|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-07-17, 09:07 | #1 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5618Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
V65 Jägersro - JACKPOT
Två hästar som jag väntat in är MR ARKANSAS ROSE i avd 2 samt VELOCIRAPTOR i avd 3. Två tänkbara spikar för mig. Ska läsas på nu.
|
2012-07-17, 10:25 | #2 |
Jo Mr Arkansas rose hade vunnit tidigare om kusken hade vridit ut hästen 800 från mål, men satt för långt bak och menade på att han hade fått svar och fått springa i 3e spår hela sista varvet. Hade han haft ett bättre spår senast så hade han nog vunnit loppet och varit ganska stor favorit idag. Jag spikar inte i klass2 utan fyller på med en drös.
Ordinarie Reserver V65-1 2, 3 (1, 6) V65-2 1, 5, 6, 8 (10, 7) V65-3 5 (6, 1) V65-4 2, 7 (14, 12) V65-5 10 (1, 5) V65-6 2, 3, 6, 7, 10, 11 (5, 8) 96 rader x 1 x 1,00 kr = 96,00 kr Lite funderingar: Prince tagg har inte fått till det på slutet. Dock bör man tänka på att han varit ute mot stentuffa hästar hela tiden och kliver nu ner i klass. Såg formstark ut senast i både lopp som i provstarten innan loppet. Satt tredje invädigt och fick luckan för sent men spurtade positivt och i ett litet gäng som idag så tycker jag han borde vara favorit eftersom Lavec Kronos vann ett relativt billigt lopp senast, gången innan var han sjuk. På läget är han så klart en av de som kanske kan vinna men spelmässigt ointressant eftersom jag tycker han ofta blir överstreckad av kollektivet och harry boy. Raffe kommer inte låte Ludde få fuska bort detta loppet. Persos Seaman trodde jag lite på senast hästen är kvick ut och kanske tar sig förbi invädige som kanske inte visar den allra bästa formen just nu. I ledningen tror jag på toppchans annars tror jag bara på chans. i avd2. Streckar jag en drös som jag skrev ovan. Pif med Ingves är inte så tokig den heller och från spåret bör den få en fin resa. Emperadur är väldigt kapabel men ojämn i sina prestationer, spåret är kanske inte optimalt men fart som räcker och blir över. Såg ut att ha segern klar senast men föll då ur sitt trav och började galopperade, har varit smällfin annars vid tidigare vinster och formen är lika bra då som idag. Tränar bra men spåret oroar lite enligt stall rapporter. avd3. Facination var kulldrottning som tvååring med sex segrar på sjustarter. Hon har kanske inte utvecklats som man hade hoppats på men hon är fortfarande kulletta bland stona. Med hjälp av sin startsnabbhet så bör hon sitta i ledningen och väl där får takter bestämma hur han vill. Straffspark och jag spikar! avd4. CAPPUCHINO M.S gick bra i fjärde spår innan han kom fram mot tätklungan in mot sista sväng, hade då spår 15 och idag har man spår 2. Dagens favorit hade då spår 8 men Cappuchino var ändå nästan lika hårt spelad som dagens favorit. Hästen är hygglig ut och en position bör det bli sedan tycker jag att chansen är riktigt fin och som 16% är han ett roligt fynd. Jag vill också lyfta fram OPAL SVENSTRUP där fredde hade get upp hoppet lite på förhand eftersom spår 11 inte var optimalt på den då snabba banan, såg ändå väldigt pigg ut i skymundan och hade fredde valt ett mer offensivt upplägg hade man kanske fått 2a eller sämst fjärde plats, något som jag tror han ångrade efteråt. Han är hygglig ut och skulle han nå ledningen så lär det bli väldigt spännande för form har han och med klaff vinner han kanske loppet!? Inte lätt för bakspåren att ta in på medel distans så här års. avd5. Sem Jafet står för klassen och vann förra året trots ett halvårs uppehåll så att han är bästa hästen är inget snack om, har Peter bara i ordningställt honom idag så bör det vara bra segerchans. Betänk att det sällan skräller över längre distanser. Spik! i avd6. Streckar jag en drös. Den roliga outsidern är JEANS N.OVERHALLS är snabb ut och står med bra förutsättningar. PARIS LAVEC är kapabel men också hopplöst osäker, oöm för positioner och med minsta klaff kan han vinna detta. --------------------------------------- spelar en liten v4a också för att vara med.... avd1. 3-9 avd2. 1-9 avd3. 2 avd4. 7 8 kr * 5 = 40 kr ---------------------------------- Lycka till / Klanke Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+1) Senast redigerad av Klanke den 2012-07-17 klockan 12:03. |
|
2012-07-17, 10:41 | #3 |
Mina funderingar:
1) Ett riktigt skräplopp. Föredettingar hela högen. Klassen står Lavec Kronos för men hur är det med hästen nuförtiden? Nick Nock och Prince Tagg gick lika fort över mållinjen senast trots att Nick Nock fick snabbstarta och springa hela loppet i andraspår medans Prince Tagg lunkade på i tredje inner. Prince Tagg rankas ner kraftigt av mig, är en medhängare nuförtiden. Värmningarna kommer avgöra mycket i detta lopp för mig. Som det ser ut nu så tar jag alla förrutom Prince Tagg som är klart överstreckad på sina 41%. 2) Bara hålla med Misär här. Mr Arkansas Rose har spurtat som en demon och visat toppform på slutet. Måste ha toppchans här om han inte körs bort återigen. Hästen är dessutom snabb ut och bör få en fin position direkt från ett fint femtespår. Hästen har haft bakspår i 5 av de 7 senaste starterna och i en av de övriga två galopperade han så han låg 50-60 meter efter ledaren med 1800 meter till mål men vann ändå med 3 längder. Kusken emot i detta lopp? Å andra sidan så har alla hästar kusken emot i lärlingslopp 3) Heltäckt på 5 och 6. 5 är bästa hästen men 6 spurtade fint senast i E3-finalen. Nummer 5 har dessutom galopperat någon gång för mycket för min smak och sina 79% på strecken och gör han det igen så vinner nummer 6 till 27%. 4) Nummer 12 och 13 har tjänat dubbelt så mycket som 12 av de 13 övriga hästarna. Nummer 14 har gått två bra tider på Tingsryd. Ursäktad senast efter 09 öppning först 400m och 12,5 första 800m att han "bara" kom trea på 12,7 1609a. Snabb ut och kan vara snabbt framme vid täten om kusken vill. Nummer 12 som jag redan nämnt får dessutom kuskförstärkning i Peter Untersteiner. Känns som tre streck räcker här, tyvärr de tre mest spelade men övriga är klassen sämre. 5) Favoriten Sem Jafet var ute i V75-final som andrahandare men galopperade bort sig. Kan vara så bra att han bara vinner om han håller sig till rätt gångart. Nummer 1 till 29% blir över från start då han inte visat några snabbstarter, han plockar vi bort. Nummer 11 Legend Face är riktigt intressant till 22%. Visat på bra fartresurser och fick ett omöjligt lopp i årsdebuten. Det blev en trög start och sist utvändigt, tredjespår i ca 700 meter på sista varvet fram till dödens och hästen gav såklart upp med ca 200 meter till mål, plusinsats. Gick säkert framåt rejält av det loppet och nu sitter Lutfi återigen i sulkyn istället för sonen Adrian som senast. Mitt tips är att spela 11 på dubbeln och på V65 dubblar jag trots allt. 6) Efter senaste insatsen ska väl bara andrahandaren Bloom Boko runda dessa från sitt niondespår? Stosprintern med 316 000 kr till vinnaren från spår 7; tredjespår första 500m på tiden 1.10, fram till dödens och höll hur tappert som helst på topptiden 12,2! Nu är vinstchecken 40 000 kr! Streckfavoriten Mermaids Leagacy fick allt serverat senast med lucka från rygg ledaren och en störande galopperande häst mitt i banan för dem bakifrån. Vann på en bra tid men som sagt med allt serverat. Innan värmningar och annan info med lite mer kantbollar på systemet så ser mitt preliminära ut såhär: 1) 1 2 4 5 6 7 2) 5 Mr Arkansas Rose 3) 5 6 4) 12 13 14 5) 10 11 6) 10 Bloom Boko
2012-07-17, 12:35 | #4 |
spelar även en LD. (TISDAG)
LD1. 1-2-6 LD2. 2 NIRVANA GRIF * 50 Senast redigerad av Klanke den 2012-07-17 klockan 12:36. |
|
2012-07-17, 12:39 | #5 |
Nirvana Grif går med skor.
LD1: 3,9 LD2: 4,7 är mina kombinationer.
2012-07-17, 13:02 | #6 |
Jag satte inte dubbeln men väl vinnarspelet på Tip Top CK. Bästa är nog ändå att spela de drag/favoriter som inte "experterna" höjer till skyarna då oddsen brukar bli fel till slut pga några kommentarer och troenden.
2012-07-17, 13:40 | #7 |
Nick Nock är min vinnare i första, såg ju klart bättre ut än prince tagg senast och fick snabbstarta då, tror den kan nå ledningen här, tveksam till hur lavec kronos hanterar tryck av nicknock in mot första sväng. Sedan håller jag med om lövgrens favoriter som ska ses med bra chans båda två!
|
|
2012-07-17, 16:56 | #8 |
min rad jägersro
1 10 5,6,7 6 5,10 10 |
|
2012-07-17, 17:07 | #9 |
Banned
|
Min rad
1,2,3,6 5 5,6 7,11,12,13,14 5,10 10 |
2012-07-17, 17:11 | #10 |
Man kan undra hur länge spelarkåren orkar nostalgispela Prince Tagg? Lite som Maharadja...
|
|
2012-07-17, 17:20 | #11 |
Spelar den lilla mini-dubbeln idag igen på Jägersro.
10 Sem Jafet 2-3-7-10-11 1-5-6-10-11 2 Mermaids Legacy 5-kronors. 50 kronor. |
|
2012-07-17, 17:44 | #12 |
Min uppfödares kommentar om Prince tagg, att stammen har kommit ifatt nu och risk för att utveckling stannat av därav...
|
|
2012-07-17, 17:57 | #13 |
Gåva och Jas från travronden Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
scunnert (+5) |
|
2012-07-17, 18:04 | #14 | |
Citat:
|
||
2012-07-17, 18:15 | #15 |
Det är visserligen bara 10 hästar med i sista loppet, men att runda på kort på Jägers är ingen picnic. ML fick som Kobran säger allt serverat sist, men det kan innebära en fördel, speciellt som hon fått vilsamma lopp och gått med full fart över mål senaste fyra loppen. Hyfsat snabb ut och bör få ledning eller rygg ledaren här, övriga ekipage på framspår räknas inte som speciellt offensiva från start, möjligen med undantag för sex och sju. Jag tror Peter laddar för spets och även om den egentligen är lite överstreckad här får det bli spik för mig då jag hellre slår in den här än i lågklassiga femte.
Ang Taggen är det väl ganska klarlagt nu att han inte duger mot eliten, men det här är ett ganska avdankat fält och med bara sju hästar på banan är inte akilleshälen att han är långsam från start lika stor. Stor risk för pärlband här och de första två i ordningen bör slåss om det. Bör bli 1,2,6 om jag räknat rätt på det. Nu ströks visst LK så känns ju inte jättehett att strecka Nick Nock som blir jättestor favorit, men han måste nog med ändå...