Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-22, 19:21   #1

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 818
Standard

Bolagsspel?

Tjena. Funderar på att dra ihop ett bolagsspel med 4-5 bekanta. Tanken är att vi ska sätta 1000kr var i månaden till trav.
Är lite kluven i hur jag ska lägga upp det dock. Om man antingen ska köra ett par mindre system (säg 300kr), för att göra ett stort, för ca 5000 som blir kvar.
Eller om man ska köra 2 system för 2.5-3k.
Eller helt enkelt sprida ut det jämt och lägga dryga 1250kr / omgång?

Väljer man att köra den första varianten kan man vänta ut jackpott omgångar etc och på såsätt ha ett jäkligt slagkraftigt system när det gäller. Det sura är ju om man då ryker på någon skitgrej och har bränt 5k där...

Tips och förslag tas tacksamt emot
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 11:05   #2
AA

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1495
Standard

Hur du skall köra är svårt att svara på men själv kör jag mina bolag så att vi lirar samma summa varje vecka +/- 10-20%. När det är på hemmabanan och flera av dom som är med i bolagen är på plats så lirar vi lite större medans när det är i Finland eller Norge så lirar vi rätt mycket mindre system.

Hitta en trevlig reduceringstrategi så kommer du kunna få med många hästar på dina 2500 rader.

Lycka till!

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 13:12   #3
Banned

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 759
Standard

Vilket är huvudsyftet med bolaget?
Om det är att maximera ROI:n bör ni köra större system bara när det är jackpott men om det mer är tänkt som ett socialt nöjesspelande kan det passa bättre med mindre och regelbundna system.
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 13:41   #4

Sharp$: 1961
Standard

V75 är ju ett spel där man måste vara långsiktig!
Så även om du spelar för 1000:- eller 5000:-
så får man ju räkna med att bränna många gånger!

Beror lite på vilka du spelar med också och deras
erfarenhet av spel.

För att hålla intresset vid liv är det nog bra att köra 1000:-
varje vecka, och lägga 250:- åt sidan varje vecka, som man pyntar in
när det är jackpott! (och du måste spela reducerat!)

Fast jag tycker man får rätt mkt bättre system för
1500-2000, kanske läge att öka insatsen eller ta in ett par gubbs till:-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 15:26   #5

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

var finns det bra info om hur man kör reducerade system? fattar noll av det där =)
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 16:11   #6
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
var finns det bra info om hur man kör reducerade system? fattar noll av det där =)
Jag har skrivit en artikel på AlltOmTrav, sedan har Johan Lindvall skrivit flera artiklar på Storavinster.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dirteeh (+11)
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 19:19   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MultiSharp Visa inlägg
Vilket är huvudsyftet med bolaget?
Om det är att maximera ROI:n bör ni köra större system bara när det är jackpott men om det mer är tänkt som ett socialt nöjesspelande kan det passa bättre med mindre och regelbundna system.
Givetvis är huvudsystemet att maximera ROI:n .
Har planerat att som du säger spara de störra kulorna till jackpott omgångar
Gammal 2012-03-23, 20:09   #8

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Givetvis är huvudsystemet att maximera ROI:n .
Har planerat att som du säger spara de störra kulorna till jackpott omgångar
Spara ALLA kulorna till jackpot istället. De kommer tillräckligt ofta och min erfarenhet är att dina vinstchanser på medelhöga utdelningar (50-200k på "allarätts-potten) ökar i större utsträckning än insatshöjningen.

Dessutom kan du ju väga in faktorn att du förmodligen läser på bättre om du spelar med större insats/omgång. Andra sidan av myntet är att det finns en viss risk att du spelar "dåligt" med högre insats av prestationsångest eller vad man nu ska kalla det. Scared money brukar de kalla det i poker-sammanhang tror jag (även i övriga betting-sammanhang antar jag) och är väl när man spelar med för hög insats sett till kassan. Vågar inte plocka bort favoriter eller göra andra mer eller mindre vågade satsningar. Nu är det ju en gemensam kassa ni har, som kanske inte ens är känslig för långsiktig gulning. Dock kan jag intyga att det finns ett psykologiskt känsligt inslag i att spela för bolag då jag själv känner att jag inte gör mig själv rättvisa när jag lägger spel för "mitt" bolag. Skulle gissa att jag inte är ensam om det.

Man kan även överväga att lämna jackpot-omgångarna på V75 utanför. Det finns mer döda pengar pga den höga omsättningen, men spelarna är mer pålästa och det är hög varians jämfört med både V6 och V8. V6 är överlägsen i ur det perspektivet, oerhört stor andel döda pengar där imo.

Lägg det på 1-2 jackpotomgångar i månaden är mitt förslag. Om det blir på V6, V7 eller V8 tycker jag du ska avgöra efterhand listorna kommer ut. Ser det svårt ut så blir det ofta det också. Avstå dessa. Och gå hellre på V6 än V7/V8, trevligare varians där och mycket döda pengar som sagt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 20:56   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Spara ALLA kulorna till jackpot istället. De kommer tillräckligt ofta och min erfarenhet är att dina vinstchanser på medelhöga utdelningar (50-200k på "allarätts-potten) ökar i större utsträckning än insatshöjningen.

Dessutom kan du ju väga in faktorn att du förmodligen läser på bättre om du spelar med större insats/omgång. Andra sidan av myntet är att det finns en viss risk att du spelar "dåligt" med högre insats av prestationsångest eller vad man nu ska kalla det. Scared money brukar de kalla det i poker-sammanhang tror jag (även i övriga betting-sammanhang antar jag) och är väl när man spelar med för hög insats sett till kassan. Vågar inte plocka bort favoriter eller göra andra mer eller mindre vågade satsningar. Nu är det ju en gemensam kassa ni har, som kanske inte ens är känslig för långsiktig gulning. Dock kan jag intyga att det finns ett psykologiskt känsligt inslag i att spela för bolag då jag själv känner att jag inte gör mig själv rättvisa när jag lägger spel för "mitt" bolag. Skulle gissa att jag inte är ensam om det.

Man kan även överväga att lämna jackpot-omgångarna på V75 utanför. Det finns mer döda pengar pga den höga omsättningen, men spelarna är mer pålästa och det är hög varians jämfört med både V6 och V8. V6 är överlägsen i ur det perspektivet, oerhört stor andel döda pengar där imo.

Lägg det på 1-2 jackpotomgångar i månaden är mitt förslag. Om det blir på V6, V7 eller V8 tycker jag du ska avgöra efterhand listorna kommer ut. Ser det svårt ut så blir det ofta det också. Avstå dessa. Och gå hellre på V6 än V7/V8, trevligare varians där och mycket döda pengar som sagt.

Som vanligt visa ord när det gäller travsport

Nu ska jag sätta mig in i reduceringsprogrammet ordentligt (har tidigare bara spelat matematiskt).
Gammal 2012-03-23, 21:08   #10

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Jag har skrivit en artikel på AlltOmTrav, sedan har Johan Lindvall skrivit flera artiklar på Storavinster.
soft tack du fick lite sharpisar
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 21:22   #11

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Som vanligt visa ord när det gäller travsport

Nu ska jag sätta mig in i reduceringsprogrammet ordentligt (har tidigare bara spelat matematiskt).
En får tacke!

Du kan ju bara titta på dagens V6-omgång för att se spelvärdet där. De fyra första är tänkbara singelstreck allihopa, utan att man behöver vara överdrivet våghalsig (3 favoriter och 1 andrahandare). Vinnaren i femte missade jag totalt, men om man sett den tidigare eller läste in sig på den ordentligt så är den enkel vid gardering (synd man inte såg det på förhand för DD var riktigt saftig idag). I sista behöver man inte mer än halvmåla för att få med vinnaren heller och vardagstrav i högre klasser är relativt skrällbenäget så det är ingen dum ide att gardera en bit där. 183k på den och då är det inte ens jackpot.

Reduceringsvariant för V6 du kan fundera på:
Tre helmålade eller närapå (ca 10 häst i varje)
Ett halvgarderat (4 hästar)
2 spikar
Tre utgångshästar i 10-hästsloppen, varav minst en ska vinna
Minst 2 vinnare under 20%
4000 rader, 646kr efter reducering

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td