|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-07-10, 18:26 | #1 |
V75 uppsnack ÅRJÄNG 14/7
Bara lite TidigaTankar ang Årjäng. Tycker att storasprinterloppet ser skoj ut.
Banfakta Längd: 1000 m. Upploppets längd: 205 m. Bredd: 20 m (2140 m & 1640 m). Rak startbilsvinge. Spoiler:
Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-10 klockan 18:56. |
|
2012-07-10, 18:47 | #2 |
Åker på semester på torsdag (Barcelona) så detta mer eller mindre genomtänkta system lämnas in (hur ofta tänker man inte rätt INNAN man börjar plugga maniskt...) i morgon.
2 3 4 5 2 3 4 6 7 11 7 (Sveriges bästa häst just nu...) 1 2 3 8 10 (perfekt med Örjan och att vänta med speeden...) 3 5 6 11 12 (Insidertips av min frisör...) Systemet bygger på att Svanstedts stallform är på retur. |
|
2012-07-10, 22:50 | #3 |
Årjängs stora hade sitt överlägset häftigaste startfält förra året, men jag undrar om det inte är ännu bättre i år! Får hoppas det blir väder så man har ännu en anledning att ta sig dit.
MBC i första bara vinner, i övrigt ser jag inga favoriter som känns så stadiga att luta sig emot. Parkin gillar jag och läget är oddshöjande. First Lane står bra till och loppet är lite halvljummet. Får hoppas den blir lite bortglömd, lär pipa till spets och släppa till Ludde som kör undan i vanlig ordning! DD med den och samtliga i sista kan det nog bli. Volt med orutinerade fyraåringar osar smällkaramell lång väg!
2012-07-11, 11:47 | #4 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5623Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
Börjar bakifrån och fyller på den här gången:
Spoiler:
Senast redigerad av Misär den 2012-07-11 klockan 20:28. |
2012-07-11, 15:52 | #5 |
trodde det här var en travsida haha!
|
|
2012-07-11, 16:04 | #6 |
Nej, inte nordsvenskar igen. Okey, man får väl ta alla 15...
|
|
2012-07-11, 16:27 | #7 |
Erik vinner två minst sen skräller det obegr!LAX!
|
|
2012-07-11, 22:22 | #8 |
Uppsnack V75 Årjäng lördag 14 juli
Kommer med en analys idagarna när jag får tiden att räcka till.
avd1. 4 Merger blue chip avd2. 2-4-7 avd3. 2 Quarcio du chene avd4. 2 Melby sambuca avd5. 2-8 avd6. 2-3-4-5-6-10 avd7. 3-6-8-9-12-13-14-15 = 144 kr Chansen: avd1. 4 Merger blue chip avd2. 2-4-7 avd3. 1-2-4-9 avd4. 1-2 avd5. 2-8 avd6. 10 Quick Razz avd7. 3-12 = 48 kr Flerbongen: avd1. 4 avd2. 2-4-7 avd3. 2 avd4. 2 avd5. 2-8 avd6. 10 avd7. 3-12 = 6 *20 = 120 kr AVD1 Merger har toppchans att trilla undan i ledningen. Merger blue chip har växt in sig i den högsta eliten på bästa sätt i år och är nog Sveriges bästa sto för tillfälligt. Hon möter inte lika tuffa kamrater idag eftersom både Tamla Celeber och Dileva käll valde att starta i Årjängs stora sprinterlopp istället. Mycket talar för tidig ledningen och sedan ska det vara toppchans. Omgångens bästa spik! AVD2 Super Karma har hög grundkapacitet och såg smällfin ut senast. Super Karma var riktigt bra vid segern senast trots en tids vila, han klarade då spåret och Peter tror han gör det igen. Har varit väldigt fin i onsdagens jobb och Peter tycker han duger gott i klassen han befinner sig i. Given etta! Digital Hard Drive har visat toppform på slutet. Han tryckte sig till spets varvet kvar senast och gick undan på ett imponerande sätt, han är snabb ut och är den troliga spetskandidaten i loppet. Ouzo har inlett sin karriär lovande han visar både styrka och rätt inställning, Spåret bör han klara och med lite klaff kan man vara bland de tre. AVD3 Min vinnare tränar starkt. Quarcio du chene tränar vasst och kan få loppet eftersom många vill ha ledningen, han har dessutom svarat för stabila och starka insatser på slutet och idag tror jag han sitter bra till direkt. Bra chans men på chansen garderar jag bl.a upp med You bet hornline som har varit jätte bra på sistonde och det var länge sedan hästen visade sådan knallform. Hästen är mycket explosive från start och från drömläge måste jag plita med honom. Dileva Käll gillar jag och även hon kan öppna ganska bra, var positiv bakom Orcel senast och blir allt bättre. Sanity gick med full fart över mål senast, behöver dock några bra startryggar för att räcka till seger här. Gynnas även om det skulle bli rejäl körning i starten. AVD4 Ingen Friction med nu då bör det bli seger för Melby sambuca Melby sambuca släppte lite överraskande till Friction senast och såg tankad ut hela vägen in, nu ser det bra ut eftersom han är snabb nog för att ta ledningen intialt och väl där tror jag Erik kör eftersom han gör sina bästa lopp i den positionen. Betänk att hästen brukar se bedrövlig ut i värmningen vilket kanske gör honom ännu mera spelvärd, i loppen brukar han dock ta tag i grejerna och har fin inställning till sitt jobb. Nantucket tror många sitter i rygg på Melby sambuca jag är inte helt övertygad om det eftersom Örjans häst är lite småtrög ut i början det är mer rimligt att nr 3 sitter i rygg men att Nantucket så småningom hittar 2 ut eller dödens. Jag tror inte Örjan plockar min vinnare från dödens eller andra utvändigt även om han är väldigt speedig. Senast var han för långt fram när de i främmre träffen avslutade snabbt och han får godkänt för sin insats. På chanslappen tar jag med honom. AVD5 Två Norrbaggar gör upp! Fetter n TG fick ett omöjligt lopp senast eftersom han blev störd både i starten som i slutkurvan men han gjorde det väldigt bra, han känns fortsatt fin i jobbet, spåret ska passa bra men han kan dock inte öppna från start så frågan är vad man hamnar i starten? Han trivs i Sverige och med klaff är han med och gör upp om det. Rinde Turbo gjorde ett bra lopp senast men fick luckan lite väl sent för att räcka till seger. Han kändes smällfin i ett lättare jobb i söndags, spåret är perfekt eftersom han är kvick ur volten. Senast blev det lite fel eftersom startkommandot aldrig ropades ut, man meddelar barfota runt om igen och betänk att hästen vunnit 5 av 8 starter i Sverige. AVD6 Bästa hästen kanske bara vinner men spåret osar fiasko Quick Razz har visat länge att han duger i den lägre klassen, senast vred Erik ut honom för attack i sista kurvan och det bet riktigt bra, 1.11 sista 400, han är mycket kapabel när han är i form och kan mycket väl vinna från dödens om det klaffar fullt ut. Men spåret är inte optimalt därför valde jag att gardera upp honom med några intressanta motbud bl.a Orion Kronos som var ute i sprintermästarförsök senast han var riktigt uppåt senast och man tyckte det var synd att han aldrig kom till finalen, Ludde har en del höga tankar om denne i framtiden. Det har strulat en del för honom därför har det varit svårt att få igång honom. Han är hygglig ut och lär fina en bra position. BBS Mandarino gick klart bra bakom topphästar som Vincent och Occhione jet senast och visade 1.10,6 sista 800. Han närmar sig den form han hade i våras. First Lane gick ruskigt bra senast och tränaren blev nöjd när hon såg spåret eftersom hästen är väldigt kvickfotad i starten, tobbes taktik får avgöra dock tyckte Caroline Jonsson att han är nog bättre när han får attackera bakifrån. Twings Tiffany gick i ledningen senast och stretade emot bra på 1.09 sista 600. Toppform, hon är också väldigt kvick i starten om hon trycks av, något tuffare emot idag men eftersom hon visar form så ska hon inte nonchaleras. Cosmo Ml gick en rejäl repa ute i spåren senast, hon är väldigt stark och rejäl och vid högt tempo kan hon vara en av dem som skräller. Pass upp! AVD7 Daniel Reden har en väldigt fin häst men hästen är svår i volten och går ofta över i passgång. Ludde har troligen bästa hästen men man oroas över spåret då det föreligger viss galopp risk. Toppchans felfri. Många bakom och här skräller det kanske? Only the class är en häst med skyhög kapacitet men senast gick man över till passgång när "kör" ropades ut, det blev omstart den gången och det var tur för Danne annars hade det blivit galopp. Hästen kan springa väldigt fort och skulle han ta sig iväg från start vågar jag tro att han blir svårfångad. October kronos var ruggigt bra senast. Han vann på nytt banrekord och vann på ett enkelt sätt. Hästen har toppform och klarar han bara spåret ska det vara en bra segerchans tyckte Ludde. Brasil Boko gjorde debut för Åke S senast och vann lekande lätt från ledningen. Lär gå frammåt med loppet i kroppen och det lär nog bli offensivt från spåret. Bowie boko gör det bra mesta dels varje gång, har dock lite jobbigare förutsättningar idag men med klaff kanske han kan duga ändå. Unique Lover skötte sig mot stenhårda hästar senast, hästen är oöm för positioner och tål att gå en repa om det behövs. Jämt tempo vore lyx för honom. Pass upp! Coco Chip har nu två lopp i kroppen och är inte helt borta här med lite klaff. Eros tooma gjorde det bra senast och har visat toppform en tid. Tuffare nu men kan kanske räcka med lite tur på vägen. City of peace är ett frågetecken här, han fungerade inte rent aktionsmässigt senast och tränaren vet inte varför. Man hittade inget fel på honom, men man tror att formen är lika bra som gången innan iallfall. Spåret blev bästa tänkbara för honom eftersom han kan öppna bra från start. Man har förhoppningar om honom i Derby kvalen framöver och då bör kanske hästen inte vara helt borta här. Barfota runt om och man tror på en bra insats även om det finns tuffare konkurrenter på 20 meters tillägg. Lycka till med travet.... Hälsningar Klanke Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
snakke (+10) Senast redigerad av Klanke den 2012-07-12 klockan 13:18. |
|
2012-07-12, 01:35 | #9 |
Omgångens bästa spik!
4 Merger blue chip |
|
2012-07-12, 01:59 | #10 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
|
2012-07-12, 07:27 | #11 |
Sharpest
|
Sammanfogade två ämnen som rörde denna omgång /MOD
|
2012-07-12, 07:36 | #12 |
Tror mycket på Super karma och Rinde Turbo även M B C har bra chans
First Lane gillar jag mer o mer Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-12 klockan 07:44. |
|
2012-07-13, 13:21 | #13 |
V75 Årjäng
Några tankar till storvinsten!
1. 3,4 2. 1,2,3,4,5,7,8,10,11 3. 6 4. 1,2,3,5,8 5. 2 6. 2,4 7. 1,3,6,9,10,11,12,13,14,15 1600r/800kr En ensam vinnare, lycka till! |
|
2012-07-13, 14:13 | #14 |
"Tyvärr" så tycker jag precis som alla andra att Merger Blue Chip är omgångens bästa spik... Det luktar blufflopp lång väg o det bör bara bara vara spets o slut... DÄREMOT tycker jag att omgångens andra storfavorit Mellby Sambuca kan vara illa ute!, visst kan leda hela vägen men tycker Parkin är tuffare och gapar inte av förvåning om han sänker favven från dödens! Märkligt att det skiljer såpass mkt i % mellan dessa två och bra värde i Parkin som det ser ut nu!
|
|
2012-07-13, 14:26 | #15 |
Nån som har nån info på olivia lavec?
|
|
2012-07-13, 14:34 | #16 |
You bet hornline , årets första barfota,(står fel i programmet, Bergh var med på telefon på lunchtravet) finns tydligen förhopningar här, blir dock inte min vinnare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+3) |
|
2012-07-13, 16:27 | #17 |
Jag tycker också att den måste vara helt klar, men det tyckte jag igår också på Örebro. Den förste storfavoriten i första loppet ströks, och den andre i andra loppet som var ännu större favorit bara tokgalopperade. Så man vet aldrig i morgon...
|
|
2012-07-13, 16:39 | #18 |
Tycker med att Merger blue chip är en bra spik i denna omgången. Tror även hårt på Quick Razz
|
|
2012-07-13, 17:17 | #19 |
Hallå! Jag visste inte att denna tråden fanns, så jag har anmält mig. Denna tråden ser kul ut. Jag skall spela på V75:an i morgon på Årjäng. Haha Kul!
Stekel (+1) |
|
2012-07-13, 18:18 | #20 |
halshäst
Nantucket är en "halshäst" fungerar inte vid regn och d.y!
för övrigt har jag svårt att se Parkin ta ned Mellby Sambuca från dödens i samma avd. jag avslutar omgången med två lås 10-6 och 3-9 dvs bästa hästarna + spetshästarna. Nu åter till folköls drickning(pripps blå) |
|
2012-07-13, 18:50 | #21 |
Ett gigantiskt mysterium för mig att den är streckad på över 10% i det här fältet, men där fick jag min förklaring!
2012-07-13, 20:40 | #22 |
Tycker väl så här kvällen innan att Merger Blue Chip näst intill inte kan förlora i första. Det får nog bli till att spika. Sedan har jag nog en känsla av att Björn gärna vill vinna med Quarcio. Och så får det bli ett par drag också, Credit Fayline gillar jag och Banker Brodde kan vara en luring.
Och man skall nog inte glömma att Björn Goop nästan är på hemmaplan. |
|
2012-07-13, 20:45 | #23 |
Sharpest
|
Mitt kladd då. Säkert bortkastade garderingar.. Inte helt klar än tror jag inte! |
2012-07-13, 20:54 | #24 |
För mig blir october kronos i sista spik iafall. Vann 30.000 på v75 mantorp senast där jag hade spik på onice axe från spår 12 på tillägg. Hade han inte ryckt norsken på ouch så han galoppera 50 meter från mål så hade de väl vart 1,5 mille eller nått.
|
|
2012-07-13, 21:23 | #25 |
Sharpest
|
Jan Cahoot är duktigt bortglömd i sista. Har tom chansspikat den en gång på V75
1. Gjort de två senaste starterna på Årjäng. Facit 3a resp 2a från Usla lägen. 2. Avslutade ruggigt bra senast och är kraftigt på gång. 3. Stod i 1.90 mot Brasil Boko för 4 månader sen. 4. Går att rabbla upp hur mycket som helst. Väldigt bra tvillingmaterial! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1) |
2012-07-13, 21:28 | #26 |
|
|
2012-07-13, 21:32 | #27 | |
Citat:
|
||
2012-07-13, 21:44 | #28 |
Överstreckade
Denna vecka!
2 QUARCIO DU CHENE missgynnad av sommarbana samt distans, bara spåret är O.K. 9 SANITY sämsta spåret står med 15-20m i tillägg i praktiken, galen överpace krävs. Minns att VICTORY TILLY blev favorit från bakspår ett par gånger i detta lopp men torskade mot inte allt för omänskliga djur. 2 MELLBY SAMBUCA inte chanslös men knappast motiverad som omgångens näst största favorit. |
|
2012-07-13, 23:49 | #29 |
min rad till v75
4 1,5,7 6 1,2,8,9 2,6,7,8,9,10,11,13 2,3,4,6,8,10,11 3,5,9,12 4 merger blue chip och 6 orecchetti är dom bästa spikarna bästa låset borde vara i andra avdelningen 1,5,7...1 well armed tar enkelt hand om ledningen och pappa olle har bra statistik på sin häst och robban tar över ledningen efter några hundra meter och 1an i rygg och får lucka.borde spikat sedan i övriga avdelningar får det gärna skrälla |
|
2012-07-14, 00:17 | #30 | |
Citat:
Passa First Lane!!! Mvh |
||
2012-07-14, 00:39 | #31 |
5 TIPPAR V75
Några kuskar och andra troll tippar 240 rader: 1x1x2x2x3x4x5
OtaBengas förslag: 4 MERGER BLUE SHIP 7 DIGITAL HARD DRIVE 2 SUPER KARMA 10 STARO FIGHTER 1 WELL ARMED 4 OUZO 6 ORECCHIETTI 7 ORACLE 4 DILEVA KÄLL 3 TAMLA CLEBER 8 PARKIN 1 NANTUCKET 2 MELLBY SAMBUCA 8 FETTER´N T.G. 11 CREDIT FAYLINE 3 TWIGS TIFFANY 3 ONLY IN ITS CLASS 9 BRASIL BOKO |
|
2012-07-14, 01:37 | #32 |
Mina tankar om lördagens V75a, kom gärna med synpunkter! =)
Avd 1) a: 4 b: 3 c: 9,6,5,2, d: 8,7,1 På kupongen: 4 Motivering: Vinner detta loppet iaf 8 av 10 ggr från spets, det räcker mer än väl för att spika trots den höga procenten. Skulle den vara sjuk eller bli struken liknande så är det nummer 3 som gäller bakom, viktig att ha som förstareserv. Bara trams med snack om att procenten motiverar gardering av 4an, har man en spik i en omgång som vinner typ 8 av 10 ggr så ska man vara tacksam, spika och gå vidare. Det är klart har man löst de andra loppen billigt och har råd att dubbla så sätt för all del till nummer 3 med, men jag garderar hellre senare i systemet. Avd 2: a: 2,7 b: 8,11,10 c: 1,5,9 d: 4,3,12 På kupongen: 2,7,8,11,10,1,5,9 Motivering : Jag tycker att 2 Super karma är bästa hästen, vann enkelt senast efter vila och är motiverad favorit. 7 Digital hard drive är min andra a-häst på visad form och ypperligt spetsläge då den är ensam på springspår. Kan dock skrälla i det här loppet då många av hästarna har riktigt bra form! 8 Global limit gillar jag, och den brukar ofta vinna då den tävlar på topp. kan mycket väl ta detta från dödens. 10 och 11 har båda bra form och kan spurta bra från kön om det blir lite tryck på tillställningen. Den som får gå i rygg på den andre har bäst chans. 1 åker med på form och läge för rygg ledaren, 5 vann på bra sätt och fin tid sist och 9 var väldigt duktig från dödens. Måste gå bättre tider nu men det kan gå! Nummer 4 med Goop bjuder jag på om den vinner, tror absolut ingenting på den. Avd 3) a: - b: 6,7,9,3,2 c: 8,4 d: 1,10,5 På kupongen : 6,7,9,3,2,8,4 Motivering: Dagens för mig svåraste lopp där i stort sett alla hästarna kan vinna. Dessa slår varandra hela tiden och löpningsförloppet avgör nog. Kunde rankat de mina 5 b-hästar i vilken ordning som helst så ska inte ens försöka motviera min inbördes ranking där. 8 och 4 kan båda skrälla med rätt lopp, jag tror 4 Dileva käll får rygg ledaren (backas ner i rygg på 1 lr tar sig förbi och släpper till 6 Orecchietti) och 8 Wishing stone har absolut superform! De tre jag rankat sist tror jag får svårt men det är inte fel att ta med dem! Avd 4) a: 2 b: 1,8 c: 9,3 d: 4,7,5,6 På kupongen : 2,1,8 Motivering: Här var jag länge inne på att lämna 2 Melby Sambuca ensam på kupongen, men fegade ur då jag har en bättre spik senare. Klar förstahäst dock, tar enkelt spets och bör hålla hela vägen. Mycket bra att använda som a-häst på reducerade system! Lika givna b-hästar är 1 Nantucket och 8 Parkin som höjer sig klart över de övriga. Dock är Nantucket ojämn av sig och kan inte hålla spets, får lita på turen. Parkin får nog dödens och kan vinna om inte 2 har hittat full form än, men troligen blir nog Parkin tvåa igen. Många tjatar om 9 Lindus key här, och visst har den superform, men är normalt sett inte i samma klass som de 3 jag rankat före. Alla 3 ska underprestera för att den ska vinna och det tror jag inte på. 3 Carambole P har haft superform ett tag, men var lite sämre sist, kanske ett formtapp? tror inte heller den kan slå mina 3 förstarankade. Övriga är chanslösa. Avd 5-7 följer |
|
2012-07-14, 01:41 | #33 |
4
2,7 4,6,7 1,2,5 3,8,10,11 4,9,10 3,9,11,12 Så ser mitt preliminära ut. Kunde inte undgå att göra ett omvänt "TV-system" denna gång. Då jag känner mig stark i början, dessvärre med en bunte favoriter men man får väl äta dem ibland. Avd 1: Kan verkligen inte se Merger Blue Ship förlora från ledningen. Speciellt som det är ett ihåligt stolopp med i princip bara "smygare". Olivia Lavec är väl den enda som egentligen har potentialen att försvarbart trycka upp tempot men hon har inte varit sig själv liv på slutet på val av spik blev enkelt. Avd 2: Fortsätter med ett klassiskt lås på bästa hästen och spetshästen. Egentligen är jag ruskigt svag för Super Karma men Digital Hard Drive har höjt sig rejält på slutet och när vägen till spets på förhand ser upplagd ut så känns det som jag sitter säkert med ett favoritlås. Avd 7: Av någon anledning så har jag extrem fallenhet för Daniel Redén, konstigt egentligen kanske då han mest har ovilliga jänkare men i Only in it's class verkar jag ha en häst som ger fog till min kärlek. Debuten lovade gott men plockar med en drös till. October Kronos är förmodligen den bästa hästen och är förmodligen där jag kommer vikta på eventuellt DD-spel. Spåret motiverar emellertid vidare gardering och precis som KP så gillar jag Jan Cahoot. Totalt bortglömd denna gången och jag ser gärna att den sänker alla till slut. Dessa avdelningar kommer det inte att ske förändringar i då jag känner mig så pass säker i dem. I övriga fyra kan det dock ske lite förändringar kan det dock ske lite förändringar då jag har ruskig feeling för att Dileva Käll spårar runt om i guld. Peter har länge snackat om att sätta på henne det helstänga och isåfall är inte singelstrecket långt borta. Tror inte det kommer bli tal om någon strid för spets isåfall och därifrån ska hon slås. |
|
2012-07-14, 02:10 | #34 |
Avd 5)
a: 8 b: 2,10,7,9 c: 11,6,14 d: 3,13,1,5,12,15,4 På systemet: 8,2,10,7,9 Motivering: jag tror att 8 Fetter'n gt är bästa hästen i loppet. Bör få mindre jobbigt lopp nu, kanske till och med kan komma fram relativt smärtfritt till dödens, och då vinner den! Med Strul på vägen kliver mina b-hästar in i handlingen, alla i full form! 10 Rigel odin höll bra från spets sist som han ej trivs i, har toppform och spurten biter bra här! 2 Rinde Turbo var oväntat bra senast och kan vinna från spets eller rygg ledaren här. 7 Raggmunken är vass spurtare och måste få vinna snart. 9 Mjölner flaks var mycket duktig sist och till ynka 7% måste den med! Chansar bort 11 Björlifaks då den är för osäker för min smak och 6 Rossi, då jag är osäker på hur den står lång distans. Dessa båda kan dock absolut vinna loppet, inte fel att täcka med dem också. Avd 6) a: 10 b: 11,3,6,2,5 c: 7,4 d: 8,9,1,12 På systemet: 10 Motivering. Omgångens bästa spik sett till procent tycker jag är 10 Quick razz. Spurtade som en demon senast efter ett för en gångs skull passivt upplägg. Tror det passa hästen fint att inte köra offensivt varje gång, Erik gjorde en örjan-styrning kan man säga... Denna gången körs han mer offensivt, och knäcker ledaren lätt från dödens! Spik på allt säger jag. Vill man gardera så är nog 11 Credit fayline först bakom, bra spurtare och det lär bli tempo på loppet med Ludde med bakom 6 Orion kronos! Nämnde 6 kan vinna om han kommer tidigt till spets och får sitta ifred men han är osäker och jag tvivlar på att han kommer lätt till spets. tror både 3 och 5 vill dit med. Båda dessa kan vinna från spets eller rygg ledaren, särskilt om 6an galopperar och någon av dem får spets enkelt. 2 First Lane har haft bra form ett tag nu och sitter nog snart till ett trevligt odds. Dock ej denna gång tror jag! Av övriga gick 4 och 7 bra sist i sina respektive lopp, men tror inte de räcker till här. Avd 7) a:3,9 b:12,15 c: 1,2,13 d: 5,6,11,14,10,7,4 På kupongen: 3,9,12,15,1,2,13 Motivering: Här skriker sig experterna hesa om hur bra 3an är medan tipstjänsterna lanserar 9an. Dessa 2 bör det också stå mellan då övriga är något sämre eller har sämre lägen. Gillar dock inte att gå kort i sista då nästan alla andra gör det, och jag garderar således upp och hoppas på skräll! 12 October kronos var riktigt bra sist och kan absolut gå runt dem om lika bra igen. 15 Bowie Boko hoppade senast men var kusligt bra före det, slog Perfect toll (stod iofs 20 före) och hur många i den här klassen gör det? På läge och procent är 1 Brightman och 2 Änglasjöns ängla intressanta som skrällbud. 13 Uniqe Lover med Bergh kan också mycket och får den draghjälp sista 800 blir den farlig. Har inte bestämt exakt fördelning/upplägg på mitt reducerade jokersystem än, det avgörs imorn efter värmningar. Lutar dock starkt åt spik i avd 1 på 4an och avd 6 på 10an. Samt utgångar på Melby Sambuca, Fettern gt och Superkarma/Digital hard drive i avd 2. Jobbar in skräll i guld och avd 7! Det var iaf mina tankar =) |
|
2012-07-14, 07:32 | #35 | |
Citat:
– Vi hade bestämt på förhand att han skulle få ett lite lugnare upplägg senast. Han gick runt 1.11 sista varvet och gav ett härligt formbesked, han var inte speciellt berörd efter loppet heller. Det känns som att Quick Razz är tillbaka i form och jag räds inte motståndet, säger Jacob Croon |
||
2012-07-14, 08:00 | #36 |
Olivia Lavec – Olivia Lavec har tränat jättebra men har varit lite ojämn i sina prestationer på slutet på grund av brunstproblem. Utgångsläget är inget som avskräcker och jag tycker det här ska vara en bra segerchans. Det blir samma balans som tidigare och att Björn Goop kör är bara positivt säger Riccardo Bianchi i stallet. |
|
2012-07-14, 09:34 | #37 |
|
|
2012-07-14, 10:27 | #38 |
Lite trött på favoritspelare!!
Alla hästar kan vinna efter som dem e i samma klass med en godkänd startpoäng!! Sen e det djur som kan ha bra dagar, dåliga dagar, resa, brunst, skor, spår, hur loppet blir kört osv. Sen tycker jag att man ska ha som mål att fälla favoriter som är favoriter på grund av media och lite för stor optimism. Hästarna vinner och förlorar mot varandra hela tiden. Så slutpoängen är: om du inte vill dela pengarna med hela folket så bör ni fälla favoriterna!!! Mvh |
|
2012-07-14, 10:29 | #39 |
Tjenixen. Sovit på saken så nu vet jag prexis. Gillar Quarcio du Chene så det får bli den, och så är jag helt inne på att Magnus Jacobsson vinner med Credit Fayline. Och så lite mer Goopar förstås. 288 rader och 144 kronor.
V75:1 3-4-9 V75:2 2-4-5-7-10-11 V75:3 2 Quarcio du Chene V75:4 1-2 V75:5 8-10 V75:6 11 Credit Fayline V75:7 3-9-12-15 God tur till er alla som spelar på forumet. |
|
2012-07-14, 10:31 | #40 |
9.Olivia Lavec
Björn Goop -Olivia Lavec har tränat jättebra men har varit lite ojämn i sina prestationer på slutet på grund av brunstproblem.Utgångsläget är inget som avskräcker och jag tycker det här ska vara en bra segerchans.det blir samma balans som tidigare och att Björn Goop kör är bara positivt säger Riccardo Bianchi i stallet.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. __________________________________________________ __________________ Om man gör som man alltid har gjort så kommer resultatet alltid att bli det samma |
|
2012-07-14, 10:43 | #41 |
Sharpest
|
Det känns som Tamla Celeber bara är ute efter ett lungt upplägg inför sin kommande USA/Canada resa. Tar bort den.
Min vinnare i loppet är faktiskt, trot eller ej Beanie MM. Toppspår och så vann han det här loppet förra året med. Men då hade han även bättre form. Tror det lossnar nu. Han kan vara ruskigt startsnabb när man laddar med honom och vi har sett honom förr leda hela vägen. |
2012-07-14, 10:55 | #42 |
Någon här som lagt 10.000:- vinnare på Brasil Boko?
|
|
2012-07-14, 11:13 | #43 |
Sharpest
|
|
2012-07-14, 11:17 | #44 | |
Citat:
|
||
2012-07-14, 11:29 | #45 |
avdI: olivia lavec och simb ruby klart streck värda cruise speed och global kitten är roliga också
4-3-9-6-5 avdII: hoppas på bakspåren 11-10-2-7-8 avdIII: kanske lossnar för pastan äntligen ska bli kul o se loppet, riktigt bra startfält kul att tamla startar här i stället för stoeliten väljar att inte ranka här, alla kan vinna, kör nog ett 2 hästars lås som jag sa i tidigare posten avdVI: kör nog på 3 hästar 2-8-1-3-4 avdV: björklifaks i mål med krafter kvar sist, mjölner röd har väl alltid topform när han kör i sverige,? 11-9-10-8-2 avdVI: halmstads hästarna är riktiga fynd på streck listan, 10-8-11-7-6 avdVII: brazil boko är inte favorit ännu,spikar troligen ifall den står sig som andrahandare, uffes uppsittning är det roliga strecket 9-15-10-6-12 |
|
2012-07-14, 12:02 | #46 |
|
|
2012-07-14, 12:04 | #47 |
Sharpest
|
|
2012-07-14, 12:17 | #48 |
Jag får inget grepp alls om omgången. Visserligen får man säkert inte 7 i alla fall men för det mesta tror man i alla fall på det man gör,dock inte idag.
|
|
2012-07-14, 12:44 | #49 |
Veckans TV-system inlämnat...
4 2,4,7,11 2,6,7,9 2 7,8,10 10 3,9 98 fantastiska rader om ekonomin hade tillåtit; 4 2,4,5,7,8,10,11 2,3,5,7,8,9 1,2,8 2,7,8,10,14 2,6,10 3,9,12,15 :( |
|
2012-07-14, 12:48 | #50 |
Travrondens Gåva &Jas.
8 Global Limit, V75-2, lopp 6 Global Limit var enormt bra i comebacken, men senast fungerade hon inte barfota och galopperade med segergrepp. Hade hon hållt sig på benen den gången hade hon blivit mycket mer påpassad nu, men istället är hon lite bortglömd. På med skorna igen och från stängt spår behöver hon lite tur, men klaffar det duger hon mycket väl till seger. 10 Quick Razz, V75-6, lopp 10 Quick Razz är bra, men han får ofta tuffa lopp och samtidigt som motståndet blir bättre och bättre blir det tuffare att gå runt dem i spåren. Han gör säkert ett starkt slutvarv, men jag tror inte han räcker hela vägen fram idag och är en favorit i fara. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fyllot (+1) |
|
2012-07-14, 12:59 | #51 |
Min V75:a på Årjäng.
1 : 4 Merger Blue Chip 2 : 2-4-7-9 3 : 6-9 4 : 1-2-8 5 : 10 Rigel Odin 6 : 5-10-11 7 : 9 Brasil Boko 72 rader. 36 kronor. |
|
2012-07-14, 13:00 | #52 |
Spelet idag blir:
4,5 7 Alla 1,2,8 2,7,8,9,10,11 11 3,9,11,12,15 UTG: Minst en av Merger och Mellby och minst en av Rindeturbo och Octoberkronos. Eller att Jancanhoot vinner i sista. |
|
2012-07-14, 13:06 | #53 | |
Sharpest
|
Få se om historien kan upprepa sig. Satte ju den förra året denna omgång.
Detta system är gjort till den lokala spelbutiken. Har själv 3 andelar. Citat:
|
|
2012-07-14, 13:16 | #54 |
Registrerat spel
Datum: 2012-07-14 Bana: Årjäng Spelform: V75, omg. 31 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Merger Blue Chip 2 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 3 7 Oracle 4 2, 8 5 2 Rinde Turbo* 6 2, 4, 6, 10, 11 7 3, 9, 12, 15 Vadet gäller startnummer 400 rader x 1 x 0,50 kr = 200,00 kr Kvittonummer: AFA8 Registrerat spel Datum: 2012-07-14 Bana: Årjäng Spelform: V75, omg. 31 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Merger Blue Chip 2 7 Digital Hard Drive 3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 4 2, 8 5 2 Rinde Turbo* 6 2, 4, 6, 10, 11 7 3, 9, 12, 15 Vadet gäller startnummer 400 rader x 1 x 0,50 kr = 200,00 kr Kvittonummer: 0544 Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-14 klockan 13:18. |
|
2012-07-14, 13:19 | #55 |
Man kanske skulle ha med Beanie i guld ändå,, kommer reta mig j----ligt mycket om den vinner... Men den har ju varit rent ut sagt usel på slutet mot vad den kan i sina bästa stunder... Ska den verkligen kunna vara så förvandlad till den här starten och hålla undan mot dessa hästarna där flera har toppform?...
Nej blir att hoppa över 5 och 10 tror jag. Men grattis om den vinner =) |
|
2012-07-14, 13:30 | #56 | |
Citat:
|
||
2012-07-14, 13:31 | #57 |
Det blir nya kuskar på alla Kolgjinis styrningar idag!
|
|
2012-07-14, 13:34 | #58 |
Systemet kostar 2800, släpps säkert i 10 andelar a 280:-. så KP har 3 av 10 andelar. Inte svårare än så.
KP (+3) |
|
2012-07-14, 13:41 | #59 |
Ett litet fick det bli:
4 2-10 2-5-6-9 2-8-9 3-7-8-9 2-10-11 3-9 Good luck, racing lovers |
|
2012-07-14, 14:05 | #60 |
Får ingen riktig V75-känsla idag... slänger ihop några rader bara så man är med...
En sak har jag fastnat för, kolla in kallblodsloppet 13 Ramstad Eld... står i 4% och kul odds... har rasat på spelbolagen tydligen! Har enl uppgift stått i 55ggr men rasar... från 40ggr till nu 10ggr hos Bet365... vad är det som händer? Man kan hitta detta på nätet: ”hoppas jag är i form efter det hårda loppet som han gick senast. Han gick i tredjespår hela vägen och gick sig helt tom. Ingen i Norge har gått 1.23 i tredjespår över full distans hittills i år. Håller han den nivån på lördag tror jag han vinner”. |
|
2012-07-14, 14:09 | #61 |
Känslan av att Bergh sitter i spets direkt med Digital Hard Drive i andra. Blir nog spiken det. Med Merger Blue Chip, då kan det bli kul sen
|
|
2012-07-14, 14:13 | #62 |
4, 9
2,7,8,10 2,6,9 2 8,9 3,7,8,9,10 3,9,10,12,13,14,15 |
|
2012-07-14, 14:26 | #63 |
Banned
|
Testar ett litet
4 2,7,8,10,11 7 1,2,8 2,7,8,9,10,11 2 3,9 |
2012-07-14, 14:30 | #64 |
Fick bli ett litet reducerat:
Lopp1: A:4 Lopp2: A:10 B:2,7 C:11,4,8,3 Lopp3: A:6 B:2,9,7 C:1 Lopp4: A:2 B:1 C:8 Lopp5: A:8 B:7,10,2 C:11,9,13 Lopp6: A:10 B:3,6 C:11 Lopp7: A:9 B:3 C:12 4-7 A, 0-3 B, 0-1 C Erik A måste vinna med 2 (utöver MBC) Spelar bara i 7-rättspotten. Lycka till alla!!! |
|
2012-07-14, 14:32 | #65 |
postar nåt för första gången, två små system
Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 Merger Blue Chip 2 7, 10 3 2, 9 4 2 Mellby Sambuca 5 2, 7, 8, 10 6 5, 6, 8, 10 7 2, 3, 320 rader x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 3, 4, 5, 9 2 7, 10 3 2 Quarcio du Chene 4 2 Mellby Sambuca 5 2, 7, 8, 10 6 10 Quick Razz 7 2, 3, 6, 9, 12, 13, 15 280 rader x 1 x 0,50 kr = 140,00 kr |
|
2012-07-14, 14:48 | #66 |
För sent för att tipsa till V75 då jag haft annat men mina idéer idag är Rigel Odin, BBS Mandarino och Quarcio Du Chene. Den sistnämnda pga att jag tror banan gynnar hästen gentemot övriga. Spelar vinnare på dessa 3 förrutom att ha med dem ganska ensamma på systemet som jag inte kommer posta här pga att spelstoppet redan är förbi.
edit: Tror på plats med nummer 1 i avd 2. Aldrig varit sämre än 4a på 5 starter på Årjäng trots att den varit väldigt lite spelad. Tränarn tror på spets men såg lite trög ut från början i värmning. Tror det kan bli rygg på 7an och plats är klart troligt. 3,2-4,9 i odds på plats just nu. edit2: Helvetes jävla skit! Nu sitter dem och lovordar nummer 1 i tv-sändningen.... suck...
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-07-14 klockan 14:52. |
|
2012-07-14, 14:50 | #67 |
Det blev det lilla idag när det inte är jackpot. Blir inga jättepengar direkt.
4 2,4,5,7,8,10,11 2,6,7 2 2,6,7,8,10,11 2,3,6,10,11 3,9 Krav: Orechietti/Fettern T.G. Mycket tvåor blev det...
2012-07-14, 15:51 | #68 |
Någon som vet vilka hästar i de avslutande avdelningarna som gillar blöta banor? Känns inte optimalt och favoriterna torde väl vara i fara i de avslutande avdelningarna?
2012-07-14, 15:53 | #69 |
jävligt nervöst men det blir kanske torsk mot slutet
Årjäng 31 2012-07-14 V75 Avd Ordinarie Reserver 1 4 5 9 2 2 3 2 6 4 2 8 5 8 6 2 9 10 7 12 13 15 108 rader * 1 * 0,50 kr = 54,00 kr 2012 4780 9253 XXXX 1940 13 juli 2012 Får be till travgudarna nu.... |
|
2012-07-14, 16:01 | #70 |
dumles system
avd 1- 4,9 avd 2-2,7,11 avd 3-3,6,9 avd 4-8 avd 5-2,6,8,9,11,13,14 avd 6-Quick Rass avd 7- 1,2,3,9,12,13,15 det blir kaffe pengar ändå denna gång...försökte fälla MBC |
|
2012-07-14, 16:21 | #71 |
|
|
2012-07-14, 16:31 | #72 | |
Sharpest
|
Citat:
|
|
2012-07-14, 16:43 | #73 |
Vart citerar du information ifrån? Jag har inte kunnat läst den någonstans i länkarna eller trådarna här på sharps....?
2012-07-14, 16:47 | #74 |
Det är nog från Jens Sjödéns analys på storavinster.se antar jag. Att han kallar körspö för en liten faktor tycker jag nog är ett understatement på kallblod f ö.
2012-07-14, 16:48 | #75 | |
Sharpest
|
Citat:
Finns att läsa här: http://www.storavinster.se/artiklar/...ys-v75-8447373 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+10) |
|
2012-07-14, 17:05 | #76 |
|
|
2012-07-14, 17:27 | #77 |
Hur lång tid brukar det ta för ATG att sätta in vinsten på kontot? Fick 5 rätt iaf och miss på parkin och jaques
|
|
2012-07-14, 18:34 | #78 |
Ajaj Robban, drygt sån!
CptAwwesome: För streckspel brukar det kunna ta sin tid, 1-2 timmar från resultatet är inte helt ovanligt, men du borde ha fått in det vid det här laget tycker jag.
|