Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-05, 11:14   #1

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

V4 Bergsåker 5/6

Tänkte skriva ner mina tankar till tre första avd. Sista har jag inte löst än...
Fyll gärna på med era tips.

V4-1:
A: 4-6-10
B: resten

Någon utav 4-6-10 ska väl gå felfritt och har då bra chans att avgå med segern. Men såna här lopp brukar jag försöka fylla så gott det går och behöver inte vara fel att fläska vidare. Ingen kallblodsexpert direkt men nog ser A-trion starkast ut på pappret? 3-7 verkar ha fart i kroppen som räcker för att utmana men vill dom ens vinna? Tre streck eller gardera rejält (alla) gäller för mig.

V4-2:
A: 5-3-2-4
B: resten

5 usel senast efter fem raka vinster på imponerande sätt. Måste varit sjuk då och om ok igen så bra chans. 3 fin fart om rätt humör. Måste med. 2 Var jättebra flera starter i rad men i två senaste har den sett helt formlös ut. Om samma geist som innan tycker jag tom att den har toppchans i detta gäng. Startsnabb och sen kan man välja om man vill köra i spets eller inte (om inte 1 häxar från start). Men med tanke på två senaste starterna blir den bara tredjerankad. 4 får sista strecket lite motvilligt. Väl mycket streckad kanske men kan öppna bra och var lite förbättrad senast trots förlust då den blev överfallen i ledningen under loppet. Övriga hästar är jämnbördiga snudd på och det blir alla vid fler än fyra streck för mig. 1 är det givna femtestrecket annars men förutom vinsten för fem starter sedan har den inte varit bra. Och även om man ska ladda för spets idag och man tror på chans därifrån har jag ingen feeling för den. Tror den misslyckas med både spets och vinst. En av resten för mig trots fina utgångsläget.

V4-3:
2-3-10-5

Heltäckt med fyra kusar var det här. Troligast är väl att 2-3 strider om både spets till en början (fördel 3 i spetsstriden tyvärr) och segern till slut. Men en häst har blivit helt bortglömd här och det är 10 som med minsta klaff absolut kan utmana om segern. Streckad på 6 % nu och med tre strykningar och rygg på 3 från start borde det bli en fin resa. Får 2 eller 3 inte bluffa bort loppet kan det bli kul. Omgångens roligaste skräll! Men precis när jag skrivit klart detta ser jag att den är anmäld med skor i nuläget. Då är den inte så tidig dessvärre. Barfota bak eller runt om är den jätterolig annars blir det sista strecket bara och jättelite feeling. Trist värre. Sista strecket får 5 som har fin fart men är väldigt knepig och gillar att galoppera väl ofta. Heltäckt med fyra som sagt!

V4-4 får vi se vad vi kan hitta snart...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 11:24   #2

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 212
Standard

tack för dina tips
harley är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 11:28   #3

Standard

Hmm. Med tanke på att draget verkar gå med skor blir det nog ingen V4 för mig. Svårt att hitta ngt spelvärde.

6 rensar visserligen liiite i första avd. Barfota runt om anmäld och den kan ju få upp värdet lite direkt.

I andra gillar jag ju 2 som kan skrälla till 14% men den vet jag ju inte formen på. Så mer en förhoppning än att jag verkligen vet att den kommer kriga om segern. Övriga tre kusar jag tror på är mycket streckade.

I tredje talar ännu mer för 2 eller 3 nu efter skoinfo. 5 kanske kan smårensa lite men är ju galen och även där är det mer en förhoppning att den ska sköta sig än att den kommer kriga om segern.

Sista avd har jag inte löst än och där kan det skrälla rejält med många dåliga hästar. Men har inte hittat ngn spik innan och då kostar det för mycket att måla på.

Ska läsa på lite mer och kolla lite värmningar så får vi se. Inte så sugen på att spela ett system med potential att vinna max en tusing när dessutom dragen är mer förhoppningar än hårda fakta. Brottas med hjärnan nu hur göra. Ha ha.
Gammal 2012-06-05, 11:30   #4

Standard

Varsågod Harley. Och tack. Men vet inte hur mycket dom hjälper just idag. Men en diskussion kring omgången är alltid bra. Och man måste ju inte spela bara för att man läst på. Spelvärdet ska ligga där också.
Gammal 2012-06-05, 11:34   #5

Standard

Såja. Nu fick jag barfota bak på Maro Khan. Måste självklart hoppas att 2-3 kör lite mot varandra för att räcka till vinst. Men den är alldeles för lite streckad. Nu måste jag ju lämna in ngt. Kanske chansspikar 6 i sista om barfotabalansen slår väl ut. Viktig värmning där. Kan vara en spelvärd spik.
Gammal 2012-06-05, 11:41   #6

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3850
Standard

Känns som lite värde i att fälla favoriten i andra, låter ju inte jätte sugna på att vinna loppet iaf:

"5 Center Min - Han hade halsinfektion senast när han startade på V75 på Umåker och han fick ta det lugnt två och en halv vecka efter det. Sen har han tränat på utan att för delen körts något tuffare och jag ser detta som ett led i matchningen mot Bodens V75:a. Jag kommer köra snällt med honom och kanske till och med blir kvar invändigt eller i kön. Skor runt om, säger Micael Ågren. "

Känns ju dock svårt att hitta någon spik man tror på och som du säger inget jätte spelvärde utan några klara drag. Svårt att bygga ett system bara på att "favoriten inte vinner". Favoriten i avd4 känns inte het heller, tappar från start.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 11:46   #7

Standard

Kankske är det 2 som bara vinner i sista. Helstängt idag och varför inte liksom. Men där vill man ju ha en skräll då loppet på förhand är vidöppet.

Om 6 i avd 1 skvallrar om att barfota funkar bra är jag sugen på detta system som det ändå finns spelvärde i samt att det är seriöst:
1: 6
2: 2-3-4-5
3: 2-3-5-10
4: alla
480 kr

Annars kan man inleda med:
1: 4-6-10 och ev ngn mer efter värmningar
Och så går man kortare i sista!
Gammal 2012-06-05, 11:54   #8

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1792
Standard

Obama i v4-2 kanske kan vara en liten rysare idag, bf runt om och ska laddas för ledningen! Funderar på att chansspika den om den är fin i värmningen....
Fredrik33 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 11:59   #9

Standard

Kanske är det så enkelt att det står mellan hästarna på startvolten i sista avd? Inte mycket bättre hästar 20 m bakom.

1: 4-6-10
4: 1-2-3-4
Fegsystemet. Men lite väl dyrt när man inte tar ställning. Får se vad det blir till slut.
Gammal 2012-06-05, 11:59   #10

Standard

Nu låter det helt plötsligt jättebra kring favoriten i avd 2. Ha ha.
Gammal 2012-06-05, 12:02   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Nu låter det helt plötsligt jättebra kring favoriten i avd 2. Ha ha.
Han sa aldrig att det var något fel på hästen innan heller, bara att han ska ge ett snällt lopp och då känns det intressant att gå emot
Gammal 2012-06-05, 12:03   #12

Standard

Angående Obama så tror jag inte riktigt den räcker idag trots allt. För fem starter sedan var den jättefin barfota runt om. Sedan bara ok med samma balans i följande två starter. Och inte visat ngt speciellt i senaste två. Tror dessutom att 2 tar sig förbi direkt och nu låter det dessutom som att 5 ska laddas och då är det risk att den blir släppt till spets. Men jag har haft fel förr . Så shoot!
Gammal 2012-06-05, 12:04   #13

Standard

Precis. Men nu så skulle han ju ladda från start med 5. Det var det inte tal om innan. Angående Center Min.
Gammal 2012-06-05, 12:04   #14

Standard

Fast Obama såg ju fin ut i värmningen... Men jag har inte råd med den.
Gammal 2012-06-05, 12:05   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Precis. Men nu så skulle han ju ladda från start med 5. Det var det inte tal om innan. Angående Center Min.
Hörde det nu, kanske inte ska plocka bort den helt som jag tänkte först
Svara

td