|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-07-28, 20:39 | #1 |
Uppsnack Hugo Åbergs 31/7
Lite kortare mellan omgångarna nu så tycker det är passande att dra igång en tråd direkt! 7an satt idag men det var snålt betalt och det blev jackpot på 5orna som då kommer i 7 rätts potten på tisdag istället. Det är hemmabana för min del och årets höjdpunkt med en heldag med vänner planerad, sett fram emot detta länge!
Jag tycker det ser favorit betonat ut på förhand(om nu de jag tror blir favoriter vill säga) och känns givet att spela V7 iom att det är jackpot. Här är mina tidiga tankar inför omgången: 1) Kommer gardera här. Ogrady bör bli favorit och har chans, men har väl inte varit lika bra i år som förra året? Dock bra chans i svenska silver fortfarande, men vart hamnar han med många startsnabba innanför? Håller Nick Nock som spetsfavorit och det är möjligt/troligt att det blir släpp här om Ogrady kommer direkt från starten och då har ogrady toppchans, annars känns det väldigt öppet med jämn klass och ingen direkt chanslös(7,8 är väl dock kanske det) 2) Även detta ett garderingslopp. Gillar 4 Pif som är tidigt. Inte helt koll på alla hästar här än men Janthom Kåpe når nog ledning men känns som han kan komma att bli överspelad? 3) Här tror jag Occhione Jet håller upp ledningen med värsta hotet precis bredvid(och stallkamrat) om inte någon av norrmänen skulle vara väldigt snabba men tvivlar på det? Sedan bör de vara toppchans för Occhione, men är svag för Fawkes och har inte riktigt bestämt mig för hur jag lägger upp detta lopp. Känns dock som klassblandning och vissa hästar är chanslösa. 4) Omgångens bästa spik. Xquisit Chocolate har här en toppchans, möter bra mycket sämre än vanligt över favorit distans med perfekt läge. Spets och slut till ett väldigt lågt odds(gissar under 1.5) 5) Lägre klass och öppet. Varnar främst för 9 Lagavulin med ständigt underskattade Conrad Lugauer! Vunnit två senaste från sämre läge än detta, givet drag då jag inte tror den blir så mycket streckad. Ludde och lövgren får nog dela på favoritskapet, 6) Höjdpunkten som förstördes av spårlottningen. Jag har gått emot CC varje start och vill väl helst göra det igen. Hoppas att Örjan laddar med Orecchietti och då tar en längd på CC och får överta ledningen från Oracle? Första barfota på Orecchietti! Sedan lär väl CC försöka överta om Örjan kommer förbi men räknar med att det inte blir släpp. Detta kan eventuellt öppna upp det och då är det många om budet... Men fegar örjan ut så är det väl toppchans för CC som släpps till ledningen som vanligt och vi blir besvikna på loppet. 7) Här kommer nästa spik i Perfect Toll som jag tror bara vinner detta, varit okörd senaste starterna och står perfekt till här, hade nog kunnat stå 20 bakom och haft chans... Inte läge att lägga upp något tidigt system än då jag har mycket läsande kvar |
|
2012-07-29, 08:58 | #2 |
Det man inte bör glömma är att Ludde alltid ställer i ordning till Åbergskvällen. Har bara svårt att se vilken av hans hästar som ska "överprestrera". Eliott Hall tar t ex inte 20 på en felfri Perfect Toll...Möjligtvis Sebastian K med Åke, men den har tidigare visat sig chanslös när den mött de värsta - även när den fått bra lopp... Nej, 6 Alki Flevo i avdelning 2 är nog Luddes enda riktiga vinstchans på tisdagen.
|
|
2012-07-29, 09:20 | #3 | |
Citat:
|
||
2012-07-29, 19:55 | #4 | |
Citat:
- Den bästa vinstchansen är 5 Michael November i V75-5, säger Kolgjini. |
||
2012-07-30, 00:46 | #5 |
Mitt miljon system
avd1. 3 Hard Cider avd2. 1-2-5-9 avd3. 1-7-8-9 avd4. 2-4-7-9 avd5. 9 Lagavulin avd6. 5 Commander Crowe avd7. 9-12-15 = 96 kr avd1. Hard cider hamnade långt ner i kön senast på Halmstad och hade längder att plocka in på tät duon i ett lopp där True Advantage vann. Hard ciders speed ebbade ut något på upploppet men gjorde ändå ett starkt lopp. Med lite hjälp av tempo så bör han räcka långt här. Jag väljer att spika eftersom Åke har toppform i stallet och troligen är detta hans bästa chans. avd2. Pebbe simoni såg riktigt bra ut när han vann på Halmstad. Senast kastade han sig i galopp efter 100 meter (glöm) normalt travsäker och duger gott här. Janhom kåpe är startsnabb och har ett fint läge, kommer man till ledningen ökar chansen. Oberon Fh var ruggigt bra senast trots sin förlust. Kanske bäst i främre träffen men eftersom han visade toppform senast måste jag ta med honom. Osbourne såg fin ut i charlottelund och är inte borta med klaff. avd3. Oasis bi utmanade Opitgerium senast trots blytung inledning. Han är vass på speed och körs troligen på väntan då fäller han många över upploppet. Spelvärd. Fawkes vann kungapokalen efter en sylvass speed. Han var också ruggigt fin i både försök som i final till sprintermästaren. Formen är riktigt god och han känns tidig idag. ORIONE SPIN var väl i ordning senast men fick inte det rätta fästet, då hade Ludde sagt att det var toppchans innan start han tyckte att hans häst skulle kunna ta ner Ardi boko från dödens. Får han fäste idag så kanske han kan ta revanch för senast? Vi får givetvis inte glömma bort favoriten som har varit fin på slutet men jag tycker nog ändå att han är lite väl stor favorit. avd4. här tror jag en del på MOSAIQUE FACE som jag spikade senast men fick kapitulera mot Globel night sista biten. Hästen är under utveckling och känns streckvärd. Betänk att jägersro har en vinklad startbilsvinge som gör det lättare för spåren 7-8 att till ok med kunna ta ledningen. Jag tror Ludde sätter allt på ett kort på hemma banan. RESPLENDENT CAVIAR fick chansen för sent senast. Hade i det läget mycket sparat och får användning av dem nu istället. Han har utvecklats något markant de senaste två starterna och kan mycket väl vinna detta. Tobbe blir storfavorit med XQUISITE CHOCOLATE 86%, bästa hästen men eftersom Tobbe bara vunnit två lopp på v75 i år så var det frestande att gardera eftersom spelvärdet är bra om han sviker. Skulle det bli kraftig överpace så är jag inte helt främmande att Björn Goop tillsammans med VALLEY IVAN kan skrälla. avd5. mitt roliga miljondrag heter LAGAVULIN som jag väljer att spika hästen har haft en karriär full av skador men när han står på alla sina fyra ben så är han riktigt bra för klassen. Nu har han gjort fyra riktigt bra lopp i år och formen är nog så nära toppformen man kan komma. Senast visade han enorm löphuvud då han ville sätta nosen först efter en stark insats. Den korta distansen är klart ett minus men med tempo kommer han att krossa hela gänget. avd6. Ja vad ska man säga? Commander Crowe en klass för sig? Går det att besegra honom? han har ju helt dominerat i Norden med sällan skådat eftertryck. Normalt sätt vinner han detta för inte har man kommit ända från Frankrike för att få en placering bland de 3. Spikar eftersom strecken kommer att ligga runt 55%. avd7. hade SPRING EROM varit i toppform så hade han nog mosat detta gänget fram och baklänges men nu är jag nog lite osäker på formen? Normalt en fin vinstchans! PERFECT TOLL har varit strålande på slutet och är säkerligen med i matchen igen. SASTON kommer från formstall och tål att göra en del själv. Känns spelvärd på sina 20%. Hoppas och tror att det räcker med tre streck. V4 Jägersro avd1. 4 avd2. 1 Golden boy avd3. 5-7 avd4. 5-6-9 * 10 = 120 kr God tur! / Klanke Senast redigerad av Klanke den 2012-07-31 klockan 16:11. |
|
2012-07-30, 17:51 | #6 |
Borde någon inte ändra rubriken till rätt datum (31/7) och understryka vilken spelform det handlar om (Extra V75)? Blev lite svårt att hitta uppsnackstråden till tisdagens omgång bara sådär...
|
|
2012-07-30, 19:11 | #7 | |
Citat:
En liten kommentar till strecklistan såhär 24h innan start: 1) Märkligaste loppet. Förstår inte varför Hard Cider blir favorit här, inte alls faktist. Inte imponerat på mig i år. Kommer inte till någon ledning och känns väldigt överstreckad. Trodde att Ogrady skulle bli storfavorit och nu finns det istället spelvärde i honom! 2) Ganska väntat men Janthom Kåpe väl stor favorit. 3) Ocdhioni Jet som väntat storfavorit med spetsläge och har en bra chans tror jag. 4) Samma här, storfavorit med toppchans. 5) Som väntat 9 Lagavulin streckvärd. 6) Som väntat även här med CC som storfavorit(kanske lite mindre i nuläget än jag trodde dock, många vill ha med sina svenska stjärnor?) 7) Tyvärr har spelarkolektivet gjort Perfect Toll till favorit, men många drar streck bakom och jag hoppas att den inte blir för stor favorit för toppchans, det står jag fast vid att det är! |
||
2012-07-30, 21:09 | #8 |
Asså vill så gärna att de ska hända nått imorgon..kommer nog gå hårt på ludde och hoppas han ställt i ordning till tusen. lavec har ju skrällt de senaste två gångerna så varför inte igen..oracle till 6% tar jag alla dar i veckan..
|
|
2012-07-30, 21:24 | #9 |
Örjan fick frågan på lajven(seger intervju v65-6), Vem vinner Hugo Åbergs?
svaret kom direkt: jag såklart |
|
2012-07-30, 22:09 | #10 |
|
|
2012-07-30, 23:30 | #11 |
Provar att inte sönderanalysera och slängde in två halvgenomtänkta V7-system idag:
4,9 1,2,4,7,9 1,2,4,7,8,9,10 2 5 5,7 1,9,12,15 3,4,5,6 2 1,2,4,7,8,9,10 2 5 5,6,7,8,10 1,9,12,15 Fan, ser att jag tokglömde Lagavulin nu som donky helt korrekt nämner som streckvärd. Får bli en till: 4 1,2,4,7,9 1,2,4,7,8,9,10 2 9 5,7 1,9,12,15
2012-07-31, 00:00 | #12 |
Faaan.. Ju mer man nöter listorna desto svårare blir det.. Vill såklart spika CC, men Solouy är oroad. Frågetecken kring formen efter en månads vila? Trots allt "bara" en miljon i första, för en sådan häst kan den nivån nästan köras som preparé tamejfan
Tror Åke+Ludde+Untersteiner+StigErik är nyckeln, men inte där man tror riktigt... 10 i avd-2 kommer jag inte glömma bl a... |
|
2012-07-31, 10:09 | #13 |
Kommer vara med på några stora system men känns mer och mer som flerbångsläge... Ryktet säger toppchans nu med luddes favorit i 5e också.
1) 6 2) 1,2,4,5,6 3) 1 4) 2 5) 5,9 6) 7,5 7) 9 20 rader x 10 med V7 kan vara kul! är i 2a och 6e jag är mest osäker på hur en flerbång ska byggas upp |
|
2012-07-31, 10:29 | #14 |
Nu spammar jag men det får ni stå ut med på den största dagen för året på hemmaplan! Kommer med en liten V4 genomgång! Loppen innan V75, mycket bra klass på dessa lopp och det är här kassan till V75 ska byggas!
1) Favoriten Aida Boko som är riktigt bra har blivit struken. Nu ser istället Armando Kievtshof ut att bli favorit, vilket som känns givet att gå emot. Funkar den som under tex elitlopshelgen så är det toppchans men givet att gå emot då den sett riktigt usel ut senaste starterna. Gör han bort sig direkt från start håller nog ludde ut med Main Kronos och har då toppchans. Finns annars en del roliga skrällar här att plocka med. Tycker Kendricks Victory, åkes andra häst, är en bättre häst än Main kronos och konstigt att åke valt bort, given vid tempo. Tycker det är svårt att ranka loppet då mycket beror på hur Armando funkar. Spelar nog matematiskt med dessa streck, C hästarna får nog svårt men kommer nog åka med på något system. Rank: 1,4,9,2,11 C: 5,2,7,8,6 2) Öppet lopp detta. Golden Boy är bra och s5nabbare än folk tror, får nog ändå svårt att hålla ut 4 Onice Axe, men skulle inte bli allt förvånad om åke hittar en extra växel. Dock är Golden Boy även osäker och inget att spela på från det spåret. Just 4 Onice Axe är bra och piper till ledningen, är nog första häst på det, men har inte riktigt känslan för att det ska räcka? Vill istället varna kraftigt för 2 Nesmil Hanover och 5 Obelix som är två riktigt bra hästar i form! Beatles är favorit just nu från bakspår vilket känns iskallt som spelobejekt. Rank: 4,2,5,1,9 C: 8,11,3,7,6,10 3) Funkar Raja är det toppchans, kollar nog värmningen och spikar om det ser okej ut vilket jag antar det gör. Rank A: 7 B: 4,5,9 C: 3,2,1,6,8 4) "Läskigt lopp". Har inte alls känslan för Hyacint som ser ut att bli favorit och når ledningen. 200k i första pris räknar jag med betyder att åke inte får bestämma. Inte alls imponerad av Hyacint och detta känns som en kall favorit och inte säker den håller undan trots lågt tempo. Givet drag och första häst/ spik för mig är 12 Photo Princess som känns som en av få som kan göra något själv i loppet. Kommer hon fram i dödens tidigt tar hon ner Hyacint. Mycket streckvärd till 17% just nu och kul idé. Dock kan det bli problem att bara vara stark och krossa ledarn, brukar alltid komma ut någon med en sparad speed som kan bli svårt att stå emot. 4 Scarlet Tabac har toppform och kommer få ett bra lopp härifrån och är nog den som har chans att spurta ner alla till slut.Även Bonnies Maggie kan göra detta. Skulle dock inte förvåna mig allt för mycket om vi avslutar med en tokskräll som smygit på innerspår... Rank: A: 12 B: 4,9 C: 6,7,8,11,2,3,10,1,5 |
|
|