|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-07-19, 07:19 | #1 |
Uppsnack V75 Axevalla
Örjan om sina chanser på lördag.
V75-1 2 Admiral Sea Fin häst med bra läge, inte helt borta V75-2 11 Frozen Gick bra senast, men dåligt läge och hårdare motstånd V75-3 4 Pitch Command Har bra styrka, möjligen ett streck vid gardering V75-4 9 Noble Knight Radar upp fina insatser, har chans igen med lite klaff på vägen V75-7 12 Scarlett Tabac Hedersmärr som alltid gör ett bra jobb, iskallt läge och hårt motstånd Örjans överraskning 2 Peak (V75-6) Har visat fin form på slutet och har ett fint läge, bör med på kupongen då några av favoriterna fått dåliga spår. Senast redigerad av korpo den 2012-07-20 klockan 08:20. |
|
2012-07-19, 08:52 | #2 |
Bra spik Noble Knight vinner på det långa upplopp
|
|
2012-07-19, 11:15 | #3 |
Stryckningar än så länge
Avd 4 8 Mellby Amiral Avd 6 12 Royal Neo Avd 7 8 Torgil Senast redigerad av bokis29 den 2012-07-20 klockan 16:33. |
|
2012-07-19, 12:02 | #4 |
kör en liten analys inför v75 också..
AVD1 Ardi Boko får eventuellt överta spets men se upp för "Henke" som får loppet avd1. Ardi Boko har perfekta förutsättningar den här gången och fick visa lite av sitt kunnande senast efter att det har strulat för honom tidigare lopp. Hästen är kvick ut och passar på distansen. Bra chans i ledningen. Henke Diablo är mycket kvick ut och får säkert en fin resa bakom min tipsetta. Formen är riktigt god. Man matchade hästen snällt förra året för att i år ge honom lite tuffare uppgifter. Balansen bestämmer man först efter värmningen. Spelvärd! Truculent måste vara två längder snabbare om han ska ta sig förbi invändige "henke" annars har man varit väldigt nöjd med hästens utveckling han känns både smidig och snärtigare nu än tidigare. Han gynnas bara om det skulle bli fart i loppet och kan vara en rysare att se upp med. Borga Baron skrev jag om nedan. AVD2 Dan Åke var super nöjd i vinnarcirkeln senast och det låter fortsatt bra på min "ide" avd2. Jag brukar faktiskt sällan spika i klass2 försök men Sir Lexington har en skräddarsydd uppgift på förhand. Han är inte bara en hårding, han har även en bra speed i kroppen. Tränaren är nöjd att takter sitter upp för han menar på att hästen tar bara i när det verkligen gäller. Det ryktas om barfota runt om dessutom kan han öppna väldigt snabbt. Toppchans i ledningen annars bara chans. AVD3 Nahar blir överstreckad. Svårt läge och risk att hamna i maskin... Jag försöker fälla med fyra andra. Bra Pröjs om han bränner. avd3. Öppet lopp där Nahar blir favorit. Jag tycker han har ställt till det för sig själv på slutet, nu är innerspåret inte optimalt eftersom han är trög från start. Jag försöker fälla honom med några andra. Tipsettan ger jag till Spring Erom som åter har otur i spårlottningen. Hästen trivs att få springa efter att ha pausat en tid och normalt gör han en bra insats här. Bra chans utan strul. Eliott Hall gick det kanske lite för fort för senast på Färjestad, han är ute på mer passande distans för honom nu. En av de som kan vinna loppet. Higlight Brizard är ett av mina miljondrag i omgången. Han galopperade senast eftersom Pelle ville prova ladda med honom från start (olycksfall i arbetet) han börjar kliva in i klassen för varje start och ska idag gå barfota runt om. Fint smygläge och intressant på strecken. Pich Command hästen har fått ett bra läge och är inte borta med klaff. AVD4 Min tipsetta var läcker senast. Får loppet!? avd4. Noble Night var väldigt läcker senast. Nu får Örjan välja vilken rygg han vill ta. Med klaff är han med och hugger om segern. Hundredanddfiftyg´s gick 14,9 full väg senast och man tror att han kommer att vara gynnad av körspö. Man tror han kommer gå en 14 tid på lördag men man vet heller inte hur långt det räcker. Skräll!? Mosiaque Face såg rullig ut hela vägen senast, men gjorde det bra ändå. Idag ska han få ett par skor för att få travet att stämma bättre. Coldbreaker är inte så tokig är med och gör upp som segern. AVD5 Vidöppet stolopp för lärlingar. Här kan det skrälla till.... avd5. Anastasia trott har tänt till på barfota körning, senast galopperade hon men det kan vara orutinen som spökade, från läget kan det bli ledningen och väl där ska det vara bra chans. Unika Karsk vann senast efter att ha svarat en smygkörd på bra sätt över upploppet. Hon är riktigt bra i ordning, men hon är väldigt ojämn. Hon har gått bra med barfota bak de senaste gångerna och man kör så igen. Hon tränar förbättrat och man tror på chans om hon kommer till. Cobol Queen är inte att lita på, gjorde ett bra lopp senast och bör vara bättre med loppet i kroppen, farlig att glömma felfri. Adams Eve var blek senast men det berodde också på att hon var nedsatt av en infektion. Hon är bra för klassen och trivs att attackera bakifrån. Miss Marke fungerar inte på längre distanser, 2140 är betydligt bättre och detta är en bra häst, smyger med och är inte borta med klaff. AVD6 Ludde kan leda loppet runt om. Passa dock ett roligt miljondrag som är på gång för dagen. avd6 Armando kievitshof kan öppna ganska bra från start. Men många invändigt som också kan öppna rätt så bra från start så frågan är vad man hamnar i början. Om ledningen så borde det vara toppchans! Eftersom jag tycker att hästen möter lite lättare nu än senast. Jag tager dock med ett roligt Miljondrag som heter Nanny Fine som gjorde det bra senast, men hade bekymmer med banan då man tävlade i bakvarv i Århus. Hon avslutade lite bättre än 13 sista kilometern och det är starka papper eftersom banan inte är känd för att vara så snabb. Hästen har haft en formsvacka ett tag men senaste loppet var ett formbesked. Hon är klart bäst när hon får attackera bakifrån. Om banan tillåter blir det barfota runt om dessutom tror man hon gör en bra prestation och tycker hon är en av de som kan vinna loppet. AVD7 Det låter ruggigt uppåt i stallet och Jorma kör i medvind för dagen. "ide" avd7. Här chansar jag med Spinnaker som hade varit borta i 20 månader, men gick 1.12 i andra starten för att följa upp med 13 tid full väg gången efter. Det är nog inte många hästar som klarar av det. Efter Tingsryd starten var han ganska sliten men senaste loppet tog han perfekt. Han satt fast med mycket sparat och var väldigt pigg efter loppet. Göran hade frågat Jorma om man skulle ändra lite i utrustningen eller balansen men han menar att det är perfekt som han tävlar nu. Han gick en 12 tid näst senast och ska kunna gå en 11 tid på lördag. Han är mycket startsnabb och Kontio kör honom gärna i ledningen. Både tränare och kusk låter smått optimistiska trots tufft emot. 14%. avd1. 1-4 avd2. 6 Sir Lexington avd3. 3-4-8-9 avd4. 3-4-7-9 avd5. 1-2-8-9-10 avd6. 6-10 avd7. 3 Spinnaker = 160 kr DD1. 6-10 DD2. 3 * 75 Lycka till med travet. / Klanke Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3) Senast redigerad av Klanke den 2012-07-20 klockan 10:13. |
|
2012-07-19, 13:47 | #5 | |
Citat:
|
||
2012-07-19, 14:25 | #6 |
Lite tankar kring 75an.
Spoiler:
Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-19 klockan 22:01. |
|
2012-07-19, 15:10 | #7 |
Korpo du får rätta Örjan
2 Peak (V75-7) Har visat fin form på slutet och har ett fint läge, bör med på kupongen då några av favoriterna fått dåliga spår. Peak startar i 6e avd (om man ska vara noga) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+3) Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-19 klockan 15:12. |
|
2012-07-19, 19:45 | #8 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5618Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
Tankar:
Spoiler:
Senast redigerad av Misär den 2012-07-19 klockan 20:40. |
2012-07-19, 22:08 | #9 |
Nu börjar ramen ta form....
SPIKEN blir avd 4 nr 4 MOSAIQUE FACE Komp spik avd 5 nr 2 COBOL QUEEN Utg ELIOTT HALL och STRONG REASONS/ALLA LÅSET avd 1 ARDI BOKO och BORGA BARON Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-19 klockan 22:11. |
|
2012-07-19, 22:35 | #10 |
borga baron har toppform eftersom man har valt att inte starta så tätt, man underhåller honom också mycket massage. Hästen har dock inte haft den rätta turen med spåren i år. Det känns som det är några för bra emot men förvisso var det tuff konkurrens sist också så en rysare om det skulle lösa sig från spåret. Hästen tål dödens när det gäller kort distans. Jag rankar den fyra och går kort i loppet. Lycka till Abbe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1) |
|
2012-07-20, 10:42 | #11 |
V75-6 . körning mellan 1,3,6 som är startsnabba. 2,4 är mindre startsnabba. Blir säker avgång för True advantage från spår 7 och kan lätt hitta ner i ett slagläge då det blir en lucka pga av föregående analys. Kan då anfalla när de kört klart mot varandra där framme. Tål även dödens där den vann senast. fortsatt toppform och vinner detta. Bra spik i mina ögon.
|
|
2012-07-20, 11:40 | #12 |
Stormy sky räckte inte i sprintermästarförsöket men är en rätt vass sprinter så jag tar nog med den. 1,4,5,6 lutar det åt.
2a är jag inne på att Uranium vinner. Tycker att hon visat härlig styrka. 3e blir Nahar mycket streckad men skapligt krångel läge där. Spring Erom och Eliott Hall rankas före. i4e tycker jag att Santiago Wibb är intressant.13 sista varvet senast och full spänst över mål.Gör ett försök att fälla Noble Knight. 5e Tror mycket på nr 1 här också. Står hårt inne men var mycket bra vid segern. Öppet lopp.Tar nog med alla bakspårhästar också. 6e Som True Advantage såg ut senast så måste jag sätta henne som etta. Trolig spik. 7e känns stängt med 1,2,3,4,10 |
|
2012-07-20, 13:47 | #13 |
Fick en chans till på min lokala spelbutik som andelsskapare... Fick lämna in idag (fredag) denna gång, bättre än sist när det skulle vara inne på onsdagen redan!
Lilla systemet, 1024 rader/512:-/55:20 per andel Avd-1: 4 (8,6) Avd-2: 2,3,4,6,9,10,11,12 (1,7) Avd-3: 3,8 (1,4) Avd-4: 4 (9,1) Avd-5: 1,2,6,7,8,10,14,15 (3,12) Avd-6: 1,3,6,7 (2,8) Avd-7: 4,12 (2,1) Stora systemet, 2100 rader/1050:-/110:- per andel Avd-1: 1,4,5,6,8 (2,3) Avd-2: 2,4,6,9,12 (3,11) Avd-3: 1,3,8 (4,2) Avd-4: 4 (9,1) Avd-5: 1,2,6,7,10,14,15 (8,12) Avd-6: 7 (3,6) Avd-7: 1,2,4,12 (3,10) Reserver inom parantes. Håll tummarna för favoritfall i fjärde, enda avdelningen som känns riktigt chansartad... BOL |
|
2012-07-20, 18:18 | #14 |
Lite om Stefan Perssons Hästar
Spoiler:
|
|
2012-07-20, 19:15 | #15 |
4
2 3 4 6 8 9 2 3 4 8 4 1 2 7 10 13 15 3 1 2 3 Systemet bygger på att Jorma, Ludde och Flemming kommer tills spets relativt smärtfritt. Kanske lite trist att inte fylla systemet med chanslösa 1%are eller spika utfyllningshästar, men V75 är så svårt att man inte behöver göra det ÄNNU svårare. |
|
|