Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-26, 18:52   #1

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Talking

Uppsnack V75 Jägersro 31/3

Eftersom det är Hemmabana startar jag linan tidigt..
Och det ser ut att behövas!!!!!
Kung Lutfis domäner ,men brukar han inte floppa med sina favoriter på Jägers men kan dock mycket väl skrällvinna med någon mindre betrodd, finns kanske statistik på det också men bara en känsla jag har.
Har bara skuggat igenom och letat feeling, änsålänge...

I första får man nog ta ställning Gillar Uhrbergs nr2
ORFEUS BRODDA. -NOAK L.B. -TESCOS WARECO.-TARA DEFI

2. Svårt detta men min första blick hamna på BRAÅS PALEMA

Är det inte lite hästar med i delfinal till Olympia???
Tar JOKE FACE detta? ICELAND rätt distans nu? Q D C upp till bevis nu!

PLING PLONG tycker jag kämpar bra men hoppar lite omotiverat, fick lite feeling för Goopen här med den äldsta hästen i loppet,en 9åring bland 4-5åringar,Lite skumt...

Lärlingslopp!!!! Här får man väl gå på kuskar som vanligt, gillar HYACINT men Frank vinner tyvärr inte så ofta(men bland lärlingar är väl seger% runt 10 helt ok)men vinner sällan på V75

Här kan det smälla,,de jag gillar har inte så bra läge eller är på fel distans. 12,10,7,6

Vågar man säga att här kommer omg Spik ONLINE D'AMOUR

Ja då var snacket igång,,Vi kanske ses på Jägers

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-27 klockan 15:24.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 19:37   #2

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 552
Standard

Har nu uppdaterat bloggen med egna analyser till alla lopp. Tror mest på Nanok Djuhm i avdelning 7.

http://www.gratistravtips.se/v75-tip...o-31-mars-2012

Senast redigerad av criba den 2012-03-27 klockan 23:45. Anledning: Uppdatering
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 20:34   #3

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1192
Standard

Mitt minne säger mig också att Ludde brukar bränna med nån/några av de mer betrodda och sen sätta dit en 10% are
mazet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 22:55   #4

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Ok, första tankar:

Orfeus Brodde får tipset i första, tätt följd av Kaffiren och Capello Bob. Tecos Wareco, hur ska den gamlingen kunna vinna ett sånt här lopp? Mer än stenhårt emot både för kusk och häst, skulle inte spela om den så stod i 100ggr.

Riktigt tunt på start i andra, men jag har svårt att se tilläggen vinna över kort för sett till summa är de inga kanoner direkt. 1,2,3,4,5,8,10 ska räcka långt här.

Häftigt försök till Olympiatravet och det är låst på Quarcio och Joke. Joke är verkligen en favorit för mig, men jag streckar nog Goop före då den bör bli mindre spelad.

Pling Plock första strecket och med Luddes två därtill känns det ganska låst, tror dessa tre är huvudet högre här.

Känslan i nästa stolopp att någon där framme hinner undan, men mer ovisst här. Bästa lärlingarna på start om man ska gå kort, 1,2,3,5,7.

Svårtippat i klass 1, roligast är Leader Tom med Erik från bra läge, Thorson har sjukligt bra form på stallet! Once In A While har varit riktigt bra senaste två och blir förhoppningsvis lite tappad nu från bakspår.

Online Damour och Beatles är bra, men jag väntar på Main Kronos som var oddshöjande svag i comebacken och Ouch som visat härlig fart och har chans trots att han står grishårt inne.

Sammanfattningsvis har jag inte några spikförslag på rak arm, men ser för en gångs skull heller inget lopp där det är motiverat att dra fram stora rollern...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 22:57   #5

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mazet Visa inlägg
Mitt minne säger mig också att Ludde brukar bränna med nån/några av de mer betrodda och sen sätta dit en 10% are
Ligger mycket sanning i det!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2012-03-26, 23:13   #6

Stekels avatar

Standard

Stats Jägers (89 omgångar)!

Antal favoriter / andel

0 / 5,6%
1 / 15,7%
2 / 32,6%
3 / 25,8%
4 / 14,6%
5 / 5,6%
6 / 0%
7 / 0%

Där ser man, mindre favoritbetonat än jag kunde trott på förhand...
Utdelning / andel

<10k / 25,8%
10-100k / 24,7%
100-1000k / 28,1%
>1000k / 16,9%
Jackpot / 4,5%

Gammal 2012-03-27, 08:50   #7

AbbeAces avatar

Standard

Kaffiren en favis till mig men han vill ju inte vinna på Jägers och har han vunnit efter vila??
Tveksamt nej inne på att Spika Orfeus

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-27 klockan 13:49.
Gammal 2012-03-27, 15:39   #8

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

Fiskpitten är tillbaka! Pling plong bästa spiken...sen är det bara att tänka vidare i sex lopp till...sitter och äter lax nu....underbart god!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-28, 13:03   #9

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7916
Standard

Tycker inte att det ser ut att behövas målas alltför friskt i något lopp.Endå känns det lite roligare än det brukar på Jägers. Synd att inte guld är fullt men vilket lopp det blir. Tror Joke Face sitter i spets rätt tidigt. Resten på rad. Rinner kanske undan. Räcker med att bli 2a för att komma till finalen så kanske inte QDC visar allt. Jag tar dock alltid med den. Kan krossa även Joke face om han är på det humöret.
Inte gift mig för tidigt den här veckan på en stenklar som förlorar. Vet inte hur vädret är tänkt att vara där nere. Här skulle det ligga runt 0an och blåsa hård nordan. Hoppas på något liknande där nere,då kanske loppen blir intressanta om det är obehagligt att springa i spets. annars ramlar det nog in en 4-5 spetsvinnare även nu på Lördag.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-28, 13:46   #10

AbbeAces avatar

Standard

Det ska bli runt +4* i malmö på lördag NV ca11s/m
Gammal 2012-03-28, 14:17   #11

AbbeAces avatar

Standard

Synd att aftonbladet spikar 4 YOU TWO och 3 LEADER TOM. kommer nog att bli sönderstreckade.
Gammal 2012-03-28, 14:38   #12

Sharp$: 4413
Standard

Profferssorn bjuder på en outsiderspik... Avdelning 4 Pling Plong... Bara att ta bort den då

Är inte så konstigt med lite hästar i Olympia när både goop & Ludde meddelar vilka hästar som ska ut... Vi har tyvärr inte så många tränare/hästar som vågar möta våra kanoner...
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 09:55   #13

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Låter på experterna som att det står mellan Quarcio och Joke i Olympiauttagningen.
Själv tycker jag att bästa spiken i omgången är Quarcio.
Joke tar sig inte till final efter denna start då Wishing Stone troligtvis speedar förbi Joke och blir klar för final.
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 11:14   #14

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4131
Standard

Tycker det är för mycket snack kring Wishing Stone, som jag sagt i ett tidigare inlägg så tycker jag inte den tillhör den yppersta eliten ( ännu iaf ) .

Slår man inte ens Muscles Wiking B.R så har man heller ingenting att hämta i detta lopp
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 11:44   #15

drakens avatar

Standard

Mest troligt är väl att Iceland tar spets och släpper till QDC. Joke kommer dundrande med Lutfi som ska visa upp sin guldklimp för hemmapubliken.Vad händer sedan? Blir det tok körning mellan dessa 2 eller släpps Joke till spets för att speedas ner på upploppet. Få deltagare men loppet kan bli kul endå.Blir det tok körning kan en tredjehäst dyka upp på målbilden.
Gammal 2012-03-29, 19:44   #16

AbbeAces avatar

Standard

JOKE FACE bara vinner,,nu med lopp i kroppen får QDC bevaka andraplatsen

Blir det körning?? Alla släpper väl till Joken för att fösöka speeda ner honom,men tror ni Ludde kör gasen i botten denna gång också???
men åter till det man sa i början av veckan...Lutfi brukar inte vinna med fav
så man får väl ta ett par här

Hyacint var mitt sipk!!!

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-30 klockan 10:20.
Gammal 2012-03-29, 21:28   #17

Stekels avatar

Standard

Ska väl inte vara svårare än att Björn släpper till Joke då han vet att Ludde alltid kör undan i tid och det räcker med andraplats för att kvala. Tror Björn vinner. Taktisk kusk på Joken så vinner den från dödens eller ledning.

Gammal 2012-03-29, 21:45   #18

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Det är väl ingen som lyckas ta en längd på Iceland i starten och i de tidiga intervjuerna låter det som helstängt och barfota på honom. Tror Örjan siktar på att köra i ledningen och tar förmodligen med trion Iceland, QDC och Joken på kupongen. Wishing Stone lämnar jag nog utanför, att han speedar ner ett par på upploppet är troligt, alla är otroligt.

På förhand tycker jag att Simb Justintime känns som en spännande chansspik. Erik vänder bort alla i voltningen på en bana han känner ungefär lika bra som Solvalla. Sen är det bara att hoppas han får dämpa och springa ifrån dem till slut.

Även Royal Neo i första tycker jag ska med. Flög på honom förra veckan och uppgiften ser egentligen mer passande ut för honom denna gång. Är inte förvånad om an sitter tidigt i ledningen och väl där är den inte lätt att plocka ner. Tidigare snackade Lehrberg alltid om att denne endast gick i spets. Det har vi hästen motbevisat men tvekar på att det är en nackdel om han kommer dit. Harry Haythrow blir det alltid extremt skrik på och den tar jag inte med på tio hästar. Medioker häst för att vara i silverdivisionen och ger bort alla mina sharps till Travkungen om den vinner.

Ouch är en häst som ska med på alla seriösa kuponger. Går alltid bäst på Jägersro som de flesta av Luddes hästar och jag har upphämtningen efter startgalopp senaste starten på Jägersro färskt på näthinnan. Given!
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-29, 22:35   #19

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Ouch är en häst som ska med på alla seriösa kuponger. Går alltid bäst på Jägersro som de flesta av Luddes hästar och jag har upphämtningen efter startgalopp senaste starten på Jägersro färskt på näthinnan. Given!
1-1-1-2-2g (på V7!)-ug för Ouch på Jägers och hårt inne men kapacitet som duger i klassen. 25ggr på Expekt!

Gammal 2012-03-30, 10:56   #20

Sharp$: 3851
Standard

Mina tidiga, spontana, tankar innan man tagit del av alla information som kommer idag!

Avd1) Inget lopp jag kommer ta ställning i som det känns på förhand. Tror mest på kaffir face om den fungerar men inget att "lita på". Känns heltäckt med 1-6, tror mest på 1,2,3

Avd2) Tror omgångens bästa spik kommer här i 2 Braås Palema, som den såg ut senast från dödens! Passanda kort dsitans också, rinner undan lätt från spets i nerförsbacken?!

Avd3) Oj vad roligt! Släpper Iceland spets? Avgöra mycket av loppet. Joke först framm då och överta och hästen att slå. Annars tror jag nog mest på quarcio... Men räknar inte bort Iceland med helstängt på osv, tror faktiskt inte att de släpper då hästen är klart bäst från spets. Tror förövrigt inte Whishingstone är redo för att gå en 12 tid på 2140 vilket som nog krävs.

Avd4) Tror mest på Pling Plong, lite ovisst hur den öppnar från springspåret bara, men löser det sig tror jag på bra chans. Dåligt påläst bakom men You two såg fin ut senast och är väl värst emot

Avd5) Läskigt lopp där "alla" garderar. Little Face känns intressant. Tror även 1 kan rinna undan från spets(?) om den får bestämma lite, men finns väl bra chans att Tofu går fram tidigt och då kan det nog bli lite för tufft på full distans. Blir väl att gardera för mig med...

Avd6) Spetsstriden avgör mycket. Blir intressant att läsa vad kuskarna tänker här. På förhand tror jag att mr pelligrino har chans att komma till spets och har då bra chans att rinna undan, men får läsa på lite mer om detta. Öppet bakom, buldoozer överstreckad på opassande kort distans.

Avd7) Beatels imponerade stort sist på mig och har nu lopp i kroppen, men luktar det inte lite dödens här? Om Online öppnar som senast tror jag den kan sitta i spets och då blir det väl dödens för beatels, vilket bör bli lite väl tufft :/ Online hästen att slå från spets, men inget som man litar på heller som stor favorit. Öppet bakom...
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 11:36   #21

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7618
Standard

Mina tankar för stunden är att Häst 9 TOFU lopp 5 är en spik, har gått BRA för ANNA i två lopp så nu är det dags igen för vinst.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 11:38   #22

Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Avd5) Läskigt lopp där "alla" garderar. Little Face känns intressant. Tror även 1 kan rinna undan från spets(?) om den får bestämma lite, men finns väl bra chans att Tofu går fram tidigt och då kan det nog bli lite för tufft på full distans. Blir väl att gardera för mig med...
En eller alla för mig och med 14 hästar känns det billigare att spika

7 Montana Queen har rutinerad kusk, är snabb ut och har springspår, det är min spetsfavorit och spik för mig.
Spetsat från sjättespår enkelt innan. Jag vet dock inte hur snabb 1 är eller om den ens ska köras i spets? Montana Queen är väl förvisso inte den hårdaste hästen till slut men förhoppningsvis fuskar Ingves bort loppet i spets.

De första motbuden är väl som sagt Jocosta Lane, Tofu och Little Face, men distansen är väl för kort för Tofu sen har man innerspår på tillägg, kommer inte Tofu ut finns nog ingen som kan sätta tempo på loppet.
Little Face har förvisso kapacitet men Adrian från bakspår på v75. Kuskrutinen saknas fortfarande och han har inte den respekten med sig så att han får något gratis när han ska gå i spåren. 4-5:e ytter och kommer få dra tåget i tredje sista 7-800. Får väl för långt fram?

Nej jag tror loppet vinns från ledningen, jag får kolla upp Jocosta Lane i lopparkivet men det lutar åt sos för Ingves.
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 11:40   #23

Sharp$: 2426
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Mina tankar för stunden är att Häst 9 TOFU lopp 5 är en spik, har gått BRA för ANNA i två lopp så nu är det dags igen för vinst.
Kommer den ut så kan den nog vinna men bakspår i lärlingslopp med 15 (14) hästar betyder trafikproblem och när man dessutom står på innerspåret så borde det bli jobbigt. Förmodligen bästa hästen dock.
anderna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 18:05   #24

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 820
Standard

Grattis info från Vitippa.com

Fredag 30 mars
Info om Åke Svanstedts V75-hästar

V75-2 2 Braås Palema var man väldigt nöjda med senast och man hade förväntningar på att barfota skulle passa perfekt nu. Det enda man är oroliga för är startspåret då hon kan vara lite krånglig i volten. Omstarter vore inget plus. Stallets bästa chans i omgången. 8 Kristin Broline tycker man inte är mycket sämre än sin andra häst på kapacitet. Dock är hon stänkrädd och går klart bäst utan ryggar vilket blir svårt härifrån.

V75-3 3 Wishing Stone laddades för hårt med från start senast, därför felade han. Man hoppas han ska bli lite lugnare med loppet i kroppen men möter hästar som han inte riktigt är mogen att rå på ännu. Ingen het chans.

V75-5 2 Vinga gör det hyggligt men det är på gränsen att hennes kapacitet duger på V75. Är liten och kan öppna bra från spåret och borde få en fin smygresa. Man blir förvånade om hon vinner, lite för hårt motstånd.

V75-6 7 Glenn Palema är man riktigt nöjda med i jobben sedan senaste starten. Från ett bra läge hade man trott på toppchans, nu behöver det klaffa lite. Tas troligen lite lugnt från start med flera snabba invändigt samt att hästen har lite hetsiga tendenser. Stallets näst bästa chans.

V75-7 5 Quality Control var man nöjda med senast och kommer vara förbättrad nu. Har man dock ingen känsla för ska räcka till seger redan på rikstoton.

6 Main Kronos var klart godkänd i årsdebuten över opassande lång distans. Kommer vara klart förbättrad nu men har tidigare visat sig ha svårt att vinna på V75. Lite chans om det klaffar och man laddar från början. Den bättre chansen av stallets två i loppet tycker man.
startsnabb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 18:26   #25

Standard

Gör ett nytt försök med en bra spik.
Det blir i Lopp 6 Häst nr 6MR PELLEGRINO som tar spetsen av egen kraft eller släpps dit av stallkamraten Splendid Value om den spetsar. Sen lär det väl vara över och alla jublar. LYCKA TILL.
Gammal 2012-03-30, 19:19   #26

AbbeAces avatar

Standard

Jag tycker 8 EXDREAM* har en bra chans att vinna i sista, bara Veijo hittar ner 3,4 utvändigt,Då spurtar han ner alla, Blir min ena utg.
Håller med ovan om att 6 MR PELLEGRINO har bra chans och jag SPIKAR också.
Hade HYACINT som tänkbart spik i början av veckan,men strucken....
Jag vill gärna ta ställning för JOKE FACE men vågar inte. Så han får sällskap.
Jag Chansspelar jag 1 JOCOSTA LANE som utg
Sen spelar jag 2 BRAÅS PALEMA
Sen är det bara strecka då..
Lycka till

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-30 klockan 19:40.
Gammal 2012-03-30, 19:53   #27
AA

Sharp$: 1495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Jag tycker 8 EXDREAM* har en bra chans att vinna i sista, bara Veijo hittar ner 3,4 utvändigt,Då spurtar han ner alla, Blir min ena utg.
Håller med dej till 100%!
Tråkigt läge men klent emot gör att jag kommer vikta rätt hårt på den. 14% just nu är mumma!

Skall bli spännande att se Quarcio i värmningen. Ser han ut som sist så lämnas han ensam på mina system

Lycka till!

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 21:28   #28

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3017
Standard

Min rad efter egna tankar och idéer innan man hunnit bli duperad av alla tipstidningar och betalsidor:

1-2-3-4
2
1-4-5
4
1-3-7-9-10-14
1-6-7
1-2-3-4-8-9-11

Som vanligt ser väl morgondagens system helt annorlunda ut!

Lycka till!
heddan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 21:47   #29

drakens avatar

Standard

hoppas att nordan gör sitt jobb i morgon och förstör lunken annars håller jag fast vid att det blir väldigt mycket framspår tyvärr.
Galopp emot Kaffir. inget annat tror jag.
Beatles borde vara omgångens mest överstreckade . Hårt inne även om han är bra. Borde bli uppäten tämligen lätt.

Senast redigerad av draken den 2012-03-30 klockan 21:59.
Gammal 2012-03-30, 22:37   #30

Standard

Efter att ha pluggat på lite mer så lutar det nu mot att jag ändå tar ställning för Kaffir Face efter "klartecken" från Ludde. Var ju min ursprungs idé och när jag läser denna intervjuvn från travtjänsten kan jag inte låta bli att ta ställning och blunda och hoppas det blir felfri avgång.

"3 Kaffir Face (V75-1) har tränat bra i vinter och förra fredagen gick han 18/2100 meter på gården och hade 68 i puls efteråt och det var ett riktigt kanonjobb. Det motsvarar en 14-tid på Jägersro och jag tror han är redo för att springa 12,5 på lördag och tror han har toppchans. Barfota fram, säger Lutfi Kolgjini."

Får dock kolla in värmningarna först, har reservplan på att spika Braås Palema annars...

Preliminärt system som jag, som vanligt för min del, special reducerat för att få det för summan jag vill ha det för, 500 kr denna gången!

1) 3
2) A: 2 B: 5,10 C: 1,8,15,13
3) A: 4 B: 5,1 C: 3
4) A: 6 B: 4 C: 5,1,3,7
5) A 1,10 B: 9,7 C: 14
6) A: 6 B: 7 C: 9,8
7) A: 3 B: 2,4 C: 11,8

Minst 3 A max 1 C!
Gammal 2012-03-31, 06:52   #31

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5777
Standard

[QUOTE=donkyklonk;179715]Efter att ha pluggat på lite mer så lutar det nu mot att jag ändå tar ställning för Kaffir Face efter "klartecken" från Ludde.

Kommer du (ni) ihåg brukar Luddes klartecken till Travtjänsten stämma?
Lite sugen är man att börja med två spikar.
Har för mig dom spikade Ludde häst i jämt lopp för ett tag sedan och hade rätt.
Kanske dom har bra kontakt.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 07:08   #32

korpos avatar

Standard

Som brukligt avgörs en av olympiatravsuttagningarna på Jägersro. Så här har det gått tidigare år:

1994 2 favoriter 2 skrällar 439 000 kr
1995 2 favoriter 2 skrällar 24 000 kr
1996 2 favoriter 3 skrällar 1.1 milj kr
1997 3 favoriter 0 skrällar 3 000 kr (1)
1998 5 favoriter 0 skrällar 300 kr (3)
1999 4 favoriter 2 skrällar 582 000 kr (2)
2000 2 favoriter 3 skrällar 236 000 kr (4)
2001 3 favoriter 2 skrällar 193 000 kr (2)
2002 2 favoriter 2 skrällar 112 000 kr (4)
2003 2 favoriter 3 skrällar 137 000 kr (5)
2004 2 favoriter 2 skrällar 1.0 milj kr (5)
2005 2 favoriter 1 skräll 32 000 kr (2)
2006 1 favorit 3 skrällar 2.1 milj kr (2)
2007 4 favoriter 0 skrällar 300 kr (2)
2008 1 favorit 1 skräll 115 000 kr (3)
2009 1 favorit 3 skrällar 1.1 milj kr (2)
2010 4 favoriter 1 skräll 5 000 kr (4)
2011 3 favoriter 0 skrällar 1 000 kr (5)
Gammal 2012-03-31, 07:32   #33

Robbans avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 355
Standard

Citat:
Nybrink spikar, Så du vet..
Robban är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 08:14   #34

Sharp$: 1961
Standard

Roligast hittills!

Skoj drag jag hittat, Wal di Fliemme.
Går att säga några negativa saker om
och är väldigt ner rankad.
Men det är en bra häst, som mkt väl kan ha utvecklats,
"Lädrets" hästar har ju börjat gå bättre nu.
Är startsnabb, står på kr (nåja tusenlapparna) bra inne,
körs av duktig kusk och är när den är bra en av loppets
tre bästa hästar!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 08:49   #35

Sharp$: 1192
Standard

[QUOTE=korpo;179740]
Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Efter att ha pluggat på lite mer så lutar det nu mot att jag ändå tar ställning för Kaffir Face efter "klartecken" från Ludde.

Kommer du (ni) ihåg brukar Luddes klartecken till Travtjänsten stämma?
Lite sugen är man att börja med två spikar.
Har för mig dom spikade Ludde häst i jämt lopp för ett tag sedan och hade rätt.
Kanske dom har bra kontakt.
Dom spikade Unison för ett tag sen efter klartecken från Ludde och då vann den!
mazet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 09:04   #36

korpos avatar

Standard

Uhrbergs tankar!
V75-1: Kaffir Face har hög kapacitet och blir svårslagen vid spets, men jag räknar med att segerstrida med Orfeus Brodde . Han var ju fantastiskt fin i årsdebuten. Royal Neo har jag kört tidigare och därför blev jag inte direkt förvånad att han vann senast i V75. Det är en startsnabb och genomärlig häst. Harry Haythrow kan få loppet!
V75-2: Braås Palema tänkte jag gardera med Sobel Goldie och några till men nu när min tänkta spik Hyacint i avdelning 5 blev struken väljer jag att singelstrecka Braås Palema. Hon är, som jag ser det, bäst över kort distsans.

Thomas Uhrbergs system
V75-1: 1, 2, 3, 4. Res: 5-8.
V75-2: 2 Braås Palema.Res: 5-10.
V75-3: 3, 4, 5. Res: 1-2.
V75-4: 4 You Two. Res: 6-5.
V75-5: 1, 2, 7, 9, 10. Res: 14-11.
V75-6: 1, 2, 3, 6, 7, 9. Res: 5-3.
V75-7: 1, 2, 3, 4, 8. Res: 6-10
Gammal 2012-03-31, 09:44   #37

Sharp$: 1155
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Tycker det är för mycket snack kring Wishing Stone, som jag sagt i ett tidigare inlägg så tycker jag inte den tillhör den yppersta eliten ( ännu iaf ) .

Slår man inte ens Muscles Wiking B.R så har man heller ingenting att hämta i detta lopp
Utan galoppen senast hade Wishing Stone varit med på målfotot ! Kolla i lopparkivet, vilken upphämtning !
Windorf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 10:02   #38

Sharp$: 1097
Standard

Har en feeling för Goop i sista...... spikar på allt!
riddler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 10:08   #39

Sharp$: 1097
Standard

Mina tankar.... Utgångar i fetstil

I 1,2,3,4,5,6,8
II 2,4,5
III 1,4,5,6
IV 1,2,3,4,5,6,7,8,11
V 7
VI 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
VII 7
riddler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 10:45   #40

Standard

Stämmer det där med Unison, så antar kontakten är bra.

Intressanta med Kaffir Face är att Adrian gett mkt sämre info till tex travronden så detta vet inte "alla" om, som det oftast är med info från Ludde. Antar att det jobbet han snackar om gick senare i veckan. Känns som stort spelvärde att spika som andrahandare iaf...
Gammal 2012-03-31, 10:50   #41

JANNE48s avatar

Sharp$: 2064
Standard

Travtjänsten ger 2 spikar men bara 1 brukar vinna,har varit så i dom 2 sista omgångar dom brukar åka på spiken dom har på bakspår.men nu har dom 2 spikar från framspår så kanske dom lyckas sätta båda spikar idag.
JANNE48 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 11:02   #42

JANNE48s avatar

Standard

3 KAFFIR FACE har inte startat på nästan 5 veckor då den blev diskad för galopp kan bli sega sista meter,åter igen blir 4 ROYAL NEO underskattad till 14% trots dokumenterad stor form det tackar vi för.och om det blir hårt tempo så får man passa 5 CAPELLO BOB med Björn Goop till 13% nu.Björn är en mästare när det gäller taktiken.
Gammal 2012-03-31, 11:23   #43

drakens avatar

Standard

Började med att sätta 2 spikar förra lördagen och testar samma upplägg i dag. Nu hjälpte det ju inte till 7 i alla fall men det är lika bra att ta tjuren i hornen direkt. Om inte annat så blir man inte sittande framför tv:n med en öl i handen och en gnatande kärring bredvid som tjatar om disk och städning. Jag börjar med Kaffir och Braås. Kan vara tvärkört direkt. Disken hägrar.
Här är det riktigt trav väder. Synd att det inte var Sundbyholm den här veckan. Det har snöat rejält under natten och det blåser halvstorm.
Gammal 2012-03-31, 11:30   #44

korpos avatar

Standard

Någon som vet om det är Malmrot som är med som expert när travet sänds i tv?
Gammal 2012-03-31, 11:36   #45

drakens avatar

Standard

3
2
1,3,4,5
1,3,4,5,6,7,8,9,11
1,7,9,10,12,14
6
2,3,4,6,8

Senast redigerad av draken den 2012-03-31 klockan 11:39.
Gammal 2012-03-31, 11:57   #46

JANNE48s avatar

Standard

Ibland får man känslan efter mina egna analyser att travtjänsten med Malmrot i spetsen vinklar spel på vissa hästar ex spikar för att få folk att spela på dessa hästar.för att andra ska bli mindre spelade som dom själva vet mera om och har med på sina privata system.därav 1 av 2 spikar rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dumle (+3)
Gammal 2012-03-31, 12:19   #47
Banned

Sharp$: 2099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med om det påståendet Janne48...
BignBlessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 12:22   #48

Standard

Sitter och grunnar på vilka man kan spika idag. Har svårt att hitta de jag verkligen tror 'r klara.

Sitter och funderar på dessa.

avd1: 3 Kaffir Face
avd2: 2 Braås Palema
avd5: 1 Jocasta Lane
avd6: 3 Leader Tom
avd7: 3 Beatles

Finns för och nackdelar med alla 5, men just nu är det kaos i hjärnkontoret.
Någon som kan komma med några kloka vinklar???
Gammal 2012-03-31, 12:23   #49

Standard

hehe vilka konspirationsteorier som tas upp!

Det ni skriver är bullshit! Visst kanske de påverkar några med sina spikförslag men knappast tillräckligt för att få upp nåt värde på andra hästar. Är framförallt småspelare med som följer de också, väldigt svårt att se det ha någon större påverkan på strecken
Gammal 2012-03-31, 12:35   #50

JANNE48s avatar

Standard

Här kommer mina system idag risken finns att Björn i avd 3 är nöjd med 2a platsen och låter Ludde vinna för att spara hästen längre fram.beror på vilket tempo det blir och hur mycket han tänker offra.
Stora systemet
Avd1. 2-4
Avd2. 2-5-10-13
Avd3. 4
Avd4. 4-6
Avd5. 1-2-7-8-9-10
Avd6. 1-2-3-5-6-7-8-9
Avd7. 2-3-4
2304rader/1152 kronor

Chans system
Avd1. 4
Avd2. 2
Avd3. 1-4-5
Avd4. 1-4
Avd5. 3-7-9
Avd6. 3-5-6-7-8
Avd7. 7
90rader/45 kronor

Fega systemet

Avd1. 1-2-3-4-5
Avd2. 2
Avd3. 3-4-5
Avd4. 4
Avd5. 7-9
Avd6. 1-2-6-7-9
Avd7. 1-2-3-4-8

750rader/375 kronor

Övrigt:hästar som ska passas och är underskattade är Royal Neo,Capello bob,M.T evita.Iceland(om bra värmning)Crowne,Jacques,Conrads Fredrik.
kan bli bra pengar om det inte blir den vanliga lunken att spetshästen får bestämma tempo och ingen annan gör något då öppnar det inte upp.hoppas på hårt tempo idag.Lycka till alla.
Gammal 2012-03-31, 12:43   #51

JANNE48s avatar

Standard

Spiken i 1a avd som travtjänsten har på KAFFIR FACE 3,man tror spets och slut,kan vinna om den får bestämma tempo men inte startat på nästan 5 månader och blev galopp då.kan inte säga det är en klar spik,snarare chans spik.form ranken är 2-4-1-3
Gammal 2012-03-31, 12:47   #52

korpos avatar

Standard

Väljer att spika Svanen i andra.Rätt eller fel?
Tror iaf mera på honom.Luddes klara har inte alla ggr varit så klara.
Ludde är en skön kille men spika honom bara för den delen.Nja.
Gammal 2012-03-31, 12:50   #53

Standard

Läste precis på Uhbergs hemsida att han inte alls var intresserad av ngn spetskörning i avd1 med Orfeus Brodde när det fanns så många andra startsnabba i loppet. Trodde dock på hyfsad chans ändå men hade stor respekt för kaffir face
Gammal 2012-03-31, 12:58   #54

JANNE48s avatar

Standard

det som oroar i avd2.med svanens häst som är överspelad är att den bara har 13e bästa dist tid av dom som är med,uppskattad maskin tid är lite bättre 7a,så den får inte ha en dålig dag.det som talar för är spår 2 om den går felfritt,om Åke kan lura dom andra att hålla det tempo som svanens häst klarar då kan det gå.
Gammal 2012-03-31, 13:14   #55

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JANNE48 Visa inlägg
det som oroar i avd2.med svanens häst som är överspelad är att den bara har 13e bästa dist tid av dom som är med,uppskattad maskin tid är lite bättre 7a,så den får inte ha en dålig dag.det som talar för är spår 2 om den går felfritt,om Åke kan lura dom andra att hålla det tempo som svanens häst klarar då kan det gå.
Då är jag på rätt spår.
Svanen är travets störsra luring.
Gammal 2012-03-31, 13:41   #56

Robbans avatar

Standard

ovanligt många kassa favoriter idag.

1,2,3,5,8
1,5,8,10,13,15
4,5
1,8,9,11
10,12
1,8,9
6,8
Gammal 2012-03-31, 13:52   #57

JANNE48s avatar

Standard

Ludde Kolgjini
AVD1- 2,3
Gammal 2012-03-31, 13:56   #58
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Mina rader då i spoilern

Spoiler:

Enkelraden

Systemet
2 res 5
1,2,4,5,6 res 10
4,5 res 1
1 res 6
1,2,3,6,7,8,9,10,12,13,14,15 res 11
1,2,3,5,6,7,8,9,10,11,12 res 4
2,3,4,8 res 11

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 14:05   #59

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5466
Standard

Kupongen idag ser ut som följer

1: 1 2 3 4 5
2: 2 Braås Palema
3: 4 Quarcio Du Chene
4: 4 6
5: 1 3 7 8 9 10
6: 3 6
7: 2 3 4 5 6 7 8 11

Senast redigerad av linfre den 2012-03-31 klockan 14:07.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 14:23   #60

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1335
Standard

mitt system

1:1,2,3,4,5
2:2
3:1,4,5
4:6
5:alla
6:3
7:alla
haxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 14:24   #61

Archs avatar

Sharp$: 6790

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Tar ställning tidigt och hoppas på rensningarna senare, håller systemet litet dock

1: Orfeus Brodde (3)
2: Braås Palema (5)
3: QDC (5)
4: 1-4-5-6-11
5: 1-7-8-9-10
6: 1-2-3-6-7
7: 2-3-4-6-7-11

Bra värmningar på de 3 spikarna, så varför inte. Lycka till alla!
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 14:40   #62

Archs avatar

Sharp$: 6790

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Jag har skeelz
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 14:44   #63

JANNE48s avatar

Standard

Som jag skrev idag:Övrigt:hästar som ska passas och är underskattade är Royal Neo grundat på sista starten och rygglopp idag med speed till slut och toppform.heja travtjänsten som spikar en galopp benägen häst.
Gammal 2012-03-31, 14:48   #64
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Lever på endast ett andelsspel nu. Alla andra lappar är bortblåsta :(

1,2,3,4,5,8,10
2
4
1,3,4,5,6,8,11,12
1,2,3,7,8,9,10,14,15
1,2,3,5,6,7
3

Heja heja! (har en tiondel)
Gammal 2012-03-31, 14:48   #65

Standard

Såhär blev det idag:

B-häst vann 1:a så nu är detta kvar
2
4,5
4
1 (a-häst)
1,3,6,7,9
2,3,4,8,11
Gammal 2012-03-31, 14:49   #66

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JANNE48 Visa inlägg
Som jag skrev idag:Övrigt:hästar som ska passas och är underskattade är Royal Neo grundat på sista starten och rygglopp idag med speed till slut och toppform.heja travtjänsten som spikar en galopp benägen häst.
SKADEGLÄDJE är visst den sanna GLÄDJEN?
Gammal 2012-03-31, 14:52   #67

JANNE48s avatar

Standard

Är med på alla system,även skrällsystemet på 45 kronor,men det är långt kvar.

Stora systemet
Avd1. 2-4
Avd2. 2-5-10-13
Avd3. 4
Avd4. 4-6
Avd5. 1-2-7-8-9-10
Avd6. 1-2-3-5-6-7-8-9
Avd7. 2-3-4
2304rader/1152 kronor

Chans system
Avd1. 4
Avd2. 2
Avd3. 1-4-5
Avd4. 1-4
Avd5. 3-7-9
Avd6. 3-5-6-7-8
Avd7. 7
90rader/45 kronor

Fega systemet

Avd1. 1-2-3-4-5
Avd2. 2
Avd3. 3-4-5
Avd4. 4
Avd5. 7-9
Avd6. 1-2-6-7-9
Avd7. 1-2-3-4-8

750rader/375 kronor
Gammal 2012-03-31, 14:53   #68
KP
Sharpest

KPs avatar

Standard

Citat:
SKADEGLÄDJE är visst den sanna GLÄDJEN?
Äsch, forumet har snart 9000 medlemmar. Tänk om alla hade tipsat om varsin häst i omgången. Vem ska man lyssna på och vem ska man inte lyssna på?
Bäst är att inte lyssna på någon alls
Gammal 2012-03-31, 14:55   #69

Robbans avatar

Standard

Skulle Harry Haythrow ens kunna vinna ett lopp om han var ensam på banan?
Sista ggn jag betalade för denna häst
Gammal 2012-03-31, 14:58   #70

JANNE48s avatar

Standard

Kung Åke vann lätt
Gammal 2012-03-31, 14:58   #71

Robbans avatar

Standard

yuck! hoppas på jackpott omgång nu
Gammal 2012-03-31, 15:01   #72

JANNE48s avatar

Standard

Andra spiken rätt
Chans system
Avd1. 4
Avd2. 2
Avd3. 1-4-5
Avd4. 1-4
Avd5. 3-7-9
Avd6. 3-5-6-7-8
Avd7. 7
90rader/45 kronor
Gammal 2012-03-31, 15:08   #73

JANNE48s avatar

Standard

Önskedröm att Iceland vinner nästa till 17% spets och slutfår hoppas att Frankrike har gjort hästen gott.
Gammal 2012-03-31, 15:19   #74

JANNE48s avatar

Standard

Iceland galopperar och faller in i gamla synder men man får vara glad ändå att björn fixar det med Q
Gammal 2012-03-31, 15:55   #75

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1681
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Äsch, forumet har snart 9000 medlemmar. Tänk om alla hade tipsat om varsin häst i omgången. Vem ska man lyssna på och vem ska man inte lyssna på?
Bäst är att inte lyssna på någon alls
Vad skall vi med forum och 9000 medlemmar till om man inte skall lyssna på ngn?

Jag lyssnar på dig KP
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 16:30   #76

JANNE48s avatar

Standard

Skit att man inte lär sig att spela hästar 1-5 på 1640
Gammal 2012-03-31, 16:45   #77

JANNE48s avatar

Standard

SPLENDID VALUE 4 ,133=2A bästa maskin tid,132= 3e bästa distanstid,132 =3e bästa automat tid+ett bra spår,och bara 5% spelad,vad spelarna tror och vad hästen kan prestera är 2 olika saker har jag märkt.
Gammal 2012-03-31, 17:03   #78

Sharp$: 3461
Standard

V75 - Världens bästa spel

från 1260 efter 5 lopp till 288K efter 7

Synd att man fick 16 femmor.............
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-31, 17:04   #79

JANNE48s avatar

Standard

QUALITY CONTROL 5 , 132 var 2a bästa maskin tiden och -121 och delad bästa automat tid hästen har presterat och bra spår och ändå bara spelad 5% .så kan det vara och så undrar man hur den kunde vinna
Gammal 2012-03-31, 20:43   #80

drakens avatar

Standard

Sagt hela veckan att det är framspår och spets som gäller. Gödslar själv med bakspår. Snacka om att bita sig i pungen.4 rätt i dag är totalt odugligt. Lätt omgång med rätt spikar. Fanns 4 givna. Jag valde andra.Formen är fortfarande usel. Trodde lite på uppgång i dag men tji fick jag.
Gammal 2012-03-31, 21:29   #81

JANNE48s avatar

Standard

Jag kan trösta dig med att ingen hade 7 rätt idag av dom så kallade trav experter på V75 idag fast dom kör stora system. vad jag sett.den ena mer än den andra var ut och cycklade för att dom flesta ser ut och kopiera varandras system eller så snöar dom in på samma spikar som bränner.jag själv är ingen travexpert mera en skita amatör travtippare men tycker om att analysera,kolla statistik,och lära mig mera fakta och ta reda på varför och hur vissa så kallade skrällhästar vinner, och våga spika fel hästar enligt andra experter tippa det som du känner för först och som kommer upp det är lätt att bli påverkad och övertygad av andra,massor av information,säkra spikar,m,m.håll dig till din egen strategi.känner du att spika 4 hästar på V75 så gör det,systemet blir ju inte så stort heller.Det gäller att våga.
Gammal 2012-03-31, 22:24   #82

AbbeAces avatar

Standard

Jag måste skriva om vår kväll...Vi är 8 st som tippar ihop men det är bara 4 som skiftar om att ta ut systemet, på en biljard förening och vi hade en biljardturnering idag/ikväll
Min tur att tippa så här blev raden...

1) 2-3-4
2) 2
3) 1-3-4-5
4) 1-2-3-4-6-7-9
5) 1
6) 1-4-6-7
7) 2-3-4-6-7-8

Gissa om vi skrek i sista .....ja det är det som gör att man spelar hästar även om nu åker i sista så var det jevligt spännande.... ha det bäst alla

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-31 klockan 22:39.
Gammal 2012-03-31, 22:49   #83

JANNE48s avatar

Standard

Ja roligt bra gjort,snyggt att få in spikarna,nära till fina pengar ,jag tycker att vi trav tippar amatörer kan hjälpa varandra,kom med förslag.roligt att slå experterna ibland.ex kan vara att kolla travtjänstens spikförslag lite djupare för att se om det verkligen är en bra spik/spikar? vad talar för och vad talar emot,förra lördagen åkte jag på målfoto i sista.men bara att ta nya tag.våga och vinn.flera tips?kanske KP kan sätta upp en tråd för det?kom med konstruktiva saker till V75.
Gammal 2012-03-31, 22:53   #84

AbbeAces avatar

Standard

Jag ska ju säga att jag hade ju fler system som inte gick alls..
Men att spela flera är skoj ,, delad glädje...dubbel ja ni vet...
Gammal 2012-03-31, 23:09   #85

JANNE48s avatar

Standard

satte 7 av 8 spikar idag i 5 olika avdelningar hade 4 system för 1332 kronor.så det var jag nöjd med.dock ingen 7a så travspel är svårt.
Svara

td