Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-10, 20:04   #16
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Helt rätt KP! En annan tendens jag sett på samma tema är att spår 5 i volten gärna blir tappad på strecken pga att faktorn galopprisk överskattas.

Copiad, du har en poäng men de flesta hade nog lämnat in 2 minuter innan start när ettan blev struken...

Bonus- tilll experten för övrigt...

Jo, men när nummer 1 blev struken så är ju bara detta en siffra - nummer 5 vann, men från spår fyra - så att räkna denna som ett femtespår går ju inte...

All statistik blir ju förvanskad på detta sätt - man kan enbart resonera så om man tar med alla strykningar i resonemanget...

Det jag vill säga är att om nummer 1 startat så skulle vi kanske fått ett annat utfall! Så att bara säga att spår 5 är bäst, funkar ju inte - Nummer 5 vann från spår 4, inget annat...

Eller så tänker jag fel...

Senast redigerad av Pilkast den 2012-07-10 klockan 20:06.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 20:23   #17
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Usa
Inlägg: 391
Sharp$: 2098


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu är det lätt för mig att komma hit och vara efterklok men jag förstår inte hur man inte kan ha med toppspåret 5 när det vankas kortdistans och gardering.
Har sett så många lappar som spruckit på det. De kan ha 8 av 12 hästar och ändå skippa spår 5. 5 är det ABSOLUT BÄSTA SPÅRET en häst kan ha vid kort distans och auto. Har du blindspelat på 5 så hade du plussat varje år på detta.

Håller med dig KP.... Har själv råkat ut för detta många gånger förr Jag var faktiskt lite inne på 5:an som vann i första loppet igår eftersom hästen gick bra gången innan - Vid gardering hade jag nog tagit med den, men istället valde jag att gå kort och spikade 4:an

Som du säger det är lätt att vara efterklok och säga att man borde spikat lr haft med den på systemet. Svårt med trav ibland. Likadant i lördags då man sprack i första på bekostnad av en 80 oddsare, denna hittar man bara vid helgardering lr inside tips skulle jag tänka mig.

God tur nästa gång !!

Registrerat spel

Datum: 2012-07-09
Bana: Rättvik
Spelform: V65, omg. 126

Avd Ordinarie hästar (Res.)

1 4 Orchidea S.L.M.

2 4 Fröyu Oda*

3 1, 3, 8

4 1, 8, 11

5 8 Jeppas Hugo

6 3, 5, 11, 13

Vadet gäller startnummer

36 rader x 1 x 1,00 kr =
36,00 kr

Kvittonummer:

Utbetalt: 128,00 kr
BignBlessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 20:29   #18
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Den dagen jag enbart går efter statistik inom travet då har jag nog fått en stroke... Varför då inte lika gärna spela lotto?

Inom travet så finns det ett tiotal parametrar att ta med i beräkningen, FÖRUTOM spåret... Statistik är bra att ha med sig men är absolut bara en av pusselbitarna att ta hänsyn till!

Det skall ändock (oftast) till en bra häst för att vinna på riksspelen, även från spår fem...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 21:15   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Helt rätt KP! En annan tendens jag sett på samma tema är att spår 5 i volten gärna blir tappad på strecken pga att faktorn galopprisk överskattas.

Copiad, du har en poäng men de flesta hade nog lämnat in 2 minuter innan start när ettan blev struken...

Bonus- tilll experten för övrigt...
Måhända att alla redan lämnat in före strykningen. Men 5 som vann avd 1 på V65 igår startade hur som helst inte från spår 5 utan från spår 4. Värt att notera om man nu går efter statistik!
Tycker personligen att det är lite löjligt att ENBART ta med en häst utifrån toppspår. I jämna lopp helt ok och kan tom vara helt avgörande. Och visst kan statistik spela en viktig part ibland. Men oavsett kusk och läge har vissa hästar ofantligt mycket mindre chans att vinna ett lopp och vice versa. Ibland tar jag med hästar pga spår och kusk men då ska hästen duga också. Tror man inte att en häst kan vinna oavsett resa lär väl knappast spåret spela någon roll!? Trav är inte bara lotto (även om det kan kännas så när man är snett ute ). Men detta är min högst personliga åsikt och jag respekterar vad ni andra tycker.
Just i detta fall så blev det ett rent "faktafel" då statistiken inte kan ta hänsyn till när hästarna stryks och därav min, kanske lite syrliga, passning.

Mvh Copiad
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 21:22   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Måhända att alla redan lämnat in före strykningen. Men 5 som vann avd 1 på V65 igår startade hur som helst inte från spår 5 utan från spår 4. Värt att notera om man nu går efter statistik!
Tycker personligen att det är lite löjligt att ENBART ta med en häst utifrån toppspår. I jämna lopp helt ok och kan tom vara helt avgörande. Och visst kan statistik spela en viktig part ibland. Men oavsett kusk och läge har vissa hästar ofantligt mycket mindre chans att vinna ett lopp och vice versa. Ibland tar jag med hästar pga spår och kusk men då ska hästen duga också. Tror man inte att en häst kan vinna oavsett resa lär väl knappast spåret spela någon roll!? Trav är inte bara lotto (även om det kan kännas så när man är snett ute ). Men detta är min högst personliga åsikt och jag respekterar vad ni andra tycker.
Just i detta fall så blev det ett rent "faktafel" då statistiken inte kan ta hänsyn till när hästarna stryks och därav min, kanske lite syrliga, passning.

Mvh Copiad
Jag förstår även vad ni menar KP och Stekel med att många sprack på 5 igår trots att den hade spår 5 i princip till start. Men ville bara bevisa att det inte var spåret den vann på enkom. Det gick ju bra från spår 4 också .

Senast redigerad av copiad den 2012-07-10 klockan 21:27.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 21:33   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Givetvis ska man inte ta med en häst ENBART på spåret, men faktum kvarstår att spår 5 är underskattat. Nu har jag inte någon data att slänga fram och backa upp det, men har sett tillräckligt mycket trav nu att minnesbanken säger mig detta. Och ni har rätt i att det i detta fall var spår fyra som vann, dock hade den spår fem fortfarande när de allra flesta gjorde och lämnade in kupongerna. Mao inget som stärker "spår 5-statistiken" men KPs poäng kvarstår oavsett.

För övrigt är kort distans underskattat ur ett skrällperspektiv också. Ju längre distans desto större chans att klass fäller avgörandet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td