Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-25, 08:22   #1
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 12026
Standard

V4 Solvalla 25/6


Gomorron på er där hemma i Sommar-Sverige


V4 Valla idag och jag lägger ut mina första tankar och uppdaterar sedan allt eftersom.


V4-1: 10 Julle lär bli lunchens största favorit och egentligen inga fel i det då han övertygat vid två raka segrar på enkelt vis! Dock är känslan att sällskapen varit betydligt enklare än idag och jag tänker då främst på 11 Standout! Han var bara dålig näst senast men senast på Valla var det ett helt annat tryck i hästen! Han galopperade då under press dryga 500 kvar men reparerade bra till andrapriset. För tre starter sedan visade han dryga 13 sista varvet efter en tidig galopp så helt klart finns det kapacitet i den här! Melander har "hyfsad" form på stallet också för den delen...


V4-2: Daniel Redén blir favorit med sin 7 Quangaroo Zet som vann på nytt banrekord i Gävle senast, Kan förstås vinna igen men jag tror inte på nån ledning nu! 4 Digital Darling är tidig och på skrällfronten vill jag lyfta fram 1 Magnificent Match och kanske främst 8 Streetwise! Streetwise var faktiskt spelad till totofavorit mot Quangaroo Zet på Gävle... Men han tappade då ALLT på en startgalopp! Upphämtningen var dock av det svettigare slaget! 12,9/1.900 m inger respekt och i skrivande stund 7% på strecken kan bara klassas som ETT FYND!!


V4-3: 5 Peak State Kronos blir nog en av flera hårt betrodda här, Tvåa bakom en kanon i debuten, men behandlad och struken efter det så inget att "gå på" för min del. 4 Idi var bra som målfotoslagen tvåa i debuten och ännu bättre vid segern senast! Jag gillar uppsynen av den här då jag tycker det är ett riktigt fin modell och bra chans om lika fin som senast! Bakom denne, främst 1 och 3 som sticker ut....


V4-4: Ett ojämnt lopp där Redéns favorit känns lite svårbedömd. Fin i kvalet iofs, men känns ändå som att jag vill se hästen i ett lopp först... 3 Buba Boko var 50 meter bättre efter att man kört med helstängt för första gången då det blev en enkel seger efter 13,8/ sista 1.000:-


Ser nu fram mot att få diskutera detta med Copiad o er andra. Ha en bra vecka därhemma i Svedala och god tur med spelet!

/A
Alanya är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 09:22   #2
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Tjenare.

avd1. JULLE har visat upp sig i två raka starter och vunnit enkelt. Hon tog ledningen i debuten och var aldrig hotad och senast avgjorde hon via en vass slutrunda utvändigt om ledaren. Tuffare motstånd idag och som 87%are ska hon fällas men betänk att detta är en talang under utveckling. KEBNEKAJSE är ganska startsnabb sedan har ju Sandra en ganska bra form för dagen. Det kan bli ledningen runt om, om sandra får bestämma tempot med sin springare. FLIRTIN ALI är inte så tokig i ljusa stunder. Intressant med Johan.



avd2. Här spikar jag DIGITAL DARLING som jag tror hittar spets snabbt och sedan blir man svårslagen. 29% är riktigt bra.



avd3. IDI är en häst som lovade mycket vid segern senast, en häst som kommer göra kusken och ägarna nöjda med tiden. Intrycket är vasst och som 17% är det ett tidigt fynd! Jag kör med några till som jag tror kan göra upp om det.



avd4. Här snackas det om att Redens ska vara klar, kan vara men i mina ögon en häst jag aldrig tidigare sätt vill jag gärna gardera. Framför allt med KING EXPRESS som är ganska kvick ur volten och med klaff kan Erik vara först. TRANS ATLANTIC är väldigt stark och möter ofta tuffare gäng än detta. Pass upp! INGVAR VIKING har en vass speed och känns lite bortglömd idag på 3%




avd1. 4-5-10
avd2. 4 Digital Darling
avd3. 1-3-4-5
avd4. 1-2-9-15
= 96 kr


LD1. 4
LD2. 4
* 100


God tur!

Senast redigerad av Klanke den 2012-06-25 klockan 09:33.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:23   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Hej alla travvänner! Regnar katter och hundar i Stockholm idag och banan kan bli ett enda stort SKÄMT. Mycket svårbedömt med balans och hur hästarna kommer trivas. Lämnar inga direkta tips därför men bjuder på lite tankegångar kring omgången. Om inte analyserna stämmer är det bara till att skylla på banan .

V4-1:
10-11

Två kanoner möts här. Båda har visat hög kapacitet. 10 Julle vunnit plättlätt med krafter kvar och kan vara hur bra som helst. 11 Standout har visat enorm fart vid upphämtningar efter galopp. Borde sitta hyfsat tryggt med båda dessa. Vill man strecka vidare är det vidöppet.



V4-2:
ALLA mer eller mindre

Ett svårt lopp att räkna på med en del spetssugna hästar. Skulle 4 Digital Darling hitta till spetsen smärtfritt är det hästen att slå. Trivs där. Får se hur Mats tänker med 2 dock. Sen vill väl Reden framåt och kolla läget med 7 Quangaroo Zet direkt? Här håller jag med Alanya att loppets drag tveklöst är 8 Streetwise. Håller det som bästa hästen och utan strul från knepigt startspår har den hyfsad chans att vinna loppet. Till 10 % är det helt klart ett fynd! Men håller även med Klanke att 4 kan vara en bra spetsvinnare. Beror på hur loppet blir kört som sagt. Givet att försöka fälla storfavoriten här då det vankas svar invändigt och tiden senast ska man inte stirra sig blind på då alla gick "glädjetider" den dagen på Gävle. Jag kommer strecka på med alla här om jag får råd men ev testar jag utgång på 4-8 beroende på hur känslan är strax före inlämning. Många bra hästar i detta lopp.



V4-3:
4-3-5-9-1-10-8 + resten typ

Tror mest på 4 Idi som visat att den tål att göra jobbet själv. Verkar vara en fin häst. Även 3 Staro Freddy ser fin ut och blir bättre och bättre för varje start. 5 Peak State Kronos tror man kommer vara bättre nu än i debuten då den ändå får godkänt. Vågar jag inte plocka bort. Loppets bedövare är 9 Big Ben som inte känns så mycket sämre än tidigare nämnda trio. I debuten spurtade den jättefinfint som trea, i samma lopp som 5 debuterade i med en andraplats, med full fart över mål. Sen satt den fast som åtta. Och nu senast hängde den med helt ok bakom två kanoner. Läste i en intervju att banan troligen inte passar denna häst och det var ju trist. Men till 2 % tänker jag inte lyssna allt för mycket på det . 1 tycker jag måste visa mer för att tas med som ganska mycket betrodd. 11 är en annan rysare att varna för till 1 %. Har en ganska vass spurt. Ser ingen häst som är chanslös här. Kan löna sig att gardera på. Men 3-4-5 är givna.

1-8-10 HÖGINTRESSANTA efter skoryck!!!!


V4-4:
2-3-15-1

2 Only in its class vinner förmodligen felfri. Men håller med föregående skribenter att det är trist att spika en häst man inte sett. Kapaciteten är förmodligen överlägsen men man varnar för galopp från start och då hästen blir stor favorit garderar jag. 1-3 givna i detta lopp. Men draget är väl ändå 15 Trans Atlantic som Klanke redan varnat för. Trots att den står med bakspår på tillägg står den bra inne i loppet. "Alla" har jagat denna kuse på V75 utan framgång men nu när det vankas V4 och enklare motstånd är den helt plötsligt bortglömd. Är ju bara stark så att banan lär bli krävande idag lär bara vara ett plus (om nu inte banan blir hård bara?). Till 8 % helt givet garderingsbud. Kan ha missat någon häst i sista men dessa fyra känns givna.



Lycka till alla och hoppas man väljer rätt hästar idag. Kan bli lite "Lotto" över omgången pga banan.

Senast redigerad av copiad den 2012-06-25 klockan 11:09. Anledning: massor
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:26   #4
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 077
Sharp$: 1972
Standard

min rad till lunchen utan kommentarer

10,11
1,2,3,4,7,8,12
1
2,3,15
lars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:33   #5
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Tjenare Lars.

Varför spikar du ettan i avd3? du trodde ju minst på den? bara undrar.

ha en skön eftermiddag.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:35   #6
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Mitt system - struntade i Örjan i sista, står ju egentligen med 40 meters tillägg här mot hästar som går lika eller snabbare än denne - Transatlantic blev uppskruten för ett bra lopp, sedan har den mest sprungit och tvärat... Kanske behövs det ett sådant underlag och Tarzan upp som idag för att den skall få sätt pricken över iet, vad vet jag...?

Se upp för 4 och 8 (hyfsad kuskförstärkning här även om Magnos har sitt bästa år...) i första och 1 i andra - kan få loppet härifrån...

Idi tror jag bara vinner, felfri - även från dödens - Älskar vad jag sett hittills och älskar Love You-avkommor...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:35   #7
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Glömde systemet:


Registrerat spel

Datum: 2012-06-25
Bana: Solvalla, omg. 39
Spelform: V4

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 4, 7, 8, 10, 11 (5, 9)
2 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 12 (3, 5)
3 4 Idi (8, 6)
4 1, 2, 3 (15, 6)

Vadet gäller startnummer

120 rader x 1 x 2,00 kr =
240,00 kr

Kvittonummer: 0F6E XXXX 1778 5940
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:39   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Tjenare Lars.

Varför spikar du ettan i avd3? du trodde ju minst på den? bara undrar.

ha en skön eftermiddag.
Bara så du vet Klanke. Lars och Copiad är INTE samma person.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+10)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:44   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

SKORYCK på 1 och 10 i avd 3. När det är Melander-hästar är det extra intressant. Från att inte tro ett skvatt på 1 måste jag ju ha med den på detta. 10 också högintressant.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:44   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Även 8 i avd 3 barfota!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:47   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Och Trans Atlantic barfota samt helstängt huvudlag! Dom laborerar vitt och brett idag.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:48   #12
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

svar till copiad.

såg mitt mistag nu. Haha!

sorry mannen
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:53   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1816


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hmm min känsla är att Redén kommer att mörda 4:an i spets... Lutar mer och mer åt att chansspika 8 eller gå kort på 1-8.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:54   #14
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 12026
Standard

Håller INTE med er om Trans Atlantic! Även om han går ned i klass m.m så är det en häst som har problem att hinna med över 2.640 m o nu är det t.o.m halvvarvet kortare... Möjligt att jag får käka upp detta, men svårt att se han kliva runt ett helt fält över medeldistans då jag finner han för trög helt enkelt...
Alanya är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:55   #15
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

kan vara så.....
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td