|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-02-20, 14:10 | #16 |
Jag behöver all hjälp jag kan få ...känner mej som en barfotahäst som inte tagit et steg på vinterbana.....och till råga på allt är helt formlös och startar på istrav
|
|
2012-02-20, 17:16 | #17 |
förvånad att ingen ens nämnt nino coger, den tar u capello bob alla dar i veckan
|
|
2012-02-21, 08:47 | #18 |
Lite tidiga funderingar efter en 1:a, seriösare genomgången:
Försök till tidig rank görs under varje lopp. V75-1 Bedrövlig Stoelit, men det kanske man ska räkna med i Februari? Dock enbart 7 hästar till start, så det är väl lika bra att ta alla? Plocka bort 1-2 hästar känns ju lite löjligt. Kanske kan bli att spela utgång här? Känslan är väl ändå att 2 Royal De Crepon har en bra uppgift? Många andra känns skrälldugliga. 3 S.H.T´s Playmate & 7 Chiara Sisu borde väl egentligen va chanslösa? Rank: 2-6-4-5-1 V75-2 12 Echaufför känns ruskigt intressant med Åke, kommer han köra fram tidigt eller kommer han försöka blåsa ner dom till slut? Vad kan 9 Art On Line från bakspår? Hur löser Mikko det? Känns klart bäst i spets men har avslutat bra ett par gånger vet jag oxå. 10 Ouch känns som fel läge. 1 Crowne, 6 Democrat & 7 Rock Me lär väl laddas framåt och borde få trötta ben. 5 Breedlove såg inte som bäst ut senast, var det banan som ställde till det? 2 Quizmaster felade senast, se vad Bergh säger om galoppen, va ju bra gången innan, men borde få det tufft på Valla. Rank: 12-9-6-7-2 V75-3 Enda chansen att 5 Q.D.C ska förlora detta är väl att någon får för sig att svara? Sett dunderfin ut efter comebacken och inte visat några galopptendenser. Laddas lär väl 7 Clear Sign göra, men Åke släpper nog om han vill få med sig pengar i loppet. Vill han bara jävlas med Björn och offra sin häst, då kan det skrälla. De jag kan se som potentiella vinnare vid det scenariot är 4 El Sueco, 6 Fabrice Axe & 9 Nahar. Rank: 5-6-9-4-7 V75-4 Här tror jag man kan gå väldigt kort. 2 Unison borde ha bra chans att sitta tidigt i ledning. Är väl lite beroende av hur Vallas bana kommer bli men såg ruskigt fin ut senast. 12 Quick Razz får åter Erik i sulkyn. senast gick han mycket bra för Croon själv och gången innan gjorde han ingen besviken med Erik. 3:e streckeet blir förmodligen 11 Fighter Gull, gillar P.U och från såna här lägen lyckas han ganska ofta. Eventuella streck är 1 Sonof Montechristo med fint läge & 4 B.B.S Mandarino som sett fin ut på slutet. 5 Unesco Brodde tror jag inte mycket på, särskilt då Conrad verkligen inte brukar lyckas på Valla. Rank: 2-12-11-4-1 V75-5 och här kommer omgångens näta stora favorit 3 Global Nelly med B.G vet inte hur det känns att förlora, lär nog inte veta det efter denna starten heller. Här sitter Björn tidigt i ledning och kontrollerar fältett. Björn brukar ha en förmåga att få dämpa tempot mer än många andra. Värst emot är väl 5 Hazelmere, där Oskar låter väldigt uppåt, men får nog lite problem från spåret, samt 13 Photo Princess & 14 Que Linda från tillägg, men dom rundar väl inte fält på Valla, i alla fall inte om banan blir fin. Rank: 3-5-13-14-6 V75-6 och min första tanke var 2 Gigant Slugger. Men detta känns vidöppet. Som vanligt i Brons så är det många ruskigt fina hästar med där position & löpförlopp avgör. Kan mycket väl bli så jag chansspikar Sluggern eller Helgarderar Rank?: 2-? V75-7 Och en fin avslutning. Blev som många andra förvånade när Erik skulle köra 2 T.D istället för 4 C.K. Ska bli intressant att höra Erik & Dtigs tankar om detta. Spets tar väl 3 Isak C.D med 4 Cayenne Käbb & 5 Jackal Face på utsidan. Hoppas Danne har vett att släppa till Takter som jag anser sitter bakom bästa hästen i fältet. 2 Truly Devoted, 6 Nino Coger, 9 Capello Bob & 11 Famous Faylinelär väl sitta uppradade i 2:a spår, typ, 3-6 ytter och tåget lär väl gå varvet kvar. Är Capello lika fin som senast får de andra hålla i sig. Rank: 5-9-6-2-4 |
|
2012-02-21, 15:37 | #19 |
hjohans roliga skrällar!!
V75 1 Simb Ruby -Lite körning mellan en pånyttfödd canaka och creponen så kan skrällen vara där. v75 2 Ingen skräll men kommer nog bli ok rens vinner gör Echaffor,fram till dödens tryck sönder,enda motbudet online damour. v75 3 Skulle det bli lite körning och eller qurcio hoppa,dålig dag,då kan copper beach vara jätteskrällen. v75 4 Unison hoppar kråka och undervärderade men speediga Lillaåsofin speedar loss,fina fisken. V75 5 Alla pratar global Nelly men här vinner photo princess åkandes från dödens... v75 6 Kung åke tillbaka och här vinner Globalen från alla positioner. v75 7 Bra bana och jackalen vinner troligen men jätteskrällen och max 5% harry haythrow har dunderform och det ska ju inte gå men men men. hjohans tidiga skrällsystem 1,2,4,6 11,12 5.8 1,2,3,10,12 13 6 2,5,6,8,9,11,12. Så blir det.......? |
|
2012-02-21, 16:13 | #20 |
Sharpest
|
Förra årets omgång på valla: http://classic.atg.se/ResultatServle...=S&betType=V75
Inte så lockande utdelning va? *S* Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ryssfemman (+2) |
2012-02-21, 18:52 | #21 |
Jag tror nog att de flesta vinnarna redan nämnts. Inte mycket till bra idee`r att tillföra. Jag tror att utdelningen kommer bli rätt rasslig. Krävs nog flerbong om man inte vill nöja sig med kaffepengar.Möjligen att det halvskräller i ett par lopp men tror inte att det räcker för att ge någon speciellt bra utdelning
|
|
2012-02-21, 23:16 | #22 | |
Citat:
|
||
2012-02-21, 23:33 | #23 |
Sharpest
|
Omsättningen är normal. Just finaler brukar generera i låga utdelningar. En väldigt stor majoritet gör det.
Travsidan.nu kommer nog presentera en lista på de 15 senaste omgångarna när det kommit till finaler på just valla. Skulle inte förvåna mig om snittutdelningen legat under 40000 kr. Point is, man bör hålla sig till top 5 rankade och inte jaga skrällar. Andrahandare vinner lika ofta som favoriter. |
2012-02-22, 01:13 | #24 |
Jag tror KP har rätt i att det inte är något superskräll-läge på Vallas finaler, MEN...
Har tyvärr ingen data över enbart finalomgångarna att backa upp min lilla teori med, men jag tror lite att det selektiva minnet spelar in. När man tänker att finalerna är lätta då man naturligt nog minns sommaromgångarna då det är riktigt fin sport bäst. Statistik över 87 omgångar på Valla sedan -99: 0 fav: 4 - 4,6% 1: 21 - 24,1% 2: 24 - 27,6% 3: 26 - 29,9% 4: 8 - 9,2% 5: 4 - 4,6% 6: 0 7: 0 Omgångar över 100k eller sjurättsjackpot: 40 - 46,0% Över 1000k eller sjurättsjackpot: 19 - 21,8% För övrigt ställer jag mig lite undrande till att folk tror så mycket på Gigant Slugger. Visst han har vunnit två lopp (jag satte båda dubblarna till bra pengar och spikade tom senast på DD) men de är ju tagna med lucka till slut. Nu är det final och alla hästar är toppade så gott det går, han behöver förmodligen minst lika bra resa igen och då kan man ju drömma om att 30+% är i närheten av spelvärt, än mindre spikvärt. Bara mina två öre i frågan. Ska jag spika någon i loppet är det ju No Fear Elkär som vann på ett härligt sätt näst senast (lustempo men tog dem ändå från kön vill jag minnas, inte spolat tillbaka loppet). Oddshöjande rad och läge på den...
2012-02-22, 07:28 | #25 |
Får opponera mig där, näst senast för Elkären var väl V75 på Jägersro där Marshaö Hackstable och Global Manhattan duellerade i stenhårt tempo? Jag kan ha fel och är iväg så kan inte dubbelkolla men visst var det så?
Nevertheless så tror jag också lite på honom då dwt i mina ögon är en mycket svag bronsfinal. Danne Fame kan vara draget! |
|
2012-02-22, 09:58 | #26 | |
Citat:
2012-02-24, 13:08 | #27 |
Lägger en tanke för att om inte annat lyfta tråden lite:
Son of Montec startsnabb = vinnarhålet (som sämst) 13% bättre chans än så! |
|
2012-02-24, 13:48 | #28 |
Någon som vet varför quizmaster galopperade senast? Kan det vara spets och slut i öppet lopp?
|
|
2012-02-24, 14:44 | #29 |
Quizmaster pressa utv om led Turbo Daylight, kanske blev sur?
|
|
2012-02-24, 16:20 | #30 |
echauffour 17% känns bortglömd. rankar den som 1a.
crowne vinner väll från ledning. quizmaster och breedlove vet jag inte hur startsnabba de är. vem tar ledning? bästa spiken är väll i lopp 3 ingen idé att ens diskutera, 10 längder sist mot liknande motstånd o.O unisono va grym senast, tänkbar spik, samma spår o samma upplägg så vinner han väll lätt. mandarin och unseco känns annars som motståndare. Även 10,11. stoloppen är getingbon varje gång. även om det är en stor favo gigant slugger tänkbar spik. isac cd är ju snabb ut som faen. men hans form verkar tvek? eller så har han laddat för detta. jackal face vinner från ledning. cayenn kebb blir nog händ i tredje ytter eller dylikt. capello bob och nina coger måste nog med på kupongen. lopp 1 antar jag royal borde vara en klass för sig? svårt att hitta låg %are |
|
|