|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-02-19, 19:41 | #1 |
V75-finaler Solvalla 25/2
Kliver in och dänger doobs rekordtidiga uppsnack från förra veckan med ett par timmars marginal
Finaldags på Valla och jag måste väl säga att loppen är lite ljumna för att vara just finaler. Å andra sidan behöver man inte lägga lika mycket krut på att utvärdera alla ekipage om det finns med några chanslösa. Stoeliten Bara 7(!?) hästar anmälda och det är lågklassigt med två kusar under miljonen. Royale De Crepon lär bli favorit och det är väl rätt, har hävdat sig fint mot mycket värre motstånd när den gästat Sverige tidigare. Varning ändå för Dear Jackie som riskerar att bli bortglömd nu efter senaste fadäsen. Värt att betänka också att det är stor skillnad på sprint och medeldistans då sämre hästar som regel har bättre chans ju kortare loppet är. Det är knappast något plus heller med en fransos i sulkyn bakom favoriten. Klass 1 Ganska fint lopp med flera hästar som kan klara sig bra i både brons och silver. Bakspårshästarna är väl de som lovar bäst för framtiden, men man ska inte underskatta fördelen med tre från samma stall på framspår! Guld Trist med några silverhästar med i en guldfinal, men det är väl hyfsad klass iallafall. Hur jag än vänder på det så kommer Quarcio Du Chene fort upp som vinnare. Nahar är lite trög för att hinna med i en sån här final, allra helst från bakspår. Fabrice Axe är lite svårbedömd och samma sak med att Clear Sign ska överraska igen. De lär dessutom bli relativt hårt streckade efter varsin vinst. Livi Barcelona har två bra placeringar men chanslös på medeldistans som jag ser det. Klass 2 Hyfsat streckkrävande. Med ett bra spår skulle jag tycka Quick Razz vore en bra spik men nu blir det till att strecka på en bit. Diamantstoet Bra hästar på start och fullt fält gör att jag ser tilläggshästarna som chanslösa även om det finns två bra där. Goop har en bra favorit i Global Nelly, svårt att gå emot en häst som bara vinner. Brons Bra lopp med många som kan vinna. Global Manhattan har fått två stenhårda lopp som gör att jag rankar den långt ner. Silver Två riktigt formstarka ekipage på start i Jackal Face och Nino Coger! Tror man på överpace ska Famous Fayline med, till och med en tänkbar spik om man är väldigt inne på den linjen. Trustworthy Ås ska väl också med ändå om man tar till den logiken. Cayenne Käbb fick ett hårt lopp igår och kort mellan starterna, chanslös är ett starkt ord för en så bra häst men i en final så. Snudd på...
2012-02-19, 20:01 | #2 |
Banned
|
tack för infon!!
|
2012-02-19, 20:41 | #3 |
Ett bra lås i sista är nog Jackal Face som lär få överta ledningen från Isak C.D samt Capello Bob som imponerade senast.
Lutar eventuellt åt att jag spikar Jackal men det är långt kvar till Lördag så man hinner väl ändra sig Omgångens spik är nog ändå Quarcio, jag ser ingen som kan eller ens vill utmana, utan söker nog rygg på denna när Björn sänder framåt. |
|
2012-02-19, 20:54 | #4 |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Som ni skriver, Quarcio lär inte torska, sitter i spets tidigt. Omgången ser vid en första anblick småtrevlig ut. Minns Oskar Svanberg segerintervju med Hazelmere senast, han "lova" ju i stort sett seger i finalen. Fick ju ett taskigt 5e spår nu men den har varit både stabil & relativt snabb ut på slutet, kanske kan hamna i rygg på Björn & då vet man aldrig. %-mässigt tror jag den blir intressant iaf!
Största ? är hur fasiken stoeliten kan samla endast SJU startande...& då känns t o m ett par stycken som "utfyllnad".... |
2012-02-19, 21:35 | #5 |
Skönt att se att du rivstartar Stekel!!! Sjuan ska ju sitta på lördag så då behövs det mycket uppsnack. Med din formtopp så är det väl bara att rygga...
Känns vid första anblicken som att loppen är lite ojämna. 2 spikar "hittade" jag direkt. Får se hur länge dom spikarna hänger kvar. Dessa två är: 3 Global Nelly 2 Gigant Slugger |
|
2012-02-19, 22:23 | #6 |
Sharpest
|
Jag har lärt mig en sak och det är att finaler och solvalla skräller sällan(aldrig?)
Avd 1 står mellan 2,4,5,6. 3an missgynnas ännu mer pga spåret rent statistiskt. Avd 3 QDC vinner om den inte felar. Stod 20meter bakom nahar i långloppet senast de möttes och då var inte QDC långt efter. Toppspår nu på valla och dessutom har Nahar fått bakspår. Det är bara galopp emot QDC. De andra har verkligen ingen chans. Känns egentligen som att han möter ett silvergäng. Med 10 hästar till start så gynnas även favoriten kraftigt för att än en gång inte tala om det överlägsna toppspåret han fått. Omgångens största favorit lär det bli men även omgångens bästa spik. Som sagt bara galopp emot men räknar med att BG har bra koll på den här omgången. 500 enkla tusen. Avd 4 tänker jag helmåla. Avd 5 måste jag bara ha med 1,8,13 |
2012-02-19, 22:42 | #7 |
favoritparad så det skriker om det, Jag står över och spar pengarna till jackpotomgången veckan efter
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1) |
|
2012-02-19, 23:07 | #8 |
|
|
2012-02-20, 00:47 | #9 |
Royale känns som en stenklar spik i första. Relativt veka ston och litet fält lär att många vilja lägga sig på innerspår. Royale lär sitta i ledningen relativt tidigt och om Dominik kommer så lär han drar i ett jämnt och hård tempo ända över linjen. Var lite av ett skrik på nyår i Halmstad från ett omöjligt spår i guld. Gjorde ett mycket bra lopp och gör hon om det så är där helt enkelt ingen häst i fältet som kan hota. Har inte sett starten på Vincennes men om hon inte blir 60+%are så kommer jag spika.
Även Unison i Klass 2 känns som en given spik. Kommer bli repris på försöket här med tidig spets och slut. Känns alltid trevligt att ha hittat två klara med nästan en vecka kvar till omgången. Ska vi bara lyckas lösa de andra avdelningarna också. Men det ska nog gå. Guld, Klass 1 och Silver känns det som man kan gå kort i medans brons och stoloppet känns öppet. I alla fall vill jag att det ska kännas så. |
|
2012-02-20, 05:26 | #10 |
Värt att kolla upp:
Avd 1: Canaka B.F gör första starten i regi Nurmos. Avd 2: Erik Adielsson har kört Rock Me 2 ggr förut, det har resulterat i placeringarna 2 och 1. Daniel Olsson börjar nu köra Luddes hästar, och först ut på V75 är Ouch. Danne brukar annars mest köra mest amatörtränat och att nu få lite klass i linorna kan göra mycket. Avd 3: Åke sitter upp bakom Clear Sign, och har väl god chans att komma till spets. han var mycket bra senast, och det är tveksamt om han släpper till Goop. Avd 4: B.B.S Mandrino har tjänat mest pengar per start, det brukar vara en bra indikation på att hästen har klass. Avd 5: Global Nelly vet inte hur det känns att förlora. Avd 6: Gigant Slugger har bara segrat en gång på en annan bana än Halmstad. Avd 7: Truly Devoted verkar gilla vintern, tävlade bra förra vintern också. |
|
2012-02-20, 06:47 | #11 |
Sprider lite egna tankar också....
Stoeliten och Royale De Crepon blir säkert favorit och en motiverad sådan... Frågan är hur H.O.S gör bakom Dear Jackie!? Visst, det troliga är väl att kör att han kör i ledningen när det är kort distans som gäller, men väl blek senast då hon gav sig trots skruttempo i ledningen... Canaka är en tuffing o första nurmos alltid intressant, men kort dist knappast nåt plus... Simb Ruby måste väl få vinna lopp snart och kan ta alla om tempo... Klass 1-Final och jag bara hoppas att inte betaltjänsterna skriker ut 12 Echauffor här!! Flemming låg lågt senast, och körde med dojor men svarade ändå för en grym prestation! Svanen upp i jollen och jag tror på bra chans. Spåret bara streck/oddshöjande då det lär bli avancemang fram i dödens tidigt i alla fall!! Guld och svårt att se Quarcio lägga! Stor favorit/omgångens största förmodligen men svårt att se han bränna detta som han sett ut på slutet.. Klass 2-Final där jag inte köper B.B.S Mandarino som förmodad favorit! Såg slagen ut senast och den här skall jobbas bort! Här snackar vi långskott att Jonas Martinsson skall vinna V75-Final på Valla men den här tjejen är bättre än vad många tror! Hon är en liten "råtta" med kan speeda ruggigt fort på kortspeed och en tänkbar storskräll?! Diamantstoet och svårt att gå emot Global Nelly som gör allt rätt... Ytterligare en dunderfavorit som förmodligen vinner och chans/risk för låg utdelning den här omgången. Bronsfinalen ser mer svårlöst ut på förhand med många om budet! Har egentligen aldrig gillat Tion Medon Sisu men även om braktur vid segern näst senast så tapper senast då han tidigare inte direkt gillat grovjobb! Skall gå i ryggar och kan vinna på nytt med klaff! Friction står på högtur men åtttonde.... Många streck här! Intressant Silver-final då Cayenne Käbb väl knappast tar en längd på Isak C.D!? Jackal Face är väl bästa hästen och lägger aldrig om han släpps till ledning!? Öppnare vid mothugg och Capello Bob med B.G är intressant då "skaplig" effekt med barfota senast... Lycka till på Lördag =) |
|
2012-02-20, 07:05 | #12 |
Tidiga feelingspiken hamnar definitivt på 9 Capello Bob här förutsatt att han kan gå skolöst igen. Lite Giddepalema-känsla över barfotaeffekten senast och här kan Björn bara sitta lugn från start i sitt andraspår och sedan trycka på turboknappen(högertömmen) när han vill lämna packet bakom sig. Längesedan man såg en sådan förvandling och hoppas läget drar ner strecken lite men finns uppenbar risk att detta blir veckans stora stallskrik. I övrigt tror även jag att 5 Quarcio Du Chene har minst tre ben i mål redan och blir mycket svårslagen. Stor risk för att åtminstone femmorna fryser inne som det känns.
|
|
2012-02-20, 07:46 | #13 |
Sharpest
|
Lutar lite mot cribas idé här eller så kör jag 2,9,10,11,12
Det kommer bli en hård körning direkt vilket gynnar bakspåren riktigt bra. Både 3, 4 och 5 kommer satsa stenhårt på att ta ledningen. Men Isak CD lär hålla grepp om den. En som kan få loppet är iofs Truly Devoted om den hamnar i rygg på Cayenne Käbb. StigH aviserar att Cayenne ska köra mot ledningen men kommer få tugga i dödens istället? Rygg på Cayenne ligger Truly Devoted med adielsson (därav den uppsittningen?) och får därmed loppet? Alternativt att en bakspårshäst springer fram i 4e i slutet med en jävla spurt och knäpper till dom. |
2012-02-20, 10:30 | #14 |
Var faktiskt väldigt förvånad av att Erik kör Truly,
Cayenne känns ju som en bättre häst! Tycker Truly är tråkig och oftast överspelat då hon kräver rätt sorts resa för att ha någon chans. Visst är det så att man inte ser spåren när man anmäler kusk? Ang Silver håller jag med om att CB är mkt intressant, fast som redan nämnt T.ÅS är inte omöjlig med lite körning, fick ju en lagom ögon öppnare sist! :-) (Varför får vissa hästar alltid dåliga spår?) . Senast redigerad av qwerta den 2012-02-20 klockan 10:37. |
|
2012-02-20, 13:31 | #15 | |
Citat:
För övrigt tror jag faktiskt inte det blir så mycket körning, det är inte ofta Olsson släpper ledning men möjligheten finns nu då det är medeldistans och Jackal Face ofta drar hårt in i mål. Johnny har dessutom bästa spåret och jag tror han får grepp innan kurvan kommer. Spikläge säger jag trots allt, åtminstone utgång på Jackalen!
2012-02-20, 14:10 | #16 |
Jag behöver all hjälp jag kan få ...känner mej som en barfotahäst som inte tagit et steg på vinterbana.....och till råga på allt är helt formlös och startar på istrav
|
|
2012-02-20, 17:16 | #17 |
förvånad att ingen ens nämnt nino coger, den tar u capello bob alla dar i veckan
|
|
2012-02-21, 08:47 | #18 |
Lite tidiga funderingar efter en 1:a, seriösare genomgången:
Försök till tidig rank görs under varje lopp. V75-1 Bedrövlig Stoelit, men det kanske man ska räkna med i Februari? Dock enbart 7 hästar till start, så det är väl lika bra att ta alla? Plocka bort 1-2 hästar känns ju lite löjligt. Kanske kan bli att spela utgång här? Känslan är väl ändå att 2 Royal De Crepon har en bra uppgift? Många andra känns skrälldugliga. 3 S.H.T´s Playmate & 7 Chiara Sisu borde väl egentligen va chanslösa? Rank: 2-6-4-5-1 V75-2 12 Echaufför känns ruskigt intressant med Åke, kommer han köra fram tidigt eller kommer han försöka blåsa ner dom till slut? Vad kan 9 Art On Line från bakspår? Hur löser Mikko det? Känns klart bäst i spets men har avslutat bra ett par gånger vet jag oxå. 10 Ouch känns som fel läge. 1 Crowne, 6 Democrat & 7 Rock Me lär väl laddas framåt och borde få trötta ben. 5 Breedlove såg inte som bäst ut senast, var det banan som ställde till det? 2 Quizmaster felade senast, se vad Bergh säger om galoppen, va ju bra gången innan, men borde få det tufft på Valla. Rank: 12-9-6-7-2 V75-3 Enda chansen att 5 Q.D.C ska förlora detta är väl att någon får för sig att svara? Sett dunderfin ut efter comebacken och inte visat några galopptendenser. Laddas lär väl 7 Clear Sign göra, men Åke släpper nog om han vill få med sig pengar i loppet. Vill han bara jävlas med Björn och offra sin häst, då kan det skrälla. De jag kan se som potentiella vinnare vid det scenariot är 4 El Sueco, 6 Fabrice Axe & 9 Nahar. Rank: 5-6-9-4-7 V75-4 Här tror jag man kan gå väldigt kort. 2 Unison borde ha bra chans att sitta tidigt i ledning. Är väl lite beroende av hur Vallas bana kommer bli men såg ruskigt fin ut senast. 12 Quick Razz får åter Erik i sulkyn. senast gick han mycket bra för Croon själv och gången innan gjorde han ingen besviken med Erik. 3:e streckeet blir förmodligen 11 Fighter Gull, gillar P.U och från såna här lägen lyckas han ganska ofta. Eventuella streck är 1 Sonof Montechristo med fint läge & 4 B.B.S Mandarino som sett fin ut på slutet. 5 Unesco Brodde tror jag inte mycket på, särskilt då Conrad verkligen inte brukar lyckas på Valla. Rank: 2-12-11-4-1 V75-5 och här kommer omgångens näta stora favorit 3 Global Nelly med B.G vet inte hur det känns att förlora, lär nog inte veta det efter denna starten heller. Här sitter Björn tidigt i ledning och kontrollerar fältett. Björn brukar ha en förmåga att få dämpa tempot mer än många andra. Värst emot är väl 5 Hazelmere, där Oskar låter väldigt uppåt, men får nog lite problem från spåret, samt 13 Photo Princess & 14 Que Linda från tillägg, men dom rundar väl inte fält på Valla, i alla fall inte om banan blir fin. Rank: 3-5-13-14-6 V75-6 och min första tanke var 2 Gigant Slugger. Men detta känns vidöppet. Som vanligt i Brons så är det många ruskigt fina hästar med där position & löpförlopp avgör. Kan mycket väl bli så jag chansspikar Sluggern eller Helgarderar Rank?: 2-? V75-7 Och en fin avslutning. Blev som många andra förvånade när Erik skulle köra 2 T.D istället för 4 C.K. Ska bli intressant att höra Erik & Dtigs tankar om detta. Spets tar väl 3 Isak C.D med 4 Cayenne Käbb & 5 Jackal Face på utsidan. Hoppas Danne har vett att släppa till Takter som jag anser sitter bakom bästa hästen i fältet. 2 Truly Devoted, 6 Nino Coger, 9 Capello Bob & 11 Famous Faylinelär väl sitta uppradade i 2:a spår, typ, 3-6 ytter och tåget lär väl gå varvet kvar. Är Capello lika fin som senast får de andra hålla i sig. Rank: 5-9-6-2-4 |
|
2012-02-21, 15:37 | #19 |
hjohans roliga skrällar!!
V75 1 Simb Ruby -Lite körning mellan en pånyttfödd canaka och creponen så kan skrällen vara där. v75 2 Ingen skräll men kommer nog bli ok rens vinner gör Echaffor,fram till dödens tryck sönder,enda motbudet online damour. v75 3 Skulle det bli lite körning och eller qurcio hoppa,dålig dag,då kan copper beach vara jätteskrällen. v75 4 Unison hoppar kråka och undervärderade men speediga Lillaåsofin speedar loss,fina fisken. V75 5 Alla pratar global Nelly men här vinner photo princess åkandes från dödens... v75 6 Kung åke tillbaka och här vinner Globalen från alla positioner. v75 7 Bra bana och jackalen vinner troligen men jätteskrällen och max 5% harry haythrow har dunderform och det ska ju inte gå men men men. hjohans tidiga skrällsystem 1,2,4,6 11,12 5.8 1,2,3,10,12 13 6 2,5,6,8,9,11,12. Så blir det.......? |
|
2012-02-21, 16:13 | #20 |
Sharpest
|
Förra årets omgång på valla: http://classic.atg.se/ResultatServle...=S&betType=V75
Inte så lockande utdelning va? *S* Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ryssfemman (+2) |
2012-02-21, 18:52 | #21 |
Jag tror nog att de flesta vinnarna redan nämnts. Inte mycket till bra idee`r att tillföra. Jag tror att utdelningen kommer bli rätt rasslig. Krävs nog flerbong om man inte vill nöja sig med kaffepengar.Möjligen att det halvskräller i ett par lopp men tror inte att det räcker för att ge någon speciellt bra utdelning
|
|
2012-02-21, 23:16 | #22 | |
Citat:
|
||
2012-02-21, 23:33 | #23 |
Sharpest
|
Omsättningen är normal. Just finaler brukar generera i låga utdelningar. En väldigt stor majoritet gör det.
Travsidan.nu kommer nog presentera en lista på de 15 senaste omgångarna när det kommit till finaler på just valla. Skulle inte förvåna mig om snittutdelningen legat under 40000 kr. Point is, man bör hålla sig till top 5 rankade och inte jaga skrällar. Andrahandare vinner lika ofta som favoriter. |
2012-02-22, 01:13 | #24 |
Jag tror KP har rätt i att det inte är något superskräll-läge på Vallas finaler, MEN...
Har tyvärr ingen data över enbart finalomgångarna att backa upp min lilla teori med, men jag tror lite att det selektiva minnet spelar in. När man tänker att finalerna är lätta då man naturligt nog minns sommaromgångarna då det är riktigt fin sport bäst. Statistik över 87 omgångar på Valla sedan -99: 0 fav: 4 - 4,6% 1: 21 - 24,1% 2: 24 - 27,6% 3: 26 - 29,9% 4: 8 - 9,2% 5: 4 - 4,6% 6: 0 7: 0 Omgångar över 100k eller sjurättsjackpot: 40 - 46,0% Över 1000k eller sjurättsjackpot: 19 - 21,8% För övrigt ställer jag mig lite undrande till att folk tror så mycket på Gigant Slugger. Visst han har vunnit två lopp (jag satte båda dubblarna till bra pengar och spikade tom senast på DD) men de är ju tagna med lucka till slut. Nu är det final och alla hästar är toppade så gott det går, han behöver förmodligen minst lika bra resa igen och då kan man ju drömma om att 30+% är i närheten av spelvärt, än mindre spikvärt. Bara mina två öre i frågan. Ska jag spika någon i loppet är det ju No Fear Elkär som vann på ett härligt sätt näst senast (lustempo men tog dem ändå från kön vill jag minnas, inte spolat tillbaka loppet). Oddshöjande rad och läge på den...
2012-02-22, 07:28 | #25 |
Får opponera mig där, näst senast för Elkären var väl V75 på Jägersro där Marshaö Hackstable och Global Manhattan duellerade i stenhårt tempo? Jag kan ha fel och är iväg så kan inte dubbelkolla men visst var det så?
Nevertheless så tror jag också lite på honom då dwt i mina ögon är en mycket svag bronsfinal. Danne Fame kan vara draget! |
|
2012-02-22, 09:58 | #26 | |
Citat:
2012-02-24, 13:08 | #27 |
Lägger en tanke för att om inte annat lyfta tråden lite:
Son of Montec startsnabb = vinnarhålet (som sämst) 13% bättre chans än så! |
|
2012-02-24, 13:48 | #28 |
Någon som vet varför quizmaster galopperade senast? Kan det vara spets och slut i öppet lopp?
|
|
2012-02-24, 14:44 | #29 |
Quizmaster pressa utv om led Turbo Daylight, kanske blev sur?
|
|
2012-02-24, 16:20 | #30 |
echauffour 17% känns bortglömd. rankar den som 1a.
crowne vinner väll från ledning. quizmaster och breedlove vet jag inte hur startsnabba de är. vem tar ledning? bästa spiken är väll i lopp 3 ingen idé att ens diskutera, 10 längder sist mot liknande motstånd o.O unisono va grym senast, tänkbar spik, samma spår o samma upplägg så vinner han väll lätt. mandarin och unseco känns annars som motståndare. Även 10,11. stoloppen är getingbon varje gång. även om det är en stor favo gigant slugger tänkbar spik. isac cd är ju snabb ut som faen. men hans form verkar tvek? eller så har han laddat för detta. jackal face vinner från ledning. cayenn kebb blir nog händ i tredje ytter eller dylikt. capello bob och nina coger måste nog med på kupongen. lopp 1 antar jag royal borde vara en klass för sig? svårt att hitta låg %are |
|
2012-02-24, 16:22 | #31 |
Stig H:s V75-system
V75-1: 2, 4, 5 (6–1) V75-2: 1, 3, 5, 9 (10–7) V75-3: 5 Quarcio du Chene (9–4) V75-4: 1, 2, 4, 5, 11, 12 (10–6) V75-5: 3 Global Nelly (6–4) V75-6: 2, 4, 6 (10–3) V75-7: 2, 4, 5, 6, 9 (11–3) 1 080 rader/540 kronor. |
|
2012-02-24, 17:19 | #32 |
Crowne kan nog glömma att ta ledning och om han får den så blir det dyrköpt. Breedlove från bästa spåret och speciellt Democrat utanför är riktigt snabba första biten. Räkna med att Björn kör vad tygen håller från början, kanske släpper han vidare till stallkamraten om det gått riktigt fort. Jag tänkte strecka minst halva fältet och lämnar nog Crowne utanför. Helt fel favorit här.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2012-02-24 klockan 17:21. |
|
2012-02-24, 18:09 | #33 | |
Citat:
Breedlove en riktig luring, var visserligen riktigt seg senast men troligtvis en en gångsföreteelse. Angående Gigant Slugger så är detta absolut en häst som kan mer än att vinna med smygresa - har sett den vinna bakifrån och den gått bra/vunnit(?) den tunga vägen om jag inte missminner mig... Så från andraspår så kan detta verkligen vara en sund spik! Glöm ej heller Danne Fame! |
||
2012-02-24, 18:57 | #34 |
SPELARSERVICE V75 SOLVALLA 25/2 -12 V75-1 A: 2 B: 4-1-5-6 C: 3-7 V75-2 A: 10-5-11-9 B: 1-12-2-4-3 C: 6-7-8 V75-3 A: 5 B: 9-4-6-7-10-8-2 C: 1 V75-4 A: 2-11 B: 4-12-5-1-10-6 C: 3-9-8 D: 7 V75-5 A: 3 B: 4-13-6-5-12-7-10-8-11 C: 1-15-2-9 V75-6 A: 2-10-3 B: 4-5-6-9-8 C: 7-1-12 V75-7 A: 9-5 B: 4-6-11-3-8-2-1-12 C: 7-10 SYSTEMFÖRSLAG V75 1x9x1x8x1x6x5 =2160rader 5x9x1x2x1x6x5=2700 rader total insats:4860rader=2430kronor
|
|
2012-02-24, 19:12 | #35 | |
Citat:
|
||
2012-02-24, 19:44 | #36 | |
Sharpest
|
Citat:
Nu har han lagt upp 1994 4 favoriter 2 skrällar 61 000 kr 1995 2 favoriter 2 skrällar 129 000 kr 1996 * 3 favoriter 1 skräll 75 000 kr 1997 1 favorit 3 skrällar 8.0 milj kr (2) 1998 2 favoriter 1 skräll 22 000 kr (1) 1999 2 favoriter 2 skrällar 53 000 kr (3) 2000 1 favorit 2 skrällar 636 000 kr (2) 2001 1 favorit 5 skrällar JACKPOT (2) 2002 * 3 favoriter 1 skräll 16 000 kr (1) 2003 4 favoriter 1 skräll 6 000 kr (3) 2004 5 favoriter 0 skrällar 200 kr (2) 2005 3 favoriter 0 skrällar 2 000 kr (3) 2006 * 2 favoriter 1 skräll 10 000 kr (3) 2007 2 favoriter 1 skräll 22 000 kr (3) 2010 0 favoriter 1 skräll 253 000 kr (3) 2011 3 favoriter 1 skräll 14 000 kr (2) *) Omgången var jackpot-förstärkt. Det innebär i praktiken att utdelningen blev nästan dubbelt så hög som den skulle varit annars. Sa någon hög utdelning? *S* Ska vi säga 18500kr för 7 rätt? 38 favoriter på 112 lopp gör 34%, vilket är genomsnittligt. Skrällarna har varit 24 st (21%), en bit under genomsnittet. Medianutdelningen för omgången ligger på 37’ vilket är en bra bit under V75:s snitt (se t ex tabell på sidan 58). Fram till 2007 hade det varit enkla omgångar sex år i rad, så man gjorde om kompositionen något inför 2010. Istället för sex finaler och ett övrigt, lättlöst lopp, blev det fem finaler och två svårlösta stolopp med tillägg. Resultatet kom direkt; inte en enda favorit infriade och utdelningen blev ok. I år är det lättare; stoloppet med tillägg är ett lättippat finallopp, och det sjunde loppet en enkel Stoelit med bara sju deltagare. Man finner en relativt låg andel spetsvinnare. Det har aldrig vunnit mer än 3 spetshästar under en omgång och snittet ligger på 33%. Normalt är annars att spetshästarna vinner oftare än streckfavoriterna och att strax under hälften av loppen vinns från ledningen. Möjligen kan detta bero på att Solvalla för länge sedan hade problem med sitt banunderlag. De senaste åren har man visat upp en högre andel spetsvinnare (40% sedan 2005 är dock fortfarande under snittet). http://www.travsidan.nu/trav/analys.html |
|
2012-02-24, 21:04 | #37 |
det kommer att bli superutd fattar inte någon det??!!!
|
|
2012-02-24, 21:07 | #38 |
Jag gick på 2 chanslösa spik 11or förra veckan. Den här veckan blir det 2st 12or kryddat med Quarcio. Däremot garderar jag allas vinnare Global Nelly. Tror inte det blir mycket till spetsvinnare denna omgång.
12 Echauffour 5 Quarcio Du Chene 12 Quick Razz Blir veckans spikar. |
|
2012-02-24, 21:42 | #39 | |
Citat:
Fransyskan i stoeliten skulle väl gå med skor (högklackat?) och kanske bara vinner men här tycker jag att Simb Ruby är streckvärd (15%), full form och superspeedig! |
||
2012-02-24, 22:12 | #40 |
Tjenare!
Blir ingen v7 för mig i morgon men kommer antagligen spelare plats/vinnare. Jag har svårt att bestämma vilken häst, tycker det finns många bra bud i startfältet. Jag funderar på 6 Fabrice Axe i avdelning 3. Vad tror ni? Har ni några tips med hyfsat höga odds? |
|
2012-02-24, 23:25 | #41 |
Stall Goops V75 förslag
I/ 1-2-4-5 II/ 1-2-5-9-12 III/ 5 ( Kurre) IV/ 1-2-4-5-10-11-12 V/ 3 ( Nelly) VI/ 2-3-4-6-10 VII/ 5-9-11 |
|
2012-02-24, 23:29 | #42 | |
Citat:
Jag säger bara Breedlove! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Navy (+1) |
||
2012-02-25, 00:45 | #43 |
Favoriterna har ju alla redan nämnt...mina "drag".
1.) Simb Ruby 2.) Crowne som många lämnar utanför och får 6 rätt... 3.) Classic Grand Cru? Tror på G för Quarcio 4.) Montechristo vs Fayence 5.) FavoritVinst 6.) No Fear Elkär måste vinna nu! 7.) Famous Fayline vs Tara Defi med Åke |
|
2012-02-25, 00:57 | #44 |
Jag tror på motsatsen mot de flesta, att det blir bra utdelning.
Quarcio Du Chene i Avd 3 finns inget att göra mot, han vinner lätt felfri. Global Nelly i Avd 5 vinner troligtvis men får Golden Aldinia luckan så..... Av de övriga favoriter, Royal De Crepon-Crowne-Unison-Gigant Slugger-Jackal Face, kanske en vinner. Mina första hästar: Avd 1) Simb Ruby speedar ner detta formlösa gäng om hon får rätt draghjälp fram till upploppet. Avd 2) Echaufför är bästa hästen i loppet och skall ha bra chans trots läget. Avd 4) Se upp för Arazi Boko som inte är sämre än någon annan här. Vingelläge dock men hittar Håkan ner i tredje ytter kan det bli perfekt. Avd 6) Loppet står mellan True Advantage och No Fear Elkär. Bra lås ! Avd 7) Här har jag svårt att välja en första häst. Det står mellan Nino Coger och Capello Bob. Se upp för Harry Haythrow här, kan bli giftig på speed bara han hittar ner i andra spår fort efter start. Lycka till önskar jag er alla ! |
|
2012-02-25, 04:57 | #45 | |
Sharpest
|
Citat:
Denna är kalkylerad på nuvarande omsättning. 58k för 7 rätt om alla dina idéer vinner |
|
2012-02-25, 06:14 | #46 | |
Citat:
Ett annat spekulationsspel kan vara 5 Annika som nu ska få smisk på vänsterskinkan för första gången när Björn Goop testas i jollen. Björn brukar ju träffa bra på Westholms hästar. Mycket spännande och dessutom talas det om skoryck. 10 ggr hos Bet365 känns intressant då jag inte fattar varför man ska släpa hit en snurrig fransman till favoriten. Han må vara bra i Frankrike men loppen körs annorlunda här och kusken är det stora frågetecknet på favoriten som jag ser det. Lycka till med dina lir. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Navy (+1) Senast redigerad av criba den 2012-02-25 klockan 07:37. Anledning: Tillägg |
||
2012-02-25, 09:10 | #47 |
|
|
2012-02-25, 09:19 | #48 |
Sharpest
|
Jag börjar undra om jag är tokig som väljer att spika Dear Jackie...
Vad talar emot den hästen egentligen? Förutom kusken |
2012-02-25, 09:29 | #49 |
|
|
2012-02-25, 09:38 | #50 |
ja adet lär han göra men hästan är ju blötare till slut än när jag själv badar på sommaren!
|
|
2012-02-25, 09:41 | #51 |
kan man inte slå quantom winner och nu möter hästar som är 50 m bättre så fattar jag inte hur ni resonerar???
|
|
2012-02-25, 09:46 | #52 |
|
|
2012-02-25, 09:50 | #53 |
såg usel ut hela loppet stinglös ut loj....har vunnit 36000 p´å dear jackie 2009 när jag spikade dear j på v4 eskilstuna och helgarderade tre lopp. Då var den unghäst glad och pigg nu trött på livet, tyvärr totalt chanslös...går ej att betala för
|
|
2012-02-25, 09:54 | #54 |
Mitt system just nu. Avd1:2 avd2:5,10,11,12 avd3:5 avd4:12 avd5:3,4,5,13 avd6:1,2,3,4,5,6,8,9,10. avd7:alla
Senast redigerad av haxx den 2012-02-25 klockan 09:57. |
|
2012-02-25, 09:56 | #55 |
KP! Du måste tänka om! Du kommer att spy galla på upploppet!
|
|
2012-02-25, 10:02 | #56 |
1 Dear Jackie snabb ut vek till slut blir nog för tufft idag borde nog släppa ledningen och hoppas på lucka.
2 Royale de Crepon överlägset bästa hästen men verkar ha tappat gnistan ? 3 sht's playmate bör inte duga i detta gäng 4 Canakab.f mycket stark håller uppe tämpot från dödens (formlös?) 5 Annica dålig senast, totalt formlös får nog svårt trots goop 6 SimbRuby toppform, toppspurtat från svåra läge (men gillar ej att vinna?) 7 Ciarasisu bör ej duga i detta gäng Mycket svårt lopp, men eftersom form slår klass så får min röst gå till nr 6 Simbruby (blir väl 2:a igen), följt av nr 2 Royale de Crepon. |
|
2012-02-25, 10:06 | #57 |
canaka på 1600? jag får inte riktigt ihop att den ska hinna med men de andra kanske är så dåliga att den vinner på styrka vem vet...jag tror trots allt att det blir favoritseger....
|
|
2012-02-25, 10:10 | #58 |
|
|
2012-02-25, 10:15 | #59 |
vem sitter i spets i andra? Jag tror breedlove är där tidigt eller är jag helt ute och snurrar??
|
|
2012-02-25, 10:21 | #60 | |
Sharpest
|
Citat:
|
|
2012-02-25, 10:23 | #61 |
ja vet men säger inget...var mot kasst motstånd....statistik är ibland bra men detta exempel är oviktigt
|
|
2012-02-25, 10:35 | #62 |
Kan vi titta lite på avd 4a?
Många experter har enhälligt valt Quick Razz som spik. Är det bara att ta rygg? |
|
2012-02-25, 10:43 | #63 |
den är ju klart bäst..men stämmer det inte så tror jag inte den vinner...men med skapliga ryggar så är den ju oerhört stark till slut personligen tror jag det blir svårt att rå på 4 och 5
|
|
2012-02-25, 10:46 | #64 |
Tror nr1 spetsar och släpper sedan till Unison. som rysare blir det nr 3 lillaosåfin som är mycket speedig. Brukar inte vara lätt att vinna finaler från 12:e
|
|
2012-02-25, 10:47 | #65 |
Jag har nu suttit o kollat igenom loppet som Capello Bob gjorde senast.
Jag måste säga att jag är inte helt övertygad, det var flera ekipage som underprestera samt kördes slut på i en tuff öppning. Sen såg det ut som resten av gänget körde ett preparé lopp inför finalen. Njae, visst kan han säkert vinna men Jackal Face är iaf min förstahäst i loppet Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Robban (+1) |
|
2012-02-25, 10:50 | #66 |
Spikade den senast på Bergsåker, och då gick det vägen.Tycker du det är svårare emot nu?
|
|
2012-02-25, 10:59 | #67 |
ja bättre och jämnare hästar då fick den allt i halsen men senast var den bättre än någonsin såg ruskigt taggad ut...så visst kan den vinna
|
|
2012-02-25, 11:09 | #68 |
ändrar och just nu ser mitt system ut såhär.
1:1,2,4,5,6 2:5,10,11,12 3:5 4:12 5:3,4,5,6,13 6:2,3,4,6,8,9,10 7:2,4,5,6,8,9,10,11,12 Krav:Royal de crepon/Global nelly minst 1 vinner reducerad till 2268r |
|
2012-02-25, 11:33 | #69 |
Några tidiga barfotaspaningar som inte riktigt stämmer med de intervjuer jag tagit del av:
2 Quiz Master anmäld barfota runt om för 1:a gången, bara sett barfota fram i intervjuer. Har Bergharn lirat på denna månne? Ruggigt intressant. 3 Global Nelly är nu anmäld barfota bak. Inte sett annat än skor. Intressant med ökad galopprisk som jag ser det. Gardering nu helt given för mig. 7 Lotus Elan är anmäld barfota runt om. Något jag inte heller sett någonstans. Alltid kul om man kan hitta något som de stora experterna inte fått med i sina tips. Nu är ju läget skräp men tyckte denna såg rätt bra ut senast och nu med lättningen så vet man aldrig... Stig-Erik alltid lite spännande på Valla till så låp procent. |
|
2012-02-25, 12:06 | #70 | |||
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
2012-02-25, 12:07 | #71 |
Har jag missat nån dålig info på Ouch? Bästa hästen bara streckad på 18%!?
2012-02-25, 12:13 | #72 |
Vill tillägga, när vi ändå snackar skor och balans, att Photo Princess ska gå barfota enligt Goop(!) och Björnen själv då varnar för henne som motbud till Global Nelly efter andraplatsen sist... Fan vad det vart att fundera över nu då helt plötsligt!
|
|
2012-02-25, 12:16 | #73 |
Gissar på att det handlar om kuskbytet - Ludde hade pli på hästen, men Daniel har väl aldrig kört den annat än träning? Sen fick han ju inte precis bästa spåret... Men jag håller med, och tycker det är en ganska oväntad streckfördelning överlag i 2:a avd.
|
|
2012-02-25, 12:18 | #74 |
Jag går på synintrycket och min ryggradskänsla är att han bara är en av flera OBS jag har mer fel än rätt Här jag streckat många djur =dyrt
|
|
2012-02-25, 12:26 | #75 |
Stekel! ska du ta revansch och sätta sju idag??
|
|
2012-02-25, 12:30 | #76 | |
Citat:
Barfotan rapporteras in löpande: http://www.solvalla.se/trav/barfotainfo.asp |
||
2012-02-25, 12:34 | #77 |
Trevlig omgång men man blir ju sjuk i huvudet av all läsning på alla dessa service plays som man fick tillgång till genom gruppköpet. Fan man lägger ju ner mer än en heltidsarbete på att läsa dessa jädrans "experter"...:-)
Jaja - här är vinnande raden. 1: 1,2,4,6 (A-Dear Jackie) 2: 1,2,5,9,11 (A-Breedlove) 3: 5 (A-quarcio) 4: 4,5,6,9,11,12 (A-Fighter Gull) 5: 1,3,6,13 (A-Global Nelly) 6: 2,4,5,10 (A-Gigant Slugger) 7: 2,4,5,6,8,9,11 (A-Jackal Face) Krav: 4st A-hästar. Tar bort Annicka, så ni kan spika kusen. Tycker hon var riktigt dålig förra starten så shas bort. Lycka till alla! |
|
2012-02-25, 12:42 | #78 |
royal - chanka - simb ruby
breedlove - ouch - eachaffour Spik unison - Mandarin - Arazi - fighter gull - quick razz global nelly - photo prinsess SPik Gigant slugger Isak - jackal face - nina coger - chapello bob ja inte så mycket att säga hoppas breedlove kan ta ledning o hålla där ifrån. Arazi 7% har visat tidigare att han kan öppna bra. 6te loppet antar jag står mellan 2 och 6. 180kr. Senast redigerad av Nicklas den 2012-02-25 klockan 12:43. |
|
2012-02-25, 13:07 | #79 |
Blir tidig inlämning idag, det är så helvetiskt fint vårväder ute! Lycka till alla!
Stora (krav Ouch/Unison) 1,2,4,5,6 2,3,5,6,8,9,10,11,12 5 2,4,11,12 3 2,3,4,5,6,9,10 1,3,5,6,9,11,12 Lallartipset 2 2,5,10 5,7,9 2,4,11,12 3,4,5,6,13 2,4,5,9,10 5
2012-02-25, 13:21 | #80 |
2
12 5 12 3,4,5,6,13 2,3,9,10 5,6,8,9,11 Flerbong |
|
2012-02-25, 13:21 | #81 |
Sharpest
|
Fegade ur jag. Fan fan fan!
Totalt gått emot mina första instinkter. Spoiler:
|
2012-02-25, 13:22 | #82 |
Dagens system!
Registrerat spel Datum: 2012-02-25 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 8 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2 (4) 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (8) 3 5 (7) 4 1, 2, 4, 5, 6, 8, 11, 12 (3) 5 3, 4, 5, 6, 13 (7) 6 2, 3, 4, 10 (9) 7 9 (5) 1 920 rader x 1 x 0,50 kr = 960,00 kr Kvittonummer: 27C8 XXXX XXXX XXXX ----------------------------------------------------- Registrerat spel Datum: 2012-02-25 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 8 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 2 1, 3, 5, 9, 10, 12 3 5 4 2, 5, 12 5 3 6 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 7 4, 5, 6, 9, 11 6 930 rader x 1 x 0,50 kr = 3465,00 kr Kvittonummer: EFA8 XXXX XXXX XXXX |
|
2012-02-25, 13:31 | #83 |
45 min förre inlämning
b.4,2,1 c.5,6 a.10,12 b 11,1,5,3 c resten 5 b.12,11 c 2,1,5,4 a 3 b 13,5 c 7,4,11,6,8 b 3,2,10 c 5,8 b 12,9,5 c 6,4,11,3 Intressant i första att man flyger hit en Fransos för att kusk-försämra, finns roliga hästägare :-) Senast redigerad av qwerta den 2012-02-25 klockan 13:33. |
|
2012-02-25, 13:33 | #84 |
Ytterligare en intressant Barfotaändring kom nu mycket sent:
1:a barfota runt om på spetsfavoriten 6 Democrat i avd 2. Åker med på mitt system nu då man aviserat skor i de intervjuer jag sett. Egentligen en sprinter men lär nog testas i spets nu då då man funderat lite på det i intervjuer innan man ens nämnt lättningen. |
|
2012-02-25, 13:36 | #85 |
|
|
2012-02-25, 13:55 | #86 |
Så här blir dagens system:
1) Alla 2) Alla 3) 5 4) 1,2,4,5,9,11,12 5)3 6)2,3,4,5,6,9,10,12 7)5 Krav: Fightergull/Nofearelkär samt minst en av 1)1,2 2)12,5 Sen kör vi även: 1)6,4 2)12 3)5,6,9 4)11,9 5)3,15,5,13 6)10 7)9,5,8 |
|
2012-02-25, 14:22 | #87 |
Brukar inte lägga ut system men...
1.) 2, 4, 6 2.) 1, 4, 7, 9, 11, 12 3.) 5, 6, 7, 9, 10 4.) 12 Quick Razz 5.) 3, 4, 5, 13 6.) 2, 6, 10 7.) 5 Jackal Face |
|
2012-02-25, 14:25 | #88 |
2,5
2,5,6,11,12 5 1,2,4,5,11,12 3,4,5,6,10 2,7,10 9 |
|
2012-02-25, 14:29 | #89 |
Litet Chansspel
1) 2 2) 4-10-11-12 3) 4-5-7-9 4) 12 5) 3 6) 2-3-4-6-9-10 7) 5-6-9-11 |
|
2012-02-25, 14:29 | #90 |
2,4,6
2,3,4,5,6,10,11,12 5 2,4,5,11,12 3 2,3,4,10 5,9 V7 Första travet på månader. Lycka till! |
|
2012-02-25, 14:30 | #91 |
|
|
2012-02-25, 14:37 | #92 |
10x på Ouch måste vara ett fynd?!
|
|
2012-02-25, 14:39 | #93 | |
Citat:
Skulle vara kul att ha ett sådant ! |
||
2012-02-25, 14:44 | #94 |
Nu blir det en tvilling på Breedlove - Echauffour
|
|
2012-02-25, 14:44 | #95 |
Registrerat spel
Datum: 2012-02-25 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 8 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4 2 7, 8, 12 3 4, 5, 6, 7, 8, 9 4 5 5 5, 6, 13 6 10 7 3, 6, 9, 11 216 rader x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr Min lilla chans. På den stora reducerade spikade jag Björns båda... |
|
2012-02-25, 14:47 | #96 |
|
|
2012-02-25, 14:48 | #97 | |
Citat:
|
||
2012-02-25, 15:05 | #98 |
Nu får vi luta oss tillbaka och njuta av Quarcio !
Hoppas att Björn bara kör fram till dödens och trycker till sista 500. Underbart att se när topphästar vinner från dödens utan drivning. Ja så ser jag på loppet. Givetsvis har jag spikat (som de flesta i andra) Kom igen Björn, håll i tummarna ordentligt ! Jag gör det också. |
|
2012-02-25, 15:18 | #99 | |
Citat:
|
||
2012-02-25, 15:28 | #100 | |
Citat:
Unesco går ut i tredje när Quick Razz går på 700 kvar och drar fram vinnaren Quick Razz. Men, det finns hundra andra varianter på hur loppet kan bli kört. Tror att Unesco är bland de tre i alla fallen. Lycka till ! |
||
2012-02-25, 15:41 | #101 |
Kom ju helt snätt på det med bbs som hoppa. Fick göra allt jobb... synd. Men var kanske väntat.
|
|
2012-02-25, 16:38 | #102 |
Nu fick man stiga av V75:an efter Friction
|
|
2012-02-25, 16:56 | #103 |
Tre sexor á 72 spänn och 30 femmor till jackpotten, fan så surt på 6 avd men bättre än inget! Dubbla insatsen tillbaka iallafall
|
|
2012-02-25, 17:10 | #104 |
Det är inte ens kul att åka på Friction där. Hade dessutom tryckt i fel utgång och tagit Jackal Face istället för Unison (det var de två jag velade emellan innan jag beslutade mig för Unison). Vann ju såklart båda två