Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-05, 08:42   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Uppsnack V75 9/6 Östersund

Dags att få igång lite V75 tugg inför Östersund nu... Med en miljonär på sidan förra veckan, Grattis TobyTyke, så borde vi borra ner oss i denna omgång änn hårdare.

Ser väl gnaska favoritbetonat ut på lördag, men några godbitar ska vi väl kunna hitta. Hur är det med Åkes stallform, lite si och så var känslan i lördags, men det ser ju ut som han har minst en straffspark.

V75-1: Som sagt, här kommer 4 Mr Piccolit ut. Hur ska denna pålle förlora? Insatsen senast var ju enorm, lekte med motståndet från 12:e spår. Här kan nog Åke göra nästan hur han vill. Trots ganska bra motstånd så känns det som att övriga gör upp om 2:a platen. Bakom Åke känns det öppet...

V75-2: Förstastrecket här ska väl till 6 On Hold, som hoppade bort en säker seger senast, till viss glädje , Magnus kanske ska undvika att driva på så hårt denna gång? 1 Rite on Win samt 3 Hurricane Ås är min 2 första givna motbud.

V75-3: Fin gulddivision där jag tror att man klarar sig långt med 4 hästar.
2 Global Investment borde vara huvudet lägre än de övriga, men är en liten favorithäst, som alltid gör sitt, så jag kan inte släppa den. 4 Iceland blandar ju och ger, blev ju startgalopp och oförbrukad i Elitloppet, kanske kan ha nytta av det här. 6 Yarrah Boko är ju som en björn, tapper i Elitloppet men får oftast göra slitgörat. Kan nog knäcka detta motstånd den tuffa vägen vid en bra dag. 10 Formula One streckas även den, sällan man hör StigH prata så om någon häst, lät ju som han var övertygad om att den varit långt framme i Elitloppet. Lite taskigt läge denna gång, men måste streckas!

V75-4: 1 Hallsta Lotus vinner, ingen idé att spekulera i annat för mig. Får ju mothugg allt som oftast men krossar ändå motståndet i varje start. Tycker inte han möter någon av de värre motståndarna i dag, och har svårt att se honom fastna. SPIK!

V75-5: Öppet lopp som vanligt med ston & lärlingar. Här är det nog att bästatt ta många om inte alla. Ska jag ge mig på att nämna någon får det bli 9 Please Be Patient med Marcus. Kan nog passa bra bakom en Åke häst. Men strecka på...

V75-6: Hyffsad bronsdivision, där favoritskapet säkert kommer delas mellan 5 Inhibited & 7 Perfect Toll. För mig är den sistnämde klar förstahäst. Loppet den gjorde senast var ruskigt. Att inte vinna på 12,3, det är inte mycket att göra åt, plocka 40meter är svårt. Åke tror detta blir en kanon. Kan mycket väl vara en tänkbar spik, minst utgång. Vid gardering, glöm inte 4 Chanel Håleryd som har ett fint läge denna gång. 3 Ed You har självklart segerchans om Åkes gör bort sig, men känns som den kommer bli överstreckad som hemmahopp.

V75-7: Fint och halvöppet sprinterlopp som jag har lite svårt att bena ut. 3 Made At home vann ju lätt på Dannero i V75 senast. Kan vara den givna förstahästen här.5 Sandalett kommer nog Lennartsson i angeläget ärende med. Kan räcka långt med ev dessa 2, men detta lopp måste jobbas hårt med.

Senast redigerad av sheriffen78 den 2012-06-05 klockan 08:58.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 10:17   #2

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3850
Standard

Tycker det ser ut som en ganska enkel omgång med många starkas spikalternativ! Tidiga tankar:

Avd1: Helt riktigt blir Mr Picolit mycket svårstoppad och känns som bästa spiken.

Avd2: Onhold känns som huvudet högre än övriga här, bombar till ledningen och sedan är det bara upploppsgalopp mot igen, inte riktigt bestämt mig hur hårt man ska på galoppen senast ännu, minst utgång.

Avd3: Tycker Jämtlands stora pris ser öppet ut! Fungera Alvena Pele kan det mycket väl vara spets och slut tror jag men inget man håller i handen, given på kupongen iaf. Låser nog på hästarna 1-6. Känner noll för formula one i gulddebuten från bakspår, tycker inte hästen tar i på samma sätt bakom hästar och lär bli överspelad.

Avd4: Halsta Lotus! Litet frågetecken kring spåret dock, finns väl en liten risk att han blir instängd, men brukar lösa sig i dessa isbjörnslopp... Annars bör det vara kross som vanligt, bästa distansen!

Avd5: Ser väl ut som det öppnaste loppet även om jag inte tycker det är någon skrällgaranti trots ston+lärlingar. Miss Beniss såg fin ut senast efter enorm passiv styrning, kan inte tänka mig att en lärling gör så när chansen ges att köra en favorit(?) på V75. Åkes duo Roxa Sisu och Please be paitent är också bra, men svårt att ta metrar. Helgardering med A-hästar känns bäst här, även om jag tror att någon av dessa tre plockar hem det, men eftersom det känns "lätt" i andra lopp har man nog råd att måla på här!

Avd6: Perfect Toll. Överlägsen kapacitet här. Hoppas många streckar inhibited, lär bli överstreckad trots den dåliga insatsen på valla senast. Fel distans och fel spår för Perfect Toll men jag tror inte det spelar någon roll. Blir intressant att läsa vad åke tror. Dödens och slut?

Avd7: Dagens svåraste på förhand, kan mycket väl skrälla här. 3 Made at Home given första häst för mig dock.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 11:55   #3

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1880
Standard

Jag kommer att spika Miss Beniss i lärlingsloppet.Jorma "fick inte vinna" i lördags, men hade så mycket att kör med, så han tvingades ut i spåren 800m kvar. Preparé är nog inte Jormas bästa ämne, och jag tror att M B vinner skitlätt på lördag.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 12:22   #4
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Och min spik lär hamna på Iceland iom att Melander själv fortsätter köra. 750000 i första pris. Detta tackar han och tar emot. Hade säkert siktat mot denna mer än Elitloppet då han insåg nog ganska tidigt att vinna elitloppet med Iceland är att sikta för högt.

Hade Lennartsson haft bättre snurr på sitt stall skulle Alvena Pele följa med då den kanske kan ta spetsen.

Yarrah boko har nog 2 hårda lopp kvar i fötterna sedan elitloppshelgen. Stryk den!

edit:
Så här börjar min lapp forma sig.

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 13:16   #5

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

Jag har lyckats dra på mej ansvaret att hålla i min lokala ICA-butiks andelsspel denna vecka, vilket ska vara färdigt senast imorgon. Har lite panik då jag enbart hittar en ordentlig spik (Hallsta Lotus) och skulle behöva två... Första gången jag gör ett sådant här, så all hjälp från Sharps vore uppskattat. Är inne på att spika såväl Mr Picolit som Iceland, men det hade varit så mycket lättare om man bara spelade för egen del... Systemet ska vara på 1000 eller 2000 rader, hjälp mej nu!!

MVH
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 13:22   #6

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 552
Standard

Jag funderar på att dubbla i kallblodsloppet..

Avdelning 4 – 2140 meter auto – Sven O Perssons Minne – Kallblod

Spetsstriden: 1 Halsta Lotus har med åren lärt sig öppna allt bättre och det är inte uteslutet att han lyckas hålla spets om Uffe skulle testa på allvar. Här behöver han nog inte chansa på det dock med två stallkamraten utanför som kan trolla fram en luckaoch jag tror att sansade Ulf satsar på det senare. I så fall står spetskampen mellan 2 Myllarfaks och 5 Stamping och det kan bli en tuff kamp då Stamping är något snabbare i benen men tveksamt om han tar en längd på Gunnar Melanders häst. Tror inte det utan vi ser 2 Myllarfaks i spets efter ett halvvarv med 5 Stamping utanpå sig och 1 Hallsta Lotus någonstans tredje utvändigt.

Analys: Normalt sett så borde ju spiken på 1 Hallsta Lotus vara given så som hästen sett ut och det vore det rationella. Naturligtvis har han störst chans i omgången men blir oxå streckad därefter. Han var ju åter fantastiskt bra senast från dödens i Elitkampen på Solvalla då han gjorde slarvsylta av 5 Stamping vilken då satt i spets. Det är det som är saken med Hallsta Lotus att han gör sina allra bästa lopp i dödens och de gånger han sistter i spets är jag mera orolig då han kan bli nerspeedad därifrån. Från dödens kan dock rutinerade Ulf Ohlsson som regel styra hela fältet och jag har tappat räkningen på alla de gånger man sett honom lämna en trött ledare en bit in på upploppet för att sedan gå undan i opressad stil. Det troliga är alltså att favoriten löser denna uppgift från dödens i ett senare läge av loppet. Jag hoppas dock att han blir synad av två andra i loppet och det vore uppfriskande om Peter Eriksson åter försökte svara ut honom som senast fast denna gång från dödens och därmed skicka ut Hallata Lotus i tredjespår när Uffe försöker köra till. Då kan det kärva för favoriten och det är ruggigt bra betalt om han faller. Skulle favoriten lyckas hålla spets så blir han svår att slå men varken tror eller hoppas det.

Nu fick han alltså det enda läge varifrån detta lopp kan bli spännande och jag väljer alltså att dubbla med min spetskandidat 2 Myllarfaks då jag tror och hoppas på att urskicklige Gunnar Melander har ringat in och löst vad som nu besvärat hästen. Minns med rysningar hur Myllarfaks pulveriserade Hallsta Lotus 12/9 från spets på Dannero ifjol. Ska dock sägas att Lotusen inte var i form då men Myllarfaks är nog den av Järvsöfakssönerna som är närmast Lotusen då han är i form. Lägg därtill att ingen kan ställa i ordning kallblodshästar som Gunnar Melander till en viss given uppgift så att det nu blir en dryg månad mellan starterna för Myllarfaks tar jag inte så hårt på. Visst är galopperna på slutet ett frågetecken men de är samtidigt oddshöjande och så som hästen gick efter galopp i Vårbjörken näst senast så bör inte toppformen vara långt borta. Står över den tredje hästen i loppet som kan vinna då 5 Stamping får ett tungt lopp i dödens nu så som jag läser loppet. Lägg därtill att han inte kunde stå emot Hallsta Lotus senast från spets. Däremot hoppas jag att Peter som sagt gör resan lite tuffare för favoriten genom att inte släppa ner honom i dödens då den frågan kommer. Övriga får göra upp om platserna bakom favorittrion.

Min Rank: A:1,2 B:5 C:7,6 D:8,3,11,10,4,9,12

Ovanstående är ett utdrag från www.gratistravtips.se
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 15:50   #7

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2499
Standard

Jag lyssnar inte alls vad ni andra säger, väntar bara in Tobytyke´s tips!
Skämt o sido en bomb faller sällan på samma plats så blir nog att slå dövörat till när hans rad kommer..

MrPicolit kommer att hamna över 80% vilket är befogat - hur ska han förlora? nej sjukdom emot...
I guld hoppas jag Noras Bean kommer att ligga kring och under 10% - den tar vi!
Sedan ett stolopp med lärlingar och fullt fält. Tar nog de 8 sista streckade i detta lopp och sedan hoppas på skräll.

Olle Carlsson i V75 igen med sin Ed You, ja vem minns inte Coconut Creek? Just nu har vi Olle som spik på lördag iallafall...

Får man under 10% på OppOppOpp i sista också?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 16:44   #8

Standard

1: 4 Mr Picolit
2: 1,2,4,5,6
3: 2,4,5,10
4: 1 Hallsta Lotus
5: 7,9,12,15
6: 3,5,6,7,9
7: 3,5,7,11,12

2000 rader på pricken. Skulle ni köpa en andel som såg ut såhär?
Jag åkallar eder hjälp nu alla Sharp-travare!!
Gammal 2012-06-05, 16:47   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travid Visa inlägg

Tycker det är lite tråkigt uppbyggt med 4-5 hästar i varje lopp, helgarderar hellre något och går på en spik till
Gammal 2012-06-05, 16:57   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Tycker det är lite tråkigt uppbyggt med 4-5 hästar i varje lopp, helgarderar hellre något och går på en spik till
Så hade jag nog gärna spelat också, men som sagt - det är designat för att passa den stora massan, de som hellre köper en andel och ser det som ett komplement till Lotto eller Keno än att faktiskt läsa på och spela själva... Eller? Vilka köper andelar egentligen? :O Om man nu kör på 3 spikar blir det Mr Picolit, Hallsta Lotus och... vem mer? Hjälp!! Jag börjar få prestationsångest deluxe här hehe..
Gammal 2012-06-05, 17:17   #11

Standard

1,3,4,5,6,9
1,2,4,5,6,7
4,5,10
1 Hallsta Lotus
7,9,12,15
7 Perfect Toll
3,5,9,11,12

Nu börjar det likna något
Gammal 2012-06-05, 17:31   #12
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Så hade jag nog gärna spelat också, men som sagt - det är designat för att passa den stora massan, de som hellre köper en andel och ser det som ett komplement till Lotto eller Keno än att faktiskt läsa på och spela själva... Eller? Vilka köper andelar egentligen? :O Om man nu kör på 3 spikar blir det Mr Picolit, Hallsta Lotus och... vem mer? Hjälp!! Jag börjar få prestationsångest deluxe här hehe..
Det blir ju svenska folkets ala tvsystem och dessa brukar sällan få 7 rätt. När de nu får 7 rätt är det i den mycket låga 5 siffriga eller 4 siffrig utdelning. Dessa ska sedan delas med 10 pers.

När du tar på dig att göra ett system, fråga nästa gång vilken utdelning du ska lägga dig på. Alla kan göra ett tvsystem, bara kolla på tidningarnas spikar sedan gardera resten och försök få alla nöjda. Du kan inte få alla nöjda.

Följ din magkänsla och konstruera systemet såsom du själv vill med dina idéer. De som inte vill köpa ditt system får köpa något annat system i butiken, finns alltid någon som passar dom. Sedan får de sitta där och bita de sura äpplet när du sätter ditt.

Så mitt råd, skit i vad alla andra tycker och tänker. Du är systemmakare inte de andra. Folk köper andelar ändå oavsett.
Gammal 2012-06-05, 17:33   #13

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Hallsta lotus kan man gardera på läget. Kan bli kul om de lyckas stänga in honom ett tag. Guld kan bli kul om Yarra har känningar kvar i benen. On hold kan säkert hoppa igen och mr Picolit kan säkert hamna i bryderier från start men min första tanke var efter en bläddring på text tv. 4 spik,3 staket. Analyserat och klart på någon minut.
Nu lär jag nog inte lämna in ett sådant system utan ändra 1000ggr innan jag iaf stannar på 4-6 rätt på lördag.
Det lär landa på en flerbong.

Senast redigerad av draken den 2012-06-05 klockan 17:40.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 17:40   #14
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Hallsta Lotus har haft genom karriär spår 1 23 gånger och endast segrat 4 av dessa. Nu är det genom hela karriären samt både auto och voltstart. Någon som orkar kolla hur många gånger han haft spår 1 i auto?

Senast jag hitta där den inte mötte Järvsöfax var https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=728268
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
criba (+10)
Gammal 2012-06-05, 18:28   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Hallsta Lotus har haft genom karriär spår 1 23 gånger och endast segrat 4 av dessa. Nu är det genom hela karriären samt både auto och voltstart. Någon som orkar kolla hur många gånger han haft spår 1 i auto?

Senast jag hitta där den inte mötte Järvsöfax var https://www.travsport.se/sresultat?k...&loppId=728268
kollade igenom detta nu och han har haft spår 1 auto 9 gånger och segrat vid 4 av dessa lopp. Stärker bara min motivation att gardera honom. Märk att detta är i svenska lopp. Kan ha haft spår 1 utomlands men där redovisas inte spåren i efterhand tyvärr.
Gammal 2012-06-05, 18:34   #16
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
kollade igenom detta nu och han har haft spår 1 auto 9 gånger och segrat vid 4 av dessa lopp. Stärker bara min motivation att gardera honom. Märk att detta är i svenska lopp. Kan ha haft spår 1 utomlands men där redovisas inte spåren i efterhand tyvärr.
Hur många av de resterande 5 mötte han järvsöfax?
Gammal 2012-06-05, 19:10   #17

Standard

Citat:
Det blir ju svenska folkets ala tvsystem och dessa brukar sällan få 7 rätt. När de nu får 7 rätt är det i den mycket låga 5 siffriga eller 4 siffrig utdelning. Dessa ska sedan delas med 10 pers.

När du tar på dig att göra ett system, fråga nästa gång vilken utdelning du ska lägga dig på. Alla kan göra ett tvsystem, bara kolla på tidningarnas spikar sedan gardera resten och försök få alla nöjda. Du kan inte få alla nöjda.

Följ din magkänsla och konstruera systemet såsom du själv vill med dina idéer. De som inte vill köpa ditt system får köpa något annat system i butiken, finns alltid någon som passar dom. Sedan får de sitta där och bita de sura äpplet när du sätter ditt.

Så mitt råd, skit i vad alla andra tycker och tänker. Du är systemmakare inte de andra. Folk köper andelar ändå oavsett.
Du har så rätt så. Jag vänder nog helt på steken och spelar för större pengar denna gång... Om det går åt helvete, well, då får jag väl inte göra något mer andelssystem - om det går bra skulle jag förutom min del även få tårta ryktades det

Jag, som inbiten Kung Åke-slav, börjar tvivla på vår kung och hans form förresten... Senaste veckorna har det inte gått speciellt bra (för att vara han, då) och Picolit kanske är favoriten att fälla? Hallsta Lotus verkar mer och mer sårbar ju mer jag analyserar loppet - fäller man bara de två blir det bra pengar, och det kan bli ännu bättre då de på förhand kändes "säkrast". Gissningsvis kände större delen av alla spelare samma sak, och spikar sönder dessa två. Oj oj, vad har jag gett mej in på...
Gammal 2012-06-05, 19:30   #18

mijo14s avatar

Standard

Gardera Halsta med Myllarfaks och genast har systemet en potential...
Gammal 2012-06-05, 20:22   #19

drakens avatar

Standard

Kan vara ett superslöseri också men jag tycker nog att ska han förlora mot det här gänget så är det från bricka ett. Glöm ej Odin Tabac om flera streck än Stamping,Myllar och Hallsta. Ju mer hästar man nämner desto mer osannolikt känns det haha,men lite sugen är jag även om jag tror på riktigt oduglig utdelning egentligen.
Gammal 2012-06-05, 20:54   #20

Standard

Citat:
Hur många av de resterande 5 mötte han järvsöfax?
Bra poäng där. 4 av torskarna var mot Faxen och en 21/4 2005 mot Roland.

Visst har han bra chans och kanske bara är effektsökeri att gardera. Finns dock fler spikalternativ i omgången och hoppas på dessa. Vill verkligen ha bort denna bjässe även om det är svårt.
Gammal 2012-06-05, 20:57   #21

Sharp$: 818
Standard

Går det annat än att spika Mr Piccolit efter senaste?
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 21:01   #22
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

3 års senaste omgångar på Östersund denna runda
Citat:
2009: http://classic.atg.se/ResultatServle...6s&betType=V75
7 156 812 kr
6 112 kr
5 Jackpot
Citat:
2010: http://classic.atg.se/ResultatServle...6s&betType=V75

7 13 889 kr
6 128 kr
5 Jackpot

Citat:
2011: http://classic.atg.se/ResultatServle...6s&betType=V75

7 6 534 kr
6 38 kr
5 Jackpot
Här ser ni resultaten för just kallblodsloppet
http://www.qhurth.com/trav/lopp/chart/sop.htm

Jag tänker inte spekulera i ett kallblodsfall. Det var bara järvsöfax som kunde vinna över barnen här. Detta vinner hallsta 9 fall utav 10 om inte mer än så. Och jag spikar ända upp till 95% streck på den hästen och spelar hellre V7 endast.
Gammal 2012-06-05, 21:07   #23

Sharp$: 7616
Standard

Varför inte spika Formula One i Guld? Det var ju snack om den i Elitloppet, Stig H var ju näst intill lyrisk om den. Tänkbar?
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 21:08   #24

Standard

Blir mer och mer inne på att spika 7 Perfect Toll, det enda som tar emot är att distansen egentligen är fel - hästen är stark som attan men från sjunde på kort hjälper det föga... Någon som har bättre koll på hur startsnabb han är? Åke tenderar ju att vilja ligga i spets, och vinner som mest därifrån men hur är det med stallformen egentligen? Kanske lika bra att hoppa av tåget innan allt för många omgångar gått åt helvete och det kommer ut att "det går något" eller liknande.

Sista avdelningen - hur löser man den lättast? Janthom Kåpe krossar ju allt från framspår, fast i detta lopp mot semispeediga hästar blir nog svarte petter ett högt hinder att bemästra. Tror inte det vankas överpace direkt, och då sitter han väl fast i tåget och bränner fram till plats över upploppet.

Har dock i beaktning att Östersund håller en passande upploppssträcka på 200 meter och det gynnar ju såklart hästar som Kåpe och Perfect Toll men båda över kort distans... Hinner de få upp ångan?
Gammal 2012-06-05, 21:17   #25
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Varför inte spika Formula One i Guld? Det var ju snack om den i Elitloppet, Stig H var ju näst intill lyrisk om den. Tänkbar?
Kunde knappt rå på Raja Mirchi, hästen är dessutom endast 5 år och möter betydligt äldre. 5 åringar vinner knappt guld i ett vettigt gäng, den behöver något år till. Totalt överstreckad på sin resultatrad och i kombination med Erik. Ska stå i max 7-8% typ.
Gammal 2012-06-05, 21:24   #26

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Hallsta lär aldrig sitta fast, det kommer Jan-Olov se till. Sänder Bongsbofax till dödens för att sen ta upp som en dåre tills Ulf lugnt kan kliva ut. I intervjuerna efteråt är JO helt oförstående och Nybrink kommer skriva en krönika om att "kallblodskungen" borde skickas iväg på kurs om vad stallkörning egentligen innebär.

Har det hänt förut? Ja
Kommer det hända igen om det behövs? Ja
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 21:25   #27

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5775
Standard

Citat:

Bekant till mig som gör andelspel sa till mig att dom som köper vill ha spikarna i slutet för att vara med så länge som möjligt.
Kanske du dubblar i sjätte och chansspik sista.
Lycka till.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 22:45   #28

Standard

Å jisses jävlar vad svårt det blev... Jag är av någon anledning alltid betydligt närmare sjuan när jag själv lirar för en-tvåhundra än när man spelar större system, ingen aning om varför. Kanske för att man tar sej råd att plocka med massa skräphästar i nojja över att torska, eller för att de sista hästarna alltid är dyrast... Men nu har jag kommit fram till något skapligt iallafall;

3,4,5,9
1,2,4,5,6
2,4,5
1 Hallsta Lotus
6,7,9,12,14,15
7 Perfect Toll
2,3,7,9,12

1800 rader/900 kronor
Gammal 2012-06-06, 09:39   #29

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8369
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Bekant till mig som gör andelspel sa till mig att dom som köper vill ha spikarna i slutet för att vara med så länge som möjligt.
Kanske du dubblar i sjätte och chansspik sista.
Lycka till.
Precis pga detta jag och många fler oftast gör tvärtom för att gå emot massan och ha större chans på de lite större pengarna

Sysslade själv med "tv-system" för en massa år sedan innan jag kom på att jag faktiskt spelar för att vinna och inte bara för att det är skoj.

För övrigt kommer jag plocka bort Hallsta Lotus. Kan galoppera, bli påkörd, vara sjuk osv osv. Missar hellre 9 småpotter och tar 1 stor för 1/10 lopp med dessa förutsättningar förlorar han lätt, han är inte Järvsöfax!

Senast redigerad av Sprite den 2012-06-06 klockan 09:41.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-06, 09:49   #30

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Precis pga detta jag och många fler oftast gör tvärtom för att gå emot massan och ha större chans på de lite större pengarna

Sysslade själv med "tv-system" för en massa år sedan innan jag kom på att jag faktiskt spelar för att vinna och inte bara för att det är skoj.

För övrigt kommer jag plocka bort Hallsta Lotus. Kan galoppera, bli påkörd, vara sjuk osv osv. Missar hellre 9 småpotter och tar 1 stor för 1/10 lopp med dessa förutsättningar förlorar han lätt, han är inte Järvsöfax!
Jag vet men ville bara hjälpa till med att han gör ett system som säljer på ica.
BlackCobra (+1)
Gammal 2012-06-06, 10:31   #31

drakens avatar

Standard

Jag försöker få 7 rätt vilket alltid är svårt oavsett utdelning. Försöker oftast ta ställning till om jag tycker det ser ut som en låg el hög utdelning.Utgår alltid från ett troligt och kryssar i lite roligt. Den här veckan blir det ett v7 el Flerbong. Brukar kunna bli lite halvdålig utdelning på Östersund och det ser ut att kunna bli det igen. men sätter man 10 kkr ggr 50 så blir det en del.

Senast redigerad av draken den 2012-06-06 klockan 10:33.
Gammal 2012-06-06, 13:06   #32

Standard

Såhär blev det, och nu är det inlämnat och klart. Kan tyckas tråkigt, men det känns ändå OK

1: 1,3,4,5,6,9
2: 1,2,4,5,6,8
3: 1,2,4,5
5: 5,6,7,9,10,12,15
6: 3 Ed You
7: 3,12

2016 rader / 1008 kronor / 100,8 kronor/andel

och

1: 3,4,5
2: 1,2,6
3: 1,4,5
5: Alla 15
6: 7 Perfect Toll

810 rader / 405 kronor / 45 kronor/andel

BOL

Senast redigerad av travid den 2012-06-06 klockan 13:18. Anledning: Räknat fel i raderna!
Gammal 2012-06-06, 13:09   #33

korpos avatar

Standard

Citat:
Såhär blev det, och nu är det inlämnat och klart. Kan tyckas tråkigt, men det känns ändå OK

och

1080 rader / 540 kronor / 54 kronor/andel

BOL
Ser bra ut.
Gammal 2012-06-06, 13:20   #34

Standard

Citat:
Ser bra ut.
Tack ska du ha. Kommer hålla öron och ögon stängda till lördag eftermiddag för att slippa sitta med ångest över att man missat världens klaraste. Verkligen trist att man måste ha det klart redan på onsdagen, men vad göra liksom...

Anledningen till att jag känner sådan press är nästan enbart för att de två som gör andelar där i vanliga fall (två kvinnor som jobbar där) lyckats sätta sjuan iallafall en gång i år, så det är inte bara lite prestige på spel också hehe
Gammal 2012-06-06, 13:34   #35

mijo14s avatar

Standard

Tippade för ett antal år sedan för en "Pressbyrå". Gör aldrig om det...Krystade kärringaspel, som låg långt ifrån de tips man själv smög in på lördag eftermiddag. De som handlar andelar vill ha två säkra i slutet. Och statistiskt vinner favoriterna de två sista i ungefär 8%. Och sen var det bara resten kvar....ganska meningslöst. Trots detta dissande, har jag en kompis som satt sjuan och vann 1.2 miljoner (120000/andel) till sina glada ICA-kunder. Så visst fan går det...
Gammal 2012-06-06, 13:41   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Tippade för ett antal år sedan för en "Pressbyrå". Gör aldrig om det...Krystade kärringaspel, som låg långt ifrån de tips man själv smög in på lördag eftermiddag. De som handlar andelar vill ha två säkra i slutet. Och statistiskt vinner favoriterna de två sista i ungefär 8%. Och sen var det bara resten kvar....ganska meningslöst. Trots detta dissande, har jag en kompis som satt sjuan och vann 1.2 miljoner (120000/andel) till sina glada ICA-kunder. Så visst fan går det...
Ja, det blir ju tråkigare när man måste tänka att "alla" ska tycka att det ser kul ut, så att dom vill köpa en andel... Kommer såklart hoppas på detta system, jag spelar ju för vinst för egen del med, och eventuellt spela ett mindre själv där jag spikar Picolit i första för att istället låsa i sjätte.

Det sista påståendet, med 8% favoritvinst i de två sista avdelningarna vill jag dock gärna ha någon slags källa på - varför skulle just avd 6 och 7 vara mer skrällbetonat än övriga lopp? Känns som att avd 2 är där det skräller oftast, klass II-loppen alltså.
Gammal 2012-06-06, 20:15   #37
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Hoppas de dröjer så länge som möjligt med strukningen utav Yarrah Boko. 10an kommer in som reserv för dom. Hästen är långtidsskadad enligt atg.se och kommer inte att starta.
Synd för mig som tänker spika Iceland, nu lär jag ju få massa extra streck på den :(

Citat:
Yarrah Boko långtidsskadad
STOCKHOLM. Norges bästa häst Yarrah Boko är skadad och kommer att vara borta i minst tre till fyra månader.
De planerade starterna i Östersund, Boden och Sundsvall läggs därmed på is.

Det är norska facktidningen Trav og Galopp-Nytt som meddelar nyheten på sin nätutgåva på onsdagen.
Yarrah Boko undersöktes på Bjerke Djursjukhus i Oslo på onsdagseftermiddagen. En blödning på ett gaffelband hittades då på hästens vänstra framben.
- Det kommer att ta minst tre till fyra månader innan Yarrah Boko är tillbaka på tävlingsbanan, säger veterinär Lars Moen till tgn.no.
Yarrah Boko, fyra i Elitloppet i maj, var aktuell för en rad svenska storlopp i sommar. Tränaren Trond Anderssen hade anmält sin häst till Jämtlands Stora Pris i Östersund nu på lördag och ville även att Yarrah Boko skulle vara med i Norrbottens Stora Pris i Boden nästa helg och Sundsvall Open Trot sista lördagen i augusti.
Mikael Wikner
Gammal 2012-06-06, 20:33   #38
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 36
Standard

Symbolik...

Inför V75 omgången på lördag och denna årstid finns 2 hästar som jag tror är på topp och blir perfekta spikar:

Avdelning 1: 4. Mr Picolit (Är bara bäst).
Avdelning 4: 1. Hallsta Lotus (Rejäl häst med styrka).

För er som tror på "symbolik" titta på avdelningsnumren och startnumren...

Lycka till alla...
Tindra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-06, 21:02   #39

drakens avatar

Standard

Tråkigt det där med Yarra. Gillar den fightern. Nu blir det mkt streck på Iceland garanterat. Inte många som klarar att knäcka den från dödens nu. Känns rätt klar.
Gammal 2012-06-06, 21:44   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tindra Visa inlägg
Inför V75 omgången på lördag och denna årstid finns 2 hästar som jag tror är på topp och blir perfekta spikar:

Avdelning 1: 4. Mr Picolit (Är bara bäst).
Avdelning 4: 1. Hallsta Lotus (Rejäl häst med styrka).

För er som tror på "symbolik" titta på avdelningsnumren och startnumren...

Lycka till alla...
1+4, 4+1... Alltså borde man spika nummer fem i femte avdelningen? Eller Avd 1: 5, Avd 4: 5?
Gammal 2012-06-06, 22:19   #41

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Redan klar, tog 5 minuter. Krav Iceland/Ed You/Perfect Toll, 1200 rader. Utdelning V7 20000kr.

4
6
1,2,3,4,10
1
Alla
1,2,3,4,5,7,9,10
1,7,9,10,12

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-07, 12:18   #42

Standard

Funderar på att lämna in denna (självklart via ATG.se hehe...) själv;

1) 3,4
2) 6 On Hold
3) 7 Micro Mesh
4) 1,5,10
5) 7 Miss Beniss
6) 1,3,5,7,9,10,11
7) 1,2,3,4,5,7,9,12

288 rader/144 kronor.
Gammal 2012-06-07, 15:50   #43

Sharp$: 103
Standard

Utifrån det jag kan hitta på ATG så förlorade Hallsta senast från spår 1 utan tillägg 2009-09-17 och det var då mot Faxen = tror han är stenklar igen! Hästen har ju som bekant inte blivit sämre sedan dess. Rätt eller fel?
KP (+1)
MrWisdom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 14:16   #44

AbbeAces avatar

Sharp$: 524
Standard

Någon som har koll på om Mr Pricolit klarar långa resor?
Isof är det ett garderings info.....

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-06-08 klockan 15:04.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 14:25   #45

mijo14s avatar

Standard

3 4 5 11
1
4 7 10
1 2
2 9 12 15
1 3 4 5 10
3 10

tja...där satt den!
Gammal 2012-06-08, 16:12   #46

korpos avatar

Standard

Citat:
Tack ska du ha. Kommer hålla öron och ögon stängda till lördag eftermiddag för att slippa sitta med ångest över att man missat världens klaraste. Verkligen trist att man måste ha det klart redan på onsdagen, men vad göra liksom...

Anledningen till att jag känner sådan press är nästan enbart för att de två som gör andelar där i vanliga fall (två kvinnor som jobbar där) lyckats sätta sjuan iallafall en gång i år, så det är inte bara lite prestige på spel också hehe
Sålt många andelar?
Gammal 2012-06-08, 16:21   #47

drakens avatar

Standard

Kommer att sitta och tveka i kväll. Hur klarar Mr Picolit långresa,Hur står det till med On Hold`s hovar. Vågar jag lita på Iceland.Blir Hallsta instängd. Vinner Miss Beniss den här gången. Lite konstigt lopp förra gången. När släppte Jorma spets sist med en favorit eller någon häst överhuvudtaget?.Har Perfect laddad om batterierna efter senaste urladdningen. Sista loppet som på pappret är öppnast kanske bara är spets och slut.
Eller är det så lätt att man kan dunka en liten ggr 100.
Tycker inte om när man börjar svaja,då är man oftast ute och cyklar.
På pappret många klara men verkligheten kanske skvallrar om något annat i morgon.
Men nog tror jag att minst 3 favoriter vinner. Vilka?
Gammal 2012-06-08, 17:01   #48

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Alvena Pele är ju helt felstreckad denna gången. Tror jag spikar på en chanslapp på 100 spänn.

Garderar upp Halstra Lotus det är väl där pengarna ligger om han bränner....
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 18:11   #49

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Alvena Pele är ju helt felstreckad denna gången. Tror jag spikar på en chanslapp på 100 spänn.

Garderar upp Halstra Lotus det är väl där pengarna ligger om han bränner....

Trodde ingenting på den först, men med risk för att Iceland galopperar igen och Alvena susar till spets och slipper en heroisk Yarrah Boko utvändigt, så kan Alvena få sitta i orubbat bo - går dock Iceland felfritt så lär ju denne trycka utvändigt!

Men jag kan faktiskt se Alvena från start till mål...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 18:35   #50
Banned

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 36
Standard

Något att tänka på...

Ska man hitta något negativt om 4 Mr Picolit (avdelning 1) så är det:

1. Hästen har gått upp i silverdivisionen.
2. Lång distans med skor (kanske inte så bra).

Trots detta kommer jag att spika honom i mitt system.
Tindra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 19:02   #51

Standard

Citat:
Sålt många andelar?
Hehe ingen aning faktiskt, men jag vet att åtminstone två goda vänner har köpt. De brukar inte spela på hästar, men när de hörde att det var "mitt" system kändes det väl roligare
Gammal 2012-06-08, 19:04   #52

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tindra Visa inlägg
Ska man hitta något negativt om 4 Mr Picolit (avdelning 1) så är det:

1. Hästen har gått upp i silverdivisionen.
2. Lång distans med skor (kanske inte så bra).

Trots detta kommer jag att spika honom i mitt system.
Börjar bli mer och mer nöjd över att jag inte "kunde" spika Mr Picolit faktiskt... Det som talar emot är dels klasshoppet, dojorna, långresan och övernattningen samt (som jag tagit upp tidigare i tråden) mitt frågetecken på stallformen som jag med sorg i fingrarna misstänker är påväg nedåt. Även kungen har svackor, tyvärr... Lika bra att hoppa av tåget innan det kraschar, skulle vara förj*vla skönt att slippa stå där med miss efter miss bara för att man litar blint på en kusk och tränare på gamla meriter.

Han må vara bäst men någon gång måste det svikta för alla.
Gammal 2012-06-08, 19:10   #53

Standard

Citat:

och

810 rader / 405 kronor / 45 kronor/andel

BOL
I femte ska det vara 2,5,6,7,9,10,15 - bytte 2 mot 12 i sista sekund efter Gratistravtips.se-reken ifall någon nu brydde sej, eller om det bara var mina tvångstankar som spökade hehe...
Gammal 2012-06-08, 20:22   #54

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

körde en chansning för 96 spänn.

Avd Ordinarie Reserver
1 4
2 5 8
3 6
4 1 2 3 5 8 9 10 11
5 2 7 8 9
6 10
7 1 3 12
192 rader * 1 * 0,50 kr = 96,00 kr
2012 2B80 3490 9A38 XXXX

så får det bli

Mr picolit är för bra för silver d.

Alvena runt om 10%

Ardi boko är en topphäst som örjan bör passa fint på. "ide"

Pengarna ligger om Halstra torskar....
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 20:25   #55
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

Tala om uppladdning!
Stjärntravaren Micro Mesh råkade på fredagseftermiddagen ut för ett riktigt äventyr på väg till helgens stora travtävlingar i Östersund.

Travhästen lyckades sparka upp dörren på transportbussen och föll ur fordonet på vägen utanför Orsa.

Den omtumlade hästen flydde från platsen och drog iväg längs ett järnvägsspår.

Larmet gick om att den värdefulla hästen, som sprungit in över tre miljoner kronor, var på rymmen. En tågvärdinna på Inlandsbanan nåddes av meddelandet. När hon såg hästen vid sidan av spåret tvekade hon inte.

– Jag lockade på honom och då kom han. Jag hann inte ens tänka på att jag egentligen är hästrädd, berättar hon för lokaltidningarnas nätupplagor.

Micro Mesh klarade sig från äventyret med några mindre, ytliga sår och kommer att starta i Jämtlands Stora Pris.

.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-08, 20:32   #56

drakens avatar

Standard

Riktigt roliga idee`r börjar poppa fram men frågan är om det inte är nja. Vill tro och göra ett system som ger pengar men det når inte fram. Måste jobba hårdare för att tro på det. Förmodligen blir det ett mindre chans system och ett hyfsat multi i morgon. 5 rätt på båda
Gammal 2012-06-08, 22:40   #57

korpos avatar

Standard

Björn Goop

Lördagens största skräll hittar du i V75 avdelning 1, häst nr 5 Global Money. Detta är min egen styrning som visserligen möter riktigt bra motstånd. Hans form är dock på uppgående och med rätt lopp är jag säker på att han kommer att vara med och kriga om segern.

Lördagens säkraste vinnare hittar du i V75 avdelning 4, häst nr 1 Hallsta Lotus. Han är världens bästa kallblod just nu och jag ser inget hinder från att spika honom även denna vecka. Som jag ser det kan han helt enkelt inte förlora.
Gammal 2012-06-09, 01:30   #58

Sharp$: 4126

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Här är mitt bolagssystem. Som vanligt likt SS, men de gör sitt senare. Kanske de har koll på mina bolag. Bara Tyko Marje som jag känner att jag missat. Är dock första reserv.

1, 4-5-9
2, 1-2-4-5-6-8
3, 4
4, 1
5, 2-5-7-9-11-15
6, 1-3-5-7-10
7, 1-2-3-4-7-9-12

3780 rader

God tur
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 08:36   #59

Standard

Ju mer jag funderar kan jag inte hitta några lopp jag tror det kommer smälla till i...
Blir nog spik på Mr Picolit och Hallsta, tråkigt ja, men kan inte se dom förlora.
Sen är jag inne på att spela utgång med Iceland mot Perfect Toll. Sen får man ju försöka vända upp och ner på strecklistan om man ska få några pengar...
Gammal 2012-06-09, 10:41   #60

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stall 4 Visa inlägg
Här är mitt bolagssystem. Som vanligt likt SS, men de gör sitt senare. Kanske de har koll på mina bolag. Bara Tyko Marje som jag känner att jag missat. Är dock första reserv.

1, 4-5-9
2, 1-2-4-5-6-8
3, 4
4, 1
5, 2-5-7-9-11-15
6, 1-3-5-7-10
7, 1-2-3-4-7-9-12

3780 rader

God tur
Då fick du ju in den nu, ettan är struken i sjunde

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
Tala om uppladdning!
Stjärntravaren Micro Mesh råkade på fredagseftermiddagen ut för ett riktigt äventyr på väg till helgens stora travtävlingar i Östersund.

Travhästen lyckades sparka upp dörren på transportbussen och föll ur fordonet på vägen utanför Orsa.

Den omtumlade hästen flydde från platsen och drog iväg längs ett järnvägsspår.

Larmet gick om att den värdefulla hästen, som sprungit in över tre miljoner kronor, var på rymmen. En tågvärdinna på Inlandsbanan nåddes av meddelandet. När hon såg hästen vid sidan av spåret tvekade hon inte.

– Jag lockade på honom och då kom han. Jag hann inte ens tänka på att jag egentligen är hästrädd, berättar hon för lokaltidningarnas nätupplagor.

Micro Mesh klarade sig från äventyret med några mindre, ytliga sår och kommer att starta i Jämtlands Stora Pris.

.
Uppenbarligen gick det inte jättebra med Micro Mesh, struken är den iallafall och det kändes sköööönt. Hoppas det inte är allt för dåligt med hästen bara.

Senast redigerad av travid den 2012-06-09 klockan 10:43.
Gammal 2012-06-09, 10:56   #61

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 12
Standard

Någon som har status på Mr picolit ??
mjabs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 11:04   #62

Standard

Oj oj oj, även 2 High Leg struken i sjunde... Känns bättre och bättre att man jobbade bort 7 Staro Fifty Fifty nu
Gammal 2012-06-09, 11:05   #63

Gasellens avatar

Sharp$: 1871
Standard

Hjälp, jag kan inte betämma mig!
Tänkte gå kort i sista där 7 Staro fifty fifty ska med på lappen men sedan står det mellan 3 Made at home och 12 Janthom Kåpe. Vilken kuse ska med, 3 eller 12?
Nu ger jag mig ut på en lång löprunda för att lugna ner mig och hoppas på respons tills jag är tilllbaka.
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 11:05   #64

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1497
Standard

kan inte hallsta bli instängd? Alla vet ju att han vinner om de inte stänger in han?
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 11:10   #65

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gasellen Visa inlägg
Tänkte gå kort i sista där 7 Staro fifty fifty ska med på lappen men sedan står det mellan 3 Made at home och 12 Janthom Kåpe. Vilken kuse ska med, 3 eller 12?
Nu ger jag mig ut på en lång löprunda för att lugna ner mig och hoppas på respons tills jag är tilllbaka.
12 Janthom Kåpe är den bästa hästen i loppet, med bästa kusken, men med sämsta brickan.
3 Made at Home är en grym polle också, med sjukt fint utgångsläge i och med alla strykningar. Jag skulle nog fan ha spikat 3 Made at Home då jag tror: noll på 7 Staro Fifty Fifty i detta lopp.
Gammal 2012-06-09, 11:28   #66

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8369
Standard

Någon som har någon egna erfarenheter eller statistik där man kan se hur regn påverkar körningen i loppet på V75? Menar mest om ledarhästarna får vara mer ifred eller det sänds mer framåt och trycks just för att komma ifrån stänket?

Är i Östersund nu och det regnar nu och ska regna lite hela dagen enligt väderprognoserna...

Mina tankar annars är att Mr Picolit är klar och att On Hold spikas även den pga att folk överdriver galoppen senast och femtespåret i ett halvdåligt lopp känns väldigt bra!

Nu funderar jag på om Alvena Pele är en bra spik? Känns verkligen som det är dags och formen håller i sig. Iceland kan lätt galoppera, Melander säger att hästen inte är lika fin nu som inför elitloppet och face it! 6 vinster på 32 starter varav 2 vinster på 11 starter i år. Båda gångerna var det små fält och segrarna gav mindre än 200 000 tillsammans. Att femman är struken vilket gör att hästarna står sida vid sida och Alvena Pele är aningen snabbare gör inte galopprisken direkt mindre på Iceland. 9%!

Garderar upp Hallsta Lotus då jag inte tycker 90% är befogat från innerspår. Hästen kan galoppera, bli påkörd, vara sjuk etc etc... Här hämtas pengarna om han förlorar!

Ed You slipper lång resa/övernattning som hemmahäst och har bästa spåret av de betrodda hästarna. 13 vinster på 25 starter i livet. Två lopp i kroppen i år vilket är helt perfekt. Senast vann han med 3 längder på 13,0 från spår 12 på 1640a så det var knappast tomt i mål! Har vunnit 8/12 starter på hemmabanan Östersund och tränaren borde ha siktat lite på det här loppet så jag tror hästen är lite extra vässad. Perfect Toll på kort från bricka 7, nej som favorit och hårda lopp på slutet så tas den bort.

Mitt system än så länge. Blir nog att spela utgång på 2/3 på spikarna förrutom Mr Picolit. Kan tillkomma ett par streck till men fixar det på banan isf när jag fått se värmningarna:

1) 4 Mr Picolit
2) 6 On Hold
3) 6 Alvena Pele
4) 1 2 5 10
5) 1 2 4 5 6 7 8 9 10 12 15
6) 3 Ed You
7) 3 4 6 7 8 9 10 12

352 rader
Gammal 2012-06-09, 11:31   #67

Standard

Lämna in tidigt idag då jag ska på match. Tror inte på någon jätte utdelning och spelar därefter. Speciellt inte efter alla strykningar i sista som gynnar favoriterna mest tror jag.

1) 4 Mr Picolit
2) A: 6 B: 1,5,2,8,12
3) A: 4 B: 2,6,3,1,10,9
4) 1 Halsta Lotus
5) A: 15 B: 2,5,6,7,9,10,12
6) 7 Perfect Toll
7) A: 7 B: ALLA

Minst 2 A, V7. Körde utgångarna på alla lappar så man kan få lite fler 7or =)

Blev en flerbång också:

1) 4
2) 1,5,6
3) 4
4) 1
5) 2,7,15
6) 7
8) 3,7,10,12
Gammal 2012-06-09, 12:51   #68

Sharp$: 1961
Standard

Citat:
En löprunda är alltid bra för hjärnan, hur långt springer du?
Jag hade kört på 3 & 7 spets hästen är guld på kort och
den har du där (om inte Glenn P svarar för att sedan släppa till Janthom) ;-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 13:07   #69

Standard

Ang 7e
Kollat lite video nu, om Glenn håller spets (inte säkert)
så borde dom köra där nu, har gjord bra lopp i spets.
Skulle inte förvåna om det blir dubbelt Svanstedt som avslutning!

..
Gammal 2012-06-09, 13:12   #70

Nicklass avatar

Standard

Hoppas få tillbaka insatsen :o

4
6
1, 3
1
6, 7, 8, 9, 12, 15
3, 6, 7, 9
3, 7, 12
Gammal 2012-06-09, 13:50   #71

Oscars avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3519
Standard

Blev ett spel.. Väldigt favoritbetonat!

4
1,5,6
3,4,10
1
4,7,9,15
1,3,7,10
3,4,7,12
Oscar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 13:53   #72
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Jag är inställd på att nr4 vinner dd2. 12-4 är mumsigt

Spoiler:
1,4,5,6,9 res 10
1,2,4,5,6,9,11,12 res 10
4 res 2
1 res 5,2
15 res 2,7
1,2,3,4,5,7,10,11,12 res 6
3,4,7,8,9,10,12 res 6

4 res 6
1,2,4,5,6,9,11,12 res 10
4 res 2
1 res 5,2
2,4,5,7,9,13,15 res 12
1,2,3,4,5,7,10,11,12 res 6
3,4,7,8,9,10,12 res 6
Gammal 2012-06-09, 13:55   #73

Gasellens avatar

Sharp$: 1871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
En löprunda är alltid bra för hjärnan, hur långt springer du?
Jag hade kört på 3 & 7 spets hästen är guld på kort och
den har du där (om inte Glenn P svarar för att sedan släppa till Janthom) ;-)
Eftersom det var veckans långpass blev det ca 14 km.
Då får det bli 3&7, tack för responsen!
Gasellen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 14:13   #74

Standard

Citat:
Eftersom det var veckans långpass blev det ca 14 km.
Då får det bli 3&7, tack för responsen!
Gott körde själv 11km i morse, har kört 2 långpass i veckan ;-)

jag hade 3,7 som A hästar innan (heltäckt garderat),
men har faktiskt ändrat mig, Svanen verkar låta Glenn gå i spets,
så jag kör 4,12 som A nu 3,7,10,8 som B och resten C :-)
Gammal 2012-06-09, 14:18   #75

TOBYTYKEs avatar

Sharp$: 9186
Standard

1 4
2 1, 2, 4, 5, 6, 8, 11, 12
3 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10
4 1
5 15
6 1, 3, 5, 6, 7, 10, 12
7 3, 6, 7, 12
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 14:21   #76

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Här kommer min rad - lycka till alla och spara lite cash åt oss, Tobytyke...

Registrerat spel

Datum: 2012-06-09
Bana: Östersund
Spelform: V75, omg. 26

Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 4 (6, 9)
2 1, 2, 5, 6, 10, 12 (4, 8)
3 1, 3, 4, 9, 10 (2, 8)
4 1 (5, 2)
5 2, 15 (7, 9)
6 7 (5, 10)
7 3, 7, 9, 10, 12 (4, 8)

300 rader x 1 x 0,50 kr =
150,00 kr

Kvittonummer: 2D04 XXXX XXXX 5104

---------------------------------------------------------------------

Registrerat spel

Datum: 2012-06-09
Bana: Östersund
Spelform: V75, omg. 26

Du har valt V7 - endast vinst vid 7 rätt

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 4 (6, 9)
2 1, 2, 5, 6, 10, 12 (4, 8)
3 6 (4, 3)
4 1 (5, 2)
5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 (15, 2)
6 7 (5, 10)
7 3, 7, 9, 10, 12 (4, 8)

420 rader x 1 x 0,50 kr =
210,00 kr

Kvittonummer: 4700 XXXX XXXX 5104
Gammal 2012-06-09, 14:28   #77

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Håll tummarna för min dubbel m4 och 2 här samt hundra plats på 2!
Gammal 2012-06-09, 14:30   #78

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Bara han inte trängde sig nu...
Gammal 2012-06-09, 14:31   #79

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Faan också - nu blir han diskad!!!
Gammal 2012-06-09, 14:37   #80

Sharp$: 4126

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Borde diskas. Tvingar Lindegren ut i fjärde.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 14:40   #81

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 116
Standard

4an vann 2an diskad
loverr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 14:40   #82

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Typiskt! Nu får faan V7an sitta!
Gammal 2012-06-09, 14:41   #83

TOBYTYKEs avatar

Standard

Om ni kollade på V4an såg var Westholm inblandad i en större diskningssituation och klarade sig, två gånger är svårt att bli friad på 5 lopp..
Gammal 2012-06-09, 14:42   #84

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Är det där diskning så får de diska i alla lopp!
Gammal 2012-06-09, 14:43   #85

TOBYTYKEs avatar

Standard

Instämmer, men domarna fick skit av Stig H förut när de fria, så de fällde denna gången, och fick mer skit av Stig H som denna gången ville fria :/
Gammal 2012-06-09, 14:43   #86

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Om ni kollade på V4an såg var Westholm inblandad i en större diskningssituation och klarade sig, två gånger är svårt att bli friad på 5 lopp..

Men det skall ju inte räknas även om jag förstår hur du menar - det är ungefär som tärningen som inte har ett minne - ett nytt lopp är ett nytt lopp och tidigare beslut skall INTE vägas in!

MYCKET hård diskning!!!
Gammal 2012-06-09, 14:44   #87

TOBYTYKEs avatar

Standard

Jag håller med, men det är människor som dömmer.
Gammal 2012-06-09, 14:45   #88

Sharp$: 2499
Standard

Men visst fan blev han diskad pga att motståndaren var omgångens näst största favorit?
I varje lopp är det värre situationer och detta är bara löjligt.
Jag klagar iofs inte då man är ju med iallafall 20 minuter längre idag..
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 14:46   #89

TOBYTYKEs avatar

Standard

Sant de vet ju att 995 spelare av 1000 på V75 är jätteglada..så är sanningen
Gammal 2012-06-09, 14:47   #90

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 799
Standard

Jag tror inte de diskat om situationen varit den omvända, d.v.s. att Mr Picolit hade förmodligen friats för samma sak just p.g.a. att han var jättefavorit.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 14:48   #91

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Jörgens fel, helt klart - skulle inte behövt satt sig i denna situation - skulle gått ut tidigare och blivit tvåa, slagen med en nos - då hade jag fått in tvilling och platsspel, samt varit med på V7! Men ändå väldigt tveksamt med diskning - händer mycket värre saker som inte blir diskning och där har vi problemet - det döms för olika...

Jaja, vi tar pengarna på V7, som sagt!

Senast redigerad av Pilkast den 2012-06-09 klockan 14:50.
Gammal 2012-06-09, 14:48   #92

TOBYTYKEs avatar

Standard

Åke blev ju avstängd när min vinnare Sweeping Candy vann som betrodd och missade Elitloppet så det köper jag inte.
Gammal 2012-06-09, 14:49   #93

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1051
Standard

Tror inte det spelar någon roll från häst till häst. Han tog luckan för sent och tvingade ut Erik i 4:e spår, dvs trängde sig. Rätt ska vara rätt.
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-09, 14:53   #94

Standard

Nu har Åke någon idiotstyrning själv...
Gammal 2012-06-09, 14:55   #95

Nicklass avatar

Standard

wow..
Gammal 2012-06-09, 16:12   #96

Standard

Criba, jag är evigt tacksam för din rek i lärlingsloppet - ändrade i absolut sista stund (när jag stod och fyllde i bongen på plats) från 12 till 2, mycket snyggt!

Vill även tillägga att det lilla systemet jag gjorde har 5/5 med spik 7 i sjätte och 3,12 i sista men det stora är borta. Yarrah ströks ju och jag satte Forumla One som första reserv på lilla, och andra reserv på stora...
criba (+1)
Gammal 2012-06-09, 17:21   #97

drakens avatar

Standard

Var hur lätt som helst men endå orkar man inte vinna. tog bort allas vinnare i sista. Det är svårt även när det är lätt.
Svara

td