Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-05, 13:17   #1
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 376
Sharp$: 1863
Standard

Uppsnack V75 7/7 Halmstad


Intressant omgång där flera av Melanders hästar fått smaskiga lägen och en eller två lär väl vinna. I Guld tror jag av Monster Drive med hjälp (?) av vinklad vinge spetsar och loppet därmed ar slut - SPIK! En Cabbalion med bra kusk och toppform hade troligtvis krossat M D från dödens men nu verkar det som om formen försvunnit (trött i dödens sist!) och tidig galopp är troligast.

I klass II-loppet tror jag att Digital Darling bara vinner - Melander ovanligt optimistisk...bara det! SPIK!

Sista avdelningen låser jag på 5 10 11
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-05, 17:10   #2
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8362
Standard

Mina tidiga tankar, tar semester så lägger systemet redan nu som blir ganska litet och endast V7.

1) Kraftig kuskförstärkning i Goop upp på nr 7 som rekordsänkte med 1,8 sek senast vid första barfota. 10%?? Stig Hs nummer 3 har överlägset mest pengar och sådant brukar betyda en hel del i de lägre klasserna. Kent Knutsson (ja, tränaren av Max Flukt) har en av de två favoriterna. Det brukar vara ordentligt påställt när det gäller V75 från hans sida. Hästen har gått klart snabbast tid i fältet. Innerspåret har haft mycket bakspår och gick fint efter galopp senast, litet kuskminus nu men vågar inte plocka bort från detta smygläge.

2) Vänsterhänte Goop upp på häst han inte sutti bakom förrut = streck! Annars tror jag favoritduon som ännu inte gjort bort sig har väldigt bra chans. Känns stabilt med 3 streck.

3) Caballion är ur form och galopperar ofta. Stenklart att försöka sänka som favorit. Tror Kung Åke sänder fram direkt och därifrån är det spel mot ett mål nu när det är ett lopp i kroppen och betydligt lättare emot samt framspår om än längst ut på vingen. Övriga är en klass sämre än favoritduon.

4) Klart streck på Melanders häst från bästa spåret på 1640 efter senaste insatsen där vinstmarginalen var "många längder" enligt ATG. Har ändå svårt att släppa nummer 9 i loppet. Ett spår som underskattas i kortlopp, hästen har tjänat mest i loppet och han vann klungspurten bakom Max de Luxe och Bankers Office för två veckor sedan på just V75 från spår 12. Kommer favoriten bort eller får problem är denna kuse väldigt intressant.

5) Ingen aning alls om hästarna. Känns som skrällen inte är långt borta med ston, volt och lärlingar i en ordentlig kombination. Streckar allt över 2% i nuläget vilket blir 9 hästar.

6) 5 Long Night har haft framspår i 1 av de senaste 10 starterna och då dundrade han till ledningen och vann på 11,6a på 1640! Jag var där och hästen var dunderfin och nerspelad även senast pga den prestationen bland annat. Nu vinner han istället och det enda som oroar är om han går med skor bak då han galopperat i 2/3 starter med den balansen. Vet inte om det har påverkat men barfota runt om känns tveklöst bättre.

7) Montgomery Hill har spår 8 men jag tror han brakar till spets ändå. Flemming Jensen är knappast den mest defensive kusk som går att hitta och över 1640a är det omöjligt att vinna om han börjar med att backa. Hästen klarar 1.08 första 500 i min mening och ändå vinna.

Systemet:

Spoiler:
1 3 6 7 8
3 5 6
8 Monster Drive
5 9
2 3 4 5 7 9 10 11 14
5 Long Night
8 Montgomery Hill


V7 och 270 rader.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5), AbbeAce (+5)

Senast redigerad av Sprite den 2012-07-05 klockan 17:12.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-05, 21:33   #3
 
Robbans avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 269
Sharp$: 355
Standard

Bästa spikarna: Caballion, Long Night

1,2,3,4,8
1,5,6,7,8,9
7
3,5,6,9,10.12
5,9,11
5
8,10,11
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-05, 21:44   #4
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Hoppas att du har många rätt för jag har ungefär samma tankegångar. Nr 1 i första är startsnabb om rätt humör och jag tror att den håller upp ledningen om felfritt och tveksamt om det finns hästar nog att slå den därifrån.
Nr 9 i 4e tycker jag har perfekt smygläge och Jorma kommer jobba hårdare på hästen än vad förra kusken gjorde. Long Knight tror jag också på liksom MosterDrive och Montgomery hill.Mitt lilla blir så här.

1 1 JL`s Buv
2 alla
3 8 Monster Drive
4 9 Zlatan Sisu
5 alla
6 5Long Knight
7 8Montgomery Hill
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 07:45   #5
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5617

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

V75-1

J.L'S BUV - till täten och sen är det toppchans. OM han inte strular. Hans G Eriksson lämnar liten brasklapp att han inte är helt säker på benen. Lägg till att Eriksson inte är en storkusk och jag garderar detta lopp med förhoppning om att hästen inte kommer till ledning. Då kan vi nämligen få roligt.
Med på lappen ska i mån av ekonomiskt utrymme: FORE CANDY, HURRICANE BLUE, GRANDIC (barfota), STRONG REASONS, LAURIER DAG, LEXUS BROLINE.

V75-2
Tar med 1,3,4,5,6,7,14.

V75-3
Givet att gardera i guld. Princip Tagg aviserad ledning 7% jag tackar. Fyller upp med Yield Boko, Haraldinho, Caddie Comet och så storpållen Caballion såklart.

V75-4
Digital Darling klar A-häst. Spik? Nja, låter så uppåt på flera konkurrenter.

V75-5
Lås på 5,7

V75-6
Förra veckans snackis, Long Night bättre läge nu. Barfota. Spik.

V75-7
Kung Åkes bästa chans i omgången, till 35%? TACKAR!!! Spik.

Senast redigerad av Misär den 2012-07-06 klockan 18:52.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 13:26   #6
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5770
Standard

Luddes sommarprat.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5127757
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 13:40   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ibland undrar man om dessa speltjänster verkligen kan något.
Storavinster skriver följande om Caballion:

Citat:
Kapacitetsmässigt är 7 Caballion överlägsen
konkurrenterna, men vi tycker ändå att han är
hopplös att gå på. Han har ett uselt läge och då
de flesta av framspårskonkurrenterna kan öppna
vasst så är det snudd på garanterat att det blir
strul och en tung inledning. Han har galopperat i 5
av de 10 senaste starterna och har tydligt visat att
han inte alls är att lita på, dessutom har han för
dåliga hovar för någon form av barfotabalans och
måste köras med skor.
Som lök på laxen så har
han haft en halsinfektion efter senast och stått
över lite jobb. Om han fungerar och löper i närhe
ten av sitt kunnande så vinner han loppet, men då
han blir ”lampa” så vore det tjänstefel att inte för
söka fälla honom då mycket talar mot seger.
Caballion har tagit majoriteten utav sina segrar med skor på. Nämligen hela 17 utav 39 starter har den vunnit med skor runt om på. Vad fan mumlar de om egentligen???
Känns som de vill hitta på anledningar för att motivera att de tänker spika emot honom.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 13:55   #8
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ibland undrar man om dessa speltjänster verkligen kan något.
Storavinster skriver följande om Caballion:



Caballion har tagit majoriteten utav sina segrar med skor på. Nämligen hela 17 utav 39 starter har den vunnit med skor runt om på. Vad fan mumlar de om egentligen???
Känns som de vill hitta på anledningar för att motivera att de tänker spika emot honom.
Klart som korvspad!
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 13:56   #9
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 679
Sharp$: 5211
Standard

De andra argumenten emot var ju dock rätt bra måste du medge?

Att spika en häst som hoppar 50% av starterna typ, mer på slutet, är ju bara ren idioti enligt mig.... Dock lär ju ändå de flesta hobbyspelarna göra det...

Men aja vad vet jag, alla mina 3 spikar hoppa ju Onsdags så, ska kanske vara tyst =)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 14:09   #10
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ibland undrar man om dessa speltjänster verkligen kan något.
Storavinster skriver följande om Caballion:



Caballion har tagit majoriteten utav sina segrar med skor på. Nämligen hela 17 utav 39 starter har den vunnit med skor runt om på. Vad fan mumlar de om egentligen???
Känns som de vill hitta på anledningar för att motivera att de tänker spika emot honom.

Henrik Larsson siktar på Hugo Åbergs Memorial med stallets bästa häst, Caballion. Men först väntar V75 i Halmstad.
.

Topphästen Caballion har varit med i Elitloppet och stått för några riktigt svettiga prestationer i sommar.
Men i pengar räknat har det faktiskt bara blivit 150 000 kronor in på kontot i år.
- Det har varit lite stolpe ut, medger tränaren Henrik Larsson som siktar på revansch under resten av året - med början på V75 i Halmstad på lördag.

Henrik Larsson ser oerhört positivt på resten av sommaren med sin kapable fux Caballion.
- Tanken har hela tiden varit att han ska vara som bäst efter midsommar. Elitloppet kom lite hastigt och var mest en rolig grej, som inte blev så rolig kanske, säger Henrik angående Caballions ödesdigra galopp då.
Efter ett par oroväckande upplopps-galopper redan innan Elitloppet (inklusive ett barfota-experiment i Gävle där Caballion galopperade i slagläge på upploppet) var Caballion stabilare igen i Boden senast, dock var den vackre fuxen inte lika bra som vid ett par tillfällen tidigare.
- Han var nedsatt i Boden, han var röd i halsen efteråt. Men nu känns han otroligt fin igen.
Tränas han som ”vanligt”?
- Ja, men vi tränar honom väldigt lugnt just nu. Det var hårdträning under vintern, så han tränas inte särskilt hårt nu.
Henrik Larsson gör ingen hemlighet av att han gärna vill vara med i miljonloppet Hugo Åbergs Memorial i Malmö den 31 juli. Och ska Caballion vara med och fightas om segern där, bör han ha stor vinstchans mot det ganska ”vanliga” gulddivisionsgäng som han ställs mot i Halmstad.
Som vanligt körs Caballion av Henriks bror och hjälptränare Fredrik B Larsson, denna gång från ett sjundespår bakom bilen över de 2140 meterna.
- Han är allround, så distansen spelar inte så stor roll.
Är Caballion den bästa häst du eller Fredrik haft i träning? Är han bättre än Giant Superman, som var tvåa i Elitloppet?
- Han har kapaciteten att bli bättre än honom i alla fall. Caballion är så hård, jag tror att han har lite högre högsta nivå än vad Giant Superman hade.
En av Caballions stallkamrater från gården Erikssund utanför Stockholm, Jasper Lane, startar för övrigt i samma lopp på lördag (V75-3) från spår nio.
- Han är en hedershäst. Sist hamnade han efter en bit i ”dödens” (utvändigt om ledaren) och det är väl inte hans favoritposition, direkt. Han har varit helt fantastisk, med tanke på de problem han haft tidigare. Det är roligt att ha honom i stallet. Men han siktar nog på en slant i första hand på lördag.
Några ändringar som spelarna bör veta om?
- Nej, Caballion tävlar med skor som vanligt och Jasper Lane tävlar barfota.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 14:19   #11
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8362
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ibland undrar man om dessa speltjänster verkligen kan något.
Storavinster skriver följande om Caballion:



Caballion har tagit majoriteten utav sina segrar med skor på. Nämligen hela 17 utav 39 starter har den vunnit med skor runt om på. Vad fan mumlar de om egentligen???
Känns som de vill hitta på anledningar för att motivera att de tänker spika emot honom.
dessutom har han för
dåliga hovar för någon form av barfotabalans och
måste köras med skor.


Denna text tolkar jag som att de menar att han i dagsläget inte har hovar för någon barfotakörning vilket generellt ses som negativt. Inget konstigt i det väl? Om tränare och kusk hade trott han var bättre med skor hade dem ju aldrig kört någon form av barfotabalans på hästen?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 14:48   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Caballion har testat barfota runt om 1 gång i sin karriär och det slutade med galopp.
Även testat barfota fram en gång och slutade i galopp men slutade som fyra.
Storavinster har rödmarkerat (negativt) skor runt om på hästen. Jag ser det snarare som något positivt att Caballion oavsett hovar går med skor.

Dessutom säger Larsson
Några ändringar som spelarna bör veta om?
- Nej, Caballion tävlar med skor som vanligt

Knappast något negativt. Hade snarare blivit mer orolig om den sprang barfota jag.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 14:51   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
De andra argumenten emot var ju dock rätt bra måste du medge?

Att spika en häst som hoppar 50% av starterna typ, mer på slutet, är ju bara ren idioti enligt mig.... Dock lär ju ändå de flesta hobbyspelarna göra det...

Men aja vad vet jag, alla mina 3 spikar hoppa ju Onsdags så, ska kanske vara tyst =)
Håller med spik som storfavorit är inte att tänka på. Men de spikar i det här fallet nr 5. Knappast rätt häst att spika emot en sådan heller. Gardera ja, men spika emot så bör man göra det med 2a eller 3e handare då det handlar om ett guldlopp. Knappast en femtehandare.
Aja slutar väl med att Caballion vinner iaf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 15:10   #14
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Självklart är han med på bilden. Felfri vinner han nog med hundra. Kan bli körning. Yield,Caddie och en het Åke. Tycker egentligen allt talar för Caballion men jag spikar emot på lilla och garderar med flera på det större.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-06, 15:13   #15
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 679
Sharp$: 5211
Standard

Hehe håller med om att för just den hästen är det mycket bättre att den går med skor.

Visste inte att de spika 5an, det låter vågat, de måste tro att den ska få sitta ifred i spets då... Man kan ju dock tycka att Åke borde ladda med 8an, men han verka ju inte vilja göra det enligt infon i Aftonbladet idag... 5 7 8 borde dock täcka loppet rätt bra enligt mig =)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td