|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-04-20, 15:06 | #1 |
Travtjänsten V86 vinst över Miljonen ?!?
I Onsdag 18/4 påstår Travtjänsten att dom satte 8 rätt på Rank o spel med ett system för 324 rader !!!
Det låter väldigt besynnerligt med tanke på utdelningen blev över 1 miljon. Och det var bara 11,5 st som fick 8 rätt denna omgång enligt ATG. Att det blev 11,5 ( en halv rad med 8 rätt ) betyder oxå att det var någon som spelat V8, som ger 2,5ggr 8 rätt. Så det betyder att det bara var högst 9st som fick 8 rätt, men minst en spelare har spelat V8 och fått 2,5 ggr 8 rätt. Varför jag tycker det låter konstigt är... att travtjänsten säljer ju sina "tips"... och att inte fler skulle köpt och lämnat in deras rad är ju konstigt då den bara kostade 81kr ( Om det stämmer att de fått 8 rätt och lämnat in sin egen rad) !!! Betyder det att ingen har köpt deras Rank o Spel i Onsdags... eftersom utdelningen blev så hög. För skulle 15st köpt deras system och lämnat in så skulle inte utdelningen bli över 1 miljon. Speciellt då andra runt om i landet oxå fått 8 rätt. Det räcker med 13 spelare får 8 rätt så blir utdelningen under 925 000. Skulle vara roligt att få veta om någon annan än Travtjänsten själv fått 8 rätt på deras 81kr system. Annars är det lätt att tro att om ingen köpt deras system, så är det ju lätt att säga det blev full pott, över 1 miljon ... så fler vill köpa deras tips framöver. Synpunkter någon ? |
|
2012-04-20, 15:12 | #2 |
Systemet var rankat på 324 rader. Det betyder inte att det kostade 80 kr. Kostade säkert 2000-3000 kr.
|
|
2012-04-20, 15:20 | #3 | |
Citat:
Att ranka på 324 rader betyder inte att systemet är på 324 rader! Totalt var det väl totalt 7 vinnare, varav 3 V8-system. 2 system på Atg.se och 1 i Markaryd hade samma totalantal streck och kan ha varit TT:s system, men även de 3 V8-system kan teoretiskt baserats på detta. Får vi aldrig veta. |
||
2012-04-20, 15:26 | #4 | |
Citat:
TT Onsdag 18/4 V86 |
||
2012-04-20, 15:39 | #5 |
Håller med dig..Legenden.Tror inte ett jävla dugg på dom.Dom måste ha stor plånbok om dom ska spela "alla" deras spel.
|
|
2012-04-20, 16:06 | #6 |
Sharpest
|
Läs, https://www.sharps.se/forums/service-...sdag-18-4-v86/ diskussionen har tagits där. Du hittar även vinstlistorna där från atg
|
2012-04-20, 17:57 | #7 |
Är ganska säker på att TT själva aldrig lämnar in sina system,dom tjänar på att sälja dom.sedan är det nog enskilda som köper och inte har råd att spela fullt ut
|
|
2012-04-22, 22:08 | #8 |
Det är nog få offentliga tipsters, vare sig de sprider tipsen gratis eller mot betalning, som lämnar in allt de föreslår. Omsättningen skulle öka rätt markant då... :-)
Konstruerar man spel som kostar 50-60.000kr/vecka att följa så vill det till att det rinner in en hel del vinster om man skall vilja betala för dem. Trots storvinster på någon miljon och flera gånger på sexsiffriga belopp är det tveksamt om det går ihop under en längre period. I sådana fall hade vi säkert sett en rätt utförlig redovisning. Även tidningar som Ronden, Guiden, Vi Tippa, DN, Aftonbladet, Expressen etc skall ju ge tipsförslag till det mesta man kan spela på, och jag kan inte tänka mig att någon på dessa redaktioner lämnar in alla förslag till V3, Trio, V4 och lunchdubblar som man publicerar. Det skulle kosta 20-25.000kr/vecka och även om ett och annat förslag sitter så är spelnettot tveksamt. Något som skulle kunna vara intressant är att ordna en tävling mellan olika tipsters i stil med den klassiska "tusenlappen" som skall förvaltas, men istället med en miljon i kapital och en spelperiod över ett år. Då skulle man kanske få se mer av hur de jobbar och resonerar, och vad de får ut av sitt spelande. men ATG är kanske rädda för att Harry Boy-spelarna överger dem när det går upp för alla att system under 10.000 rader på t.ex. V75 tar en mycket mindre andel av vinsterna än vad insatserna motsvarar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5) |
|
2012-04-23, 13:53 | #9 | |
Citat:
Jaja nu fick jag avreagera mig lite på dessa elefanter Missförstå mig rätt nu, jag läser TT och SS då jag tycker om att få så mkt info som möjligt innan jag bygger mina spel, men jag följer aldrig deras förslag. Intervjuer, vinklar samt annan info är dock overderlig och tar annars mkt lång tid om man själv ska göra det. Kan f.ö. tillägga att jag fått förfrågan om jag ville köra spelförslag på V65 under en period av en av "dom stora" men tackade då nej då "lönen" var skrattretande. Visserligen var det då under en prövotid och endast 1-2 dagar i veckan. Någon annan som vet vad vissa av dessa personer tjänar? Mvh Mr Bister (för att ta en känd skribents underskrift) |
||
|