normalt för dåligt läge. V75-7 11 French Destiny Hårt inne i loppet och dåligt läge, tufft att vinna. Örjans överraskning 10 Main Kronos (V75-6) Öppet lopp då Parkin fick sämsta läget. Main Kronos visade toppform senast och är en av som kan vinna. Senast redigerad av korpo den 2012-08-10 klockan 15:02. |
|
2012-08-10, 10:24 | #15 |
Hmmm ser att Raffe har spikat nr 4 Jones i avd. 4 på V75...med Tommy Hanne som kusk!!!
När vann Tommy Hanne sist på V75 egentligen??? 1990-talet, eller... |
|
2012-08-10, 10:30 | #16 |
Passa Westholm/Björn G i andra, en offensiv BG har i mina ögen en riktigt bra chans denna gång. Ta en titt på det senaste loppet hur den gick efter lucka sista 200
|
|
2012-08-10, 11:43 | #17 |
Inix Jubb är mitt drag i omgången, gick ett riktigt vasst slutvarv efter massa strul sist. Barfota runt om första gången senast, hoppas det blir samma balans igen. Dessutom stark och distansgynnad m bra läge.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+1) |
|
2012-08-10, 12:46 | #18 |
Har hållt upp ett par veckor och försökt vila mig i form. Får se om det hjälpt mot katastrofalt dåligt tippande en längre tid.Örebro brukar ha många spetsvinnare.
Första tror jag liksom stekel att calamara är värst emot Merger,kommer även strecka nr 10 som kan vara mycket vass med smygare. Tar nog rygg på Merger. Andra tror jag att Ninepoints Charlie bara vinner.Fastnade i trött rygg sist men kom tillbaka bra.Första med Goop.Kanske chansspik trots läget.Inix,mellby mfl intressanta där bakom.Svårt lopp. 3e kommer Caddie blåsa till spets och leda väldigt länge. Kommer strecka några emot iaf. Chimall känns snestreckad i nuläget och intressant. 4e känns som en framspårsegrare om inte Jensen får drömlopp med Keeping Julia. 5e . Örbäckens Cruella är bra inmatchad och riktigt snabb ut och förlorar inte gärna från spets. Tycker att det är en bra chansspik i ett mycket öppet lopp. 6e ser kul ut. Zaptos,Sune,Montgomery mfl från framspår. Blir åka av. Frågan om Parkin bränner allt veckan innan final från uselt läge. Bagley tror jag nästan mer på från bakspår. 7e. Obama gel var hur fin som helst från spets under elitloppshelgen. Gjort ett par usla lopp efter men visade lite uppåtform senast. Tror på spets och slut. Chansspik igen. I nuläget lutar det åt 3 chansspikar. v75 2 nr 12 v75 5 nr 1 v75 7 nr 3 |
|
2012-08-10, 13:40 | #19 |
Clear Sign känns väldig intressant efter strykningen av caddie comet! Garanti spets och det kan bära hela vägen
|
|
2012-08-10, 14:08 | #20 |
Åke Svanstedt om sina chanser:
+++++ Merger Blue Chip (V75-1) är inte på något vis sämre när hon får gå bakifrån. Hon är jättefin i ryggar och väldigt speedig. Hästen har vunnit i V75 ifrån dåliga bakspår tidigare och jag tror på toppchans trots läget. Hon var kanonfin i loppet senast men var loj i värmningen och jag visste inte om det skulle vara plus eller minus eftersom hon brukar vara lite hetsig i värmningarna. Normalt sett så tror jag att hon vinner igen. Jag har hört att Crys Dream ska vara värst emot men den tycker jag inte var så imponerande senast. ++++ Monster Drive (V75-3) var inte godkänd senast trots att han var tvåa efter press av Nahar. Han var inte hundraprocentig då förberedelserna inte hade varit optimala inför loppet. Det är så lite som skiljer och framförallt i V75 måste allt vara på topp om man ska vinna. Hästen var ungefär en längd sämre än han brukar vara. Nu har allt varit som vanligt igen och han kommer att göra ett bättre lopp den här gången. Han har rygg på startsnabba hästar och är väldigt speedig. Med rätt resa är han med och gör upp om det. Oceano di Venere (V75-5) har utvecklats enormt och känns mycket bättre i år än hon gjorde i fjol, trots att hon tävlade bra då. Senast vann hon på en 1.12-tid med krafter kvar och hon har hög kapacitet för klassen. Står lite hårt inne på tillägg men jag bedömer henne så pass bra att hon inte är sämre än någon annan. Det enda är att hon kan vara besvärlig i voltstart och hon galopperade i Halmstad näst senast. Normalt är det en snäll och fin häst men tidigare har hon hetsat upp sig i volten och hon galopperade en del i fjol. Jag hoppas att hon håller sig lugn och mycket hänger på hur hon sköter sig i starten. Felfri tror jag på bra chans. +++ Clear Sign (V75-3) har bra form och tjänar fina pengar varje gång. Senast hängde han inte med femhundra meter kvar men kom tillbaka och blev fast den sista biten. Han är väldigt spår- och löpningsberoende. Med en bra resa är han kapabel att vara med där framme. Platschans. Main Kronos (V75-6) var kraftigt förbättrad senast och det var egentligen Jorma Kontios förtjänst. Varje gång han har kört har han tjatat om att han vill ha helstängt huvudlag på hästen. Men eftersom han har visat hetsiga tendenser tidigare har jag inte velat göra det. Normalt brukar Jorma aldrig säga någonting när han kör mina hästar. Oavsett om de går med jättetunga skor eller barfota. Han säger typ bara, stark och bra. Men just med Main Kronos har han tjatat flera gånger om helstängt och då tänkte jag att nu provar vi. Det fick bra effekt och hästen blev istället cool och mer fokuserad. Han blev också mycket mer startsnabb och Jorma hade klart för sig. Självklart kör vi med helstängt igen men nu blev det bakspår över kort distans och det krävs tur med löpningen för att han ska räcka i V75. Med ett öppet spår hade jag trott på bra chans men nu måste det klaffa. Classic Man (V75-7) är en riktigt fin löphäst som gör bra lopp varje gång. Han har fin form och höll jättebra ifrån dödens senast. Han kämpar för fullt varje gång och distansen nu är snarare än fördel. Hästen får smyga med så får vi se hur långt det räcker. Bakspåret tar såklart ner hanserna lite. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10) |
|
2012-08-10, 14:28 | #21 |
Peter Untersteiner om sina chanser.
Först ut i lördagens V75-kvintett är Sem Jafet (V75-2) som föregås av vissa derbyrykten. - Vi hade kanske lite planer på det i början av säsongen men han har visat att han inte tillhör de bästa så något derby är inte aktuellt. - Jag tycker ändå att det är en bra häst som är gynnad av den långa distansen och hans två lopp efter vila har båda varit med plus i kanten. Läget är lite chansartat men skulle det lösa sig är jag inte främmande för att vi är med en bit fram och han kommer liksom på slutet att tävla med skor runt om. Därefter gäller Real Showman (V75-4) som senast hann fram till seger via en stark avslutning. - Han gick jättebra under sprintermästarhelgen och därefter har vi siktat mot Örebro. Han känns oförändrat fin i jobb och givetvis blev jag extra glad när spårlottningen kom. Han är ingen blixt från start men ändå lite bättre än medium och jag både hoppas och tror på en bra position. - Senast gick han barfota runt om för första gången men det gav ingen speciell effekt och när han nu inte har hovar så det räcker återgår vi till skor runt om. Däremot tänkte jag vässa upp honom med ett halvstängt huvudlag och jag ser optimistiskt på uppgiften. I fyraåringsloppet för ston gäller dubbla starthästar där Peter själv sitter upp bakom Jumble Ås medan sonen Johan tar hand om Ella Håleryd. - Det handlar om två fina fyraårsston som jag har fortsatta förhoppningar på! - Ella Håleryd har gått bra varje gång och allt tyder på att hon gör ett bra lopp på nytt. Troligtvis blir det tuffare nu än tidigare men det ska ändå bli kul att testa henne i V75-sammanhang. - Jumble Ås visade fin speed vid segern senast och får verkligen plus i kanten för den prestationen. Det är alltid lätt att få trafikproblem från tillägg men löser det sig det minsta räknar jag åter med segerchans. När det gäller att skilja de båda sinsemellan får Untersteiner vissa problem. - Från lika start hade Jumble Ås tveklöst varit den bästa chansen av mina två men med tanke på förutsättningarna är det hugget som stucket. Inga ändringar är planerade, Ella Håleryd går barfota fram medan Jumble Ås fortsatt tävlar barfota runt om. Avslutningsvis startar Lord Photo från ett innerspår i den avslutande V75-avdelningen. -Han kom dessvärre bort i en kollision under Hugo Åbergs-kvällen, vilket var synd då han håller absolut toppform för dagen. Han känns fortsatt riktigt fin i jobben efter det men läget med ett innerspår riskerar att bli en fälla då han knappast kan vara med från start. Med ett hårt tempo och lucka till slut kliver han dock förbi många över upploppet. Bästa V75-chansen? - Jag åker till Örebro med fina hästar som samtliga har visat färsk form, klaffar det och en vinner blir jag nöjd men inte mig emot om det skulle bli fler. |
|
2012-08-10, 15:09 | #22 |
TT:
Vi bjuder på analysen i V75-1 där vi går emot 11 Merger Blue Chip. Spetsstrid: 2 Crys Dream bör hålla ut 3 Mathilde Tröjborg sida vid sida, även om Mathilde ska provas med helstängt huvudlag för första gången hos Flemming. 4 Calamara Donna får ändå gälla som spetsfavorit då hon är explosiv första stegen och som det låter på Walmann ska hon köras i ledningen. Kortanalys: 11 Merger Blue Chip är en topphäst, men från bakspår över kort distans är det givet att gardera. 2 Crys Dream långspurtade starkt senast och vi tror att det är dags för henne nu från ett perfekt läge. 4 Calamara Donna kan leda runt om. |
|
2012-08-10, 16:25 | #23 |
Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 65Trav, insats minst 1000 kr Stats: 5 - 7 - 0 ROI: 118.64% Vinstprocent: 41.67% |
Merger Blue Chip är förmodligen Sveriges bästa sto just nu och det skulle förvåna mycket om hon torskar i v75-1. Köper inte TT:s vältningsförsök. Det enda som kan stoppa henne skulle vara en alltför passiv E.A men han har ju kört henne framgångsrikt förut och vet ju vilken flygmaskin det är.
2.55 på expekt är ett mycket spelvärt odds. 2 laxar lirades redan igår men jag ser att oddset fortfarande står sig.... Mindre streck på v 7 än väntat och en fin spik för er som spar strecken till slut. |
2012-08-10, 19:16 | #24 |
Väldigt längesedan jag tittade på eller spelade H2H nu men såg en uppsjö bra odds på Expekt nu när jag tog en liten titt:
Calamara Donna/Merger Blue Chip 2,40 -Motivering i tidigare post (inget gratis för MBC, CD å andra sidan garanterad en riktigt bra resa där framme). Rejält bra odds! Jämför med vinnaroddset på MBC, vars vinst förutsätter både att hon styrs offensivt OCH att hon inte får problem på vägen fram OCH att ingen av de som fått bättre resa plockar hem segern trots att de inte är riktigt lika vassa. Star Support/Causton 2,05 -Hänvisar till tidigare post igen, Causton för seg för V7, missgynnad av bakspår, dålig kusk. 16% mot 66% i galoppstatistiken och med de här förutsättningarna tror jag inte att 85% risk för fel på Causton är överdrivet! Skulle spela den här till 1,40! Clear Sign/Spring Erom 1,80 -Startsnabb från bra spår mot medelsnabb på innerspår (vilket inte är optimalt speciellt på Örebro som tidigare nämnts). Häst mot häst är Spring Erom bäst av dessa men mycket talar för att CS får bättre resa. Marginellt odds trots allt efter två strukna i loppet som öppnar för mindre låsta valmöjligheter för SE. Parkin/Bagley 1,80 -Liknande lägen, båda riktigt bra hästar och bättre kusk på Bagley men jag är säker på att Parkin väger upp det med råge. Något marginellt även här. Efter lite resonerande var det som vanligt hund-oddsen som var de bästa, men de var också ovanligt bra!
2012-08-10, 20:56 | #25 |
Undrar varför alla sk experter tror på Montgomery Hill t.o.m Flemming ger avslag ska tydligen backa från start,det blir väl svårt från kön på örebros korta upplopp!!!!!!
|
|
2012-08-10, 21:08 | #26 |
Ja grymt konstigt att han är så mycket streckad, läge och distans talar ju riktigt tungt emot just honom. Backa blir det oavsett för han är väl inte snabb nog att köra från start utan att löpa rejäl risk att bli hängande.
2012-08-10, 21:11 | #27 |
Ah stark...pra hest...
2012-08-10, 21:44 | #28 |
Merger blue chip vinner första!
tar calamara donna spets så kommer den inte orka till slut och tar flemming över så kommer inte den heller orka. värst emot där framme är 2 men nej detta kommer 11 ta hem från dödens då den kommer ganska omgående. och sedan är de andra bara för svaga över upploppet. |
|
2012-08-10, 21:56 | #29 |
Vem vinner V75-7 egentligen blir inte klok på det loppet???Luktar hårt tempo flera som kan öppna bra och ludde är ju med också!!!!!Kan de bli tokskräll och hemma seger för kalle kråka 12 saint cloud????
|
|
2012-08-10, 22:13 | #30 |
V75-4 vinner power ms från spets och slut!
|
|
2012-08-10, 22:19 | #31 |
Är väl lite upplagt för att Wannabe Kemp ska få spets billigt och få bestämma tempot va? Ingen stjärna, men loppet är någorlunda ihåligt för klassen och undantaget Ludde och i viss mån Johnny är det någorlunda försiktiga herrar och damer med i fältet. Undrar om man inte ska peta med Jeppas Hugo vid gardering med tanke på läge, motstånd och streck. Har varit rätt så fin!
2012-08-10, 22:23 | #32 | |
Citat:
Edit: I guld fattar jag inte streckningen alls, Spring Erom och Yield Boko andra och tredjehandare från de där lägena!? Clear Sign klockren före dem. Year in review också trots att stallet ligger lägre än U-571.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2012-08-10 klockan 22:31. |
||
2012-08-10, 22:34 | #33 | |
Citat:
han vann på rättvik ca 1mån sen.Vore fint om man hittade en rak dubbel blir lite mer klirr i kassan!!!! |
||
2012-08-10, 22:35 | #34 |
V75-3 vinner 7 Winning love från spets och slut! rygg ledaren är 4 clear sign som plockar andra priset!
|
|
2012-08-10, 22:37 | #35 |
Jag tycker omgången är väldigt intressant! Med på lite stora bolagsystem och lämnar in detta aningen "fega" system själv. Väljer att köra utgång på MBC då jag tycker den möter lik och får känslan att den "bara" vinner mot dessa och iskallt att leva efter det loppet om den vinner och man garderat rakt av. Tror inte på många av övriga favoriter men "fegdubblar" obama gel med Wannabekemp. Hinner inte motivera mer men nu jobbar vi! =) Även vinnarspel på Clearsign(10ggr), Sune Palema(5ggr) och Obama Gel(6.5ggr)
1) A: 11 B:4,10,3,2 2) 3,7,8,10,11,12 3) A: 4 B: 9,12,10,1,2 4) 2,4,5 5) 4,13 6) 5 Sune Palema 7) 2,3 1 A |
|
2012-08-10, 22:59 | #36 |
V75-5 intressant lopp med några bra, tycker robbans nr 4 är helt fantastisk, kolla senaste loppet rundar i 4 spår och går undan enkelt. Är lätt bästa hästen här och startsnabb också men galopp kan fälla. tror att på främre volt är 1 och 7 farliga. På bakre volt så imponerade åkes häst men den måste ha lite tur på vägen. och Ludde kommer skicka iväg Onice Axe som han gjorde på mantorp då de va lika dana förutsättningar.
|
|
2012-08-10, 23:02 | #37 |
Tycker M.T Fortune Winner står bra inne i loppet 381.500,får han överta ledningen är loppet förmodligen över??? Ska ut till banan imorrn så måste hitta några bra vinnare så dagen går ihop sig efter allt öl drickande!!!!!Och har inte Sune Palema toppchans om det inte
blir någon tok körning om spetsen?? |
|
2012-08-10, 23:16 | #38 |
V75-6 så tycker jag det ser lite öppet ut och jag tror mest på nr 2-3-5-6 tror mest på nr 6 som såg riktigt bra ut senast! gardering!
|
|
2012-08-10, 23:34 | #39 |
V75-7 ser lite små klurigt ut men 3-5-7-10 känns hetast och tror mycket på ludde i detta loppet. 7 i ledningen och nr 3 i rygg ledaren. 10 i dödens kan avgöra! eller så kommer en fjärde långt ut!
|
|
2012-08-11, 00:19 | #40 |
Hur Åke L hästar WL från spår 5 kan ge 15 ggr och hans bästa chans från bästa bakspår i tillägg med UH kan ge 20 ggr övergår mitt förstånd.
Hur som helst, spikar Merger Bluechip och Winning Love, drar om några timmar till Santorini och ett 5 stjärnigt hotell, där jag kan följa loppen från poolen :P Good luck och god natt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cicikor (+2) |
|
2012-08-11, 00:25 | #41 |
|
|
2012-08-11, 00:32 | #42 |
Haha ja de får nog göra det då! Takter i ledningen ganska enkelt från ett fjärde spår! och 2 blir värst emot men jag tror inte den når fram. Är de skoryck på 5 som de va för 2 starter sedan så blir de åka av och den är ju inte golvad? Galopp emot!
|
|
2012-08-11, 01:31 | #43 |
SPIKEN
Kan inte se att Robert lägger 5:e !!
COYS ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snapphanen (+1) |
|
2012-08-11, 10:35 | #44 |
Merger Blue Chip förlorar inte detta. Erik har kört förrut och går det långsamt blir det snabbt fram och går det fort så kör han sista 700m. Hästen har 2 förstaplatser och 2 andraplatser från bakspår (3 över kortdistans). 1 lopp med Erik och 1 vinst.
Causton har dem gjort en del ändringar på och chansen för felfritt ökar med spåret, given förstahäst på kapaciteten. Monster Drive klar A-häst nu för mig efter de 3 strykningarna, speciellt Yield Boko! Tror han har en växel mer än övriga i det här loppet sista varvet. Åke Lindblom kör alltid offensivt och därför tror jag inte Clear Sign rinner undan då Winning Love är mer stark än snabb och troligtvis sitter i dödens efter 500m. Wannabe Kemp spetsar och vinner hur lätt som helst. Glöm inte de 3 jag anser mest streckvärda i omgången förrutom ovan nämna hästar: Ninepoints Charlie 23% (V75-2) Oceano Di Venere 11% (V75-4) Main Kronos 13% (V75-6) Har förrutom mitt ABC-system nedan spelat Causton som vinnare till 10.00@Bet365 och en dubbel med Merger Blue Chip & Wannabe Kemp som vinnare till 7.52@Expekt. Mitt system: Spoiler:
2012-08-11, 11:16 | #45 |
Jag böjer mig nog för grupptrycket och kör utgång på Merger iallafall istället för Crys Dream.
Överstreckade: Mathilde Tröjborg (har inte visat form på mycket länge) Causton (hoppar) Lavec Kronos (se Mathilde) Montgomery Hill (helt fel läge/distans) Bortglömda: Inix Jubb (bättre än raden) Twigs U Canfly (fast vid de två förlusterna) Zapdos Håjt (startsnabb+sprint) Jeppas Hugo/Cosmo ML (perfekt matchad och läge/mycket bättre än raden och helt ostreckad) Nästan klar med systemet nu. 2,4,12 3,7,8,12 9,10 2,4,5,6,9,12 1,2,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15 2,3,5 2 Krav: MBC/Power MS/Eleanor R/Sune P (minst 2)
2012-08-11, 11:20 | #46 | |
Sharpest
|
Citat:
Mitt system då, har ändrat, skrivit om, påverkats av Jens statistikanalys osv osv. Nedanstående är andelssystemet Spoiler:
Sedan min flerbong Spoiler:
|
|
2012-08-11, 11:24 | #47 |
Yes, tänk vilka kuska som brukar var favoriter och bränna.... Berg, Kolgini. Samt Torbjörn J (förutom förra veckan) Hanne, ja när kör han v75 ?
|
|
2012-08-11, 11:35 | #48 | |
Sharpest
|
Citat:
Har inte tillgång till statistiken nu men om jag inte missminner mig så ligger Jorma på topp som infriare sedan kommer Adielsson. |
|
2012-08-11, 11:40 | #49 |
|
|
2012-08-11, 11:43 | #50 |
Systemet för dagen tillsammans med två vänner.
4, 7, 10, 11 2, 3, 8, 12 1, 9, 10, 11 2, 4, 6, 10 4 res 10 1, 3, 5, 7, 10, 11, 12 2 res 3 |
|
2012-08-11, 11:46 | #51 |
TT:s spikar idag.
Inget att luta sig mot? |
|
2012-08-11, 12:12 | #52 |
Ser att SS och TT rankat och spikat 3 Obama Gel - vad ser och vet de som andra missat. Jorma i spets och Nurmos superoptimistisk...
|
|
2012-08-11, 12:29 | #53 | |
Citat:
Att Jorma ligger bra till i statistiken till skillnad från Örjan måste vara för att han alltid kör resolut för vinst medan Örjan kör mera passivt (för att hästarna ska hålla bra i det långa loppet). Erik besitter båda kvaliteterna på ett bra sätt. Ludde kör ju också för vinst i varje läge men han kör mycket sämre och det finns inte alltid täckning då hästarna brukar vara ojämna.
2012-08-11, 12:33 | #54 |
Tittar man på visad startsnabbhet(arkivkoll) ska Obama Gel ta en längd på Wannabe Kemp som inte varit någon blixt bakom bilen hittills. Sen kanske Nurmos gör några ändringar i huvudlag som kanske får WK snabbare...
|
|
2012-08-11, 12:34 | #55 |
Systemramen denna vecka!
Avd.1: A 11 B 2-3 C 5-7 Avd.2: 10 CAUSTON Avd.3: U 10 G 1-4-11 Avd.4: A 2 B 4-5-6-12 C 1-7-8-9 Avd.5: A 4 B 1-13 C 6-9 Avd.6: A 5 B 7-10-11-12 C 1-2-3-6 Avd.7: U 2 G 3 |
|
2012-08-11, 12:37 | #56 |
avd 4 Ulrika karsk
avd 7 Caliber tt |
|
2012-08-11, 12:54 | #57 |
Att jag inte tog med Parkin på de överstreckade. Redan klar för final och det står klart och tydligt i Svenssons kommentar att det blir passivt upplägg inför finalerna nästa lördag.
Edit: Tidig inlämning idag (blev visst ett tv-system med enda "hårda" spiken i sista ser jag nu, nog spelpsykologin som spelar in än en gång) 2,4,11 3,7,8,12 1,4,7,9,10 2,4,5,6,9,12 1,2,4,6,7,9,10,11,12,13,14,15 2,3,5 2 Krav: MBC/CS/PMS/ER/SP (minst 3) 456 bagis Lycka till allihopa!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2012-08-11 klockan 13:15. |
|
2012-08-11, 13:30 | #58 |
Vad tror ni om detta? Monster Drive, Power MS, Eleanor Rigby, Sune Palema. 2 av dessa ska bli spikar, de andra 2 utgångar. Vilka ska man välja. Lutar åt spik på Eleanor och Sune.
Många i första och andra, sen låser jag på 2,3 i sista. Mellan 600-800 rader |
|
2012-08-11, 13:55 | #59 |
12 Saint Cloud (Carl-Erik Lindblom) är det kanonslag på.
Dagens BOMB? Senast redigerad av korpo den 2012-08-11 klockan 13:57. |
|
2012-08-11, 13:57 | #60 |
Hörde på atg live att MBC i första värmde sämre än senast
|
|
2012-08-11, 13:59 | #61 |
Då vinner den
|
|
2012-08-11, 14:04 | #62 |
gör första inlägget här på sharps så tänkte ge er mitt system
V75 1, 2 11 2, 8 3, 1 4 10 11 12 4, 5 5, 4 6 10 6, 5 10 12 7, 4 9 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+2) |
|
2012-08-11, 14:07 | #63 |
V75-1: 2, 4, 7, 11
V75-2: 3, 6, 7, 10, 12 V75-3: 4, 10 V75-4: 2, 4, 6, 8, 9, 12 V75-5: 1 V75-6: 5 V75-7: 2 240 rader x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr 2012 XXN: XXXX 5198 14X1 XXXX Kör en till V75-1: 2, 4, 7, 8, 11 V75-2: 3, 10 V75-3: 10 V75-4: 4, 6, 8, 9, 12 V75-5: 1 V75-6: 3, 5, 6, 12 V75-7: 2 200 rader x 1 x 0,50 kr = 100,00 kr Vadet är registrerat. Senast redigerad av fusbar den 2012-08-11 klockan 14:30. |
|
2012-08-11, 14:09 | #64 |
Hur ofta brukar kommunare vinna?Obama Gel denna gång.
|
|
2012-08-11, 14:09 | #65 |
Spets och slut på Dean Meatloaf om lika bra som vid vinsterna?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+1) |
|
2012-08-11, 14:11 | #66 |
Gjorde ett system mer på chans..
1: 2,3,4 2: 10 3: 1,4,9,10,11 4: 2,4,5,6,8,9 5: 1 6: 5,10 7: 3 God tur på er! |
|
2012-08-11, 14:21 | #67 |
Känns just nu som det är ganska ofta Kommunare vinner, Eftersom den senast vann.
Gissar annars att det ligger på 35%, Kanske 1 av 3 kommunare som vinner. |
|
2012-08-11, 14:23 | #68 |
|
|
2012-08-11, 14:23 | #69 |
Så idag ser systemet ut så här:
1) 2,3,4,7,10,11 2) 3 3) 4 4)2,4,5,12 5) 1,4,6,7,10,11,12,13,14 6)1,3,4,5,7,10,12 7)2,3,5,6 Minst en av fetstil och minst en av kursiv. |
|
2012-08-11, 14:28 | #70 |
Är det såpass så vinner "kommunare" (vad det nu är?) lika ofta som favoriten för det är ca 1/3 favoriter som vinner i travlopp.
2012-08-11, 14:36 | #71 |
Jepp. Lättaste spiken vann enkelt idag
Tackar spåret för att den bara blev 59%-are
2012-08-11, 14:39 | #72 |
|
2012-08-11, 14:42 | #73 |
Fan att man ska lyssna på alla stollar och inte tro på sig själv. Ändrade i sista sekund från spik till utgång på MBC.
Gjorde exakt lika dant förra veckan efter att dom rapporterade dålig värmning. Yey! |
|
2012-08-11, 14:44 | #74 |
Inte smart att göra som kollektivet om man vill vinna pengar eftersom det stora kollektivet förlorar. Säger tv-experterna att du ska spika så gardera istället och tvärtom. Det tjänar du på i långa loppet då de påverkar oss spelare så otroligt mycket och värdet blir så mycket sämre.
2012-08-11, 14:48 | #75 |
Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 65Trav, insats minst 1000 kr Stats: 5 - 7 - 0 ROI: 118.64% Vinstprocent: 41.67% |
Hoppas att ni tog rygg på min stenklara i första. MBS
Hade 4000 kr på den som expekt släppte igenom till 2.55 ggr. Hörde att dom trackade ner på värmningen i vanlig ordning så oddset på ATG blev också mycket bra. Såg att några till på tråden hade klart för sig. Första gången jag ger en stenklar här på sajten, ta rygg nästa gång. Brukar sitta när jag går in hårt. |
2012-08-11, 14:52 | #76 |
|
|
2012-08-11, 14:53 | #77 | |
Citat:
2012-08-11, 14:54 | #78 | |
Citat:
Grattis! Tog tyvärr ej rygg, Trodde ej att loppet skulle bli som det blev. |
||
2012-08-11, 15:06 | #79 | |
Citat:
Mest en gissning men är ändå ganska ofta Kommunaren gått in. Korpo Är med på ett andelsystem, De har oxå spikat Wannabe Kemp och Merger Blue Chip.. Mycket möjligt att vi kommer att hålla tummarna för samma häst.. Systemet.. 1: 11 2: 2,3,7,8,9,10,11,12 3: 1,2,3,4,9,10,11,12 4: 2,3,4,5,6,12 5: 1,4,6,10 6: 5,7,10,12 7: 2 |
||
2012-08-11, 15:12 | #80 |
Kummunare?
Har bara fått för mig att det ska vara en säker vinnare.. men som vi vet, Inget är säkert. |
|
2012-08-11, 15:49 | #81 |
Drygt att man åkte på Spring Erom när man hade med 4%-aren i fjärde men kan inte "experterna" förutspå att den sitter i spets så är det inte så lätt för en lekman heller
2012-08-11, 16:16 | #82 | |
Citat:
|
||
2012-08-11, 16:49 | #83 |
Khilström måste ju diskas???!!!
|
2012-08-11, 16:52 | #84 |
Skandal!!!
|
2012-08-11, 17:57 | #86 |
Åter igen och som jag har sagt hela tiden och fått lite skit för faktiskt, är att det bara är toppkuskar som vinner på V75!
Vart var Stefan Söderqvist o Tommy Hannè osv..?? Ändå blev det 200.000kr för 7 rätt Så mitt tips kvarstår att bara spela kuskar! Om jag spikar så spikar jag en toppkusk om jag garderar ett lopp så garderar jag med toppkuskarna och ingen expert i världen kan få mig att tro något annat PUNKT. Mvh |
|
2012-08-11, 18:01 | #87 |
En sak jag har märkt att det ofta (absolut inte alltid) är samma nr i första avd som i sista avd på v75 v86..osv även om någon av dem är en skräll. Så ha samma nr i första som i sista avd på streckspelen
Mvh |
|
2012-08-11, 21:46 | #88 | |
Citat:
Untersteiner?Goop? Erik? Örjan? Åke? Flemming? Lennartsson? vilka har jag glömt? Ska du spela på 7-10 kuskar i varje lopp? |
||
2012-08-11, 21:51 | #89 | |
Citat:
Hade 4,9,10 i guld,Spring Erom som första reserv. På det igen bara. |
||
2012-08-11, 21:54 | #90 | |
Citat:
1 Spring Erom (V75-3) rapporteras träna bra och visade fin form senast. Han kan öppna bättre än vad folk tror. |
||
2012-08-11, 21:59 | #91 |
Det har han råd med om han har spik i sista eller första avdelningen för då vinner ju den med samma nummer det andra loppet så en spik blir två automatiskt
2012-08-11, 22:30 | #92 | |
Citat:
Kommundragen vilar det en förbannelse över har jag skrivit förut. Ni har väl knappast missat morgondagens kommunare? 6 Ghetto Blaster i V75-7 skriks det om överallt. Barfota nu och 16,5/3000 i jobb inne på Solvalla inför det här. Spets och slut och spikas överallt. När vann Pasi V75-lopp förresten? 091122 säger travsport. Då i Romme med hästen Kaliber i klass två försök i en V65-omgång. De tre efterföljande årtalen har finnen inte kört ihop första priset i Örebro Intn’l något år. Senast en kommunare vann på V75 var Art On Line på Nyårsafton, kanske det ska till en finne att bryta årets förbannelse? |
||
2012-08-12, 01:07 | #93 | |
Citat:
För övrigt måste man ge BG cred, han är en jävel på att få igång, hålla gång hästarna. Hade en period då jag skulle "hata" bort goop och demonstrativt inte spelade honom, gick inget bra...... Sen vet vi ju alla att Örjan brukar vinna från spår 11......... |
||
2012-08-12, 01:12 | #94 | |
Citat:
Ena veckan är det Goop, Erik, Svanstedt och kontio. Nästa vecka är det solklart att Robban vinnar allt i norr och att Ulf Ohlsson är bäst , släng sen i Ludde Det blir ganska dyrt och som alltid, det är lättare i backspegeln..... |
||
2012-08-12, 05:46 | #95 | |
Citat:
|
||
2012-08-12, 06:14 | #96 | |
Citat:
Man tar ju inte med kontio om han kör åsna om du förstår vad jag menar? Lite vet man ju om hästar o trav för att avgöra om dem har nån chans över huvudtaget med hästen. Många verkar ha kraftiga problem att första att på V75 SKA dem bättre tränarna/kuskarna vinna åt sina hästägare så att dem kan mata hästar betala träning och andra kostnader osv.. så att sporten fortlever. Resten av kuskpatrasket får ta brödsmulorna Tommy Hannè gör inte travsport det gör däremot Åke "Svanen" Svanstedt. Allt är ett maktspel (pyramid) när det handlar om PENGAR. Så är det... så har det alltid varit... så kommer det alltid att va! Man ska inte va naiv och tro att allt e så öppet och ärligt och fint, och att det ända travsporten bryr sig om är att hjälpa dig att vinna pengar med alla dessa experter och kommmentatorer Travtjänst Spelservice osv. Köp tips och bli blåst speciellt när det är Malmrot som håller i bitarna. Vilken travkunnig säger att BÄSTA spiken är i ett lopp med voltstart från spår 4 av en fyraårigt sto?? tillåt mig småle Vem säger att Inhibited är den BÄSTA spiken när lille Marcus M Melander kör mot dem stora grabbarna på V75?? Det första jag såg när jag kollade startlistorna var att Lollo Tillyskulle bli min spik. Var ute mot tuffa hingstar o valackar förre lördagen men gallopera, så krafter sparat med bästa springspår och Per Lernartsson och inte trötta R. Bergh...Spikat & Klart. I guld skräller det sällan men Travtjänsten vill att man ska ha 8 hästar???? För mig e det mer än pinsamt. Max 3st annars ska du börja spela bingolotto. Osv osv finns hur mycket öppenbara vilseledningar som helst.. men men. Ni är era egna travexperter efter vad ni ser och förstår och upplever själva! Glöm inte det... Mvh |
||
2012-08-12, 06:28 | #97 | |
Citat:
Och det blir ännu dyrare om man tar med Tommy Hannè och Stefan söderqvist m.m. Ödslar inga streck på sådana kuskar på v75. Om dem skulle vinna mot all förmodan så låt gå för den gången. Sen dröjer det ett skottår till så det e lugnt Mvh |
||
2012-08-12, 06:48 | #98 | |
Citat:
Hade du spelat på kusk och inte Fredrik Persson (Chimall TT som slog Nick Nock och inget annat) och Stefan Söderqvist från spår 10 med en finalklar häst som han fått order av Åke S att köra snällt med, så hade "Spring Erom" med "BG" varit första häst för dig. Bara för att Travtjänsten satte griller i Huvudet och hade 9 Chimall TT som fösrta A-häst? Skämtar dem eller? Mvh |
||
2012-08-12, 06:57 | #99 | |
Sharpest
|
Citat:
Per Lennartsson snittar 13% vinster. Fredrik Person har ÅR efter ÅR haft bättre vinst% än Lennartsson. Ändå anser du inte honom vara en toppkusk? Örjan har sämre % än vad Fredrik Persson har. Örjan snittar 11.94% iår. Han är väl ingen toppkusk enligt dina parametrar då? Du saknar substans i allt du säger. Backa upp dina teorier med lite siffror så inser du hur ihåligt det är. |
|
2012-08-12, 07:00 | #100 | |
Citat:
Lite kan man väl urskilja när man ser vad det är för typ av lopp, spår osv.. Mvh |
||
2012-08-12, 07:06 | #101 | |
Citat:
På kalmar i v4 lopp eller? Eller på v75 med 100.000kr i prissumma? Örjan kankse inte kör lika mycket skitlopp som kalmarnörden. Hoppas du satt v7:an med chimall tt då? Mvh Vem bryr sig om procent? Kolla tillbaka på v86 och v75 dem senaste gångerna på ATG.SE och se vem som vunnit? Kolla om Fredrik Person Eller Stefan S Tommy Hannè bla bla bla har vunnit och skriv när det hände senast. Jag pratar v75 nu och inte v4 kalmar. |
||
2012-08-12, 07:10 | #102 | |
Sharpest
|
Citat:
"Örjan kankse inte kör lika mycket skitlopp som kalmarnörden." Då bör det resultera i att Örjan har en ännu högre vinst% än vad "kalmarnörden" har. Vinst% är hur många vinster han tagit på X antal starter. Ju fler vinster på färre starter = högre vinst% |
|
2012-08-12, 07:17 | #103 | |
Sharpest
|
Uppdaterad 5 augusti.
Här tar de endast i beaktning hur många segrar de tagit, och inte på hur många starter. Därför ser man inte vinst% här. Citat:
|
|
2012-08-12, 07:22 | #104 | |
Citat:
Men det är lungt du har dina vinnare och jag mina. Satte en 200kr på Örjan i sista för att nr 11 vann i första och att Örjan hade inte vunnit nåt, så då spelade jag kusk och dubbelslag på (nr) i första och i sista avd och vann 5000kr. Skulle aldrig sätta 200kr eller nåt på Tommy Hannè på V75! Mvh |
||
2012-08-12, 07:26 | #105 | |
Citat:
Och att FP är en bättre kusk än Örjan? Ok! Lycka till! Spela på dem då på v75, inte mig emot, mer pengar till mig bara! |
||
2012-08-12, 07:30 | #106 |
Vart är Tommy Hannè och Fredrik P... jag ser dem inte jag ser dem inte... snälla säg vart e dem i listan?? E jag blind hjälp hjälp
|
|
2012-08-12, 07:34 | #107 | |
Sharpest
|
Citat:
Försök inte byt samtalsämne och besvara istället frågeställningen. Du kom med en luddig och knappast hållbar definition om att toppkuskar är "dem kuskar som kan vinna från spår 11 med en skräll och inte en kusk som är en enligt travtjänsten är en A-häst/B-kusk med Chimall TT/Predrik Persson" Vilka är toppkuskarna? Namn tack på samtliga för det kan väl inte vara många? Hur gör du med lärlingsloppen som dyker upp varannan vecka på V75? Spelar du vinnare på Örjan på V75 är du en förlorare i längden. Men nu är säkert ditt vattentäta system med dubbelslag första/sista avdelningen vinnande Innan Stefan Persson tog över Lähdekorpis stall så hade han en riktigt hög vinst% när han startade själv på V75. Det var inte många hästar men när han väl tog ut dom så var de i bra skick. En annan som hade ännu bättre var Troels Andersen. Han startar sällan på V75 numera men du vet att han har en kanon när han gör det. Han vann ca 1/3 utav sina V75 starter. Ingen av dessa kvalificerar sig till toppkuskar enligt dig. |
|
2012-08-12, 07:37 | #108 | |
Citat:
Mvh |
||
2012-08-12, 07:38 | #109 | |
Sharpest
|
Citat:
En kusk som vinner 200 lopp på 1500 starter. Vinst% 13.33% Eller en kusk som vinner 50 lopp på 200 starter? Vinst% 25% Det är klart att Hanné eller F Persson inte syns på den listan, anledningen är att de inte startar lika frekvent som de andra. Det är därför du har vinst% att gå efter. Som berättar hur ofta de har infriat per start. |
|
2012-08-12, 07:43 | #110 | |
Citat:
Stefan e ok och Troel med, men jag ser ju vilka som vinner NU och inte DÅ! Du måste ju förstå vad jag menar? Vem kan vinna 2-3-4 avd om inte Björn G Åke S och Örjan K samt Jorma K Och NU verkar det som Per L har fått lite ordning på sina hästar. Så man följer bara med i tiden. Mvh |
||
2012-08-12, 08:30 | #111 |
Känner mig otroligt dum och rånad!!!
Spelar detta systemet, och det är väl inte många gånger om året man är så rätt ute, och ändå betalar det så "bra"... 11 Merger Blue Chip 8 Sem Jafet 2.4 2.5.7.9.12 1.6.11.12 3.5.7 ALLA Detta misstag får ju inte ske!! Att lämna Spring Erom utanför, kunde själv inte fatta vad jag hade gjort förrens jag såg utdelningen ... Herregud!!! Jag som trodde han skulle fastna invändigt från start!! Men ärligt tarlat så vinner ju inte Spring Erom det loppet om det hade funnits hästar som hade velat göra något åt saken... De gav ju mer eller mindre bort loppen a la Solvalla lunk... Men kan ändå inte fatta att en andra(?)handare inte åker med på systemet!!! FAAAN |
|
2012-08-12, 08:36 | #112 |
Hacka inte på T Hanne som varit sjuk och kommit tillbaka!
Segerrikaste kusk/ryttare 2012/ 07/12 Segerrikaste kusk/ryttare 2012/ 07/12 Namn Licens Starter 1:a 2:a 3:a Segerprocent Vinstsumma 1 Björn Goop (F) A1 1 159 200 150 149 17,3% 20 710 063 kr 2 Åke Svanstedt (Ax) A1 681 168 99 90 24,7% 16 529 867 kr 3 Ulf Ohlsson (B) A1 1 141 158 117 124 13,8% 14 579 132 kr 4 Jorma Kontio (S) A1 1 022 154 103 82 15,1% 12 608 551 kr 5 Erik Adielsson (S) A1 590 98 81 67 16,6% 13 766 392 kr 6 Johnny Takter (J) A1 754 97 78 92 12,9% 12 778 974 kr 7 Örjan Kihlström (S) A1 725 86 70 69 11,9% 14 346 650 kr 8 Stefan Söderkvist (A) A1 644 74 75 57 11,5% 6 038 500 kr 9 Lutfi Kolgjini (J) A1 307 70 41 29 22,8% 6 891 483 kr 10 Robert Bergh (B) A1 317 68 35 16 21,5% 4 504 567 kr 11 Per Lennartsson (S) A1 476 63 74 52 13,2% 7 830 917 kr 12 Peter Untersteiner (Hd) A1 462 61 59 49 13,2% 5 272 861 kr 13 Carl-Erik Lindblom (Ö) A1 673 58 57 70 8,6% 4 226 500 kr 14 Magnus Jakobsson(F) A1 505 57 58 50 11,3% 4 162 130 kr 15 Ove A Lindqvist (Sä) A1 519 56 67 44 10,8% 3 765 900 kr 16 Tony Wallin (E) A1 581 53 57 60 9,1% 3 719 150 kr 17 Mikael J Andersson (F) A1 615 51 58 46 8,3% 3 485 082 kr 18 Thomas Uhrberg (J) A1 525 51 56 61 9,7% 5 127 183 kr 19 Joakim Lövgren (J) A1 238 50 33 23 21,0% 4 870 201 kr 20 Kenneth Haugstad (Hd) C1 696 49 56 79 7,0% 4 431 900 kr 21 Torbjörn Jansson (S) A1 631 48 66 46 7,6% 5 315 100 kr 22 Akseli Lahtinen (U) A5 338 45 43 29 13,3% 3 471 304 kr 23 Jörgen Sjunnesson (J) A1 435 44 52 35 10,1% 3 217 869 kr 24 Peter Ingves (Hd) C1 373 43 39 25 11,5% 3 607 900 kr 25 Jan Norberg (U) A1 408 43 37 33 10,5% 2 723 100 kr 26 Stefan Persson (Hd) A1 299 41 34 35 13,7% 3 058 200 kr 27 Leif Witasp(Rä) A1 266 41 20 33 15,4% 2 467 200 kr 28 Micael Melander (D) A1M 442 40 32 37 9,0% 2 409 200 kr 29 Stefan Melander (S) A1 142 38 20 14 26.8% 4 479 382 kr 30 Daniel Olsson (Ro) A1 440 37 37 32 8,4% 4 392 132 kr |
|
2012-08-12, 08:51 | #113 | |
Citat:
Han e bra och snäll och tråkigt med cancern självklart. Det är ju självklart aldrig något personligt när jag inte lirar kuskar som generellt har svårt att vinna på v75. Tack för listan! Här ser vi ju vem som dominerar... sen har vi v75 kuskligan och det e den som e viktig när man spelar v75. Mvh |
||
2012-08-12, 09:14 | #114 |
|
|
2012-08-12, 20:19 | #115 |
Hubba har faktiskt vissa poänger med det han försöker få fram på sitt något omständiga vis. En kusk/tränare som matchar sig själv och sina hästar mot enkelt motstånd i stor utsträckning har inte lika bra grundchans att vinna på V7 där konkurrensen är hårdare, jämfört med någon med samma facit som är ute i hårdare lopp "till vardags".
Jämförelsen Fredrik Persson/Per Lennartsson som redan tagits upp är inte så dum. Inkört/start och segerprocent är närapå samma dessa emellan, men skillnaden är att FPs hästar får "enklare" pengar på sin kant av landet och han har inte heller samma motstånd kuskmässigt dag efter dag som vässar honom som körsven. Pga detta ser också FPs hästars rad bättre ut än vad de är när de kommer ut på V7 jämfört med PLs. Det enda jag saknar (och egentligen det enda jag som är intressant) i travstatistik-länken där är antal starter. Favoritinfriande för de som har vettigt underlag (Erik osv) kan iofs också vara lite intressant, men jag ser att listorna visar att Erik var favorit endast tre gånger under 2008 och det måste helt enkelt vara käpprätt fel... "Nummerspelet" tänker jag inte ens ta upp, det är ju bara för dumt för att bemöta...