Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-30, 11:49   #1
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

V75 Örebro uppsnack


Närkeslätten inte min favoritbana, men kan inte låta bli denna mkt tidiga känsla... hur känner ni?

nr4 Blue Rock
nr5 Allaballakaitoz
nr3 I Saw You
StoEliten garderas!
avd5....?
nr7 Mr Picolit...med tvekan?
Orebro Intrn´l!!!!! nr12 Winning Love, 11 Pitchen??? För Å Lindlblom skall väl inte ta en dubbel inom V75...? Jo visst f-n kan ha göra det... väl???
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-30, 12:07   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3841
Standard

Mina extremt tidiga tankar genom kollat igenom listorna:

1) Funkar Kaffir Face tror jag den vinner. Tror det då finns chans att den blir släppt till ledningen och förlorar inte därifrån normalt. Annars räknas blurerock mycket tidigt om det skulle bli överpace eller kaffir face felar. ett lås för den med liten plånbok?

2) Känns lite lurigt. Vill nog gardera här. Kommer Åke till spets är det nog slut men känns inte givet från ett snävt 5-spår.

3) Spets o slut på Alvena Pele. Kort upplopp vilket är ++

4) Känns lite småöppet, men som vanligt i stoeliten vinner antagligen någon av de 3-4 mest streckade. 3,4,8 räcker?

5) Ingen aning, inte många djur jag kan här.

6) Mr Picolti hade antagligen räckt till seger även i silver. Omgångens bästa spik.

7) Kul lopp. Tror väldigt mycket på Ghetto Blaster här. Gick ruggigt i årsdebuten och sedan en fantastiskt upphämtning bakom Vincennes senast. En av våra bästa 4a-åringar tror jag. Hoppas på offensivt upplägg och trycker sig till spets men intressant från alla possitioner. Dock aningen osäker så kanske bara utgång?
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-30, 13:35   #3
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 428
Sharp$: 551
Standard

Min syn på avdelning 1:

Avdelning 1 2100 auto – Silverdivisionen försök 3

Spetsstriden: 1 La Bellouet öppnade riktigt bra senast från samma spår och kan nog kanske hålla spets här från början då ingen lika snabb som Victoria Island senast finns utvändigt. 5 Gigant Slugger öppnade vasst från spåret 14/1 i år och spännande att se om Erik kan få fart på denna trögbock, tror det och håller en tumme för att han tar sig förbi 1:an in i kurvan. Både 1:an och 5:an är dock mer än nöjda med ryggen på 7 Kaffir Face som gynnas av sitt utvändiga läge här då han får trava in sig på ett annat sätt därifrån. Blir ofta galopp från de inre spåren för detta kapabla nervknippe annars. Lutfi Kolgjini sitter i spets efter 500 körda och släpper inte spets på tusen år.

Analys: Ett halvfullt silverlopp inleder denna annars mycket fina V75-omgång. Vi fick se ett ruggigt förvandlingsnummer a’la Lennartsson senast i en magiskt förbättrad 4 Blue Rock som krossade bra motståndare från dödens. Det som får mig att frångå hammaren på denna är att det var på Solvallas usla bana och han var gynnad av att gå i andraspåret den dagen. Blir såklart stor favorit här på insatsen och räknas tidigt men det kan alltså ha sett aningen bättre ut än det var. Finns nämligen ett roligare streck i loppet som jag vurmar för och det är Luddes snurrboll 7 Kaffir Face som brukar stressa upp sig med invändiga startspår och alltså snarast gynnas av att få trava igång i sin egen takt här utifrån. Ludde är pålitlig som en Rolex och vilar inte på hanen här utan det blir åka av direkt. Vare sig Erik eller Håkan K lär ens göra några ansatser att svara ut en bestämd Ludde då de båda vet att de ges chansen till slut när de släppt till just honom. Visst kan galopperna i årets båda starter förbrylla lite men hästen kommer alltid att vara lite spänd och min tes är att han är gynnad av att som sagt starta långt ut men framför allt gillar han att springa på i spets där han är väldigt effektiv. Skulle bana dessutom bli lite tung så vet inte Kaffir Face hur det är att förlora då han har fyra raka vinster på tung bana. Fungerar mindre bra i ryggar så en chansspik kan vara intressant för den vågade på Luddes kapabla nervvrak, själv fegdubblar jag dock med bästa hästen 4 Blue Rock och stänger fabriken med enligt konceptet spets och bästa pållen. Bakom ska främst Kristian Huselius fina 10 Carlos Lightning beaktas nu med ett nyttigt lopp i sig. Kunde dock inte alls hota 4:an senast och får svårt att göra det igen från detta läge. 3 Mysterious kommer med två årsvinster till denna start och har skrällt på V75 tidigare. Är väldigt stark och kan avsluta. Kusken är ett litet frågetecken dock. 5 Gigant Slugger blir spännande med proffskusk denna gång. Erik kan säkert få bra snurr på hästen och jag är inne på att han kan ta en längd på 1 La Bellouet från start för att sedan släppa till Ludde. Kan bli giftig med lucka bakom Luddes häst och känns som en kul utgångstvilling mot min vinnarduo. Hade jag istället trott att Håkan K skulle svarat ut Erik från start så hade utgångstvillingen setat på 1 La Bellouet istället men tror alltså det blir 3:e invändigt här för 1:an. 6 Tjacke Gold trodde jag på senast och hästen har lyftvsig markant i nya regin men insatsen senast var inte den bästa och han rankas ner lite på det.

Min rank: A:7,4 B:10,3,5 C:1,6 D:9,2,8

Ett utdrag från www.gratistravtips.se
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
snakke (+10), Stekel (+5), micked (+5), Navy (+2), knockyou (+10)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-30, 15:03   #4
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 988
Sharp$: 7897
Standard

Brukar bli en hel del spets och slut på Örebro. Blir det säkert nu också. Finns en del jackpot pengar som kryddar omgången så det blir intressant endå. Kanske dags att ta betalt. Har gått riktigt illa i år hittills.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 15:22   #5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
7) Kul lopp. Tror väldigt mycket på Ghetto Blaster här. Gick ruggigt i årsdebuten och sedan en fantastiskt upphämtning bakom Vincennes senast. En av våra bästa 4a-åringar tror jag. Hoppas på offensivt upplägg och trycker sig till spets men intressant från alla possitioner. Dock aningen osäker så kanske bara utgång?
Ghetto Blaster gick tydligen ett grymt jobb i veckan, återkommer så fort jag verifierat tider och distans. Pasi har tydligen tänkt köra 15-tempo i ledningen, galopp emot isåfall.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 13:25   #6
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3841
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Ghetto Blaster gick tydligen ett grymt jobb i veckan, återkommer så fort jag verifierat tider och distans. Pasi har tydligen tänkt köra 15-tempo i ledningen, galopp emot isåfall.
Ojoj, låter mkt intressant, please tell me more Tyvärr skrek Nybrink ut den som omgångens roligaste idé under lunchsändingen idag, men tror ändå inte den går över 20%?
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 16:01   #7
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1399


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Åke Svanstedt är i högform, att han tar ett par vinster känns inte så avlägset, snarare vilka vinner han med , K.l.M Prelong Mr Picolit är favoriter i dagsläget i sina lopp jag vet att vi älskar och fälla favoriter men ibland känns det som önsketänkande, frågan är snarare var finns vinnarna i de andra loppen
i femte tex alla eller skala bort ett par tre kusar, för det verkar bli en del jämna lopp för övrigt som det ser ut nu
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 16:59   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 862
Standard

Tidiga tankar är:

Avd 1: Har som många andra Kaffir Face som förstahäst och utgång. Gillar den skarpt och i spets så viker den inte ner sig. Har vunnit på Örebro tidigare mot hästar som I Saw You och Jasper Lane. Nu är det husse upp igen och som de flesta av Luddes andra hästar så går denna faktiskt bäst utanför Jägersro. Bakom så vill jag framför allt nämna Gigant Slugger som får en kuskförstärkning som heter duga och La Bellouet som nu är ute på favoritdistans igen och kanske får nytta av sparade krafter.

Avd 2: Star Support är förstahäst och jag sjunger vidare på "spets och slut". Favoriterna köper jag inte alls. Två dussinhästar som måste ha smörlopp eller få bestämma brutalt i spets, en position som ingen av dem når på lördag. Bakom vill jag nämna 3,4,6 men framför allt 8 som inte gjort ett dåligt lopp i år och har överlägsen styrka i gänget och mycket väl kan sopa till dessa från dödens.

Avd 3: SPIK Alvena Pelé. Finns inget häst som kan svara denna när Per laddar för spets. Galoppen sist var ett olycksfall i ämbetet och jag är glad att ett "d" i resultatraden drar mindre streck än en "1". Tyvärr favorit på tidiga spelet men har mina förhoppningar om att det kommer sjunka.

Avd 4: Antingen spikar jag eller låser på tre. Som Victoria Island har sett ut på slutet så är det en given förstahäst för mig och hade varit en klockren spik om jag inte varit så förbaskat svag för KLM Prelong. Kan inte tänka mig att Åke trycker upp tempot här och han kommer inte ha mycket för det för om han gör det så slår Olivia Lavec av dem på upploppet.

Avd 5: Spikar förmodligen Aunt Sally eller låser med Hamras Pirat. Ser ingen annan som kan vinna. Är övertygad om att Aunt Sally hade vunnit sist ifall inte Erik Holm blivit darrig som ett asplöv på upploppet och dragit i alla trådar som fanns. Blev rullig på grund av det och utan det så hade knappst en heroisk My Lady hunnit fram.

Avd 6: Är fruktansvärt osäker. Vill gardera Picolit och letar för fullt saker som ska övertyga mig till det.

Avd 7: Antingen ledaren (som jag hållre på att plugga på vem det blir) eller 10, 14, 15 vinner. Tror egentligen inte att någon av de på start är tuffa nog att ta i mot dessa men har en ypperlig förmåga att torska på ledaren i långlopp så väljer inte bort den.

Som sagt, tidiga tankar och de kommer förmodligen ändra sig
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 21:24   #9
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

KONTROLL BROLINE var har han tävlat tidigare? Norge eller Findland?
Någon som vet.....
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 22:17   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 1690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
KONTROLL BROLINE var har han tävlat tidigare? Norge eller Findland?
Någon som vet.....
Kolla Atg.se Tillfälligt i Finland för träning. Resultat/statistikuppgifter from utförseltillfälle 120203 kan vara ofullständiga. Banor med konstiga förkort; Mk, Lp, Ku, Ta, Ko, Ve(rmo)
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 22:21   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 1690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av scunnert Visa inlägg
Kolla Atg.se Tillfälligt i Finland för träning. Resultat/statistikuppgifter from utförseltillfälle 120203 kan vara ofullständiga. Banor med konstiga förkort; Mk, Lp, Ku, Ta, Ko, Ve(rmo)
Fo = Forssa, Finland
Mk = Mikkeli, Finland
Ko = Kouvola, Finland
Ta = Tammerfors, Finland
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 22:41   #12
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Låt se...HMMM tur det är Jackpott, Men några luringar kan man nog hitta även om det
ser som om en del favoriter vinner...

BLUE ROCK är han som sist vinner han med 3-4 lägnder men är han bara bra vinner han med en säker halvlängd och KAFFIREN galopperar bort sig igen tyvärr.
Han är en häst man har svårt att begripa och kostsam. Lutar åt Spik. MYSTERIOUS känner jag inte till, Dubblar jag så får det bli med den

Andra känner jag inte till Kontroll Broline så den känns jobbig,Har den tävlat i Norge så kan piskan ge lite mer annars så inget för mig. Schas...
Nej min tipsetta är INCREASE BROLINE men VÄSTERBOCHECPOINT är tidig även svanens ALLABALLAKAITOZ borde räcka. Bra LÅS.

Guld som jag tycker ser svår ut, alla vill visa sig och då kan vad som helst hända. Jag streckar på, Glöm inte G H NEMO o PRINCE TAGG

I STOELITEN tror jag mest på VICTORIA ISLAND Kan vara SoS. Men TARGET HOSS och OLIVIA LAVEC måste med, första på styrka och andra på speed. Bästa häst är nog YOCCA BOKO men spåret ,sen KLM på stallform.

HAMRAS PIRAT får tipsnicken här och tänkbar utg..3-6-9-1-2-4

SoS= SpetsochSlut=Mr PRICOLIT. Tror ingen kan svara ut .

Orebro Intn'l ser skoj ut. På första volt finns bara en som kan vinna och ni har nämnt den innanGHETTO BLASTER ser stark o rejäl ut. Utg kanske.Andra volt + tillägg så är INDIGO BROLINE mycket vass men även WINNING LOVE o PITCH COMMAND kan dom också när de vaknat på rätt sida i boxen. Passas bör LANDRES POWER som spurta vasst i skymundan. Andra tillägg tror jag inte på ska någon tas upp så får det bli SPRING EROM. Kanske PEAK men lika långsökt.

Lycka till

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-04 klockan 14:37. Anledning: fel
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 22:43   #13
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av scunnert Visa inlägg
Fo = Forssa, Finland
Mk = Mikkeli, Finland
Ko = Kouvola, Finland
Ta = Tammerfors, Finland
Tack Mk trodde jag var momarken men men

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-05-03 klockan 22:59.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 22:48   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Tyckte det såg svårt ut till en början, men blir nog inte så knepigt. 3 favoritvinster och 50k på V7 gissar jag.

Mitt prel-system. Kravar nog på Blue Rock/Alvena
3,4,7,9,10
1,3,5,7,8,10
1,2,3,4,6
4
2,3,4,8,10
4,7
2,10,11,12,14,15
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-03, 22:49   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Momarken = Mo

Klickar du in på kusen ser du kuskens fullständiga efternamn i historiken också, Venäläinen är nog ganska finsk han
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2012-05-03 klockan 22:51.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td