|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-05-07, 07:53 | #1 |
Uppsnack Extra V75 Åby 10/5
Jobbig vecka i veckan om man nu ska vara med på allt. V75 torsdag, lördag & söndag...
Men nu närmast, Åby med pokalloppen och fina lopp även i övrigt! Hoppas på fint väder när mölndalsbanan skall besökas! Som vanligt när det är Åby, så krävs det "djupare" funderingar än vanligt, med Open Stretch. 3 Brad De Veluwe blir storfavorit och det ska han väl vara. Motbud saknas inte om Ludde kör med 2 Opitergium. Potentiell utgång på Finnen. Bakom streckas förutom Ludde även 1 Donttellmewhattodo, 4 Edward Ale & 10 Stormsky Även avslutningen så är 3 Love N´Hate klar 1:a häst efter uppvisningen senast. Kan mycket möjligt vara dagens bästa spik så fin som den var senast... Trots lite het så såg det ut att finnas ganska mycket kvar när mållinjen skars i överlägsen ledning. Intressant att lyssna på Ludde angående sina. "Förstahästar i Övriga lopp just nu" 6 Lukas Hall 6 Merger Blue Chip 4 Com Z 8 Kendrick´s Victory 3 Montogmery Hill Nä, dags att vecka pannan djupare och hitta lösningarna... |
|
2012-05-07, 10:19 | #2 |
Håller med "Sheriffen 78" om att "de e jobbigt nu!"....
sen säger han: "Intressant att lyssna på Ludde angående sina." Här måste jag tycka att Ludde är knepig att lyssna till, man kan bli helt vilseledd... han har, som den optimist han säkert är, ibland en övertro på sina djur... och inte alltid en helt nykter bild av motståndet... man vet aldrig vad man får av Ludde i intervjuerna och inte heller ute på banan.... svårt! En frisk fläkt är han, en djävul att träna unghästar, men inte alltid så lätt att ha att göra med på banan då det skall tippas. Och visst lär det bli så att man börjar och slutar med nr: 3 Vi återkommer! |
|
2012-05-07, 14:08 | #3 |
Min syn på avdelning 3:
Avdelning 3: Här kommer omgångens kanske roligaste ide och den är signerad Svanstedt vilket i sig kanske inte är så exalterande. Det är dock inte Åke som styr utan jag pratar om stallets andrahäst 4 Roxa Sisu som jag tror är redo för stordåd nu. Såg henne på plats värma fantastiskt bra på Färjestad inför årsdebuten och det var en en riktig Kamikaze-sändning hästen fick i sin årsdebut som naturligtvis inte höll. Intrycket tog jag dock med mig och hin såg oförändrat mycket fin ut senast och här vill jag ta betalt då det luktar rygg på stallkamraten 6 Merger Blue Chip och openstretchvinst. Johnny och Åke är ju två av de skickligaste Åby-kuskarna och har trollat ihop tidigare på denna oval. Hoppas på en grön tvilling här och streckarbara dessa två på lappen i omgångens bästa lås. Min rank: A:4,6 B:2,7,5 C:3,1,11,9 D:10,8 Ovanstående är ett utdrag från www.gratistravtips.se |
|
2012-05-07, 15:41 | #4 | |
Citat:
|
||
2012-05-07, 18:52 | #5 |
DrD, tycker Ludde brukar vara ganska rak att lyssna på. Visst överoptimist, men det är väl många av tränarna. Men han brukar oftast ha rätt om vilken av hästarna som har bäst chans osv om han har flera i samma lopp... Sen tycker jag att i avd 1, om Ludde tror finnen är för bra mycket väl kan köra för ett andrapris, men tror han att han kan knäcka finnen så öppnar det upp för resten av fältet.
|
|
2012-05-07, 21:13 | #6 |
Som vanligt går jag in med hela målarbutiken i loppen med lägst klass. Stenhårt lås med Åke i tredje och jag undrar om man inte egentligen kan göra detsamma i sista. Borde nog räcka bra med Merger i tredje också. Åke påstår att det är bästa stoet i Sverige, och stallkörnings-principen säger laddning med båda för att chefen sedan ska släppas till billig ledning. Inte säkert det går men såklart grundtanken. Sen har Åke blivit lite rävigare med åren och gör inte riktigt så uppenbara finish-körningar som Bergh, så andrahästen bör inte komma först i mål av den anledningen.
3 Alla 4,6 Alla 8,9 2,3 1,2,3 Om det är någonstans det känns lite tunt så är det i femte. Skulle vara lite kul att ha någon mer i första också. Beroende på hur det blir streckat.
2012-05-08, 01:09 | #7 |
Tar en snabbkik på helgens omgångar också och undrar hur fan det kan komma sig att Highland Strikes är med på listorna båda dagarna i V75-2. En mindre skandal kan jag tycka då hon tar upp en plats som en annan häst skulle haft under en av dagarna.
2012-05-08, 05:07 | #8 |
Observant där. Tydligen struken från Bjerkeloppet men är ju riktigt illa som du säger. Norrmännen kan inte vara helt nöjda med detta.
|
|
2012-05-08, 11:53 | #9 | |
Citat:
|
||
2012-05-09, 09:08 | #10 |
Har just nu inget förtroende för min gamle vän Lutfi,
men vågar man lämna Opitergium utanför???? Sen är jag fortfarande sur på Fredrik Perssons körning sist men mitt drag är Pampas S.I.R Ett mycket bra lopp som jag känner för att gardera.Främst med 3-4-9,,6an är såklart första häst Gillar 5 Hurricane Blue men han ju inte gjort så många kortlopp, kan ju vara så att Ludde inte trott på honom på kortahäcken. 4 Com Z klart intessant men skrällen kan vara 11 Epik men inget kuskplus direkt..... Här streckas det. Tror inte riktigt på favoriten här.En som jag tycker har fått bra läge för en gång skull är Frenchise som har farten i sig även Our Dream, långskott.. Tipset går till 8 Kendrick's Victory,Klart intrssant är Beatles på spår. Jag tror mest på Orfeus och Armando men tar med danskarna 2-3 Är också inne på Love'n Hate men passas ska Luddes hästar Ska djupa ner mig lite sen tar jag ut system. tack för mig och lycka till Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-09 klockan 09:12. |
|
2012-05-09, 09:16 | #11 |
Sharpest
|
Ludde brukar visa fram fötterna lite men samtidigt floppa veckan före han vinner ordentligt. Vilket var det som skedde i lördags. Galopp, galopp och så visa han att han hade fina hästar.
För att teorin ska stämma så kommer han att vinna mycket nu på torsdag |
2012-05-09, 09:48 | #12 | |
Citat:
Jag är inne på samma |
||
2012-05-09, 10:03 | #13 |
Kan se ut så här kanske.
1) 2-3 2) 1-3-4-5-6-9-11 (9 utg) 3) 3-4-6 4) 5 5) 1-2-3-4-8-9-11 (8 utg) 6) 2-3-8-9 7 1-3-7-8 Vill nog ha 3 Love'n hate som utg eller spik. Orfeus Brodde kan mycket väl Spikas osså..Får se på torsdag...synd på läget men också en oddshöjare... men lite kuligt är det tycker jag men det är ju inte torsdag Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-09 klockan 19:40. |
|
2012-05-09, 10:07 | #14 |
börjar oroa mig för banan, det regnar i Göteborg....surprise! spets och slut hästarna känns inte lika klara längre, ex 3 i avd 7.
|
|
2012-05-09, 10:29 | #15 |
Jag tror inte på många kronor utdelning och kommer nog bara spela flerbång. Detta tror jag räcker och finner mest spelvärde i att spela: V7 givet.
1) 3 2) ALLA 3) 4,6 4) 4,5 5) 8 6) 2,3 (eventuellt 8 men tvek om det behövs ändå) 7) 3 |
|
2012-05-09, 11:00 | #16 | |
Citat:
|
||
2012-05-09, 11:15 | #17 |
---
Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-09 klockan 19:54. |
|
2012-05-09, 11:18 | #18 | |
Citat:
Visst jag håller med om att Brad är europaetta och allt, men spelvärdet tycker jag ligger på Luddes pålle,eller? Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-09 klockan 11:29. |
||
2012-05-09, 12:14 | #19 |
Ludde om sina hästar inför V75 Åby.
Oyster Kronos och Only Kronos borde göra upp om segern, däremot får Password det tufft i den här konkurrensen. ”Riktig stjärnpotential” I Kungapokalen får Kolgjini nöja sig med en häst, men det är inte vilken som helst. Opitergium visade mycket galopp i fjol, men har funnit sig själv i år och radat upp fyra raka segrar. Han var också snabbaste försöksvinnare på strålande 1.13,3a/2 140 meter. – Det är en stor, lite rumlig häst som är otroligt stark. Han har aldrig ens varit i närheten av att vara trött i ett lopp. Galopperna i fjol berodde på att han hade en roterad testikel som måste ha gjort ont. Sedan vi tog bort den har han fungerat perfekt. Han är väldigt cool och gör inte mer än han behöver, men har koll på läget och släpper inte konkurrenterna närmare än till hjulen. Att Kolgjini har väldigt höga tankar om hästen som hittills bara tjänat 310 000 kronor råder det inget tvivel om. – Han har riktig stjärnpotental. Bekymret är svängarna, egentligen får han inte plats på små tusenmetersbanor. Sedan är han inte så extremt startsnabb ännu, det gör att Brad de Veluwe kan få ett övertag på oss från början och därför nöjer jag mig med att ranka honom tvåa, säger Kolgjini som samtidigt gör sina tips till ”Fem tippar V75”. Men att den finske storfaroviten som tjänat mer än tio gånger mer pengar måste vara oerhört bra för att stå emot Opitergium är Kolgjini tydlig med. – Jag kommer att lätta min häst ytterligare i balansen och ta bort sulorna, dessutom länga käken lite till. Han är väldigt bra på att hålla tempo och blir det perfekta förutsättningar på Åby så tror jag att han kan springa 1.12,2-1.12,3, från dödens. Det kan jämföras med Deuxiemes Picsous svenska rekord över distansen från i fjol på 1.12,1, för övrigt från ett lopp där Kolgjini var knappt slagen med Kaffir Face. Rycktussar och barfota Lördagens V75-jackpot innebär att det finns 22,3 miljoner extra att spela om.. Det innebär enligt ATG:s beräkningar att en ensam vinnare kan få 40 miljoner kronor, i sådana fall den särklassigt största travvinst som utfallit på en vardag. Som guide dit kommer här Lutfi Kolgjinis kommentarer kring sina övriga V75-hästar: – 1 Klio Face (V75-3) har utvecklats enormt på slutet, men hoppade tyvärr bort 200 000 kronor för mig senast. Jag vill inte skylla på hästen, hon bröt ner i sista sväng och jag var tvungen att räta upp henne för att inte störa konkurrenten innanför och det redde hon inte ut. Annars kändes hon stark i det läget så det var synd. Nu är motståndet stenhårt och därmed passar läget som talar för att hon kan få ett snällt lopp för en gångs skull. Blir det överpace tror jag att hon är med i främre träffen även här. – 5 Hurricane Blue (V75-4) har varit på veterinärbesök efter senaste starten, men man hittade bara några smågrejer. Egentligen är jag ingen vän att veterinärer, de flesta kan för lite och tar för mycket betalt, men det är en annan sak. Hästen känns som innan i träningen, det vill säga bra. Han har inte visat några fel inför de här misslyckade starterna heller. Eftersom jag kört två galopper med honom får Johnny chansen. Fungerar hästen är han absolut bra nog att vinna. – 9 Unison (V75-5) är en liten häst som ger allt varje gång och känns fortsatt jättefin i jobben. Det verkar nästan omöjligt att han ska råka på någon svacka. Jag har matchat honom i lite enklare omgivning på sistone, men är säker på att han duger här också. – 9 Armando Kievitshof (V75-6) har fått annorlunda läge än på slutet och jag vet inte om det är så kul för honom. Han bryter och har sig i loppen utan att vi kommer underfund med varför. Eftersom han vill springa inåt så är det ingen häst man vill vrida på i spåren med. Därmed ligger nog vår chans härifrån i att chansa invändigt och försöka komma loss på open stretch. Att vrida ner honom där tror jag skulle passa betydligt bättre. Det betyder att vi behöver tur för att vinna och således är han inte mer än en outsider i mina ögon. – 7 Oyster Kronos (V75-7) hade jag bara en sak i huvudet med senast, att kvala in till finalen. Hon var lugnt jobbad, gick med skor och fast bomull då. Nu blir det rycktussar och barfota plus att jag räknar med att hon gått framåt rejält med genomköraren. Det här är en riktigt bra häst så jag känner mig absolut inte slagen på förhand. - Detsamma gäller 8 Only Kronos (V75-7) som också kommer att vara markant gentemot försöket. Jag råder spelarna att strecka båda. – Däremot får 11 Password (V75-7) svårt att räcka mot de bästa även om hon också tagit försöksloppet på bästa sätt. |
|
2012-05-09, 22:58 | #20 |
Hmm... Känns som att det kan bli en ganska bipolär omgång, med antingen jackpot på sjuan eller femman... Båda pokalerna känns vid första anblick som gratislopp, men när man tittat både två och tolv gånger på startlistorna kommer de jobbiga idéerna fram och spökar.
Angående första avdelningen med 3 Brad de Veluwe som befogad storfavorit känner jag spontant efter att ha läst vad Ludde sagt att det ändå kan bli ganska hård körning om spets, även fast han dementerar sådan styrning och säger att han vill köra för dödsposition känner vi honom för väl vid det här laget för att köpa sådant resonemang. Det kan bli för mycket prestige inblandat, och han kommer enligt mitt badkar antingen galoppera bort 2 Opitergium inom 300 meter från start, eller köra slut sin häst i dödens och eventuellt sänka Tuomas vilket isåfall skulle ge ett ovanligt öppet lopp med många fina hästar startandes längre ut. 7 Mr Vida känns på tok för bortglömd, 2% just nu, även 4 Edward Ale på skrattretande 4% borde väl kunna vara med och slåss om förstapriset med bra resa i rygg ledare och fin spurt på Åbys open stretch? Av bakspårshästarna som minst sagt skulle gynnas av tidig uppgörelse där fram ligger 11 Panne de Moteur som första bud för min del. Vad tror ni? Är man helt dum i huvudet om man försöker fälla favoriten? Eller är man ett geni som genomskådar Luddes snack, och äntligen har lärt sej sin allt för dyrköpta Kolgjini-läxa? Ska bli spännande att se hur experterna och speltjänsterna spelar... Senast redigerad av travid den 2012-05-09 klockan 23:00. |
|
2012-05-09, 23:30 | #21 | |
Citat:
|
||
2012-05-10, 06:57 | #22 |
Sharpest
|
Och jag är fortfarande sur på Fredrik Persson som körde bort min spik Lukas Hall sist. Nu är den favorit :(
Är nästan klar med raden, men tror ändå inte jag sätter den. Hur ofta sätter man en rak DD liksom? KP's tips över bortglömda kusar: Fawkes i första Leader Tom i andra Nettan Palema i tredje Trick express i fjärde (om skorna rycks) |
2012-05-10, 08:42 | #23 |
Jag är helt med dig KP ang Fredrik och Lukas..även
Leader Tom och Nettan Palema de andra två måste jag titta lite på Travtid:Men sen tycker jag att så återhållsam brukar inte Ludde vara med sina och en häst som inte vet hur det känns att bli trött tycker jag är intressant. Är det bara jag som tycker att Frenchise har ett intressant läge denna gång??? Men Beatles,Online D'amour och Exdream är tidiga på min lapp. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+1) Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-10 klockan 08:50. |
|
2012-05-10, 09:27 | #24 |
Två som kan rensa.
Canaka B.F var ifjol inte bara en av dom bästa 4 åriga stona, utan stod sig även väl mot hingstarna (när det funka). Första starten för Timo var överraskade svag trots seger, det var dock mer än 2 månader sedan, bättre nu? Exdream har Veijo trott mkt på, avslutat vasst i bra gäng ett par gånger, kan ev öppna bättre än visat, OS, vilat = streck! |
|
2012-05-10, 10:03 | #25 |
Börjat bygga...
1. 1-2-3-12 ( kan tänka mig 4-9) 2. 3. 6 4. 5 5. 6. 3 7. 1-3-7-8 Det är en början |
|
2012-05-10, 11:57 | #26 |
Får lämna in för tidigt pga jobb em :-( spikar blir
Bradd & Grady lås på "Exdream & Kendrik" och "L and H & Askens" och sedan hel gardering med någon sorts reducering! |
|
2012-05-10, 12:27 | #27 |
KP vilka spikar tänkte du luta dig mot när det ser ut som du garderar de 4 första avd. själv lutar jag åt Merger och Montgommery och tänker tidig ledning och vinst.
|
|
2012-05-10, 12:34 | #28 |
1,2,3
5,9,11,12 4,6 2,3,8 2 3,8,9 1,3,7,8 Fick bli ett litet chanssystem idag, inlämnat och klart. Första gången på länge jag lämnar in något utan att vara påverkad av tipstjänster. Hoppas det faller väl ut Royal Fighter känns spännande tycker jag, fick ett brutalt lopp sist men gick bara undan. Borde duga här också. Tycker även Beatles möter betydligt lättare hästar än han gjort på mycket länge och från ett perfekt spår borde det vara lättare att vinna än förlora för Uhrberg. Hoppas på bra utdelning, har försökt "idiotfälla" ett par favoriter. |
|
2012-05-10, 13:21 | #29 |
Blev ett väldigt litet system där jag försöker jobba bort många av favoriterna och går på Luddes hästar i sista trots tråkiga utgångslägen.
1) 1, 4, 12 2) 1, 3, 11 3) 6 Merger Blue Chip 4) 1, 2, 3, 4, 5 5) 2 Beatles 6) 3 Montgomery Hill 7) 7, 8 90 rader
2012-05-10, 13:25 | #30 |
1) Tuomas sa väl att "Brad" var bra när han vann försöket, men inte jättebra, han skall vara bättre i finalen... då Ludde skall mixtra lite med balansen känner jag lukten av galopp eller annat fanstyg, och Pelles blir nog reservhäst också, inte skall väl Patrik "TV-reffet" Skoglund sitta och reffa in sin egen först imål igen....? Annars skall den visst vara startsnabb, på tiden hos Jim Oscarsson skall den ha "följt startbilen i i stallet"!!!! Som alltid Xtra svårt att "läsa loppen" då det är OpenStretch...snikspår ÄR inte min melodi.... Nja, Toumas hjälpte mig till rätt fina stålar under sin amatörtid (länge sedan!) litar på honom igen... Brad De Weluwe spikas. 3 (2-1)(1-2)???ej bestämt än...
2) U:6-3-4-11 G:1-5-7-8-9-12 (2-10) 3) 6 (4-1) Säger Kung-Åke att detta är "sveriges bästa sto" tror jag honom! 4) 4-5-3 (2-8) inte alls säker, men tre kuskar som "är tänkbara"... 5) U:8-4-6 G:1-2-9 (3-5) NY TANKE: U:8 G:1-4-6-2-9 6) U:2-3 G:4-8 (9-6) NY TANKE: U:2 G:3-4-8 7) 3 (1-2) Litar på Kung-Åke igen, Love N´Hate max 2 av 3 Garderingsgrupper Nu har man nog ändrat så det skiter sig.. men so what... snart en ny V75a!!!!! Senast redigerad av DrD den 2012-05-10 klockan 17:40. Anledning: nya tankar... |
|
2012-05-10, 13:46 | #31 |
Spiakr nog Rescue idag. Upphauusad senast, bortglömd idag med Kung-Åke... Dessutom sistarankad i AB...
|
|
2012-05-10, 15:31 | #32 |
Banned
|
Min rad
3,4 1,5,6,11 6 4 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11 2,3,8 1,3,5,9,10 1200 rader, v7. Edit: Ändrade till vanlig v75 i sista stund Senast redigerad av trance_error den 2012-05-10 klockan 16:23. |
2012-05-10, 16:10 | #33 |
Min rad just nu
1:1,2,3,4,12 Tror det blir köra av mellan ludde och finsken kan öppna för andra bra hästar.Ludde var supernöjd med sin häst och tror på bra chanser att vinna detta. 2:1,5,6,11 Funderar om jag ska betala för pampas med men spåret är inte det bästa tror jag avstår min första häst är Fayence som jag tror sitter i ledningen Renate bowl tror jag kan sitta i vinnerhålet vilket är en bra position på åby den har en ruggig speed , intressant med kung åke upp på Resque den måste med. 3:6 dagens bästa spik Åke vinner detta lätt 4:4,5 Låser på dessa Hurricane Blue vinner detta om han går felfritt tar även med Åkes Com Z 5:1,2,3,4,5,6,7,8,9,11 Hel öppet kanske dumt att ta bort 2? 6:3 Spikar nog Montgomery Hill som gjort det bra på slutet inga problem med distansen går mycket snack om 8:an Uhrberg häst, O´grady känner jag inte till. 7:1,3,12 Första häst för mig här blir Askens Valencia sitter han rygg ledaren,med sin speed så blir han väldigt farlig med open stretch,måste ta med åkes häst med som kanske bara vinner detta tar även med rysaren chat chip som trivs på Åby. 1200r |
|
2012-05-10, 16:38 | #34 |
Nån som har koll på banunderlaget? Regnar just nu i Mölndal...
Skor på Merger Blue Chip? Hur funkar den isåfall? |
|
2012-05-10, 16:46 | #35 |
Sharpest
|
Spoiler:
mitt |
2012-05-10, 17:08 | #36 |
Då var det inlämnat .
1, 1-2-3-4 2, 11 3, 3-4-6 4, 5 5, 2-8 6, 2-3-6-8 7, 1-3-4-9-10 Jo jag vet , idiotiskt att köra en Nybrinkare o ta ett 2 hästars men men de fick bli så idag . |
|
2012-05-10, 17:35 | #38 |
kass bana, skulle inte gå att köra barfota
har omvärderat lite 3 1-5-6-8-11-12 4-6 5 3-6-7-8 3 1-3-7-8-10-12 144:- |
|
2012-05-10, 18:02 | #39 |
vad är det för fel på strecklistan? 30 miljoner i omsättning och över 7 miljoner inlämnade kuponger???
|
|
2012-05-10, 18:12 | #40 |
Så här blev mitt system idag.
1, 2, 3, 4, 1, 5, 6, 8, 9, 11 6 4, 5 1, 3, 5, 8, 9 3 1, 3, 7, 10 480 rader = 500:- Sen för skoj skull så gjorde jag en chans. 3, 12 3, 11 1, 4, 6 4, 5 3, 5 3 3, 7 48 rader = 50:- |
|
2012-05-10, 18:20 | #41 |
Erik Pettersson från Aftonbladet Live om Åby Banan.
Den blir hård. Men nu har det slutat regna, så banan ser okej ut. |
|
2012-05-10, 18:53 | #42 |
Vad man kan vända och vrida,, bara hålla tummarna att det blir rätt denna gång
1) 2-3 2) 1-5-6-9-11 3) 6 4) 3-4-5-11 5) 1-2-3-4-5-6-(8)-9 6) 3 7) 1-2-(3)-4-5-7-8-10 2x320r Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-10 klockan 18:57. |
|
2012-05-10, 19:18 | #43 |
slutgiltiga raden blev
1:1,2,3,4,12 2:1,3,5,6,9,11 3:6 4:4,5 5:1,2,3,4,5,6,7,8,9,11 6:3 7:1,3,12 |
|
2012-05-10, 19:26 | #44 |
1, 2, 3, 4, 12 (11, 9)
1, 5, 6, 8, 9, 11 (3, 12) 6 (4, 3) 3, 4, 5 (9, 7) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 (7, 11) 2 (8, 3) 3 (10, 1) 720 rader x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr |
|
2012-05-10, 19:38 | #45 |
Hur kan utgångsvärdet bli 93kr när en 3% vinner?
Vad är oddset på att sydafrika blir ensam med 7 rätt? varför fattar jag aldrig nånting? |
|
2012-05-10, 19:39 | #46 |
Banned
|
|
2012-05-10, 19:58 | #47 |
ne nu skjuter jag fan mig... tog bort leader tom för Pampas sir x). och spikade i första på sista hands infon....
|
|
2012-05-10, 20:08 | #48 |
men hade inte 1 galopperat varför tar han up hästen så???? 9 hade ju vunnit det där!!!!! om den inte blivit störd av 1 cp kusk får hoppas på 6 6:or
|
|
2012-05-10, 20:18 | #49 |
|
|
2012-05-10, 20:23 | #50 | |
Sharpest
|
Citat:
|
|
2012-05-10, 20:31 | #51 |
Borde kunna bli kulor det också. Synd att du rök, du verkar ha varit grymt rätt ute med de båda skrällarna i första loppen. Svårt att ta med sig det när man ryker men det tycker jag du skall göra!
|
|
2012-05-10, 20:43 | #52 |
2 lopp i rad Åke väljer att traska ut istället för att utnyttja OS.
Frågan är hur det hade sett ut om han gjort tvärtom? |
|
2012-05-10, 20:48 | #53 |
Sharpest
|
Det är mygel mygel och mygel.
Omsättning torsdag 10 maj, kl 20:30 V75: 60 925 919 kr Antal system: 12 658 454 Bara det säger allt. Jag väntar bara på den dagen Kalla fakta avslöjar fusket bakom travet och hur de görs upp i något semesterparadis. Hur svarta pengar bara åker in i kuskarnas utländska bankkonton utan insyn.... |
2012-05-10, 21:06 | #54 | |
Citat:
|
||
2012-05-10, 21:14 | #55 |
|
|
2012-05-10, 21:17 | #57 |
Det man däremot kan tycka att är att ATG kan redovisa i de fall som det lämnas in stora filer med en massa system i. Utan att ha satt mig in i spelsäkerheten etc, så äf det väl bättre om ATG redovisar att det kommer en fil med 3 miljoner enkelrader. För inte fan lämnas det 12 miljoner system, ett och ett.
Det bygger ju på matematiska modeller som lämnas in i klump |
|
2012-05-10, 21:18 | #58 |
Nu har man stångat sig blodig..... Kan man lika bra fortsätta Ludde dubbel |
|
2012-05-10, 21:21 | #59 | |
Citat:
|
||
2012-05-10, 21:25 | #60 |
felpost
Senast redigerad av forbannat den 2012-05-10 klockan 21:27. |
|
2012-05-10, 21:28 | #61 |
Men egentligen, vad spelar det för roll om atg berättar vad någon lägger för system?
Vi har väl alla samma lopp att bena ut och hoppas på 7 rätt - sedan om någon satsar mer pengar i sitt spelande hör väl till livets lott? Jag menar att denne person som pumpar in x antal miljoner i v75 och när han missar så får vi ju mer att dela på....eller? Jag är bara trött att man inte lägger en krona vinnare på en Leader Tom när man har honom på 3 hästar och tom funderade på att ha honom som A-häst...hörde tom att han gav 40ggr på bet365. Bara att somna om och glömma detta igen.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10) |
|
2012-05-10, 21:28 | #62 |
Sharpest
|
En vanlig omgång är det 1.5-2milj ca. En jackpotomgång ca 3milj system pga alla storspelare som försöker roffa åt sig döda jackpotpengar.
Örebro: Omsättning lördag 5 maj, kl 16:53 V75: 97 949 473 kr Antal system: 3 189 926 Umeå: Omsättning lördag 28 apr, kl 16:53 V75: 84 149 552 kr Antal system: 1 516 156 Åby: Omsättning lördag 21 apr, kl 16:53 V75: 115 918 186 kr Antal system: 2 181 128 Solvalla: Omsättning lördag 14 apr, kl 16:51 V75: 79 208 133 kr Antal system: 1 442 613 Så har vi idag då, 60milj omsättning och 12.5milj system.... Man blir ju fan less på detta |
2012-05-10, 21:38 | #63 | |
Sharpest
|
Citat:
Det är som att ditt inlämnade system på 2000 rader ska klassas som 2000 system. Det gör det inte utan det klassas som 1 system om du skriver den på en lapp. Hade du däremot skapat en fil utav din lapp med 2000 utskrivna enkelrader på så hade du påverkat det med 2000 system också. Hade fler gjort sådär så blir ju rubbet totalt skevt, allt från det sjuka och anormala värdet till streckfördelning till en massa annat. Det märkte man idag tex. |
|
2012-05-10, 21:39 | #64 |
Det var ju några helt sjuka omgångar förra året. Det var väl då som ATG inforde insatsredovisningen. Idag är det ju helt absurt.
Men visst, smäll in en halvskräll i sista nu så kan vi tampas om jackpotmiljonerna på lördag igen.......... |
|
2012-05-10, 21:41 | #65 | |
Citat:
Ja vi får hoppas på en storskräll och ingen vinnare. Men storspelarna i afrika sitter väl med helgardering och slickar sig om munnen nu...... |
||
2012-05-10, 21:46 | #66 |
Det sjukaste jag varit med om är på väg att hända idag.
En polare ringde mig 19:00. Han har lämnat in 32kr system som ser ut så här. 4 6.10 3.6 3.4.5.7 1 3 1.3.9.12 Jag har världen sämsta samvete nu eftersom vi inte pratat på flera veckor och jag kläcker ur mig att TT har en kul 1:a i nr 4 i första, han svarar att han tänkte spika 12:an där men chansar på 4:an istället. Jag är inte med på hans lapp alls men har nog aldrig haft sån ångest som nu!! Inte travrelaterad iaf :( |
|
2012-05-10, 21:48 | #67 |
Nähä, grattis Sydafrika!!
|
|
2012-05-10, 21:53 | #68 |
vart ganska lätt på slutet.
437K är väl bra betalt på en skräll och en femtehandare. Som vanligt när det gäller V75, man måste sätta spikarna |
|
2012-05-10, 22:16 | #69 |
Sharpest
|
Vinstlistorna
Kod:
JOURNALISTA 2012-05-10 22:11:31 V75 Åby 019 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- KANAL NAMN ORT/LÄN INSATS VINSTBEVAKAD SPIK-/AR ANTAL VINST SPELMETOD 18239 MÖRBY CENTRUM TOBAK DANDERYD >1000 Nej 2 1,00 - 26,00 - 260,00 523.808 19586 MAXI ICA ARLANDASTAD ARLANDASTAD 120,00 Nej 3 1,00 - 17,00 - 75,00 482.049 43240 ALLANS VARBERG >1000 Nej 3 2,50 - - 1.093.005 43240 ALLANS VARBERG >1000 Nej 2 2,50 - - 1.093.005 61299 COOP FORUM FINSPÅNG FINSPÅNG 48,00 Nej 4 1,00 - 15,00 - 47,00 474.395 64199 MALMQUISTS TOBAK KATRINEHOLM >1000 Nej 1 1,00 - 28,00 - 309,00 534.066 Ovanstående vad är ett andelsspel. Totalt antal andelar: 10 65222 MAGNUS TOBAK & TIPS KARLSTAD >1000 Nej 1 1,00 - 37,00 - 533,00 580.661 66231 SPELLYCKAN ÅMÅL 576,00 Nej 1 1,00 - 17,00 - 104,00 485.645 85125 WILLYS BIRSTA I SUNDSVALL SUNDSVALL >1000 Nej 1 2,10 - 42,00 - 302,40 1.043.435 Ovanstående vad är ett andelsspel. Totalt antal andelar: 21 inklusive 11 extra andelar. ATG.se 216,00 Ja 3 2,50 - - 1.093.005 ATG.se 24,00 Ja 3 2,50 - - 1.093.005 ATG.se 324,00 Ja 2 2,50 - - 1.093.005 ATG.se 600,00 Ja 1 1,00 - 18,00 - 110,00 488.480 ATG.se 480,00 Ja 2 1,00 - 16,00 - 98,00 482.810 ATG.se 700,00 Ja 2 2,50 - - 1.093.005 ATG.se 6,00 Ja 5 1,00 - 5,00 - 6,00 448.401 ATG.se 135,00 Ja 2 1,00 - 11,00 - 46,00 465.907 ATG.se 544,50 Ja 3 1,00 - 24,00 - 184,00 510.202 ATG.se >1000 Ja 0 2,50 - - 1.093.005 ATG.se 24,00 Ja 3 2,50 - - 1.093.005 ATG.se 36,00 Ja 4 2,50 - - 1.093.005 ATG.se 252,00 Ja 1 1,00 - 13,00 - 61,00 471.949 ATG.se 10,00 Ja 5 2,50 - - 1.093.005 ATG.se 180,00 Ja 2 2,50 - - 1.093.005 ATG.se 6,00 Ja 5 1,00 - 6,00 - 5,00 450.368 ATG.se 324,00 Ja 1 1,00 - 13,00 - 65,00 472.445 ATG.se >1000 Ja 1 2,50 - - 1.093.005 Mobil 360,00 Ja 2 2,50 - - 1.093.005 Åby 864,00 Nej 1 1,00 - 20,00 - 130,00 495.142 ======================================================================= Slut på rapporten ======================================================================= |
2012-05-10, 22:20 | #70 | |
Citat:
fast blev inga pengar på det :-( för mig. . |
||
2012-05-10, 23:06 | #71 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6348NHL 2014/15 Stats: 83 - 122 - 11 ROI: 115.74% Vinstprocent: 40.49% |
KP, din tjuv! Inte skrika ut Fawkes så ...
|
2012-05-11, 05:50 | #72 |
Sharpest
|
http://www.atgplay.se/?mid=41373F92
Kolla babbelper när han snackar om avd1. Han funderade tom på att spika den! (tack mackyyy ) |
|