Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-12, 08:26   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Uppsnack V75 Momarken 17/3

Nu måste vi börja tugga igång en svår V75 omgång. Momarkens V75 med massa norska hästar. Likt Vermo så är det mycket hästar man har ytterst dålig koll på, så den första frågan som måste ställas är:

#Har vi någon norrman på siten här, som har bättre koll på normännen?

Avd 3: 4 Knifetown Lady måste ju ha toppchans, känns som ett väldigt blekt stolopp.

I avd 6 ska det bli spännnde att se flera årsdebutanter... Joke Face, Wishing Stone & Beanie M.M gör alla årsdebut. Här tror jag verklgien man kan spika Joke Face som är Sveriges förhoppningsvis nya stjärna. Vilken inställning hästen visade ifjol!
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 08:52   #2
DrD

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 819
Standard

A: Leta upp tips från Even Elvenäs... kan de norske springarna

B: Betänk... inget körspö i vårt västra grannland

C: Hur långt upplopp? Var ligger stallbacken på Momarken?

Svar: LÅNGT UPPLOPP!!! 240 m.

Momarken Travbana ligger i Norge och har en oval som sträcker sig över 1000 meter likt flerparten av våra svenska travbanor. Något som är imponerande och som man inte får glömma bort när det körs trav på Momarken är att upploppet mäter hela 240 meter vilket är att jämföra med Axevallas 227 meter som är Sveriges längsta upplopp.

I och med det extremt långa upploppet så ges alla hästar i kön chansen över upploppet vilket borgar för fina kamper in mot mål. Travbanan har en banbredd som spänner sig över 20 meter runt om vilket ger god plats vid de olika startvolterna.
http://www.sverigetravet.se/travbanor/momarken

Senast redigerad av DrD den 2012-03-12 klockan 09:40.
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 11:54   #3

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

På fråga A: Nej Elvenäs tis har jag inte mycket för, brukar du kolla hans V5 tips i Ronden? Känns som han försöker lura de svenska tipparna...

B: Nej körspöt får lämnas hemma, B.G som kör lite då och då i Norge har nog fördel av sina"ryck i vänstertömmen"

C: Ja, väldigt lång upplopp, den i spet kan nog få trötta ben om det blir lite mangel på vägen... Spika bakspårshästar då kanske?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 12:09   #4
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Det brukar vara en norrbagge i vass eller kass när de springer unionstravet. Han har varit det de senaste 2 åren. Någon som vet hans namn?
Tycker att han är rätt kunnig på norska hästarna, en aningen lite patriotisk dock.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 12:20   #5

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det brukar vara en norrbagge i vass eller kass när de springer unionstravet. Han har varit det de senaste 2 åren. Någon som vet hans namn?
Tycker att han är rätt kunnig på norska hästarna, en aningen lite patriotisk dock.
Even Elvenäs
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 12:25   #6
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fyllot Visa inlägg
Even Elvenäs
Ah
Jag tycker han är rätt kunnig iaf. Kommer helt klart väga in hans värderingar
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 14:31   #7

NoobieClowns avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5042
Standard

Håller med Sheriffen78 att Elvenäs inte är mkt att hålla i handen. Han kan väldigt mkt om norskt trav men det verkar som han har svårt att sätta in dom mot svensk konkurrens. Men man kan lyssna på vad han säger vilka typer av hästar dom norska är iaf. Men som spelare är han nog kall eller så mörkar han.

Sen hör det väl till att de experter som man tar in ska hålla på sina egna, dvs Elvenäs i detta fallet har väl mer eller mindre fått order om att skryta upp de bästa norrmännen från kanal75 eller atg eller vem det nu är som har hand om just det.

Har en ganska bra kontakt i Norge som jag alltid lutar mig mot i dessa omgångar och får jag någon fin info så kommer jag lägga ut det här senare i veckan, om det är ok med honom dvs. Själv är jag iskall på norska hästar som inte varit i Sverige och tävlat.

Senast redigerad av NoobieClown den 2012-03-12 klockan 14:36.
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 20:02   #8

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2017
Standard

Jag tycker man kan kolla lite extra på Flemmings hästar. Tror på topp chans i avd 5 för hans häst.
pastoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 20:44   #9

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7914
Standard

Even skulle gå igenom omgången på fredag och ge lite av sina synpunkter och dra fram några roliga drag.. Lät lite klurig idag på lunchtravet. Säkert en jämn kamp.Blir alltid dock ett par norska segrar. Halsta lotus trodde han skulle åka på däng men lät lite Joke face spik. annars är han väl inte bättre än någon sk expert.
Betaltipsen är ju heller inte av världsklass ofta. Det handlar ju trots allt om djur och mycket mörkningar,stallkörningar,,äta,dricka,resa, bla,bla,bla och rykten om dopning,grisfösare och en hel del uppgjort så det är inte helt lätt att vara expert.
Får blanda in mycket magkänsla och feeling också.
Oftast räcker det inte till hur mycket man än försöker men det är lite tjusningen med det hela tycker jag. Det ska inte vara lätt.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-12, 20:57   #10

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Min första ram utan att ha gjort ett enda litet besök i lopparkivet än. Fan vilket läckert guldlopp för övrigt, nu är det fan vår på riktigt!

1,2,4,5
11
1,3,4,5,6,10,12,13
1,3,4,6,7,8,12
3,5,6,8,9,10,11
3,6
3

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 08:37   #11

AbbeAces avatar

Sharp$: 524
Standard

Håller med om Flemming, han brukar inte använda spöt så flitigt utan sitter still,så hans hästar går ändå in i mål ändå

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-13 klockan 17:08.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 09:43   #12

Sharp$: 1368
Standard

från atg.se:
Citat:
Norska hästar i Lopparkivet
Lördag den 17 mars avgörs V75 på Momarken i Norge. Därför inför vi nu även norska hästar i Lopparkivet, vilket efterfrågats av många kunder. Du hittar Lopparkivet i den utökade startlistan. Det är tillgängligt för dig som har ett ATG-konto och ett Live-abonnemang. En skillnad från svenska lopp är att det inte visas någon startlista bredvid videon.
bara o börja kolla lopp
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 16:35   #13

AbbeAces avatar

Sharp$: 524
Standard

V75 Avd 1.
En favorit med fart och massa g i raden 4 FLEETFOOT HANOVER,och årsdebut men vinner varannan start,sen är kusken inget plus tycker jag, känns inte som spik iaf,Av de norska 8 BURMAS YANKEE
Tycker att 7 FINCA ,10 HAMRAS ONE MORE och 12 OUCH känns
tidiga även 9 MUGGER.M.M är intressant
Ingen feeling för 1-2-3

V75 Avd 2.
Här blir 11 HALLSTA LOTUS stor favorit, som bara vinner antl
Var lite inne på att försöka fälla, främst med 10 och 15 Men det blir nog SPIK

V75 Avd 3.
Jag undrar om Goop har stall i Norge också? Sen är det val av uppsittningarna inom stallet.
Och hur går Svanens hästar utan spö? Det ser ut att bli en utg på 4 KNIFETOWN LADY men vil nog ha med någar som 1-3-5-6-10 samt någon från Goop.
Detta får man bena ur .....

V75 Avd 4.
Här är mitt drag och SPIKförslag inuläget, har spåret emot men en gas glad kusk.
8 ONICE AXE får se på lördag...

V75 Avd 5.
Mitt första streck här är på 10 JACKY GLIDE som blir min utg kanske SPIK
med tanke på upploppet. Men en som blicken stannade på var Svanens 5 RAY B.ARBER Roliga dessa lopp ....urbening

V75 Avd 6.
Som sagt årsdebuter på alla de bästa hästarna men brukar inte vara problem för dessa men man vet aldrig,,Kanske försöka Fälla här också, annars är det väl SPIK här med 3 JOKE FACE

V75 Avd 7.
Årsdebut på nästa favorit med, nu i 6 CLASSIC TALE Ett par personliga favvisar i 9 JASPER LANE och 12 GILLS ABBE men JL är gammal och GA gillar kort så får se om de kommer med,men form borde 11 MAXWELL MAYDAY ha tycker jag....

Lite Tidiga Tankar från mig

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-03-14 klockan 16:40.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 20:54   #14

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Håller med om Flemming, han brukar inte använda spöt så flitigt utan sitter still,så hans hästar går ändå in i mål ändå
Helt klart en faktor som talar extra för Flemming i helgen!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-14, 07:54   #15

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 172

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Startkommentarer till alla hästar:
http://www.travkompaniet.se/nyheter/...hp?artid=14610
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+2), fyllot (+2)