|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-05-15, 10:14 | #1 |
V4 Färjestad 15/5
Tycker det ser lite småkul ut. Har ett ganska litet system att bjuda på, med hyfsad potential dessutom. Om nu inte strecken svänger åt fel håll i sista stund (finns stor risk för det).
V4-1: 7 Spinnaker 7 Spinnaker återkommer efter låååång frånvaro så formen är säkert inte på topp. Dock är hästen jättebra och brukar alltid gå bra efter vila så det oroar inte jättemycket. Lugn start och sen vrider Göran på i god tid och då även distansen lär passa denna starka häst ser det bara bra ut. Bara 48 % just nu och andrahandare vilket får ses som mycket bra. Spelvärd spik om värmningen tilltalar. V4-2: A: 8-10 B: 6-12 C: 9-1-5 Normalt sett bra chans för 8 Credit Fayline. Startsnabb, stark och rejäl. Dock känns det lite roligare att spela på att den får en strulig start från spår 8 och gardera eftersom hästen ändå är streckad på 80 %. Men visst är det stor risk för att den blåser till spets direkt och bara vinner. MEN det finns en häst som jag bara måste ha med och det är 10 Löjtens Q.C. som känns mycket intressant. Visat ruggigt hög kapacitet tidigare och tränar starkt nu efter vila. Funkar den och struntar i att galoppera så lär det bli åka av. Till 4 % är den mycket streckvärd. Se upp!!! Även båda Gooparnas hästar räknas tycker jag där 6 blivit tappad på strecken. Sen får jag se hur jag gör med 1-5-9. Gillar ju 9 skarpt men den svek mig senast... V4-3: A: 4-10 B: 12-8-7-3-9-1-5 C: 11-2-6 Ett öppet lopp även om jag tycker två hästar höjer sig lite. Draget i loppet är tveklöst 4 Änglasjöns Ängla som jag trodde på redan senast. Gjorde ett bra lopp men ska ha gått framåt efter det. Är startsnabb och min spetsfavorit. När det dessutom tisslas om att den ska gå barfota runt om idag och Mange J tror att det kommer förbättra henne en hel del är ju draget givet. 16 % just nu och hoppas inte "alla" skriker ut den nu. Den som visat mest och bäst fart på slutet är annars 10 Headhunter som sett kvickare ut på barfotabalans i två senaste. Avslutat fint och med tempo på loppet blir den tung att stå emot. Bakom finns många om budet. Men roligast är kanske 12 Kul Broline som tände till på barfotabalans i två sista förra året. Om barfota och om hästen är igång efter vila så kan den sitta där till 5 %. Men jag kör troligen utgång på A-hästarna och fläskar på bakom. V4-4: 12 Lady Montechristo Just nu är 12 Lady Montechristo streckad på ofattbara 22 % endast. Har varit ute i två stentuffa lopp på slutet mot jämnåriga ston (som dragit in bra mycket mer deg än 137 000 som det står på Ladys konto) där den absolut inte skämt ut sig. Om barfota igen och utan megastrul måste den ha toppchans mot dessa hästar. Går även med skor så det är nog inget jätteminus om den går med det. Jag spikar! Lilla förslaget just nu: V4-1: 7 V4-2: 8-10 V4-3: 4-10 V4-4: 12 Utgå från detta och krydda med egna drag så hoppas jag vi vinner några tusenlappar iaf . Good Luck! |
|
2012-05-15, 10:19 | #2 |
Blir nog ett "klassiskt" V4-system med 1 x alla x alla x 1. Sen får vi se utöver det. Sista infon brukar ju ge en hel del omkastningar.
|
|
2012-05-15, 10:27 | #3 |
Ser inte ut att bli så kul omgång idag så jag avstår. Slänger iväg en LD istället.
8-10 * 100:- 8-4 * 50:- |
|
2012-05-15, 10:50 | #4 |
Synd att inte André Eklundh kunde hållt lite lägre profil på Atg.se. Behöver ju inte skrika ut dragen. Suck!
|
|
2012-05-15, 11:45 | #5 |
Tycker som du Copiad, att 12 Lady Montechristo har en väldigt lämplig uppgift på pappret. får se hur man gör i övrigt. Tycker avd 1 är vidöppen
|
|
2012-05-15, 12:10 | #6 |
Fick tyvärr inget barfota runt om på 4 Änglasjöns Ängla. Men given ändå. Däremot barfota på 7 Quantum Firefox och den rankas upp i A-grupp. Låter positivt kring 3 Chartreuse Akema i samma lopp dessutom. Avd 3 klart mest öppna loppet är känslan.
|
|
2012-05-15, 12:22 | #7 |
Helt fantastiskt. Göran såsar i kön och utnyttjar inte hästens kapacitet alls. Mycket märkligt efter bra värmning och den brukar köras offensivt. Är inne i ett riktigt motflyt så knappast oväntat... Ha ha.
|
|
2012-05-15, 12:24 | #8 |
Får väl egentligen skylla sig själv när man spikar en orutinerad kusk men att han inte kliver fram i dödens före 12 när Goop kör i 22-fart där framme är bara FÖR dåligt. Hästen flög förvisso inte fram till slut men vid tätkänning tidigt lägger den inte detta lopp.
|
|
2012-05-15, 12:24 | #9 |
Ja det är mkt uselt, gå fram i dodens och det är klart...
|
|
2012-05-15, 13:15 | #10 |
Ja riktig bortkörning av Göran, men som sagt, amatörer kan ju tabba sig. Var nog en "prepare de lux", bara hålla ögonen öppna till nästa start
|
|
2012-05-15, 13:17 | #11 |
Jippi! Ett drag som levererade iaf. Och snacka om klar. Eller hur Sheriffen?
|
|
2012-05-15, 13:24 | #12 |
O ja, synd att man inte fick "betalt" bara... Va inne på att spika den på trion och snurra Joulin Song som 2:a & 3:a, men eftersom man inte kände sig så het i avd 1-3, så struntade jag i att spela... Men plus är alltid plus, även om 792:- på V4 käns surt...
|
|
2012-05-15, 13:31 | #13 |
Tänkte på det också, tvillingen i avd 3, 4-8, betalade 36ggr. Hur kunde den ge så otroligt bra? Synd att man inte är vaken...
|
|
2012-05-15, 15:44 | #14 |
Bra gjort
Tyvärr såg jag ditt system nu kom med mer bra system i morgon |
|
2012-05-16, 09:32 | #15 |
Du ska vara glad över att du såg mitt system för sent Capone. Blev ingen vinst på det inte. Satte bara draget i sista (som knappt blev ngt drag till slut). Nästan 4 ggr på en sådan överlägsen häst var bra trots allt.
Men som helhet var det ju inte mycket till tips dessvärre... |
|
|