|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-04-24, 20:34 | #1 |
UPPSNACK V75 UMEÅ 28/4
Denna ser inte så svår ut men så är det Tisdag.
Men många troliga favoriter,tänker först på Formula One-Sanity-Hallsta Lotus Jag rankar upp Tion Medon Sisu och Inhibited ,den sista tycker jag står på tur. I femte gillar jag DIAZ A E Andra 6-4-2-1 ranka jag vid första blick Som sagt ser billigt ut men man får väl försöka välta någon av de stora. Kan Caballion sälla till det för Sanity?? Kan Haraldinio eller Kadett CD ställa till det i första??? Är det någon som kan hota Hallsta, Pihlajan har tagit hallsta tidigare, nu ett lopp i kroppen ???? I nu läge Blir HALLSTA LOTUS omg bästa SPIK. Senast redigerad av AbbeAce den 2012-04-24 klockan 20:36. |
|
2012-04-24, 21:26 | #2 |
De självklara loppen att gå kort i är de högklassiga "som vanligt". När det nu är så skiktat är det ännu mer självklart. Både Caballion och Formula One är lite oskrivna, de kan mycket väl vara lika bra. FO lär gå till spets och jag tror inte Örjan vill köra i dödens med Orecchietti så han är lite sårbar. Förstastreck på FO således. Räknar med att Hultmans blir favorit på senaste prestationen. Hallsta spikar jag utan mer än 30 sekunders betänketid. Medeldistans, bra läge och litet fält avgör saken.
Långloppet borde man också kunna gå kort i, men i nuläget är jag lite för dåligt påläst för att kunna sålla bort någon. Lågklassigt dessutom så alltför kort är det inte så lätt att gå. Jag är inne på att utgånga Åkes hästar i sista två loppen. Bra spår och de blir nog inte värst överspelade nu när Eriksson kör. Mitt prel-system: (4),7 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (5),6 6 Alla 1,2,(4),6,12 1,2,(4),5,6,8,9,10,11 Krav: Minst 2 parenteser
2012-04-24, 22:40 | #3 |
Intressant Stekel, exakt samma tanke som jag har just nu angående sista 2 avdelningarna. Samtidigt tror jag inte det behövs så många streck för att lösa dom loppen.
Tankarna just nu. Avd 1: Streckar nog 1,4,6,7 ev A-grupp på 4-7 Avd 2: Känns som ett öppet sprinterlopp. Streckar nog de flesta 1:a häst är nog 4 Harpos Hitsville Avd 3: Kan nog låsa på 2, Sanity & Caballion. Avd 4: Spik eller utgång på Hallsta, är väl bara 2 hästar till som kan vinna, Myllarfaks & Pihlajan A Avd 5: Oj oj, dagens svåraste? Alla? Berghs kan nog vara en stark, frågan är om den har speeden som brukar behövas för att vinna V75? 2,5,6,78,10,11,12 är nog måstestreck. Avd 6: Förstahäst 4 Gossips Winner, tror nog bara det är 2 Tion Medon Sisu och Manhattan D.K emot. Omgångens mest överstreckade finns väl här? Calvados Crane kan väl aldrig vinna från spår 12? Avd 7: Förstahäst återigen 4, denna gång Main Kronos, återigen firma Ulf/Åke, lite fler motbud finns det här, även om jag tror inte man behvöver så många streck, 2 Livi Destiny, 8 Inhibited, 10 Elora Hanover & 11 Vector Du Ling. Nu är det bara fortsätta tänka... Då detta är gamla hemmabanan så är det här en höjdaromgång i mina ögon, som oftast brukar få lite mer tid än vanligt med pluggande. Dessvärre gör man det ibland ofta svårare än vad det är bara därför, man vänder på loppen och favoriterna lite för mycket kanske... Mer tankar kommer... |
|
2012-04-25, 07:56 | #4 |
Mina tankar om årets säkraste spik:
Avdelning 4 – 2140 auto -Vårbjörken – kallblod Spetsstriden: Frågan är ju bara vem som ska få äran att släppa till 6 Hallsta Lotus här och jag drar en lans för att det blir Peter Eriksson vi får se i den positionen med 1 Stamping. Innerspåret är ju en stor fördel på Umåker och då han har farten uppe så ska han ha god chans att hålla emot framförallt 7 Myllarfaks men kanske även 8 Pilajahn Aaroni om man inte väljer att ge upp loppet direkt med den. Alltså kör Peter i spets ända tills Uffe kommer med favoriten och får ta över. I dödens hamnar nog finnen till slut. Analys: Försökte mig på att fälla 6 Hallsta Lotus på Momarken och gick då så långt att jag gav honom titeln ‘omgångens avslag’. Fick det avslaget nertryckt så långt i halsen att jag knappt kunde andas och nu har den kraken joggat hem ytterligare två lopp och är således i än bättre form här. Han åt upp den norska eliten från dödens i Norge, enkelt. Det verkar för övrigt som att Perssons matchningsplan läck ut då detta lopp inte blev fullt. För säkerhets skull så har den stora jokern i loppet 8 Pilajhn Aaroni fått ökenläget vilket sänker chansen till obefintlig för den. Han betvingade ju annars Lotusen på speed vid 13/8 ifjol och det är det enda scenario som kan fälla favoriten här om finnen skulle ta sig till spets och sedan släppa till Uffe och sedan slå av Hallsta Lotus på speed igen. Dock så är svensken bättre nu och startspåren talar oxå för favoriten. Ska alltså absolut inte kunna ske nu då det dessutom finns två hjälpryttare till Hallsta Lotus i 2 Fakse och 5 Vingbo Stjärn. Nej, om Uffe fortsätter ett varv till efter att han defilerat hem detta lopp så får ju åtminstone Hallsta Lotus ett vettigt träningsjobb i sig. Jag vill ju verkligen med varje cell i min kropp välta vort denna typ av monsterfavoriter men inser här att det är bara blir effektsökeri och ren dumhet att gardera honom från detta fina läge. Årets hittills utan tvekan säkraste spik. Den spelsugne får istället fundera över ett tvillingspel men jag avstår även det då oddset blir lågt med få hästar i loppet och då det är svårt att förutse loppets utveckling med tanke på Perssons dominans här. På grundkapacitet är ju så klart finnen tidig men även gamle 1 Stamping har spring kvar i benen och vissa dagar kan han öppna riktigt bra. För tvillingspelet ska man söka den häst man tror spetsar och släpper till favoriten. Personligen håller jag alltså Stamping som knapp favorit till den positionen med tanke på det gynnsamma innerspåret. Tro dock inte att oddset på den tvillingen är spelbart. Märkligt för övrigt att Melander sätter upp sonen bakom stallets bästa häst 7 Myllarfaks men blod är ju tjockare än vatten och det är nog bara för att vara snäll mot grabben. Min Rank: A:6 B:- C:1,8,7 D:2,5,4,3 Detta är ett utdrag från www.gratistravtips.se |
|
2012-04-25, 09:12 | #5 |
Den här omgången satte jag förra året och det är senast jag satte en 7a så ettårsjubileum vore inte fel.
Då pengarna avgjordes på just Caballion så måste han få ett streck även nu men tror egentligen inte att han klarar av Sanity. .Drömscenariot är Sanity i spets och en het Cabalion i dödens. Då vinner Yellow åkandes.Nu tror jag dock mer på att Sanity får lunka själv där framme och de andra får slåss om andrapriset.Men eftersom jag skrev så här uti fall så måste jag nu ta 3 hästar i loppet. Formula one är nog första häst på läget men som Orecchietti såg ut sist törs jag inte lämna den.Känns nästan som han kan vinna som han vill. Bygger nog staket i lopp 2 och 5. Känns rätt hopplösa men tyvärr ingen garanti för skräll bara för att jag inte har koll på hästarna Halsta borde vara stenklar. 6e känns inte bus svårt. Gossip brukar vara favorit men vinner inte ofta på v75. Men det ser rätt upplagt ut för det denna gång. Jag tror dock mest på Tion. 7e ser inte heller jättesvårt ut. Rätt kul omgång med bra klass. Senast redigerad av draken den 2012-04-25 klockan 09:32. |
|
2012-04-25, 09:52 | #6 |
Skönt att ni är igång grabbar! Håller med i mkt av det ni redan skrivit av er...
Mina tidigar söndagstankar var väl ungefär lika... kan man spika de som redan nu känns "klara" för det är några j-vligt svåra lopp där gardering behövs!!! avd1. Kan inte se annat än att jag testar spik på 7 Orecchietti... var väl värre än grym vid vinsten!!! Det som möjligen kan oroa ngt är galoppen innan bilen släppte, fick ju gå en grym repa för att hinna ikapp fältet!!!! Att han sedan vann var i mitt tycke makalöst! Visst, han profiterade på hårt tempo, men vem hade fixat det ändå...? Med en bra prestation här har Hultman en elitloppsinbjudan från "norsken". "Pasta-hästen" gjorde ju ett 2140m-lopp pga galoppen då de han slog sprang 1640!!! Det var ett "halvbra" fält han klädde av... GH Nemo-Oracle-Excalibur-Iceland-Timetosaygoodbye-ElSueco-RevenDámour-Persos Seaman-Alvena Pele. nr6 Kadett CD skulle jag vilja se mer av innan den steckas, han g i årsdebuten där Sanity var helt överlägsen... Det skulle då vara Stig/Eriks racer 4 Formula One... men vad sa årsdebuten på Årjäng "egentligen"??? visst han vann... men, vad slog han egentligen??? Han fick överta täten efter ett knappt halvvarv, och fick bestämma som han ville... säker seger visst, men då Ceasar Sånna går med i ryggen som tvåa med sparat!!! Premier League går bra över mål från 3e inv som trea... Lovely Conch håller bra från dödens och t.o.m. den gamle hääärlige Brian Key går piggt över mål som 5a... de andra behöver ej nämnas. avd2. ...måste ju garderas, får man jobba med under veckan! avd3. Trodde redan i söndags att kommer spika 6 Sanity... före Caballion (som är bra!), Takter före FB Larsson, Malin före Henrik, man får väl göra en sista koll av årsdebuterna men... vad jag minns så slog inte Larssons springare så mkt över favvodistansen 3km... medans Sanity såg så där härligt okörd ut vid sin årsdeb mot några halvvarma, Conrads Epilog-Rakas-BachelDream-Kadett CD m.fl... avd4. som sagt ovan... tänker inte försöka leta emot Hallsta Lotus denna gång...litet fält, några som han bara slår, detta ska han vinna på skallen.... avd5. GARD! här får vi nog hjälpa varandra, eller bygga ett "staket" och helgadda... avd6. kan gå att lösa med lite jobb... synd på Calvadosens läge, men kan klara det ändå, Manhattan såg fin ut senast... Bergh bör passas i norr-loppen... sen är det några jag har dålig koll på, lite jobb som väntar. avd7. här är jag nollställd än så länge.... |
|
2012-04-25, 16:17 | #7 |
NEWS: Infektioner hos stall Hultman gör kanske att man får behandla "Orren" med en viss försiktighet...?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1) |
|
2012-04-25, 16:31 | #8 |
1st system inlämnat & Klart !!!
V75-1 1, 4, 6, 7 Vill inte spricka i 1:a
V75-2 4 Chansar med Ulf V75-3 6 Borde ju vinna ? V75-4 4, 6, 8 Hallsta kanske bryter ett ben ? V75-5 1, 3, 9, 10, 11 Skräller här V75-6 6 Fisk eller Fågel ? V75-7 1, 4, 11 Glömde åttan 180 rader x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr God Tur. |
|
2012-04-25, 16:36 | #9 | |
Citat:
|
||
2012-04-26, 17:58 | #10 |
Stefan Hultmans förslag.
Obs: Spikar egen häst! V75-1: 7 Orecchietti V75-2: 2, 4, 3, 1, 9, 10, 6 V75-3: 6, 5, 4, 12, 1, 3 V75-4: 6 Hallsta Lotus V75-5: 2, 5, 7, 9, 12, 10 V75-6: 12, 4, 2, 6 V75-7: 4 Main Kronos |
|
2012-04-26, 18:59 | #11 |
Tror faktiskt att Hallstra får stryk av norsken. Halstra såg lite seg ut senast trots vinsten, norsken var läcker vid sin andra plats. Slog halstra sist de möttes och då värmde dessutom halstra riktigt bra. 19% får jag för norsken?
|
|
2012-04-26, 19:47 | #12 |
0% får du nog på norsken för det är ingen sån med i startlistan. Finnen kan du nog däremot få till 19%
2012-04-26, 21:12 | #13 | |
Citat:
Gissar som Stekel att du menar Akselis finska häst då resten av fältet är svenskar och det inte finns någon norsk häst så långt ögat når. Men sist dessa två möttes så vann inte "norsken" utan Hallsta Lotus. De möttes den 14 april på Seinäjoki, pihlajanaaroni tog enkelt ledningen men släppte så fort Ulf avancerade fram. Sen ryckte Ohlsson i sista sväng och höll avståndet kvar i mål med till synes krafter kvar. Du har länk till loppet här: http://tototv.icareus.com/web/guest/...fileId=3033812 Var i för sig årsdebut för Akselis häst så den lär gå framåt med loppet men jag kan nästan garantera att den inte få en lika bra resa i rygg på Hallsta denna gången. Fiesta Way är mest streckvärda spiken på lördag. Får bara hoppas att tipstjänsterna inte hittar den. Fick en tuff resa i årsdebuten men höll riktigt bra och lär gå framåt med loppet. I förra loppet så stod han tillägg vilket inte passar henne utan det är en typisk spetshäst. Nu är hon återigen ute på rätt distans och med ett perfekt spår, här kommer Per ladda och sen är det slut. Snackas även om barfota vilket är klart intressant. 22% i skrivande stund, MUMS! |
||
2012-04-26, 21:20 | #14 |
Ja Sacro !
Vad ska man säga ??? För 90:- så blir det inte många streck o snittspelaren har väl inte så många streck heller. Finns ju de som lägger ut systemförslag på 30000 - 40000 rader. O visst i fantasin kan man ju lämna in såna system men i verkligheten funkar de inte. Man kan använda diverse program o mallar för att reducera ned systemet men i praktiken så blir vinstchansen till 7 rätt lika drastiskt mindre med. O att säga att man hade 7 rätt på ramen är inte så kul när kraven är orimliga.
Sen så har jag ju garderat Hallsta =) Snittspelaren sitter nog med den som spik O vinner den så blir det nog ganska lite pengar eftersom Sanity antagligen vinner. Dumt o satsa för mkt då =) Lycka Till med ditt system !!! |
|
2012-04-26, 21:56 | #15 |
[QUOTE=ASteffEA;183322]Vad ska man säga ??? För 90:- så blir det inte många streck o snittspelaren har väl inte så många streck heller. Finns ju de som lägger ut systemförslag på 30000 - 40000 rader.
Men det är som förra veckan när du anklaga mig för att tippa för flera tusen rader men jag tippar bara för typ 2x2-300 kr och ett bolagsystem .Vi lämnar bara våra tidiga tankar och det är det som sätter igång veckans snack....NO HARD FEELING bara tidiga tankar......i slutet av veckan har nästan alla bytat spik till utg elller liknande med varandra. Men när olika viljor dyker upp så har vi varit jävligt nära här på forumet,,,,(finskaV75) så låt oss ha våra tidiga tankar innan vi bestämmer oss.. Det är ju ett Forum Sen är Hallsta omg bästa spik...Ta rygg om ni villl vinna!!!!!!! Senast redigerad av AbbeAce den 2012-04-26 klockan 23:37. |
|
2012-04-26, 22:43 | #16 |
Var ju inne tidigare på att Uffe skulle vara förstahäst i avd 2, men efter hur Halvlågt Båth ligger rankas den ner:
4 Harpos Hitsville - Var inte som bäst senast och han är åtgärdad efter den starten. Det tog lite tid att få honom helt fräsch och det är möjligt att han behöver ett lopp för att hitta formen igen. I normalt slag så duger han långt även i de här sammanhangen men den här gången är han lite svårbedömd. Vi ger honom ett snällt lopp och dyker han upp bland de tre så är jag fullt nöjd. Han gick utan framskor senast men nu blir det skor runt om, inga andra ändringar. (Svante Båth) |
|
2012-04-26, 22:53 | #17 |
Själv inne på 8 RESCUE m HASSE spår 8a bara oddshöjande+ kuskhöjande med Hassa
lite chans men va då!!!!! (Sen tycker jag att det är en helg då våra kuskar har lämnat oss ensamma,BARA 4-5 storkuskar mot klövet det gör det lite intressant),(Eller är det bara Svanen som fattas)(En liten hyppotes) Senast redigerad av AbbeAce den 2012-04-26 klockan 23:08. |
|
2012-04-26, 23:00 | #18 | |
Citat:
2012-04-26, 23:03 | #19 |
Han blir dock överstreckad nu med DD-vinsten i ryggen. Hade också hoppats på att han skulle bli lite bortglömd här.
2012-04-26, 23:14 | #20 |
TYP så här
4-7 8 5-6 6 ALLA+ utg ALLA ALLA+utg Typ!!!! Kan bli fler i 1a o 3e minskar då i något annat.. Kan bli intressant TYP 500 Kr Senast redigerad av AbbeAce den 2012-04-26 klockan 23:45. |
|
2012-04-26, 23:17 | #21 |
|
|
2012-04-27, 00:20 | #22 |
Caballion gillar jag men årsdebuten på Sundbyholm sa ingenting. Visst lufsade han runt lusgänget men mycket mer var det inte. Sanity kommer nog att laddas mot elitloppsinbjudan och då behövs ett par rejäla prestationer och som den såg ut i årsdebuten så borde man väl spika egentligen liksom Hallsta Lotus.
Hultmans hästar går ofta bra på Umåker. Infektion i stallet låter inte så bra. Tror annars mkt på Orre. |
|
2012-04-27, 07:59 | #23 |
Ni missar väl inte Umåkers grymma tipssida. Sticker ut och säger att den är bäst av alla Sveriges travbanor...
http://www.umakerspel.se |
|
2012-04-27, 13:25 | #24 | |
Citat:
Bra med travbanor som satsar på spelarna! |
||
2012-04-27, 14:32 | #25 |
barfota runt om på halstra. Jahapp skiter jag nog i norsken då. Och spikar jätte lampan.
Tror dock mer att Clear sign kan vinna guld loppet och få en inbjudan till elitloppet!? |
|
2012-04-27, 16:08 | #26 | |
Citat:
Kan man likabra stanna hemma och glo på skiten på tv. Det är en fin häst när den som nu har fin form men därifrån till elitloppet är det en lång väg i min bok iaf. Det ska vara världstjärnor i elitloppet inte guldmedelmåttor med bra form. V75 1) Bergh låter påställd med Kadett CD så den vågar jag inte plocka bort. Haraldinho har hysterisk form och måste med. Formula är en fin häst men är den inte bäst på 1640? Iaf när den möter bra motstånd och ska laddas för spets anser jag den vara lite sårbar på 2140 innan toppformen är där. Orechietti är såklart hästen i loppet men det här är inte uppgiften man preppat för om man säger så. Blir det lite kubbning i början av loppet så kommer den givetvis bli svår att stå emot men jag har en liten känsla av att den får gå fram i dödens om den ska ha med detta och göra. Kör Örjan på det visat imorgon tro? A: 6 B: 7, 1, 5 C: 5 D: 3, 2, 9, 8 Kör nog med utgång på Kadett om inget ändras innan loppet. |
||
2012-04-27, 16:10 | #27 |
Clear Sign med "Långben" i jollen??? Visst han körde honom under hela norr-tiden, men då han hävdade sig i dessa Bo/U/Sk-lopp tycker jag det var helt andra prissummor, nu 300tkr i 1a men i norrloppen var det mkt typ 40tkr i 1a pris... inte har han i elitloppet att göra, men det är ju en annan sak... tror du att han har chans imorgon....? Det tål verkligen att tänka på.... plats som bäst skulle jag tro....
|
|
2012-04-27, 17:22 | #28 |
Jag spikar Clear sign och Halstra på jokern
kör utgångar med bl.a Formula one (avd1) och Behind the float (avd5) sedan låser jag avd2 med 2-8-9 |
|
2012-04-27, 17:23 | #29 |
Fritt Forum =)
AbbeAce "Men det är som förra veckan när du anklaga mig för att tippa för flera tusen rader men jag tippar bara för typ 2x2-300 kr och ett bolagsystem .Vi lämnar bara våra tidiga tankar och det är det som sätter igång veckans snack....NO HARD FEELING bara tidiga tankar......i slutet av veckan har nästan alla bytat spik till utg elller liknande med varandra. Men när olika viljor dyker upp så har vi varit jävligt nära här på forumet,,,,(finskaV75)
så låt oss ha våra tidiga tankar innan vi bestämmer oss.. Det är ju ett Forum" Du kontrade iaf mitt system på 180:- med ett som var på 30000 rader o det är väl inte vidare schysst =) När jag bad dig om ett mindre fick du till 2 st på 300:- lite mer schysst =) Ska man jämföra resultat så kan ju inte tex den ena parten spela för 3 till 83 ggr mera cash. Det var bara det som var min poäng. Jag gillar o läsa era ideer här på forumet o jag har ganska många egna med som ändras under veckans gång självklart. Men ibland så glömmer man bort de tidiga ideerna som ofta kan vara bra. Vill påpeka det lite bara. Jag hade tex 6 rätt i Lördags sprack bara på 15 Noir De Cherie. Fick 2 st sexor o systemet kostade 54:- Man behöver inte lassa in 2x300:- o sen 3 till 400:- till på ett bolagssystem. Hur mkt spelar du bort varje vecka Abbe ? =) Koll på det ? |
|
2012-04-27, 17:25 | #30 |
Orechietti måste väl nästan vinna om han vill ha en inbjudan. Kan han inte städa av detta gäng så har han inte i elitloppet att göra. Örjan kör för vinst och inget annat.
Så tänker jag iafall och spikar |
|
2012-04-27, 17:46 | #31 |
Helt rätt tänkt!!! Siktar dom på Elitloppet med ORECCHIETTI måste dom lägga det här gänget på rygg. Alltså kanske veckans BÄSTA spik?
Robban (+1) |
|
2012-04-27, 17:54 | #32 | |
Citat:
Tommy Berghagen/stall Hultman: V75-1: Orecchietti svarade för en riktigt bra prestation och tog det loppet på bästa sätt och ser pigg och glad ut i jobben, säger Tommy Berghagen. – Sjundespår är naturligtvis ingen höjdare, men Orecchietti är så pass bra att man måste ta med honom i beräkningen ändå. Han kommer troligtvis att tävla barfota fram igen och det är optimalt för honom. |
||
2012-04-27, 19:06 | #33 |
Speltjänsterna kör för att Hallsta förlorar. Kan vara rätt att låsa lopp ett och 3 på några hästar men då blir det inte många streck i de loppen där jag tror att det skräller. Rescue i andra var en bra ide`i början av veckan men blir nu mer en haussad att fälla.
Det tråkiga är om man garderar i första och tredje för att man ändrar sig efter all info och blir blåst på 2 spikar.Jag gjorde ett litet i veckan med grund idee`r och så blir det ett sönderläst i morgon. 7 alla 5,6,12 6 11 2 1,2,4,8,10,11 inlämnat i onsdags. Lär bli duktigt annorlunda i morgon |
|
2012-04-27, 20:52 | #34 |
hultman kan det här med Guldbjörken...kan det gå ändå med Yellow eden och hattrick
guldbjörken tidigare årgångar... http://www.qhurth.com/trav/lopp/guldbj.htm |
|
2012-04-27, 21:16 | #35 |
Begriper mig inte på de som försöker välta Hallsta, att gå emot Sanity är ett överlägset alternativ om man ska jobba bort en av de stora. Övervägde det inte först förrän jag började titta på vad lite streckade de faktiskt var bakom.
2012-04-27, 21:24 | #36 |
Spelvärdet är ju 0 imorgon :(. Alla stora favoriter ser ut att ha bra förutsättningar att ta det..
|
|
2012-04-27, 21:30 | #37 | |
Citat:
1,4,6,7 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 2,3,4,5,6,8,12 6 Alla 2,4,6 4,11 Krav: Fiesta Way/Sanity
2012-04-27, 21:43 | #38 |
Känns lite så och det lutar en hel del mot 5 rätt jackpot men 7an kan nog kravla sig upp i respetabel nivå med lite tur. Man blir inte direkt förvånad om Sanity,Hallsta Lotus,Main Kronos vinner.Kryddar man med Orrechietti och Gossip eller någon av de andra betrodda i de loppen så är det inte så svårt längre . Jackpot. Men det har man trott tusen gånger förut och haft fel så helt säker kan man inte vara men på förhand ser det ju inte så överdrivet svårt ut.
|
|
2012-04-27, 21:55 | #39 |
ASteffEA...Jag hade tex 6 rätt i Lördags sprack bara på 15 Noir De Cherie. Fick 2 st sexor o systemet kostade 54:-
Man behöver inte lassa in 2x300:- o sen 3 till 400:- till på ett bolagssystem. Hur mkt spelar du bort varje vecka Abbe ? =) Koll på det ?[/QUOTE] Får Gratta till vinsten...Jag spelar för ca 2-400/veckan...men spelar bort vill jag ju inte kalla det även om man gör det ibland...Förra året gick jag 40k+ året innan 70k+ men året har inte börjat bra även om jag inte kan klaga.... Sen håller jag med om att små system vågar man mer,,Jag är längt ifrån en storspelare....vet inte om 2-400 kr är mycket att spela för ..men lite lättare när det finns på kontot Senast redigerad av AbbeAce den 2012-04-27 klockan 21:56. |
|
2012-04-28, 08:50 | #40 |
V75 Ekonomi =)
Ja grattis till dina vinster med. Starkt av dig att ha sån koll på hur mkt du går plus. Svårare att veta hur mkt man spelar för ?
Skojar lite med dig Nu sätter vi vesuttifemman denna veckan, OK ? En nyttig länk för de som ej vet http://extra.expressen.se/pdf/V752_120427.pdf Hur många favoriter blir det idag ? Ser ut som det blir 4 st tyvärr. Kanske ska man spara pengarna tills nästa vecka på Örebro. |
|
2012-04-28, 09:29 | #41 |
Spelar en liten 140-raders, återkommer med större system senare! Vore grymt kul om man kunde få jobba bort favoriterna, men det lär ju inte inträffa speciellt nämnvärt på denna startlista... Så jag börjar med en tråkig favoritbetonad rad;
Registrerat spel Datum: 2012-04-28 Bana: Umeå Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 7 2 1, 4, 5, 6, 8 3 3, 5, 6, 12 4 6 5 12 6 4 7 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10 140 rader x 1 x 0,50 kr = 70,00 kr |
|
2012-04-28, 09:32 | #42 |
Rätt mellanmjölkigt på de 13 omgångar jag har i statistiken:
Antal fav / Antal omg 0 / 0 1 / 3 2 / 4 3 / 2 4 / 2 5 / 1 6 / 1 7 / 0 Utd V75 <10k 5 10k-100k 3 100k-1000k 2 1000k< 3
2012-04-28, 10:08 | #43 |
så här blev mitt v75 system
4,6,7 1,2,3,4,5,6,8 3,4,5,6 6 7 2,4,7,10 4,8,10 |
|
2012-04-28, 10:52 | #44 |
Spelar nog ett par system idag. Det första djärva är klart
1,4,6,7 3 5,6,12 6,7,8 5,6 2,4,6 8 216 rader Senast redigerad av sheriffen78 den 2012-04-28 klockan 11:02. |
|
2012-04-28, 11:11 | #45 |
Känns läge att dunka en årslön på 2-4 på DD.
|
|
2012-04-28, 11:16 | #46 |
dagens dubbel
dunkade in denna 7 8 |
|
2012-04-28, 11:19 | #47 |
|
|
2012-04-28, 11:35 | #48 |
Stirra er inte blint på startspåret för Orecchietti, Även om han backar sig sist så lär det väl bli andra, tredje ytter då alla lär lägga sig på innerspår.
Formula i spets, kadett i dödens, Allt känns så upplagt för Orecchietti! Kan inte se hur utdelningen kan ge mer än 5000 idag, Vart ska det skrälla? Där "alla" har sina streck? Sanity ska jobbas bort! |
|
2012-04-28, 12:07 | #49 |
Tror FO och Orecchetti lätt är de två är bäst i loppet från första början. Att elitloppet hägrar och båda är i behov att göra bra ifrån sig avgör saken, övriga chanslösa. Enda hästen de har att ta sig dit både Stickan och Hultman.
Kadett C.D. är ganska hårt betrodd, men lär inte vara nära någon topp nu och lite för ospeedig för att kunna hänga med de två bästa tror jag.
2012-04-28, 12:34 | #50 |
åååh vill spika Formula men hur kan man ta bort Oercchietti? Det går inte.
|
|
2012-04-28, 12:35 | #51 |
ATG erbjuder Vinnare och Plats i finsk spelpool
STOCKHOLM. På fredagen blev det klart att ATG:s kunder kan spela Vinnare och Plats på finska lopp - i finska spelpooler tillsammans med finska spelare. I Finland är vinståterbetalningen 85 procent på Vinnare och Plats och ATG har sedan tidigare ställt frågan att få möjligheten att erbjuda sina kunder att spela in i utländska pooler med högre återbetalning än vi har i Sverige på aktuell spelform (80 procent). - På fredagsförmiddagen fick vi klartecken från den svenska regeringen och i morgon på lördagen, när "Finlands elitlopp" Finlandia-Ajo körs, kan våra kunder spela Vinnare och Plats i den finska poolen. Det känns såklart bra, säger ATGs chef för den internationella avdelningen Ilmari Halinen. Beslutet gäller samtliga finska lopp där ATG erbjuder sina kunder spel på Vinnare och Plats. |
|
2012-04-28, 12:37 | #52 | |
Citat:
|
||
2012-04-28, 12:40 | #53 |
Lira Plats.
Och så går det flera lopp! |
|
2012-04-28, 12:42 | #54 | |
Citat:
Forsgren har pratat med R bergh som lite lågt på 6 Kdett C.D.. Han var högst tveksam till om hästen har form för att slå Formula One som når ledningen och Orecchietti som visade form senast. Bergh är dock aningen lurig, men så sa han Lennart |
||
2012-04-28, 12:45 | #55 |
Reducerat 1344Rader -> 588 Rader
Kör en reducerad variant där jag betalar för 1 / 3 favoriter. Så max 3 favoriter om mitt ska gå in.
1 - 4,7 2 - 3,4,6,8,9,11,12 3 - 5,(6),12 4 - 6 5 - 1,9 6 - 2,(4),6,12 7 - (4),8,10,11 De inom (parentes) är A hästar där EXAKT 1 ska vinna för 7 rätts garanti. Får se om det blir några pengar tillbaks denna vecka. Lycka Till !!! |
|
2012-04-28, 12:46 | #56 |
Jag litar ju inte på Örjan nåt mer i detta liv heller. Ibland är han ju så jävla passiv.
|
|
2012-04-28, 12:50 | #57 |
Åke säger att 4 Gossip´s Winner känns allt bättre i träningen. Han kommer att öppna bra, men Åke är ändå osäker på om han tar en längd på 1:an. Normalt ett tidigt bud i ett ganska billigt lopp
Robert Bergh tycker att 8 och 10 är ganska jämna, ingen är särskilt het på förhand, om man streckar många Åke tycker att 4 Main Kronos har toppchans. Han tycker att motståndet ser relativt beskedligt ut och öppnar Main Kronos som han brukar så ska han kunna nå ledningen. Stallets klart bästa chans på V75 säger han 11 Vector Du Ling ska köras barfota runt om. Han duger bra i klassen, men har ju ett uselt läge och är alltid svårbedömd då han faller ur aktionen. har dock känts fin i jobben säger stall Larsson |
|
2012-04-28, 13:07 | #58 |
mitt system
1:1,4,6,7 2:3,5,8 3:3,4,5,6 4:1,6,7,8 5:12 6:1,2,4,6,7,12 7:4 |
|
2012-04-28, 13:20 | #59 |
Eftersom att min butik svek mig idag!! Blev inget andelsspel för mig, ganska irreterad faktiskt över detta! Gör alltid andelar varje vecka, så mitt egna system faller ju nu ...
Blev denna lilla "roliga" istället ... Ibland så är de ju skönare att spela mindre system då man "vågar" mer... 4 FORMULA ONE 1.2.3.5.7.9.10 3.6.12 6 HALLSTA LOTUS 12 CENTER MIN 1.4.5.6 1.2.4.10 Ett litet för totalt 175 kr .... Ser väl ganska roligt ut med några jättesusare trots att de är så litet systemet ... Men skall mycket till för att de susarna skall förlora! |
|
2012-04-28, 13:33 | #60 | |
Citat:
|
||
2012-04-28, 13:35 | #61 |
Alla diskuterar Orren...tror att Kadett CD är värst emot.
Spikar Formula One och hoppas att min tips form håller i sig (satte dubbeln igår 347ggr) ) |
|
2012-04-28, 13:36 | #62 |
Sharpest
|
Skoinfo:
http://www.atgidag.se/shoeinfo/shoeinfo.aspx Sidan kan vara känd för många men tror ändå att det finns ett allmänintresse i den. |
2012-04-28, 13:43 | #63 |
|
|
2012-04-28, 14:04 | #64 |
Sharpest
|
KP har köpt in sig i följande system.
Spoiler:
|
2012-04-28, 14:14 | #65 |
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 7 2 3, 8, 10 3 4, 5, 6 4 6, 8 5 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 6 2, 4 7 4 252 rader x 1 x 0,50 kr = 126,00 kr spikar orren i första! får bära eller brista men elitloppshäst ska lägga dessa bakom sig! lycka till alla |
|
2012-04-28, 14:16 | #66 |
1,4,7
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 6 6 2,5,6,7,12 1,2,4,6,9 4 Kunde inte ställa över Formula one och Haradinho efter värmningarna |
|
2012-04-28, 14:20 | #67 |
Efter lurat,kollat,klurat,kollat = Snilleblixt!
Spikar! Caballion och Main Kronos! :-) |
|
2012-04-28, 14:24 | #68 |
Sharpest
|
Värmningsinfo
Spoiler:
sacro (+5) |
2012-04-28, 14:29 | #69 |
Lycka till alla!
Blir jag ensam vinnare bjuder jag alla travSharpare på en resa! |
|
2012-04-28, 14:36 | #70 |
Synd att Orecchietti galopera, tycker båda är bra nog att utmana eliten, Elitloppet känns givet för båda
|
|
2012-04-28, 14:56 | #71 | |
Citat:
6900 på tvillingen Senast redigerad av Robban den 2012-04-28 klockan 14:58. |
||
2012-04-28, 15:22 | #72 |
Fuck me sideways! Sanity herrejävlar vilken prestation!
|
|
2012-04-28, 15:22 | #73 |
lol hade 9 hästar i guld
skiter i det här |
|
2012-04-28, 15:27 | #74 |
Hahaha! Hade tre hästar, och spik på den andra men Sanity herregud!
Vilken insats!! helt sjukt, takter skrattar in på upploppet åt larsson hahaha ... hans flin..... Stör mig dock på systrarna lövgren, deras glin efter varje lopp irreterar mig ... Alltid gråta och ge samma kommentarer, identiska kommentarer efter varje vinst båda två.... Hur vågar de säga i TV:n att Rapide Lebel måste börja prestera bättre om han skall ta Sanity?? VILKET SKÄMT ..... Gick 1.11.9, de gör Rapide Lebel baklänges |
|
2012-04-28, 15:33 | #75 |
Du vet väl att favoriten vinner varannan gång i guld
|
|
2012-04-28, 15:43 | #76 |
|
|
2012-04-28, 18:50 | #77 |
[. SNAPPHANEN.
Fiesta Way är mest streckvärda spiken på lördag. Får bara hoppas att tipstjänsterna inte hittar den. Fick en tuff resa i årsdebuten men höll riktigt bra och lär gå framåt med loppet. I förra loppet så stod han tillägg vilket inte passar henne utan det är en typisk spetshäst. Nu är hon återigen ute på rätt distans och med ett perfekt spår, här kommer Per ladda och sen är det slut. Snackas även om barfota vilket är klart intressant. 22% i skrivande stund, MUMS![/QUOTE] MUMS!!!!! JÄTTEBRA IDE jag rygga din ide och SPIKA den, föll ändå fick bara 6 rätt. Men heder åt dig. Senast redigerad av hanscrispi den 2012-04-28 klockan 18:51. |
|
2012-04-29, 13:18 | #78 |
Det sista jag gjorde innan jag lämnade in det stora igår så läste jag på Umåkers hemsida. Deras typ korsdragaren spikade nr 1 i sista. Själv tog jag inte med den i alla fall fast jag hade med den på det lilla. På gränsen till dumstrut på.
Ville visst inte vinna den här veckan heller. Nästan en ribba minus istället. |
|
|