|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-08-01, 12:48 | #1 |
uppsnack 4 agusti rättvik v75
så här kör jag
avd1. 3 Nantucket avd2. 4-6-9-10 avd3. 1-6 avd4. 1-4-6-9-12 avd5. 3 Rite on win avd6. 1-2 avd7. 4-5-13 = 120 kr avd1. Nantucket sitter väl i ledningen efter 600 körda? 3 Nantucket är en riktig hedershäst som alltid levererar. Kom loss sent senast och spurtade vasst. Fick ett fint läge här och jag tycker han ska räknas, trots att det alltid är tufft emot i V75. Är medelsnabb ut, men bör komma bra till från spår 3. Barfota som vanligt, säger Tommy Berghagen i stall Hultman. avd2. Litar inte helt på favoriten jag har bättre bud. 9 Candor Hall avslutade bra senast och visade att han är på gång. Läget är inte så tokigt då han har en vass speed och med lite klaff är han med och slåss om segern. Han kommer troligen att köras barfota fram denna gång, avslöjar Roger Walmann. 10 Klaxon Face felade i sista sväng senast och det tror vi berodde på att han gick barfota fram och helt enkelt blev öm. Det blir skor runt om nu men hästen har form och är stark och går hela vägen. Ett outsiderbud, säger Adrian Kolgjini 4 Max de Lux blev kort och gott tempotorsk i den senaste starten och han känns fortsatt fin. Är inte så snabb ut men från det här läget bör vi kunna hitta en vettig position. Den här gången blir det barfota runt om och jag tror att han är i segerstriden, säger Martin Westerlund. 6 Stein Daylight är stark och rejäl och under fortsatt utveckling. Läget är hyggligt och han har lärt sig öppna allt bättre bakom bilen. Han ska räknas och är min bästa chans i omgången. Eventuellt barfota bak, säger Leif Witasp. avd3 Calle sitter bakom en speedig raket men draget såg lysande ut senast 1 Beanie M.M. var jag helnöjd med senast då han tog på täten in i mål och hästen kämpar fortfarande trots sin ålder. Täta starter är ingen fara och jag hoppas han tjänar fina pengar igen om det löser sig. Eventuellt sätter jag på ett stängt huvudlag men det bestäms först efter värmningen, säger Morten Waage avslaget 5 Friction blir favorit i sin guld debut. Nix såg sliten ut sist avd4. Draget vinner när som helst... 9 Tyri Svarten håller sin fina form och jag tycker han är värd en seger. Om banan tillåter blir det barfota runt om igen. Han blir inte mycket snabbare av det men han blir stabilare, säger Karina Paavola. 12 Faksblixten har tänt till rejält och varit finfin. Han har fått ett bra spår då vi redan är i andraspår. Han kommer att köras barfota igen. Likvärdig chans med Björlifaks, avslutar J-O Persson. 6 Järvsö Ole var fin näst senast då han gjorde debut för mig men senast på Klosterskogen fungerade han inte i svängarna och travade sämre. Allt är väl efter så jag tror att han åter kommer att göra ett bra lopp. Han kommer att gå med samma balans som i de två senaste loppen, berättar Jan-Olov Persson. 1 Edolles Malte var jättefin senast och jag tror att han kommer att vara ännu bättre nu. Läget är en smula lurigt då han inte är någon raket från start men det löser säkert Björn. Vi kör med den vanliga balansen. Den långa resan är ingen som helst problem. Jag tycker att han skall räknas, avslutar Ingela Eriksson. 4 Björlifaks är en fin häst som visat stigande form. Läget passar och jag tror att han är med i striden. Inga ändringar är planerade, säger Janne Persson avd5 Spets och slut!? 3 Rite on Win återkom i förra veckan efter lite vila och vann direkt från ledningen. Gjorde det bra och bör inte vara sämre med det loppet i kroppen. Läget blev fint och han öppnar rätt snabbt. Kan vara med där framme. Går med skor som vanligt, säger Olle Goop. avd6 räcker det med två månne? 1 Jacques var riktigt bra vid segern i V75 på Årjäng där han vann den tunga vägen. Allt är väl efter. Har fått ett perfekt läge nu då han trivs med att vara i främre träffen direkt. Distansen passar också och han är fint inne penningmässigt i klassen. Vi körde barfota senast och jag tror det ska gå igen, även om hovarna inte pallar för barfotakörning så ofta. Får ett fint lopp härifrån och ska vara långt framme, säger Olle Goop. 2 Kalypso Face har bra form. Senast kändes det hopplöst och vi körde med skor och öppet huvudlag. Nu har han fått ett bra spår så det blir barfota och helstängt huvudlag vilket är stora plus. Jag tror att han är med i striden, säger Svante Båth. avd3 tre höjer sig lite formmässigt. 4 Arazi Boko har form och har jobbat bra efter senaste starten. Han skall nu ut på sin första långresa vilket är ett litet frågetecken. Jag hoppas och tror att det skall gå men man vet aldrig. Han kommer att köras med samma balans som senast. Han duger i klassen, menar Patrik Södervall. 5 Digital Darling var sämre än väntat i Stochampionatets final senast. Inga fel är hittade, möjligt att banan inte passade. Får prova igen och känns fin, men är lite svårbedömd. Tror hon klarar spåret och vi ska testa barfota fram nu. Långt framme om hon är normal, säger Catarina Lundström. 13 Francais du Gull är bra i ordning och distansen är inga problem. Vi kan vara med där framme om det stämmer på vägen. Barfota bak igen, i Norge gick han med skor runt om, säger Erik Lindegren God tur! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5) |
|
2012-08-01, 20:29 | #2 |
Topplistan skrällbanor 2007-06-01
Bana Genomsnittligt vinnarodds Antal lopp 1 Rättvik 9,3 246 2 Årjäng 9,3 215 3 Bollnäs 8,8 224 4 Dannero 8,8 164 5 Umeå 8,6 264 6 Axevalla 8,5 401 7 Romme 8,4 421 8 Kalmar 8,4 353 9 Mantorp 8,3 364 10 Lindesberg 8,3 106 11 Bergsåker 8,1 514 12 Halmstad 8,1 419 13 Örebro 8,0 363 14 Åby 7,9 711 15 Östersund 7,9 276 16 Skellefteå 7,9 187 17 Visby 7,9 163 18 Färjestad 7,7 382 19 Solänget 7,7 187 20 Gävle 7,6 353 21 Solvalla 7,5 896 22 Eskilstuna 7,5 428 23 Jägersro 7,4 652 24 Boden 7,4 262 25 Åmål 7,1 108 26 Hagmyren 7,0 185 |
|
2012-08-02, 10:19 | #3 |
Hinner inte plugga (och överanalysera), så jag lämnar in för en femhundring och kör på "förstatanken" och snor lite från analysen ovan...
3 1 2 3 4 5 6 9 6 ALLA 3 1 2 3 2 7 9 12 Lycka till med era spel! |
|
2012-08-02, 10:36 | #4 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Ardi Boko i sista är veckans säkraste, en blivande kanon som är på väg rakt upp i klasserna.
|
2012-08-02, 10:39 | #5 |
Håller inte med om Friction då Melander efter loppet sa att det var "nog det bästa jag känt honom", detta eftersom han inte låg på på samma sätt som han brukar göra underloppen och kan därmed hushålla bättre med krafterna.
|
|
2012-08-02, 11:51 | #6 |
Om Rutger Raket fungerar som på Åby sist så växlar han Friction lätt... Det enda orosmolnet är att vissa av Åkes hästar underpresterade rejält på Jägers - Undantaget Sebastian K, men det var en kanon när den kom...
|
|
2012-08-02, 11:52 | #7 |
Ja, en häst som perfect toll måste varit sjuk iaf...
|
|
2012-08-02, 11:58 | #8 |
Vill redan nu varna för 3 Ayar Boko i avd 2, evig platshäst som kanske inte haft rätta vinnarskallen men i sanning har vad som krävs i detta gäng. Jag kör på fem hästar i detta lopp, 2, 3, 4, 5 och 6 och håller tummarna för att Rättvik fortsätter bjuda på sedvanliga topputdelningar!
Jag gör andel även denna vecka, fast åt ett nytt ställe och tänkte nästan spela mot favoriterna i samtliga lopp. Historien har ju en tendens att upprepa sig själv, så varför inte satsa på sexsiffrigt och över när man får såna här startlistor att jobba med... 5 Friction i femte och 9 Ardi Boko i sista är nog de favoriter jag håller med högst chans, i övrigt är alla lopp ganska öppna och skrällvänliga |
|
2012-08-02, 12:32 | #9 |
en sak man lärt sig med tiden är att när det vankas auto 1640 meter så vinner 2-5 hälften av loppet. Men även rank 1-3 i startlistan (om nu favoriten sviker) har vunnit 4 av 5.
Kan alltid vara ett lås på 2-3 så slipper man ösla streck |
|
2012-08-02, 13:07 | #10 |
|
|
2012-08-02, 13:15 | #11 |
2 Vinster och 3 andraplatser på Solvalla V86 visar ju inte direkt på vikande form.
|
|
2012-08-02, 13:32 | #12 |
|
|
2012-08-03, 09:21 | #13 |
Midsummer King & Strong Reasons med skrällgubben Sjunnesson skall ni INTE glömma!
|
|
2012-08-03, 09:27 | #14 |
Örjan om sina ........
V75-1 3 Nantucket Har gått bra en längre tid, lite långsam ut, men har chans med vettig resa. V75-2 9 Candor Hall Spurtade riktigt bra senast, kan vara värd ett streck vid gardering. V75-3 5 Friction Har varit fantastiskt bra en längre tid, första gången i guld, ska räknas med chans ändå. V75-4 9 Tyri Svarten Mycket stark häst, inte helt borta om vi kan hitta position från start. V75-5 2 Future Love Bör vara lite vassare med senaste loppet i kroppen, möjligen ett streck. V75-6 8 Balticas Yahoo Kändes fin som fastlåst senast, lite outsiderchans trots dåligt läge. V75-7 4 Arazi Boko Fin häst som känts bra dom senaste starterna, är en av dom som kan vinna loppet. Örjans överraskning 8 Lollo Tilly Har varit rejäl dom senaste starterna, tråkigt läge, men kan räcka ändå med lite klaff på vägen Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3) |
|
2012-08-03, 09:41 | #15 |
Janthom Kåpe har gått upp i klass och det tyckte jag inte var speciellt konstigt. Hard Cider var det däremot något konstigt med också men som Tobbytyke nämner så har det gått bra efter det på V86 för stallet, tycker det är lite kul att folk börjar spekulera i sviktande stallform så fort inte Åke vinner 3-6 lopp på en dag... Han är inte mer än människa och hans djur är inte mer än hästar. Intrycket på Seb K var magiskt och Main kronos dundrat runt på 10,8 i det inledande loppen.
|
|
|