|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-08-02, 01:47 | #47 | |
Citat:
Ralf Karlstedt vinner inte!! Hans Ove Sundberg vinner inte osv... Antingen spikar man en toppkusk eller så tar man dem toppkuskar som har bäst form och spår osv... svårt att förstå vad jag menar med att spela på kuskar eller????? |
||
2012-08-02, 01:49 | #48 |
1.300.000 kr på v86:an Jorma x3 Åke x2 Erik x1 Ulfx1
|
|
2012-08-02, 01:53 | #50 | |
Citat:
|
||
2012-08-02, 02:36 | #51 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Lugn nu, herr expert! Först måste du lista upp vilka kuskar DU anser är just toppkuskar - är minst tio stycken... Sedan tar du och multiplicerar dessa i VARJE djävla lopp de deltar i och du inser snart att detta blir en omöjlig ekvation - det blir för dyrt, helt enkelt...! Även om du enbart tar toppkuskar med en häst med hyfsad chans så blir det för dyrt! Hur räknar du exempelvis ut vem som skall spikas under en omgång? Du måste ju minst få ut två av dessa toppkuskar som spik, eller? Vilka är dessa? Ena gången är det Erik, Jorma och Åke som vinner - nästa gång är det Björn, Pelle och/eller Örjan som drar det längsta stråt... Och däremellan så vinner någon mindre meriterad kusk/amatör - hur faan tänker du egentligen...? Varje gång en mindre meriterad kusk vinner så faller ju hela din "TEORI", eller hur? Och det händer väldigt OFTA!!! Du måste vara en idiot som tror att detta är möjligt...! Senast redigerad av Pilkast den 2012-08-02 klockan 02:44. |
|
2012-08-02, 03:03 | #52 | |
Citat:
IDIOT!!!!!!!! Ta dina toppkuskar och dina bra startspår och kombinera dessa med startvariant och hästar med bra form och olika bantyper så måste du väl ändå inse att du är fel ute, eller? Eller är det så att du var kanonfull när du skrev dessa idiotinlägg...!!!??? : whoco5: Senast redigerad av Pilkast den 2012-08-02 klockan 03:05. |
|
2012-08-02, 03:10 | #53 | |
Citat:
Nej, vi har varit för snälla...! Han är en idiot om han tror att hans TEORI räcker...! Alla andra med, för den delen! Ge mig en "formel" eller idé för hur detta skall kunna se ut med de bästa kuskarna, bästa startspåren osv... Sedan kan vi ju strunta i banunderlag, form, taktik, balans på hästen, utrustningsändringar, startsnabbhet/tröghet osv. osv... För, faan - skärp er - nu blir jag förbannad på denna ignoranta attityd!!! |
|
2012-08-02, 03:20 | #54 |
Självklart vinner toppkuskarna oftare pga. att de kör mer frekvent och de därmed har mer respekt med sig i loppen - när de väl kör till... Men utan halvgalningar som Ludde, Lugauer, Berglöf (förr), Daniel Olsson, Svanstedt och alla andra amatörer och/eller friskusar i loppen, så skulle det se annorlunda ut...
Dessa behövs så otroligt mycket och finns - därför går det aldrig att räkna ut exakt hur ett lopp blir kört - man kan tro/gissa/kalkylera osv. men med dessa icke-toppkuskar så blir det lite lotto och det behöver det vara för att riksspelen skall kunna fortleva...! Den dagen det går att ta ut vinnarna med enbart kuskens namn (lite som i USA), ja det är dagen då svensk travsport verkligen tog sitt sista andetag! Sanna mina ord!!! Men, där är vi verkligen INTE än - inte på långa vägar... Här lever amatörsporten fortfarande, om än i allt saktare mak... |
2012-08-02, 10:11 | #55 |
Du utesluter alltså Lutfi Koljgini och Björn Goop från toppkusklistan eftersom du bara skrev Erik, Åke, Ulf och Jorma samt skriver 4 st i det här inlägget (så jag tror du menar de 4 du skrev)?
Lutfi har 22% segrar (75 st) i år och 8 miljoner inkört. Goop har 17% segrar (209 st) i år och 22 miljoner inkört. När båda dessa är med i lopp vinner de alltså i snitt nära 40% tillsammans. Sen tycker jag Johnny Takter är minst lika bra som Ulf så för mig är det minst 7 toppkuskar och då har jag ändå valt bort Örjan, Uhrberg, Jansson och Lennartsson i toppkuskkategorin. Drygt om alla dessa 11 är med i samma lopp. Blir mycket gardering
2012-08-02, 15:34 | #56 |
Har ni svårt att förstå vad jag menar????
Om ni spikar, spika en bra kusk som självklart har bra spår och bra form på hästen m.m. Sen i dem lopp ni väljer att gardera så tar man toppkuskarna först och främst med bra form och startspår osv. Toppkuskar är J.Kontio Å.Svanstedt E.Adielsson B.Goop U.Ohlsson Ö.Khilström J.Takter L. Koljini och ibland R.Bergh och J.Tillman även T.Janson börjar komma till nu i loppen. Kolla vad 8 rätt gav igår när kuskarna J.Kontiox3 Å.Svanstedtx2 E.Adielssonx1 U.Ohlssonx1 vann. 1.300.000kr Och det skrällde i dem lägre klasserna samt stoloppet som det oftast gör, så när man garderar dem loppen bör alltså toppkuskarna vara med på bongen.... eller??? Jag menar inte att man ska ta alla toppkuskar i alla loppen på samma gång men jag spikar hellre Åke än Hans ove eller Ralf K om ni förstår vad jag menar. Ägaren till Krukan som vann 60.000.000 kr i början av året sa att han endast spelar på kuskar. Och inte ifrågasätter ni han va? |
|
2012-08-02, 15:36 | #57 |
Glömmde Per Lernartsson x1 men jag tycker inte han har varit lika grym som förut.
Mvh |
|
2012-08-02, 15:40 | #58 |
Kolla i Formel 1 tex.
Är det föraren som vinner eller bilen? Dem har alla likvärdiga bilar! Ena kör inte Mclaren och den andre en fiat uno. |
|
2012-08-02, 15:46 | #59 |
Visst är Hästen av största vikt.
Men vem tror ni har bästa formen på sina hästar, mest pengar osv. Topp tränare som Åke S , Svante Båth B. Goop, Stig H J, Timo Nurmos S.Melander, R.Walmann P.Lernatsson... |
|
|