Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-31, 18:11   #1

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 103
Standard

UppsnacK V75 2/6 Mantorp

Jaha, då närmar det sig lördag igen Ett flertal bra spikar finns i helgen, risk för låg utdelning?
Enligt mig finns bästa spiken i sista avdelningen genom nr 3 Opitergium.
Roligaste strecket just nu, nr 14 Jumble ås i avd 5!
Vad säger ni andra?
MrWisdom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 18:19   #2

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

Svanen spikar sej själv i första i Guiden... Minns inte på rak arm vilka han hade med mer i sitt system, men jag kan återkomma om intresse finns?
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 18:37   #3

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

Även om ingen bad om den så delar jag denna... Kanske finns något matnyttigt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+1)
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 18:48   #4

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travid Visa inlägg
Svanen spikar sej själv i första i Guiden... Minns inte på rak arm vilka han hade med mer i sitt system, men jag kan återkomma om intresse finns?

Glöm inte Bagley i första, gjorde ett riktigt strongt lopp senast och avslutade mycket bra till tredjepriset på bra tid.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 18:55   #5

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Prince Tagg i tredje ett icke-streck - denne tror jag, mer eller mindre, knäcktes i förra årets Elitlopp - trots en del bra insatser efteråt - är inte samma tryck i kusen längre, även om det är bättre hästar han möter nu så känns han inte som innan Elitloppsförsöket 2011.

Jag kan ha fel...
Gammal 2012-05-31, 19:33   #6

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Hur skall jag bäst reducera detta system/ram tycker experterna? Detta är självklart ett första utkast och kan om annan information inkommer ändras.

1, 6, 4

6, 7, 10, 5, 2, 11, 1, 9, 4, 12, 3, 8

4, 8, 10

3

1, 13, 8, 6, 14, 3, 7, 12, 5, 11

4, 7, 6, 10, 5, 9

3

Öppen för det mesta i form utav reducering och urval av utgångshästar. Systemet bör, om möjligt hamna runt 500-hundringen, högst. Inte för hårda krav dock, om möjligt.
Gammal 2012-05-31, 19:55   #7

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 842
Standard

... enklast att andvända ett program som tex "hjälp på traven" och testa sig fram ...
micked är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 20:08   #8

Pilkasts avatar

Rektävling 2014

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av micked Visa inlägg
... enklast att andvända ett program som tex "hjälp på traven" och testa sig fram ...

Har Jokersystemet men hamnar oftast fel på det ändå!
Gammal 2012-05-31, 20:29   #9

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Tror att det är dags för Yellow Eden den här gången. Trodde jag iof sist också men då fick han troligen inte vinna. Försökte inte ens
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 21:27   #10
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Tror att det är dags för Yellow Eden den här gången. Trodde jag iof sist också men då fick han troligen inte vinna. Försökte inte ens
Låser det loppet på 4,6,10
Har förvisso jagat Elliot hall nu ett par gånger som slutat i galopp. Men står den bara på benen... Ludde vann samma lopp förra året dock med sebastian k.
Strecken är väldigt lockande nu.

Tips, den som inte spikar/dubblar i första, Pinepower rose är given 3e häst för mig!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 21:35   #11

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 552
Standard

Min spik i omgången:

Spetsstriden: Mitt scenario här är att vesselsnabba 3 First Lane piper till spets här och väl där väntar Torbjörn Jansson bara in favoriten 4 Golden Boy som är rena drömryggen för honom. Åke i sin tur behöver bara fokusera på att hålla snabba 6 Nimbus Huxtable utvändigt om sig och det bör han oxå klara. Så vi har alltså 5 Golden Boy i spets efter ett halvvarv med 3:an i rygg och 6:an utvändigt.

Analys: Ibland är trav enkelt. Enligt ovanstående spetsupplägg så ska detta vara en snitslad Eriksgata till vinnarcirkeln för Åkes urfina 4 Golden Boy. Jag har svårt att se honom lägga dettacfrån tidigt spetsläge och med en hjälpreda i loppet i 7 Global Manhattan som kan vara i vägen för Luddes 12 Ouch så är spiken given för mig. Golden Boy var mycket bra redan i regi Rauno Pöllänen men han har utvecklats vidare hos Åke och tycks ny ha tagit ytterligare ett steg. Såg superfin ut senast i comebacken.
Den som vill fälla honom ska nog främst tänka på stallkamraten 7 Global Manhattan som har gynnats mycket av att man plockat av framskorna på slutet. Stark häst som tål att göra lite själv i loppen och kusken har vunnit V75 tidigare med hästen. Skulle Daniel Olsson hinna förbi från start med 6 Nimbus Huxtable så kan han vara värd en skrällmarkering. Nu tror ju inte jag att han kommer förbi men trav är trav. 11 Paris Texs F.I är värd en rad då han öll rätt bra i Harpers i lördags. Lika bra att han har bakspår då han ändå inte kan öppna och bara är stark. Om jag hade gaddat hade denna varit ett streck.
12 Ouch kommer säkert Ludde försöka köra offensivt med men jag tror han springer på övermakten här och han bör få svårt mot Svanens båda hästar. 10 Wiss Rambo var oväntat bra senast och lite av den segern ska nog tillskrivas Björn oxå då han fick en väldig fart på hästen tror mindre på ekipaget här dock från trist läge. 2 Natural Wonder har inte imponerat på ett tag och nu ska man testa hästen i monte istället. Så brukar man göra när de inte riktigt duger i sulkyloppen och jag står över på den spekulationen samt att Pers stallform alltjämt är tveksam.

Min Rank: A:4 B:7,6,11 C:12,10,2 D:1,5,8,3,9

Ovanstående är ett utdrag från www.gratistravtips.se.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-31, 23:02   #12

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Hur skall jag bäst reducera detta system/ram tycker experterna? Detta är självklart ett första utkast och kan om annan information inkommer ändras.

1, 6, 4

6, 7, 10, 5, 2, 11, 1, 9, 4, 12, 3, 8

4, 8, 10

3

1, 13, 8, 6, 14, 3, 7, 12, 5, 11

4, 7, 6, 10, 5, 9

3

Öppen för det mesta i form utav reducering och urval av utgångshästar. Systemet bör, om möjligt hamna runt 500-hundringen, högst. Inte för hårda krav dock, om möjligt.
Utgång på Mellby S/Golden Boy så är du nere på 1440kr. Skrota Prince Elliot (kombination häst/kusk/spår gör ekipaget totalt chanslöst i mina ögon, ser inte värde om han så skulle stå i 1 promille) och Wiss Rambo (stenhårt emot den här gången och bakspår, överstreckad på senaste prestationen dessutom) så är du nere på 1080kr. Montgomery Gel har jag också väldigt svårt att se vinna i det här gänget. Ska du byta någon så är Paris Texas given trots spåret, stenhård är han! Natural Wonder borde väl också ha vettig chans med det läget. Ser nu att både Prince E och Monty står bra hårt inne vilket styrker mina tankar. Rejält kass segerprocent också med tanke på att de knappt varit ute på V7. Att nöta in 11k/start som Monty gjort är väl hyfsat men att göra det på Valla-lunken med bra kuskar är ingen värre merit direkt.

Krava att minst en <7%-are ska vinna så bör du landa runt de där 500 kronorna i kostnad.

För övrigt gillar jag Pitch Command, men har lite svårt att se honom räcka i ett (om än ljummet) guldlöp.

Mitt preliminära system (1917,50kr):
1
1,2,4,5,6,7,9,11,12
4,6,8,10,12
3,4,6
Alla
4
1,2,3
Krav: Global Mazerine/Sweeping Candy/Miss Beniss/Opitergium (minst 1)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 11:29   #13
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

Brukar inte våga "luta mig mot Ludde på V75... som att luta sig mot ett duschdraperi"... men stallet trivs visst på Mantorpsovalen så varför inte denna vecka....?

Läste detta:
http://www.mantorptravet.se/index.ph...dnews&nid=1086
AbbeAce (+1), Gasellen (+2)
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-01, 11:34   #14
DrD

Standard

Svanens krönika:
http://www.ebbes-travstudio.se/14441043

V75-intervjuer:
http://www.ebbes-travstudio.se/14441059
AbbeAce (+2)
Gammal 2012-06-01, 13:04   #15
DrD

Standard

Stekel skrev:
"För övrigt gillar jag Pitch Command, men har lite svårt att se honom räcka i ett (om än ljummet) guldlöp."

Håller helt med, gillar denna tuffing... och har en känsla av att Goopen kan passa bakom med sitt sätt att "väcka" kusarna och elda på... på ett helt annat sätt än t.ex. Kihlen, visst måste Pitchen med här...

Ludde påstår att Eliott travar bättre nu, syns ju inte i raden direkt... måste med.
Kan man chansa bort Åkes Classic Tile på att den är ny i "Guld", fast det är ju bara halvvarmt startfält... bäst ta med.
10 Yellow Eden, jag får ingen ordning alls på Hultmans starter.... vill man inte se lite av denna först, men visst kan den väl vinna detta....
12 så fort jag tar bort el "glömmer" en Love You-häst... vinner den, Åke vill väl visa att han skulle haft inbjudan till Elitloppshelgen isf många andra som var där och inte gjorde ngt väsen av sig....

Man får väl helt enklet göra det lätt för sig och ta dina streck rakt av, du brukar ju ha klart för dig!
Svara

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/12172-uppsnack-v75-2-6-mantorp/
Postat av For Type Datum
Krysset.net | Aktivitetstr This thread Refback 2012-06-05 19:08

td