Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-19, 07:19   #1

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5781
Standard

Uppsnack V75 Axevalla

Örjan om sina chanser på lördag.

V75-1

2 Admiral Sea

Fin häst med bra läge, inte helt borta

V75-2

11 Frozen

Gick bra senast, men dåligt läge och hårdare motstånd

V75-3

4 Pitch Command

Har bra styrka, möjligen ett streck vid gardering

V75-4

9 Noble Knight

Radar upp fina insatser, har chans igen med lite klaff på vägen

V75-7

12 Scarlett Tabac

Hedersmärr som alltid gör ett bra jobb, iskallt läge och hårt motstånd

Örjans överraskning

2 Peak (V75-6)

Har visat fin form på slutet och har ett fint läge, bör med på kupongen då några av favoriterna fått dåliga spår.

Senast redigerad av korpo den 2012-07-20 klockan 08:20.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 08:52   #2

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13311
Standard

Bra spik Noble Knight vinner på det långa upplopp
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 11:15   #3

bokis29s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1402

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Stryckningar än så länge
Avd 4 8 Mellby Amiral
Avd 6 12 Royal Neo
Avd 7 8 Torgil

Senast redigerad av bokis29 den 2012-07-20 klockan 16:33.
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 12:02   #4

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

kör en liten analys inför v75 också..

AVD1
Ardi Boko får eventuellt överta spets men se upp för "Henke" som får loppet

avd1. Ardi Boko har perfekta förutsättningar den här gången och fick visa lite av sitt kunnande senast efter att det har strulat för honom tidigare lopp. Hästen är kvick ut och passar på distansen. Bra chans i ledningen. Henke Diablo är mycket kvick ut och får säkert en fin resa bakom min tipsetta. Formen är riktigt god. Man matchade hästen snällt förra året för att i år ge honom lite tuffare uppgifter. Balansen bestämmer man först efter värmningen. Spelvärd! Truculent måste vara två längder snabbare om han ska ta sig förbi invändige "henke" annars har man varit väldigt nöjd med hästens utveckling han känns både smidig och snärtigare nu än tidigare. Han gynnas bara om det skulle bli fart i loppet och kan vara en rysare att se upp med. Borga Baron skrev jag om nedan.

AVD2
Dan Åke var super nöjd i vinnarcirkeln senast och det låter fortsatt bra på min "ide"

avd2. Jag brukar faktiskt sällan spika i klass2 försök men Sir Lexington har en skräddarsydd uppgift på förhand. Han är inte bara en hårding, han har även en bra speed i kroppen. Tränaren är nöjd att takter sitter upp för han menar på att hästen tar bara i när det verkligen gäller. Det ryktas om barfota runt om dessutom kan han öppna väldigt snabbt. Toppchans i ledningen annars bara chans.

AVD3
Nahar blir överstreckad. Svårt läge och risk att hamna i maskin... Jag försöker fälla med fyra andra. Bra Pröjs om han bränner.

avd3. Öppet lopp där Nahar blir favorit. Jag tycker han har ställt till det för sig själv på slutet, nu är innerspåret inte optimalt eftersom han är trög från start. Jag försöker fälla honom med några andra. Tipsettan ger jag till Spring Erom som åter har otur i spårlottningen. Hästen trivs att få springa efter att ha pausat en tid och normalt gör han en bra insats här. Bra chans utan strul. Eliott Hall gick det kanske lite för fort för senast på Färjestad, han är ute på mer passande distans för honom nu. En av de som kan vinna loppet. Higlight Brizard är ett av mina miljondrag i omgången. Han galopperade senast eftersom Pelle ville prova ladda med honom från start (olycksfall i arbetet) han börjar kliva in i klassen för varje start och ska idag gå barfota runt om. Fint smygläge och intressant på strecken. Pich Command hästen har fått ett bra läge och är inte borta med klaff.

AVD4
Min tipsetta var läcker senast. Får loppet!?

avd4. Noble Night var väldigt läcker senast. Nu får Örjan välja vilken rygg han vill ta. Med klaff är han med och hugger om segern. Hundredanddfiftyg´s gick 14,9 full väg senast och man tror att han kommer att vara gynnad av körspö. Man tror han kommer gå en 14 tid på lördag men man vet heller inte hur långt det räcker. Skräll!? Mosiaque Face såg rullig ut hela vägen senast, men gjorde det bra ändå. Idag ska han få ett par skor för att få travet att stämma bättre. Coldbreaker är inte så tokig är med och gör upp som segern.

AVD5
Vidöppet stolopp för lärlingar. Här kan det skrälla till....

avd5. Anastasia trott har tänt till på barfota körning, senast galopperade hon men det kan vara orutinen som spökade, från läget kan det bli ledningen och väl där ska det vara bra chans. Unika Karsk vann senast efter att ha svarat en smygkörd på bra sätt över upploppet. Hon är riktigt bra i ordning, men hon är väldigt ojämn. Hon har gått bra med barfota bak de senaste gångerna och man kör så igen. Hon tränar förbättrat och man tror på chans om hon kommer till. Cobol Queen är inte att lita på, gjorde ett bra lopp senast och bör vara bättre med loppet i kroppen, farlig att glömma felfri. Adams Eve var blek senast men det berodde också på att hon var nedsatt av en infektion. Hon är bra för klassen och trivs att attackera bakifrån. Miss Marke fungerar inte på längre distanser, 2140 är betydligt bättre och detta är en bra häst, smyger med och är inte borta med klaff.

AVD6
Ludde kan leda loppet runt om. Passa dock ett roligt miljondrag som är på gång för dagen.

avd6 Armando kievitshof kan öppna ganska bra från start. Men många invändigt som också kan öppna rätt så bra från start så frågan är vad man hamnar i början. Om ledningen så borde det vara toppchans! Eftersom jag tycker att hästen möter lite lättare nu än senast. Jag tager dock med ett roligt Miljondrag som heter Nanny Fine som gjorde det bra senast, men hade bekymmer med banan då man tävlade i bakvarv i Århus. Hon avslutade lite bättre än 13 sista kilometern och det är starka papper eftersom banan inte är känd för att vara så snabb. Hästen har haft en formsvacka ett tag men senaste loppet var ett formbesked. Hon är klart bäst när hon får attackera bakifrån. Om banan tillåter blir det barfota runt om dessutom tror man hon gör en bra prestation och tycker hon är en av de som kan vinna loppet.

AVD7
Det låter ruggigt uppåt i stallet och Jorma kör i medvind för dagen. "ide"

avd7. Här chansar jag med Spinnaker som hade varit borta i 20 månader, men gick 1.12 i andra starten för att följa upp med 13 tid full väg gången efter. Det är nog inte många hästar som klarar av det. Efter Tingsryd starten var han ganska sliten men senaste loppet tog han perfekt. Han satt fast med mycket sparat och var väldigt pigg efter loppet. Göran hade frågat Jorma om man skulle ändra lite i utrustningen eller balansen men han menar att det är perfekt som han tävlar nu. Han gick en 12 tid näst senast och ska kunna gå en 11 tid på lördag. Han är mycket startsnabb och Kontio kör honom gärna i ledningen. Både tränare och kusk låter smått optimistiska trots tufft emot. 14%.

avd1. 1-4
avd2. 6 Sir Lexington
avd3. 3-4-8-9
avd4. 3-4-7-9
avd5. 1-2-8-9-10
avd6. 6-10
avd7. 3 Spinnaker
= 160 kr

DD1. 6-10
DD2. 3
* 75

Lycka till med travet.

/ Klanke
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3)

Senast redigerad av Klanke den 2012-07-20 klockan 10:13.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 13:47   #5

breakers avatar

Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
kör en liten analys inför v75 också..

avd1. Ardi Boko har perfekta förutsättningar den här gången och fick visa lite av sitt kunnande senast efter att det har strulat för honom tidigare lopp. Hästen är kvick ut och passar på distansen. Bra chans i ledningen. Henke Diablo är mycket kvick ut och får säkert en fin resa bakom min tipsetta. Formen är riktigt god. Man matchade hästen snällt förra året för att i år ge honom lite tuffare uppgifter. Balansen bestämmer man först efter värmningen. Spelvärd!

avd2. Jag brukar faktiskt sällan spika i klass2 försök men Sir Lexington har en skräddarsydd uppgift på förhand. Han är inte bara en hårding, han har även en bra speed i kroppen. Tränaren är nöjd att takter sitter upp för han menar på att hästen tar bara i när det verkligen gäller. Det ryktas om barfota runt om dessutom kan han öppna väldigt snabbt. Toppchans i ledningen annars bara chans.

Mer kommer under dagen....
Ja Henke Diablo såg jag ta ledningen under elitloppshelgen. Snabb ut som sagt!!
breaker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 14:25   #6

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Lite tankar kring 75an.
Spoiler:
Avd 1 Tror att Ardi Boko blir omg största fav,och därmed får man en kännsla av att försöka fälla.... Och visst har han en fantstisk vinnarskalle, och han kan säkert vinna utv ledaren också men detta upplopp kan bli väldigt långt när det kommer smygkörda bakom..
(Sen gillar jag inte att spika i första men det är väl bara en grej som man fått för sig )
Håller med om att Henke Diablo är startsnabb och om han vill hålla ledningen som öppnar kanske för andra,tror inte att Ludde är så sen att skicka iväg sin Orione Spin
som vill ha fart på grejorna. Men startsnabb är också min ide i loppet Borga Baron hittar sen en lucka så är det inget fel på speeden. En som blir lite bortglömd är Truculent som kan när han vill . Snart har jag nämnt alla men Stormysky o Admiral Sea den första har bra kapacitet och den andra har spåret och kan mycket väl få till det. Så utg kanske men inget spik för mig.

Avd 2 Tycker jag att det är 3st som har bra chans Uranium,Power M.S oSir Lexington kanske är Diamons of Ace på g med två lopp innanför västen. 3-4 streck

Avd 3 Här kommer mitt SPIK i Eliott Hall änsålänge tycker jag att han ska ha en bra chans att nå spets tidigt och därmed får styra loppet.

Avd 4 Ludde, sitter han på leken med Mosaique Face tänkbar SPIK/utg för mig.

Avd 5 Lärlings och stolopp. Jag gillar inte att spika i dessa lopp men jag tror mycket på Johan Untersteiners styrning Adam's Eve också tänkbart spik eller utg i nuläget. Sen är det spåret som drar ner lite för Opportunity som jag gillar skarpt,men då med Åke. Tycker att det borde vara dags för Cobol Queen som fått bra spår och är super startsnabb. Det vet jag inte om jag kan säga om Anastacia Trot men ska med tidigt.

Avd 6 Här vill jag varna för Peak som jag inte skulle banga att ta som utg men inte chansSpik eftersom jag vill ha med Armando Kievitshof så får det bli några streck Montgomery Hill o True Advantage måste med.

Avd 7 Nu när Torgil är struken sr det bra ut för Harpos Rockland. Men vågar man spika för jag tycker att där är fler om det. Som Jumble As är en svår herre men när han står på benen är han riktigt bra.Sigurd Speed får ett bra lopp om lucka,men jag undrar om inte Spinnaker kan ta spets. Tidiga på min lapp om inte första streck är Strong Reasons o High Leg som jag tycker är rena gottebordet. Så några streck tycker jag att det behövs. Men det är ju bara tankar ännu.

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-19 klockan 22:01.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 15:10   #7

AbbeAces avatar

Standard

Korpo du får rätta Örjan

2 Peak (V75-7)

Har visat fin form på slutet och har ett fint läge, bör med på kupongen då några av favoriterna fått dåliga spår.

Peak startar i 6e avd (om man ska vara noga)
korpo (+3)

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-19 klockan 15:12.
Gammal 2012-07-19, 19:45   #8

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5618

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Tankar:
Spoiler:

Avd-1

ARDI BOKO är första häst för mig, men eftersom jag inte tycker ledningen är given så ser jag läge att försöka fälla på 65%.

Här tror jag det blir lite körning om spets. HENKE DIABLO är inne på att släppa till lämplig häst, läs ARDI BOKO. Om inte ADMIRAL SEA snuvar dom alla och då körs han i ledning? 10% på honom känns ofattbart fint! Med en offensiv kusk som Ludde bakom en vettig utmanare i ORIONE SPIN så känns det som om det kan bli lite körning och tryck i loppet. Vilket öppnar för garderingar.

Intressanta: Uppåt från Åke på LURINGEN PALEMA bortglömd här till 6%(!), mitt tokdrag kommer bakspår och förhoppning om körning, 1% på VIKING BRILJANT där skoryck är att vänta.

Summa summarum: jag garderar så långt tygen håller.

Avd-2
Kommer SIR LEXINGTON till spets är mycket vunnet. A-häst för mig. Distansen och klassen öppnar dock för roliga procentdrag där jag främst vill lyfta fram GETING SÅNNA och FROZEN 6 respektive 10% med duktiga kuskar klart streckvärda i mina ögon.

Avd-3
Här skulle jag kunna kopiera Klankes analys och lägga till EXPRESS TYPE som jag tycker kan vara skrällduglig.

Avd-4
Funderar på ett lås på NOBLE KNIGHT och starke MOSAIQUE FACE. Varnar för MELLBY AMIRAL 6%.

Avd-5
Återkommer. Jag har nämligen läst loppen helt olikt alla som hittills tippat och jag måste kolla om det är jag som är helt fel ute eller inte. Har nosat upp två tokdrag varav en jag vill spika.

Avd-6
Från tokdrag till tokkörning? Ja, det tror jag det blir mellan Flemming och Ludde. Då kliver väl bara TRUE ADVANTAGE in och vinner? NISSE BEAN med i passande ytterläge och på upploppet lägger han speeden.

Avd-7
Jag jagade honom med ett vinnarspel förra starten. Då satt han fast och var okörd men smällfin i mål. Trägen vinner och vi slår in ytterligare en spik i systemet. SPINNAKER. 17%.

Senast redigerad av Misär den 2012-07-19 klockan 20:40.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 22:08   #9

AbbeAces avatar

Standard

Nu börjar ramen ta form....

SPIKEN blir avd 4 nr 4 MOSAIQUE FACE

Komp spik avd 5 nr 2 COBOL QUEEN

Utg ELIOTT HALL och STRONG REASONS/ALLA

LÅSET avd 1 ARDI BOKO och BORGA BARON

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-19 klockan 22:11.
Gammal 2012-07-19, 22:35   #10

Klankes avatar

Standard

borga baron har toppform eftersom man har valt att inte starta så tätt, man underhåller honom också mycket massage. Hästen har dock inte haft den rätta turen med spåren i år. Det känns som det är några för bra emot men förvisso var det tuff konkurrens sist också så en rysare om det skulle lösa sig från spåret. Hästen tål dödens när det gäller kort distans. Jag rankar den fyra och går kort i loppet. Lycka till Abbe
AbbeAce (+1)
Gammal 2012-07-20, 10:42   #11

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 993
Standard

V75-6 . körning mellan 1,3,6 som är startsnabba. 2,4 är mindre startsnabba. Blir säker avgång för True advantage från spår 7 och kan lätt hitta ner i ett slagläge då det blir en lucka pga av föregående analys. Kan då anfalla när de kört klart mot varandra där framme. Tål även dödens där den vann senast. fortsatt toppform och vinner detta. Bra spik i mina ögon.
commander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 11:40   #12

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7924
Standard

Stormy sky räckte inte i sprintermästarförsöket men är en rätt vass sprinter så jag tar nog med den. 1,4,5,6 lutar det åt.
2a är jag inne på att Uranium vinner. Tycker att hon visat härlig styrka.
3e blir Nahar mycket streckad men skapligt krångel läge där. Spring Erom och Eliott Hall rankas före.
i4e tycker jag att Santiago Wibb är intressant.13 sista varvet senast och full spänst över mål.Gör ett försök att fälla Noble Knight.
5e Tror mycket på nr 1 här också. Står hårt inne men var mycket bra vid segern.
Öppet lopp.Tar nog med alla bakspårhästar också.
6e Som True Advantage såg ut senast så måste jag sätta henne som etta. Trolig spik.
7e känns stängt med 1,2,3,4,10
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 13:47   #13

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

Fick en chans till på min lokala spelbutik som andelsskapare... Fick lämna in idag (fredag) denna gång, bättre än sist när det skulle vara inne på onsdagen redan!

Lilla systemet, 1024 rader/512:-/55:20 per andel
Avd-1: 4 (8,6)
Avd-2: 2,3,4,6,9,10,11,12 (1,7)
Avd-3: 3,8 (1,4)
Avd-4: 4 (9,1)
Avd-5: 1,2,6,7,8,10,14,15 (3,12)
Avd-6: 1,3,6,7 (2,8)
Avd-7: 4,12 (2,1)

Stora systemet, 2100 rader/1050:-/110:- per andel
Avd-1: 1,4,5,6,8 (2,3)
Avd-2: 2,4,6,9,12 (3,11)
Avd-3: 1,3,8 (4,2)
Avd-4: 4 (9,1)
Avd-5: 1,2,6,7,10,14,15 (8,12)
Avd-6: 7 (3,6)
Avd-7: 1,2,4,12 (3,10)

Reserver inom parantes.

Håll tummarna för favoritfall i fjärde, enda avdelningen som känns riktigt chansartad...

BOL
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 18:18   #14

AbbeAces avatar

Standard

Lite om Stefan Perssons Hästar
Spoiler:
Många starthästar ja. Närmare bestämt 19 stycken under fredag-lördag-söndag, en bra illustration på att stall Stefan Persson plötsligt blivit en av landets tyngsta aktörer. Fem av dessa tävlar inom ramen för lördagens V75-spel.

Santiago Wibb och Peak är de två jag har störst förhoppningar på. Båda har full form och hade tur med startspåren, säger Persson och avrundar med en genomgång av de fem.

Tournesol (V75-1) är uppe i en hård klass nu och det är svårt att hitta lämpliga lopp åt henne så vi får prova även om jag misstänker att motståndet är lite tufft. Hon spurtade i alla fall riktigt bra senast och visade stigande form.

Go On Pale (V75-3) nöter på bra utan att räcka mot de bästa, mycket på grund av att han är så långsam från start. Han har gått med öppet huvudlag hela sitt liv och jag är sugen på att prova någon form av stängt den här gången. Det kanske kan ge lite effekt på en gamling om det händer något nytt även om jag tycker att han springer så gott han kan.

Santiago Wibb (V75-4) gick riktigt bra i skymundan i ett lopp som gick väldigt sakta första varvet senast. Jag provade honom barfota då, men tycker inte att det fungerade riktigt så nu återgår vi till skor. Han är rätt så bra från början och utan att vara riktigt inläst på motståndet ännu skulle jag gärna prova honom i ledningen.

M.T.Fameandglory (V75-5) har jättefin form och har varit riktigt bra varje gång på slutet. Senast avslutade hon 1.12 sista varvet, men tyvärr räckte det bara till tredjepriset. Det är tufft med tillägg och hon står dessutom lite hårt inne, men är stark och med en väldigt bra kusk ska hon inte vara chanslös.

Peak (V75-6) är en väldigt jämn och säker häst som gör det bra hela tiden. Näst senast skötte han sig fint bakom Friction och förra gången gick han ett snabbt slutvarv utan att räcka hela vägen fram. Jag är inne på att prova även honom med någon form av stängt huvudlag för första gången. Det blir intressant, framförallt hoppas jag att det ska få honom snabbare från början.
Gammal 2012-07-20, 19:15   #15

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1886
Standard

4
2 3 4 6 8 9
2 3 4 8
4
1 2 7 10 13 15
3
1 2 3

Systemet bygger på att Jorma, Ludde och Flemming kommer tills spets relativt smärtfritt. Kanske lite trist att inte fylla systemet med chanslösa 1%are eller spika utfyllningshästar, men V75 är så svårt att man inte behöver göra det ÄNNU svårare.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 19:58   #16

madsens avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 7464
Standard

bönan?

ingen som tror på Nisse Bean? den va ju en följetong på v75 för ett par år sedan! 12% i skrivande stund (även bra i årsdebuten) //////Madsen
madsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 20:19   #17

AbbeAces avatar

Standard

Fan nu börjar upploppet spöka.....
Har fått en tanke...finns det någon som vet eller har statistik på, hur många spetshästar(spets ur sista kurva) som vinner på detta långa upplopp? Eller är det bara en skröna att bakhästar vinner på långa och spets eller utv vinner på korta upplopp?
Börjar tvivla på om 2 COBOL QUEEN inte är missgynnad av långt upplopp....
Tror däremot att BORGA BARON,DIAMOND OF ACE och Sir LEXINGTON, NAHAR,STRONG REASONS är gynnade av upploppet...kan ha fel,vill gärna veta.....

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-20 klockan 20:23.
Gammal 2012-07-20, 21:36   #18

bokis29s avatar

Standard

Var sitter 7 True Advantage i sjätte på upploppet , klarar den ett långt upplopp,
Ulf Ohlsson är ju het så det räcker, kan bli kusk spel med tanke på att vi har tre stjärnkuskar avstängda Björn Goop, Åke Svanstedt och Stefan Söderkvist
någon som har deras ursprungliga uppsittningar ?
Gammal 2012-07-20, 21:46   #19

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av madsen Visa inlägg
ingen som tror på Nisse Bean? den va ju en följetong på v75 för ett par år sedan! 12% i skrivande stund (även bra i årsdebuten) //////Madsen

Helt klart en av de jag skall ha med - topp tre i loppet, enligt mig! Kan göra grovjobbet själv om det behövs...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-20, 23:29   #20

AbbeAces avatar

Standard

Har väldigt svårt att bestämma mig men ungefär så här
kan det se ut hmmm...

1) ALLA utom 9-10. Utg har jag inte sugit klart på än,men står mellan 2,4,7 inuläge
2) 2-3-6-9
3) 3-8
4) 4 MOSAIQUE FACE
5) 1 ANASTACIA TROT
6) 2-3-6-7-9-10
7) ALLA utom 11. Jag tar Klanke's ide som utg 3 SPINNAKER
2x480r=480kr
Har inte betsämt om jag ska reducera, väntar och kollar stryckningar först.Men reducerar jag så lägger jag nog till
2-10 i 5e avd

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-21 klockan 11:50.
Gammal 2012-07-21, 00:06   #21

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Fan nu börjar upploppet spöka.....
Har fått en tanke...finns det någon som vet eller har statistik på, hur många spetshästar(spets ur sista kurva) som vinner på detta långa upplopp? Eller är det bara en skröna att bakhästar vinner på långa och spets eller utv vinner på korta upplopp?
Har absolut ingen statistik, men det är givetvis ingen skröna. Tänk på att man oftast inte kan köra på hästarna för fullt i svängen och ju längre upplopp där alla kan gasa på gör såklart att de får bättre chans att spurta till seger bakifrån.

För övrigt ser omgången ganska klurig ut. Om bara Ludde kunde ta och försvinna från första loppet så man kunde spika där! Som det ser ut nu är det risk för enormt tempo första biten då Jorma är en stönig fan också och de först ska pressa sig förbi Untersteiner som lär snabbstarta för att få ledarryggen. Tournesol är den enda i loppet jag ser som riktigt chanslös och Nimbus känns väl halvkall också (3 starter på kort av 58 är ingen tillfällighet). Grymt spelvärde på Vikingen som någon nämnde!

Rankar också ner Nahar precis som alla andra här, absolut inte intressant som favorit. Express Type klart mest streckvärd! Pitch Command tror jag inte räcker. Kolla på Spring Eroms facit alltså, vilken härlig häst det är! Det är ju inga skitlopp han går ut i och bara krossar för det mesta!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 00:30   #22

Stekels avatar

Standard

Sådär, nu har jag bestämt mig hur silver blir kört! Ludde runt om, ytterligare kar-körning överflödig. Hoppas jag iallafall, han har ju pissvunnit både försök och final i brons från tät tidigare i år och en av dem från Axevalla.

Preliminär-systemet:

Alla
2,3,4,6,8
2,3,4,5,8
9
Alla
6
1,2,4
Ardi Boko/Sir Lexington/Spring Erom (minst 2)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2012-07-21, 09:46   #23

korpos avatar

Standard

Kan det vara så enkelt att det är två bra spikar?

Nurmos:
1640A 4 ARDI BOKO - Jorma Kontio

Är en fin häst som är mycket bra i ordning. Trots att han vann på 1.11,1 senast så fanns det krafter kvar. Han hade gått en 1.10-tid om han hade pressats ytterligare. Nu gick han undan med lätthet i en snabb avslutning. Allt ser bra ut efteråt och han hade tränat bra innan förra loppet och ser fortsatt fin ut efteråt. Han har fina förutsättningar här med bra spår och han är snabb ut. Jag måste tro på toppchans att vinna loppet.

Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag

2640A 2 EXPRESS TYPE - Jorma Kontio
Spurtade mycket bra i Visby senast. Han hamnade långt bak från ett dåligt läge men gick en snabb avslutning runt 1.12 sista varvet. Att någon har uttalat att hästen var seg stämmer inte alls. Det var precis tvärtom. Det måste ha varit korrekturfel i den tidningen eller så har personen som uttalat eller skrivit inte sett loppet. Han hade också stått över lite inför den starten då han inte var som bäst näst senast i Boden. Hästen går säkert bara framåt ytterligare med loppet i kroppen för han har känts väldigt pigg och fin i jobben efteråt. Han visade i första starten att han klarar den långa distansen bra och hade vunnit det loppet med tidigare lucka till slut. Han är snabb ut bakom bilen och tycker att han måste räknas tidigt. Han duger lika bra som någon annan här.

Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Norskt huvudlag

Senast redigerad av korpo den 2012-07-21 klockan 09:51.
Gammal 2012-07-21, 10:24   #24

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2102
Standard

Lill chansen.

1,4,11
2,6,9,11,12
1,2,3,8
4,7,9
ANASTACIA TROT
NISSE BEAN
HIGH LEG

180 rader / 90 spänn
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 10:31   #25

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4
Standard

Örjans egen sida:
http://www.weber.se/weber/press/nyhe...travsnack.html
KP (+3)
weber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 11:30   #26

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 899
Standard

Mina chansrader:

12357
34
2
9
237,13,15
139
13

1257,12
4
125,10
9
78,15
9
156,10
Comandini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 12:30   #27

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5480
Standard

Fick bli en liten chansning idag då jag hade extremt svårt att hitta en spik som kändes bra. Dock så kommer mitt drag Ja El Tomcat att komma som en blixt från klar himmel i V75-4 efter bra slutspurt

Raderna:

Spoiler:

Huvudraden:

1, 4, 5, 7 (6)
2, 6 (3)
2, 3, 4, 8 (1)
4, 6, 9 (1)
1 Anastacia Trot (7)
3, 7 (9)
1, 2, 3, 4, 6, 12 (10)

Mini Chansen

4, 5
6, 7
5, 8
6, 7, 9
5, 10
7, 10
4, 9

Senast redigerad av linfre den 2012-07-21 klockan 12:44.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 12:36   #28

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8372
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Sådär, nu har jag bestämt mig hur silver blir kört! Ludde runt om, ytterligare kar-körning överflödig. Hoppas jag iallafall, han har ju pissvunnit både försök och final i brons från tät tidigare i år och en av dem från Axevalla.

Preliminär-systemet:

Alla
2,3,4,6,8
2,3,4,5,8
9
Alla
6
1,2,4
Ardi Boko/Sir Lexington/Spring Erom (minst 2)
Du menar alltså att du måste sätta 4 av 5 spikar? Lycka till
Gammal 2012-07-21, 12:42   #29

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Fick bli en liten chansning idag då jag hade extremt svårt att hitta en spik som kändes bra. Dock så kommer mitt drag Ja El Tomcat att komma som en blixt från klar himmel i V75-4 efter bra slutspurt

Raden:

Spoiler:
1, 4, 5, 7 (6)
2, 6 (3)
2, 3, 4, 8 (1)
4, 6, 9 (1)
1 Anastacia Trot (7)
3, 7 (9)
1, 2, 3, 4, 6, 12 (10)
Var har du fått den snilleblixten ifrån?
Gammal 2012-07-21, 12:42   #30

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Du menar alltså att du måste sätta 4 av 5 spikar? Lycka till
Jo det är planen! Blev lite ändrat nu så "bara" 3/4, men lämnar in nu för det är riktigt bra väder där ute.

Alla
2,3,4,6,8
2,3,4,5,8
9
Alla
3,6
1,4
Ardi/Sir L/Spring E (minst 2)

Lycka till allihop!

Gammal 2012-07-21, 13:10   #31

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 2033
Standard

min rad

1,2,4,5,6,9
1,2,6,9,10,12
1,2,3,5,8
1,9
7
3
1,3,5,6
lars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 13:14   #32

Sharp$: 1961
Standard

Citat:
Jo det är planen! Blev lite ändrat nu så "bara" 3/4, men lämnar in nu för det är riktigt bra väder där ute.

Alla
2,3,4,6,8
2,3,4,5,8
9
Alla
3,6
1,4
Ardi/Sir L/Spring E (minst 2)

Lycka till allihop!
Väldigt likt ett jag har på g,
fast spikar Montg H och garderar i 3 åringsloppet
och verkar bli 1, 3 i sista :-) (fast det är ju "långt" kvar)
Har du stoloppet matematiskt heltäckt?
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 13:21   #33

Standard

Sen varning för "Baggarna" i 4e 3,6,10 har ingen koll men skulle favon komma bort
så är dom tidiga, tror inte dom kommer hit för att bli hämta tredje priset!
Gammal 2012-07-21, 13:43   #34
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Väldigt svår tatt hitta spikarna denna vecka. Min mall var på 23000kr. Som jag var tvungen att banta ned.
Mina spikförslag som jag lutade emellan var:
4 i avd1,
6 i avd2,
8 i avd5,
2 i avd6
5 i avd7.
Då de tre sista är skrällar kände jag att jag ska ta det säkra före det osäkra. Spikar därför den häst jag bedömer har störst vinstchans. Men frågetecken finns. Nurmos hästar brukar sällan gå bra utanför valla. Det är största frågetecknet för min spik. Men det är å andra sidan inte ofta han tar ut bra hästar heller dit och när han gör det brukar det vara en bra chans.

Systemet då:
Spoiler:
4 res 1
3,6,9 res 2
2,3,8 res 5
1,4,9 res 2
1,2,3,7,8,10 res 12,6
2,3,5,7,9,10,11 res 6
1,2,3,4,5 res 6
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 14:18   #35

Mcdilssons avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3375
Standard

Dagens:

V75 - 2012-07-21 - Axevalla

V75-1: Subaru - Bronsdivisionen, försök 5 - 1:A PRIS 110 000 kr 1640 A
1 - Henke Diablo
2(B) - Admiral Sea
4(A) - Ardi Boko (NL)
5(C) - Stormysky
6(C) - Orione Spin (IT)
8(B) - Truculent (US)

V75-2: Lundsbrunns Kurort - Klass II, försök 6 - 1:A PRIS 100 000 kr 2640 V
2 - Uranium
3(B) - Power M.S.
4(B) - Ouzo
6(A) - Sir Lexington
9(B) - Diamond of Ace
11(C) - Frozen
12(C) - Sonar Brodde

V75-3: Axevallalöpning - Gulddivisionen, försök 4 - 1:A PRIS 200 000 kr 2640 A
1 - Nahar
2(B) - Express Type* (FI)
3 - Eliott Hall
5(B) - Clear Sign
8 - Spring Erom

V75-4: Slaget vid Axevalla Hed - Treåringslopp - 1:A PRIS 150 000 kr 2140 A
4 - Mosaique Face
9 - Noble Knight

V75-5: Telia - Lärlingslopp - Stolopp - 1:A PRIS 100 000 kr 2140 V
1(A) - Anastacia Trot
2 - Cobol Queen
7 - Lyckliga Lotta
8(B) - Miss Marke
10(B) - Adam's Eve
12(C) - Caramelle Zon
13(C) - M.T.Fameandglory
14(C) - Sobel Goldie
15(C) - Opportunity

V75-6: På Landet - Silverdivisionen, försök 4 - 1:A PRIS 150 000 kr 2140 A
3 - Montgomery Hill* (DK)

V75-7: Klass I, försök 5 - 1:A PRIS 100 000 kr 1640 A
1(B) - Sigurd Speed
2(C) - Harpos Rockland
3(B) - Spinnaker
4(A) - Rite Key
5(A) - Leader Tom
10(C) - High Leg
12(C) - Scarlet Tabac

Systemstorlek: 26 460
Reducerad storlek: 2 390

ABCD-Villkor
2,3,4 A-Hästar
1,2 B-Hästar
0,1 C-Hästar
Mcdilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 14:19   #36

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Två stenklara spikar idag!:

Ardi Boko och Spring Erom!

Bästa skrälldragen:

Frozen, Peak och Nisse Bean...

Lycka till...!
Gammal 2012-07-21, 14:24   #37

Sharp$: 818
Standard

1,2,3,4,5,6,11,12
6
1,2,3,4,8
9
2,5,7,8,9,10,12,15
2,6,7,9
1,3,4,11,12

Utgång på de fetmarkerade, lycka till!
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 14:28   #38

Sprites avatar

Standard

Mitt ABC-reducering. Siktar på lite större pengar med minst 1 C-häst

Spoiler:
1) 4
2) A 2,6 B 3,4,8 C 10,12
3) A 3,8 B 1 C 4
4) A 9 B 4 C 1
5) A - B 1,2,7,10 C 9,12,13,14,15
6) A 3 B - C 2
7) A 3 B 1,2,4 C 6,9,10

3-4 A
1-3 B
1-2 C

Minst 1 st nummer 3 och max 1 st nummer 4
Gammal 2012-07-21, 14:33   #39

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1051
Standard

Jag vill inte vara sämre. Jag har semester så har inte kollat så mycket inför denna omgången. La ihop detta system nu snabbt.

Ordinarie Reserver
V75-1 2, 4, 5, 6
V75-2 2, 11
V75-3 1
V75-4 4
V75-5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 12, 13, 14, 15
V75-6 2, 3, 6, 10
V75-7 1

384 rader x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr

Lär gå åt helvete men vi kör!
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 14:35   #40

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9202
Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-07-21
Bana: Axevalla
Spelform: V75, omg. 32

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 4 Ardi Boko (5)
2 2, 3, 6, 9, 11 (4)
3 3, 8, 9 (1)
4 9 Noble Knight (4)
5 1, 2, 7, 10, 12, 13, 14, 15 (5)
6 2, 6, 7 (3)
7 2, 3, 4, 6, 10, 12 (1)

Vadet gäller startnummer

2 160 rader x 1 x 0,50 kr =
1 080,00 kr

Kvittonummer:
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 14:36   #41

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Gött mos!!! Ardi Boko!!!
Gammal 2012-07-21, 14:37   #42

Sprites avatar

Standard

Härligt när enda spiken på systemet vinner med krafter kvar trots 10,4 första varvet
Gammal 2012-07-21, 14:42   #43

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Härligt när enda spiken på systemet vinner med krafter kvar trots 10,4 första varvet

Ja, då var man "halvvägs", i alla fall med spikarna sett... Då hoppas vi på Springer Om...
Gammal 2012-07-21, 14:42   #44

Mcdilssons avatar

Standard

Citat:
Snyggt! Svårt att hitta en bättre spik. "Bara" 69%. (Kör loppet om två veckor och den är uppe i 89%)

* Smånöjd jag med. En av minst 2 A klar
Gammal 2012-07-21, 14:43   #45

Stekels avatar

Standard

Blev inte den körning jag var inne på iallafall, och Ardi var gaaaaanska vass trots bortaplan! De flesta här verkar ha gått kort också så någon ska vi väl få hurra för när det är över. Får hoppas de är rätt ute på dubbel.se idag, plockade deras system och fyllde på lite.

4
2,6
1,3,8,9
9
10,12
1,2,3,6,7,9,11
2,4,6,12

Gammal 2012-07-21, 14:44   #46

Mcdilssons avatar

Standard

* 64% menade jag ju
Gammal 2012-07-21, 14:44   #47

Mcdilssons avatar

Standard

ok. 62% då... seg uppdatering av strecklistan
Gammal 2012-07-21, 14:49   #48

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Tänkte på en sak nu när jag spelade vinnare på Ardi Boko - spelade 249 kronor, det blir 249x2.34 = 582.66 - här tar alltså ATG 66 öre av mig... För detta ingår ju inte i det procentuella sk. spelavdraget... Fick alltså utbetalt "enbart" 582 SEK.

Tycker det är fult - borde ju gett mig 583 istället - alltså avrunda uppåt när återbetalningen går över 50 öre och avrunda gärna nedåt när det är under 50 öre...

Kan tyckas vara en petitess men ATG tjänar mycket på detta varje år och så kan de inte ens bjuda på ATG-Live! Skandal, enligt mig...!
Gammal 2012-07-21, 14:50   #49

drakens avatar

Standard

Imponerande var det iaf. Själv hade jag gödslat på en bong och spikat på en mindre. Typiskt
Gammal 2012-07-21, 14:53   #50

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Hur kan förresten Sir Lexington vara favorit - har inte visat särskilt mycket!
Gammal 2012-07-21, 15:00   #51

Sprites avatar

Standard

SÅ JÄVLA BRA! Där kom c-hästen in med. Gärna en till
Gammal 2012-07-21, 15:01   #52

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

FAAAN också!!!

Sade till en kompis förra veckan att man ALLTID skall ha med Jorma i långlopp! Tror ni jag lyssnade på mina egna visdomsord!!! Inte faan heller!!!
Gammal 2012-07-21, 15:01   #53

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Snyggt! Då får vi hoppas på dig!!
BlackCobra (+5)
Gammal 2012-07-21, 15:02   #54

drakens avatar

Standard

Tjosan hejsan. Borta på allt utom DD
Gammal 2012-07-21, 15:09   #55

Stekels avatar

Standard

Jahapp, får hoppas på några fina sexor då eller V5 som ser lite småintressant ut:

2,8
9
3,4,5,6,8,9,11,12,13,14,15
6
Alla

Gammal 2012-07-21, 15:11   #56

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lars Visa inlägg
min rad

1,2,4,5,6,9
1,2,6,9,10,12
1,2,3,5,8
1,9
7
3
1,3,5,6

Lycka till - bra början...!
Gammal 2012-07-21, 15:13   #57

drakens avatar

Standard

Det där systemet ser rätt vasst ut. Lycka till
Gammal 2012-07-21, 15:24   #58

Sprites avatar

Standard

Citat:
Och bästa hästen för mitt system (minst 1 med nummer 3 + A-häst) vann tredje avdelningen. Elliot Hall
Gammal 2012-07-21, 15:24   #59

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Fasiken vad säker jag var säker på Spring Erom i sista sväng...
Gammal 2012-07-21, 15:24   #60

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1051
Standard

Tummarna upp för BlackCobra och lars
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 15:25   #61

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Och bästa hästen för mitt system (minst 1 med nummer 3 + A-häst) vann tredje avdelningen. Elliot Hall

Jobba, jabba - håll för faan igång nu!!!
Gammal 2012-07-21, 15:26   #62

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lars Visa inlägg
min rad

1,2,4,5,6,9
1,2,6,9,10,12
1,2,3,5,8
1,9
7
3
1,3,5,6

Och stor lycka till dig med - ser hyfsat ut så långt...!
Gammal 2012-07-21, 15:27   #63

drakens avatar

Standard

Säger det samma. Lycka till. Själv är man ju som vanligt usel.
Gammal 2012-07-21, 15:28   #64

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Säger det samma. Lycka till. Själv är man ju som vanligt usel.

Hehe - samma här!!! Men det räcker att vi snubblar in ett djävla system framöver så ses vi på en strand i Aruba sedan!!!
Gammal 2012-07-21, 15:34   #65

Sprites avatar

Standard

Fan, har ju reducerat bort så nummer 9 nu måste vinna i fjärde för att kunna få in sjuan efter Elliot Halls vinst... hum, newbie på abc.....

Senast redigerad av Sprite den 2012-07-21 klockan 15:36.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 15:44   #66

TOBYTYKEs avatar

Standard

Örjan en man att lita på
Gammal 2012-07-21, 15:46   #67

Sprites avatar

Standard

Citat:
Fan, har ju reducerat bort så nummer 9 nu måste vinna i fjärde för att kunna få in sjuan efter Elliot Halls vinst... hum, newbie på abc.....
Saved by the bell! Hatar Örjan som kusk på favoriter men idag gjorde han sitt jobb

9 hästar nu i V75-5. Bäst om någon av c-hästarna 9,12,13,14,15 vinner
Gammal 2012-07-21, 15:48   #68

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Saved by the bell! Hatar Örjan som kusk på favoriter men idag gjorde han sitt jobb

Det ser bra ut! Lycka till nu!
BlackCobra (+2)
Gammal 2012-07-21, 16:08   #69

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:

Nu djävlars! Håll i hatten!
Gammal 2012-07-21, 16:09   #70

drakens avatar

Standard

Ja nu är det dags att korka upp om du inte redan gjort det. skall mycket till om det inte blir lite lax i dag
Gammal 2012-07-21, 16:12   #71

Stekels avatar

Standard

Hela vägen nu Kobran, rygg ledaren och slut för Flemming!

Puh, svettigt om andraplatsen där i stoloppet, hade alla utom 1 och 11 på tvillingen. Gick bra när 50-oddsaren gick förbi på linjen! Undrar om han inte körde bort andraplatsen där lill-Svanen när han drev så tamt sista 100.

Gammal 2012-07-21, 16:15   #72

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Ja, nu har du väl :
6) A 3
7) A 3 B 1,2,4

Kvar?
Gammal 2012-07-21, 16:15   #73

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Hela vägen nu Kobran, rygg ledaren och slut för Flemming!

Puh, svettigt om andraplatsen där i stoloppet, hade alla utom 1 och 11 på tvillingen. Gick bra när 50-oddsaren gick förbi på linjen! Undrar om han inte körde bort andraplatsen där lill-Svanen när han drev så tamt sista 100.

Satte du tvillingen till 417 gånger fläsket, eller? Stort grattis, i sådana fall...!
Gammal 2012-07-21, 16:18   #74

Sprites avatar

Standard

5 rätt efter 5 lopp och värdet är 14 687 kr. Har kvar efter reduceringar osv:

6) 3 Montgomery Hill
7) 1 2 4 10

Peppar peppar
Gammal 2012-07-21, 16:19   #75

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Satte du tvillingen till 417 gånger fläsket, eller? Stort grattis, i sådana fall...!
Jo men så spelade jag 78 komber också, men bra plus

Kör den varianten ibland i öppna lopp där mycket talar för att tvillingen kommer bli fin, har gått bra hittills.

Pilkast (+5)
Gammal 2012-07-21, 16:19   #76

Sprites avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Ja, nu har du väl :
6) A 3
7) A 3 B 1,2,4

Kvar?
Nästan rätt, var så dum så när jag reducerade att minst 1 av nummer 3 måste vinna så höjde jag inte max till 3 utan den glömdes kvar på 2 så Spinnaker får inte vinna i sista men bhäst nummer 10 får också vinna så 4 rader kvar.
Gammal 2012-07-21, 16:19   #77

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Citat:

6) 3 Montgomery Hill
7) 1 2 4 10

Peppar peppar
Blir du inte tjock på C-hästar om 10 vinner?
Gammal 2012-07-21, 16:20   #78

Stekels avatar

Standard

Citat:

6) 3 Montgomery Hill
7) 1 2 4 10

Peppar peppar
10an i sista är ju en C-häst och du har väl fyllt den kvoten med 2 vinnare redan?

Gammal 2012-07-21, 16:21   #79

Sprites avatar

Standard

Citat:
Blir du inte tjock på C-hästar om 10 vinner?
Sorry grabbar, jag som såg fel när jag skrev systemet. Blev rörigt att kopiera alla abc hästar 10an i sista är b-häst och inte c-häst.

3
1 2 4 10

Har dessa 4 rader kvar. Med lite förenklad matte borde det blir 50-60k minst på sjuan på min favoritkomb 3-1 eller 3-2

Senast redigerad av Sprite den 2012-07-21 klockan 16:22.
Gammal 2012-07-21, 16:21   #80

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Jo men så spelade jag 78 komber också, men bra plus

Kör den varianten ibland i öppna lopp där mycket talar för att tvillingen kommer bli fin, har gått bra hittills.

Väldigt snyggt - vad blir vinsten då?
Gammal 2012-07-21, 16:23   #81

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Sorry grabbar, jag som såg fel när jag skrev systemet. Blev rörigt att kopiera alla abc hästar 10an i sista är b-häst och inte c-häst.

3
1 2 4 10

Har dessa 4 rader kvar. Med lite förenklad matte borde det blir 50-60k minst på sjuan på min favoritkomb 3-1 eller 3-2

Jobba, jobba, joooobbbaaa!!! Skall nog spela vinnare på MH nu!
Gammal 2012-07-21, 16:25   #82

Stekels avatar

Standard

Får se om man får med sig en DD också

3,6,7
4

6
1,2,4,6

Gammal 2012-07-21, 16:26   #83

Sprites avatar

Standard

Garderar mig med 3-6 på dubbeln till 25 gånger med 200 spänn. Bra värmning på 6an i andra
Gammal 2012-07-21, 16:27   #84

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Jaha - Ludde förstörde allt!!!
Gammal 2012-07-21, 16:28   #85

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Registrerat spel

Datum: 2012-07-21
Bana: Axevalla
Spelform: Dagens Dubbel, omg. 406

Avd Hästar
1 2, 3
2 1, 10

Vadet gäller startnummer

4 x 10,00 kr =
40,00 kr

Kvittonummer: 4F0C 526B A5F9 5940
Gammal 2012-07-21, 16:28   #86

Sprites avatar

Standard

ÄCKEL KOLGJINI! Ska bli mycket intressant at se reprisen
Gammal 2012-07-21, 16:30   #87

Sprites avatar

Standard

Skönt att inte favoriten vann iaf. Känns som 3an vunnit om Flemming testat för spets utan Kolgjinis misstänksamma påkörning
Gammal 2012-07-21, 16:30   #88

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
SOLKLAR störning, enligt mig! Två veckors avstängning, lätt!!!
Gammal 2012-07-21, 16:30   #89

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Citat:
Överfall! FY FAAAN!
Gammal 2012-07-21, 16:32   #90

Stekels avatar

Standard

Surt! Såg ut som en överkörning mer eller mindre, även om Flemming kanske borde ha räknat med det mot den busen och släppt ner honom.

Gammal 2012-07-21, 16:32   #91

drakens avatar

Standard

skillnaden mellan succe och kaffe är Lutfi.
BlackCobra (+2), Mcdilsson (+2)
Gammal 2012-07-21, 16:36   #92

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

På dom imorgon igen, Cobra!
BlackCobra (+2)
Gammal 2012-07-21, 16:39   #93

Sprites avatar

Standard

Jävla skitsnack av Kolgjini. Har man en sån häst får man köra med bättre marginaler helt enkelt, han ska ta hänsyn till konkurrenterna, inte tvärtom... fattar inte hur han kan bli irriterad innan han går iväg på reporterns frågor.
Gammal 2012-07-21, 16:40   #94

Stekels avatar

Standard

Dubbel.se hyfsat rätt ute på DD idag igen, spikade Ricardo i första och den var ju ingen bluff direkt! Och nej, jag har inget med den sajten att göra...

Fan vad han skyller på hästen hela tiden Ludde, "hästen bryter"...sånt som de flesta kuskar gör det de kan för att korrigera men man kan tro att han inte har en aning om hur man gör det (det gör han ju såklart).

Gör en sista tvilling sen får det bli solen igen! 1,2,3,4,6,9,11 runt om, 21 komber! Vi hoppas på Rite Key så kan det väl bli ett hyfsat plåster för Kobran iaf!

Gammal 2012-07-21, 16:41   #95

drakens avatar

Standard

Rätt fin är han endå Ludde. Kör man mot min som bryter neråt får man räkna med att bli påkörd. Det är hästar inte maskiner haha.Han bad iaf om ursäkt och beklagade. Nya tag i morgon.
Gammal 2012-07-21, 16:42   #96

Sprites avatar

Standard

Citat:
Dubbel.se hyfsat rätt ute på DD idag igen, spikade Ricardo i första och den var ju ingen bluff direkt! Och nej, jag har inget med den sajten att göra...

Fan vad han skyller på hästen hela tiden Ludde, "hästen bryter"...sånt som de flesta kuskar gör det de kan för att korrigera men man kan tro att han inte har en aning om hur man gör det (det gör han ju såklart).

Gör en sista tvilling sen får det bli solen igen! 1,2,3,4,6,9,11 runt om, 21 komber! Vi hoppas på Rite Key så kan det väl bli ett hyfsat plåster för Kobran iaf!
Den där sidan kan vara värd att kolla upp inför imorrn alltså. Tack för tipset, jag bryr mig inte det minsta om vem som står bakom satjen så länge de kan ge vinnande tips emellanåt.

Ja 4 eller 10 vore fint nu så det kan bli lite pengar istället för några ynka femmor

Är redan sugen på morgondagens V75-tävlingar
Gammal 2012-07-21, 16:44   #97

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Är Sigurd Speed startsnabb, eller? Hårt spelad - är det Travtjänstens förtjänst som spikat honom, måntro...?
Gammal 2012-07-21, 16:49   #98

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Vart tog Nisse Bean vägen?
Gammal 2012-07-21, 16:49   #99

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Citat:
Tror han dog. Dagens sämsta!
Pilkast (+5)
Gammal 2012-07-21, 16:57   #100

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:

SNYGGT!!!
Gammal 2012-07-21, 16:58   #101

Sprites avatar

Standard

Haha ska man skratta eller gråta. En av mina hästar hoppar i giltiga starten och vinnaren som jag inte har med galopperade i första starten. Kolgjini kör på min häst och startpersonalen sabbar väldigt sannolikt loppet i sista till min nackdel...

Vad har ni för ideer till imorrn. ska vi starta en tråd

Senast redigerad av Sprite den 2012-07-21 klockan 16:59.
Gammal 2012-07-21, 17:00   #102

TOBYTYKEs avatar

Standard

15 st 5 or idag alltid något.. :/

Askens Valencia 3.50 vinnare på Expekt måste väl vara ett bra odds eller??
Pilkast (+5)
Gammal 2012-07-21, 17:01   #103

drakens avatar

Standard

Det såg ut som om solen skulle skina på dig hela kvällen kobra men det blev mörkt idag också tyvärr. Du är på g iaf och då är det bara att jobba. Travform är kortvarig. Lycka till i morgon
BlackCobra (+2)
Gammal 2012-07-21, 17:03   #104

Stekels avatar

Standard

Citat:
Haha ska man skratta eller gråta. En av mina hästar hoppar i giltiga starten och vinnaren som jag inte har med galopperade i första starten. Kolgjini kör på min häst och startpersonalen sabbar väldigt sannolikt loppet i sista till min nackdel...

Vad har ni för ideer till imorrn. ska vi starta en tråd
Oj, hade inte ens tänkt på att det faktiskt är V75 imorrn också! Hoppas på regn här då så man kan sitta och grotta in sig ordentligt

Tycker nog att det är Thorsons fel, han ska ju inte behöva några instruktioner om vilket spår han ska gå i, men det spelar ju mindre roll. Kan ju hända att de försökte få honom att ställa sig rätt också men att han inte hörde/såg.

Gammal 2012-07-21, 17:10   #105

Sprites avatar

Standard

Citat:
Oj, hade inte ens tänkt på att det faktiskt är V75 imorrn också! Hoppas på regn här då så man kan sitta och grotta in sig ordentligt

Tycker nog att det är Thorsons fel, han ska ju inte behöva några instruktioner om vilket spår han ska gå i, men det spelar ju mindre roll. Kan ju hända att de försökte få honom att ställa sig rätt också men att han inte hörde/såg.
Absolut, var en mix känns det som av startpersonalen och Thorson eftersom bilen fick gå så långt innan signalen kom. Tur jag inte tror att saker händer av en anledning, då hade detta varit jobbigt. Nya tag imorrn. Nu blir det middag på stan med sambon. Hare gött alla så hörs vi igen imorrn
Gammal 2012-07-21, 17:17   #106

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Absolut, var en mix känns det som av startpersonalen och Thorson eftersom bilen fick gå så långt innan signalen kom. Tur jag inte tror att saker händer av en anledning, då hade detta varit jobbigt. Nya tag imorrn. Nu blir det middag på stan med sambon. Hare gött alla så hörs vi igen imorrn

Otur och tur jämnar ut sig över tid - om man inte är född på avigsidan av myntet, som jag...

Du/vi tar dem i morgon istället...
Gammal 2012-07-21, 17:42   #107

Klankes avatar

Standard

Dragen: söndag.

Longiceland icetea har toppform men inte läget, hästen har intervalltränat i sanden i veckan och ser smällfin ut. Hon tävlar barfota runt om på nytt och brukar avsluta vasst till slut. Löser det sig så finns där god chans att vinna loppet. (avd3)

Prince Elliot är ett roligt drag i avd2. Hästen gjorde det bra senast och vann överlägset han var fin efter loppet. Idag känns det som att han går ner ett par klasser. Calle får avgöra taktiken betänk då att hästen inte öppnar mer än hyggligt från start. Han har mött betydligt tuffare än de han ställs mot idag och med tanke på spåret måste jag chansa med honom efterom han blir spelvärd.

avd1. A 8 B 2-3-4-9
avd2. 2-4-10-12
avd3. A 2 B 5-6-11-15
avd4. 5 Cecilia palema
avd5. 1-10-12-13-15
avd6. 1-2-3-4-7-9
avd7. 5 Uc Glide
krav 1-2 A.

Lilla systemet

avd1. 2-4-8
avd2. 2 Prince elliot
avd3. 2-5-6-15
avd4. 5 Cecilia Palema
avd5. 1-10-13-15
avd6. 2-7
avd7. 1-2-5-6
192 kr

DD1. 4-7
DD2. 5-6
X 40 = 160 KR

God tur!

Senast redigerad av Klanke den 2012-07-22 klockan 14:07.
Gammal 2012-07-21, 21:55   #108

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Thumbs down

Citat:
Jag tror han springer fortfarande, tror han är i sista sväng nu. Får se imorron om han kommit i mål.
Pilkast (+5)
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-21, 23:03   #109

doobs avatar

Sharp$: 838
Standard

Morgondagens rad! Balticas Yahoo är en tiger i spets och hästen mot form! Kontios favorit (?) har inte sett bra ut och jag hoppas och tror på galopp och plattmatch! SoS på Örjan! Det är det även på en vässad och påställd Lassabo Palema som dessutom ska gå barfota runt om för första gången! Har varit kraftigt nedtyngd men nu är det moget och Svanen meddelar även att hästen har vässats i tyngre jobb inför detta och svarat bra på det! Startsnabb som den är är risken att dom får trolla bort 500 meter och sen dansas det på lätta ben ända hem!

1) 1 2 3 4 8 9
2) 3 Balticas Yahoo
3) 2 6 11 13 15
4) 3 5 9 10
5) 1 Lassabo Palema
6) 2 3 5 9
7) 1 2 4 9
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 01:27   #110

Sharp$: 1368
Standard

Ni har väl kollat in axevallas hemsida som bjuder på "ottos" tips?

Citat:
Det är grymt kul med V75 till söndagens Stochampionatsdag. Detta höjer spelintresset ännu mer och årets bästa spelhelg ser fantastisk ut. Jag har inget emot att bli miljonär på en söndag, häng med!

V75-1 Omgången inleds med ett fantastiskt bra lopp. 4 Bath Launcher blir nog favorit. Denne segermaskin vann återigen på Åmål senast från ledningen. Det blev ett väldigt enkelt lopp och ganska intetsägande. Han är väldigt van att vinna och kan göra så även idag. Dock finns det rejält motstånd. 9 Jackal Face står också perfekt inne i loppet och är nog ute över sin specialdistans. Han lär spurta rejält över Axevallas långa upplopp. 8 Dont Wear PJS är ju en vindsnabb märr som har fått ett tråkigt startspår. Får hon en bra rygg att gå på finns chansen. Jag vill varna för två hästar som inte blir så hårt betrodda.
3 Conrads Garland har gjort fyra starter efter ganska långt uppehåll. Han satt fast i tredje invändigt senast bakom Bath Launcher. Han är mycket gynnad av sprinterdistans och får han sitt smyglopp är han väldigt giftig. 2 Mysterious var väldigt nära att vinna silverdivisionsfinalen på Solvalla under elitloppshelgen från ledningen. Han gick då 12,6 full distans och var toppenfin. Näst senast startade han i Forus Open och satt långt bak och var chanslös. Senast på Jarlsberg var han ute i ett storlopp men hamnade helt på vingel och fick backa sist. Fint läge nu och han rensar rejält redan i V75-1.

V75-2 7 Going For Gold Zaz är en riktigt stark och rejäl häst. Det har strulat på slutet och därför är han lite svårbedömd, bara en av flera. 4 Danne Fame är otroligt bra när han fungerar. Senast spurtade han sylvasst på en kanontid över lång distans. Han är lite osäker första biten bakom bilen men sedan är det inga problem, given. 2 Prince Elliot blir bara bättre och bättre.
Calle Lindblom brukar ta vara på sådana här fina chanser och utgångsläget är ju perfekt.

V75-3 11 Angie Boko är ju en undantagshäst som vunnit 9 av 14 starter. Hon gjorde comeback senast på Lindesberg och vann från ett tolftespår i enklare gäng. Hon har fortfarande lite pengar på sig till sitt kunnande och normalt sett vinner hon det här loppet. Där fram är det 5 Flowstarter G och 6 Delmonika Sund som båda har visat stort kunnande.

V75-4 Stochampionatets Concelation känns väldigt öppet. De flesta krigade långt framme i sina försök att nå en finalplats och alla har fin form. 10 Polly Frontline ska bli spännande att se med lopp i kroppen. Hon blir min förstahäst men egentligen rekommenderar jag helgardering.

V75-5 De bästa hästarna tror jag vi hittar på tillägg. 15 Rebus var ett stort stallskrik under elitloppshelgen men då funkade han inte alls. Har sedan varit i Danmark och varit etta och trea. Billigt motstånd nu. 14 Benno Kievitshof har gjort det mesta rätt hos Ulf Stenströmer och trots att han står lite tufft inne på pengar har han kapaciteten för att runda det här gänget. 13 Quenna Lavec har gjort fina prestationer en längre tid och Johnny Takter kan vara helt rätt kusk då hon är lite småhetsig och kommer säkert att fungera bra i ryggar. Loppet är ändå öppet.

V75-6 Stochampionatets final. Några hästar visade sig vara riktigt toppade. Förhandsfavoriten 2 Askens Valencia gjorde sin plikt och såg fin ut. Hon hade tur i lottningen och fick också ett fint utgångsläge. Det blir nog ändå positionerna som avgör vem som vinner och Valencia är ingen klar vinnare.
3 Kimono Pearl lancerar jag som min roliga vinnare i loppet. Hon är nog den hästen som trivs bäst med den långa distansen. 9 Chat Chip avgjorde ju på ett väldigt snyggt sätt från dödens och det var mersmakande. 5 Digital Darling blev stor favorit i sitt försök och Örjan styrde loppet från spets. Trolig ledare igen. 4 Password var kanske en liten positiv överraskning. Hon verkar trivas fint på distansen och Ludde har hittat toppformen perfekt till detta loppet. Barfota runtom var nog ett stort plus. Ett av de öppnaste Stochampionat på länge.

V75-7 Ett härligt stolopp avslutar omgången. 9 Viola Silas kommer åter efter ett ganska långt uppehåll. Hon har varit skadad men har jobbat på en längre tid. Fredrik verkar väldigt nöjd med träningen men givetvis är hon lite svårbedömd. Man blir inte förvånad om hon vinner ändå då hon har ett löphuvud av guld, mycket spännande start! 1 Braås Palema har radat upp segrar och är på väg in i eliten för ston. Senast hade hon ett svårt utgångsläge och gick otroligt bra i spåren men det räckte ändå bara till en tredjeplats. Jag tror hon kommer att gå en topptid på kort distans här och Åke lär köra i spets och Braås Palema är klar förstahäst. 2 Crys Dream var tvåa i Stosprintern och hon har visat att hon kan springa riktigt fort. Kan få ett fint lopp här. 4 Canaka B.F. är nog inte någon utpräglad sprinter men ändå så kapabel att det kan bli seger ändå. 6 Simb Ruby har toppform men ett för jobbigt utgångsläge för att riktigt kunna tro på henne.

Det finns som ni märker stor chans till fin utdelning även idag. Det är otroligt spännande söndagslopp och vilken helg vi har att se fram mot. Hur ni än följer loppen så hoppas jag att ni ska få en riktigt trevlig travhelg.

o sen har vi lite startkommentarer från Ulf Ohlsson och Roger wallman

Ulf Ohlsson Söndag:
On the Wall – får nog jaga en slant.

Sea View – var godkänd på Halmstad men spåret göt att vi får ligga lågt.

Askens Valencia – var fin i uttagningen även om hon låg på lite mer än vanligt.
Hoppas det är bättre nu och hon är bra. Läget är fint och helt klart har vi hygglig chans.
Hon kan vinna ett Stochampionat som i mina ögon är mycket öppet i år.

Crys Dream – har jag sett en del och det är en kanonmärr.
Satt fast senast. Det är en mycket intressant uppsittning och hon räknas tidigt.

Roger wallman:
Dont Wear PJS 120722-4 Axevalla Örjan Kihlström
Har mycket bra form men fick ett tråkigt spår.
Vi backar nog ner och hoppas på tempo och då är det en klar platschans.

Latitude Broline 120722-7 Axevalla Johan Untersteiner
Blev lite tempotorsk senast. Har ett bra läge här och vi provar nog för spets och då finns chans att vara med och kriga om segern.

Mellby Venus 120722-7 Axevalla Örjan Kihlström
Bra senast som delad tvåa. Tyvärr gick den andra tvåen vidare på bättre seedningstal till finalen i Stochampionatet.
Medeldistans nu är ett litet minus men med tempo finns form för en framskjuten placering.

Simb Ruby 120722-10 Axevalla Örjan Kihlström
Gör bara bra prestatiner i loppen.
Mycket bra motstånd här så vi får vara nöjd om hon är med på en plats.
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 02:09   #111

Sharp$: 3852
Standard

Droppar V75 imorgon men spelare vinnare på dessa djur;
-Balticas Yahoo. Ledningen här och nurmos favorit har varit knepig, 4,25 känns spelvärt.
- Angie Boko. Dagens bästa spel i mina ögon. 3,75 vinnarodds känns på tok för högt. Överlägsen kapacitet, lopp i kroppen efter sjukdom. Fungerar hon tror jag på toppchans i de flesta löpningsförloppen(tredjesspår runt om kan bli lite väl tufft )
- Lassabo Palema. Här går jag helt på Åkes intervju på spelarservice. Sällan han låter så optimist och massa nya grejor på gång. 4,5 tar jag alla dar i veckan efter hört det(kan vara läge att passa när bet365 släpper sina odds, möjligt de ligger högre). Enkel ledning i stolopp vet vi alla vad det betyder också...
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 07:41   #112

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

När släpps strecken? Är ju värdelöst att spekulera om ett streckspel utan streck.
Gammal 2012-07-22, 08:44   #113
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
När släpps strecken? Är ju värdelöst att spekulera om ett streckspel utan streck.
Släpps? Streck är inget som släpps. Det är något som skapas utav oss spelare.
Gammal 2012-07-22, 08:55   #114

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Ja, och nu har spelet äntligen släppts igång så man kan börja jobba med listorna.
Gammal 2012-07-22, 09:39   #115

AbbeAces avatar

Standard

ATG ger inte mycket till chans att lusläsa,men det kanske är bra så hinner man inte ändra sig..
Men mina ideer ser ut så här.....
2st SPIK denna omg
6 DELMONICA SUND
1 LASSABO PALEMA

Hästar man inte bör glömma...
2 MTSTERIOUS avd 1
9 CHAT CHIP avd 6

Sen kanske man ska tänka på att där är 3 kuskar som är extra sugna
Björn,Stefan och Åke
Lycka till

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-22 klockan 09:58. Anledning: Tog bort ett spik
Gammal 2012-07-22, 09:47   #116

mijo14s avatar

Standard

2 3 4 8 9 ( tror mest på pyjamashästen)
3 4 7 (troligt SoS med Örjan)
11 6 (heltäckt)
3 (startsnabb och örjan täcker upp med 6an o låser loppet)
1 (Litar på Åke...även om stallformen är diffus)
2 3 9 (bör räcka)
1 2 4 7 (såg att Snoken spikat MT??? formlös stall o häst. Roxa Sisu bra vinnare o perfekt "Jonnyläge")

Ps Satt med 5 rätt igår när Ludde saboterade loppet och i sista spik på 1an, när en förvirrad amatör utan ledsagare körde fel.......)
Gammal 2012-07-22, 10:37   #117

AbbeAces avatar

Standard

Så får det bli

1) 2-3-4-8-9
2) DANNE FAME (men gillar STORM FOREVER)
3) DELMONICA SUND
4) 1-3-5-6
5) LASSABO PALEMA
6) 2-3-5-6-9
7) 2-3-4-6-7

Sen är det upp till Fru Fortuna....

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-22 klockan 10:43. Anledning: byta spik
Gammal 2012-07-22, 11:06   #118

Stekels avatar

Standard

Citat:
Personligen tycker jag det är nyttigt att börja med listorna utan att se streckprocent/tränarkommentarer/tipstjänst-system. På så vis får du en mer objektiv bild av läget och kan vara mer träffsäker när det kommer till att värdera hur strecken sedan landar, och justera den urpsrungliga bedömningen du hade utifrån den där första helt "ofärgade" översynen.

TOBYTYKE (+5)
Gammal 2012-07-22, 11:22   #119

mijo14s avatar

Standard

Håller med till 100%! Ofta läser man sönder en bra utgångsidé, och på lördagen lämnar man in något som man knappt känner igen...
Gammal 2012-07-22, 11:54   #120

drakens avatar

Standard

Första 2,4,9
Andra 3,4,7,9,12
tredje 2,5,6,9,11,15
fjärde 1,3,5,10
femte 1,5,9,13,15
sjätte 2,3,5,9
sjunde 1,2,3,4,6,9
Ungefär hit har jag kommigt idag. Därifrån skall jag ta ställning och få ihop ett system.
Gammal 2012-07-22, 12:01   #121

Stekels avatar

Standard

Mitt system som jag gjorde igår och känner mig stärkt i nu (förutom spiken i consolation, skulle gärna dra fram rollern där också)

4
2,3,7
Alla (ska nog banta några)
3
Alla (här bantas det fan inte)
2
2,4,9

Varför är Braås och Mathilde så hårt streckade i avslutningen? Ska väl knappast räcka till? Och hur kan det inte vara mer jämnstreckat i tredje som har duktig skrällpotential i min bok!?

Gammal 2012-07-22, 12:09   #122
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Mitt system som jag gjorde igår och känner mig stärkt i nu (förutom spiken i consolation, skulle gärna dra fram rollern där också)

4
2,3,7
Alla (ska nog banta några)
3
Alla (här bantas det fan inte)
2
2,4,9

Varför är Braås och Mathilde så hårt streckade i avslutningen? Ska väl knappast räcka till? Och hur kan det inte vara mer jämnstreckat i tredje som har duktig skrällpotential i min bok!?
Personligen hade jag tagit bort Viola silas alla gånger i veckan och tagit med Mathilde. Häst med uppåtform VS häst med sämst spår, kortdistans, varit borta i 8månader och endast kvala. Dessutom lär de knappast pressa hästen hårt här, därmed ingen tidig avancemang.

Noterade även att 4 i avd3 gör debut för Svanstedt. Jag tog med den iaf.
Gammal 2012-07-22, 12:11   #123

Sprites avatar

Standard

Blir inget abc idag utan bara a-hästkrav på 215 kr.

1) 4 Baut Lancher
2) 3 4
3) 2 5 6 7 9 10 13 14 15
4) 1 3 5 9 11
5) 1 12 13 14 15
6) 2 Askens Valencia
7) 2 3 4

Krav: Balticas Yahoo/Paisley/Lassabo Palema/Cry's Dream (Minst 2)
Gammal 2012-07-22, 12:28   #124

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Personligen hade jag tagit bort Viola silas alla gånger i veckan och tagit med Mathilde. Häst med uppåtform VS häst med sämst spår, kortdistans, varit borta i 8månader och endast kvala. Dessutom lär de knappast pressa hästen hårt här, därmed ingen tidig avancemang.

Noterade även att 4 i avd3 gör debut för Svanstedt. Jag tog med den iaf.
Nja, vi får nog vara överens om att inte vara överens där KP. Att Viola inte gått lopp på länge tar jag inte som en tung minusfaktor. Att passiv styrning är troligt är dock en bra poäng. Bara nio hästar med i loppet, varav ett par tre stycken som gärna slickar sarg, ger andra ytter som en trolig position för Viola (tror inte Persson är så defensiv att han väljer bort den för innerspår heller). Persson kör till slut och på långa upploppet kan det räcka trots att han sätter in stöten sent. Mathilde kommer inte ta sig upp i den höga nivå som hon en gång var på som det ser ut (även Flemming har varit inne på det spåret och när en tränare börjar låta lite uppgiven om en topphäst är det värt att lyssna på). Viola tog elddopen ifjol över förväntan och jag tror hon är mycket bättre än Mathilde redan utan lopp i kroppen. Även om du inte håller med mig helt om allt ovanstående, strecken 30 mot 15!?

Helt rätt, enbart på debut Svanstedt skulle det finnas värde i att strecka till 10%! Spelarservice rankar den som sexa också och det är ju en bra indikation.

Gammal 2012-07-22, 13:16   #125

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 2033
Standard

min rad axevalla

2,3,4,9,10
2,3,4,10
2,5,6,7,11,15
10
1,5,9,15
2.8
4
lars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 13:38   #126

Standard

Kör för en gångs skull ett system utan att vara alltför påverkad av andra (slutar väl med 1 rätt)

1,2,3,4,8,9
3
2,6,11
1,2,3,4,5,6,9,10,11,12
1
2,3,9
2,3,4,9
Gammal 2012-07-22, 13:39   #127

Standard

Några osorterade tankar:

Fortunes Dream har väl inte imponerat i år, men möter mkt lättare nu,
klar andra häst på 3% hos mig!

Rebus borde vara favorit! 12% nu :-) Tack! (Spik)

Canaka och Mathilde låser sista!

Lycka till!
Gammal 2012-07-22, 13:40   #128

Sharp$: 458
Standard

Varför tror ni så hårt på bath launcher? Förra loppet den vann vara ju bara pinsamt sakta. Såg bath launcher bestämma från spets hela vägen på plats i vaggeryd men han blev ändå helt söndermosad av blue rock med spår 8. Kommer någon syna honom så han inte kan köra 15 tempo så kommer han förlora tror jag.
fyllot (+1)
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 13:43   #129

snakkes avatar

Sharp$: 919
Standard

Körde ett bakis-system för 56 kr med roliga men ganska troliga spikar!

2 Mysterious
4, 7
11, 13, 14, 15
1, 2, 3, 4, 5, 6, 10
15 Rebus
3, 9
4 Canaka B.F.

edit* qwerta, kul att någon tänker som mig ibland
snakke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 13:47   #130

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Varför tror ni så hårt på bath launcher? Förra loppet den vann vara ju bara pinsamt sakta. Såg bath launcher bestämma från spets hela vägen på plats i vaggeryd men han blev ändå helt söndermosad av blue rock med spår 8. Kommer någon syna honom så han inte kan köra 15 tempo så kommer han förlora tror jag.
Svårt att gå emot en häst som vunnit sex av nio rikstotostarter, varav två finaler, och är så startsnabb att det är garantispets. Jag bedömer iallafall att hästen är bättre än vad han visade på Vaggeryd, även om det inte är någon skam att få stryk av Blue Rock som är bättre än alla motståndare här.

Gammal 2012-07-22, 13:59   #131

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3017
Standard

Testar så här:

2-4-9
2-3-4-7-12
2-6-11
1-2-3-6-10
1
2-3-5-6-9
3

Good luck, racing lovers!
heddan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 14:03   #132

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Thumbs up

Mitt

V75-1} 9 JACKAL FACE
V75-2} 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11
V75-3} 2, 4, 6, 9, 11, 13, 14, 15
V75-4} 1, 3, 10
V75-5} 1 LASSABO PALEMA
V75-6} 9 CHAT CHIP
V75-7} 3, 4

Lämnde in en till som jag gjorde på 10 minuter, alltid lika kul.

V75-1} 1, 2, 9
V75-2} 1, 2, 3, 11
V75-3} 9, 15
V75-4} 3, 9, 10
V75-5} 1, 15
V75-6} 9 CHAT CHIP
V75-7} 3, 4

Frugans

V75-1} 2, 4, 9, 10
V75-2} 2, 9
V75-3} 2, 5, 6, 10
V75-4} 9 SERONERA
V75-5} 1 LASSABO PALEMA
V75-6} 9, 10
V75-7} 6 SIMB RUBY

Senast redigerad av fusbar den 2012-07-22 klockan 14:23.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 14:08   #133
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
V75-1: Autostart, kort distans, 10-hästarslopp
I V75-sammanhang platsar det här under Jippolopp (sidan 169), men därifrån finns förstås ingen statistik. På Solvalla har däremot sådana här lopp varit vanliga under onsdagstävlingarna, och det har vanligtvis också varit i liknande klass, runt Silver eller precis över.

Där finner man att de fyra som rankas sist vardera har chanser understigande 1%. 77% av loppen vinns av rank 1-3.

Spår 4 utmärker sig som bäst, inte minst gäller det för favoritspelade hästar – 75% infriar förtroendet därifrån. Det är väl ingen vågad gissning att 4 Bath Launcher blir omgångens största favorit. Klar spetsfavorit är han också. Det bör rimligen vara en bra spik.

Hämtad från: http://www.storavinster.se/2012/07/2...-juli-10747965
Gammal 2012-07-22, 14:09   #134
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Har en andel i

Spoiler:
4 res 3
2,3,4,7,12 res 9
2,4,6,7,11 res 15,5
1,2,3,5,6 res 4
1,2,3,4,5,6,7,9,13,14,15 res 10
2 res 5
1,2,3,4 res 6,9
Gammal 2012-07-22, 14:15   #135

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1374
Standard

1: 2,4,8
2: 4
3: 2,5,6,10,11
4: 1
5: 1,5,13
6: 2,3,9
7: 3

Lycka till!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 14:21   #136

Sprites avatar

Standard

Varför står Jackal Face i 4.60?!? Hästen har vunnit 1/8 från bakspår!
Gammal 2012-07-22, 14:23   #137

bokis29s avatar

Standard

AbbeAce och jag fick ihop

Avd1 2,3,4,8,9
Avd2 2,3,4,7,9,12
Avd3 6,11
Avd4 1
Avd5 1
Avd6 2
Av67 1,2,3,4,6,7

Över ett par pilsner
Gammal 2012-07-22, 14:25   #138

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Lilla systemet:
1, 2, 3, 4, 6, 8, 9
3, 4, 5, 7, 9, 12
5 Flowstarter G.
3, 5
1, 15
2 Askens Valencia
2 Crys Dream*
Gammal 2012-07-22, 14:28   #139

Stekels avatar

Standard

Citat:
Varför står Jackal Face i 4.60?!? Hästen har vunnit 1/8 från bakspår!
Mycket bra fråga, jag fattar det inte heller. Iofs ett relativt ihåligt lopp för klassen, men läget och bra ekipage på spår 1-4 ger ju ingen större vinstchans därifrån tycker jag...

Mina lappar för dagen:

V7
4
1,2,3,7
1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,13,14
3,9,10
Alla
2,9
2,4,9
Goingforgoldzaz/Flowstarter G./Angie Boko/Lassabo Palema/Crys Dream (minst 2)

V75
4
1,2,3,7
2,4,5,11,13,14
3,9,10
1
2,9
2,3,4,6,9

Lycka till alla!

Gammal 2012-07-22, 14:29   #140

Sharp$: 458
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
V75-1: Autostart, kort distans, 10-hästarslopp
I V75-sammanhang platsar det här under Jippolopp (sidan 169), men därifrån finns förstås ingen statistik. På Solvalla har däremot sådana här lopp varit vanliga under onsdagstävlingarna, och det har vanligtvis också varit i liknande klass, runt Silver eller precis över.

Där finner man att de fyra som rankas sist vardera har chanser understigande 1%. 77% av loppen vinns av rank 1-3.

Spår 4 utmärker sig som bäst, inte minst gäller det för favoritspelade hästar – 75% infriar förtroendet därifrån. Det är väl ingen vågad gissning att 4 Bath Launcher blir omgångens största favorit. Klar spetsfavorit är han också. Det bör rimligen vara en bra spik.

Hämtad från: http://www.storavinster.se/2012/07/2...-juli-10747965
Blir mycket förvånad om han vinner men visst spets lär han ju komma till och sen får vi se om någon synar han. Får ta med honom på statistik då

2 3 4 9
3 4 7 11 12
11
3 5
1
2 3 4 5 9
1 2 6 7 9

Vill varna för storm forever som gått som en spjut på upploppet de senaste. Kan passa mycket bra på axevalla.
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 14:31   #141

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 552
Standard

Ett litet för att delta, uselt påläst.

1)2
2)2 (Calle intressant på bra häst)
3)2,3,5,6,15
4)3,5,10
5)1
6)2,3,5,9
7)2,3,4,7
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-22, 14:38   #142

Sprites avatar

Standard

Oj oj oj vad dåligt påläst alla experter och man själv var i första loppet. tack och hej till 7 rätt....
Gammal 2012-07-22, 14:43   #143

Stekels avatar

Standard

Citat:
Oj oj oj vad dåligt påläst alla experter och man själv var i första loppet. tack och hej till 7 rätt....
Inte så lätt att förutse att Goop låter bli att ladda där, helt obegriplig styrning loppet igenom. BL är ju lite mer stark än speedig också så jag förstår verkligen ingenting...att inte hästen känns helt hundra spelar väl ingen roll, ska han starta så är det väl för att köra om det?

En liten minilapp överlevde man med iaf, ska nog mycket till att den går hela vägen dock.

1,2,3,7,8,9
7
5,11
2,3,6,9,10
1
2
2

AbbeAce (+1)
Gammal 2012-07-22, 14:47   #144

drakens avatar

Standard

Stressade hem lagom för att se att man är borta direkt,fan. Tur att man höll nere insatsen pga usel form.
2,4,9
3,4,7,12
6,11
1,3,5,10
1
2,9
4
DD 9-4 50kr
Gammal 2012-07-22, 14:47   #145

Sprites avatar

Standard

Jag vet inte varför men det känns mer och mer som Danne Fame tar hem andra avdelningen. Jag har ju med Balticas Yahoo som en av flera där några måste vinna...

Någon som vet vad stora vinster nämner om värmningarna samt kommentarer om loppet om dessa två?
Gammal 2012-07-22, 14:48   #146

Stekels avatar

Standard

Ruskigt grinig han ska va Jansson nu. Korrekt diskning som jag ser det dock (jag antar att BL var mulhåret efter Mysterious i mål och att de bedömer att det skulle vara omvänt om BL fått gå i sitt spår upploppet ner).

Gammal 2012-07-22, 14:55   #147

Standard

Låter bra med bakskorna ryckta för första gången på Balticas Yahoo !
Gammal 2012-07-22, 14:56   #148

Standard

Dase
Stekel (+1)
Gammal 2012-07-22, 15:08   #149

Standard

Sitta och hoppas på 1 sexa är alltid lika spännande..
Gammal 2012-07-22, 15:28   #150

drakens avatar

Standard

5 är också jättekul. Psykbryt snart på min egen uselhet.
Gammal 2012-07-22, 15:39   #151
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
5 är också jättekul. Psykbryt snart på min egen uselhet.
Jag ställer mig i din kör
Gammal 2012-07-22, 15:48   #152

Sprites avatar

Standard

Haha ja idag går det uselt. 4 spetsvinnare dessutom. Sitter inte nummer 1 i spets i femte? Lär ju vara garanterad seger då?
Gammal 2012-07-22, 15:52   #153

drakens avatar

Standard

Stekels lilla kanske inte är så tokigt. Ser rätt bra ut. Verkar bli rätt tunt med bakspår idag
Gammal 2012-07-22, 16:12   #154

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Kör en DD
3,8
1
x 100
Gammal 2012-07-22, 16:28   #155

AbbeAces avatar

Standard

DD
8-2,3,4
2,8,9-4
Ska prova detta

en rak 5kr på 4-4

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-22 klockan 16:30.
Gammal 2012-07-22, 16:35   #156

drakens avatar

Standard

Sug lök. Inte ens nära på DD. Dags att hålla upp ett tag
Gammal 2012-07-22, 16:50   #157

Standard

Besviken på sporten idag måste jag tyvärr säga. Ledarna får sänka till kallblodstempo hej vilt utan att någon går upp och trycker..

Spelet gick åt helvete också men det kan man knappast beskylla hästarna för..
Gammal 2012-07-22, 16:58   #158

Stekels avatar

Standard

Braås Palema favorit på DD, vafalls!? Jättefin häst, men omöjligt att bedöma om han duger mot de här elithästarna ju...

Gammal 2012-07-22, 17:07   #159

Stekels avatar

Standard

Mannen måste börja bli vinsttrött nu...

Gammal 2012-07-22, 19:53   #160

mijo14s avatar

Standard

När fan "sjöar" travtjänst? Har följt dem i ett antal månader och inte fan går de plus!!!
Gammal 2012-07-22, 19:54   #161

bokis29s avatar

Standard

En ren Svansång
Svara