|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-05-03, 23:57 | #16 |
Slänger in denna från min dagbok! Enligt mina värderingar är det skynda fynda som gäller!
Ogiltigt spel-ID: 962678 Sjukt sällan jag lagt någon travrek om jag någonsin har gjort det offentligt men den här känns som en riktig feloddssättning! I nuläget är 6 Alvena Pele knapp favorit på V75 med sina 42%, strax före 3 I Saw You på 38% och 2 Brioni på 37%. Jag tror att han kommer ligga på ca 45% och vara favorit även på lördag! Mitt förväntade odds låg på 3.00-3.75!!! Örebro är min hemmabana även om jag är på trav väldigt väldigt sällan nuförtiden. Har dock varit på Örebrotravet ett par gånger de senaste åren och några av nedanstående saker vet alla travintresserade som bor i närheten. - Innerspår på 1609m auto är absolut inte optimalt! Kurvan kommer fort och spår 4 och 5 sägs vara de bästa om man har en startsnabb häst som siktar på ledningen. - Spets och slut är mer förekommande än på de flesta andra banor (ingen statistik på detta) pga att man har Sveriges kortaste upplopp. - Nu är det sommarbanor och det är svårare att fånga in ledaren när det går fortare till slut. Smhi säger att det ska komma ca 1 mm regn på förmiddagen på lördagen och temperaturen ligga på 7 grader. Imorrn fredag ska det vara uppehåll hela dagen och uppemot 13-14 grader. V75 betyder i regel ännu större fokus på fin och barfotavänlig bana. - Alvena Pele har vunnit 3/4 starter på Örebro! - I senaste starten där hästen galopperade berodde det inte på hästen utan leråkern som man även kallade för Solvallas innerbana den dagen. Det var inte tomt i tanken och han tippades som vinnare utan galoppen av flera sk "experter". - Om någon innanför (möjligtvis G.H Nemo eller I Saw You) kan och då dessutom skulle välja att svara upp ledningen så kan första 500 lätt gå på 1.06 vilket jag inte tror att någon vill och då kan vem som helst i loppet vinna, med fördel de som inte varit med i startrusningen. Håller dock nere insatsen då trav inte är min starkaste sida och därför det inte kommer ut travspel oftare.
2012-05-04, 14:01 | #17 | |
Citat:
Pasi Aiko körde tre varv i 16-tempo, Hästen hade runt 80 i puls. Rekordet på distansen för en 4-åring tror jag är 15.6...... Nu har den ju blivit spikad an Bosse Knopp i ronden och av Widman i fredagens lunchsändning, hoppas att alla tipssidor låter han vara ifred. 22% i dagsläget, vilket är intressant som en eventuell chansspik. Edit: Vi pratar Ghetto Blaster i avd 7 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
criba (+10) |
||
2012-05-04, 14:03 | #18 | |
Citat:
2012-05-04, 14:19 | #19 |
[QUOTE=BlackCobra;184176]Slänger in denna från min dagbok! Enligt mina värderingar är det skynda fynda som gäller!
Ogiltigt spel-ID: 962678 Vart hittade du det härliga oddset? På expekt ligger det i skrivande stund på 2,50. |
|
2012-05-04, 14:27 | #20 | |
Citat:
PS. Vet någon om det finns någon sajt där man kan se oddsrörelser och vad givna odds varit vid bestämda tidpunkter? Har alltid undrat men aldrig frågat även fast jag vet att det finns. DS
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-05-04 klockan 14:32. |
||
2012-05-04, 14:33 | #21 |
80 är ett normaljobb kanske lite åt det vässande hållet, beror på hästen. Man tar normalt pulsen 10-12 min efter jobb eller lopp och det är med största sannolikhet den som skrivs om här ovan eftersom den låg på 80. Man brukar även ta den 8min senare och då bör den ha gått ned 1,5-2 slag/minut för att allt ska vara på topp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5) |
|
2012-05-04, 14:47 | #22 |
Gigant slugger ska övernatta för första gången eftersom hästen tävlat sämre när de rest samma dag. Man tror att det ska bli bättre denna gången och nu när proffskusk sitter upp känns ekipaget mycket intressant. VId tempo bör man passa Jorma Kontio.
Alvena pele betalar 5,5 på expekt det är fint spelvärde och jag lirar 500 vinnare. God tur! |
|
2012-05-04, 15:02 | #23 |
Grabbar! Ni får inte 5.5 på Alvena Pele, expekt drar ner oddset när det blir strykningar. G.H Nemo var favorit i loppen innan strykning. Nu gynnar detta Alvena Pele enormt då vägen till spets blev enklare, dock räknar de bara bort procentuellt på alla odds efter vilket odds den som var struken stod i.
Ni kan gå in och kolla era pending spels och se vilket odds de ändrat till. Tror det är bättre än 2.5 iaf! Tråkigt att exakt var enda expert verkar har hittat Ghetto Blaster, aldrig får man ha något i fred. Trodde kanske att någon skulle nämna den, men nu spikar ju folk till lite här och där, blir väl 30% minst tillslut :( |
|
2012-05-04, 15:07 | #24 |
jag har redan lagt mitt vad 09.03 idag
|
|
2012-05-04, 15:09 | #25 |
GHetto blaster vinner ej, såg loppet senast och var inte impad trots överlägsen seger näst senast. Blir en komunare och jag tror definitivt inte han kommer förbi nr 1 i starten och väl där blir den hängandes.
finns bättre speldrag. |
|
2012-05-04, 15:20 | #26 | |
Citat:
|
||
2012-05-04, 15:39 | #27 | |
Citat:
2012-05-04, 17:22 | #28 |
Ser faktiskt ganska intressant ut imorgon!
Blue Rock tung favorit i första, men tycker det kan vara läge att kanske rentav gå rakt ut på Kaffir Face! Dels är han inte lika osäker med spår längre ut bakom vingen och jag tror att Ludde tar sig förbi Blue Rock per omgående! Ingen av de övriga invändiga lär vilja bråka och från spets lägger knappast Kaffir Face!! Vid gardering är väl 10 Carlos Lightning given! Det lär bli bra tempo och bättre distans nu än senast, plus framåt med det loppet i kroppen... Ingen feeling för finnen i andra faktiskt! Har stannat i ledningen tildigare för just B.G och ingen V75-Vinnare för mig... Efter strykningen av G.H Nemo har jag faktiskt svårt att se Alvena Pelé lägga detta! Spets, Örebros korta upplopp = TOPPCHANS och spelvärd spik till aktuell streckprocent! K.L.M Prelong dunderfavve och inga fel i det egentligen, bra chans men jag gillar flera av motståndarna och främst Olivia Lavec tycker jag är HELT FELSTRECKAD! Sedan i femte närmast helt olösligt! Överväger ALLA!!! Sjätte och dagens största favorit i Mr Picolit. Har som de flesta andra svårt att se honom lägga det här, och trots det stora favoritskapet är han väl bästa spiken i omgången!? Sista och precis som många andra i tråden var jag inne på Ghetto Blaster tidigt! DOCK!! Inte ensam om det för vad händer egentligen!? Har på bara några timmar gått från 18-30% på strecklistan och det skulle inte förvåna om han är både streck och spelfavorit imorgon! Med Pasi Aiko i jollen och som vad det ser ut som "HELA SVERIGES DRAG" vill jag hellre gå emot! Kommer gardera friskt i sista o varnar för 8 Peak som bara är 10-handare nu! Såg smällfin ut senast och en tänkbar storskräll om det löser sig |
|
2012-05-04, 17:42 | #29 | |
Citat:
Och de hänvisar till det jobb som Pasi körde inne på valla. Där de lättade i balansen och körde i tävlingsfart 3000m. 80 i puls är okörd. Utan galopp vinnar han lätt, men nu blir han säkert 35-40% och då kanske det finns bättre spelvärde i loppet. Jag är inte helt övertygad om hans travsäkerhet. Sen är det alltid så att när jag får något stensäkert tips, den här fick jag i tisdags, då torskar dem. Det har aldrig slagit fel............... |
||
|