Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-10, 18:26   #1

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Wink

V75 uppsnack ÅRJÄNG 14/7

Bara lite TidigaTankar ang Årjäng. Tycker att storasprinterloppet ser skoj ut.
Banfakta
Längd: 1000 m.
Upploppets längd: 205 m.
Bredd: 20 m (2140 m & 1640 m).
Rak startbilsvinge.
Spoiler:
Avd 1 Storfavorit i Merger Blue Chip men är det favorit distans? Tycker Roxa Sisu kan nog vara på rätt distans,och såsom Gloal Kitten kom invändigt sist de möttes. Men även m inte Åke kör så tror jag att Erik sätter mulen först ändå.

Avd 2 Super Karma blir säkert fav och det är väl inte fel, men vågar man spika? Spets tror jag att Brizma Star el Digital Hard Drive Passas bör nog förstnämda av spetshästarna stort kuskpluss. Björn Goop tar hjälp av sin far, och han kör en tillsynes riktigt stark häst.Global Limit kan få ett bra rygglopp.Dean Meatloaf fyra raka. Men fördel Super Karma.

Avd 3 Här är jag som nyförälskad i Oracle. Han har imponerat de sista starterna och jag undrar om någon tar han just nu,kanske Commander Crowe .Intressant lopp iaf, börjar man nämna någon här så får man nämna många. De jag inte tror på är You Bet Hornline, och GH Nemo som har blivit bortlottad. Men annars har alla chans tycker jag. Men jag chansSpikar nog min nykäre.

Avd 4 Ännu ett bra lopp, en favorit som inte vunnit än Mellby Sambuca men nu är där ingen Friction. Bara slå in SPIKEN?? Nja, gillar Nantucket o Parkin också.

Avd 5 Har jag inte kollat direkt men har svårt för Rigel Odin men den är bra,men en som står bättre till är Rinde Turbo som får tipsnicken av mig och mitt tänkbara Spik denna vecka.

Avd 6 Jag ska nog spara strecken till slutet som nu, bästa hästar på bakspår som Quick Razz o Credit Fayline En som man inte får missa är First Lane men detta ska ju granskas osså.

Avd 7 Omg svåraste lopp tycker jag ,går inte att komma ifrån att start hästarna har stor fördel med 20m. Only In Its Class har bra chans men här är många kantbollar som 1-4-5. Tillägg är flera bra kusar Brazil Boko o October Kronos o Bowie BokoTror mycket på Bowie Boko men har sämsta läget,utg kanske. Kantbollar på tillägg är 8-10-13
Det var ju en början..

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-10 klockan 18:56.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 18:47   #2

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1898
Standard

Åker på semester på torsdag (Barcelona) så detta mer eller mindre genomtänkta system lämnas in (hur ofta tänker man inte rätt INNAN man börjar plugga maniskt...) i morgon.

2 3 4 5
2 3 4 6 7 11
7 (Sveriges bästa häst just nu...)
1 2 3 8
10 (perfekt med Örjan och att vänta med speeden...)
3 5 6 11
12 (Insidertips av min frisör...)

Systemet bygger på att Svanstedts stallform är på retur.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 22:50   #3

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Årjängs stora hade sitt överlägset häftigaste startfält förra året, men jag undrar om det inte är ännu bättre i år! Får hoppas det blir väder så man har ännu en anledning att ta sig dit.

MBC i första bara vinner, i övrigt ser jag inga favoriter som känns så stadiga att luta sig emot. Parkin gillar jag och läget är oddshöjande. First Lane står bra till och loppet är lite halvljummet. Får hoppas den blir lite bortglömd, lär pipa till spets och släppa till Ludde som kör undan i vanlig ordning! DD med den och samtliga i sista kan det nog bli. Volt med orutinerade fyraåringar osar smällkaramell lång väg!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 11:47   #4

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5623

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Börjar bakifrån och fyller på den här gången:

Spoiler:

V75-1
Intressant att läsa Åkes intervjuer senare i veckan, alltid väldigt intressant att försöka fälla en 80%-are. Klar A-häst iaf MERGER BLUE CHIP. Om man inte spikar så ska ROXA SISU och SIMB RUBY med.

V75-2
Jag har fått feeling och det är väl förmodligen uppåt väggarna men jag har fastnat för WELL ARMED. Spets och slut. 5%. BOOOM! Bara fegisar backar. Måste läsa på lite mer innan jag hamrar in den. V/P-spelet är dock solklart.

V75-3
I guld kan man hitta just guldkorn och jag spikar i princip aldrig. SANITY och ORECCHIETTI till under 40% tackar jag verkligen för. BEANIE M.M. 10% kom igen nu! DILEVA KÄLL 18% man tackar!

V75-4
Låst på MELLBY SAMBUCA, NANTUCKET och PARKIN? Mycket avgörs i starten och spets kommer SAMBUCA ta. Klar A-häst, mycket möjlig spik.

V75-5
Uppsnackade FETTER'N T.G. får snabb revansch? Jag spikar aldrig kallblod. RIGEL ODIN snabbt till tät, men verkar inne på att släppa denna gång. Först fram av RAGGMUNKEN OCH FETTER'N övertar och ska då ha bra chans. Mitt drag är RAMSTAD ELD, 1%!

V75-6

En i mina ögon jämn bronsdivision och här kommer jag måla på så långt kassan tillåter.

V75-7

Till spets tror jag ONLY IN ITS CLASS sitter tidigt. Sedan är det hästen att slå. Luktar A-häst eller spik för mig. Med på bongen vid A: BRASIL BOKO, OCTOBER KRONOS, UNIQUE LOVER (6%!!).

Kantbollarna (möjliga D-hästar) är springspårshästarna CITY OF SPACE och PRIDE DREAMCATCHER som kommer få fina lopp.

Senast redigerad av Misär den 2012-07-11 klockan 20:28.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 15:52   #5

laxdasens avatar

Sharp$: 489
Standard

trodde det här var en travsida haha!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 16:04   #6

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 68
Standard

Nej, inte nordsvenskar igen. Okey, man får väl ta alla 15...

Cherokee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 16:27   #7

laxdasens avatar

Sharp$: 489
Standard

Erik vinner två minst sen skräller det obegr!LAX!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 22:22   #8

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Uppsnack V75 Årjäng lördag 14 juli

Kommer med en analys idagarna när jag får tiden att räcka till.

avd1. 4 Merger blue chip
avd2. 2-4-7
avd3. 2 Quarcio du chene
avd4. 2 Melby sambuca
avd5. 2-8
avd6. 2-3-4-5-6-10
avd7. 3-6-8-9-12-13-14-15
= 144 kr

Chansen:

avd1. 4 Merger blue chip
avd2. 2-4-7
avd3. 1-2-4-9
avd4. 1-2
avd5. 2-8
avd6. 10 Quick Razz
avd7. 3-12
= 48 kr

Flerbongen:

avd1. 4
avd2. 2-4-7
avd3. 2
avd4. 2
avd5. 2-8
avd6. 10
avd7. 3-12
= 6 *20 = 120 kr

AVD1
Merger har toppchans att trilla undan i ledningen.

Merger blue chip har växt in sig i den högsta eliten på bästa sätt i år och är nog Sveriges bästa sto för tillfälligt. Hon möter inte lika tuffa kamrater idag eftersom både Tamla Celeber och Dileva käll valde att starta i Årjängs stora sprinterlopp istället. Mycket talar för tidig ledningen och sedan ska det vara toppchans. Omgångens bästa spik!

AVD2
Super Karma har hög grundkapacitet och såg smällfin ut senast.

Super Karma var riktigt bra vid segern senast trots en tids vila, han klarade då spåret och Peter tror han gör det igen. Har varit väldigt fin i onsdagens jobb och Peter tycker han duger gott i klassen han befinner sig i. Given etta! Digital Hard Drive har visat toppform på slutet. Han tryckte sig till spets varvet kvar senast och gick undan på ett imponerande sätt, han är snabb ut och är den troliga spetskandidaten i loppet. Ouzo har inlett sin karriär lovande han visar både styrka och rätt inställning, Spåret bör han klara och med lite klaff kan man vara bland de tre.

AVD3
Min vinnare tränar starkt.

Quarcio du chene tränar vasst och kan få loppet eftersom många vill ha ledningen, han har dessutom svarat för stabila och starka insatser på slutet och idag tror jag han sitter bra till direkt. Bra chans men på chansen garderar jag bl.a upp med You bet hornline som har varit jätte bra på sistonde och det var länge sedan hästen visade sådan knallform. Hästen är mycket explosive från start och från drömläge måste jag plita med honom. Dileva Käll gillar jag och även hon kan öppna ganska bra, var positiv bakom Orcel senast och blir allt bättre. Sanity gick med full fart över mål senast, behöver dock några bra startryggar för att räcka till seger här. Gynnas även om det skulle bli rejäl körning i starten.

AVD4
Ingen Friction med nu då bör det bli seger för Melby sambuca

Melby sambuca släppte lite överraskande till Friction senast och såg tankad ut hela vägen in, nu ser det bra ut eftersom han är snabb nog för att ta ledningen intialt och väl där tror jag Erik kör eftersom han gör sina bästa lopp i den positionen. Betänk att hästen brukar se bedrövlig ut i värmningen vilket kanske gör honom ännu mera spelvärd, i loppen brukar han dock ta tag i grejerna och har fin inställning till sitt jobb. Nantucket tror många sitter i rygg på Melby sambuca jag är inte helt övertygad om det eftersom Örjans häst är lite småtrög ut i början det är mer rimligt att nr 3 sitter i rygg men att Nantucket så småningom hittar 2 ut eller dödens. Jag tror inte Örjan plockar min vinnare från dödens eller andra utvändigt även om han är väldigt speedig. Senast var han för långt fram när de i främmre träffen avslutade snabbt och han får godkänt för sin insats. På chanslappen tar jag med honom.

AVD5
Två Norrbaggar gör upp!

Fetter n TG fick ett omöjligt lopp senast eftersom han blev störd både i starten som i slutkurvan men han gjorde det väldigt bra, han känns fortsatt fin i jobbet, spåret ska passa bra men han kan dock inte öppna från start så frågan är vad man hamnar i starten? Han trivs i Sverige och med klaff är han med och gör upp om det. Rinde Turbo gjorde ett bra lopp senast men fick luckan lite väl sent för att räcka till seger. Han kändes smällfin i ett lättare jobb i söndags, spåret är perfekt eftersom han är kvick ur volten. Senast blev det lite fel eftersom startkommandot aldrig ropades ut, man meddelar barfota runt om igen och betänk att hästen vunnit 5 av 8 starter i Sverige.

AVD6
Bästa hästen kanske bara vinner men spåret osar fiasko

Quick Razz har visat länge att han duger i den lägre klassen, senast vred Erik ut honom för attack i sista kurvan och det bet riktigt bra, 1.11 sista 400, han är mycket kapabel när han är i form och kan mycket väl vinna från dödens om det klaffar fullt ut. Men spåret är inte optimalt därför valde jag att gardera upp honom med några intressanta motbud bl.a Orion Kronos som var ute i sprintermästarförsök senast han var riktigt uppåt senast och man tyckte det var synd att han aldrig kom till finalen, Ludde har en del höga tankar om denne i framtiden. Det har strulat en del för honom därför har det varit svårt att få igång honom. Han är hygglig ut och lär fina en bra position. BBS Mandarino gick klart bra bakom topphästar som Vincent och Occhione jet senast och visade 1.10,6 sista 800. Han närmar sig den form han hade i våras. First Lane gick ruskigt bra senast och tränaren blev nöjd när hon såg spåret eftersom hästen är väldigt kvickfotad i starten, tobbes taktik får avgöra dock tyckte Caroline Jonsson att han är nog bättre när han får attackera bakifrån. Twings Tiffany gick i ledningen senast och stretade emot bra på 1.09 sista 600. Toppform, hon är också väldigt kvick i starten om hon trycks av, något tuffare emot idag men eftersom hon visar form så ska hon inte nonchaleras. Cosmo Ml gick en rejäl repa ute i spåren senast, hon är väldigt stark och rejäl och vid högt tempo kan hon vara en av dem som skräller. Pass upp!

AVD7
Daniel Reden har en väldigt fin häst men hästen är svår i volten och går ofta över i passgång. Ludde har troligen bästa hästen men man oroas över spåret då det föreligger viss galopp risk. Toppchans felfri. Många bakom och här skräller det kanske?

Only the class är en häst med skyhög kapacitet men senast gick man över till passgång när "kör" ropades ut, det blev omstart den gången och det var tur för Danne annars hade det blivit galopp. Hästen kan springa väldigt fort och skulle han ta sig iväg från start vågar jag tro att han blir svårfångad. October kronos var ruggigt bra senast. Han vann på nytt banrekord och vann på ett enkelt sätt. Hästen har toppform och klarar han bara spåret ska det vara en bra segerchans tyckte Ludde. Brasil Boko gjorde debut för Åke S senast och vann lekande lätt från ledningen. Lär gå frammåt med loppet i kroppen och det lär nog bli offensivt från spåret. Bowie boko gör det bra mesta dels varje gång, har dock lite jobbigare förutsättningar idag men med klaff kanske han kan duga ändå. Unique Lover skötte sig mot stenhårda hästar senast, hästen är oöm för positioner och tål att gå en repa om det behövs. Jämt tempo vore lyx för honom. Pass upp! Coco Chip har nu två lopp i kroppen och är inte helt borta här med lite klaff. Eros tooma gjorde det bra senast och har visat toppform en tid. Tuffare nu men kan kanske räcka med lite tur på vägen. City of peace är ett frågetecken här, han fungerade inte rent aktionsmässigt senast och tränaren vet inte varför. Man hittade inget fel på honom, men man tror att formen är lika bra som gången innan iallfall. Spåret blev bästa tänkbara för honom eftersom han kan öppna bra från start. Man har förhoppningar om honom i Derby kvalen framöver och då bör kanske hästen inte vara helt borta här. Barfota runt om och man tror på en bra insats även om det finns tuffare konkurrenter på 20 meters tillägg.

Lycka till med travet....

Hälsningar Klanke
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
snakke (+10)

Senast redigerad av Klanke den 2012-07-12 klockan 13:18.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 01:35   #9

Brains avatar

Sharp$: 1198
Standard

Omgångens bästa spik!

4 Merger blue chip
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 01:59   #10

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brain Visa inlägg
Omgångens bästa spik!

4 Merger blue chip
Tack för utförlig information...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 07:27   #11
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Sammanfogade två ämnen som rörde denna omgång /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-12, 07:36   #12

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Tror mycket på Super karma och Rinde Turbo även M B C har bra chans
First Lane gillar jag mer o mer

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-07-12 klockan 07:44.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-13, 13:21   #13

HuBBaBuBBas avatar

Sharp$: 1750
Standard

V75 Årjäng

Några tankar till storvinsten!

1. 3,4
2. 1,2,3,4,5,7,8,10,11
3. 6
4. 1,2,3,5,8
5. 2
6. 2,4
7. 1,3,6,9,10,11,12,13,14,15

1600r/800kr

En ensam vinnare, lycka till!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-13, 14:13   #14

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 12074
Standard

"Tyvärr" så tycker jag precis som alla andra att Merger Blue Chip är omgångens bästa spik... Det luktar blufflopp lång väg o det bör bara bara vara spets o slut... DÄREMOT tycker jag att omgångens andra storfavorit Mellby Sambuca kan vara illa ute!, visst kan leda hela vägen men tycker Parkin är tuffare och gapar inte av förvåning om han sänker favven från dödens! Märkligt att det skiljer såpass mkt i % mellan dessa två och bra värde i Parkin som det ser ut nu!
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-13, 14:26   #15

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1368
Standard

Nån som har nån info på olivia lavec?
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td