|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-05-31, 18:24 | #16 |
Jag tror att det är "tvättning" av pengar ?
|
|
2012-05-31, 18:26 | #17 |
Nja, den jämförelsen kanske haltar lite eftersom dom är ett globalt spelbolag, vad jag menar är varför ett svenskt, statligt reglerat spelbolag ska ge sig ut på den internationella marknaden när man själv agerar i alla sammanhang för att inga utländska spelbolag ska släppas in på den svenska marknaden. Det gör att det blir nån konstig dubbelmoral i hela agerandet. Om man sen slutade med dessa hysteriska jackpotar så skulle det inte bli lika intressant att göra "spelstötar" från internationella spelsyndikat heller.
|
|
2012-05-31, 21:01 | #18 | |
Citat:
Utländskt spelbolag med spel i svenska lopp = ingen skatt till staten och inga pengar till sporten Utländska spel via ATG = mer skatt till staten och mer pengar till sporten Dom gånger det blir favoritomgångar och låga utdelningar och spelsyndikaten trycker in sin deg så tjänar förmodligen alla dom som har sjuan den gången på det. Personligen så tycker jag att det är fantastiskt att det kommer in miljoner från andra länder i spel som jag själv lirar då jag vill ju ha så stor pott att kriga om som möjligt. Givetvis förutsätter jag att det går rätt till när spelen registreras men det har säkerligen ATG koll på. Ha de´ /AA (Delägare i ett spelsyndikat baserat i Sverige) |
||
2012-05-31, 21:17 | #19 |
Lirar dom för 2,5 mille i lördags och spik på Braås Palema. A hästar som Mr piccolit. Så kan dom få med många hästar på reducerat.
|
|
2012-06-01, 09:51 | #20 | |
Citat:
Nu såg ju inte systemen ut så, utan jag ville bara visa att det inte nödvändigtvis var jättesvårt för en spelare med stor plånbok att sätta 7 rätt. Jag tror inte heller att systemen var mer "avancerade" än något du kan göra i exempelvis HPT, vilket har antytts i Aftonbladet och DN. De satsade helt enkelt på rätt hästar den här gången, och lade stora insatser så de kunde få in skrällarna. |
||
2012-06-01, 10:17 | #21 |
Till HPT: när har du en helt klar version av HPT 4 och även uppdatering av manualen isf?
Senast redigerad av Migge den 2012-06-01 klockan 10:19. |
|
2012-06-01, 10:36 | #22 |
Alla funktioner är nu på plats, och om det inte dyker upp några allvarliga buggar hoppas jag på release i slutet av juni. Oavsett vad kommer det finnas en uppdaterad manual då. En användare har börjat göra korta instruktionsvideor för version 4 som förhoppningsvis kommer dyka upp under juni också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2012-06-01, 17:37 | #23 |
Locket på ang Sydafrika-vinsterna från ATG.
http://www.expressen.se/sport/trav/d...ljoner-pa-v75/ Istället för att lägga papperen på bordet hänvisar ATG och dess sydafrikanska samarbetspartner - Phumelela - till varandra. Undrar om man kan få streckfördelningen hos Phumelela? |
|
2012-06-03, 09:52 | #24 |
Kulladal slog till igen, spelskandal!! Dom måste lämna in systemen efter spelstopp samt att dom tvättar pengar och att dom.....
Varför pratas det så mkt om Sydafrika/Tasmanien när dom får in ett par storvinster? Med de insatserna dom kör så vore det konstigt om dom inte skulle sätta några 7or med miljonutdelning. Är problemet att folk tycker det är fel att pengarna går ut ur landet? Jag fattar ingenting faktiskt, ATG har samarbeta med vissa länder och tex de nordiska länderna och i viss mån Frankrike har samarbetet inte inneburit att det spekulerats oavsett vart pengarna hamnar. Danmark tog en stor del av kakan under några månader ifjol (tror jag det var) men det var bara gratulationer som hördes inga spekulationer om att det var fusk eller att atg bara skulle vara för svenskar. En journalist här nere i Malmö kunde spela en tvilling på Lunden efter att loppet startats och gick ut med det, DET är skandal men det ska vara åtgärdat enligt atg och det får man antingen lita på eller så får man sluta spela via dom om man inte tror det går rätt till. Jag ser gärna att fler länder kommer in i poolen för V75 då pålästa (och med kontakter) personer i Sverige borde ha en stor fördel gentemot gemene man i Italien eller för den delen Tjeckien.. Sen spelar givetvis plånboken en roll idet hela men det är en annan femma och har inget med att göra vilka länder som får spela V75 via atg Såjadär fickur sig ilskan för 1 månad framöver |
|
2012-06-03, 10:01 | #25 | |
Sharpest
|
Håller med dig i stort sätt NoobieClown, OM det sker på lika villkor. Vilket vi hoppas att det gör och att systemet är vattentätt.
StatistiknördJens skrev följande Citat:
Notera även det mittersta stycket. Rätt intressant och det talar nog för att det är en utan allt för stor kunskap. |
|
2012-06-03, 10:09 | #26 |
Citat
"Alla vet väl att spelet i Kulladals Tobak bygger på spelhajar i Stockholm och övriga Sverige. Fax-, telefon- och kreditspel. ATG blundar." De fem vinstrikaste ombuden 2011 1, Kulladal Tobak, 40 679 930 kronor, Malmö 2, Pipcenter, 30 089 897 kronor, Västra Frölunda 3, Norra Bantorgets Tobakshandel, 28 862 499 kronor, Stockholm 4, Magnus Tobak & Tips, 22 275 464 kronor, Karlstad 5, Spelbutiken Guldgruvan, 21 636 891 kronor, Västra Frölunda Senast redigerad av korpo den 2012-06-03 klockan 10:15. |
|
2012-06-03, 10:30 | #27 | |
Citat:
|
||
2012-06-03, 15:01 | #28 |
|
|
2012-06-04, 18:37 | #29 |
Banned
|
Att det skulle finnas skickliga travspelare även i utlandet är inte speciellt konstigt. De har tillgång till samma ATG-databaser och lopparkiv som svenska spelare. Det som däremot är väldigt anmärkningvärt är att samma spelare var ensam på de tre vinnande systemen på V75. Kör man med reducerade system brukar man ha högst två överlappande rader.
När det gäller spelsäkerhet är ett annat större problem stallkörningar och riggningar i loppen. Bland annat Svanstedt erkände ju öppet i TV4 att han stallkörde i ett lopp för att ge sin andra häst fördel. Att se till att favoriten sviker är ett annat relativt enkelt sätt att rigga ett lopp. När man t.ex. ser en favorit enkelt få ledningen för att sedan släppa den till en högoddsare utan strid undrar man hur det står till. Favoriten hamnar då ofta inlåst 2:a eller 3:e inner och dras ner av den tröttnande högoddsaren. När en favorit är allmänt dålig och blek finns även sannolikheten att någon utfodrat eller gett den vätska på felaktigt sätt. Det är ynkligt att ATG inte tar dessa problem på större allvar. Svanstedt klarade sig i princip utan straff efter stallkörningsincidenten. |
2012-06-04, 20:04 | #30 | |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6348NHL 2014/15 Stats: 83 - 122 - 11 ROI: 115.74% Vinstprocent: 40.49% |
Citat:
|
|
|