Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-15, 22:30   #1
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 216
Sharp$: 1173
Standard

V75 Åby 21 April Olympiatravet


Hejsan ! tänkte vara först med en analys av veckans omgång på Åby utan att vara influerad av travtjänster. Har inte skrivit någe på denna sida ännu men någon gång ska ju vara den första

Har kört alla lopp i badkaret redan, så facit är som följer.

Avd 1 - 1 KLM Prelong 2 Calamara Donna 4 Merger Blue Chip 6 Mathilde Tröjborg

Analys : Calamara spetsar och Merger övertar, kör med hängslen o livrem här o tar 4 st.

Avd 2 - 1 Allaballakaitoz 2 Armani Trot 4 Quick Razz

Analys : Quick Razz spetsar kan vara en spik.

Avd 3 - 2 Brioni 6 Quarcio Du Chene 7 Commander Crowe 9 Yarrah Boko

Analys : Känns som Yarrah Boko kommer profitera på tempo i täten.

Avd 4 - 2 You Two 3 Cantab Sisu 6 Sobel Goldie

Analys : Cantab Sisu tar revanch för missen senast ?

Avd 5 - 15 Noir De Cherie

Analys : Hon kommer tugga runt dem i spåren spelar ingen roll om hon får gå i 3:e spår halva loppet.

Avd 6 - 2 Beatles 7 Friction

Analys : Ett klassiskt lås här om man vill chansa ta Friction

Avd 7 - 1 Global Money

Analys : Säkraste spiken denna veckan. Spets o Slut, Hämta ut

Systemet med dessa hästar är endast 288 Rader / 144 :-

Hoppas jag inte förstört spänningen för er denna vecka *L*
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-15, 22:51   #2
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3073
Standard

Global Money är chanslös på spets. Cantab sisu har väl fortfarande mjölksyra kvar från gårdagen och borde få vila

Återkommer!
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 08:55   #3
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3841
Standard

Quick Razz till spets? Dit kommer han knappast, men vinner loppet tror jag han gör ändå! Luktar överpace med många riktigt startsnabba!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 12:52   #4
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag håller inte med i första, om spetsstriden jag tror ju Lutfi vill ha ett ord med i leken..
Calamara Donna är chanslös på spets enligt mig,,Då tror jag det står mellan K.L.M.Prelong,MBC och KF ,men jag tror ju inte KF tar en längd på MBC skulle han göra det då kommer han spetsa och jag tror inte Åke kör mot Lutfi utan lägger sig utanför i dödens och bevakar sin seger ....Kommer inte KF förbi blir MBC nersläppt av Jorma.
Känns som solklar SPIK....MBC

I andra står spetsen mellan 1 Allaballakaitoz, 2 Armani Trott och 6 Mr Pellegrino och kommer Jörgen till spets
så kör han där.Men Erik bryr sig inte om spets utan glider in framför 9 Fighter Gull och bakom 2 AT och bevakar sin seger. Men om Åke som jag tror tar spets släps inget till någon

3e avd skulle jag vilja se lite statistik över Olympiatravet. Har lite skrällkänsla här många streck blir det iaf.
Clear Sign,Brioni och Noras Bean rankar jag tidigt,roligt med att Jensen kom med också så han kan spöka till det.

Här skräller det 3-4 fick tunga lopp för EN vecka sen, måste sitta i benen även om de är starka.
5 ser seg ut i travet. Och Lukas Hall till 7% inuläget iofs

5e har jag inte kollat så noga men håller med om att 15 Noir De Cherie kan vinna detta men bakspår och tillägg är ofta fav i fara,,3-9-13??? får benas ur detta.

I dubbelns första undrar jag varför Åke styr Globalen och inte QC som jag tycker sett bättre ut, båda får med i vilket fall.
Tycker 5-6 streck känns tryggt....Kantboll 6 Lotus Elan

Sista tror jag inte att Björn får se ljuset,9 Francais DG till spets Örjan och Erik täpper till,10 ISY kommer rätt snabbt upp utv men kan inte stå emot sista biten. Chansspik på 9 Francais du Gull ? Annars 6-7 streck Jackel Face får man ju inte glömma

Sen glöm inte att spetsstriden är viktig trots dubbla openstrech,så tror jag att vinnst inte kommer så ofta från strechen
men dock främre träff. Detta kan Stekel ....

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-04-16 klockan 18:11.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 13:18   #5
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 24
Sharp$: 1015
Standard

håller med abbeace, Spik!
maczoot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 17:35   #6
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3073
Standard

"I andra står spetsen mellan 1 Allaballakaitoz, 2 Armani Trott och 6 Mr Pellegrino och kommer Jörgen till spets
så kör han där.Men Erik bryr sig inte om spets utan glider in framför 9 Fighter Gull och bakom 2 AT och bevakar sin seger. Men om Åke som jag tror tar spets släps inget till någon och målfoto väntas mellan ÅKe och Erik. "

Åke är väl inte dummare än att han släpper QUICK RAZZ till spets och försöker slå av denne på snikspåret. Du såg inte hur det gick förra gången då Åke körde i spets och blev krossad av Q ??
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 18:08   #7
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jo målfoto var väl att ta i men jag menar ju att Erik inte kör utan bara bevakar sin vinst
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 18:22   #8
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 216
Sharp$: 1173
Standard

System förslag !


Skulle vara roligt och få lite systemförslag innan det blir Torsdag, Fredag och Lördag. Tycker ofta de tidiga tankarna kan vara ganska bra

Mitt är ju på 288 Rader.

Så Abbe om du skriver ut vilka hästar du skulle ha i ett system så är det roligare att jämföra sedan. Just nu får jag dit system till ca 30000 Rader och 5000 Rader om du spikar i sista det är lite dyrt för min fattiga plånbok

Mvh ASteffEA !
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 18:32   #9
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 216
Sharp$: 1173
Standard

Live Trav Atg


Hejsan !
Vet inte om den här länken har funnits här förut

http://www.webstream.dk/

Välj sedan Dantoto så kan man se atglive gratis i 2 min utan att det kostar en krona.

Håll till godo !
ASteffEA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 18:39   #10
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag brukar spela med utg men inuläget kan det se ut så här

1) 4 MBC
2) 4 QR
3) Alla 7 CC utg
4) 3-4-5-6-7
5) 3-15
6) 2-3-5-7-9-10
7) 1-2-4-5-6-7-8-9-10-11 (7 FG utg)

kan se ut 2x 300kr
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 19:11   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Hur ska Francais vinna det där tänkte du? Har Jackal innanför sig på bästa spåret för att flyga till ledning. Klarade inte ens att hålla rygg på Famous Fayline senast från vinnarhålet. Dålig kusk.

Nej, Jackalen runt om "som vanligt" säger jag.

Guld helstängt på 2,6,7,8. Spelvärde på Noras igen. Malmroth yrade om att det stod mellan Quarcio och Wishing Stone. Smart man det där som utnyttjar sin tv-tid till att höja upp en chanslös. Förutsatt att han faktiskt lägger fram lite vettiga vinnare emellanåt då så inte trovärdigheten blir helt skjuten i sank (sätt in Holms?-smiley med Nybrinks namn här).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 19:44   #12
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 501
Sharp$: 4059
Standard

Ja Malmroth är en riktig fjant emellanåt. Och hur kan man fortsätta höja Wishing Stone till skyarna hela tiden? Come on...hästen måste först börja vinna lite lopp.

Brioni/qdc är nog ett riktigt starkt lås i detta lopp med reservation för Brioni som jag eventuellt spikar.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 21:04   #13
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 428
Sharp$: 551
Standard

Avdelning 1 2140 auto – Volvias lopp – Stoeliten

Spetsstriden: Jorma är ju en av de bättre bilkuskarna och kan säkert få bra fart på 1 K.L.M Prelong men hon kan knappast stå emot 2 Calamara Donna som jag tror Johan skickar iväg till spets trots att det är årsdebut. Väl där så tar det inte många steg innan Åke är framme och övertar med favoriten 4 Merger Blue Chip. som sedan körs i spets.

Analys: Lika bra att gå ut hårt och spika direkt. Mycket av svaret står i spetsstriden där de invändiga alla släpper till 4 Merger Blue Chip. Hon lär vara ännu bättre nu än senast i comebacken och hon vart klart bra redan då även om hon bröt ut lite sista 50 metrarna. Hon visade riktigt bra kapacitet redan ifjol vid några imponerande segrar. Hon är komplett som häst då hon är mycket startsnabb, stark som en oxe och dessutom har ett bra sista halvvarv att bjuda på. Hon har tidigare vunnit klart mot dessa djur tidigare och tror hon gör det nu igen från spets. Bara att hoppas att innerspåret är bättre än i lördags annars får jag gå ut i trädgården direkt… Hon vann sin enda Åbystart. Bakom nämns förstås främst klasshästen 6 Matiilde Tröjborg som är en av Danmarks allra bästa hästar då hon är i full form. Ifjol nämndes hon till och med som en Elitloppskandidat. Gick anständigt i sin årsdebut senast men borde kanske hållit undan efter en snällt lopp i spets. Är säkert bättre nu men kommer aldrig förbi Åkes från start och får då harva i dödens. Noterbart är att hon vunnit 4 av sina 5 starter på Åby men har då släppts till spets några gånger och den respekten och vänligheten får hon alltså knappast nu från kung Åke. Har svårt att se henne eller någon annan hota favoriten från spets. Skulle Jorma lyckas svara ut 2 Calama Donna och få rygg ledaren så har vi däremot ett lurigt läge då Åkes andrahäst titt som tätt skräller till. Det är det värsta hotet mot min spik men jag spelar på att Johan hinner förbi och då slipper jag bry mig om detta. Övriga hästar är klassen sämre och i stoeliten är det ovanligt att lågprocentarna vinner. Smackebonk på Åke alltså!

Min rank: A:4 B:6,1 C:7,5,8,9 D: 2,11,3

Hämtat från www.gratistravtips.se

Har nu uppdaterat med sistaminutentips

Senast redigerad av criba den 2012-04-21 klockan 07:56.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 21:16   #14
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 501
Sharp$: 4059
Standard

Jag ser just nu att Across the Bridge ser ut att bli rätt så klar favorit i det andra loppet. Jag tackar så hjärtligt för detta om streckprocenten håller i sig ( vilket det inte lär göra ) och bankar Quick Razz på varenda lapp.

Denne har övertygat stort på slutet och det är bara en tidsfråga före denna häst syns till i brons/silverdivisionen. Dessutom med Erik i sulkyn igen och vinsten är ett faktum.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 21:53   #15
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Stekel. det systemet blir inte inlämnat bara visa att det inet behövde vara 30 000r
Jackel blir nog utg eller lås men vågar inte spika Men mina spik nu e 4 MBC och 4 QR i avd 1-2

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-04-16 klockan 22:28.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td