|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-05-26, 18:55 | #76 |
lämnar in efter spelstopp?!
Skämt åsido hur går det till när de lämnar in, kör de via atg.se eller spelar de via nån form av "ombud" ?! Hur kan de annars se att det är från sydafrika spelen läggs... Spelas det via nåt "internationellt" ombud så kan det väl för rätt summa säkert myglas... Verkar ju rätt mystiskt det hela, man undrar ju om det verkligen är rent spel så att säga... Antingen spelas det för sjuka summor och ett enormt kunnande eller så är det nåt fuffens! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Robban (+5) Senast redigerad av mazet den 2012-05-26 klockan 18:59. |
|
2012-05-26, 19:07 | #77 |
Samtliga system med sju rätt var inlämnade i Sydafrika och kostade 945 kronor, över 1 000 kronor respektive 770 kronor. Utdelningen blev 21 598 916 kronor, 21 970 185 kronor och 21 825 127 kronor.
- Det internationella spelet på V75 ökar hela tiden och uppgick i dag till hela 40 miljoner kronor, alltså närmare en tredjedel av allt spel. Bland ett 20-tal deltagande länder lyfter vi naturligtvis extra på kepsen för duktiga spelare i Sydafrika, säger ATG:s vd Remy Nilson |
|
2012-05-26, 19:14 | #78 | |
Citat:
att 20 afrikaner ska utklassa 1miljon svenskar varje vecka, jojo. Hade samma problem med pokern för några år sedan, Fler o fler väckte misstankar, och till slut visade det sig att 2 pokersidor fuskade. Och ni som tror jag snackar skit och tror att dessa afrikaner är skickliga, Precis så sa dessa 10miljoner pokerspelare tills motsatsen bevisad. Pokersidorna jag pratar om heter absolutpoker och ultimatebet Senast redigerad av Robban den 2012-05-26 klockan 19:16. |
||
2012-05-26, 19:26 | #79 |
Synd att man är med i början även sen sätter min spik. Tråkigt! :(
|
|
2012-05-26, 19:37 | #80 |
Gissningsvis är det en svensk som är bosatt i Sydafrika som ligger bakom samtliga tre vinnande system. Kupongerna tillhör säkert ett eller flera större system på några hundratusen rader. Det är i alla fall vad jag tror.
Tvivlar på att det är fusk inblandat liksom på att det skulle vara några afrikaner sittandes i en hydda ute på savannen. |
|
2012-05-26, 19:37 | #81 |
Detta känns väldigt konstigt, kan väl knappast ha att göra med tidsskilnader och på KP´s
lista finns inte utbetalningarna med, strange är förnamnet. |
|
2012-05-26, 19:45 | #82 |
KP du som vet. Varför skriver man aldrig det exakta beloppet man spelat för när det överstiger 1000kr?
|
|
2012-05-26, 19:48 | #83 | |
Citat:
Inte ofta tar dom hela potten, Oftast i Sverige brukar det ju bli nån småspelare som går efter telefonummer |
||
2012-05-26, 19:50 | #84 |
Sharpest
|
Systemen finns inte med på vinstlistan över inlämnade system med vinst över 100.000kr. Jag presenterade hela listan i ett par inlägg tidigare. Detta har aldrig skett tidigare.
Det finns ingen anledning till att ATG censurerar antalet levande system med chans till 7 rätt samt värdet när den överstiger 200.000kr. Inte om de har rent mjöl i påsen iaf. De som vann var inte heller små jokerrader inlämnade genom en fil utan det var hela system för ca 1000kr vardera. ATG borde presentera de vinnande systemen samt vilken tid dessa lämnades in. Finns ingen anledning att inte göra det. |
2012-05-26, 19:59 | #85 | |
Sharpest
|
Citat:
Förstår inte varför det ska vara sånt hemlighetsmakeri hos ATG. Vi spelare spelar emot varann. ATG är en neutral partner som agerar under staten och som ska tillvarata våra och travsportens intresse. |
|
2012-05-26, 20:06 | #86 |
Hur många spelare kan det bo i sydafrika som lirar på trav i sverige, inte allt för stort antal misstänker jag. Jämför då t.ex med travtjänsten,storavinster,spelarservice m.fl deras tips är på relativt stora belopp men hur ofta sätter de sjuan?! Och de borde väl ändå lägga ned en del tid på sina tips. Att då någon/några spelare i sydafrika skall vara så skickliga att det sätter v75 när det ger miljonvinster månad efter månad håller jag för helt otroligt! Och nej jag är inte bitter för mina 4 rätt
|
|
2012-05-26, 20:08 | #87 |
Jo, visst. Men du vet ju heller inte hur många ggr de här personerna har missat heller, sådant nämns inte. Tidigare pratades det om att det omsattes 10 millar i veckan från Sydafrika vad gäller spel hos ATG. Då behövs ingen Einstein för att räkna ut att den förmodade avkastningen lär vara ganska låg även om de spelat in ett plus på åtskilliga miljoner. Min gissning kvarstår - att det är ett eller flera matematiska snillen som har ett enormt kapital att spela för.
Däremot håller jag med om att ATG borde vara mer öppna. |
|
2012-05-26, 23:06 | #88 |
En långsökt anledning kan också vara proxy-servrar. Många av dem går igenom Sydafrika, bl.a en av de mest populära.
|
|
2012-05-27, 12:43 | #89 | |
Citat:
Angående Sydafrikan-vinnaren/vinnarna är det väl inget konstigt, de lär ju omsätta en hygglig summa när de kliver in och, gissar jag, spelar helt "matematiskt" om man så säger. Går man för utdelningar på >5 miljoner så går det faktiskt inte åt så många rader om man är rätt på det där man går kort. Exempel: I gårdagens V75-omgång spikar jag två hästar och kravar att minst två hästar som tillhör de tre minst spelade i varje lopp vinner. Kostnaden blir "bara" 54kkr. Inga omöjliga summor direkt. Sätter jag även kravet att minst en häst rankad fyra eller bättre ska vinna i övriga lopp är vi nere i 40kkr.