|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-05-20, 22:19 | #31 | |
Citat:
Men visst som jag sa direkt efter alla dom bästa hamna i samma heat, så jag tar tillbaka att den kommer ge max 7ggr, även fast hela Norge kommer spela. Platsspel ger aldrig mer än 2ggr på ett 8 hästarfält Senast redigerad av Robban den 2012-05-20 klockan 22:21. |
||
2012-05-20, 22:35 | #32 | |
Sharpest
|
Citat:
Det fetstilta stämmer absolut inte. De kan ge lika bra som 12hästars fält även. Unibet erbjuder atm 2.60 på yarrah boko på plats i heatet. Brioni gav hos atg 3.60 förra året i platsodds och 27 i vinnarodds. http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=6 där har du tom 5,66x i odds på en platsare i försöket. Du får 1.85 för Yarrah att ta sig till final hos Unibet (då inkluderas även plats 4) (orkar inte jämföra andra bolag). För att slå elitloppsvinnaroddset på 30x behöver du 16x i vinnarodds i finalen för Yarrah boko. Det tror jag du nästan kan uppnå faktiskt även på dagen och hos staten iaf väldigt nära det. Fördelen med det upplägget är att du besitter med mycket mer information då och det är inte mycket i slutoddset som förändras. |
|
2012-05-21, 07:55 | #33 |
Sharpest
|
Nu har Nordicbet lagt upp oddsen igen och de har Sanity som favorit?
Herregud vilken klump till oddssättare... Bör vara 3e - 4e handare enligt mig åtmistone. |
2012-05-21, 14:57 | #34 |
60 ggr nu på Yarrah Boko på nordicbet. De andra 3 bolagen har han till 30 ggr. Bet365 har Sanity vs Rapide Lebel i H2H. 2 ggr pengarna på Sanity känns ju klart spelbart. Till att börja med skall Rapiden lyckas sluta upp bakom bilen, klarar han det skall han lyckas gå iväg i trav och skulle han otroligt nog även klara de så skall han fortfarande lyckas komma före i mål. Skall forska vidare lite men denna H2Hen var den jag fastnade för först.
|
|
2012-05-21, 16:16 | #35 |
Orecchietti till final ger just nu 100% återbetalning då Unibet har 1,60 på att den tar sig vidare medan Expekt ger 2,70 på att den inte gör det.
Hultman var riktigt nöjd med jobbet på Solvalla och han brukar kunna sätta hästarna i form till den här helgen. Minns t.ex. Jaded som var fullkomligt värdelös våren 2009 men ändå blev inbjuden till mångas stora förvåning. Hästen travade då 09,7 i försöket och höll sedan strålande från dödens i finalen. Orecchietti från spår två i det klenare heatet med Örjan i sulkyn känns positivt då det bäddar för en smart styrning utan hjärnsläpp med onödiga tempoväxlingar mitt i loppet. I mina ögon är 1,60 på att ekipaget tar sig vidare till finalen tillräckligt för spel. |
|
2012-05-21, 16:30 | #36 |
Yarrah Boko missar finalen @1,85
Jag rankar Yarrah Boko som sjunde häst i det här heatet. Mycket beroende på att han drog spår 8. Av de två heaten tycker jag det här är betydligt tuffare och då blir spåren av större vikt. Yarrah lär troligtvis hamna sist och att avancera upp till dödens på första rakan tror jag inte är aktuellt då det troligtvis är upptaget där av en häst som ogärna släpper. Caballion, Sanity och framförallt Rapide Lebel lär väl vara aspiranter på denna position beroende på vem som tar sig till spets och väljer att köra där/släpper. Risken att Yarrah Boko sitter längst bak ihop med Brioni när de går in i slutkurvan ser jag som ganska hög och då är det inte lätt att ta sig förbi majoriteten av de hästarna som sitter framför då dessa besitter både styrka och fartresurser. 1,85 är således tillräckligt imo. |
|
2012-05-21, 18:20 | #37 |
Tycker elitloppet känns totalt urvattnat i år, har nog aldrig sett ett sämre och mera ointressant startfält på dom senaste 25 åren i alla fall. Ungefär som ett halvhyggligt Gulddivisionslopp, låt vara med ett par utländska hästar med tveksam form på vissa av dom. Men struntar i vem som vinner, bara det inte blir Sanity, pallar inte att se Malin Lövgren gråta floder i otaliga repriser i TV de kommande veckorna.
|
|
2012-05-21, 19:39 | #38 |
Vill du snacka om klump till oddssättare så kan jag hänvisa till Centrebet. De har Raja Mirchi till 13 ggr. Fortfarande inte fattat att Oracle startar istället.
|
|
2012-05-21, 19:44 | #39 |
Troligen har väl nån lirat hårt på sanity till högre odds på nordicbet så dom måste balansera upp det, oddssättningen är ju inte baserad på chansvärderingen.
|
|
2012-05-21, 20:21 | #40 |
Det går inte att lira hårt på Elitloppet hos Nordicbet...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
werygod (+1) |
|
2012-05-21, 21:02 | #41 | |
Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 65Trav, insats minst 1000 kr Stats: 5 - 7 - 0 ROI: 118.64% Vinstprocent: 41.67% |
Citat:
|
|
2012-05-27, 17:35 | #42 | |
Citat:
|
||
2012-05-27, 18:23 | #43 |
Stod i torsdagskväll och skulle lämna in V65, när jag träffade en gammal veterankusk (77år) från Malmö. Vem vinner Elitloppet, frågade jag? Det kvittar hur många dokumentärer de gör om Sanity, han slår aldrig Commander Crowne häst mot häst...
|
|
2012-05-27, 23:32 | #44 | |
Citat:
Meeeeeen, det var väl inte som info det var menat?! Jag tolkar det som att vi fick ett bevis på att "gammal är äldst". Inte som att han delar med sig av det som information till oss andra, bara som en kul och häftig händelse. Jag tvivlar på att du hade spelat på Commander Crowe utav den anledningen att en gammal man sa att han tror den vinner om du hade läst detta innan dagens tävling.. Onödigt personangrepp, hur som helst.
2012-05-27, 23:43 | #45 | |
Citat:
Allmänt svårt för sådan attityd och vad jag läst av personens poster verkar det finnas en hel del attityd.. |
||
|