|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-05-24, 17:55 | #16 |
Håller med fullständigt ! Braås Palema är bästa spiken. Motbudet är Opportunity men då Åke säger att Opportunity inte slår Braås normalt sett är det bara att spika.
|
|
2012-05-24, 18:12 | #17 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Nu var det väl kingofding som personligen erbjöd oddset till 1.80 - inte Bet365... |
|
2012-05-24, 18:44 | #18 |
Fan det är svårt!
Jag spikar Braås Palema, men måste ha en till. Men var?? Första låser jag på 3 - Inhibited, Parkin och Picolit Andra omöjligt - alla Stoeliten - Jag vill gardera Tamla (trots att jag svor att det var bästa spiken under helgen när jag såg henne sist) strecken på de övriga, minst sagt kapabla märrarna, är alldeles för smarriga för att inte gardera. Fjärde - svårt, känns som många Sjätte - ja det är väl här man kanske kan spika. Fiskpitten kanske har rätt att Hard Cider bara vinner. Men jag gillar ju Calvados Crane och O'grady med rätt resa. Usch!! Harpers - Kan Pasi Aiko vinna Harpers? Ägarna är supernöjda med hästen. Men hur går man ifrån Icare de Bois uppvisning på Bjerke, Springer Om på Örebro, Juggle Face, Swedishman som är obesegrad felfri och springer låg 13-tid enligt grodätarna. Och varför kör Goop Twigs Tarzan istället för Springer Om, vad vet han som inte vi vet..... En jokerram med ovanstående tankar blir väldigt, väldigt stor. Jag måste ha en spik till...... |
|
2012-05-24, 20:14 | #19 |
Lillis skrev: "Och varför kör Goop Twigs Tarzan istället för Springer Om, vad vet han som inte vi vet....."
Det kan man undra... såg detta från Goops, inget om SPRINGER OM men väl om TWIGS: 3 Twigs Tarzan (V75-7) är jätteintressant, han är bortglömd i tipsen, han kommer att sälja sig dyrt från ledningen och är min bästa vinstchans på V75, ett måstestreck. ...och de andra V75-hästarna:: 7 Angel of Postman (V75-2) var fin senast, men nu möter han tuffare motstånd, en outsider. 10 Ekesås Top Gear (V75-4) är stark och rejäl, det är tufft i en final men han kan vara med och kriga om han får ett bra lopp. 11 M.T.Evita (V75-5) har bra form men det blir svårt från 20 meters tillägg, hon får smyga. 12 Tion Medon Sisu (V75-6) var bra senast men har ett iskallt läge nu. |
|
2012-05-24, 20:18 | #20 |
3 Twigs Tarzan (V75-7) är jätteintressant, han är bortglömd i tipsen, han kommer att sälja sig dyrt från ledningen och är min bästa vinstchans på V75, ett måstestreck.
Intressant! Frågan är ju vem kommer spetsa? Amour de la Rue är ju tydligen hyffsad ut och har spetsglade Daniel Olsson från springspår. Både Ghetto Blaster och Icare de Bois vill nog också köra ledningen. Har ju svårt att se mig en utdragen spetskörning när det ska köras tre varv. Harpers kommer bli sevärt i år!!! |
|
2012-05-24, 21:24 | #21 |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
När Harpers är jämnt som i år så får ALLTID tilläggshästarna svårt - statistiken och historien säger så... Särskilt vid snabba sommarbanor som det helt klart kommer bli på lördag och söndag... Om nu inte Sveriges sämsta banarbetare (tillsammans med Åbys) fuckar up det, IGEN...
|
2012-05-24, 23:13 | #22 |
Icare de Bois kändes ju som han lekte med övriga på Bjerke. Sprang och halvbromsa när han råkade springa ifrån dom och halvloj. Klarar han bara 4espåret så bOrde det vara bra chans. Tror det bara finns 2 motbud, Björn med Tarzan och Fransmannen på tillägg.
Har känslan att Pasi kommer göra bort sig på ett eller annat sätt inför den galna Valla-publiken. Med annan kusk så hade den varit given på lappen, men nu har ju Pasi dryga tre varv, så det är gott om tid att göra någon tabbe. |
|
2012-05-24, 23:42 | #23 |
Känns som man bör ta ställning i Harpers. I stort sett ingen häst känns chanslös så att gardera med 6-7 hästar känns inte lockande då man inte täcker in alla bra hästar i detta lopp.
Kommer spika Ghetto Blaster, ingen vet hur bra denna häst egentligen är. Han var bättre än Spring Erom senast, så varför spela Spring Erom med 40 meters tillägg i denna start. Nee håller Ghetto Blaster formen och går felfritt vinner han detta. Det är min uppfattning! |
|
2012-05-25, 00:21 | #24 |
Håller med till 100%! Felfri tror jag GB är klar. Var ungefär 30 meter bättre än Spring Erom sist... Han travar garanterat under 1.14 felfri och då måste...ja ni fattar själv
|
|
2012-05-25, 02:00 | #25 |
|
|
2012-05-25, 06:55 | #26 |
Sharpest
|
http://www.qhurth.com/trav/lopp/chart/harper.htm
Så har det gått tidigare i Harpers. Spetshästen plus bästa hästarna på dubbla tillägg om man vill gå kort. |
2012-05-25, 09:30 | #27 | |
Citat:
Mja, senaste 7 åren har 4 lopp vunnits av 1 tillägg och resterande 3 av startvolten. Magstarkt att då ta bort mellanvolten om man vill gå kort.. Stor skillnad på loppets disposition mellan volterna från år till år, 2011 bestod 60-volten av hela 8 hästar vilket är ovanligt. Grymt hög klass i år, krävdes över 2000 startpoäng för start vilket måste vara rekord. MVH |
||
2012-05-25, 10:32 | #28 |
Twigs Tarzan känns mer och mer som en kul spik - under förutsättning att Ghetto Blaster gör bort sig i oväsendet... Eller ett lås 3 och 5!
|
|
2012-05-25, 11:12 | #29 |
GT/Expressen har 4st "experter" som tippar V75 en "min favo" en "min skräll"
8 hästar sammanlagt, i HH har alla olika, första gången? Själv lär det bli helgarderad, med poäng och A-hästar, kanske Fransosen? Någon som vet vad han mött? Är ju valack så han får ju inte starta i dom största loppen där. (Såg just att han verkar bli favo, tråkigt, oväntat, blir att kolla ordentligt) Senast redigerad av qwerta den 2012-05-25 klockan 11:15. Anledning: (xx) |
|
|