Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-18, 17:35   #31
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 866
Sharp$: 7685
Standard

BARA EN LITEN UNDRAN!!! WISHING STONE satt fjärde invändigt sist fick sen lucka och hade bästa spurten enl mitt sätt att se det. Därför tror jag det kan vara en bra spik? Jorma upp nu kanske kan lyfta lite? Jag petar in en pinne i brasan.
hanscrispi är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 18:09   #32
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Några av mina små funderingar:

Kommer Hans G ge körorder för att döda Åkes favorit? I det scenariot ska alla med, ser ingen chanslös i loppet om det blir tokkörning. Möjligen undantaget Sjöströms skräphäst och Super Robban då jag har enormt svårt att se Englund städa av alla proffs även om hästen är hyfsad. Jorma lär ju inte lägga några fingrar emellan i spetskörningen iallafall, så utgång på den och roller-läge som det känns.

Timetosaygoodbye streckad på 11% nu? Brakar väl till spets enkelt som jag ser det och får halva loppet där. Brioni plockar jag nog bort, låter som ett relativt passivt upplägg på Lövgren och då blir det nog svårt även om konkurrensen är någorlunda passande för hästen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 18:22   #33
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Gilllar time to say men vinner den i morgon kommer jag aldrig mer att logga in på denna sida. det står jag för.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 18:25   #34
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
BARA EN LITEN UNDRAN!!! WISHING STONE satt fjärde invändigt sist fick sen lucka och hade bästa spurten enl mitt sätt att se det. Därför tror jag det kan vara en bra spik? Jorma upp nu kanske kan lyfta lite? Jag petar in en pinne i brasan.

Bakspår på Gävle som är en hypersnabb bana och bakspår? Tillåt mig tvivla...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 18:58   #35
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Örjans motvind har helt klart vänt! Något att ta med i kalkylerna...
Örjan om sina schanser.

Avdelning:

Startnr + Namn på häst

Kommentar
(form, kapacitet, tränarinfo,
personlig reflektion etc.)

Rank:
1=segerstrider
2=platschans
3=matlapp




19 maj 2012
V75-1

5 Renate Bowl

Ny bekantskap för mig, har visat ganska fin fart, behöver inte vara helt borta.

2

V75-2

6 Diaz A.E.

Oturlig galopp senast, kändes fin i det läget, kan vara en luring.

2

V75-3

5 Yield Boko

Känns lite på gång, hårda hästar emot.

2

V75-4


V75-5

13 Lome Stjernen

Fin häst som varit borta länge, tufft läge.

2

V75-6

2 Inhibited

Tuff resa senast, höll anständigt, inte helt borta om han har en bra dag.

2

V75-7

11 Friction

Har radat upp toppinsatser på sistone, vinstchans trots läget.

1

Örjans överraskning

6 Diaz A.E. (V75-2)

Snubblade sig i galopp senast, hade varit ganska långt framme annars, kan nog ha viss chans från fint läge.

2
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 18:58   #36
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Varför Oppoppopp, KP?

Hästen är ju hyfsat bra, men bör ju vara 20 meter bättre, minst, än de andra för att vara en rejäl chans då läget ju är väldigt dåligt - särskilt på Gävle med en hypersnabb bana och kort upplopp...

Nja, känns väldigt långsökt, särskilt som spik! Men du kanske har annan insiderinformation som kan vara intressant, eller?

Lycka till, i alla fall!
Älskar Gävle (3 av 4), Olsen kör själv, älskar distansen (trots bakspår), vunnit var tredje lopp, förbannat travsäker häst. Har dessutom startat i flest V75 lopp utav alla (hela 4st ) plus hela 6 vinster senaste 10 starterna (tom start nr11 var vinst) och har tjänat mest $ utav alla. Allt detta till 14%? Letar man värde så har man det här.
Jag räknar med att han springer fram till dödens direkt och knäcker ledaren (nr5) från den positionen med. Dessutom är det lite utrustningsändring på hästen (norskt bl.a.)

Vilka är utmanarna?
1 sågar jag direkt. Hade den haft spår 2 visst men aldrig 1. Dessutom saknar den Åke bakom sig. Och till dom strecken? 78% i ett klass1 lopp. Nej tack! BORT! Hade plockat bort den på 4 hästar med faktiskt pga den streckprocenten.

Nästa utmanare då, 5? Den spikar spelarservice och haussas lite överallt, nej tack!, den gör sitt livs första långresa och har dessutom 2 raka galopper i bagaget. För denna ska man betala 37% visst jag tror det är den emot men tyvärr tänker jag inte dubbla detta lopp. Inte som det ser ut nu iaf.

Nästa utmanare nr 10. Säger bara en sak, kolla denna start http://classic.atg.se/ResultatServle...Type=VP&race=3 den gick dessutom på Gävle med bara 2 veckor sedan. Star brodde hade inget att säga till om och slutade oplacerad spelad till 4x med 3 strukna hästar dessutom =mindre trafik.

Så har vi nr 7 kvar. Tyvärr spåret emot. Spår 7 och 8 är inget att höja ögonbrynen för när det handlar om kort distans. Tror inte på den enbart pga spåren.

Citat:
11 Oppoppopp (Jan Ove Olsen) ser bra ut. Läget tycker jag inte är det sämsta ändå. Han verkar inte vara så spårberoende. Det blir nog bra. Barfota fram igen är det tänkt. Det är klart att vi är besvikna om han inte kommer topp tre, säger Märta Alkerud.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5), AbbeAce (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 19:09   #37
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Gilllar time to say men vinner den i morgon kommer jag aldrig mer att logga in på denna sida. det står jag för.
Desto större anledning att logga in då när du får en så enkel och klockren analys som går in till 17ggr degen (b365 nu, 2,25 på plats också riktigt bra!).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 19:11   #38
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Desto större anledning att logga in då när du får en så enkel och klockren analys som går in till 17ggr degen (b365 nu, 2,25 på plats också riktigt bra!).
Håller med helt klart. Speciellt med Goop bakom som lät optimistisk (trodde endast på två chanser Timetosay samt True A). Goop tänker köra i ledningen och ledningen kommer hästen att få, sedan är frågan hur Alvena Pele körs. Felar den igen så ser jag inget hinder faktiskt för att Timetosay leder hela vägen. Goop är spetskungen!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 19:25   #39
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

La precis märke till att Inhibited inte kommer köra med helstängt och dessutom kommer han att starta på valla nästa vecka. Lutar åt en spik på Jeppas Hugo nu...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 19:31   #40
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Spoiler:
Registrerat spel

Datum: 2012-05-19
Bana: Gävle
Spelform: V75, omg. 22

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 5, 9, 10, 11 (7)
2 9 (6)
3 3, 6, 7, 10 (2)
4 3, 8, 9 (1)
5 1, 4, 10, 12 (3)
6 3 (2)
7 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11 (11)

1 920 rader x 1 x 0,50 kr
=
960,00 kr

Kvittonummer: XXXX XXXX XXXX XXXX


1) Åke ska synas! Kan absolut vinna men morgondagens skrik är 5 Renate Bowl och den är gjuten när Öran svingar sig upp! Snacka om kuskförstärkning! OM det blir överpace så kommer någon på bakspår. Övriga får det svårt tror jag. Heltäckt med 5 streck. Disney Tooma hamnar väl på vingel?

2) Divine Razz har jag koll på och när Valnäs Ali med Jan-Olov "en-vinst-på-V75-på-typ-20-år" Åberg sitter upp ja då är det skönt att plocka bort en favorit! Kaj Widell är kuskförbättring på Divine Razz som absolut är bästa hästen! 1,3 och 6 kan få brottas om spets men över upploppet kommer nr.9!

3) Micro Mesh dog redan i finalen i söndags, schas! 3 Caballion med racerbalans (!?) kan vara klar! Tar med kantbollen Di Leva Käll som väl är för grön men om Alvena Pele åter galopperar så vill i alla fall inte jag stå med lång snok och stirra på 6%... Wishing Stone kan mycket väl bara blåsa dom men jag är trött på Åkes styrningar med den här, det verkar bara vara Åke som inte tror på hästen. Snart sitter den!

4) KLAR förstahäst är 9 Quadrupedans och det var faktiskt nära spik på den här! Har hårdhet och toppform och gynnas av litet fält! Tror den vinner. Är inte övertygad om Melanders kanon och tycker den är överstreckad men tar väl med den... Lindegren har spetsat Helios Du Gull och den här kan ramla undan från spets! Heltäckt!

5) Jenny R.G. är KANONBRA! Om jag inte var så osäker på var hon satt efter 500 meter så vore spiken gjuten! 4 Bongsbofax ska tydligen ta spets? Då streckar jag! 10 Odin Tabac ska gå barfota runt om för första gången enligt SS! KLART intressant och inom mycket snar framtid kommer en vinst igen för denna kanon! Låter vässat till imorgon! Stamping måste vara bra för att kliva runt allt men är den på topp kan det gå!

6) 2 Inhibited är det fågel eller fisk för. Vinner den inte imorgon så är det något fel. Jag TROR att det är något fel på hästen och singlar FORMKORTET! 3 Jeppas Hugo har KNALLFORM och ska köras tufft för spets! Mesen Örjan tömmer inte Inhibited från start och där satt den storfavoriten! I säcken! Tackar!

7) Friction är klart bästa hästen men den här radar inte upp prestationer som Åke Svanstedts hästar. Ingen racerbalans imorgon heller och njaaaaaa.... Gapa ut den här får andra göra! Jag målar på!

Mina tankar...
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 19:32   #41
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
La precis märke till att Inhibited inte kommer köra med helstängt och dessutom kommer han att starta på valla nästa vecka. Lutar åt en spik på Jeppas Hugo nu...

Jeppas Hugo är en sund och klok spik! Låt packet singla Inhibited....
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 19:33   #42
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Ok. Beredd att vika mg. Lite för många pilsner. Finns inte en chans på jorden att time håller spets utan galopp för både Caballion och Alvena. Troligen galopp för båda och då kan den vinna. Hoppas att det blir så. Vunnigt en del lax på den på Sundbyholm men tycker att den känns liten i sällskapet. Kan bero på mängden öl i kväll men jag är lätt övertalad när mängden är rätt. Jag spikar och skyller allt på er hahaha om den inte vinner. Nej men en rolig chans spik utan tvekan.Mkt bra vinstchans med förutspådda galopper
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 21:44   #43
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Har alla räknat bort Di Leva Käll ur spetsstriden i guld??
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 22:37   #44
 
mackyyys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö, Sthlm,
Inlägg: 551
Sharp$: 6344

NHL 2014/15
Stats: 83 - 122 - 11
ROI: 115.74%
Vinstprocent: 40.49%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg

3) Micro Mesh dog redan i finalen i söndags, schas! 3 Caballion med racerbalans (!?) kan vara klar! Tar med kantbollen Di Leva Käll som väl är för grön men om Alvena Pele åter galopperar så vill i alla fall inte jag stå med lång snok och stirra på 6%... Wishing Stone kan mycket väl bara blåsa dom men jag är trött på Åkes styrningar med den här, det verkar bara vara Åke som inte tror på hästen. Snart sitter den!
Vi får hoppas att Jorma sänder iväg WS i tid imorgon och inte väljer att styra ned i fjärde inner . Trots snabb bana är det en potentiell spik för egen del, då den är på väg åt rätt håll och avslutade flera längder bättre än Brioni in mot mållinjen senast trots Åkes usla styrning...
mackyyy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 22:55   #45
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackyyy Visa inlägg
Vi får hoppas att Jorma sänder iväg WS i tid imorgon och inte väljer att styra ned i fjärde inner . Trots snabb bana är det en potentiell spik för egen del, då den är på väg åt rätt håll och avslutade flera längder bättre än Brioni in mot mållinjen senast trots Åkes usla styrning...

Att i dagsläget ta längder på Brioni är ingen merit i min bok. Brioni ser inte fräsch ut och har inget med morgondagens lopp att göra än mindre Elitloppet.
Wishing kan mycket väl gå snabbast över mållinjen imorgon och ändå vara trea-fyra och någon spik är det absolut inte tycker jag.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td