|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-03-13, 17:28 | #1 |
travsidan.nu upphör!
Måste säga att det här är riktigt tråkigt. Lotteriinspektionen har kontaktat ansvariga på travsidan.nu angående deras bolagspel och tvingat dem att stänga ner sidan. Har själv inte varit med i deras spel, men kollar i stort sett alltid deras system innan inlämning för att se spikar osv eftersom de ofta är väldigt rätt ute.
Webbsidan är till salu, vilket även borde betyda att Jens slutar att skriva sin statistikanalys inför varje tävling. Det är det som är tråkigast av allt. Jag har stor respekt för honom som tippare så hoppas verkligen att han fortsätter med den på någon annan sida. Webbplatsen upphör Spoiler:
Tillfälle för entreprenör Spoiler:
Hur som helst, tack för många bra tips från er på travsidan.nu! |
|
2012-03-13, 17:41 | #2 |
Kan du berätta var det var de gjorde som inte var tillåtet? Är bara nyfiken, kan inget om sidan eller trav.
|
|
2012-03-13, 17:50 | #4 |
Sharpest
|
NEJ!
Min favoritsida!!! Vad har de gjort som inte varit tillåtet? Finns hur många som helst som arrangerar bolagsspel isåfall. Storavinster.se har även dom bolagsspel bl.a. Löjligt. |
2012-03-13, 17:50 | #5 |
Kort och gott handlar det om att lotteriinspektionen inte gillar bolagsspel som de själva inte har kontroll över eller kontrollera. Antar att det handlar om att man måste kunna styrka att alla är 18+ osv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+1) |
|
2012-03-13, 17:58 | #6 | |
Om så är fallet bör det bara vara att ändra toppdomän till en som ligger utanför EU Schengen och andra liknande ök. mellan olika länder!Citat:
Toppdomän Ex. (.SE .NU .COM osv...) Ett gott alternativ är isf. (.AE = Förenade Arabemiraten eller .AF = Afghanistan) Lyder inte under svensk lagstiftning! |
||
2012-03-14, 11:10 | #7 |
Riktigt synd, har aldrig haft koll på Team V75,
men Jens V75-material måste varit det bästa gratis material som funnits! |
|
2012-03-14, 17:38 | #8 |
Lätt och ledigt den tråkigaste nyheten på länge.
Jens hade ofta riktigt fina idéer. Vi får hålla tummarna att Jens dyker upp med sina idéer och böcker på andra ställen i framtiden. Jag var med i bolaget ett tag för 3-4 år sedan och under det året hade vi mest motgång tyvärr. Ha de´ /AA |
|
2012-03-14, 18:43 | #9 |
En stor jävla påse nötter är vad Lotteriinspektionen är!
Snacka om att jaga småhandlare när det finns betydligt större och viktigare ärenden för dom att ens tänka på. |
|
2012-03-14, 21:30 | #10 | |
Citat:
man får ju tänka på hur oerhört lite resurser som går åt till att stänga ner något som travsidans bolagsspel jämfört med att processa mot ett spelbolag som omsätter miljoner exempelvis. Lite samma sak som att de sätter dit Sven Svensson för fildelning efter att han laddat ner Hitta Nemo åt sin treåring och sätter det i pressen. Effektivt!
2012-03-15, 09:21 | #11 | |
Citat:
Sen kan man ställa sig frågan... hur är det med alla "bolagsspel" över disk, i varenda ombudsbutik i hela landet pågår bolagsspel där de säljer andelar... hur kontrolleras dessa? Jävligt synd att Jens texter försvinner, hoppas som sagt att de dyker upp på annan plats! |
||
2012-03-15, 09:35 | #12 | |
Sharpest
|
Citat:
På sätt och vis kan jag förstå lotteriinspektionens agerande. De har rätt i att det inte går att kontrollera åldern online. Men å andra sidan hans andelsspel kostar en slant med. Hur många minderåriga hittar dit? Som dessutom vill vara med i ett större bolag som dessutom handlar om trav. Tillåt mig tveka. Bortkastade resurser verkligen då detta inte ens är ett problem. |
|
2012-03-15, 14:52 | #13 | |
Citat:
Håller med om tveksamheten gällande "minderårigas" intresse gällande en seriös travsite med mkt statistik mm samt tydligen rätt dyra andelar på bolagsliret... men det var väl lätt att angripa en relativt liten aktör på marknaden... måste ändå finnas större problem än detta. |
||
2012-03-15, 17:27 | #14 |
Visst är åldergränsen arton år men enligt antalet ska du kolla legitimation på alla du misstänker inte är tjugofem år fyllda. De skickar ut kontrollanter emellanåt för att se över att rutinerna fungerar. Du får två varningar först och efter det riskerar du indragen spellicens för ombudet.
|
|
2012-03-23, 17:42 | #15 | |
Citat:
Favorit för mig. |
||
|