|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-06-14, 16:47 | #1 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Dålig stil utav ATG...
ATG är ju den klart största aktören inom svensk trav- och galopp - skulle man då inte kunna tänka sig att man i alla fall fick samma service som de ger kunderna i utlandet, men icke...
På ATGs engelska motsvarighet så har de en service som ger dem tips till alla lopp en tävlingsdag - något vi i Sverige alltså inte har. Detta tycker jag är förbannat dåligt - blir att författa en skrivelse till dem... Nu är dessa tips på engelska och vi i Sverige är ju bra på detta språk, men det finns många äldre spelare som inte har en susning vad gäller engelskan och/eller dess termer knutna till trav- och galopp - sedan är det mest principen jag är ute efter! Tipsen är ju inte särskilt utförliga och säkerligen inte heller av någon högre kaliber... Men som sagt, det är principen jag är ute efter... Vad tycker ni - är detta sjysst mot spelare som plöjer ner miljarder varje år? En annan sak är ju att den danska motsvarigheten till ATG, Dantoto sänder gratis trav till de svenska travloppen varje dag. Undrar om detta är gratis för Dantoto och om då ATG sponsrar de danska spelarna? Så här ser det ut på den "engelska" sidan: http://www.trottingwire.com/today/Bergs%C3%A5ker |
2012-06-14, 21:37 | #2 |
Är nöjd så länge ATG fortsätter att lägga upp speltips till streckspelen. Onödigt att bakfulla Svenssons använder sina pengar på värdelösa vinnare i ramloppen, bättre de fyller på potterna i V75.
Vad gäller sändning av travlopp så vet jag att det fanns i alla fall länkar med gratis live. Oavsett så är det väl lopparkivet man vill åt och då får man snällt punga upp. |
|
2012-06-15, 07:54 | #3 |
Vad gäller LOPPARKIVET var det iaf tidigare gratis i finlands motsvarighet till ATG men här får vi naturligtvis pynta deg för denna "service"... finns mkt att tycka om detta, de skulle nog gärna vilja ta betalt för Raffes, Mickes och taxichaffisens tips! ...om de bara kunde...
|
|
2012-06-15, 08:35 | #4 |
Jag håller med Pilkast, ska vara lika för alla. Jag tycker att de kunde ha mer kusk/tränar intervjuer ( videos) För då ser man deras pokerface som avslöjar när de "ljuger" lr förskönar sanningen eller tror för mycket på sin häst.
|
|
2012-06-15, 08:47 | #5 |
Sharpest
|
Tjänsten de har köper de in från dagens spel. Samma information finns hos ombuden men mer utförligt. Personligen är jag emot att ATG ska bjussa på sådana tjänster då dessa tillhandahålls utav tredjeparts företag som i sin tur inte kan ett skvatt. Det är rena horoskop de skriver.
Det innebär en extrakostnad för ATG som i sin tur betyder mindre pengar till travsporten för någonstans ska dessa pengar komma ifrån. Det kostar ca 400-800kr per ombud och månad för den typen utav information. Ska ATG gruppköpa och ha den öppen för hela sverige så betyder det att ombuden har inget att konkurrera med längre. De har det redan tufft iom jokersystemets framsteg och dessutom kupongavgifter. Dessutom är det en mångmångmång miljonkostnad årligen med sådan information. Kedjan Direkten gick ihop och köpte sånna tjänster från en sådan leverantör. De består då utav 250butiker och summan för den servicen landade på strax under miljonen årligen. Nej tack. Lägre utgifter och högre återbetalning röstar jag för! För att inte tala om pajaserna(läs raffe, nybrink, per, mohammed mfl) på ATG som får årslöner på 1miljon+ för att synas. |
2012-06-15, 11:34 | #6 |
Enligt Micke Sandlin (travkonsulten) så kostar Micke Nybrink spelar kollektivet 6 % i ökad omsättning på vad Nybrink väljer att tipsa om, travkonsulten har räknat ut på sitt vis.
Och givetvis gillar ATG detta med ökad omsättning. |
|
2012-06-15, 13:05 | #7 |
|
|
2012-06-15, 13:22 | #8 |
Lutfi Kolgjini blir sommarpratare.
Travsporten får en representant bland sommarpratarna i P1. Det är Lutfi Kolgjini som ska prata… Hans datum är 5 juli. Detta får vi inte missa! Senast redigerad av korpo den 2012-06-15 klockan 15:39. |
|
2012-06-15, 23:33 | #9 | |
Citat:
Och hur fan räknade han där "på sitt vis" kan man fråga sig. Lär ju vara mil från sanningen (om man nu öht kunde räkna ut det på ett någorlunda träffsäkert sätt).
2012-06-16, 07:17 | #10 |
Citat KP
För att inte tala om pajaserna(läs raffe, nybrink, per, mohammed mfl) på ATG som får årslöner på 1miljon+ för att synas. Mickes tips för att vinna på travet – men nästan alla går med förlust Kan man leva på spel? – Ja, det är säkert några få förunnat. Men knappast genom att spela på hästar. Säger Mikael “Micke” Nybrink, järfällabo och en av Sveriges mest kända spelare och TV-profiler. Paradoxalt nog lever Micke likafullt på spel och hästar. Genom sin anställning och lön som travexpert och krönikör på Kanal 75 och Aftonbladet. Bortsett från några år som ingenjör inom verkstadsindustrin och som lärare i NO och matematik i Järfälla – han var också klassföreståndare – har Micke, 48 år, jobbat med travsport och spel i hela sitt liv. Drygt två decennier som påläst travexpert och spelare – och ändå ingen vinnare. Många undrar nog varför. – Enkelt, säger Micke. Ingen blir fullärd eftersom ämnet är för svårt och ständigt förändras med nya aktörer. Men här ligger också utmaningen. Du blir rikligt belönad om du mot förmodan skulle lyckas i en “omöjlig” V5–, V65– och/eller V75–omgång. Men svårighetsgraden är oftast så hög och chansen så försvinnande liten att du aldrig kan kalkylera med den. Samtidigt har du själv sagt, i TV, att du vunnit “hyggligt” några gånger. – Det stämmer. Men inga summor som du kan livnära dig på, i längden. Hur mycket, som mest? – Sexsiffrigt vid ett par tillfällen. Inga miljonbelopp. Mikael Nybrink återfinns i TV–studion flera gånger i veckan och tipsar hundratusentals tittare och travspelare om spelobjekt. “Den värmde lysande”, “den kan du nog stå över”, “den är en outsider och mitt drag till ett hyggligt odds.“ Och så vidare. Micke är påläst, en av de mest insatta och pålästa i travlandet Sverige. En bättre guide till travmiljonerna går knappast att få. Ändå blir det oftast fel – både för Micke och spelarna. Många spelare hävdar att Micke har alldeles för låg träffprocent på V65–, V75–, Dagens dubbel och vinnarspel, och de är snabba på att framföra sin frustration och besvikelse. Elaka mail, bitska och nedsättande kommentarer hör till “Mickes” vardag. Men du får beröm också? – Ja, minst lika mycket “tack och grattis, Micke”, som skit. Men det är den negativa kritiken man tar åt sig av. Bara att erkänna. Expert och spottkopp hör tydligen ihop. Tack och lov är jag ganska luttrad och stryktålig. En kommentar Micke fäller med ett spontant leende. Han har ett namn på dem också, de värsta plågorisen som döljer sig bakom datorerna: “Näthatarna”. Och ändå förefaller du tämligen bekväm i din utsatta roll. Stämmer det? – Kroppsspråket avslöjar mig. Jag vet att jag läst på, gjort min hemläxa, och då känns hela tillvaron bra. Jag är trygg i mig själv och har absolut inga självförebråelser. Fast även du kan väl tappa självförtroendet? – Absolut. Och i den längsta och djupaste av svackor, när vinnartipsen hela tiden går snett, ligger det nära till hands att snegla åt en streckfavorit, som jag egentligen inte tror på, i stället för att peka ut en oddsare som jag innerst inne förordar. Dessbättre vacklar jag numera sällan i min tro och uppfattning. Ditt bästa råd till en relativt oerfaren spelare? – Läs på, läs på, läs på. Ta in all information som står till bud. Läs allt som finns om trav på internet, läs travfakta, konsultera lopparkivet, se så mycket trav du kan, skriv upp, registrera, öva ditt minne. Var ständigt nyfiken. Men det räcker antagligen inte för att bli en vinnare – i längden. Dock har du kommit en bit på väg – för att begränsa förlusterna. Din väg till expertrollen? – Enkelt uttryckt: Den hårda vägen. Jag fick som mycket ung sommarjobb på V75– och Solvalla–Guiden där tungviktare och travdinosaurier som “Lilleman” Forsberg, Björn Holmquist och Ola Rydstrand övervakade nykomlingar och läxade upp dem vid minsta sakfel i rapporteringen. Jag fick verkligen slita för min låga lön. Högsta tempo dag som natt. Men det var en nyttig travskola och jag är tacksam i dag för den hårdhänta behandlingen. Nyfikne Nybrinks framtidsplaner? – Min hobby är mitt jobb. Jag jobbar nog med trav och spel även när vi skriver år 2020. Jag är så inne i det här, så förälskad i mitt jobb, att jag ägnar mig åt det även på min fritid, på min semester. Det går nog aldrig över. Men du avslöjar ibland, i vissa TV–trav–sändningar, att du hänger med rätt hyggligt även i samhällsutvecklingen i stort. – Jag är född nyfiken – på hur det går. Med allting. Jag läser till exempel mycket, tidningar och böcker. Och jag har, faktiskt, en hemlig liten dröm långt bortom alla travovaler: Att kunna bosätta mig på Franska Rivieran och skriva en bok. Om spel och travsport? – Inte nödvändigtvis. Hur som helst. Nu är “Micke Nyfikens” dröm inte längre hemlig. Senast redigerad av korpo den 2012-06-16 klockan 07:19. |
|
2012-06-16, 10:54 | #11 |
Stekel...micke sandlin utgick ifrån 7 veckors sammanställning. Micke sandlin skall ha följt streckprocent rörelser kontra ifall Nybrink tipsat om aktuell häst eller inte. Nybrinks vinnare var i snitt streckat på 57,1 %.
Sandlin uppger att det är många spelare som följer hans tips, därav kurs rörelser. sandlin pratar om referensgrupp, referenshästar och totaleffekt. Nybrinks hästar skall visst enligt sandlin stiga med 6,1 % en genomsnitts vecka. Beräkningar får stå för honom men jag tror honom. Hur mycket påverkar inte papegojerna på liven. det är bara att följa i vart fall odds rörelserna. TT och SS är stora elefanter o hur mycket påverkar dessa i streck % För intresserade länkar jag http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=5747 |
|
2012-06-16, 11:50 | #12 | |
Citat:
Det här var ju något helt annat än de rörelser i streckprocent på en häst på streckspelen som du faktiskt menade...
2012-06-17, 14:37 | #13 | |
heller av någon högre kaliber... Men som sagt, det är principen jag är ute efter...
Citat:
Så dom har knappast någon førdel.... |
||
|