Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-28, 20:39   #1

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3853
Standard

Uppsnack Hugo Åbergs 31/7

Lite kortare mellan omgångarna nu så tycker det är passande att dra igång en tråd direkt! 7an satt idag men det var snålt betalt och det blev jackpot på 5orna som då kommer i 7 rätts potten på tisdag istället. Det är hemmabana för min del och årets höjdpunkt med en heldag med vänner planerad, sett fram emot detta länge!

Jag tycker det ser favorit betonat ut på förhand(om nu de jag tror blir favoriter vill säga) och känns givet att spela V7 iom att det är jackpot. Här är mina tidiga tankar inför omgången:

1) Kommer gardera här. Ogrady bör bli favorit och har chans, men har väl inte varit lika bra i år som förra året? Dock bra chans i svenska silver fortfarande, men vart hamnar han med många startsnabba innanför? Håller Nick Nock som spetsfavorit och det är möjligt/troligt att det blir släpp här om Ogrady kommer direkt från starten och då har ogrady toppchans, annars känns det väldigt öppet med jämn klass och ingen direkt chanslös(7,8 är väl dock kanske det)

2) Även detta ett garderingslopp. Gillar 4 Pif som är tidigt. Inte helt koll på alla hästar här än men Janthom Kåpe når nog ledning men känns som han kan komma att bli överspelad?

3) Här tror jag Occhione Jet håller upp ledningen med värsta hotet precis bredvid(och stallkamrat) om inte någon av norrmänen skulle vara väldigt snabba men tvivlar på det? Sedan bör de vara toppchans för Occhione, men är svag för Fawkes och har inte riktigt bestämt mig för hur jag lägger upp detta lopp. Känns dock som klassblandning och vissa hästar är chanslösa.

4) Omgångens bästa spik. Xquisit Chocolate har här en toppchans, möter bra mycket sämre än vanligt över favorit distans med perfekt läge. Spets och slut till ett väldigt lågt odds(gissar under 1.5)

5) Lägre klass och öppet. Varnar främst för 9 Lagavulin med ständigt underskattade Conrad Lugauer! Vunnit två senaste från sämre läge än detta, givet drag då jag inte tror den blir så mycket streckad. Ludde och lövgren får nog dela på favoritskapet,

6) Höjdpunkten som förstördes av spårlottningen. Jag har gått emot CC varje start och vill väl helst göra det igen. Hoppas att Örjan laddar med Orecchietti och då tar en längd på CC och får överta ledningen från Oracle? Första barfota på Orecchietti! Sedan lär väl CC försöka överta om Örjan kommer förbi men räknar med att det inte blir släpp. Detta kan eventuellt öppna upp det och då är det många om budet... Men fegar örjan ut så är det väl toppchans för CC som släpps till ledningen som vanligt och vi blir besvikna på loppet.

7) Här kommer nästa spik i Perfect Toll som jag tror bara vinner detta, varit okörd senaste starterna och står perfekt till här, hade nog kunnat stå 20 bakom och haft chans...

Inte läge att lägga upp något tidigt system än då jag har mycket läsande kvar
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 08:58   #2

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1899
Standard

Det man inte bör glömma är att Ludde alltid ställer i ordning till Åbergskvällen. Har bara svårt att se vilken av hans hästar som ska "överprestrera". Eliott Hall tar t ex inte 20 på en felfri Perfect Toll...Möjligtvis Sebastian K med Åke, men den har tidigare visat sig chanslös när den mött de värsta - även när den fått bra lopp... Nej, 6 Alki Flevo i avdelning 2 är nog Luddes enda riktiga vinstchans på tisdagen.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-29, 09:20   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Det man inte bör glömma är att Ludde alltid ställer i ordning till Åbergskvällen. Har bara svårt att se vilken av hans hästar som ska "överprestrera". Eliott Hall tar t ex inte 20 på en felfri Perfect Toll...Möjligtvis Sebastian K med Åke, men den har tidigare visat sig chanslös när den mött de värsta - även när den fått bra lopp... Nej, 6 Alki Flevo i avdelning 2 är nog Luddes enda riktiga vinstchans på tisdagen.
Seb.K har gått till Åke så isf han som får ställa i ordning. Michael November har du glömt och detta bör vara hans bästa chans på förhand, men han brukar ju dyka upp när man minst anar det. Tyckte laven kronors var fältets mest chanslösa häst förra året och ändå vann den, detta tror jag Förövrigt även i år
Gammal 2012-07-29, 19:55   #4

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg

- Den bästa vinstchansen är 5 Michael November i V75-5, säger Kolgjini.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-30, 00:46   #5

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Mitt miljon system

avd1. 3 Hard Cider
avd2. 1-2-5-9
avd3. 1-7-8-9
avd4. 2-4-7-9
avd5. 9 Lagavulin
avd6. 5 Commander Crowe
avd7. 9-12-15
= 96 kr

avd1. Hard cider hamnade långt ner i kön senast på Halmstad och hade längder att plocka in på tät duon i ett lopp där True Advantage vann. Hard ciders speed ebbade ut något på upploppet men gjorde ändå ett starkt lopp. Med lite hjälp av tempo så bör han räcka långt här. Jag väljer att spika eftersom Åke har toppform i stallet och troligen är detta hans bästa chans.

avd2. Pebbe simoni såg riktigt bra ut när han vann på Halmstad. Senast kastade han sig i galopp efter 100 meter (glöm) normalt travsäker och duger gott här. Janhom kåpe är startsnabb och har ett fint läge, kommer man till ledningen ökar chansen. Oberon Fh var ruggigt bra senast trots sin förlust. Kanske bäst i främre träffen men eftersom han visade toppform senast måste jag ta med honom. Osbourne såg fin ut i charlottelund och är inte borta med klaff.

avd3. Oasis bi utmanade Opitgerium senast trots blytung inledning. Han är vass på speed och körs troligen på väntan då fäller han många över upploppet. Spelvärd. Fawkes vann kungapokalen efter en sylvass speed. Han var också ruggigt fin i både försök som i final till sprintermästaren. Formen är riktigt god och han känns tidig idag.
ORIONE SPIN var väl i ordning senast men fick inte det rätta fästet, då hade Ludde sagt att det var toppchans innan start han tyckte att hans häst skulle kunna ta ner Ardi boko från dödens. Får han fäste idag så kanske han kan ta revanch för senast? Vi får givetvis inte glömma bort favoriten som har varit fin på slutet men jag tycker nog ändå att han är lite väl stor favorit.

avd4. här tror jag en del på MOSAIQUE FACE som jag spikade senast men fick kapitulera mot Globel night sista biten. Hästen är under utveckling och känns streckvärd. Betänk att jägersro har en vinklad startbilsvinge som gör det lättare för spåren 7-8 att till ok med kunna ta ledningen. Jag tror Ludde sätter allt på ett kort på hemma banan. RESPLENDENT CAVIAR fick chansen för sent senast. Hade i det läget mycket sparat och får användning av dem nu istället. Han har utvecklats något markant de senaste två starterna och kan mycket väl vinna detta. Tobbe blir storfavorit med XQUISITE CHOCOLATE 86%, bästa hästen men eftersom Tobbe bara vunnit två lopp på v75 i år så var det frestande att gardera eftersom spelvärdet är bra om han sviker. Skulle det bli kraftig överpace så är jag inte helt främmande att Björn Goop tillsammans med VALLEY IVAN kan skrälla.

avd5. mitt roliga miljondrag heter LAGAVULIN som jag väljer att spika hästen har haft en karriär full av skador men när han står på alla sina fyra ben så är han riktigt bra för klassen. Nu har han gjort fyra riktigt bra lopp i år och formen är nog så nära toppformen man kan komma. Senast visade han enorm löphuvud då han ville sätta nosen först efter en stark insats. Den korta distansen är klart ett minus men med tempo kommer han att krossa hela gänget.

avd6. Ja vad ska man säga? Commander Crowe en klass för sig? Går det att besegra honom? han har ju helt dominerat i Norden med sällan skådat eftertryck. Normalt sätt vinner han detta för inte har man kommit ända från Frankrike för att få en placering bland de 3. Spikar eftersom strecken kommer att ligga runt 55%.

avd7. hade SPRING EROM varit i toppform så hade han nog mosat detta gänget fram och baklänges men nu är jag nog lite osäker på formen? Normalt en fin vinstchans! PERFECT TOLL har varit strålande på slutet och är säkerligen med i matchen igen. SASTON kommer från formstall och tål att göra en del själv. Känns spelvärd på sina 20%. Hoppas och tror att det räcker med tre streck.

V4 Jägersro

avd1. 4
avd2. 1 Golden boy
avd3. 5-7
avd4. 5-6-9
* 10 = 120 kr

God tur! / Klanke

Senast redigerad av Klanke den 2012-07-31 klockan 16:11.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-30, 17:51   #6

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

Borde någon inte ändra rubriken till rätt datum (31/7) och understryka vilken spelform det handlar om (Extra V75)? Blev lite svårt att hitta uppsnackstråden till tisdagens omgång bara sådär...
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-30, 19:11   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travid Visa inlägg
Borde någon inte ändra rubriken till rätt datum (31/7) och understryka vilken spelform det handlar om (Extra V75)? Blev lite svårt att hitta uppsnackstråden till tisdagens omgång bara sådär...
Slarvigt av mig med datumet, sen var jag kanske lite naiv när jag antog att alla förstår vad som menas med Hugo Åbergs =)

En liten kommentar till strecklistan såhär 24h innan start:

1) Märkligaste loppet. Förstår inte varför Hard Cider blir favorit här, inte alls faktist. Inte imponerat på mig i år. Kommer inte till någon ledning och känns väldigt överstreckad. Trodde att Ogrady skulle bli storfavorit och nu finns det istället spelvärde i honom!

2) Ganska väntat men Janthom Kåpe väl stor favorit.

3) Ocdhioni Jet som väntat storfavorit med spetsläge och har en bra chans tror jag.

4) Samma här, storfavorit med toppchans.

5) Som väntat 9 Lagavulin streckvärd.

6) Som väntat även här med CC som storfavorit(kanske lite mindre i nuläget än jag trodde dock, många vill ha med sina svenska stjärnor?)

7) Tyvärr har spelarkolektivet gjort Perfect Toll till favorit, men många drar streck bakom och jag hoppas att den inte blir för stor favorit för toppchans, det står jag fast vid att det är!
Gammal 2012-07-30, 21:09   #8

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Asså vill så gärna att de ska hända nått imorgon..kommer nog gå hårt på ludde och hoppas han ställt i ordning till tusen. lavec har ju skrällt de senaste två gångerna så varför inte igen..oracle till 6% tar jag alla dar i veckan..
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-30, 21:24   #9

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1368
Standard

Örjan fick frågan på lajven(seger intervju v65-6), Vem vinner Hugo Åbergs?

svaret kom direkt: jag såklart
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-30, 22:09   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fyllot Visa inlägg
Örjan fick frågan på lajven(seger intervju v65-6), Vem vinner Hugo Åbergs?

svaret kom direkt: jag såklart
Det är rätt! På dem bara, ladda örjan!
Gammal 2012-07-30, 23:30   #11

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Provar att inte sönderanalysera och slängde in två halvgenomtänkta V7-system idag:

4,9
1,2,4,7,9
1,2,4,7,8,9,10
2
5
5,7
1,9,12,15

3,4,5,6
2
1,2,4,7,8,9,10
2
5
5,6,7,8,10
1,9,12,15

Fan, ser att jag tokglömde Lagavulin nu som donky helt korrekt nämner som streckvärd. Får bli en till:

4
1,2,4,7,9
1,2,4,7,8,9,10
2
9
5,7
1,9,12,15

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 00:00   #12

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

Faaan.. Ju mer man nöter listorna desto svårare blir det.. Vill såklart spika CC, men Solouy är oroad. Frågetecken kring formen efter en månads vila? Trots allt "bara" en miljon i första, för en sådan häst kan den nivån nästan köras som preparé tamejfan

Tror Åke+Ludde+Untersteiner+StigErik är nyckeln, men inte där man tror riktigt... 10 i avd-2 kommer jag inte glömma bl a...
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 10:09   #13

Standard

Kommer vara med på några stora system men känns mer och mer som flerbångsläge... Ryktet säger toppchans nu med luddes favorit i 5e också.

1) 6
2) 1,2,4,5,6
3) 1
4) 2
5) 5,9
6) 7,5
7) 9

20 rader x 10 med V7 kan vara kul! är i 2a och 6e jag är mest osäker på hur en flerbång ska byggas upp
Gammal 2012-07-31, 10:29   #14

Standard

Nu spammar jag men det får ni stå ut med på den största dagen för året på hemmaplan! Kommer med en liten V4 genomgång! Loppen innan V75, mycket bra klass på dessa lopp och det är här kassan till V75 ska byggas!

1) Favoriten Aida Boko som är riktigt bra har blivit struken. Nu ser istället Armando Kievtshof ut att bli favorit, vilket som känns givet att gå emot. Funkar den som under tex elitlopshelgen så är det toppchans men givet att gå emot då den sett riktigt usel ut senaste starterna. Gör han bort sig direkt från start håller nog ludde ut med Main Kronos och har då toppchans. Finns annars en del roliga skrällar här att plocka med. Tycker Kendricks Victory, åkes andra häst, är en bättre häst än Main kronos och konstigt att åke valt bort, given vid tempo. Tycker det är svårt att ranka loppet då mycket beror på hur Armando funkar. Spelar nog matematiskt med dessa streck, C hästarna får nog svårt men kommer nog åka med på något system.

Rank: 1,4,9,2,11 C: 5,2,7,8,6

2) Öppet lopp detta. Golden Boy är bra och s5nabbare än folk tror, får nog ändå svårt att hålla ut 4 Onice Axe, men skulle inte bli allt förvånad om åke hittar en extra växel. Dock är Golden Boy även osäker och inget att spela på från det spåret. Just 4 Onice Axe är bra och piper till ledningen, är nog första häst på det, men har inte riktigt känslan för att det ska räcka? Vill istället varna kraftigt för 2 Nesmil Hanover och 5 Obelix som är två riktigt bra hästar i form! Beatles är favorit just nu från bakspår vilket känns iskallt som spelobejekt.

Rank: 4,2,5,1,9 C: 8,11,3,7,6,10

3) Funkar Raja är det toppchans, kollar nog värmningen och spikar om det ser okej ut vilket jag antar det gör.

Rank A: 7 B: 4,5,9 C: 3,2,1,6,8

4) "Läskigt lopp". Har inte alls känslan för Hyacint som ser ut att bli favorit och når ledningen. 200k i första pris räknar jag med betyder att åke inte får bestämma. Inte alls imponerad av Hyacint och detta känns som en kall favorit och inte säker den håller undan trots lågt tempo. Givet drag och första häst/ spik för mig är 12 Photo Princess som känns som en av få som kan göra något själv i loppet. Kommer hon fram i dödens tidigt tar hon ner Hyacint. Mycket streckvärd till 17% just nu och kul idé. Dock kan det bli problem att bara vara stark och krossa ledarn, brukar alltid komma ut någon med en sparad speed som kan bli svårt att stå emot. 4 Scarlet Tabac har toppform och kommer få ett bra lopp härifrån och är nog den som har chans att spurta ner alla till slut.Även Bonnies Maggie kan göra detta. Skulle dock inte förvåna mig allt för mycket om vi avslutar med en tokskräll som smygit på innerspår...

Rank: A: 12 B: 4,9 C: 6,7,8,11,2,3,10,1,5
Gammal 2012-07-31, 11:50   #15

Klankes avatar

Standard

Vekans Pride såg lysande ut senast men frågan är om man är stark nog att leda loppet runt om. 5% ???
Gammal 2012-07-31, 11:52   #16

Klankes avatar

Standard

Bästa chansen: Perfect Toll
Näst bästa: Hard Cider
..................
3 Hard Cider (Åke Svanstedt) hade ett dåligt läge senast men gjorde ett bra lopp. Han satt i tredjespår nästan hela vägen, det var en häst framför som galopperade och han fick en extra kurva i tredjespår. Han känns lika fin i träningen som han gjorde innan och håller samma form som tidigare. Nu är läget klart bättre och han är snabb från start. Jag kör för ledningen och det här är en vinnartyp som måste ha bra chans. Går barfota runt om som vanligt. Han är min näst bästa chans i omgången, säger Åke.

2 Janthom Kåpe (Åke Svanstedt) valde jag fel väg med senast och han hade lite krafter kvar i mål. Hade jag kört lite annorlunda hade han varit bland de tre främsta. Hästen går bra varje gång men har haft ett litet ­uppehåll inför den här starten. Han har tränat på ­lite extra och känns fin och har fått ett bra ­läge då han är snabb ut. Jag tycker att han går klart bäst i ledningen och kommer självklart att prova för den. Samtidigt har hästen kommit upp fort i klasserna och möter tuffare motstånd nu. Barfota runt om, säger Åke.

8 Canal Skater (Åke Svanstedt) har ryckt upp sig på slutet och är under fortsatt utveckling. Han spurtade bra vid segern senast men fick då också en fin invändig löpning. Formen är bra och hästen känns ­bara bättre och bättre. Tyvärr fick han ett dåligt spår och det blir nog svårt att vinna därifrån. Jag ligger lite lågt och han behöver mycket tur för att räcka. Men formen är så bra. Barfota runt om som vanligt, säger Åke.

10 Sebastian K. (Åke Svanstedt) var i fin författning när han kom till mig och vi har ­låtit honom få acklimatisera sig i sin nya ­miljö med nytt foder och nytt träningsupplägg. Har fått träna på rätt lugnt i sandbanan. Han känns jättefin i jobben, både löpsugen och fräsch och jag är mycket nöjd. Jag kommer att köra på chans invändigt, säger Åke.

9 Perfect Toll (Åke Svanstedt) är en riktig kanonhäst som vunnit med en hel del krafter kvar båda gångerna på slutet. Känns fortsatt fin. Han är stark och senast var han mer eller mindre okörd över tre varv. De värsta konkurrenterna står bakom oss och han måste ses med toppchans igen, säger Åke.

(Olle från tp) om Åkes chanser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+5), Trinity (+2)
Gammal 2012-07-31, 11:55   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Vekans Pride såg lysande ut senast men frågan är om man är stark nog att leda loppet runt om. 5% ???
Tror inte det mot dessa hästar, bäst chans om det släpps(inte säker det går att hålla utan även om han vill) till onice axe och sen lucka skulle jag tro, streckvärd vid gardering även om jag är tveksam.
Gammal 2012-07-31, 12:41   #18

mijo14s avatar

Standard

3 4 5 6 (nick nock?!)
1 2 4 5 6 (janthom kåpe överskattad)
1 4 5 7 (inte alls en lugn spetsoslut utan fullt tryck från nr 5)
2 4 7 9 (spikar inte torbjörn)
5 ("kommunvinnare")
7 (mer med hjärta än hjärna...)
8 9 (outlaw merci märkligt bra senast)
Gammal 2012-07-31, 13:14   #19

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8377
Standard

Mitt system:

Spoiler:
1) A 6 B 3 C 1 2 5 9 10
2) A - B 1 2 4 5 6 10 C 7 9 11 12
3) A 1 B 9 C 2 5 7 10
4) A 2 B 4 7 C 3 9
5) 5 Michael November
6) A 5 B 7 C 4
7) A 9 B - C 1

Minst 2 A
Max 3 B
Max 1 C

+tagit bort lite på ranken så jag slipper de lägsta utdelningarna.

O´Grady borde vara favorit.

Tamla Celeber, Mermaids Legacy och Resplendent Caviar bästa skrällarna.

Har alla glömt 1 To and Fro i V75-7? Kan gå en riktigt bra tid och 11% känns verkligen i lägsta laget...

Senast redigerad av Sprite den 2012-07-31 klockan 13:16.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 14:00   #20

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1233
Standard

Avd1: Nick Nock tar ledningen och får OGrady utvändigt? Nick Nock släpper sedan till Ogrady som leder runt om? Hard Cider lär väl hamna på innerspår och kan få svårt att få lucka? Eller vad tror ni?
nakato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 14:04   #21

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1233
Standard

Ett annat scenario: Ludde tokladdar med Kaffir Face mot Hard Cider vilket gynnar bakom... Då,kan väl vem som helst vinna?
nakato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 14:44   #22

mijo14s avatar

Standard

Åke trycker sig till spets och O´grady en bit bak i tredje utvändigt. Åke håller undan i en snabb avslutning...

" Han känns lika fin i träningen som han gjorde innan och håller samma form som tidigare. Nu är läget klart bättre och han är snabb från start. Jag kör för ledningen och det här är en vinnartyp som måste ha bra chans. Går barfota runt om som vanligt. Han är min näst bästa chans i omgången", säger Åke.
Gammal 2012-07-31, 15:37   #23

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2152

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nån som har koll på väder och banunderlag i Malmö?
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 15:48   #24

Sharp$: 623
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nakato Visa inlägg
Avd1: Nick Nock tar ledningen och får OGrady utvändigt? Nick Nock släpper sedan till Ogrady som leder runt om? Hard Cider lär väl hamna på innerspår och kan få svårt att få lucka? Eller vad tror ni?
First on Line Sec spetsar i första avd. och släpper Bacht launcher till spets. Lär hursomhelst bli en rolig skräll från vinnarhålet.
dansi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 15:56   #25

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1371
Standard

Ett andelsystem
1: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
2: 1,2,4,5,6
3: 1,8
4: 2
5: 5
6: 1,2,4,5,7,10
7: 2,9,12,14
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 15:57   #26

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1066
Standard

Mina tankar är så här!

V75-1
4 hästarslopp, 3-4-5-6 och jag tar ställning genom att inte tro att 3 tar spets då denna inte ens va i närheten i Solvalla från spår 3 för några starter sedan. 4 såg lite seg ut senaste kanske bättre nu men!? Nick Nock ger och tar upp och ner svårt att beräkna. Tror denna kommer till ledningen och sedan tror jag även att nr 6 laddas för ledningen kanske dödens? men jag hoppas på ledning. Gulddivisionen till det här borde vara bra chans. Jag chansar för att kunna gardera lite senare. Hoppar man så hoppar man. Spik nr 6 O GRADY.

V75-2
Det mest öppna loppet på förhand, svårt att veta vem som är lite bättre och det finns många med chans. Jag får lite feeling för att nr 1 är bland de bättre hästarna men tar bort denna då den kommer bli instängd i detta korta lopp. Är ej startsnabb nog. 2 JK har vunnit på banor med kort upplopp ej så i detta fallet. Vet ej om den ens vill hålla ledningen när det kommer hästar utifrån. Får en känsla att nr 5 sitter i ledningen sedan kanske Ludde kommer utifrån? och isåfall sitter den i ledningen. Kan bli en bra öppning för dessa lite sämre hästarna. Några som lurar i vassen då är nr 4, 10 och 11. 4 visade bra form senast och ska vara med därframme bland de 5 bästa. 10 och 11 med trista spår och de har ej visat jätte bra takter bakifrån men blir det körning så kanske de får chansen. 11 får jag bara feeling för då de är en häst som ofta är med och slåss om toppplaceringar men lite nackdel på distansen. Men ibland så finns hästarna bara med på kupongen ingen logik utan bara känslan. Gardering med kanske 4-5-6-10-11

V75-3
Jaha ett 4 åringslopp och stig h matchar alltid smart och det gör han rätt i. OJ har inte mött några tuffa hästar ännu och jag tror hästen sitter i ledningen men den gav sig för enkelt sist för att bli enkelstreckad. Ingves värkar positiv till nr 5 Edvard Ale och den åker med och sedan tror jag nr 7 Oasis bi är riktigt bra och slåss om de bättre platserna. Lite chansningar men jag tror på dessa tre mest. Gardering: 1-5-7

V75-4
Stor favorit med Torbjörn och han kan bränna chanser men han har lite form sedan helgen kanske. Men jag tror inte han vågar svara ledningen mot ludde för då blir de körning och isåfall får nr 4 chansen som är en riktig raket till slutet med skoryck. 7 tror jag vinner från ledningen om den kommer dit enkelt. Gardering: 2-4-7

V75-5
Ja Ludde säger att det är hans bästa chans men det är svårbedömt och jag vågar inte riktigt lite till hundra procent speciellt då de är kort distans och det kommer kanske kosta lite att ta sig till ledningen. nr 9 med conrad ser ut att vara formtoppad och bör ha bra chans att runda många men drar säker i galopp. 11 är nog bästa hästen och den måste med. Tar många till slut med draghjälp av nr 9. Gardering: 9-11-5

V75-6
Ja Hugo Åbergs lopp ser roligt ut och jag tror det kan hända lite här men jag vet inte vad. tror ludde kan svara upp spår 1 och han kommer svara men hästen vinner nog inte. CC kommer få harva ute i spåren och jag tror inte hästen vinner över denna distans. Kommer bli nerspeedad av någon men jag vet inte vem. Nr 7 med skoryck blir farlig och 9 bör ha chans att dyka upp därframme. Tamla kanske kan spurta ner många om den inte fastnar invändigt. Sebastian K trodde jag mkt på men om Åke ska köra invändigt och snällt med hästen så hoppar jag. Det blir helt enkelt Gardering: 7-9-4

V75-7
Ja här kommer den andra spiken och det är Åke S Perfect som vinner om det inte blir galopp från ett krångligt spår 2. Jag trodde mkt på nr 1 eftersom denna går mkt bra från ledningen men det har tydligen varit mkt sjukdomar i stallet och då åker den bort då formen inte sitter där över distansen. Jag tycker inte saston är lika bra bakifrån som när han får vara med därframme direkt därför åker den bort. Många bra hästar men jag chansar på att Åke håller vad han säger. Hästen har inte tömt sig i de senaste starterna och vad kan den då göra för tiden över 3140? Spik på nr 9

Ja det va vad jag har kommit fram till nu! är det något jag har missat eller va tror ni! Rätt ute!
Cicikor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 16:55   #27

Sharp$: 1074
Standard

Istället för, i vanlig ordning överanalysera allt gick jag på magkänslan

1,4,6,10
2,11
1
2
5
3,5,7,8
5,8,9,11,12,13,15
AndyAight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 17:04   #28

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2152

Standard

Mitt lilla chanssystem kommer här. Mitt stora är inte klart än...

3,6
Alla utom 7,8,12
1,7
2
5,6,9,11
5,7
9
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 17:40   #29
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

3,6
2,4
1
2
5
5,7
1,9,12

24 rader
x10 insats
120kr
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 17:50   #30

Stekels avatar

Standard

Hela 38% av senaste 13 Åbergs-omgångarna har slutat med två favoritsegrar, värt att tänka på. Över de 89 Jägers-omgångar jag har i banken ligger 2 och 3 favoriter långt före med 30% resp 26%.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2012-07-31, 17:55   #31

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1734
Standard

Så här blev mitt system, Hade vart nice o va med efter 5 .
3,4,5,6
4
7
2,4,7
5
2,5,6,7,10
1,2,4,9,12,15
Arnie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 17:58   #32

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1734
Standard

Hoppsan , Gröna pajamsen o Main kronos vann första v4 med 7 längder!!!
Arnie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 17:59   #33

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1507
Standard

3-4-10
2
1-8-10
2
5-6-11
3-5-7
1-9-13

hoppas det går vägen
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 18:24   #34

Stekels avatar

Standard

Får göra ett ordentligt system också reducerat utifrån statistiska underlaget. "Ska" sitta med runt 25% chans att hänga den om spikarna infriar!

3,4,5,6,9
1,2,4,5,6,7,9,10
1,2,4,7,8,9,10
2
5
5,7
6,9,12,15
2-4 favoriter
1-2 andrahandare

Gammal 2012-07-31, 18:36   #35

AbbeAces avatar

Sharp$: 524
Standard

Mitt blev så här,
1) 3-6
2) 1-2-4-5-6-10
3) 1-2-4-5-7-8-9
4) 2
5) 5
6) 1-3-5-7-10
7) 2-9-13

Sen är det bara att kramma tummarna vad det går
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 19:00   #36

breakers avatar

Sharp$: 975
Standard

Min rad:
Avd Ordinarie Reserver
1 6
2 2 3 4 5 10
3 1
4 1 2 4 7 9
5 5 9 11
6 1 3 5 7
7 9
300 rader * 1 * 0,50 kr = 150,00 kr
Cicikor (+5)
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 19:13   #37

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1051
Standard

3, 4, 6
1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11
5, 9
2
9
2, 5, 6, 7, 8, 9, 10
7, 9

kul system med lite roliga drag
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 19:23   #38

Sprites avatar

Standard

Haha hur skön var inte den när a-hästen inte höll från ledningen Strykning på Hard Cider så man får in massa rader på Update Hoss. Dock fick väl majoriteten det men men
Gammal 2012-07-31, 19:25   #39

bokis29s avatar

Sharp$: 1402

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Haha hur skön var inte den när a-hästen inte höll från ledningen Strykning på Hard Cider så man får in massa rader på Update Hoss. Dock fick väl majoriteten det men men
9 gånger stålarna man tackar
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 19:26   #40

Standard

Citat:
Vilken stjärna du är. Drog en vrål genom butiken när han inte höll sista. Satte inte ut några reserver så man tackar!
Gammal 2012-07-31, 19:30   #41

Standard

hade inte koll på turordningen alltså..
Gammal 2012-07-31, 19:32   #42

Sprites avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marvel Visa inlägg
Vilken stjärna du är. Drog en vrål genom butiken när han inte höll sista. Satte inte ut några reserver så man tackar!
haha vad menar du med stjärna ryggade du mitt system eller?
Gammal 2012-07-31, 19:37   #43

Standard

Citat:
haha vad menar du med stjärna ryggade du mitt system eller?
Nej, det gjorde jag inte. Men uppfattade aldrig strykningen och såg bara loppet från kassan, en bit bort från tvn. Så blev lite sur när jag hörde att Erik vann men ännu gladare när jag läste det du skrivit om Åkes strykning.
BlackCobra (+2)
Gammal 2012-07-31, 21:17   #44

bokis29s avatar

Standard

Sicken häst bara lyfta på hatten
Gammal 2012-07-31, 21:24   #45

Sprites avatar

Standard

Rätt sjukt att ha 338 000 kr/start i snitt trots att han har gjort hela 75 starter i sitt liv. Åker väl upp ett par tusen till nu i och med segern här. Bästa hästen någonsin eller är Varenne i närheten?
Gammal 2012-07-31, 21:29   #46

bftraders avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1996

Standard

Dra åt helvete vilken jävla häst!
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 21:32   #47

simb chaplin 1s avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1655

chaplins spel
Stats: 125 - 85 - 7
ROI: 101.11%
Vinstprocent: 59.52%

Standard

Commander Crowe vilket monster!! oj,oj,oj vilken insats
simb chaplin 1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 22:02   #48

bokis29s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Mitt blev så här,
1) 3-6
2) 1-2-4-5-6-10
3) 1-2-4-5-7-8-9
4) 2
5) 5
6) 1-3-5-7-10
7) 2-9-13

Sen är det bara att kramma tummarna vad det går
Gammal 2012-07-31, 22:17   #49

Stekels avatar

Standard

Ja fifan vilket lopp han gjorde Befälhavaren! Minnet är lite rostigt så jag minns inte Varennes karriär så glasklart men jag undrar om han hade fixat det där alltså!

Humor i sista loppet att vinnaren var till synes felanmäld. Mindre humor att jag var stenhårt inne på tvilling med Spring Erom men att jag inte gjorde en sedvanlig helgardering där bakom...

oHYRA (+1)
Gammal 2012-08-01, 09:02   #50

korpos avatar

Standard

Världsrekord av Commander Crowe!

Hugo Åbergs Memorial 2012 blev ett lopp ingen kommer att kunna glömma. Commander Crowe svarade för en insats som är det svettigaste man någonsin har sett på en travbana när han sprang det nya världsrekordet för äldre hästar 1.08,9a/1.609 meter.
Gammal 2012-08-01, 09:05   #51

korpos avatar

Standard

Svenskt rekord
Victoria Fame raderade ut Queen L.

Kvällens V75-omgång avslutades med svenskt rekord för äldre ston över 3.160 meter när Victoria Fame skrällde i Malmö Stads Pris och därmed raderade ut Queen L.'s sista svenska rekord ur rekordböckerna.
Gammal 2012-08-01, 18:25   #52

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Svenskt rekord
Victoria Fame raderade ut Queen L.

Kvällens V75-omgång avslutades med svenskt rekord för äldre ston över 3.160 meter när Victoria Fame skrällde i Malmö Stads Pris och därmed raderade ut Queen L.'s sista svenska rekord ur rekordböckerna.
Det var som fan! Reagerade aldrig på att det var en hona som vann, allt fokus landade på det otroliga skrällandet. Att Queen L:s rekord stått sig i 20 år säger en del om hur bra ston brukar göra sig i såna här lopp också.

Gammal 2012-08-01, 18:28   #53

Stekels avatar

Standard

Bara 2/27 sjurättsvinnare spelade V7. Jag begriper det inte!

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/....+10.37.14.jpg

Gammal 2012-08-01, 18:54   #54

Sprites avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Bara 2/27 sjurättsvinnare spelade V7. Jag begriper det inte!

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/....+10.37.14.jpg
Spelade vanligt V75 jag med. Anledningen att jag inte vet hur man spelar endast V7 med Hippoprogrammet (ABC-reducering mm)

Annars är det väldigt lätt att glömma kryssa i rutan samtidigt som väldigt många spelar för skojs skull och nöjer sig med några hundringar tillbaka istället för att öka chansen att vinna mer genom V7.

Senast redigerad av Sprite den 2012-08-01 klockan 18:55.
Svara

td