|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-04-30, 12:49 | #1 |
V75 Örebro uppsnack
Närkeslätten inte min favoritbana, men kan inte låta bli denna mkt tidiga känsla... hur känner ni?
nr4 Blue Rock nr5 Allaballakaitoz nr3 I Saw You StoEliten garderas! avd5....? nr7 Mr Picolit...med tvekan? Orebro Intrn´l!!!!! nr12 Winning Love, 11 Pitchen??? För Å Lindlblom skall väl inte ta en dubbel inom V75...? Jo visst f-n kan ha göra det... väl??? |
|
2012-04-30, 13:07 | #2 |
Mina extremt tidiga tankar genom kollat igenom listorna:
1) Funkar Kaffir Face tror jag den vinner. Tror det då finns chans att den blir släppt till ledningen och förlorar inte därifrån normalt. Annars räknas blurerock mycket tidigt om det skulle bli överpace eller kaffir face felar. ett lås för den med liten plånbok? 2) Känns lite lurigt. Vill nog gardera här. Kommer Åke till spets är det nog slut men känns inte givet från ett snävt 5-spår. 3) Spets o slut på Alvena Pele. Kort upplopp vilket är ++ 4) Känns lite småöppet, men som vanligt i stoeliten vinner antagligen någon av de 3-4 mest streckade. 3,4,8 räcker? 5) Ingen aning, inte många djur jag kan här. 6) Mr Picolti hade antagligen räckt till seger även i silver. Omgångens bästa spik. 7) Kul lopp. Tror väldigt mycket på Ghetto Blaster här. Gick ruggigt i årsdebuten och sedan en fantastiskt upphämtning bakom Vincennes senast. En av våra bästa 4a-åringar tror jag. Hoppas på offensivt upplägg och trycker sig till spets men intressant från alla possitioner. Dock aningen osäker så kanske bara utgång? |
|
2012-04-30, 14:35 | #3 |
Min syn på avdelning 1:
Avdelning 1 2100 auto – Silverdivisionen försök 3 Spetsstriden: 1 La Bellouet öppnade riktigt bra senast från samma spår och kan nog kanske hålla spets här från början då ingen lika snabb som Victoria Island senast finns utvändigt. 5 Gigant Slugger öppnade vasst från spåret 14/1 i år och spännande att se om Erik kan få fart på denna trögbock, tror det och håller en tumme för att han tar sig förbi 1:an in i kurvan. Både 1:an och 5:an är dock mer än nöjda med ryggen på 7 Kaffir Face som gynnas av sitt utvändiga läge här då han får trava in sig på ett annat sätt därifrån. Blir ofta galopp från de inre spåren för detta kapabla nervknippe annars. Lutfi Kolgjini sitter i spets efter 500 körda och släpper inte spets på tusen år. Analys: Ett halvfullt silverlopp inleder denna annars mycket fina V75-omgång. Vi fick se ett ruggigt förvandlingsnummer a’la Lennartsson senast i en magiskt förbättrad 4 Blue Rock som krossade bra motståndare från dödens. Det som får mig att frångå hammaren på denna är att det var på Solvallas usla bana och han var gynnad av att gå i andraspåret den dagen. Blir såklart stor favorit här på insatsen och räknas tidigt men det kan alltså ha sett aningen bättre ut än det var. Finns nämligen ett roligare streck i loppet som jag vurmar för och det är Luddes snurrboll 7 Kaffir Face som brukar stressa upp sig med invändiga startspår och alltså snarast gynnas av att få trava igång i sin egen takt här utifrån. Ludde är pålitlig som en Rolex och vilar inte på hanen här utan det blir åka av direkt. Vare sig Erik eller Håkan K lär ens göra några ansatser att svara ut en bestämd Ludde då de båda vet att de ges chansen till slut när de släppt till just honom. Visst kan galopperna i årets båda starter förbrylla lite men hästen kommer alltid att vara lite spänd och min tes är att han är gynnad av att som sagt starta långt ut men framför allt gillar han att springa på i spets där han är väldigt effektiv. Skulle bana dessutom bli lite tung så vet inte Kaffir Face hur det är att förlora då han har fyra raka vinster på tung bana. Fungerar mindre bra i ryggar så en chansspik kan vara intressant för den vågade på Luddes kapabla nervvrak, själv fegdubblar jag dock med bästa hästen 4 Blue Rock och stänger fabriken med enligt konceptet spets och bästa pållen. Bakom ska främst Kristian Huselius fina 10 Carlos Lightning beaktas nu med ett nyttigt lopp i sig. Kunde dock inte alls hota 4:an senast och får svårt att göra det igen från detta läge. 3 Mysterious kommer med två årsvinster till denna start och har skrällt på V75 tidigare. Är väldigt stark och kan avsluta. Kusken är ett litet frågetecken dock. 5 Gigant Slugger blir spännande med proffskusk denna gång. Erik kan säkert få bra snurr på hästen och jag är inne på att han kan ta en längd på 1 La Bellouet från start för att sedan släppa till Ludde. Kan bli giftig med lucka bakom Luddes häst och känns som en kul utgångstvilling mot min vinnarduo. Hade jag istället trott att Håkan K skulle svarat ut Erik från start så hade utgångstvillingen setat på 1 La Bellouet istället men tror alltså det blir 3:e invändigt här för 1:an. 6 Tjacke Gold trodde jag på senast och hästen har lyftvsig markant i nya regin men insatsen senast var inte den bästa och han rankas ner lite på det. Min rank: A:7,4 B:10,3,5 C:1,6 D:9,2,8 Ett utdrag från www.gratistravtips.se |
|
2012-04-30, 16:03 | #4 |
Brukar bli en hel del spets och slut på Örebro. Blir det säkert nu också. Finns en del jackpot pengar som kryddar omgången så det blir intressant endå. Kanske dags att ta betalt. Har gått riktigt illa i år hittills.
|
|
2012-05-02, 16:22 | #5 | |
Citat:
|
||
2012-05-03, 14:25 | #6 |
Ojoj, låter mkt intressant, please tell me more Tyvärr skrek Nybrink ut den som omgångens roligaste idé under lunchsändingen idag, men tror ändå inte den går över 20%?
|
|
2012-05-03, 17:01 | #7 |
Åke Svanstedt är i högform, att han tar ett par vinster känns inte så avlägset, snarare vilka vinner han med , K.l.M Prelong Mr Picolit är favoriter i dagsläget i sina lopp jag vet att vi älskar och fälla favoriter men ibland känns det som önsketänkande, frågan är snarare var finns vinnarna i de andra loppen
i femte tex alla eller skala bort ett par tre kusar, för det verkar bli en del jämna lopp för övrigt som det ser ut nu |
|
2012-05-03, 17:59 | #8 |
Tidiga tankar är:
Avd 1: Har som många andra Kaffir Face som förstahäst och utgång. Gillar den skarpt och i spets så viker den inte ner sig. Har vunnit på Örebro tidigare mot hästar som I Saw You och Jasper Lane. Nu är det husse upp igen och som de flesta av Luddes andra hästar så går denna faktiskt bäst utanför Jägersro. Bakom så vill jag framför allt nämna Gigant Slugger som får en kuskförstärkning som heter duga och La Bellouet som nu är ute på favoritdistans igen och kanske får nytta av sparade krafter. Avd 2: Star Support är förstahäst och jag sjunger vidare på "spets och slut". Favoriterna köper jag inte alls. Två dussinhästar som måste ha smörlopp eller få bestämma brutalt i spets, en position som ingen av dem når på lördag. Bakom vill jag nämna 3,4,6 men framför allt 8 som inte gjort ett dåligt lopp i år och har överlägsen styrka i gänget och mycket väl kan sopa till dessa från dödens. Avd 3: SPIK Alvena Pelé. Finns inget häst som kan svara denna när Per laddar för spets. Galoppen sist var ett olycksfall i ämbetet och jag är glad att ett "d" i resultatraden drar mindre streck än en "1". Tyvärr favorit på tidiga spelet men har mina förhoppningar om att det kommer sjunka. Avd 4: Antingen spikar jag eller låser på tre. Som Victoria Island har sett ut på slutet så är det en given förstahäst för mig och hade varit en klockren spik om jag inte varit så förbaskat svag för KLM Prelong. Kan inte tänka mig att Åke trycker upp tempot här och han kommer inte ha mycket för det för om han gör det så slår Olivia Lavec av dem på upploppet. Avd 5: Spikar förmodligen Aunt Sally eller låser med Hamras Pirat. Ser ingen annan som kan vinna. Är övertygad om att Aunt Sally hade vunnit sist ifall inte Erik Holm blivit darrig som ett asplöv på upploppet och dragit i alla trådar som fanns. Blev rullig på grund av det och utan det så hade knappst en heroisk My Lady hunnit fram. Avd 6: Är fruktansvärt osäker. Vill gardera Picolit och letar för fullt saker som ska övertyga mig till det. Avd 7: Antingen ledaren (som jag hållre på att plugga på vem det blir) eller 10, 14, 15 vinner. Tror egentligen inte att någon av de på start är tuffa nog att ta i mot dessa men har en ypperlig förmåga att torska på ledaren i långlopp så väljer inte bort den. Som sagt, tidiga tankar och de kommer förmodligen ändra sig |
|
2012-05-03, 22:24 | #9 |
KONTROLL BROLINE var har han tävlat tidigare? Norge eller Findland?
Någon som vet..... |
|
2012-05-03, 23:17 | #10 |
Kolla Atg.se Tillfälligt i Finland för träning. Resultat/statistikuppgifter from utförseltillfälle 120203 kan vara ofullständiga. Banor med konstiga förkort; Mk, Lp, Ku, Ta, Ko, Ve(rmo)
|
|
2012-05-03, 23:21 | #11 | |
Citat:
Mk = Mikkeli, Finland Ko = Kouvola, Finland Ta = Tammerfors, Finland |
||
2012-05-03, 23:41 | #12 |
Låt se...HMMM tur det är Jackpott, Men några luringar kan man nog hitta även om det
ser som om en del favoriter vinner... BLUE ROCK är han som sist vinner han med 3-4 lägnder men är han bara bra vinner han med en säker halvlängd och KAFFIREN galopperar bort sig igen tyvärr. Han är en häst man har svårt att begripa och kostsam. Lutar åt Spik. MYSTERIOUS känner jag inte till, Dubblar jag så får det bli med den Andra känner jag inte till Kontroll Broline så den känns jobbig,Har den tävlat i Norge så kan piskan ge lite mer annars så inget för mig. Schas... Nej min tipsetta är INCREASE BROLINE men VÄSTERBOCHECPOINT är tidig även svanens ALLABALLAKAITOZ borde räcka. Bra LÅS. Guld som jag tycker ser svår ut, alla vill visa sig och då kan vad som helst hända. Jag streckar på, Glöm inte G H NEMO o PRINCE TAGG I STOELITEN tror jag mest på VICTORIA ISLAND Kan vara SoS. Men TARGET HOSS och OLIVIA LAVEC måste med, första på styrka och andra på speed. Bästa häst är nog YOCCA BOKO men spåret ,sen KLM på stallform. HAMRAS PIRAT får tipsnicken här och tänkbar utg..3-6-9-1-2-4 SoS= SpetsochSlut=Mr PRICOLIT. Tror ingen kan svara ut . Orebro Intn'l ser skoj ut. På första volt finns bara en som kan vinna och ni har nämnt den innanGHETTO BLASTER ser stark o rejäl ut. Utg kanske.Andra volt + tillägg så är INDIGO BROLINE mycket vass men även WINNING LOVE o PITCH COMMAND kan dom också när de vaknat på rätt sida i boxen. Passas bör LANDRES POWER som spurta vasst i skymundan. Andra tillägg tror jag inte på ska någon tas upp så får det bli SPRING EROM. Kanske PEAK men lika långsökt. Lycka till Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-04 klockan 15:37. Anledning: fel |
|
2012-05-03, 23:43 | #13 |
Tack Mk trodde jag var momarken men men
Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-03 klockan 23:59. |
|
2012-05-03, 23:48 | #14 |
Tyckte det såg svårt ut till en början, men blir nog inte så knepigt. 3 favoritvinster och 50k på V7 gissar jag.
Mitt prel-system. Kravar nog på Blue Rock/Alvena 3,4,7,9,10 1,3,5,7,8,10 1,2,3,4,6 4 2,3,4,8,10 4,7 2,10,11,12,14,15
2012-05-03, 23:49 | #15 |
Momarken = Mo
Klickar du in på kusen ser du kuskens fullständiga efternamn i historiken också, Venäläinen är nog ganska finsk han
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2012-05-03 klockan 23:51. |
|
2012-05-03, 23:57 | #16 |
Slänger in denna från min dagbok! Enligt mina värderingar är det skynda fynda som gäller!
Ogiltigt spel-ID: 962678 Sjukt sällan jag lagt någon travrek om jag någonsin har gjort det offentligt men den här känns som en riktig feloddssättning! I nuläget är 6 Alvena Pele knapp favorit på V75 med sina 42%, strax före 3 I Saw You på 38% och 2 Brioni på 37%. Jag tror att han kommer ligga på ca 45% och vara favorit även på lördag! Mitt förväntade odds låg på 3.00-3.75!!! Örebro är min hemmabana även om jag är på trav väldigt väldigt sällan nuförtiden. Har dock varit på Örebrotravet ett par gånger de senaste åren och några av nedanstående saker vet alla travintresserade som bor i närheten. - Innerspår på 1609m auto är absolut inte optimalt! Kurvan kommer fort och spår 4 och 5 sägs vara de bästa om man har en startsnabb häst som siktar på ledningen. - Spets och slut är mer förekommande än på de flesta andra banor (ingen statistik på detta) pga att man har Sveriges kortaste upplopp. - Nu är det sommarbanor och det är svårare att fånga in ledaren när det går fortare till slut. Smhi säger att det ska komma ca 1 mm regn på förmiddagen på lördagen och temperaturen ligga på 7 grader. Imorrn fredag ska det vara uppehåll hela dagen och uppemot 13-14 grader. V75 betyder i regel ännu större fokus på fin och barfotavänlig bana. - Alvena Pele har vunnit 3/4 starter på Örebro! - I senaste starten där hästen galopperade berodde det inte på hästen utan leråkern som man även kallade för Solvallas innerbana den dagen. Det var inte tomt i tanken och han tippades som vinnare utan galoppen av flera sk "experter". - Om någon innanför (möjligtvis G.H Nemo eller I Saw You) kan och då dessutom skulle välja att svara upp ledningen så kan första 500 lätt gå på 1.06 vilket jag inte tror att någon vill och då kan vem som helst i loppet vinna, med fördel de som inte varit med i startrusningen. Håller dock nere insatsen då trav inte är min starkaste sida och därför det inte kommer ut travspel oftare.
2012-05-04, 14:01 | #17 | |
Citat:
Pasi Aiko körde tre varv i 16-tempo, Hästen hade runt 80 i puls. Rekordet på distansen för en 4-åring tror jag är 15.6...... Nu har den ju blivit spikad an Bosse Knopp i ronden och av Widman i fredagens lunchsändning, hoppas att alla tipssidor låter han vara ifred. 22% i dagsläget, vilket är intressant som en eventuell chansspik. Edit: Vi pratar Ghetto Blaster i avd 7 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
criba (+10) |
||
2012-05-04, 14:03 | #18 | |
Citat:
2012-05-04, 14:19 | #19 |
[QUOTE=BlackCobra;184176]Slänger in denna från min dagbok! Enligt mina värderingar är det skynda fynda som gäller!
Ogiltigt spel-ID: 962678 Vart hittade du det härliga oddset? På expekt ligger det i skrivande stund på 2,50. |
|
2012-05-04, 14:27 | #20 | |
Citat:
PS. Vet någon om det finns någon sajt där man kan se oddsrörelser och vad givna odds varit vid bestämda tidpunkter? Har alltid undrat men aldrig frågat även fast jag vet att det finns. DS
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2012-05-04 klockan 14:32. |
||
2012-05-04, 14:33 | #21 |
80 är ett normaljobb kanske lite åt det vässande hållet, beror på hästen. Man tar normalt pulsen 10-12 min efter jobb eller lopp och det är med största sannolikhet den som skrivs om här ovan eftersom den låg på 80. Man brukar även ta den 8min senare och då bör den ha gått ned 1,5-2 slag/minut för att allt ska vara på topp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5) |
|
2012-05-04, 14:47 | #22 |
Gigant slugger ska övernatta för första gången eftersom hästen tävlat sämre när de rest samma dag. Man tror att det ska bli bättre denna gången och nu när proffskusk sitter upp känns ekipaget mycket intressant. VId tempo bör man passa Jorma Kontio.
Alvena pele betalar 5,5 på expekt det är fint spelvärde och jag lirar 500 vinnare. God tur! |
|
2012-05-04, 15:02 | #23 |
Grabbar! Ni får inte 5.5 på Alvena Pele, expekt drar ner oddset när det blir strykningar. G.H Nemo var favorit i loppen innan strykning. Nu gynnar detta Alvena Pele enormt då vägen till spets blev enklare, dock räknar de bara bort procentuellt på alla odds efter vilket odds den som var struken stod i.
Ni kan gå in och kolla era pending spels och se vilket odds de ändrat till. Tror det är bättre än 2.5 iaf! Tråkigt att exakt var enda expert verkar har hittat Ghetto Blaster, aldrig får man ha något i fred. Trodde kanske att någon skulle nämna den, men nu spikar ju folk till lite här och där, blir väl 30% minst tillslut :( |
|
2012-05-04, 15:07 | #24 |
jag har redan lagt mitt vad 09.03 idag
|
|
2012-05-04, 15:09 | #25 |
GHetto blaster vinner ej, såg loppet senast och var inte impad trots överlägsen seger näst senast. Blir en komunare och jag tror definitivt inte han kommer förbi nr 1 i starten och väl där blir den hängandes.
finns bättre speldrag. |
|
2012-05-04, 15:20 | #26 | |
Citat:
|
||
2012-05-04, 15:39 | #27 | |
Citat:
2012-05-04, 17:22 | #28 |
Ser faktiskt ganska intressant ut imorgon!
Blue Rock tung favorit i första, men tycker det kan vara läge att kanske rentav gå rakt ut på Kaffir Face! Dels är han inte lika osäker med spår längre ut bakom vingen och jag tror att Ludde tar sig förbi Blue Rock per omgående! Ingen av de övriga invändiga lär vilja bråka och från spets lägger knappast Kaffir Face!! Vid gardering är väl 10 Carlos Lightning given! Det lär bli bra tempo och bättre distans nu än senast, plus framåt med det loppet i kroppen... Ingen feeling för finnen i andra faktiskt! Har stannat i ledningen tildigare för just B.G och ingen V75-Vinnare för mig... Efter strykningen av G.H Nemo har jag faktiskt svårt att se Alvena Pelé lägga detta! Spets, Örebros korta upplopp = TOPPCHANS och spelvärd spik till aktuell streckprocent! K.L.M Prelong dunderfavve och inga fel i det egentligen, bra chans men jag gillar flera av motståndarna och främst Olivia Lavec tycker jag är HELT FELSTRECKAD! Sedan i femte närmast helt olösligt! Överväger ALLA!!! Sjätte och dagens största favorit i Mr Picolit. Har som de flesta andra svårt att se honom lägga det här, och trots det stora favoritskapet är han väl bästa spiken i omgången!? Sista och precis som många andra i tråden var jag inne på Ghetto Blaster tidigt! DOCK!! Inte ensam om det för vad händer egentligen!? Har på bara några timmar gått från 18-30% på strecklistan och det skulle inte förvåna om han är både streck och spelfavorit imorgon! Med Pasi Aiko i jollen och som vad det ser ut som "HELA SVERIGES DRAG" vill jag hellre gå emot! Kommer gardera friskt i sista o varnar för 8 Peak som bara är 10-handare nu! Såg smällfin ut senast och en tänkbar storskräll om det löser sig |
|
2012-05-04, 17:42 | #29 | |
Citat:
Och de hänvisar till det jobb som Pasi körde inne på valla. Där de lättade i balansen och körde i tävlingsfart 3000m. 80 i puls är okörd. Utan galopp vinnar han lätt, men nu blir han säkert 35-40% och då kanske det finns bättre spelvärde i loppet. Jag är inte helt övertygad om hans travsäkerhet. Sen är det alltid så att när jag får något stensäkert tips, den här fick jag i tisdags, då torskar dem. Det har aldrig slagit fel............... |
||
2012-05-04, 19:15 | #30 |
Tråkigt han skulle gå det där jobbet på Solvalla, hade ju trott på toppchans ändå och alla hade nog inte fått upp ögonen för honom. Känns dock fel att ändra sig för att "alla" tror likadant och jag spikar ändå...
|
|
2012-05-04, 19:19 | #31 | |
Citat:
håller helt med dig i övrigt. man ska inte ändra sig bara för att andra gör det. skulle vara otroligt surt om hästen går och vinner i det läget...
2012-05-04, 19:27 | #32 | |
Citat:
Vi får hoppas att en sånhär "komunare" som det ser ut att bli går och vinner för engångsskull! |
||
2012-05-04, 19:43 | #33 |
Sitter och funderar på vilken jag ska plocka bort i sista, sitter i nuläget med 1,2,6,8,10,11,12,14,15. Blir nog bort med Spring Erom som jag gillar väldigt mycket men hårt streckad och har nog inte mer än högt räknat 20% vinstchans här.
Elliot Hall streckad på 13%, hur fan tänker folk då!? Har nästan vunnit alla sina stayer-lopp i Sverige. Målfototorsk mot Yellow Eden i Harper Hanovers ifjol.
2012-05-04, 19:58 | #34 | |
Citat:
Ja och dessutom gått jäkligt bra mot riktigt bra motstånd det senaste. Är inne på att låsa detta lopp på ghetto blaster och Elliot. Börjar man väl plocka på hästar går det inte sluta hehe. Lopp 2 och 5 blir det att strecka på duktigt i. Gulddivisionen blev plötsligt mycket tråkigare utan G.H Nemo, chansen för körning i början sjönk. Vilket säkert öppnar för Alvena Pele. Tycker inget av de "stora namnen" har någon vidare form. Det har däremot I Saw You. Stoeliten står som jag ser det mellan 4 hästar. 3,4,7,8. Jag tar förmodligen alla 4 och hoppas på hårt tempo. Då klipper Olivia dem på upploppet vilket skulle smaka mumma till nuvarande 4%. Risken är väl stor att Åke blir släppt och leder runt om. Kör på samma spik som resten av Sverige i Mr Picolit. Värsta motbudet har det ökande innerspåret på Örebro och Mr Picolit bör komma till spets här. Svårt med en andra spik. Bestämmer aldrig något innan värmningarna men Blue rock såg riktigt vass ut senast. Jag var inne på att spika Ghetto Blaster men till 14% går det inte att ta bort Elliot Senast redigerad av forbannat den 2012-05-04 klockan 20:09. |
||
2012-05-04, 19:59 | #35 |
Statistiken:
Fler än 5 favoriter har det inte blivit under de senaste 26 V7-omgångarna på Örebro. Vanligaste utfallet 1 favorit (10 omgångar) och 3 favoriter (6 omgångar).
2012-05-04, 20:01 | #36 |
Funderar på att helmåla alla och hoppas utgångar och spikar sitter:
Alla utom 2,8 Alla 2,3,4,6,10 4 Alla 7 Alla utom 9,13 Krav: Blue Rock/Kaffir Face/Alvena Pele/Elliot Hall (minst 2)
2012-05-04, 20:30 | #37 |
Ser inte dumt ut Stekel, vad landar du på i rad antal? Det tråkiga är att det är stora favoriter som måste vinna.
Jag helmålar definitivt andra och femte. Lägsta klasserna, volt start, favoriter på taskiga spår (inner eller bakspår). Luktar skrällar lååååång väg här! |
|
2012-05-04, 20:31 | #38 |
Jag vill höra Ludde uttala sig om Elliot. Någon med intervju?
BlackCobra (+1) |
|
2012-05-04, 20:42 | #39 | |
Citat:
Precis som jag tänkte. Valiant Will är inte helt oäven och för en gångs skull kuskförstärkt. Ett skitläge, men 3-4 galopper in i första sväng så kan han tidigt sitta fint i 2-3 ytter. Undrar om inte Firestorm Viking pissvinner klass 2 ändå. Inte förlorat felfri och jag vill minnas att Jorma var mer än lovligt optimistiskt när den skulle starta senast. Roffes steroidhästar går fortsatt som tåget. Mycket vardagstrav är de ute i men 14 segrar på 32 starter sedan rörelsen drog igång är löjligt bra i alla lägen! Jormas kommentar inför starten imorrn på hemsidan. Vem som skriver vettefan, inte är det Jorma iallafall: "Firestorm Viking är en fin travare under utveckling. Senast fick han galopperande konkurrenter framför sig och det blev galopp även för hans del. Han kändes annars fin och det är ingen fara med formen. Nu möter vi tuffare motstånd än tidigare men jag tror inte att han gör bort sig. Tar man med tre, fyra hästar på V75-kupongen kan även han vara värd ne markering."
2012-05-04, 20:47 | #40 |
Haha nä, då hade det låtit något i stil med:
- "Fiin hest, mycke braa. traevar fiint braa fårm"
2012-05-04, 21:11 | #41 |
Nu är ju det lite ot men kör inte Jorma Kontio jävligt mycket galopper sista åren?
Kan ju vara så enkelt att man vill ha bra kuskar på besvärliga hästar men jag har börjat vägra spika Kontio. Tycker det är ofta han kör galopp, framförallt i starten. Jag är väl medveten om att han har typ 9 000 segrar, men de flesta är väl ändå tagna tidigare år? Har han lagt av sig? |
|
2012-05-04, 21:30 | #42 | |
Citat:
Edit: Stadigt på långt över 10k inkört/start också och stadig runt 13% segrar. Visserligen får han bra material att åka med, men kör ju knappast bara för Nurmos som Erik/Stickan t ex, även en del skräp på vardagstrav.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2012-05-04 klockan 21:34. |
||
2012-05-04, 21:41 | #43 |
SVANENS HÄSTAR.
5 Allaballakaitos
Gick helt in i väggen senast i ledningen och inte hade sin bästa dag. Innan det har han gjort det bra från ledningen även om segrarna blivit småbilliga, och för den delen med att han floppade i finalen senast är att han står kvar i klassen. Det är ingen Quick Razz med nu, som han stångat sig blodig mot på slutet, men spår fem är inte alls bra då hästen tidigare varit knepig och vi är heller inte helt övertygade om hans killerinstinkt i slutstriderna. PÅ plusskontot noterar vi att hästen är kraftigt uppåt i jobb enl Åke, men vi har svårt att se honom till ledningen. 10 Wishing Stone. Som det bara måste vara dags för snart. Det har inte klaffat speciellt bra för honom ännu hos Åke som låter smått frustrerad över det, men på intet sätt orolig, och vi har feeling för att vi kan få se en riktigt bra insats här. Näst senast sköt han till vasst efter en sen lucka och noterade sig för 1,08,7 s 400 m, senast var han inte frisk så den starten är bara att glömma men han hann dra till med en ny 1,08 repa mellan 700 m och 400 m kvar innan det tog tvärstopp. Nu rapporterar Åke hästen "jäkligt pigg i jobben" och fältet blir mindre och mindre. Med minsta lilla överpace blir vi inte förvånade om Wishing Stone sköljer över dem enkelt till slut. Vi anar att han är bättre än visat nu när han i denna regi äntligen är helt fräsch. 4 KLM Prelong. Storfavorit som felfri och från ledningen har hon bra chans. Hon har nämligen övertygat rejält i årets starter innan den senaste. I årsdebuten hade hon lekstuga från ledningen på vass tid och via 1,11 s 700 m, och i starten efter speedade hon ner bland annat Mathilde Tröjborg via 1,10 s 500 m - vilket var riktigt bra gjort med tanke på att hon fick en småorolig resa. Galoppen senast oroar dock en del och frågan är hur hon öppnar, är hon inte med direkt från början så finns en risk att hon inte får allt gratis. Dessutom flaggar Åke lite för att hon kan vara bäst i ryggar. Han kanske inte gör allt för ledningen inledningsvis? Det är svårt att tippa emot henne så klart. 7 Mr Picolit. Har normalt en jättebra chans, och eftersom han dessutom troligen släpps till ledningen så bör det inte vara något snack. Åkes optimism går heller inte att ta miste på.
|
|
2012-05-04, 22:13 | #44 |
Preliminär ram, tycker inte det krävs allt för mkt streck denna omgången...
1) 4,7 2) 1,2,4,5,6,7,8,9,10 3) 2,4,5,10 4) 3,4,6,7 5) ALLA 6) 7 7) 6 Utgångar på Västerbrochepoint som jag är inne på "bara" är bäst, Alvena Pele, K.L.M Prelong och 1,10 i 5 för att ta ner det en aning. Fint TV-system. Jag och halva Sverige sitter kvar med samma raka DD men det får man ta |
|
2012-05-05, 08:15 | #45 |
|
|
2012-05-05, 08:50 | #46 | |
Citat:
http://www.ebbes-travstudio.se/14441059 |
||
2012-05-05, 09:44 | #47 | |
Citat:
|
||
2012-05-05, 10:14 | #48 |
Satchmo S.R.P, Chip Dealer och redan nämnda Eliott känns som dagens mest bortglömda,
på strecken (kanske inte på oddsen)! |
|
2012-05-05, 10:23 | #49 |
Min rad och tankar:
1) 1, 4, 7 Heltäckt på dessa! Blue Rock lite övervärderad efter senaste insatsen och vissa hästar är bättre i årsdebut än andra starten. 1 eller 7 kan mycket väl ta spets och båda vill köra där! 2) 4, 6, 7, 8, 9, 10 Kontroll Broline och Allaballakaitoz är favorit och andrahandare. Kontroll Broline gick 14,5 senast men det var på Mikkeli så tar det med en stor nypa salt. Allaballakaitoz är en knepig häst och en sådan från spår 5 i volt går bort för mig som andrahandare. Har inte visat den rätta viljan i slutstriderna heller. Tar de 6 mest spelade efter dessa två! 3) 6 Alvena Pele Har skrivit om denna tidigare. Värsta spetsmotbudet borta och jag ser ingen som vill trycka upp farten. Enda minuset är att han ska gå med framskor efter galoppen senast då banan var kass. 4) 3 Victoria Island Stoeliten brukar vinnas från ledning eller dödens i en stor majoritet av fallen. K.L.M Prelong är streckad på 72% och felade senast utan anledning precis som hon gjort i 5 av de senast 14 starterna, inget jag spikar! Lägg därtill att hon går som bäst i ryggar. Jag ser två loppscenarion, Victoria Island tar ledning och K.L.M backas till andra-tredje ytter. Svårt att hinna fram på Örebro. K.L.M körs för spets och är inte som bäst och speedas förbi av vinnarhålets Victoria Island. Givetvis vore det bästa om K.L.M galopperade för då känns denna närmast klar! 5) 4, 5, 7, 8, 9, 10 Väldigt svårt lopp och går på feeling då jag inte är mycket för att heltäcka. 6) Mr Picolit Spets och därifrån är det ingen som plockar ner honom. Gick 12,5 full väg senast, trivs med Åke och har två lopp i kroppen. Trivs dessutom på Örebro där han har vunnit 2/2. 7) 6, 8, 14 Tar den med bäst chans/värde på varje volt och hoppas det räcker. 1 av de senaste 9 gångerna har favoriten vunnit. Favorit blir Winning Love (42%) eller Spring Erom (44%). 324 rader/162 kr. V7! Detta är utgångsraden. Nu åker jag till Örebro och klurar ut resten och hästar att lägga till på systemet efter värmningarna!
2012-05-05, 10:38 | #50 |
Jahopp. Varken Elliot Hall eller Ghetto Blaster känns vidare roliga nu. Hoppat upp till 27% och 53%.
|
|
2012-05-05, 10:47 | #51 |
Ja vad fan händer med strecken i sista :s. Mitt lås som hade värde är ju kört i botten :(
|
|
2012-05-05, 10:49 | #52 |
Tycker det är löjligt svårt att hitta ett par spikar som är vettiga. Alla spikar Mr Picolit- kanske vinner han men lite trist.
Vill bara gardera Blue Rock i första då hästen har jävlats för undertecknad förr som stor favorit. Spiklöst med 3 hästar i varje känns som rolig melodi som en tv-peng men det blir väl ngt reducerat ändå... 1) 4 Blue Rock garderas med framförallt 5 Gigant Slugger, B-hästar blir 1 LaBelouet och 10Carlos Lightning 2) Går kort i detta svåra lopp med 1 Kontroll Broline samt 7 Star Support 3) Guldloppet löjligt svårt och 5 hästar kan vinna huller om buller. A häst på 4 Price Tagg 4) Kortlopp med 3 och 4 5) Chansar med A-häst på 8 Firestorm Viking (felfri tack!) B-hästar blir 1,3,5,9,10 6) Spik på Mr Picolit tyvärr... 7) Ahäst på Ghetto Blastar och garderas med 2 Pine Alone, Winning Love och Eliott Hall Jag hoppas på utdelning på 26000kr x 2,5.. |
|
2012-05-05, 11:30 | #53 |
|
|
2012-05-05, 11:36 | #54 |
Alallaballa vs Alvena Pele som spik... hmm =/
|
|
2012-05-05, 13:53 | #55 |
Bestämde mig nu i sista stund för att gardera Alvena Pele och spika Allaballakaitoz istället då jag tycker Åke ser het ut i de första loppen och fick en känsla :P Bara att hålla tummarna nu
RAD 1 V75-1: 1, 3, 4, 7 V75-2: 5 Allaballakaitoz V75-3: 2, 3, 4, 6, 10 V75-4: 3, 4 V75-5: 1, 2, 3, 4, 8, 9, 10 V75-6: 7 Mr Picolit V75-7: 1, 6, 10, 12, 14, 15 RAD 2 1, 3, 4, 7 1, 5, 7, 9, 10 6 3, 4 1, 3, 4, 8, 10 7 6, 10, 12, 14, 15 Senast redigerad av linfre den 2012-05-05 klockan 14:27. |
|
2012-05-05, 14:11 | #56 |
Sharpest
|
Värmningar
Spoiler:
BlackCobra (+10) |
2012-05-05, 14:12 | #57 |
Sharpest
|
Krav, 3 utav fetstilta ska vinna.
1,3,(4),5,7,9,10 1,4,5,6,(7),8,9 2,3,4,5,(6),9,10 3,4 1,2,3,4,8,9,10,12 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,12 1,4,6,8,10,11,12,(14),15 |
2012-05-05, 14:38 | #58 |
Banned
|
4
1.4.5.6.7.9.10 2.6.10 3.4.7 1.2.3.4.5.6.9.10 7 6.14.15 756kr. 3 pers på den. |
2012-05-05, 14:46 | #59 |
När ska dessa bondkuskar våga köra för vinst nångång? Syfta på Håkan k persson med Labellouet, Skulle köras i ledningen tror på vinstchans inför loppet. Sen när loppet väl drar igång så släpper man ledningen till allt o alla. Sitter fast med rubbet. dessa tomtar.
|
|
2012-05-05, 14:49 | #60 |
Blev så här . Känns inte bra så det blev att hålla ner insatsen och visade sig redan efter första att det inte var bra. Överstreckat redan där.
4,7,10 6,9 2,3,4,6,10 4,8 1,3,4,6,8,10 7 8 |
|
2012-05-05, 15:05 | #61 |
2012-05-05, 16:00 | #62 |
Vad usel man är. Skrattretande.
|
|
2012-05-05, 16:04 | #63 |
Sitter fortfarande kvar, blir ju knappt pengarna tillbaka dock x). System på 7701 rader.
Kvarvarande är spik i nästa, mr picolit 6,8,11,12,14 i sista v7 |
|
2012-05-05, 16:08 | #64 |
Banned
|
Sitter också kvar..
Spik 7 nu i sjätte och hästarna 6.14.15 i sista. |
2012-05-05, 16:10 | #65 |
...jaha, då sket det sig... Goopens vinnare som reserv,
kul höra Raffes TV-vinnare som han går ut med.... 4 Satchmo SRP med Karlstedt är han dåligt påläst eller....? hästen var ju struken pga halsinfektion 12/4, knappast vettigt att tipsa om denna "vinnare" rakt ut till svenska folket! |
|
2012-05-05, 16:48 | #66 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5617Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
|
2012-05-05, 16:52 | #67 |
Banned
|
Hehe tack.. Vart inte så mycket utdelning men nåt iaf ..
Nån som vet hur mycket jag vann exakt? 4 1,4,5,6,7,9,10 2,6,10 3,4,7 1,2,3,4,5,6,9,10 7 6,14,15 Så ser min rad ut. |
2012-05-05, 16:55 | #68 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5617Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
|
2012-05-05, 16:56 | #69 |
Banned
|
|
2012-05-05, 16:59 | #70 |
orhhh, blir sååå trott på dessa "komunare" som aldrig vinner. Visste ju om det när exakt alla brorja tro på ghetto blaster. Gor ju ett fantastiskt lopp och vinner ju enkelt felfri, suck. DD+V75 raden åt helvete igen :(
|
|
2012-05-05, 17:23 | #71 |
7 Rätt och satte den på 14 rader. Sedan följde man upp med att sätta "rak dd =)
|
|
2012-05-05, 17:25 | #72 |
Vi kan gråta ihop spricker på Brioni och Spring Erom och antagligen för man gör det för svårt
|
|
2012-05-05, 17:32 | #73 |
|
|
2012-05-05, 17:32 | #74 |
...jaha, då har man lagt in stålar i en ny jackpot, är det på torsdagens X:tra V75a eller blir det nästa lördag...?
En annan sak, intressant höra intervjuen med Björn Goop, ang KONTROLL BROLINE, han trodde väl på viss chans, men ingen stor chans... men enl honom skulle det VARA DAGENS ENDA CHANS.... jovisst, den kom trea, sen satte han dit EKESÅS TOP GEAR och SPRING EROM som ju var jävligt fin att skåda. Tack för idag, vi kommer igen... grattis alla er som fick nettovinst idag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5) |
|
2012-05-05, 19:16 | #75 | |
Citat:
Ett par lopp senare har jag glasklart för mig att Ludde vinner med Elliot Hall och satsar en fin slant på vinnare till 7 gånger fläsket. Vad händer? Jo, favoriten galopperar och Ludde får spets efter precis 1000 m men blir överrumplad och försöker svara Åkes Indigo Broline! Vad fan gör karln!? Kör hårdare eller skit att försöka svara och gå ut och ta över spets igen! Loppet efter så blev det en snabbändring på kusk. Gissa vems häst! Jo, Luddes såklart. Han stod nog och svor och banka huvudet i väggen och anklagade både sig själv och Åke för galoppen som med största sannolikhet kostade segern... Skönt att man satte sista loppet för dagen och gick hem med lite mer på fickan men surt att det kunde varit så mycket mer....
2012-05-05, 20:39 | #76 |
BlackCobra... du kan kanske ta till dig denna devis:
"Att luta sig mot Ludde, är som att luta sig mot ett duschdraperi" Inget ont om karln, en friskus som man aldrig vet var man har... en jävel på att föda upp och ta fram unghästar, bra tränare, kanske finns bättre män i jollen... och taktiken är väl ungefär "alltid full fart"... slutar "aldrig" att köra för spets om han bestämt sig, släpper inte heller då han sitter där... men man vet också att han kör undan och ger den i rygg chansen, om han inte blivit förbannad innan det förstås.... som sagt, man vet aldrig vad man har att vänta, annat än att det körs så länge lampan lyser... |
|
2012-05-05, 20:43 | #77 |
Det har du nog rätt i DrD. Har hört många som vägrar spika Ludde och man kanske håller på att bli en av dem efter idag