Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-26, 07:36   #16

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 582
Standard

Poängen med att spela reducerat är väl att sålla bort de rader som antingen ger för dåligt betalt för att vara spelvärda samt även att eliminera de kombinationer som är för osannolika för att återigen vara spelvärda.

Med detta i åtanke så sätter du de krav för A, B, C och D rankade hästar som i dina ögon är en bra avvägning mellan bra utdelning och sannolikhet för att inträffa.

Personligen kan jag inte förstå hur man kan vara besviken att man inte fick 7 rätt även om alla hästar satt inom ramen men utan att alla vilkor var uppfyllda. I sådant fall så verkar det för mig som om villkoren var satta på ett sätt som du egentligen inte var komfortabel med.

Du kan ju välja att sätta vilkor som bara sållar bort kombinationer med ett stort antal favoriter och med ett stort antal skrällar. Reduceringen du uppnår är självklart betydligt mindre än om du sätter mer strikta villkor men du “sparar” ändå rader jämfört med raka matematiska system och du kan känna dig säker på att om du har alla hästar inom ramen och utdelningen ligger på en nivå du tycker är meningsfull så kommer du också att ha 7 rätt.

Senast redigerad av thom321 den 2012-08-26 klockan 07:48.
thom321 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 10:21   #17

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1837

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cherokee Visa inlägg
Jag håller med jovess här. Jag har spelat det och vi fick sju rätt som gav 70.000, men det blev ändå bara en sexa som gav 200 kr. Det tyckte jag var helt värdelöst faktiskt så jag har aldrig spelat så mer.

Hade ni satt 7:an på ett rakt system med samma insats?
Om inte så finns det ju inget att tilta på
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 10:08   #18

schteks avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 6764
Standard

vet inte om jag vänt mig till rätt tråd, men har en fråga angående hur man sätter reserver i ett reducerat system. har använt/använder hjälp på traven lite grand. brukar spela med ABC rank. om en A häst blir struken hur funkar det då. om jag väljer egna reserver är väl logiska att reserv 1 går in på den plats där hästen blev struken. men finns det en möjlighet att jag kan välja vilken b-häst som ska gå in om a-hästen blir struken och att rankingen flyttas ett "hack" så att en häst som jag inte streckat kommer in och hamnar längst ner i c gruppen? kan jag ranka hela avdelningen i en lista/linje? har försökt läsa i manualen men det står inte mkt om just reserver. alternativen som finns är:
Atgs turordning
mest streckade (valda hästar)
mest streckade (icke valda hästar)
egen rank (valda hästar) antar att denna är när jag sätter ut reserver 1 o 2 själv?
egen rank (icke valda hästar)
snittrank (valda hästar)
snittrank (icke valda hästar)
vinnarodds (valda h.)
vinnarodds (icke valda h.)

någon som har koll? eller hur gör ni när ni sätter reserver?
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 10:49   #19

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Nu har jag inte använt hjälp på traven på två år, men frågorna bör inte ha olika svar beroende på vilket system man använder.
Kolla svaren nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
vet inte om jag vänt mig till rätt tråd, men har en fråga angående hur man sätter reserver i ett reducerat system. har använt/använder hjälp på traven lite grand. brukar spela med ABC rank. om en A häst blir struken hur funkar det då. om jag väljer egna reserver är väl logiska att reserv 1 går in på den plats där hästen blev struken.
- JA

men finns det en möjlighet att jag kan välja vilken b-häst som ska gå in om a-hästen blir struken
- JA

och att rankingen flyttas ett "hack" så att en häst som jag inte streckat kommer in och hamnar längst ner i c gruppen?
- NEJ
Ingenting kommer flyttas runt på något sätt och du får inte med några hästar du inte streckat. Det du får är att din B häst kommer uppfylla vilkoret för A häst också, eftersom den ersätter en A häst.

kan jag ranka hela avdelningen i en lista/linje?
- NEJ.
ATG tillåter bara 2 egna reserver. Blir tre hästar strukna får du in den första hästen du inte redan streckat ifrån aTG's turordning.
Förtydligande; Reducerade system har många kuponger, så första hästen du inte redan streckat kan skilja sig åt mellan de olika kupongerna.

har försökt läsa i manualen men det står inte mkt om just reserver. alternativen som finns är:
Atgs turordning
egen rank (valda hästar) antar att denna är när jag sätter ut reserver 1 o 2 själv?
snittrank (valda hästar)
vinnarodds (valda h.)

Senast redigerad av putte64 den 2013-01-10 klockan 11:04.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 11:26   #20

schteks avatar

Standard

tack för svaret putte! jag har lite svårt att få ett bra grepp om det men om jag tar ett ex. så ska vi se om jag fattat rätt.
säg v75 på lördag första avd.
om jag har A:1 B: 9,11 C: 5 och (reserver 1: 11 2: 12)
och om 1an blir struken så hamnar 11 som A men finns även kvar som b(?!).
blir det som ett vanligt system att man får 2ggr degen om den hästen vinner? förstår att d blir väldigt krångligt med alla enkelkuponger.

försöker ju alltid lämna in sent men känns surt om en "viktig" häst som en A häst där jag viktar mest krav blir struken under tävlingens gång och jag inte fattar riktigt vilket alternativ jag ska välja för att få in en häst jag tror näst mest på. vilket alternativ använde du på reserver putte?
Gammal 2013-01-10, 11:45   #21
HPT

Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
vet inte om jag vänt mig till rätt tråd, men har en fråga angående hur man sätter reserver i ett reducerat system. har använt/använder hjälp på traven lite grand. brukar spela med ABC rank. om en A häst blir struken hur funkar det då. om jag väljer egna reserver är väl logiska att reserv 1 går in på den plats där hästen blev struken. men finns det en möjlighet att jag kan välja vilken b-häst som ska gå in om a-hästen blir struken och att rankingen flyttas ett "hack" så att en häst som jag inte streckat kommer in och hamnar längst ner i c gruppen? kan jag ranka hela avdelningen i en lista/linje? har försökt läsa i manualen men det står inte mkt om just reserver. alternativen som finns är:
Atgs turordning
snittrank (valda hästar)
vinnarodds (valda h.)

Jobbar på att uppdatera manualen, men här kommer några svar så länge:

Valda hästar - I första hand väljs de hästar man valt på ramsystemet.
Icke valda hästar - Alla reserver hämtas bland de hästar man inte valt på ramsystemet.
Egen rank - Den rangordning man kan sätta själv på hästarna används, det är INTE samma sak som eget satta reserver.

De reserver man själv kan sätta på varje lopp går ALLTID före det reservhanteringsval man gjort.
Gammal 2013-01-10, 11:51   #22

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Hej.
Vi kan ta ett exempel utifrån en ATG kupong.
Säg att har en kupong med;
lopp1:1,11. Första reserv 11
lopp2:1
lopp3:1
lopp4:1
lopp5:1
lopp6:1
lopp7:1
Kupongen innehåller två rader.
Vinner 11 och lopp 2-7 är rätt har du 7 rätt på raden 11,1,1,1,1,1,1
men vad har du på den andra raden ?
Eftersom 1 är struken får du en till rad med 11,1,1,1,1,1,1 och två sjuor.
Det betyder att alla kuponger där både 1 och 11 ingår numera har en rad med A hästen 11 och en rad med B hästen 11.

Jag utgår från att HPT alltid väljer din första reserv om du angett någon, och att du inte behöver göra något annat för att det ska fungera.
Gammal 2013-01-10, 14:49   #23

schteks avatar

Standard

ok tack för svaren
Svara

td