Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-13, 16:28   #1
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2250
Standard

travsidan.nu upphör!


Måste säga att det här är riktigt tråkigt. Lotteriinspektionen har kontaktat ansvariga på travsidan.nu angående deras bolagspel och tvingat dem att stänga ner sidan. Har själv inte varit med i deras spel, men kollar i stort sett alltid deras system innan inlämning för att se spikar osv eftersom de ofta är väldigt rätt ute.
Webbsidan är till salu, vilket även borde betyda att Jens slutar att skriva sin statistikanalys inför varje tävling. Det är det som är tråkigast av allt. Jag har stor respekt för honom som tippare så hoppas verkligen att han fortsätter med den på någon annan sida.

Webbplatsen upphör
Spoiler:
Undertecknad har i veckan mottagit en skrivelse där Lotteriinspektionen stoppar vårt populära
bolagsspel Team V75, därför har jag nu valt att stänga ner webbplatsen.

Sidan kommer att vara tillgänglig en tid för att informera om nedläggningen men kommer ej
att uppdateras.

Ett stort tack till alla besökare genom de 12 åren som webbplatsen existerat - det har varit
både roligt och inspirerande. Nu tackar jag för mig.

Lycka till med V75-spelet i framtiden!

Tillfälle för entreprenör
Spoiler:

Med anledning av ovanstående är webbplatsen med tillhörande domännamnen:
http://www.travsidan.se http://www.travsidan.nu och http://www.travsidan.com till salu.

Under 2012 har webbplatsen haft ca. 30 000 besökare per vecka varav ca. 11 000 unika.

Detta är ett kanontillfälle för dig som snabbt vill komma igång med en webbplats.

Kom med ett bud om intresse finns.

Tommy Högenberg
[email protected]


Hur som helst, tack för många bra tips från er på travsidan.nu!
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 16:41   #2
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan du berätta var det var de gjorde som inte var tillåtet? Är bara nyfiken, kan inget om sidan eller trav.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 16:43   #3
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5770
Standard

Tråkigt.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 16:50   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

NEJ!
Min favoritsida!!!

Vad har de gjort som inte varit tillåtet? Finns hur många som helst som arrangerar bolagsspel isåfall. Storavinster.se har även dom bolagsspel bl.a.

Löjligt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 16:50   #5
 
pjaers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 2250
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Donald Visa inlägg
Kan du berätta var det var de gjorde som inte var tillåtet? Är bara nyfiken, kan inget om sidan eller trav.
Kort och gott handlar det om att lotteriinspektionen inte gillar bolagsspel som de själva inte har kontroll över eller kontrollera. Antar att det handlar om att man måste kunna styrka att alla är 18+ osv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+1)
pjaer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 16:58   #6
 
GULD10ANs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 79
Sharp$: 142


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om så är fallet bör det bara vara att ändra toppdomän till en som ligger utanför EU Schengen och andra liknande ök. mellan olika länder!


Citat:
Ursprungligen postat av pjaer Visa inlägg
Kort och gott handlar det om att lotteriinspektionen inte gillar bolagsspel som de själva inte har kontroll över eller kontrollera. Antar att det handlar om att man måste kunna styrka att alla är 18+ osv.
MVH MICKE!

Toppdomän Ex. (.SE .NU .COM osv...)

Ett gott alternativ är isf. (.AE = Förenade Arabemiraten eller .AF = Afghanistan)

Lyder inte under svensk lagstiftning!
GULD10AN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 10:10   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2004
Standard

Riktigt synd, har aldrig haft koll på Team V75,
men Jens V75-material måste varit det bästa gratis material som funnits!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 16:38   #8
AA
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 69
Sharp$: 1495
Standard

Lätt och ledigt den tråkigaste nyheten på länge.
Jens hade ofta riktigt fina idéer. Vi får hålla tummarna att Jens dyker upp med sina idéer och böcker på andra ställen i framtiden.

Jag var med i bolaget ett tag för 3-4 år sedan och under det året hade vi mest motgång tyvärr.

Ha de´

/AA
AA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 17:43   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

En stor jävla påse nötter är vad Lotteriinspektionen är!
Snacka om att jaga småhandlare när det finns betydligt större och viktigare ärenden för dom att ens tänka på.
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 20:30   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
En stor jävla påse nötter är vad Lotteriinspektionen är!
Snacka om att jaga småhandlare när det finns betydligt större och viktigare ärenden för dom att ens tänka på.
I sak håller jag ju med, MEN...


man får ju tänka på hur oerhört lite resurser som går åt till att stänga ner något som travsidans bolagsspel jämfört med att processa mot ett spelbolag som omsätter miljoner exempelvis. Lite samma sak som att de sätter dit Sven Svensson för fildelning efter att han laddat ner Hitta Nemo åt sin treåring och sätter det i pressen. Effektivt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 08:21   #11
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pjaer Visa inlägg
Kort och gott handlar det om att lotteriinspektionen inte gillar bolagsspel som de själva inte har kontroll över eller kontrollera. Antar att det handlar om att man måste kunna styrka att alla är 18+ osv.
Luktar "myndighets-missbruk"... tala om att sila mygg och svälja kameler... bråka om småsaker och inte bry sig om det riktigt stora problemet, om det nu finns ngt sådant här? Övernitiskt person på ny befattning?

Sen kan man ställa sig frågan... hur är det med alla "bolagsspel" över disk, i varenda ombudsbutik i hela landet pågår bolagsspel där de säljer andelar... hur kontrolleras dessa?

Jävligt synd att Jens texter försvinner, hoppas som sagt att de dyker upp på annan plats!
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 08:35   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
Luktar "myndighets-missbruk"... tala om att sila mygg och svälja kameler... bråka om småsaker och inte bry sig om det riktigt stora problemet, om det nu finns ngt sådant här? Övernitiskt person på ny befattning?

Sen kan man ställa sig frågan... hur är det med alla "bolagsspel" över disk, i varenda ombudsbutik i hela landet pågår bolagsspel där de säljer andelar... hur kontrolleras dessa?

Jävligt synd att Jens texter försvinner, hoppas som sagt att de dyker upp på annan plats!
Över disk lyder man under atgs avtal. Dvs ålderkontroll ska göras på alla som du misstänker är under 25år.

På sätt och vis kan jag förstå lotteriinspektionens agerande. De har rätt i att det inte går att kontrollera åldern online. Men å andra sidan hans andelsspel kostar en slant med. Hur många minderåriga hittar dit? Som dessutom vill vara med i ett större bolag som dessutom handlar om trav.
Tillåt mig tveka. Bortkastade resurser verkligen då detta inte ens är ett problem.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 13:52   #13
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Över disk lyder man under atgs avtal. Dvs ålderkontroll ska göras på alla som du misstänker är under 25år.

På sätt och vis kan jag förstå lotteriinspektionens agerande. De har rätt i att det inte går att kontrollera åldern online. Men å andra sidan hans andelsspel kostar en slant med. Hur många minderåriga hittar dit? Som dessutom vill vara med i ett större bolag som dessutom handlar om trav.
Tillåt mig tveka. Bortkastade resurser verkligen då detta inte ens är ett problem.
Åldersgränsen är väl 18år tror jag, både hos ATG och Svenska Spel, sen är det ju detta med bulvanförfarandet, går att få tag på det mesta i dagens samhälle, även om man inte har åldern inne...
Håller med om tveksamheten gällande "minderårigas" intresse gällande en seriös travsite med mkt statistik mm samt tydligen rätt dyra andelar på bolagsliret... men det var väl lätt att angripa en relativt liten aktör på marknaden... måste ändå finnas större problem än detta.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-15, 16:27   #14
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Visst är åldergränsen arton år men enligt antalet ska du kolla legitimation på alla du misstänker inte är tjugofem år fyllda. De skickar ut kontrollanter emellanåt för att se över att rutinerna fungerar. Du får två varningar först och efter det riskerar du indragen spellicens för ombudet.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-23, 16:42   #15
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AA Visa inlägg
Lätt och ledigt den tråkigaste nyheten på länge.
Jens hade ofta riktigt fina idéer. Vi får hålla tummarna att Jens dyker upp med sina idéer och böcker på andra ställen i framtiden.

Jag var med i bolaget ett tag för 3-4 år sedan och under det året hade vi mest motgång tyvärr.

Ha de´

/AA
Du hittar Jens Sjödens statistikanalys på storavinsters hemsida gratis.
Favorit för mig.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td