Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-20, 08:20   #1

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Elitloppshelgen V4 (Fredag)

Så närmar det sig och vi börjar där helgen öppnar - fredagens V4:a!
Här kommer mina tidiga tankar!

V4 Fredag - 375 rader

1) 9 - 5 - 3 - 11 - 12

Jag tippar 9 Klio Face etta! Ganska bra läge där hästen direkt ligger i andraspår. Får nu åter Erik Adielsson i sulkyn och hästen trivs oerhört bra med Erik! Dom senaste vinsterna har varit med just honom vid tömmarna! 5 Elaine är dock ett formkort som kan bli svårtuggad från spets! 3 Photo Princess har toppform och står verkligen på tur. Är alltid tung i spurten och var heroisk på Vaggeryd sist! Pass upp! 11 Longisland Icetea och 12 Celica Palema kan mycket väl vara en smaskig tvilling och dyka upp på fotot om överpace!

2) 2 - 6 - 4 - 8 - 1

2 Magnificent Match visade redan som treåring att den duger väldigt bra! Verkar ha utvecklats under vintern för som fyraåring har den levererat toppfina spurter i ganska tuffa gäng i årets samtliga tre starter utan att få vinna. Har haft tur med spårlottningen och det här är ett vinstbud! Mogen sänka rejält på Solvallas snabba bana! 6 Rebus har toppform och är hård och tuff att stå emot sista 700! Klar andrahäst! 4 Benno Kievitshof staplar segrar och kan vara den som sitter i spets! Bör tas på största allvar! Förmodligen redo att sänka rejält även den här! 8 Canal Skater är Åkes val i loppet trots åttonde! Streckas! 1 Västerbo Mixedlove har form och läge och streckas på det! En lite sämre häst som smyger på innerspår är värd att bevaka om formen finns där! Lär inte bli så påpassad!

3) 5

5 Indesign har tagit 10 segrar på sitt livs 13 starter. Det här är ingen bluff vilket inte minst den senaste insatsen skvallrar om. Står oerhört billigt inne i loppet med sina 110.000 intjänat och Kontio upp! Har aldrig provat tre varv men då den är anmäld så räknar jag med att det står pall. SPIK!

4) ALLA

Sverigeloppets final med sina olika tillägg är en oerhört svår nöt att knäcka. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro om det här loppet vid en första anblick då såklart dom bästa hästarna står med tillägg. Samtidigt är hästarna på främre volten smart matchade och merparten av dom har idel segrar i raden. Jag tror att vinnaren står start då det är svårt att plocka tillägg och ska jag förorda någon så är det 4 Bowie Boko med Björn Goop som jag vet kan mycket och stallet håller högt! Men men.... jag hoppas vara med och köper loppet i hopp om skräll!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1), oHYRA (+5)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 10:52   #2

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3851
Standard

Perfect Toll är totalt stenklar i sista kan jag lova dig. Vinner detta utan att ta ut sig. Hästen har höjt sig enormt barfota och i Åkes regi och han nämner denna hästen framför alla i stallet som "den mest intressanta". Gissar dock den kommer bli jättefavorit, med all rätt, och stå i runt 1.5.

Tror även photo princess har bra chans i första och hoppas den inte blir för mkt streckad.

Resten har jag inte så mycket koll på ännu.

Viktigt att hitta lite bra vinnare här så man får en bra start på elitloppshelgen, på plats kommer man naturligtvis vara!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 10:55   #3

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Perfect Toll är totalt stenklar i sista kan jag lova dig. Vinner detta utan att ta ut sig. Hästen har höjt sig enormt barfota och i Åkes regi och han nämner denna hästen framför alla i stallet som "den mest intressanta". Gissar dock den kommer bli jättefavorit, med all rätt, och stå i runt 1.5.

Tror även photo princess har bra chans i första och hoppas den inte blir för mkt streckad.

Resten har jag inte så mycket koll på ännu.

Viktigt att hitta lite bra vinnare här så man får en bra start på elitloppshelgen, på plats kommer man naturligtvis vara!

Tack för ögonöppnaren på Perfect Toll! Min första tanke med så snabba banor som det brukar vara på Valla den här helgen så tänkte jag att Perfect Toll får svårt att hinna fram då det förmodligen är någon som kan under 15 på främre. Då kanske man kan gå kort och köra multi då?

Senast redigerad av doob den 2012-05-20 klockan 10:57.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-20, 11:22   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Tack för ögonöppnaren på Perfect Toll! Min första tanke med så snabba banor som det brukar vara på Valla den här helgen så tänkte jag att Perfect Toll får svårt att hinna fram då det förmodligen är någon som kan under 15 på främre. Då kanske man kan gå kort och köra multi då?
Det kommer vara min plan iaf. Hästen har inte varit tömd de senaste starterna och gått otroligt starkt. Kvalet vann han på 13,4 och var långt ifrån tömd. Denna tiden räcker långt på fredag, men tror även han kan lösa en 12 tid om det skulle behövas, vilket jag tvivlar på. Kolla de senaste starterna så ser du att det är något extra. Speciellt starten på Axevalla den 10 April när han sveper fältet på ett otroligt fint sätt efter galopp i inledningen.
Gammal 2012-05-21, 06:58   #5

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1368
Standard

yupp, Åke jämför den med gidde o torvald
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 10:00   #6

Sharp$: 1373
Standard

Tror på låg utdelning idag och spelvärdet ligger väl i en fleris. Min enkelrad känns trolig tycker jag:

1: 3 Photo Princess
Har haft massa oflyt på slutet. Är i mitt tycke en bättre häst än storfavoriten här och en spelvärd etta. Bakom känns det jätteöppet.

2: 6 Rebus
En riktig tuffing som jag ger en bra chans att vinna oavsett hur loppet körs. Var otroligt fin i årsdebuten när den var nära Opitergium i mål efter ett ganska tufft upplägg. Senast var den bra igen men kunde inte haka på två bra hästar från dödens till slut i en snabb avslutning. På styrka tror jag Rebus bara vinner så om Flemming bara gasar är det klart slut!

Avd 3 och 4 är det stor risk att vi får svälja storfavoriterna som är två kanoner. Men vi får se. Vet för lite om 5 i tredje än så länge.

Enkelraden: 3-6-5-13
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 11:23   #7

Standard

helt rätt copiad! är på plats o photop o rebus ser klara ut!

rak rad x100
3
6
5
13
Gammal 2012-05-25, 11:32   #8

Standard

Coolt donky. Ska ut imorgon och på söndag om hälsan tillåter.

Såg en läskig barfotainfo på Svanens i andra. Det den visat hittills räcker inte på långa vägar men barfota runt om brukar göra läskigt mycket på Svanens.

Även Klio anmäld barfota såg jag i första.

Beräknad utdelning enligt jokersystemet på enkelraden är just nu runt 150 kr.
Gammal 2012-05-25, 11:33   #9

Standard

Har du koll på 5 i tredje donky? Är den helt klar?
Gammal 2012-05-25, 11:41   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Har du koll på 5 i tredje donky? Är den helt klar?
den jag har sämst koll på men de säger ju det Kommer nog köra alla på en lapp där. intetsägande värmnig, såg ju inte ut som ett monster.dock
Gammal 2012-05-25, 12:23   #11

Standard

TUNG start. Elaine var ju enda favoriten som tvunget skulle bort. Underskattade den helt enkelt. Photo Princess precis lika bra som väntat medan Elaine visade att den verkligen inte är ngn bluff. Trist men sant.
Gammal 2012-05-25, 12:33   #12
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Ursäkta en efterbliven, men var inte Svanstedt avstängd?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 12:38   #13

Standard

Och Flemming somnade bort loppet med Rebus. Och sen lyckades han galoppera. Herregud vilken mupp! Hans bästa chans på hela helgen dessutom så sjukt märklig styrning. Måste ha kännts riktigt dålig för dagen annars. Det där är ju en bulldozer. Speed är ju hans sämsta gren. Max-dålig start på denna helg.
Gammal 2012-05-25, 13:11   #14

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Jobba in Svanstedt nu'ra.

Hemma på lunchen och slängde in en liten rad, 2 lax INNNAN helgen vore skönt......
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 13:21   #15
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Jobba in Svanstedt nu'ra.

Hemma på lunchen och slängde in en liten rad, 2 lax INNNAN helgen vore skönt......
Synd
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td