|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-03-10, 08:50 | #1 |
Seeega ATG:s hemsida
Jag tycker ATG:s hemsida är så seg att jag väljer ofta gamla sajten i stället. Har skapligt ny dator, HP 3-kärnig, Windows 7, Telia bredband 8 Mbit/s, inga problem med andra hemsidor, kan se SVT play, streamade filmer mm utan problem. Även ATG live går bra (för det mesta) men att starta sidan, klicka på tidigare lopp tar så lång tid "LADDAR" står det oftast väldigt länge. Har ni något tips vad gäller inställningar i datorn eller är det samma för alla ?
|
|
2012-03-10, 09:45 | #2 |
Har samma problem...började i förra veckan när atg hade uppdaterat sidan med en ny Flash-version. Har också en ny dator med Windows 7, den senaste Flash-uppdateringen mm & 14 Mbit uppkoppling MEN ändå så är sidan såååå seg!!!
|
|
2012-03-10, 09:55 | #3 |
Fick detta svar från ATG men jag tycker inte att det blev bättre...
Tack för ditt mail. Ditt problem brukar lösas med att man rensar något som heter Flash cookies i datorn. Så här gör du: 1. Klicka här http://www.macromedia.com/support/do...manager06.html 2. Markera de sidor som är ATG-relaterade (exempelvis www.atg.se) och klicka på knappen Delete website/Ta bort webbplats. 3. Stäng sidan med hjälp av krysset högst upp till höger så att du kommer tillbaka till ATG.se. Ta bort temporära internetfiler, cookies och formulärdata från din webbläsare Ha en fin dag! |
|
|