|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-04-01, 10:35 | #1 |
Söndags Tävling!
OBS Travtränare detta är ett skämt OBS!
Något att muntra upp (ev) eran söndags fm med. Jag brukar säga att det bara finns 3 språk nämligen, svenska, engelska och utländska. Kom nu på morgonen på att jag har fel, det finns 4a språk, jag hade missat travtränarska. Läste "Presentation Rikstravet" på ATG hemsida, och kunde inte låta bli att dra lite på "smilebanden" Var delägare i flera travare i min ungdom, och tycker jag lärt mig förstå "travtränska" riktigt hyggligt, har översatt tränarnas Status & Citat till rikssvenskan (fritt och kortare) här under på två hästar som jag av någon underlig anledning är ägare av en 1000/del i. Kan ni lista ut vilka får ni massa sharps. http://classic.atg.se/index.jsp?newsId=1.237831 http://classic.atg.se/index.jsp?newsId=1.237833 Häst Ett min översättning: En stor kluns, kan knappt trava, ligger långt efter i träning, ett herrans underverk om han ens kommer till start som fyraåring. Häst två min översättning: Visade redan ifjol att han inte duger till tävling, efter några månaders träning i mitt stall gav jag upp och sålde honom till Rikstravet, har lätt för att ta till sig sjukdomar, siktar på att få ut honom i slutet av tävlingsperioden och låta honom smyga med så gott det går på innerspåret. OBS Travtränare detta är ett skämt OBS! |
|
2012-04-01, 14:14 | #2 |
1. Charles Boko
2. Cashbringer N.F.
2012-04-01, 14:36 | #3 |
1. Charles Boko. 2. Hanna Nalan. Roligt med lite klurighet i allt speltänkande BRA intiativ
|
|
2012-04-02, 08:32 | #4 |
Kul med med svar och Travtränska är ett svårt språk,
med många "dialekter" och tolknings möjligheter! :-) Måste säga att förslagen var lika bra som mina "rätta"! Häst: Vacqueyras Status: Drabbades av kolik i februari och fördes akut till veterinärhögskolan i Uppsala, men repade sig snabbt. Slog på ett par galopper i träningsjobbet på kickoffen 17 mars. Behöver mogna innan han är aktuell för start. Citat från tränaren: "En grann och talangfull häst. Det gäller bara att ha lite is i magen så får vi nog kul lite längre fram." (Från ATG.se) Min tolkning: En stor kluns, kan knappt trava, ligger långt efter i träning, ett herrans underverk om han ens kommer till start som fyraåring. ----- Häst: Aramis Hornline Status: Startade fem gånger i fjol, galopperade i fyra och tog tre fjärdepris. Behandlades i sina framknän i mitten av mars. Lätt förkyld för dagen. Siktas på att starta i maj. Citat från tränaren: "Det är en riktigt snygg häst med bra löphuvud och jag provade honom i en månad innan jag bestämde mig. Jag tror att Aramis Hornline räcker långt i tävlingen." (Från ATG.se) Min tolkning: Visade redan ifjol att han inte duger till tävling, efter några månaders träning i mitt stall gav jag upp och sålde honom till Rikstravet, har lätt för att ta till sig sjukdomar, siktar på att få ut honom i slutet av tävlingsperioden och låta honom smyga med så gott det går på innerspåret. Och igen vänner travtränare, ovan är ett skämt ;-) Fanns för många år sedan ett Travtränska/RiksSvenska lexikon i T&G var väldigt kul läsning! Funderar på att översätta all Rikstravet hästar till RS :-) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10) Senast redigerad av qwerta den 2012-04-02 klockan 08:36. |
|
2012-09-23, 10:07 | #5 |
Min förmåga att tyda travtränar språk verkar rendera MVG :-)
mina hästar: Vacqueyras & Aramis Hornline. http://www.rikstravet.se/#/highscore/10/ Gör om den nästa år om ni kan! :-) |
|
|