Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-24, 21:00   #1

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5617

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Uppsnack V75 Färjestad 30/6

Skadad som man är plöjer man listorna redan under söndagskvällen. Med tanke på dagens ursinniga insats av Friction luktar det finspik här i avd 7?
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-24, 21:59   #2

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5775
Standard

Nahar med Åke blir intressant.
Kanske revansch på Sanity.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fusbar (+1)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-24, 23:53   #3

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1690
Standard

Friction grymt bra - igen - men hur länge kan det hålla? Idag föll han på eget grepp.
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 05:47   #4

grannybars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 2110
Standard

ja kanske formen är på vägner för friction
grannybar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 06:34   #5

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Min spik på Lördag blir Nahar, om inget annat visar sig i värmningen d.v.s
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 06:39   #6
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Var ju bara ren preparé inför denna för friction...
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 19:01   #7

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Tror att både Nahar och Friction är bra spikbud
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 20:04   #8

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

1
1,2,3,4,9
2
2,4,6
4,5,6
Alla
2,3,4,6,10

Med utgång på Friction och någon till. Har gått och blivit skrockfull så kommer sluta posta hela system. Vart ska det sluta...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 20:14   #9

Stekels avatar

Standard

Det där gav inte så mycket ser jag nu...

I sista ser jag vissa möjligheter till stallkörning för Melander, och när han nu har både den bästa och den startsnabbaste är vägen till en dubbel enkel, ena till ledning och den andra bakom bredvid eller framför. Mest troligt framför och då ska nog loppet vara över, men risken för övriga scenarier är ganska stor som jag ser det.

Raggmunken har en usel kusk men motståndet skrämmer lika lite som det gjorde på Lindesberg näst senast.

En svala gör ingen sommar och därför står jag över Nahar som alla kommer skrika sig hesa om hela veckan. Normalt sett en mittfältare i ett sånt här stentufft gäng. Kan vinna även på det han visat innan förra starten men nu är ju spelvärdet garanterat obefintligt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2012-06-25, 23:26   #10

drakens avatar

Standard

tyvärr lär du ha rätt där stekel. Landar nog troligen som favorit i loppet och då är Nahar plötsligt kul att fälla....Long Night tycker jag har gjort 2 riktiga kanonlopp på raken. Törs nog inte lämna den på form.
Gammal 2012-06-25, 23:51   #11

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1880
Standard

1 2 3 4 5 7 9
2 (spikade jag sist så varför vika ner sig...?)
2 6 7 10 (trist men heltäckt)
2 (grym sist och bra spår)
7 -8 stycken...
2 3 4 5 10
2 (lite prepare sist....eller?)

Plugga "tjockehästarna" sen blir det så här...tror jag
Ps bra travpluggarväder
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 08:01   #12

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Är distansen för lång för Oracle? 10,6 och imponerade stort på mig i söndags.
Gammal 2012-06-26, 09:46   #13

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 2032
Standard

har en fråga angående dagens industri (http://www.di.se/) var ligger sporten på den sidan ??????
lars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 10:46   #14

mijo14s avatar

Standard

På Umåker (Guldbjörken) vann han klungspurten bakom Sanity på aktuell distans. Inte alls så skarpt motstånd som i helgen men ändå...
Iceland i spets och Sanity utvändigt kan bädda för Oracle!
Gammal 2012-06-26, 12:31   #15

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Är distansen för lång för Oracle? 10,6 och imponerade stort på mig i söndags.
Vill minnas att Oracle är bäst på medel, och att det var ett stort frågetecken kring just distansen i söndags... Men han klarade av det galant (uppenbarligen) och visade därmed att han inte bara är stark utan även snabb... Men som sagt, medel är hans bästa distans helt klart.
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-26, 12:57   #16

Standard

Mitt preliminära system, som garanterat kommer se tvär om och upp och ned ut på lördag...

Avd 1: 1 Quality Control
Avd 2: 1,2,3,4,7,9,10,11
Avd 3: 2,4,6,7,10
Avd 4: 2,4,6
Avd 5: 6,9,12
Avd 6: 1,8
Avd 7: 2 Friction

720 rader/360 kronor
Gammal 2012-06-26, 15:30   #17

korpos avatar

Standard

Örjan om sina styrningar.

V75-1

3 Inhibited

Har bra kapacitet, men är väldigt upp och ner i sina prestationer, ständig outsider.

V75-2

4 You Two

Har fin form, kan vara värd ett streck vid gardering.

V75-3

3 Livi Barcelona

Möter för hårt motstånd.

V75-4

7 Arazi Boko

Kändes riktigt bra senast, men dåligt läge och hårt motstånd gör att det krävs lite tur.

V75-5

13 Tyri Svarten

Kommer från starka insatser, normalt tufft att vinna från svårt läge mot vassa konkurrenter.

V75-6

9 Quite a Fall

Positiv senast, får ändå svårt att räcka till vinst.

V75-7

8 Nantucket

Mycket fin senast, ändå svårt att slå Friction med dom här förutsättningarna, given vid gardering.

Örjans överraskning

10 Bagley (V75-7)

Känns som att han kommer mer och mer för varje start, med rätt resa spurtar han ner många till slut.
AbbeAce (+1), mijo14 (+1)
Gammal 2012-06-26, 19:04   #18

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Jag gillar när ni är på hugget här alla sharpsare.
Lite tidiga tankar då..vill först säga att jag inte förstår oddsen men bara till ens fördel tycker jag mina första streck ser oddsiga ut men prestations messigt borde vara bättre rankade eller?
1) Tror jag att Long Night har jätte chans att smyga med bara luckan kommer..(ser att den börjat sticka iväg %.) Möjlig utg.
2) Har jag en annan rysare inuläget i Orion Spin som blir min första häst men Glenn Palema har bra spurt och Fayence bara växer för varje start
3) Jag bara säger vilken insats sist av Oracle Chans Spikar/möjilg utg
4)Här hade jag problem att ta ut min första häst men det blev Åkes körning Added Power som drog längsta strået. Varnar för en kusk förstarkning på Sigurd Speed med Jonny T.
5) Loppgranskning pågår
6) Här lyfter jag upp en vass avslutare i Global offshore Men jag gilla Molle CD instas sist. Här kan det Skrälla.
7) Friction får nicken av mig med men bara som utg

Jaha då har jag sagt mitt hoppas man kan hålla sig till detta nu.

edit: Avd 5 missa jag en häst så där får jag tänka om

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-06-26 klockan 21:30. Anledning: Tillbakatagning av veckans spik
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-27, 08:41   #19

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

V75-1

Till spets
Åke manar på QUALITY CONTROL som spetsar. YOUR LOVE LOIS fram utvändigt. Vad gör Åke? Här måste vi läsa på vad Åke säger. Släpper Åke tror jag att Y.L.L har bra chans att spåra runt om och kan vara en tänkbar utgångshäst.
Släpper inte Åke - finns chansen att det blir körning?

Vilket gynnar utmanarna:

Jag gillar M.T.BIG BUSINESS (4%) - Takter upp igen, kan helt klart utmana vid klaff. LONG NIGHT. FIRST LANE (11%) - kan speeda bra.

Helt klart intressant att läsa Åkes kommentar hur han ser på loppets upplägg. Det kommer nog styra min lösning av loppet.

Edit: Läser nu att Åke kommer köra i ledning OM han når dit och rankar Q.C som en av sina bästa chanser i omgången. Hans värsta spetshot, LILLJEPPE kommer att gå med skor och det sinkar hans speed från start. YOUR LOVE LOIS fram tidigt utvändigt och medför fart och rätt ok tryck på loppet?
mijo14 (+2)

Senast redigerad av Misär den 2012-06-27 klockan 10:20.
Gammal 2012-06-27, 10:57   #20

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

V75-2

Spets
ORIONE SPIN snabbt till täten. Därifrån tror jag på toppchans. Favoriten TRUCULENT är ingen raket ut och från innerspår tycker jag han är given att gå emot även om nu Takter skyfflar ut honom i andraspår om det löser sig. Jag lutar nog mot eventuellt utgång/spik på O.S, första häst i loppet just nu.

Utmanarna:
Intressant med första barfota samt helstängt huvudlag för YOU TWO. FAYENCE. Upprankad hos mig blir givetvis OOZING bra form och nu Goop upp för första gången, plus! Med på kupongen vid gardering kommer även fyndet (3%) RITE KEY, vid klaff har han en bra spurt att trycka av på slutet.
Gammal 2012-06-27, 12:44   #21

mijo14s avatar

Standard

Här kommer en bra(?) analys av "tjockhästarna"

1 PÄRLSPÅNT s 9 Åberg Jan-Olov (Lin An)a ganska startsnabb men osäker märr som dock står mycket tufft placerad här mot tuffa hingstar som strax är ifatt. Snabbstartade senast men körde rakt in i en galopperande konkurrent och tappade rytmen. Hade svårt att tända om sedan och hoppade igen. Spetsade från spår 5 innan det och släppte sedan kort senare. Är bäst om barfota bak. Är bäst i hemtrakten och resor känns negativt för henne.

2 RINDE TURBO* (NO) v 10 Midtfjeld Per Oleg (Lin Jo)a har tagit hela tio år för denna häst att tjäna ihop sina dryga 300000 kr och det blir då mycket svårt för honom att räcka till i detta tuffa sällskap. Gick undan före 8:an senast från spets men det fanns nog inte så mycket sparat som det såg ut. Chanslös då han behöver rekordsänka två sekunder vilket inte lär ske här. 2 lopp i kroppen kan vara ett litet plus om man vill söka sådana. 4 av 10 med kusken. Vann enda tungbanestarten. 5 av 7 på svensk mark. Bäst utan skor på hovarna.

3 KRUSEN h 6 von Krusenst. Michael a Fick ett lurigt spår men kan öppna bra. Står lite hårt inne på pengar denna gång. Upprepade galopper senast är ett litet frågetecken. Kan dock ha berott på en otroligt tuff resa gången innan då han gick först i tredjespår nästan hela loppet och ändå nästan höll, en sexstjärnig prestation verkligen och man kan inte bli mer moralisk vinnare än så. 24,2 över medeldistans med tre kurvor i tredjespår och en i dödens och krydda det med en liten tripp i fjärdespår oxå för säkerhets skull. Genomärlig häst som alltid kämpar in i kaklet. Lite som Friction bland varmbloden, han kanske inte alltid vinner men det gör å andra sidan aldrig den innanför heller om de svarar.

4 FETTER’N T.G.* (NO) h 6 Gundersen Geir Vegard Unghäststjärna med 4 lopp i kroppen nu. Missgynnas av spåret på teånga Färjestadsbanan och norsk kusk som inte är så van vid det svenska voltsystemet. Står helt perfekt inne i loppet och får nu körspö. Fick ryggar fram till sista kurvan i försöksloppet men gick ändå ensam i tredjespår runt sista sväng och var mycket bra då. Gått mycket bra i årgångsloppen i Norge. Gynnad av pisken och har vunnit 3 av 3 på svensk mark. Lite osäker på benen och kan bli galopp direkt. Verkar inte så snabb ut i voltstart men är desto starkare sista halvvarvet vilket vi fick erfara senast. Klar segerkandidat men lika stor risk för att det blir galopp från start. Fick ett en fin resa vid segern på Bollnäs näst senast.

5 RAGGMUNKEN h 8 Gustafsson Conny a (Gus To)a vinnit 6 av 17 på Färjestad. Varmblodsliknande häst som är klart bra i sina ljusare stunder. Lär ha blivit påkörd senast i Norge och förlorat på grund av det. 2 lopp i kroppen nu vilket är positivt och detta ärnog värsta hotet. Absolut bäst utan skor. Blev billigt då de värsta konkurrenterna hoppade tidigt näst senast klev dock upp till Fjedsstadsgoggen och avgjorde mycket enkelt. Gången innan på Åby så hade han aldrig förlorat utan galoppen i sista sväng. Jösses som han gick över upploppet, imponerande och denna häst har utvecklats mycket i vinter utan tvekan. Vettigt läge och kan bara Conny hitta ner så ska chansen vara mycket god trots att plånboken inte imponerar, det vet dock inte hästen. Min vinnare av detta lopp på toppintrycket från Åby. Conny är väl kanske ingen riktig lördagskusk med han har en sjutusan till häst.

6 RIGEL ODIN (NO) v 7 Kontio Jorma (Nord J)a vunnit 4 av 9 med Jorma. Står bra inne på pengar. Vann enda starten på Färjestad. Mycket startsnabb och bör vinna starten på mellanvolten trots det trånga spåret och att Jorma inte är så bra på voltstartsmomentet. Laddas fram mot spetsen men är klart bättre i ryggar och det är nog tränaren medveten om oxå. Är främst en sprinter vilket ytterligare talar för att man kan släppa spets vid lite press. Vann dock från spets senast då finske Kertova utmanade till slut, det var dock i hemtrakterna och frågan är hur det går med mastodontresan nu? Inte tidig för mig och segerraden är alltför smickrande.

7 B.W.GULLIVER h 6 Persson Jan-Olov Jannes val i loppet framför 10. Riktigt fin plånbok på denna. Minns när hästen sänkte sitt rekord med 4 sekunder i STC:s Guldtäcke 2010, riktigt häftigt då. Kan säkert bli tal om barfota denna gång vilket vore ett klart plus för honom. Fastnade med sparade krafter senast och såg bra ut. Rena preparestyrningen till detta av Persson som garanterat bara tänkte på Färjestad. Mycket tidigt bud.

8 JERKEFAKS v 12 Berglöf Erik (Bjö St)a vunnit 4 av 10 på tungt underlag. Tufft inne i loppet. Mycket gynnad om banan skulle bli tung eller blöt. Var senast ute mot 2:an här men kunde då inte rå på denna. Dock så tappade han travet lite ur sista kurvan och hade nog vunnit utan det strulet. Fullständigt utklassad av 3:an och 4:an innan det och måste vara klasser bättre för att räcka till nu. Statist.

9 KREMELINA BEST s 7 Svanstedt Åke (Wik Kr)a Sto som dessutom har tunn plånbok. Totalt chanslös nu. Spelar ingen roll om de så sätter upp både Åke ,Björn,Erik och hela kuskeliten på en gång. Kallblodsmärrar vinner inte på lördagar mot hingstar, det är ett enkelt faktum. Denna är dessutom alldeles för enkel för att utmana även om hon kan öppna hyggligt. Kan möjligtvis vara lite i vägen för några av de bättre och på så sätt påverka loppet. Spetsade senast och släppte

10 BJÖRLIFAKS* (NO) h 7 Ohlsson Ulf (Per JO) vunnit 2 av 6 på tungt underlag. Står vettigt onne på pengar. Fick dra fram 4:an en bit i sitt försök och gick klart bra till slut. Lite lurigt läge nu med stängt läge på lillägg vilket redcerar chansen en hel del. Ulf kör nu vilket är intressant. Gick mycket bra mot 3:an och 4:an näst senast även om resan var ganska gynnsam då. Fick dock dra fram vinnaren från 700 kvar till mitt i sista kurvan då han fick ner och vila bakom 3:an en bit. Spurtade snyggt senast men blev perfekt framdragen till upploppet och det såg bättre ut än det var, lite av en kuskseger.

11 GREI SOL h 6 Sandström Carl-Erik a riktigt trist läge och är upphunnen direkt av de på dubbla tillägg. Var klart lovade som unghäst men haft svårt att bära sina pengar sedan. Räcker inte alls till härifrån. .

12 TORD VIKING* (NO) h 8 Johansen Kai (Hel Kj) vunnit 7 av 8 med kusken. Mycket bra ekipage som radat segrar tillsammans. Springer en 24-tid på Färjestad alla dagar i veckan. Kunde med viss möda ta spets från spår 3 21/4 och kunde sedan trumma undan till säker säger. Mötte 6:an 21/4 och kunde då vinna säkert från spets.

13 TYRI SVARTEN (NO) v 11 Lahtinen Akseli (Paa Ka)a körs av skicklige Akseli som dessvärre meddelat att han flyttar tillbaka till Finland. Var en frisk fläkt verkligen och han blir lite saknad här i Svedala. Hästen vill inte sticka nosen först i vanliga lopp och får då mycket mycket svårt att räcka härifrån då han har dubbla tilläggen i sin rygg direkt på startkommandot. En ren statist från sitt utsatta läge med bakspår på tillägg och hade haft svårt att räcka även från startvolten. Nej tack.

14 LIX MOLLYN h 8 Aarum Dagfinn (Lin Åk)a inte startat sedan 20/5 vilket är ett litet frågetecken. generad till galopp och tappade mycket på det. I Gävle 8/4 avgjorde han snyggt den tunga vägen och på Hagmyren 1/5 snabbstartade han till spets och såg fullständigt lysande ut. Han drog i 24,5-fart men ökade ändå med 23,5/1000. Dock som sagt stora frågetecken efter senaste insatsen och pausen. Förmodligen inte på topp.

15 RAMSTAD ELD* (NO) h 10 Gaustad Jan Rune fick en mycket vilsam resa senast och såg otroligt rapp ut i ryggar in mot upploppet. När han väl fick chansen så hände det dock inte så mycket och han måste förbättra sig väldigt mycket för att räcka här. 20/5 avslutade han piggt på avstånd bakom 5:an. Storfidus.

Rank: A:5 B:3,7,4,15,6 C:12,10,13 D:14,2,1,11,8,9

(Gratis travtips)
Misär (+1), criba (+1)
Gammal 2012-06-27, 13:56   #22

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

V75-3

Spets
ICELAND släppt till spets tidigt och stannar sedan där...länge?

Utmanarna
NAHAR intressant med Åke upp, SANITY ska ev. gå med skor & ORACLE åker med på lappen.

Täckt så?
Låter lite uppåt på ELIOTT HALL men jag gillar den inte. Vad kan GLOBAL INVESTMENT göra från detta läge?
Gammal 2012-06-27, 14:10   #23

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

V75-4, 5, 6 & 7

Spoiler:
Spets
Här tror jag det kan bli lite körning inledningsvis och jag tycker det är svårt att säga vem som sitter i spets. SPINNAKER, ON HOLD & SIGURD SPEED är alla inne på att dem KAN ta ledningen. Vem gör det?

Jag har fastnat allt mer för SPINNAKER här, emot är dock spår 1 då jag är orolig att han inte lyckas hålla ut ON HOLD och SIGURD SPEED (kuskplus) och hamnar då punschigt på det. Väldigt uppåt från stallet och i nuläget 13%, måste med på lappen.
Uppåt är det också från ON HOLD, säger att han går både i ledning och i ryggar så upplägg är valfritt. Åke är optimistisk med ADDED POWER.

Varning för COOL DREAM som kan vid komma med en rejäl rökare på slutet och 6 % smakar i nuläget mycket gott.

För mig utkristalliseras en A-grupp: 1, 2, 4.
Och en B-grupp där jag vill ha med: 5, 6, 10.

V75-5

Kallblod och min koll är 0. Här måste jag läsa på och intressant att se experterna bena ut detta.
Intressant hittills:
FETTER' N T.G. - piskplus och uppåt från stallet.
B.W.GULLIVER - J-O Persson känner sig inte slagen på förhand och den snubben kan sina kallblod. 5%!
TORD VIKING - Uppåt.
TYRI SVARTEN - 2%! Uppåt från tränarhåll, tror på framskjuten placering och nu Örjan upp. Pass upp!

V75-6

MOLLE C.D. spetsar, QUID PRO QUO hamnar bra på det direkt eller kliver fram och hamnar utvändigt, får överta?
NOSTROMO i andra utvändigt? Givetvis ska GLOBAL OFFSHORE, CHELSEA BOKO med vid garderingar.
Min vinnare kommer bakifrån tredje utvändigt, med Örjan i sulkyn flyger han över upploppet - QUITE A FALL - 3%. Gick fort senast när han väl fick fritt efter en knölig invändig resa.

V75-7
Efter söndagens lopp var jag säker. FRICTION spik. Melander tror hästen tål ännu ett tufft upplägg och kommer vara minst lika bra på lördag.

Gömmer analysen så ni slipper se mina inlägg uppta för stor plats i tråden.

Senast redigerad av Misär den 2012-06-27 klockan 14:46.
Gammal 2012-06-28, 23:37   #24

mijo14s avatar

Standard

Hoppar över Friction i sista...Min analys:Lindegren i spets,Svanstedt tar över efter några hundra,Melander vill INTE ge Friction ett lika styggt lopp igen och skickar fram True A i dödens. I rygg på Friction - när denne anfaller- Goop eller Kilström. Fördel Global Money (hemmabana,toppform,bra prepare sist).Slutsats:lås på 9 Global Money och 10 Bagley.

1 5 9
1 2 3 9 11
2 7 10
2
3 4 5 6 7 12 13
2
9 10

så får det bli...
Gammal 2012-06-29, 00:09   #25

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lars Visa inlägg
har en fråga angående dagens industri (http://www.di.se/) var ligger sporten på den sidan ??????
De har gjort om Börssnacksnidan med bla Sport & Spel, det är väl samma generella URL? http://borssnack.di.se/default.aspx?checked=1

Annars direkt http://borssnack.di.se/Pages/Main.aspx#
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 04:58   #26

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 12051
Standard

TOKDRAG V75 Färjestad

Hej kära vänner! V75 Färjestad i morgon och jag bjuder på en tidig tanke!

Strecklistan kan ju aldrig stå sig imorgon men är det bara i närheten av hur det ser ut i skrivande stund kan jag ha ett riktigt grymt drag!

V75-6/E3-Finalen...

11 Cool Style gillar jag skarpt! Varit bra i precis varje start och jag trodde hårt på denne redan i försöket! Tycker att detta är en riktig skjutare! Tappade från start senast, hamnade i 4-utv men avslutningen var av toppklass! Gick på dryga 900 kvar och via 09,5 sista 800 blev han klar tvåa bakom Quid Pro Quo som nu verkar bli klar favorit. Han verkar helt enkelt bli bättre och bättre för varje start! Visst krävs det klaff för att vinna från bricka 11 men 2% och SIST på strecklistan måste vara rena skämtet!?

Väntar ivrigt på att nätbolagen skall släppa sina fasta odds, en lillpeng på vinnarspelet och en lite större peng på platsspelet om oddsen tilltalar rekommenderas och givetvis ett riktigt roligt V75-Drag!
oHYRA (+1)
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 09:11   #27
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

2 ämnen sammanfogade. /MOD
Gammal 2012-06-29, 09:23   #28

Sharp$: 12051
Standard

[QUOTE=KP;191101]2 ämnen sammanfogade. /MOD[/QUOTE
----------------------------------------------------------------------------------------

Sorry, my mistake...
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 12:45   #29

Robbans avatar

Sharp$: 355
Standard

Your love louis & Iceland är bästa spikarna

5
1,3
2
2,4,6,12
3,4,6,7,12,14
2,3,5,8
2,3,6,8,9

Senast redigerad av Robban den 2012-06-29 klockan 12:53.
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 13:36   #30

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Spiken

YOUR LOVE LOIS - jag vinner även från dödens säger kusken.

Chansspiken:

GLOBAL MONEY såg smiig ut senast i värmningen och körde då också prepare men gjorde ett bra lopp som trea med mycket sparat. Känns som han får loppet och jag har feeling för honom. 18% just nu.

Draget:

YOU TWO första barfota runt om vilket är intressant. Det ska även bli helstängt huvudlag. Tränar vasst och man tror på en bra prestation. 16%

Skrällar:

POLAR L.B startsnabb och lättplacerad, med klaff och tempo är man inte borta. 6%

B.W.GULLIVER är bättre än raden och kommer att göra en bra insats enligt stallet. 6%

God tur!
bokis29 (+5)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-29, 22:25   #31

AbbeAces avatar

Standard

Nu går ögonen i kors.
Men mina spik inuläget är 4 ADDED POWER och 5 CHELSEA BOKO
Möjliga utgångar blir 3 ORIONE SPIN och 4 FETTER'N TG
Troligt lås 5 YOUR LOVE LOIS-9 LONG NIGHT.

Tycker det det är skitsvårt eller så gör man det bara svårare än vad det är
Gammal 2012-06-29, 22:31   #32

drakens avatar

Standard

Det är ju alltid det man gör. Finns inget lättare än att få 7 rätt i efterhand.
AbbeAce (+1)
Gammal 2012-06-29, 23:43   #33

OtaBengas avatar

Sharp$: 771
Standard

Färjestads 75an

1: U-häst: 5 YOUR LOVE LOIS 1-2-9 r 12-3
2: A 4 B 1-3 C 2-5-9 r 10-7
3: A 2 B 6-10 C 7 r 7-9
4: U-häst: ADDED POWER 1-2-6 r 10-3
5: 4 FETTER´N T.G. r 12-5
6: A 2 B 3-5-8 C 1-4-6-10 r 11-7
7: A 2 B 6-9 C 4-8-10 r 3-7

Exakt 1 U-häst rätt o lite ABC-reducering: 738 rader.
OtaBenga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 00:41   #34
AA

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1495
Standard

Går trögt i spelmaskineriet för tillfället och då morgondagen är uppbokad på annat så kommer jag lämna in ett lite mindre system tidigt på morgonen. Provar att posta systemet här för att se om det hjälper

V75-1: B: 5-9-1-7-12 C: 8-2-3
V75-2: A: 4 B: 3-1-9-2 C: 5-10
V75-3: Spik på Iceland
V75-4: A: 4 B: 2-6-10-1 C: 5-9-12
V75-5: B: 4 C: 7
V75-6: Spik på Global Offshore
V75-7: A: 2 B: 6-9-10-8 C: 3-4-7-1
Minst 1A Max 1C
eller
Minst 2A
8064r reducerat till 1336r dvs 668:- och spelat som enbart V7.

Blir det lite fart i första så kommer Ed You fort. You Two intressant barfota och med helstängt. Spets och slut på Iceland. On Hold eller Added Power? Kan B.W Gulliver bryta segerraden (i Sverige) på favoriten efter preparekörningen sist? Global Offshore hittar 3 ytter och Åke avgör när övriga kört slut. Friction blir svårtslagen trots dödens men öppet om han inte hunnit ladda om.

God tur!

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 07:31   #35

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Någon som har Luddes kommentar om Orione Spin i dagens tidning?
Gammal 2012-06-30, 07:33   #36

korpos avatar

Standard

Bara jag som tycker TTs spik Listas Rafiki är ett märkligt spik val?
Gammal 2012-06-30, 07:52   #37

AbbeAces avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Bara att hålla med......
Gammal 2012-06-30, 07:53   #38

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Nä Korpo, instämmer. Känns skitskum
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 07:53   #39

drakens avatar

Standard

Jag kommer att ha med den på systemet men som spik känns den rätt osäker. Är ju rätt bra men de måste fått någon info som låter otroligt bra. I o f sig chansar de hejvilt ibland.
Gammal 2012-06-30, 07:57   #40

korpos avatar

Standard

On Hold (V75-4) vann ett försök efter startgalopp på mycket rejält sätt och visade då stort kunnande för klassen. När han nu dragit perfekt läge är han för mig en given spik. Hästen är startsnabb och kan åtminstone utmana Spinnaker första biten om Jakobsson skulle vilja, men On Hold har gått bra både bakifrån och i dödens så även om tät inte nås tycker jag det ska vara bra chans. Han ska vara uppfräschad efter senaste starten och känns enligt tränare väldigt fin i träningen och ska dessutom dövas ner lite för att undvika ytterligare en galopp. Om Spinnaker håller tät och får bestämma lite kan han räcka långt och Åke Svanstedts Added Power har sett riktigt läcker ut vid segrarna på sistone. Båda dessa samt Divine Razz, som återigen ska gå barfota runt om, ska med på garderade kuponger. Åke Svanstedt tycker Listas Rafiki är lika bra som Added Power, så även han är streckvärd vid gardering.

Tack kompisar.
Försöker läsa på.Men hittar inget som övertygar mig.
Detta är hämtat från Trav Ronden.
Gammal 2012-06-30, 08:04   #41

AbbeAces avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OtaBenga Visa inlägg
1: U-häst: 5 YOUR LOVE LOIS 1-2-9 r 12-3
2: A 4 B 1-3 C 2-5-9 r 10-7
3: A 2 B 6-10 C 7 r 7-9
4: U-häst: ADDED POWER 1-2-6 r 10-3
5: 4 FETTER´N T.G. r 12-5
6: A 2 B 3-5-8 C 1-4-6-10 r 11-7
7: A 2 B 6-9 C 4-8-10 r 3-7

Exakt 1 U-häst rätt o lite ABC-reducering: 738 rader.
Är det Jokersystem du tippar med? Hur skriver du U-hästarna?
Behöver du lämna in två gånger?
Gammal 2012-06-30, 08:15   #42

Standard

Själv är jag inne på att Added Power är en av omgångens bästa spikar. Tror inte spinnaker kan hålla upp lednongen från innerspår. On Hold är likt många idrottare överladdad när det ska presteras på hemmaplan, dagen slutr i Moll. Åke tror att båda sina är lika bra, men väljer bort Listas, räcker för att göra valet för mig. Cool Dream åker bort på kusken, rödnäsan har nog vunnit färdigt på V75. Dessutom slog ju Added Power enkelt och regelrätt Spinnaker i senaste starten. Blir nog den och Fettern T.G i nordisloppet som spikas. Lite tråkigt med 2 favoriter, men samtidigt är ingen av dem Jättestora. Ska se om man hittar några roliga Utgångar att gå på.
Gammal 2012-06-30, 08:20   #43

korpos avatar

Standard

Winners Corner with V75

Winners Corner expert Peter Andersson guides us through this week's V75 meeting in Färjestad.

Great races as we have the final of E3 this week and also V75-finals. Färjestad is famous for being one of the fastest tracks in Sweden but also a bit tricky in the start. Be careful with post 1 and 2 behind the gate as they are not as good as at other tracks. I pick two bankers who seem to be in top form and two outsiders who like high pace.

Bankers:
5 Your Love Lois (V75-1)
4 Fetter’n T.G. (V75-5)

Outsiders:
10 Cool Dream (V75-4)
10 Bagley (V75-7)

Daily Double:
DD-1: 2 - 5
DD-2: 2- 10

Trifecta:
Race 6 (V75-2)
Winner: 3 Orione Spin
Second: 1-2-4-9
Third: ALL

V75-1
5 Your Love Lois is very fast out and has been impressive lately. I think he is a wire to wire winner and mark him as a banker! 1 Quality Control is also fast out and is a contender if he can hold on to the lead. 9 Long Night has made great progress lately but the post is very tough. 12 Ed You is moving up in form.
Ranking: 5-1-9-12-8-3-2

V75-2
3 Orione Spin was very strong last time and has a good chance of winning from a nice post. 1 Truculent is a contender if he can hold on to the lead. 4 You Two fought hard last time and is a contender with an easier trip. 9 Fayence is handicapped by a post in the second tier but has top form.
Ranking: 3-1-4-9-2-7-5

V75-3
10 Sanity is an elite horse who could be hard to stop despite the bad draw. 2 Iceland is uneven but very good some days. 6 Nahar was much improved last time and should not be neglected if the pace is high. 7 Oracle won easily last time but is facing tougher competition now.
Ranking: 10-2-6-7-5-4-9

V75-4
2 On Hold is a good horse and could be tough to beat if he keeps stride. 4 Added Power has improved since he started to compete shoeless and is an early contender. 10 Cool Dream is making progress with every race and is a fun outsider with high pace! 1 Spinnaker could be interesting if he gets the lead.
Ranking: 2-4-10-1-6-3-7

V75-5
4 Fetter’n T.G. looked wonderful when winning last time and he usually does well in Sweden. Should win if he can repeat his last performance, banker! 3 Krusen can do much better than last time and 12 Tord Viking wins often but has a tough draw. 6 Rigel Odin has top form.
Ranking: 4-3-12-6-7-2-5

V75-6
Huge final of the E3 where my first pick is 2 Quid Pro Quo who is both fast and strong. 5 Chelsea Boko is still inexperienced but has shown that he is good enough to challenge for the win. 3 Nostromo is a tough Finish horse and 8 Global Offshore can do better than last time.
Ranking: 2-5-3-8-4-1-6

V75-7
2 Friction is classy and tough so he should not have any problem with the tight schedule. 10 Bagley is in top form and is a great finisher, nice outsider! 9 Global Money is getting close to a win while 8 Nantucket needs a bit of racing luck from this post
Ranking: 2-10-9-8-6-4-3

Good Luck!
Peter Andersson
Gammal 2012-06-30, 08:43   #44
AA

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Är det Jokersystem du tippar med? Hur skriver du U-hästarna?
Behöver du lämna in två gånger?
Ingen aning hur just OtaBenga spelar men i Joker är det lätt att köra denna typ av reducering.
Markera dom ABCD du vill ha och sätt krav. Sen väljer du ut utgångar under den fliken och sätter krav där. Då får du en reducering på både ABCD-kraven och på utgångskraven.

Ingen aning om det var detta du undrade men nu fick du ett svar i alla fall

/AA
Gammal 2012-06-30, 08:47   #45

Sharp$: 1368
Standard

Citat:
sommarjobbare på redaktionerna

analyserna är kortare och har annat upplägg också
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 08:58   #46

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

Har lovat mig själv att som princip aldrig spika kallblod, men nu börjar man bli svag...Fan också.
Robban (+1)
Gammal 2012-06-30, 09:17   #47

AbbeAces avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AA Visa inlägg
Ingen aning hur just OtaBenga spelar men i Joker är det lätt att köra denna typ av reducering.
Markera dom ABCD du vill ha och sätt krav. Sen väljer du ut utgångar under den fliken och sätter krav där. Då får du en reducering på både ABCD-kraven och på utgångskraven.

Ingen aning om det var detta du undrade men nu fick du ett svar i alla fall

/AA
Jo det var det men jag provar Hippo och kan inte hitta det här,,,men Tack iaf
Gammal 2012-06-30, 09:33   #48
AA

Standard

Citat:
OK!
Jag spanade lite snabbt på Hippo men det verkar inte som dom stödjer denna typ av reducering precis som du säger.

Lycka till!

/AA
Gammal 2012-06-30, 10:25   #49

Stekels avatar

Standard

Tittar man på streck och insatsfördelning så är ju Listas R den givna spiken i loppet om man spelar långsiktigt. Det som däremot är konstigt är att YLL är så stor i första. Skulle vara för femtespåret då för i övrigt ser jag inget som gör den klar. Övertygande spetsvinst under Elitloppshelgen men just det, spetsvinst på 1600 som han fick billigt och mötte inte en häst som står sig i det här gänget som har några 100k till innanför västen. Inte speciellt troligt att vi står inför samma loppscenario den här gången heller. Hellre då MTBB som löpte jämnt med QC senast. Risigt spår oddshöjande och kusken är ett plus.

Gammal 2012-06-30, 10:33   #50

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8369
Standard

Iceland vinner idag. Spets och slut om ej galopp. Motståndarna har fått för svåra spår och Oracle kommer inte direkt köra hårt om den kör upp i dödens utan stallkörning och ännu lättare vinst för Iceland.

Mellby Sambuca kommer trycka sig till ledning och utan halsinfektionen den hade senast så blir det ytterligare en spets och slut för denna häst som hade 8 vinster på 9 starter förra året och 2 lopp i kroppen nu. Friction kommer troligtvis taggas ner av Melander innan start så det inte blir som senast och då tror jag att ingen rår på ledaren här. Enda vinnarspelet av mig idag då han står i 5.50 på Bet365!

Ogiltigt spel-ID: 1055819

(låser inte spelet som jag normalt brukar i mitt sheet då oddsen i trav påverkas i efterhand vid strykningar)

Added Power säger Svanstedt är hans bästa chans och det betyder en del. You Two ändras det en del på, plus!

Mina två små system:

Spoiler:
1) 5 8 9 12
2) 2 4 5 9
3) 2 Iceland
4) 4 Added Power
5) 3 4 5 12
6) 2 3 4 5 6 8
7) 6 Mellby Sambuca

384 rader. V7.

1) 5 12
2) 4 You Two
3) 2 Iceland
4) 1 2 4 6 7
5) 3 4 5 12
6) 2 3 5 6 8
7) 6 Mellby Sambuca

200 rader. V7.
Gammal 2012-06-30, 10:40   #51

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
1
1,2,3,4,9
2
2,4,6
4,5,6
Alla
2,3,4,6,10

Med utgång på Friction och någon till. Har gått och blivit skrockfull så kommer sluta posta hela system. Vart ska det sluta...
Kul att se utvecklingen hur mycket det ändrar sig på några dagar. Systemet nu:

1,5,8,9
1,2,3,4,9,10
2
4,6
4,5
Alla
Alla utom 1
Krav: Quality Control/Friction

Gammal 2012-06-30, 10:57   #52

Stekels avatar

Standard

Insåg precis att jag helt glömt bort Divine Razz i fjärde, minns hur segersäker Widell var hela loppet när den vann V7 sist. Riktig kusk nu igen och vettigt läge. Titta på tidigare starter vetja, där finns överkapacitet! 5%!!!

Gammal 2012-06-30, 11:05   #53
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Helmatematisk och V7 endast. Finns i spoilern.

Spoiler:
1,5 res 9
1,2,3,4,5,9 res 8
2,4,6,7,10 res 9
2,4 res 1,10
4 res 12
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 res 11,8
2,6,9,10 res 3,8
Gammal 2012-06-30, 11:23   #54
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15054457.ab
Citat:

Timo Nurmos varnar för en skräll på V75.

Vem det är: Montgomery Gel i första avdelningen.

– Vi ska rycka alla skor den här gången och köra barfota runt om, säger tränaren.
Gammal 2012-06-30, 11:34   #55

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

:=)

Senast redigerad av Klanke den 2012-06-30 klockan 11:36.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 12:12   #56

Stekels avatar

Standard

Sådär, grunden till både V4 och V7 lagd och parlay på Quality Control/Divine Razz till 135ggr på g. Nu till banan och njuta av sporten! Lycka till allihop!

Gammal 2012-06-30, 12:17   #57

Robbans avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tittar man på streck och insatsfördelning så är ju Listas R den givna spiken i loppet om man spelar långsiktigt. Det som däremot är konstigt är att YLL är så stor i första. Skulle vara för femtespåret då för i övrigt ser jag inget som gör den klar. Övertygande spetsvinst under Elitloppshelgen men just det, spetsvinst på 1600 som han fick billigt och mötte inte en häst som står sig i det här gänget som har några 100k till innanför västen. Inte speciellt troligt att vi står inför samma loppscenario den här gången heller. Hellre då MTBB som löpte jämnt med QC senast. Risigt spår oddshöjande och kusken är ett plus.
Den har ju gjort 3 sverige starter och har gjort riktigt det riktigt imponerande varje gång.
Billig spetsvinst, 1.11.0? Må så vara men Beatles var ju med i loppet och den har ju alltid varit överspelad på v75 mot betydligt tuffare gäng.
Senast fick den spö av Aida boko som skulle vinna detta lopp på 3 ben.

Absolut bästa hästen men värdelös kusk och ju mer man tittar på fältet så känns det som det som det kommer bli upplagt för en smygare då det lär bli full gas hela vägen mellan 1 & 5

Senast redigerad av Robban den 2012-06-30 klockan 12:19.
Gammal 2012-06-30, 12:34   #58

Sharp$: 3207
Standard

Dagens funderingar.

I första avdelningen så avgörs mycket i starten om Åke lyckas svara ut Lill Jeppe i starten!! Tror att den flygande holländaren får överta ledningen om Lill Jeppe tar ledningen i då blir hästen svår att slå. Första motbuden är Nr 1 o Long Night. Rysaren är Inhibited som kan allt ibland men är ojämn.
Avd2 Kan bli hård körning från start mellan 1&2 o sedan kommer Ludde ångande. Det bäddar för nybalanserade You Two o bakspårshästar. 1-2-3-4-9-10-11 på kupongen.
Avd 3. Tror att Iceland sitter i ledningen tidigt o då är det hästen att slå. Med tanke på senaste insatsen så är det dagens bästa SPIK.
Avd 4. Mycket uppåt på några hästar!! Spinnaker startsnabb, tar ledningen i kör i spets, kan 13 blankt enligt tränaren. Svansteds bästa chans i omgången är Added Power. Under stark utveckling!!! On Hold grym efter galopp senast. Kan Åkes andra häst få loppet? Kan Sundberg överraska vid överpace med Cool Dream? Rank 4-1-2-6-10
Avd 5. Tar med 4 hästar som jag tror höjer sig mer än alla andra. Rank 4-12-5-3.
Avd 6. Svante Båths favorit har imponerat oerhört men jag är inne på att positioner kan avgöra E3 finalen. Tror att favoriten kan torska om inte ledningen nås. 6an Molly C.D statkatapullt!!! Kör i ledning? Släpper till 5 eller 8? Varnar kraftigt för Åkes Global Offshore som Svanstedt menar att det hör kan vara kriterievinnaren i September. En annan häst sim är farlig är Cool Style som tog på favoriten några längder senast sista 100 metrarna!! Tar med 2-8-4-11 på mitt system.
Avd 7. Friction vinner om han håller sig lugn. Gör han det. Bästa utgångsläget på länge. Så jag spikar. Främsta motbud är 6-9-10.

System
1. 1-3-5-9
2. 1-2-3-4-9-10-11
3. Iceland
4. 1-2-4-6-10
5. 3-4-5-12
6. 2-5-8-11
7. Friction
Lycka till:-)
Kackerlackan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 13:05   #59

Traviss avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 175
Standard

Systemet idag blir:

2,5
1,2
2,6,10
1,2,4,6,9
4
2
Alla
Travis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 13:34   #60

Mcdilssons avatar

Sharp$: 3375
Standard

Lägger in mitt system och några funderingar.

1) A:5 B:1 C:2.9
Lilljippe & Q.C i spetsstrid. Lilljippe vinner den duellen men åke går ut och får överta. Fram utvändigt kommer Y.L.L och tuggar... Tror Y.L.L är hård nog att ta ned Åkes men när två strider...?
Jag kör ett TV-System och känner mig helnöjd med dessa fyra.

2) A:3 B:1.4.9 C:2.5.10.11
Tror Ludde gasar från början och kommer den till spets blir den svårslagen. Men det finns alltid ett MEN när Ludde gasar. En galopp in mot första sväng är inte helt otänkbart.
Vad Truculents "25.000kr´s segrar" på jääges och kaamaaa är världa får vi se nu. Blev framdragen av Luddes senast men kunde/ville inte gå förbi. Jag noterar att den svikit de tre gånger som prissumman varit 70.000 eller mer...
Varnar lite extra för Untersteiner, 5% är lågt på den.

3) 2 ICELAND
SoS! Galopp emot.

4) A:4 B:1.2 C:5.9
SoS igen. Kan bli hård öppning därför garderar jag.
Stänkaren är 5 - Sigurd Speed, kommer den till ledningen tror jag den kan hålla undan.

5) A:4 B:2.3.5.7.12 C:1.10
Här litar jag på att experterna är hyfsad på sitt jobb och sätter 4 - FETTER'N T.G som A. Bränner den blir det svårare att bena ut. Att spricka på en J-O´s häst i ett kallblodslopp suger. Båda kommer med. Av hans två tror mest på 7 - B.W.GULLIVER OM den går barfota.

6) 2.8
Är väldigt imponerad av 2 - QUID PRO QUO. Tror den vinner oavsett position... Men Åke är ju också med i loppet....

7) A:9 B:2.6.8 C:3.10
Francis D G till spets, släpper till Åke. Friction får tugga i dödens.
Senast de möttes tog ju friction ner åkes från just dödens. Repris?
Tror att detta löpningsförlopp gynnar 9 - GLOBAL MONEY, (utan bakskor). Goop gungar in den!

Systemkrav:
Minst 2 A
Minst 1 B
Max 1C
Mcdilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 13:49   #61

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9186
Standard

Innerspår på Färjestad är inte optimalt. Kan vara bra att ta med i beräkningarna.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 13:50   #62

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 842
Standard

Dagens system blev (första gången man postar sitt system )
1. 124589
2. 1234910
3. 26
4. 1246910
5. 4
6. 25811
7. 23468910

Utgång på on hold/friction
micked är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 13:53   #63

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av micked Visa inlägg
Dagens system blev (första gången man postar sitt system )
1. 124589
2. 1234910
3. 26
4. 1246910
5. 4
6. 25811
7. 23468910

Utgång på on hold/friction
Vad innebär utgång? Måste en av de vinna då?
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 13:54   #64

Mcdilssons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Japp!
TOBYTYKE (+1)
Gammal 2012-06-30, 13:56   #65

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Gammal 2012-06-30, 14:12   #66

Standard

Bah, det vart fegspelande idag också... Favoritbetonat, siktar väl på några femmor eller kanske en sexa á pengarna tillbaks!

V75-1 1, 2, 5, 9
V75-2 1, 2, 3, 4, 9
V75-3 2, 6, 10
V75-4 2, 4
V75-5 4
V75-6 2
V75-7 2, 6

240 rader / 120 kronor
Gammal 2012-06-30, 14:22   #67

CaptHowdys avatar

Sharp$: 2333
Standard

1,2,5
1,9
2
4,6
4,5
2,4,5,8
2,3,4,6,8,9,10

Lycka till!
CaptHowdy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 14:29   #68

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3017
Standard

5
1-3-4-9-11-12
2-5
2-4-5-9-10
4
2-5-8-11
2-6-8-9-10

Good luck, racing lovers!
heddan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 14:34   #69

Standard

Svettig insats av favoriten... Trist för oss som garderade
Gammal 2012-06-30, 14:38   #70

Sprites avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mcdilsson Visa inlägg
Lilljippe & Q.C i spetsstrid. Lilljippe vinner den duellen men åke går ut och får överta. Fram utvändigt kommer Y.L.L och tuggar... Tror Y.L.L är hård nog att ta ned Åkes men när två strider...?
Fel häst i spets men du var helt rätt på det om favoriten
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 14:42   #71

Mcdilssons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Fel häst i spets men du var helt rätt på det om favoriten
Mm. Ibland har man fel men rätt på samma gång... Skönt med en A klar iaf...

Var det 11 - FLIP A COIN -Nygren Patrik som fullkomligt flög fram längst u??t? (Vit kusk). Hyfsad nästagångare....
Gammal 2012-06-30, 14:44   #72

Standard

Ja det måste varit Flip A Coin. Va ju en nästagångare efter förra spurten, vunnit om det varit 5 cm längre då. Kommer säkert ut i ett enkelt gäng i Norrland nästa gång...
KP (+2), Mcdilsson (+2)
Gammal 2012-06-30, 14:53   #73

Robbans avatar

Standard

3an i sista streckad på 4% Hade ju vunnit förra starten utan galoppen mot samma gäng!
Gammal 2012-06-30, 15:06   #74

Mcdilssons avatar

Standard

*FEL*

Senast redigerad av Mcdilsson den 2012-06-30 klockan 15:10.
Gammal 2012-06-30, 15:10   #75

Mcdilssons avatar

Standard

Citat:
Tror Ludde gasar från början och kommer den till spets blir den svårslagen. Men det finns alltid ett MEN när Ludde gasar. En galopp in mot första sväng är inte helt otänkbart.
Vad Truculents "25.000kr´s segrar" på jääges och kaamaaa är världa får vi se nu. Blev framdragen av Luddes senast men kunde/ville inte gå förbi. Jag noterar att den svikit de tre gånger som prissumman varit 70.000 eller mer...
Vad ska man säga... Rätt & Fel igen...
Blä att ludde inte fick plats.... Möjligt att Trucen vinner ändå men tråkigt när sådant händer... Hade varit kul att se loppet utan Hans G...

Skönt btw att inget allvarligare sker...
Gammal 2012-06-30, 15:19   #76

Robbans avatar

Standard

Vilken styrning av takter me Sanity stannar i rygg på en död Iceland på hela bortre långsidan
Gammal 2012-06-30, 15:26   #77

Mcdilssons avatar

Standard

Jeez... Alla står stilla på upploppet, bara Sanity som rör sig...
Island sjuk?
Gammal 2012-06-30, 15:28   #78

Mcdilssons avatar

Standard

*FEL IGEN*
Gammal 2012-06-30, 15:31   #79

Mcdilssons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Robban Visa inlägg
Vilken styrning av takter me Sanity stannar i rygg på en död Iceland på hela bortre långsidan
Jo, men de vill ju inte "döda" hästen med hårda lopp efter E-Loppet... Var dags för ett snällt upplägg idag...
Gammal 2012-06-30, 15:36   #80

Robbans avatar

Standard

Citat:
Jo, men de vill ju inte "döda" hästen med hårda lopp efter E-Loppet... Var dags för ett snällt upplägg idag...
Då ska den vara i hagen och vila upp sig, Eller kuta provlopp!
På v75 tävlar vi!
BlackCobra (+1)
Gammal 2012-06-30, 15:43   #81

Mcdilssons avatar

Standard

Citat:
Då ska den vara i hagen och vila upp sig, Eller kuta provlopp!
På v75 tävlar vi!
Absolut! Jag håller med om det med tyvärr funkar det inte så...
Såklart de ville vinna loppet, men inte till vilket pris som helst...
Gammal 2012-06-30, 15:53   #82

Mcdilssons avatar

Standard

Citat:
Stänkaren är 5 - Sigurd Speed, kommer den till ledningen tror jag den kan hålla undan.
Hm...
Gammal 2012-06-30, 16:04   #83

Mcdilssons avatar

Standard

Citat:
Här litar jag på att experterna är hyfsad på sitt jobb och sätter 4 - FETTER'N T.G som A. Bränner den blir det svårare att bena ut. Att spricka på en J-O´s häst i ett kallblodslopp suger. Båda kommer med. Av hans två tror mest på 7 - B.W.GULLIVER OM den går barfota.

Hm... Blir nästan less på mig själv...
Gammal 2012-06-30, 16:16   #84

Mcdilssons avatar

Standard

DD spel:

2-9 x 500kr
Gammal 2012-06-30, 16:31   #85

Mcdilssons avatar

Standard

Hej-Hopp. Dubbelfel där... :(
Gammal 2012-06-30, 16:33   #86

Sprites avatar

Standard

Nu gäller det. Dagens viktigaste lopp. Vinnare hoppas vi Mellby Sambuca blir
Gammal 2012-06-30, 16:40   #87

Robbans avatar

Standard

Citat:
Nu gäller det. Dagens viktigaste lopp. Vinnare hoppas vi Mellby Sambuca blir
Återigen värdelöst med fast odds då det 9/10 ggr är högre på atg. 6,6 just nu
Hoppas svanen har fel då han är väldigt pestimistisk ang chanserna.
Gammal 2012-06-30, 16:42   #88

Mcdilssons avatar

Standard

... Kan bara hålla med Ulf.... Fy FAAAAN!!!
Tack Tuomas Korvenoja för att du är en idiot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gammal 2012-06-30, 16:48   #89

Sprites avatar

Standard

Citat:
Återigen värdelöst med fast odds då det 9/10 ggr är högre på atg. 6,6 just nu
Hoppas svanen har fel då han är väldigt pestimistisk ang chanserna.
Har annan syn på det då det oftare varit tvärtom för mig men då har jag mest huggit oddsen nån dag innan lördagen. Vet faktiskt inte hur mycket utbetalnings-% Bet365 och Expekt har men troligtvis högre än 67% som ATG har väl? Samtidigt som Expekt hade 4.50 istället för 5.50 så då lär ju Expekt ligger väldigt högt på andra som ATG har lägre på?

Citat:
... Kan bara hålla med Ulf.... Fy FAAAAN!!!
Tack Tuomas Korvenoja för att du är en idiot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skön han är Toumas iaf och säger direkt att det var hans fel. Lite för klena straff kanske med tanke på hur mycket som händer i loppen med omstarter i voltlopp och såna här överkörningar som drabbade Kolgjini och Ohlsson idag

Senast redigerad av Sprite den 2012-06-30 klockan 16:49.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-30, 16:54   #90

Mcdilssons avatar

Standard

Citat:
Skön han är Toumas iaf och säger direkt att det var hans fel. Lite för klena straff kanske med tanke på hur mycket som händer i loppen med omstarter i voltlopp och såna här överkörningar som drabbade Kolgjini och Ohlsson idag
Hur mycket har han lastat på Chelsea???

Sorry men blir så j@vla less på sådant här....
Gammal 2012-06-30, 16:56   #91

Sprites avatar

Standard

Hur tänker Adielsson? Han kör ju inte för seger iaf när han släpper spets med en så bra häst som Sambuca. Tror inte Friction hade vunnit idag om han fått sitta i dödens men vi får aldrig veta om Erik vunnit eller torskat om han svarat...
Gammal 2012-06-30, 16:59   #92

Robbans avatar

Standard

Citat:
Hur tänker Adielsson? Han kör ju inte för seger iaf när han släpper spets med en så bra häst som Sambuca. Tror inte Friction hade vunnit idag om han fått sitta i dödens men vi får aldrig veta om Erik vunnit eller torskat om han svarat...
Va det inte Åke som körde?
Det var negativa rapporter inför loppet därav att dom inte körde för seger?
"var sämre senast men hade då lite halsbekymmer. Jag märkte redan i starten att han inte var på bettet och kände mig tidigt slagen under loppet. Nu har han tränat på normalt ett tag och känns som han ska göra. Men jag tycker inte att hästen är lika vass i år som han var förra året. Han har haft lite fräschörproblem som har satt ner honom. Det hade han även i fjol men då var han i en lägre klass och nu är det tuffare. Han är snabb ut och jag kommer att prova för ledningen. Men jag tror inte att han kan slå Friction den här gången heller och ligger lite lågt"

Senast redigerad av Robban den 2012-06-30 klockan 17:00.
Gammal 2012-06-30, 17:19   #93

Mcdilssons avatar

Standard

Citat:
Lägger in mitt system och några funderingar.

3) 2 ICELAND
SoS! Galopp emot.

6) 2.8
Är väldigt imponerad av 2 - QUID PRO QUO. Tror den vinner oavsett position... Men Åke är ju också med i loppet....

7) A:9 B:2.6.8 C:3.10
Francis D G till spets, släpper till Åke. Friction får tugga i dödens.
Senast de möttes tog ju friction ner åkes från just dödens. Repris?
Tror att detta löpningsförlopp gynnar 9 - GLOBAL MONEY, (utan bakskor). Goop gungar in den!

Systemkrav:
Minst 2 A
Minst 1 B
Max 1C

Efterhandsanalys:

För att vara den första "publika" raden/mini-analysen som jag postat så är jag inte allt för knäckt... Mer knäckt över att jag inte är på banan och kan lira/jobba in vissa spel...

1) Inte mycket att säga...

2) Skulle vilja se loppet utan störning. Tveksam att T vinner med Ludde utanpå... Men det är ju bara efterhandsanalyser och all heder till vinnaren.
Att jag lyfter fram en tjugo-oddsare i STORM FOREVER känns rätt ok. Tvåa med galopp...

3) Fel av mig?
Kör om loppet om en vecka så spikar jag fortfarande Iceland...

4) Rätt men fel...

5) Lyfter fram en tjugo-oddsare men litar mera på "experterna" än mig själv. Bara att bita i det sura...

6) Q.P.Q vinner detta lopp nio av tio. Någon annan ville annat och körde över min halv-klaring. Att lyxstrecket - Åkes - blev målfotoslagen är ju bara att tugga i sig, typ...

7) Fel av mig. Jag har gått emot Friction sjuttioelva gånger och fått ångra mig.... Nästa gång går jag också emot...
Gammal 2012-06-30, 17:22   #94

Mcdilssons avatar

Standard

Citat:
Va det inte Åke som körde?
Det var negativa rapporter inför loppet därav att dom inte körde för seger?
"var sämre senast men hade då lite halsbekymmer. Jag märkte redan i starten att han inte var på bettet och kände mig tidigt slagen under loppet. Nu har han tränat på normalt ett tag och känns som han ska göra. Men jag tycker inte att hästen är lika vass i år som han var förra året. Han har haft lite fräschörproblem som har satt ner honom. Det hade han även i fjol men då var han i en lägre klass och nu är det tuffare. Han är snabb ut och jag kommer att prova för ledningen. Men jag tror inte att han kan slå Friction den här gången heller och ligger lite lågt"
Spelarservice hade inte med den på sex hästar som ni vet. De brukar ju ha bättre koll på Åkes än någon annan...

Vi som streckade fick betala i onödan...
Gammal 2012-06-30, 17:29   #95
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Visst fan måste han ha ryckt bort skorna på BW Gulliver ändå? För så snabb är inte hästen.
Var snack om det innan men sedan läser man intervjun i Spelarservice så skulle han inte rycka dom trots allt utan skulle vänta med det till starterna efter.
Gammal 2012-07-03, 12:09   #96
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 36
Standard

Välj en annan grupp...

Citat:
Hej igen AbbeAce.

Lite sent att tillägga kanske men gör det ändå. För att få samma system i Hipposystemet, sätter du dina ABCD hästar, och väljer en annan grupp från E till O för dina utgångshästar och sätter MAX-MIN för dessa. Övriga hästar efter utgångshästen lägger du också i en egen grupp och sätter MIN-MAX till 0-7 (blir då matematiskt) så får du samma system...
AbbeAce (+5)

Senast redigerad av Tindra den 2012-07-03 klockan 12:18.
Tindra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td