![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() V4 Mantorp 5/7
God morgon. Sitter med V4an framför mig...
Avd 1: Bra chans til spets och slut på 1 Loulou Bob. Wallin ska ladda för ledning och loppet känns inte speciellt tufft. 6 Ador Le Soleil favorit, har inte visat något på slutet. Målsättningen där borde vara att ta sig en placering annars, måste det nog snart till ett kval/P21 lopp. Jorma upp på 5 Regina One kan nog vara värsta motbudet till Loulou bob, men där känns det som att formen inte är på topp. Om man streckar på kan även 8 Mahogony vara ett streck, men jag spikar. Avd 2: Första tannken, USCH! Favorit, rixhästen 6 Shibur Night. Ruskigt överstreckad låter det i mina öron. Schas. Förstastrecket på 9 Blixten Tånga. satt fast i debuten, nu sitter Jorma upp på Åkes pålle, det kan funka. Men med så många orutinerade hästar får man nog strecka på. Avd 3:Fint lopp, 10 Nimbus Hackstable motiverad favorit med tanke på tidigare lopp. Här måste man dock lyssna på vad Jocke säger. Kan vara dax att ge hästen ett lugnt lopp. Har på 13 senaste starterna gjort 12 på V75. Kan vara helt klart läge att gardera om det aviseras ett snällt lopp då motstånd finns. Har inte hunit se vilka som ska med på lappen, men 15 Brian key är en personlig favorit. Känns som vinnaren finns på tillägg då de står relativt billigt inne. Avd 4: Potentiell spik i 12 Cinzano Akema. Sett lysande ut på slutet och Classe brukar köra bra när han har chans. Finns väl bara 4 andra som kan vinna, 4 Trust Launcher där det är kraftigt kuskplus, 8 Cojack TT(form), 10 Peabeery(vinnargnista?) samt 15 Sing Song, (bra spurt senast). |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Fick upp ögonen för Loulou bob förra året. Spelat på henne några gånger i år mot tuffare motstånd och har då haft extremt svårt att fungera. Intressant att de går tillbaka till samma balans som förra året(har tex inte fungerat när de ryckt skorna mm). Bör hålla upp ledningen och har kapacitet att dansa hem detta enkelt därifrån. Ser värmningen stabil ut blir det också min spik.
Förövrigt känns Nimbus överstreckad efter några dåliga prestationer och Wallin ligger lågt. EDIT: Kliver direkt på 4,25 på Loulou på expekt, lite chansing då man inte sett värmningen men känns allt för högt för trolig spets i ett sådant stolopp Senast redigerad av donkyklonk den 2012-07-05 klockan 11:21. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Tycker det känns läskigt och öppet ut på lunchen idag.
V4-1: A: 2 B: 1-6-7-8-5-9 D: 4 Alla hästar utom 4 ses med vinstchans här även om formen kring framförallt 5-9 är diffus. Men stolopp och dom är ojämna. Bara köpa det. Dagens "skrikhäst" blir 1 här på spets och slut. Kan vara så enkelt men hästen är inte enkel och jag vill se den fungera innan jag litar på den. Speciellt nu då den blir mycket streckad. Men risken/chansen finns att den fungerar i spets idag och bara vinner. Även 6 är en krånglig häst med mycket fart och går aldrig att lita på. 7 bra häst men både form och läge sådär bara. Mitt drag i loppet är 2 som såg fin ut i senaste starten för TRE (!!!) dagar sedan. Sätter inte täta starter käppar i hjulen tror jag 2 kommer flygandes över upploppet till vinst! Men jag streckar sju för att vara på säkra sidan... (1X2 ![]() V4-2: A: 1-4-6 B: 9-8-5-7-10 Treåringslopp och där kan det smälla. Har hittat två roliga A-hästar och en tråkig. Den tråkiga är såklart 6 som har fin kapacitet. Är dock lite knepig och given gardering då den är storfavorit. Men kapaciteten räcker. 1 känns jätteintressant här. Har spurtat jättefint vid båda sina andraplatser i snabba avslutningar. Vid klaff given. Även 4 rolig som bortglömd då man rycker dojjorna runt om idag. Classe tror på bra effekt. Men alla ses med chans bakom och gardera på. Helst alla. V4-3: 3-10-4-7 och sen så många man vill. Ha ha. Även detta lopp känns öppet då Jocke ligger smålågt kring 10. Men är den på humör idag lär den vinna så jag plockar inte bort den bara för att tränaren är lite låg. Hästen är egentligen för bra för detta lopp. Draget i loppet dock 3 som jag tror piper till spets och därifrån blir svårtuggad. Mycket roligt streck till 7 %. Även 4 känns intressant som jättebortglömd då den liksom 3 alltid håller farten till mål. 7 är mångas drag här men bara ett fjärdestreck för mig då den kan få problem från start med både gunga och hängandes i spåren. Dock räcker kapaciteten till vinst. Läskigt lopp... V4-4: 10-12-2-8-14 Gillar intrycket av 1o i de två senaste starterna och tror inte det är ngt fel på skallen. Varit mycket förbättrad då med fina spurter. 12 given då den laddas framåt direkt och såg klart bättre ut senast vid barfota runt om. 2-8-14 är faktiskt bra hästar. Tokrysare är 3 om barfota och felfri. Vet inte hur mycket detta hjälper men så här går mina tankar inför omgången. Får se hur mycket som revideras nu med sista info och allt. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Mars och Prince Lu lockar i tredje nu också...
Men måste ju välja en spik... |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Ja detta ser krångligt ut... Får se om man knåpar ihop något eller släpper omgången helt. Bored egentligen chans och spika Classes i 3:e på den infon han lämnar med barfotadans...
Bra värmningsrapoort har dom på hemsidan... http://www.mantorptravet.com/index.php?id=167&sida=14 |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Såhär blir nog mitt, bra värmning på LouLou bob och jag bankar spiken!
1) 1 2) 1,4,6,8,9 3) 1,2,3,4,7,10,12,13,14,15 4) 10,12 Funderade länge på att köra utgångar i tredje mot de i fjärde och fyllt på med skrällar men väljer nog att köra såhär! |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
![]()
1: A: 2 B: 1-5-6-7-8-9
2: 1-4-6 3: A: 3-10 B: 2-4-7-14 4: A: 10-12 B: 2-8-14 Minst en A. Alldeles för dyrt och osäkert... ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Snabbt ihopsvängd semester-rad fick det bli!
1,5,7 Alla 10,12,14,15 12
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]()
Göran B kastade bort mitt "lyx-A-streck" med att köra från start. Märkligt.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Där var man ju ganska rätt ute med 1-2-3 i mål på tre streck. Och en tacksam galopp på 6 över mål för min del.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]()
haha! Skönt för dig copiad att slippa favoriten på det sättet!
![]() Jag är också nöjd, lirade en mini-LD mot 5 hästar med spik på QOAH =) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
![]()
Hade V på både 1-4 i loppet samt LD mot 3-10 och lite på 4. Fick faktiskt över 6 ggr på 4 på Travnet live racing!!!
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]()
Får man jobba in 10 nu då. Om 12 vinner blir det inget speciellt plus. Dock skulle det kännas tungt om 2-8 eller 14 vinner nu så det får bli lite V-spel på dessa så man inte går helt lottlös isf.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]()
Helvete då att man skulle krava bort sig. Men V till 15 ggr okej. Men gick miste om 10 K på V4. Crap! Nåja, hyfsat rätt ute och plus totalt sett. Men lite irriterad över att V4 betalade så fint. Som jag befarade innan fick jag svårt att hitta spiken...
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|