Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-16, 12:08   #1

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

V86 JACKPOT Solvalla 16/5

OBS! EJ Jackpot ikväll. Måste druckit ur fel flaska imorse .

Tycker omgången känns svår och öppen med flera fina lopp. Drar igång lite surr.

V86-1:
4 Haraldinho och 7 Baht Launcher räknas med störst vinstchans. 6 Lass Inspiration också given även om jag håller 4-7 som bättre hästar. Men spetsfeeling på 6 och därifrån ska den slås (möjligen kan 1 svara upp spets). Bakom dessa räknas 2 Embassy Caviar, 8 Conrads Garland och 1 Noak L.B. Borde väl räcka? 5 Dear Jackie har ju farten men vägrar att vinna. Får se hur det blir med den.

V86-2:
FEL favorit i detta lopp i 11 Nantucket. Dåligt startspår, distansen minus, varit struken för halsinfektion efter senast samt att den inte direkt imponerade trots vinst på fin tid senast. Fick loppet kört i halsen och var i det närmaste skyldig att vinna. Solklar favorit borde istället 12 Saston vara som är ett riktigt "monster". Starkare häst finns knappt. Även om formen är diffus måste den ha toppchans om den bara är i närheten av sitt rätta jag och om Tarzan kör för vinsten. Men den karln är ju omöjlig i intervjuerna. Får se vad värmningen skvallrar om. Mycket tänkbar spik och definitivt utgångshäst. Streckad på 26 % just nu men räknar tyvärr med att den hinner bli favorit lagom till start. 3-4-10-7-11 räknas bakom.

V86-3:
8-1-2-9-3 känns givna här. Där 8 Lotus Eld blivit helt borttappad. Hyfsat utgångsläge med bra rygg. Rygg ledaren/tredje inner känns troligt. Om det bara varit lite tempo och luckan kommer kan den visa sig vara bara bäst. 5 %! 10 bäst på tillägg. 6-11-12-13?

V86-4:
Mycket öppet lopp där givna draget är 7 Grinnebys Aragon. Med lite flyt är den inte sämre än ngn annan här. 1 %!!! Jag tar alla här. Favoriten hamnar i säcken här förhoppningsvis/troligtvis.

V86-5:
Gillar intrycket på 3 Pojke Kronos. Stor favorit men ändå är jag sugen på att spika. Möter dock många bra och här får det lusläsas lite till. 1-2-6-7-11 är alla lovande kusar.

V86-6:
2 given igen. Imponerande Svanen-debut. Gillade dock intrycket av 12 senast. Till 6 % får jag väl köpa att det kommer bli (för?) långt fram till täthästarna när attacken sätts in. 7 kanske hittar spets före 2. Räknas därifrån. 10-13?

V86-7:
6 Il Lamborghini får en till chans av mig. Tror 5 blåser till spets och om Conrad är någorlunda påläst vet han att han får överta. Så kör från start nu! Hästen floppade rejält senast och tyvärr är hästen ojämn/ofräsch. Behandlad och tränar fint nu. Har ju enorm fart i sig och funkar den ikväll så blir den ytterst svårslagen. Till 4 % är det givet att strecka den trots alla tveksamheter då jag tror kapaciteten räcker och blir över. Men knappast en spik. 2-8 är jättefina hästar och givna. Men 2 återkommer efter vila och kort distans är väl inget plus för den? 8 svårt utgångsläge och med strul kan den vara körd direkt. 1 vill jag gärna ha med också. Bra häst men ändå bara streckad på 5 %. Lite småläskigt lopp där det kan löna sig att gardera ännu mer.

V86-8:
Underbart lopp. Vill ha med 1-2-4-7-8-9. Minst! Vet att 8 har uselt spår men 3 % är alldeles för lite. Löpt jämnt mot dessa hela tiden. Har också bevisad form till skillnad från andra topphästar i loppet.

Mycket jobb om man ska få ihop ett bra system ikväll. Nu gäller det att hitta spikarna också. Kan ju inte bara ha med massa drag.

Saston och Pojke Kronos är mina bästa spikbud på FÖRHAND. Vilka tror ni på?

Senast redigerad av copiad den 2012-05-16 klockan 14:16. Anledning: INGEN JACKPOT!!!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 12:17   #2

Standard

Det känns så svårt och öppet idag att jag inte ens tror på det jag själv skrivit . Ha ha. Bara skrällbuden som är roliga men såna skrällar vinner ju inte på löpande band. Får avvakta tills det trillar in lite intervjuer så kanske det klarnar lite.

Men Il Lamborghini är kvällens fynd (om den nu funkar i loppet, ha ha).
Gammal 2012-05-16, 12:42   #3

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

I första är jag inne på samma spår som du, låsa på 4-7 även om 1,6 och 8 är klart dugliga för uppgiften. Får se vad man har råd med, känns såklart alltid trist att flyga i första loppet men nästan värre att strecka loss för favoritvinst med skalat i övriga 7.

Andra avdelningen håller jag också med i vad du säger, grymt snedstreckat även om Nantucket har vad som krävs. Kung Åkes kanon 4 Big River Supreme är spetsbudet och jag tvivlar att han släpper till Luager bakom 3 Million Dollar Lux om han hinner först. 12 Saston är starkaste pollen, och är han i någorlunda skaplig form rundar han de flesta om felfri och frisk. Varning på bortglömda 10 Paris Texas F.I. som är en "fiiin hest, pra i jobben, stark hest" och klart med i striden om rätt resa. Skapligt täckt med 4,10,11,12 eventuellt också 1,3 om det klaffar i start... Definitivt inget spiklopp i mitt tycke, även om Saston kanske är starkast känns motbuden för höga för att singelstrecka.

Tredje håller 1 Bret Boko som storfavorit just nu, vilket är underbart för här har vi ett ordentligt motbud i 3 Fleur Teemer. Fyraårigt sto som rår på hingsten med innerspår, Åke vs Stig-Erik i starten och låset är givet. Eventuellt någon av tilläggshästarna plockas med som C-häst, hyfsat upplagt för skräll om man ser till strecken men ganska usla hästar startande 20 bakom så just nu lutar det åt bälte och hängslen med 1,3-lås.

Avdelning fyra då, storfavoriten som väntat 1 Motivated Hanover och man kanske gör bäst i att göra det enkelt och spika. Det är en häst som bara vinner mot sådant här motstånd, men kommer ändå vara orolig för 3, 4 och 10 ifall det blir så.

Och avdelning fem. Tycker hypen kring 3 Pojke Kronos är väldigt överdriven och ger en lättfälld favorit i vad som trots allt endast är ett treåringslopp... Verkar vara grymt många som glömmer det faktum att dessa hästar bara gått ett eller två, som mest tre lopp, endast är tre år gamla och att det står 100% i vinstkolumnen inte egentligen säger något alls. Jag kommer definitivt hela det loppet med undantag från 5,8,9,10 då kusk spelar större roll här än i något annat lopp denna vecka.

Sjätte, sjunde och åttonde återstår att lösa, vill inte blåsa för mycket pengar på vad som antingen blir en omöjlig omgång där <10%-arna radar upp sej eller favoritutdelning under 2000 spänn som vanligt på onsdagarna...
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 12:54   #4

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

Snabbkoll på sjätte, känns tvärlåst på 2,7,12. Får återkomma med motivering.
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 13:32   #5

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3850
Standard

Det ær ju ingen jackpot idag copiad! Blev lite førvirrad nær jag såg tråden och mycket riktigt ær det ingen jackpot idag. synd.

Tror utan att ha læst så mycket att haraldinho bara krossar motståndet i førsta
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 13:37   #6

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Dålig koll idag, är inget fan av V86... Känns som det är för många lopp som måste gås igenom. Tror dock det är Harladinho som är omgångens bästa.

Förmodligen toppchans även på Opportunity. Brukar vara svårt att plocka tillägg på Valla.

Pojke Kronos borde gå att välta, känns som det är många bra emot...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 14:12   #7

Standard

Sorry alla. Förvirrad!!! Är ju jackpot på V75 och V64 så tänkte jag att dom lika gärna kan bjuda på lite jackpot till V86 också .
Gammal 2012-05-16, 14:12   #8

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1880
Standard

Bästa spiken i omgången hittar man i sista avdelningen...Nr 1 Disco A.E! Stallet nästan lovar vinst och då brukar det var fog för att spika. Att Stefan själv kör är en fördel, eftersom Örjan inta vinner med något för tillfället.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 14:19   #9

Standard

mijo14: Var har du luskat fram den infon?
På TT hittar jag detta:
"1 Disco A.E. (V86-8) har fått sig en hel del muskler under vintern och det skall bli väldigt roligt att se honom springa på banorna igen. Precis som våra andra årsdebutanter är han ju aningen svårbedömd och har bara gått lugnt. Som snabbast har han gått 28-30 tempo full väg ungefär och behöver troligen loppet. Det är dessutom ett par bra emot direkt som har ett par lopp innanför västen så vi ligger lite lågt. Han kommer gå med öppet huvudlag och med skor runt om, säger Marcus M Melander".

Med skor på låter det så långt ifrån klart det kan bli.
Gammal 2012-05-16, 14:29   #10

Standard

Svanen lämnar annars klart på 7 T.P. Emily i V86-5. Barfota runt om (tungt balanserad tidigare) nu och blåser troligen till spets direkt. Får man väl spika den istället...?
Gammal 2012-05-16, 14:33   #11

Standard

Läser på SS att 1 Disco A.E. ska köras barfota. Ha ha. Klockren info som vanligt från tränarna...
Gammal 2012-05-16, 14:34   #12

Standard

Nej, lycka till alla ikväll med era systemkonstruktioner. Nu måste jag göra lite nytta också.
Gammal 2012-05-16, 15:57   #13
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 69
Standard

Min rad.
4
3,4,7,11,12
1,2
1,3,4
3,6,7
2,7,12
3,4,6,8
2

1080 rader = 270kr
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 16:01   #14

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1051
Standard

Om KP ser detta så önskar jag dig lycka till ikväll. Idag får du utdelning från förra veckan!
marvel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 17:28   #15
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marvel Visa inlägg
Om KP ser detta så önskar jag dig lycka till ikväll. Idag får du utdelning från förra veckan!
Haha jag hoppas det. Ryker väl i första direkt? Conrad mot spets och slut. Får hoppas han släpper.
Spikat Baht Launcher... Kikade tidigare årsdebuter och jag är mållös. Han vinner denna plättlätt också sålänge han inte lagt på sig för mycket runt magen. Men han ska vara ordentligt förberedd iaf har jag läst.
Sedan ryker nog min andra spik med, där får man äckliga vibbar för 12an.

mitt system
Spoiler:
7 res 6
3,4,10,12 res 11,7
1,2,3,9,12 res 7
1,3,4,10 res 11,8
1,3,6,7 res 2
2 res 12,7
2,4,5,6,8,9 res 11,3
1,2,4,7 res 9
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara